Bár ha erre gyanakszol, akkor lehet, hogy elég lenne ledugózni a szivóhoz vivő csövet... - úgyis nyitva lesz állandóan... Oszt, ha nem termeli az olajat, akkor jöhet a csere.
De de van. Viszont! A a benzincsap vákuumosan működik ami a vákuumot a szíócsonktól kapa ami a karburátor és a henger között van. Ha viszont kilukad a membrán akkor a vákuum nem a membránt húzza be és nyitja az utat a benzinnek a tanktól a karbiig, hanem a lyukon keresztül egyenesen a tankból a szívócsonkon át a hengerbe ahonnan vagy állás közben vagy menet közben lejut a dugó alá az olajba. De persze ez csak az én gondolatmenetem. Még a kartergáz elvezetést kell megtaláljam, hogy nem e ott szivárog valahogy vissza a benzin. Persze akkor a kartergáz elvezetésnek is a karbinál kell lennie.
Igen. Erre gondoltam én is, hogy benzinpumpa membránja van kilukadva de sajna nem lökőrudas, sőt nincs is benzinpumpa csak egy vákuumos, membrános benzincsap. Arra tudok gondolni, hogy a membrán kilukadt és egy az egybe befolyik a szívócsonkba a benzin. De akkor még ott van az, hogy valami úton módon át kell préselni a benzint a gyűrűk mellett. Ezt csak a sűrítési ütemnél lehetséges mivel akkor keletkezik nyomás a hengertérben a zárt szelepállásnak köszönhetően. Azt nem tudom, hogy ha a hengerfej elrepedt akkor nem tudja e átpréselni a benzint rajta.Viszont ismét előkerül a kérdés: 2 kilométer alatt csupán porlasztott benzinből kb. 1,5-2 dl benzin hogyan keletkezhet az olajba.
Visszatérünk ismét a benzincsaphoz. 😁 Na látjátok, hogy miért vagyok tanácstalan? Kicserélem a benzincsapot és majd látjuk. Azért ha van ötlet ezeken felül szívesen várom és köszönöm az eddigieket is.
Ha 1-2 km alatt telik meg akkor nem a gyűrűknél... Azaz igazság, hogy 125 4T nem ismerem. Üzemanyagtartály ejtőtartályos? Valamilyen vákuumcsövön esetleg.
Elnézést nagyon csak tippelgetek.
Bogárnál szokott ilyen előfordulni, de ott az AC pumpa nyomórudas membrános. Ilyenkor a membrán szakad ki.
Azért gondoltam, mert ha fordítva is be lehet kötni az olajszivattyút, akkor az a karbin keresztül a benzintankból elvileg felhörpölheti az olajtartályba, de ez csak tipp!
Cseréltem olajat is és kb. 1-2 km után ismét telenyomta benzinnel az olajat. A hengerbe lévő gázokat (levegő üzemanyag keverékét) a kompresszió gyűrű hivatott tömíteni de ha az elkopik akkor is inkább az olajat fogja enni (kékes füst) mint a benzint magába szipákolni.Ráadásul ment is rendesen. Persze a hiba észlelése óta nem indítottam be és nem is fogom míg meg nincsen a probléma oka.
Nem tudom. De amúgy mi köze lenne az olajszivattyúnak ahhoz, hogy belefolyik a benzin a motorolajba. Elméletileg 2 helyen mehet a motorblokkba a benzin. A hengeren keresztül vagy a kartergáz elvezetőnél ha olyan helyre van visszavezetve ahol benzintöbblet keletkezhet valami meghibásodás miatt. Még nem néztem meg komolyabban de szerintem a benzincsapnál lessz a gebasz.
én se értek hozzá... de mérnék egy kompressziót, mert a 4T-kben ha elkopok az olajlehúzó gyűrű, akkor az autóknál nem ritka, hogy szaporodik az olaj...
Van egy 2000-es kiadású piaggio liberty 125 cm robogom amit nem rég vettem. Sajnos az olaj szint olyan magas volt, hogy mikor lecsavartam a beöntőt akkor kifolyt az olaj. Betudtam tudatlalanságnak az eladó részéről. Persze nem tudatlanság miatt volt magas a szint hanem benzin volt az olajban. Ez vajon mitől leget? Van valakinek valami ötlete? Lehet a vákuumos benzincsap miatt?
Akkor megnyugodtam, mert azt mondták, nagyon füstöl a gépem. (Úgy van, hogy indulás előtt beindítva járatom kicsit amég sisak felvesz, kapu kinyit stb. Ezalatt persze elpöfög ragyogóan, de mikor elindulok az úton és húzom neki, az elején eléggé Süsü a sárkány és lehet is érezni, mintha picit fuldokolna a feldúsult naftától. Utána 20-30 méteren ha kiköhögte magát, kiöblítődik belőle és akkor már gyorsul is rendesen + utána megszűnik a trabantos pipázása.) :)
Ez a cikk a ráncfelvarrás utáni - abban már új blokk van.
Nekem azt javasolták, hogy a régi blokkosat vegyem - az jobban illik a személyiségemhez... ;) Így azt vettem.
Az még a kerek lámpás elől.
Na, ma tankoltam... még nem volt teljesen üresen, de már közelített hozzá és a piros rész felénél tarhatott a mutató - így tudtam bele tenni 4.87 litert... tökre koppra. Nem hiszem, hogy egy liternél több lehetett benne, de remélem, hogy még volt... 17350 volt a számláló (leírom, mert napi számláló nincs - legalább lesz honnan visszakeresnem...) ;)
Kiváncsian várom a következő tankolást.
Amúgy plexivel alattam (110 kg, 170 cm) 110 km/h körül mutatott a kilométeróra (amiről nem tudom még, hogy mennyit csal...). Mindenesetre plexi nélkül ez most kb. 10-zel kevesebb... és érezhetőn 90 körül szereti.
Mondjuk függhet attól is mennyit jársz poros földúton vagy csak aszfalton (én kvázi vegyesen, város - falu széle használom, de azért a hátsó kerék veri a port rendesen az ülés alá...), amúgy szerintem elég szezon előtt vagy végén megnézni hogy fest.
Milyen gyakran ajánlott/szoktátok a légszűrő szivacsot tisztítani? (x kilométerenként illetve milyen igénybevétel mellett y havonta) (ZAPC15000, C151M)