Keresés

Részletes keresés

--Hófi-- Creative Commons License 2018.09.16 0 0 1311

Holnap megpróbálom. 😉 

Előzmény: takacsek.hu (1310)
takacsek.hu Creative Commons License 2018.09.16 0 0 1310

Bár ha erre gyanakszol, akkor lehet, hogy elég lenne ledugózni a szivóhoz vivő csövet... - úgyis nyitva lesz állandóan... Oszt, ha nem termeli az olajat, akkor jöhet a csere.

Előzmény: --Hófi-- (1308)
takacsek.hu Creative Commons License 2018.09.16 0 0 1309

Majd írd meg, hogy mire jutottál...

 

Előzmény: --Hófi-- (1308)
--Hófi-- Creative Commons License 2018.09.14 0 0 1308

De de van. Viszont! A a benzincsap vákuumosan működik ami a vákuumot a szíócsonktól kapa ami a karburátor és a henger között van. Ha viszont kilukad a membrán akkor a vákuum nem a membránt húzza be és nyitja az utat a benzinnek a tanktól a karbiig, hanem a lyukon keresztül egyenesen a tankból a szívócsonkon át a hengerbe ahonnan vagy állás közben vagy menet közben lejut a dugó alá az olajba. De persze ez csak az én gondolatmenetem. Még a kartergáz elvezetést kell megtaláljam, hogy nem e ott szivárog valahogy vissza a benzin. Persze akkor a kartergáz elvezetésnek is a karbinál kell lennie.

Előzmény: takacsek.hu (1307)
takacsek.hu Creative Commons License 2018.09.14 0 0 1307

a benzincsap után itt már nincs úszó meg subertű meg ilyenek?

fura lenne, ha a nyitott csap miatt átzúgna a motoron a benzin...

Előzmény: --Hófi-- (1306)
--Hófi-- Creative Commons License 2018.09.13 0 0 1306

Igen. Erre gondoltam én is, hogy benzinpumpa membránja van kilukadva de sajna nem lökőrudas, sőt nincs is benzinpumpa csak egy vákuumos, membrános benzincsap. Arra tudok gondolni, hogy a membrán kilukadt és egy az egybe befolyik a szívócsonkba a benzin. De akkor még ott van az, hogy valami úton módon át kell préselni a benzint a gyűrűk mellett. Ezt csak a sűrítési ütemnél lehetséges mivel akkor keletkezik nyomás a hengertérben a zárt szelepállásnak köszönhetően. Azt nem tudom, hogy ha a hengerfej elrepedt akkor nem tudja e átpréselni a benzint rajta.Viszont ismét előkerül a kérdés: 2 kilométer alatt csupán porlasztott benzinből kb. 1,5-2 dl benzin hogyan keletkezhet az olajba.

Visszatérünk ismét a benzincsaphoz.  😁 Na látjátok, hogy miért vagyok tanácstalan? Kicserélem a benzincsapot és majd látjuk. Azért ha van ötlet ezeken felül szívesen várom és köszönöm az eddigieket is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: abes (1305)
abes Creative Commons License 2018.09.13 0 0 1305

Ha 1-2 km alatt telik meg akkor nem a gyűrűknél...
Azaz igazság, hogy 125 4T nem ismerem.
Üzemanyagtartály ejtőtartályos? Valamilyen vákuumcsövön esetleg.

Elnézést nagyon csak tippelgetek.

Bogárnál szokott ilyen előfordulni, de ott az AC pumpa nyomórudas membrános. Ilyenkor a membrán szakad ki.

Előzmény: --Hófi-- (1302)
djuice Creative Commons License 2018.09.13 0 0 1304

Azért gondoltam, mert ha fordítva is be lehet kötni az olajszivattyút, akkor az a karbin keresztül a benzintankból elvileg felhörpölheti az olajtartályba, de ez csak tipp!

Előzmény: --Hófi-- (1301)
takacsek.hu Creative Commons License 2018.09.13 0 0 1303

mondjuk tény - füstölne is rendesen ...

 

Előzmény: --Hófi-- (1302)
--Hófi-- Creative Commons License 2018.09.13 0 0 1302

Cseréltem olajat is és kb. 1-2 km után ismét telenyomta benzinnel az olajat. A hengerbe lévő gázokat (levegő üzemanyag keverékét) a kompresszió gyűrű hivatott tömíteni de ha az elkopik akkor is inkább az olajat fogja enni (kékes füst) mint a benzint magába szipákolni.Ráadásul ment is rendesen. Persze a hiba észlelése óta nem indítottam be és nem is fogom míg meg nincsen a probléma oka.

Előzmény: takacsek.hu (1299)
--Hófi-- Creative Commons License 2018.09.13 0 0 1301

 Nem tudom. De amúgy mi köze lenne az olajszivattyúnak ahhoz, hogy belefolyik a benzin a motorolajba. Elméletileg 2 helyen mehet a motorblokkba a benzin. A hengeren keresztül vagy a kartergáz elvezetőnél ha olyan helyre van visszavezetve ahol benzintöbblet keletkezhet valami meghibásodás miatt. Még nem néztem meg komolyabban de szerintem a benzincsapnál lessz a gebasz.

köszi a válaszod.  

 

 

 

 

 

 

 

 

de  

Előzmény: djuice (1298)
takacsek.hu Creative Commons License 2018.09.13 0 0 1300

de az is lehet, hogy csak irreálisan sok benzint kap....

 

Előzmény: takacsek.hu (1299)
takacsek.hu Creative Commons License 2018.09.13 0 0 1299

én se értek hozzá... de mérnék egy kompressziót, mert a 4T-kben ha elkopok az olajlehúzó gyűrű, akkor az autóknál nem ritka, hogy szaporodik az olaj...

Előzmény: --Hófi-- (1297)
djuice Creative Commons License 2018.09.13 0 0 1298

Nincs fordítva bekötve az olajszivattyúd? (laikus a kérdés!)

Előzmény: --Hófi-- (1297)
--Hófi-- Creative Commons License 2018.09.13 0 0 1297

 

Sziasztok,

 

Van egy 2000-es kiadású piaggio liberty 125 cm robogom amit nem rég vettem. Sajnos az olaj szint olyan magas volt, hogy mikor lecsavartam a beöntőt akkor kifolyt az olaj. Betudtam tudatlalanságnak az eladó részéről. Persze nem tudatlanság miatt volt magas a szint hanem benzin volt az olajban. Ez vajon mitől leget? Van valakinek valami ötlete? Lehet a vákuumos benzincsap miatt?

Köszönöm a válaszokat előre is. 

djuice Creative Commons License 2018.09.13 0 0 1296

Akkor megnyugodtam, mert azt mondták, nagyon füstöl a gépem. (Úgy van, hogy indulás előtt beindítva járatom kicsit amég sisak felvesz, kapu kinyit stb. Ezalatt persze elpöfög ragyogóan, de mikor elindulok az úton és húzom neki, az elején eléggé Süsü a sárkány és lehet is érezni, mintha picit fuldokolna a feldúsult naftától. Utána 20-30 méteren ha kiköhögte magát, kiöblítődik belőle és akkor már gyorsul is rendesen + utána megszűnik a trabantos pipázása.) :)

Na majd lövök vmi videót, hogy is néz ki...

Előzmény: abes (1295)
abes Creative Commons License 2018.09.12 0 0 1295

Amíg a szivató ki nem kapcsol és üzem meleg nem lesz.

Előzmény: djuice (1294)
djuice Creative Commons License 2018.09.12 0 0 1294

Hideg indítás után mennyire szabad vagy nem szabad füstölögnie egy 2t-nek?

63laszlo Creative Commons License 2018.09.09 0 0 1293

Szia menyiért küldenél nekem egy ilyen számlapot?Sürgős volna.címem laszlo1228@gmail.com

Előzmény: csaszi_72 (902)
djuice Creative Commons License 2018.09.08 0 0 1292

De ajánlom még az oldalon a robogó kisokost: https://www.egumotors.hu/robogo_kisokos

vagy a javítás rész cikkeit is: https://www.egumotors.hu/robogo_javitas

djuice Creative Commons License 2018.09.08 0 0 1291

Index alternatívát itt elmagyarázzák: https://www.egumotors.hu/robogo_javitas/iranyvaltas

Előzmény: 62 T Attila (1290)
62 T Attila Creative Commons License 2018.09.08 0 0 1290

Sziasztok !

 

 

Szeretnék egy kis segítséget kérni,50 4t Liberty

feszültségszabályzót ki lehet mérni? (Hogy tuti rossz-e) Töltés van, lámpák mennek az index kivételével,index kapcsoló elvileg működik .

Állítólag meg lehet csinálni úgy hogy külön relét beiktatni,valaki csinált már ilyet?  

takacsek.hu Creative Commons License 2018.09.08 0 0 1289

Amúgy azt mondják, hogy ez egy egész korrekt oldal, ha fogyasztásokról van szó:

https://www.spritmonitor.de/en/overview/57-Piaggio/1599-Liberty_125_iGet.html?powerunit=2

Előzmény: takacsek.hu (1288)
takacsek.hu Creative Commons License 2018.09.07 0 0 1288

Ez a cikk a ráncfelvarrás utáni - abban már új blokk van.

Nekem azt javasolták, hogy a régi blokkosat vegyem - az jobban illik a személyiségemhez... ;) Így azt vettem.

Az még a kerek lámpás elől.

 

Na, ma tankoltam... még nem volt teljesen üresen, de már közelített hozzá és a piros rész felénél tarhatott a mutató - így tudtam bele tenni 4.87 litert... tökre koppra. Nem hiszem, hogy egy liternél több lehetett benne, de remélem, hogy még volt... 17350 volt a számláló (leírom, mert napi számláló nincs - legalább lesz honnan visszakeresnem...) ;)

Kiváncsian várom a következő tankolást.

 

Amúgy plexivel alattam (110 kg, 170 cm) 110 km/h körül mutatott a kilométeróra (amiről nem tudom még, hogy mennyit csal...). Mindenesetre plexi nélkül ez most kb. 10-zel kevesebb... és érezhetőn 90 körül szereti.

 

Előzmény: djuice (1287)
djuice Creative Commons License 2018.09.06 0 0 1287

Az segíteni fog! A doboz bár praktikus, szerintem el is rondít hátul egy robit.

Origó teszt: 160 km-t nyomtak 1 tank naftalinnal anno...

http://www.origo.hu/motor/teszt/20050407egyelegans.html

Előzmény: takacsek.hu (1286)
takacsek.hu Creative Commons License 2018.09.06 0 0 1286

Leszedtem a plexit és a dobozt... már nem kopog menet közben - már nem sok van a tankban, így lesz első kézből infóm arról is. ;)

Előzmény: djuice (1285)
djuice Creative Commons License 2018.09.06 0 1 1285

A Totalbike 125 4T tesztjében 7 litert írnak a cikk végén levő adatlapon. A tesztben 3 literes fogyasztást említenek.

(50-es 2T-m 5,5 literes tankkal 4-4,5 litert nyel 100-on viszonyításképp!)

Előzmény: takacsek.hu (1284)
takacsek.hu Creative Commons License 2018.09.05 0 0 1284

Sziasztok!

 

Most vettem egy Liberty 125-öt... a régi blokkosat.

 

Azt szeretném megkérdezni - ha van itt valakinek hasonlója - hogy mekkora ennek az üzemanyag tankja és kb. mennyi fér bele? Azzal mennyit tud menni...

Plusz az enyémnek mindha felkoppant volna az első teleszkópja... vajon az ilyen? Vagy javítható?

 

üdv: taki

djuice Creative Commons License 2018.09.02 0 2 1283

Mondjuk függhet attól is mennyit jársz poros földúton vagy csak aszfalton (én kvázi vegyesen, város - falu széle használom, de azért a hátsó kerék veri a port rendesen az ülés alá...), amúgy szerintem elég szezon előtt vagy végén megnézni hogy fest.

Előzmény: PiaggioLiberty (1282)
PiaggioLiberty Creative Commons License 2018.09.02 0 0 1282

Sziasztok!

Milyen gyakran ajánlott/szoktátok a légszűrő szivacsot tisztítani? (x kilométerenként illetve milyen igénybevétel mellett y havonta)
(ZAPC15000, C151M) 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!