Nem lehet külön GYÁRIT kapni,csak antenna talppal együtt,viszont vannak a Neten többen akik 3D nyomtatóval kinyomtatják, épp egy ilyet raktam be csütörtökön,majd meglátjuk jövőre mennyire fogja bírni az UV-t ! Ha nem szeretnéd hogy a tetőkárpit megtörjön,akkor viszont a hátsó burkolatokat,kapaszkodókat,stb vedd le ......
Ki kell fogni. Nekem volt A és B Zafirám is, mindkettő 1.8-as benzines.( Ekkora géphez kell az 1.8-as motor. ) Egyik sem ette az olajat. Fiamnak ugyancsak 1.8-as A Zafija van, az övé ( diszkréten ugyan ) eszi.
Eladtam a Zafirámat, megmaradt a téli gumigarnitúra lemezfelnire szerelve. Igaz, hogy nem mai gyártás ( 2011 ),
de összesen ha mentem vele 6000 km-t. Eredetileg A zafirám volt, arra vettem. Aztán lecseréltem B Zafirára, arra is jó volt, elfér a féknyeregtől. A futófelületen a bordamélység 8 mm. körül van. 44-et kérek értük.
A segítségeteket kérném! Zafra A-m van! Volt egy kis akkumulátor problémám, ugyanis a benne lévő, egyik napról a másikra megadta magát! Kicserélve, de azóta nem úgy működik az automata klímám ahogy eddig. Nyomógombokra nem mindig engedelmeskedik sebesség szabályozásra se mindig reagál manuálisban, és ami a legnagyobb gond hogy a gyújtást levéve - na meg elhagyva a kocsit - tovább működik benne a ventilátor. Még az volt a szerencse hogy magasabb fordulaton volt és meghallottam. Tegnap már rájöttem arra, hogy egy biztosítékkal megszakítva a kört egy másodpercre , már nem indul újra ! Valaki tudna nekem valami megoldást esetleg? Köszönöm szépen !
Valószínűleg ez nem típus függő lesz, hanem, hogy az előző tulaj mennyire figyelt oda a gépre. Nem tudom melyik típust nézted ki. Az A, B Zafira, tourer vagy C? Nekem B zafirám van 1,6 motorral a Z16XER motorkóddal. Pár ezer kilométerrel ezelőtt elkezdett szivárogni az olaj a szelepfedél alatt. Gondoltam kicsereltetem a tömítést. Sajnos a szerelő nem tudta egyben levenni a fedelet, megrepedt. Új szelepfedelet kapott. Utángyártottat. Innentől kezdve lett olajfogyasztásom. Kb 5 liter 10000 kilométerre vetítve. Ez így nem maradhatott. Olvasgattam és arra jutottam, hogy valószínűleg a kartelgáz lecsapató gyár hibás. Vettem gyári új szepfedelet, cserélve lett és azóta újra nulla az olaj fogyás. 12 éves autó 169500 km-rel. Volt G Asztrám (nem Zafira de ecotec) 240000 km-nél sem fogyasztott olajat. Igaz az Astrában 10000 a Zafirában 10000-12000 km-ként olajat cseréltetek (gyárilag az előzőnél 15000 utóbbinál 30000 km az előírás). Nekem a gyár GM olaj jó volt ilyen intervallummal. De ha valaki betartotta a gyári előírást valószínűleg ilyen km óra állásnál már töltögeti az olajat.
Sajnos az olajfogyasztás szemrevételezéssel nem állapítható meg, csak a használat során derül ki.
Az újabb Zafira típusokkal sajnos nincs tapasztalatom, pedig nagyon mutatós darabok.
Ha jól gondolom, akkor A Zafiráról van szó. Ebben az esetben a rádiónál van állandó (biztosítékkal védett) +12V. Azonban a rádiót csak akkor szedd ki, ha megvan a kódja, vagy ki van kapcsolva a kód védelem.
Egy kis segítség kellene. Rendszeresen kempingezünk, az áram aránytalanul drága napidíjas, és csak telefon töltésre használnánk. Egyszerűbb lenne az autóról tölteni. Azonban a szivargyújtó csak gyújtással megy, ha a gyújtást ráteszem, akkor tányleg nagy a fogyasztás, Egy kempingben meg nem járathatom a motort órákig. Van valami lehetőség, hogy legalább a hátsó szivargyújtón kint maradjon az áram 15 perc után is? Nem szívesen állok neki még egy folyamatos szivargyújtót beszerelni direkben az akksiról.
Van egy 2009 B Zafira a gyújtáskapcsolóban zárbetétet kellet cserélni mert megszorult a régi panelel lett az új kulcs öissza téve és azota nem reagál a távirányitóra de az autót inditja rendesen.
Próbáltam tanitani de semmi.Itt még nincs vége a gondoknak 3 napig levolt véve a szervizben a saru mert szétszedték a motort azóta nem megy a fütés és klima sem elötte minden rendben volt.
Kinai opcom nem talál hibát.Lenne esetleg valaki akinek komolyabb opcomja van pesten és rátudna nézni?
2015 Zafira Tourer 1.8 125LE indítás után fél - egy percig mintha egyenetlen lenne a motor járása, illetve mostanában azt vettem észre, hogy gyorsítás nem egyenletes hanem a gázpedál megnyomásakor van egy kis "hullámzás" (főleg klímás használatkor). Ezek valami gyújtásproblémák?
Köszi! Egyenlőre addig jutottam, hogy annyit ír ki: Audio. A csippantás után is marad ez, ha rányomok a BC gombra akkor pedig No function. Még gyakorolok. Még egy kérdés: a középkonzolnál, ahol a ventillátor és hőfok szabályozó tekerentyű van, oda csavarozták a Nokia-tartót. Levenném, de ehhez azt a panelt ki kellene pattintanom, ha lehet sérülés nélkül. Hogy lehetséges?
A pedáltesztnél feldob négy hibakódot: 13607, 14100, 161450, 16160. Neten nézegetve ezek mintha lambdaszonda 2 hibát jeleznének.....persze virít a sárga tengeralattjáró folyamatosan.
Sajnos a vízhőfok kijelzést kihagyták, és emellett a visszajelző is többnyire későn értesít. Arra most nem emlékszem, hogy felvillan-e gyújtásnál, de led van benne így a meghibásodás esélye nagyon csekély.
A teszt mód aktiválásával meg lehet nézni a valós vízhőfokot (gyári rádión SETTINGS hosszan nyomva tartani, ameddig hangjelzést ad, majd a BC gombbal lehet az adatok között lépkedni). Az autó felszereltségétől függően motor leállítása után kilép magától, de jobb ugyanúgy SETTING gombbal kilépni. Ez elég macerás, de ingyen van. Következő opció a digitális mindentudó beszerzése és elhelyezése. Ez Kínából mindennel együtt 15 eFt alatt megáll. Van lehetőség hőmérő beépítésére a műszeregységbe, ez anyaggal és munkadíjjal - ha jól tudom - 40 alatt kivitelezhető. A legdrágább pedig a cseh pepas modul (https://www.pepas.cz/), ez kb.: 45 eFt.
Újonc Zafirásként szeretnék kérdezni. Mercim volt, őt csukott szemmel bütyköltem, most vettem helyette egy 2007.-s 1.6 benzines Zafira B-t, így átnyergeltem ide, csak béna vagyok még.😁 Ebben nincs vízhőfok mérő, de a könyve mutat egy visszajelzőt a töltésjelző alatt. Neki gyujtás ráadáskor fel kell villanni, mint a többinek, vagy csak akkor visong, ha baj van?
Ha a gombok tekergetésére a kijelzőn változnak az értékek akkor nem azokkal van a daj. Érdekes lenne megnézni a szellőző ventilátor kap-e áramot. Ha igen és mégsem megy akkor talán az a hibás. Ha nem kap áramot sem akkor nagyobb hibakeresés kell.
igen, próbáltuk de sikertelenül. Sajnos debreceni vagyok és aug. 20-ig már esélytelen hogy találjak bárki aki foglalkozik vele. De igen, ez lenne a jó ha ki lehetne olvasni a hibakódot.
Ha van rá lehetőség, akkor első körben a hibakódot kellene kiolvasni (Csepelen ebben tudok segíteni). Nem okvetlen mondja meg mi a pontos hiba, de segít a felderítésben.
adott gy 1.6-os benzines, 9 éves opel zafira B típusú gépjármű.
A probléma az, hogy csak úgy a semmiből, minden féle hiba üzenet nélkül a klíma (digitális klíma) egyszerűen nem működik. Ezt úgy kell érteni, hogy nem a klímagázzal történt valami, és nem képes hideglevegőt befújni, hanem maga a szellőző rendszer egyáltalán nem műkdik, tehát bekapcsoláskor egészen pontosan nulla levegő jön be az autóba, teljesen mindegy milyen hőmérsékleten ill. fokozaton szeretném azt használni. Tehát a szelőztetés egyáltalán nem működik, ebből gondolom, hogy a hűtőventillátor körül lehet a hiba. Bekapcsoláskor a fedélzeti computer visszajelzi a beállított hőmérsékletet és fokozatot, de nem működik. Biztosítékok átnézve és (elvileg) nincs bajuk. Mi lehet a gond? Volt már valakinek hasonló tapasztalata? Hűtőventilátor probléma, vagy biztosíték? vagy a motortól nem kap áramot? Valakinek tippje esetleg?
Üdv mindenkinek ! 1,9 b zafira 2005 kiadás. Nem kapcsol a ventillátor , a motorvezérlő nem kapcsolja állítólag. Van megoldás a számítógép cseréjén kívül is? Illetve mennyiben fájhat a cseréje, feltelepítéssel együtt? Netán van e valakinek pont eladó? Előre is köszönöm.
Zafira C (2018) autómba szeretnék - gyári - tolatókamerát szerelni. Milyen alkatrészek szükségesek ehhez? Vajon ki van eleve építve a vezetékezés (a navigáció miatt), és elég a kamerát (13412487) és a kameraházat (13390037) beszerezni/beszerelni?
Amikor villog az izzítás jelző, akkor menni kell vele ameddig villog. Lehetőleg 2000-es vagy afeletti fordulaton tartsd a motort. Az 1.7 motorok DPF regenerálása más mint az 1.9-nek. Gyakrabban regenerál (akár 3-400 km-enként is) cserébe kisebb az eltömődés veszélye.
Ha netán nullázzák szoftveresen a DPF-et (tehát az mondják a motorvezérlőnek, hogy ki lett cserélve a DPF), akkor az első 1000 km-en sokszor fog regenerálni. Ha a DPF működése helyreáll és érdekel pár élő adat róla, akkor keress meg (erről van szó: https://www.pepas.cz/projekty/opel-mkj-cz/ ).
Az autónak az egész eloeletet ismerem, apumék céges autója volt. Biztos benne van a reszecskeszuro, mivel csak márka szervizben járt az auto. Az autó amúgy nem tilt, jól megy, csak az izuitas villogasa, és a fogyasztás utal valami gondra. Hétfő után elvileg többet fogok tudni, majd megorom mi volt a gond.
Az izzítás azért villog mert nem tudta befejezni az égetést, esetleg meg kéne próbálni újként beállítani. Nem tudom így vetted e az autót. Esetleg kivan dobva a részecske szűrő csak nincs szoftveresen kiütve. Az autó nem tilt? Jól megy?
Vettem egy 2014-es B zafirát, 1.7 cdti motorral (125le)
Olyan gondom lenne, hogy a regenerálást a részecskeszűrő nem tudja be fejezni, illetve, a végéhez közelítve újra indítja.
Voltam hibakód olvasáson bosch szervízben, ott kényszer regenerálták is, de a program végéhez érve mindíg újra kezdi. A diagnosztika szerint jó a részecske szűrő, a nyomás értékek is jók, de mindíg újra indítja.
Fogyasztásom extra sz.r, 12,5 liter. Azt vettem még észre, hogy amíg hideg a motornálm, az alapjárati fogyasztásom, olyan 0,5-0,6 liter. Majd be melegedve, elkezd ugye regenarálni, amit onnan gondolok, hogy a normálishoz képest jelentősen megugrik a fogyasztás, pl alapjáraton 3-3,5 lterre. Ilyenkor, ha le állítom az autót akkor megint jó a fogyasztás. Autóztam vele majdnem 400 km-t autópályán (M5), füst is volt hátul, mikor felment a fogyasztás. Visszajelző lámpa, csak az izzítás villog.
Első kérdésedre: CD30MP3, CD70NAVI rádiók cd lejátszója kezeli az MP3 fájlokat.
Bluetooth cucc: kizárólag AUX-os rádióhoz lehet használni, némi átalakítással (ugyanis az Opel rádió csatlakozóba utólag nem tehető be másik csatlakozó, hanem a megfelelő pinekre kell kötni). Nem ezt, hanem egy hasonló aliexpress-es szerkezetet használok. Teljesen rendben van az átvitel, a hangminőség megfelelő, a telefon kezeli egyszerre ezt és a kihangosítót is. Bár sok hetet kell rá várni, cserébe kb.: 4000 Ft volt.
Üdv Urak ! Meggajdult a levegő-irányváltó a 2006-os Zafimban . Nem hajlandó átállítani a befúvás irányát , jelenleg középre és a lábhoz fúj , nem reagál a kapcsoló fordításra . Hogy kezdjem a javítást , őtletet kérnék . Köszönöm , karcsi .
Ha a gyári rádió van benne, akkor a SETTINGS gombbal éred el a beállításokat (bár akkor lenne BC gomb is). A Langue menüelemben már ki tudod választani az angolt vagy németet.
Motorvezérlőben lévő hibakódot pedálteszttel tudsz kiolvasni, közel az összes vezérlőből pedig egy ELM327 eszköz és Torque alkalmazás segítségével. Ennél többet opcom-mal lehet, de ezzel akár indíthatatlanná is tudod tenni az autót (funkció hibás alkalmazása esetén). Első körben az ELM327-et javaslom.
Zafira B tulajdonos lettem, és lenne egy-két kérdésem. A komputere franciául beszél, és az pont egy olyan nyelv, amin egy szót sem tudok. Lehet azt valahogy állítani? Az egyszerű komputer van benne, a kevés soros mono kijelzős. BC gomb, meg hasonlók nincsenek. Nekem jó lenne, angol, magyar, német, vagy akár orosz is.
Más. Van check engine lámpám, ki kellene ovasni. Van valami olyan progi, ami használható erre? Jó lenne, ha nem csak a szabvány OBDII DTC-ket tudná, hanem Opel specifikus dolgokat is. Persze szintén nem lenne baj, ha valami emberi nyelven beszélne, nem pl. finnül.. Kérdés még az is, hogy a progihoz milyen HW kell? A sima 327-es CAN BT illesztővel elmegy?
Ok, köszönöm! Ahogy nézem mostanában 102 fokon áll fixen. Akkor megnyugodtam, hogy a benzines termosztát 105 fokon nyit. Mondjuk így télen legalább jó a fűtés :)
Az magasnak tűnik, mert a termosztát nyitási hőmérséklete elvileg 88°C az 1.9 cdti motoroknál (mindegy hány lóerős), úgyhogy ennek közelében szerintem a normális (90-95). Viszont az 1.8 és 1.6 benzineseknek 105 °C a nyitási hőmérséklete. Úgyhogy azoknál nem vész a 102 °C szerintem.
2 éve van nálam egy 2011-es Zafira B 1.7 CDTI (110LE), most 180.000 km van benne. A váltóval van egy kis gondom.
Ha olyanja van, középállásból csak "nyúlósan" tudom szélső állásba vinni a kart és nem akar visszarugózni középre sem magától. Aztán pár napig meg tökéletesen működik.
Egy ismerős megnézte, el is magyarázta, hogy valami négyszögletes persely (vagy mi) van kikopva (típushiba?), ami úgy van rárakva a váltóra, hogy nem lehet cserélni, csak kompletten a váltót.
Tényleg nincs erre valami bevett javítási módszer? A váltó típusát nem tudom, de megmondjátok hogy deríthetem ki, akkor talán meg tudom mondani.
2006 Zafira B 1.8 benzniesnél már egy ideje tapasztalom, hogy a vízhőfok (amit a szervíz menüben lehet látni az 5. oldalon) 102 C fok fölé emelkedik. Sőt többször 107, 108 fokig is felmegy ha araszolok és mintha ott kapcsolna be a hűtőventillátor, aztán visszahűti.
Évekkel ezelőtt is néztem és akkor 102 fok fölé soha nem ment. Aztán volt termosztátcsere, hőérzékelő csere, egy műanyag vÍzcső repedés és csere. Azóta ezt csinálja. És ma elrepedt egy gumicső az ékszíj környékén. Habár 14 éves az autó, lehetséges hogy a nagy nyomás okozta most a repedést...
Szerintetek a 102 fok fölötti hőmérséklet mire utalhat?
Én azóta is használom, és nagyon sok Opel tulajdonosnak segítettem a beszerzésben. Keress meg email-en vagy a Facebook-on és meg tudjuk beszélni a részleteket.
Láttam ezt a régi (2012-es) írást és csak kíváncsi lennék, hogy esetleg lenne e lehetőségem ezt a kütyüt beszereznem? Nagyon köszönöm a választ előre is!
Zafira B hátsó ajtó átvezető kábel reparálás közben elhalálozott az egyik vastag vezeték csatlakozója (teljesen a csatlakozó tövénél volt eltörve a kábel és nem tudtam a fejből kipattintani, hiába szenvedtem vele addig, míg széttört a csatlakozósaru).
A többi kábel már volt javítva, de azok működnek. Most csak az ablakemelő nem használható, a központi zár hálistennek dolgozik.
Egyelőre ezt az egyetlen csatlakozót cserélném, ha sikerül a maradék csonkot valahogy kiszednem...
Üdv újra mindenkinek. Régen írtam (10 éve :) ). Azóta cseréltem a zafirát egy zafirára :)
Egy éve vettem ilyen motorral, kb 12e -et mentem vele (2015-ös 150e volt az órájában). Nagyon féltem tőle, hogy kicsi a lökettérfogata a dízelnek.
Tapasztalat - Zafira A 2.0 DTH után:
- Egyes, kettesben úgy kell vezetni mint a benzinest. 1500 alatt gyakorlatilag nincs semmi. 2-3 hét kellett, hogy ne fulladjak le vele (vissza kellett tanulnom a kuplung csúsztatást).
- 1800 fölött viszont nagyon megy. Nyomaték is van és az erő is érezhető. 6.-ban a 140-et kétezer fölött picivel simán tartja (kb 5-5,5-öt mutat a fogyasztás).
- Baromi nehéz ez az autó (1750 az önsúlya) - ez érezhető a városi vezetésben és fogyasztásban is. Országúton viszont semmi nem jön le ebből.
- Fogyasztásom olyan 6,5-7 között van (több a város mint az országút). Ez nagyon meglepett, ekkora autónál.
Nekem kellemes csalódás volt (igazi nagy köbcentis dízeles párti voltam). Olajat 10e alatt még nem kellett pótolnom. Gyakorlatilag mióta megvettem csak tankoltam - teszi a dolgát. Ha kell tud menni kicsit dinamikusabban is de persze utcai gyorsulási versenyre csak nézőnek mennék. :)
Szerviz: Nem tudom pontosan mi az OPEL elvárás - én négy évesen vettem.
- A motor láncos, úgyhogy vezérlés csere nem jön szóba (ZafiraA Y20DTH is láncos volt - soha nem nyúlt hozzá senki. Szervizes azt mondta, ha más miatt kell bontani a motort akkor majd megnézik. Nem kellett 200e km-en). Többi ékszíjat majd akkor ha elhasználódik.
- Olajcserének 30e-et ír. Én 15-nél cserélni fogom levegőszűrővel (arra 60-at ír). Üzemanyag szűrőre is 60-at ír, ezt én minden második olajcserénél szoktam. Pollen az használat függő.
Összességében az autóval és a kis dízel motorral is meg vagyok elégedve. Az 1.6 kis motor pozitív csalódás - nagyon viszi ezt a nagy dögöt ha kell. Probléma szerencsére nem volt még.
A felszereltség nem minden,azt nézesd meg hogy volt-e törve,valós-e a km ,Magyarországi vagy kintről behozott és hogy klímás-e és működjön rendesen ! Ha neked még se kell ,üzenj rám mert engem lehet hogy érdekelne,hova valósi vagy ?
Sziasztok. Nem találtam külön merivás topicot, ezért itt tenném fel a kérdésemet.
Ismeretségi körben van egy eladó meriva viszonylag kevés km.rel. Opel meriva 1,4 Fantasy. Menniyre ritka autó? Mi nincs menne ami pl egy Enjoyba vagy Cosmo.ba van? Nem kevés a 66Kw. 90LE?
Tudja valaki a katalizator utani de meg a masodik lambda elotti kipufogocso,haromszog alaku tomitest milyen meretu 3db csavarral es anyaval lehet osszekotni? Szet van sajnos rohadva mind. Koszi elore is. 1.6 z16xep
A nyűgöm azzal kezdődött hogy bal xenon lámpám beadta az unalmast. Persze mind ez úton történt és eléggé aggályos mutatványokat produkált. Először jelentette hogy nem világít a ball fényszóró, majd nemsokára utána kigyulladt ESP icon. Ezek után rövid időre leesett majd ujrra indult a fordulat és km mérő, majd random módra villogtatta a hiba iconokat a műszerfalon. Megállás után stabilizálódott a helyzet majd folytattam az utat.
Másnap szereztem egy csere xenon izzót de mint kiderült nem csak az a baj. Így hát leszeletelem a xenon vezérlőt és kinyitottam. Azonnal kiderült a hiba forrása, beázott.
Kínkeservesen sikerült beszereznem egy bontott vezérlőt azonos sorszámmal majd beszereltem. Első reakcióm az öröm volt hiszen minden renden, xenon világít, adaptív része is működik.
Viszont a műszerfalon egy új ikon éledt fel villogva, narancssárga színű és adaptív fényszóróra utal.
Mondom, semmi baj már csak ez maradt. Előkapom a kici kínai "OPCOW" vizsgáló eszközt majd lefuttatom.
Végeztem egy nagy takarítást, hiszen csomó hibát generált a beázott vezérlő ami nem valódi, de a jelenlegi hiba megmaradt és nem törölhető. Arra jutottam hogy programozni kell az új vezérlőt, talán.
Identifier: 0x0310 System name: AFL_A3370 Part Number:13153357 Software version number: 1037373470 Manufacturing date: 20071130 Software Freeze Date: 19.05.2006 Code Index and version: 000 00
Total number of fault codes: 2
B1001 - <Unknown DTC> (46) - Present
U2101 - <Unknown DTC> (00) - Present
Ha van aki jártas ebben a témában kérem segítsen mitévő legyek.
Köszönöm a hasznos és új információt a rádióval kapcsolatban.
Eddig úgy tudtam, a Life felszereltség nem tartalmazza a tükör fűtést és ezt is tapasztaltam, mert télen csak a hátsó ablak fűtése müködött, a tükröké nem.
Nem is gyanakodtam pl. biztosíték hibára, mert a biztpsíték adattábla szerint egy kör(?) a hátsó ablak fűtéssel.
No, majd a rádióval együtt ezt is szétkapom és megnézem mi a helyzet. Lehet az előző tulaj csinálhatott valamit.
A gyári Tech2-vel vagy a nem gyári Opcom-mal programozni kell a rádiót. Ha jól emlékszem, akkor a Variant Config-ban, Rear Audio-t kell present-re állítani. A rádión semmi változást nem észlelsz, azonban ha bekapcsolják hátul a twinaudiot, akkor elnémul a két hátsó hangszóró és működni fog a rendszer. Hátulról azt a forrást lehet irányítani amit elöl nem hallgatnak, de hallgatni bármelyiket lehet hátul is.
A rádiót szükség esetén akár négy darab 60-as vagy 100-as szöggel lehet kihúzni (de óvatosan, hogy egyik szög se csússzon ki, nehogy összekarcolja az előlapot).
Tükör: úgy tudom, hogy mindegyik elektromosan állítható tükör fűthető is. Piktogram nincs a tükörlapon, de ha bekapcsolod a hátsó ablak fűtést, akkor azzal együtt kapcsol a tükör fűtése is.
koszonom a segítséget. Tudtam rendelni német bontóból, meg beépítőkeretet is. Rádiót sajnos nem tudom kiszedni, hogy megnézzem az adattábláját, de a kabelezés ki van építve pedig csak Life felszereltség. :-)
Az alatt mit értesz, hogy "meg kell mondani a rádiónak"? Valami kombináció, programozás? Vagy ez csak kábelezés kiépítése esetén kell? Kicsit összezavarodtam....
Jellemzően a CD70, DVD90 rádiók tudják a twin audio vezérlést. CD30, CDC40 esetében van amelyik tudja, ennek az adattábláján rajta van a lábkiosztás (RSA L, RSA R, RSA GND, RSA SVC lábak). Ha a csatlakozót megtaláltad hátul, akkor ki van építve végig, ellenkező esetben neked kell megcsinálni, ami szerencsére nem nehéz feladat. A végén a rádiónak meg kell mondani, hogy beköltözött a twinaudió és készen is van.
Zafira B life upgardhez, a hatso ulessor elotti szellozorostely alatti kabelekhez keresek radiovezerlo es fejhallgato egyseget, cikkszam youtube video barmi segitseg erdekel, koszonom.
Sziasztok ! A vonóhorog vezérlőegység meghibásodása milyen hibát generálhat ? Az index együtt kezdett égni a féklámpával, helyzetjelző lámpával. A dugaljt leellenőriztem, rendben volt a bekötés, majd a dugalj és a CAN busz csatlakozója közötti vezetékeket is ellenőriztem szakadásvizsgálóval, de ott sem találtam hibát, így a vezérlőegységre gyanakodom. Volt motorvezérlő cserém korábban és szoftverfrissítés is, az bezavarhat a működésbe ?
Gondolom már sokan feltették a kérdést amit most en is fel fogok :-)
Autócsere előtt állunk. 3 gyerkőcünk van és mind a 3 még ülésben utazik .
A Zafira Tourert nézegetem abból is az 1.4 vagy 1.6 turbót .Az lenne a kérdésem hogy ezek a benzines erőforások mennyire megbízhatóak? Mire kell vásárlásnál mindenképp odafigyelni, ez a motor.is hajlamos a kokszosodásra? Sokáig az S-maxokat nézegettük mert abban azért csak nagyobb hely van, és a Fordal is jó tapasztalataink vannak . De ami szóba jöhetne 2.0.szívó vagy a.ritka 2.5 T . De ezek már 12-13 éves autók amikre rövidesen lehet kell költeni . Az új Ecoboost motorok meg nem valami megbízható konstrukció, legalább is.az 1.6 az 1.5 meg elég friss. Szóval így jött képbe a Zafira. Ami még fontos azért benzinesben gondolkozunk mert főként városi es országúti használatra lenne .Pályázni nagyon ritkán szoktunk.
Szerintem nehéz lesz ilyen anyagot találni. Bírnia kell a hőt (mert a kipufogóval érintkezik), rugalmasnak kell lennie (ne az első ütődésnél nyomódjon teljesen össze és maradjon úgy hogy megint kopogjon), ne tartsa meg a vizet (mert egyébként alatta sokkal jobban korrodál a fém), legyen tartós (bírja a menetszelet, vizet, kavics felverődést, esetleg a sót, ne minden héten kelljen felrögzíteni), és esetleg még könnyen felrakható is legyen. 🤪
Nem tudok ilyet. Szerintem sokkal tartósabb, hosszú távon egyszerűbb megoldás lenne az ismételt megbontás és jól osszerakás. De tudom, ezt akarod elkerülni.
Hello, 2006 Zafira B 1.6. Szétrohadt a hátsó és középső kipufogódob csövei között a bilincs és egy szakaszon a középső cső is. Flex-szel szét tudtam vágni, de a középső szakasz jelentősen megrövidült, így nem tudtam újabb bilincsekkel és toldalékkal összeilleszteni őket. Rendeltem flexibilis csövet, de rossz méretet küldtek, az autó meg sürgősen kellett, ezért elvittem szerelőhöz, aki egy merev csődarabbal és két bilinccsel illesztette össze őlet. Problémám csak az, hogy minden fekvőrendőrnél vagy úthibánál hallom, hogy nekikoccan a hátsó hídnak. Megbontani már nem szeretném a kötést és máshogy megoldani. Tudok esetleg valamit a cső és a híd közé tenni, hogy ne verjék szét egymást?
1. Havonta 1 max 2 alkalommal olyan hiba jelenségem van, hogy amikor vissza váltok 3.ba és elkezdek gyorsítani, motor leáll. Néhány perc elteltével mintha misemtörtént volna mehetek tovább.
2. Van egy hibakódom ami kitörlés után egyszer csak visszajön : P0170.
3. Amikor hideg a motor(reggel vagy ha egésznap a melegben áll) és beindítom az alapjárat össze-vissza jár, kb 1perc után szépen beáll. . Amíg nemáll be addig nem lehet elindulni, mert hiába nyomom a gázt nem veszi fel a fordulatot.
Zafira, km számláló, és a board computer középen nem világít ha rá teszem a világítást! A kapcsoló rossz, vagy mind a kettőben van hátér vill. és az ment ki?
Itt egy videó a rádiós problémáról. Az első alkalommal nem vártam eleget (a kéziféklámpa kikapcsolása után várni kell 8-10 mp-et, hogy teljesen áramtalanítódjon a fejegység), de egyértelműen látszik mi a gondom...
10-es Androidom van, abban már alapból benne van és Playból frissül hivatalosan, rendesen az Android Auto. Fut mindkét autóban szépen.
A K Astra a Zafirával szerzett egyébként nagyon pozitív tapasztalatok (na meg nem utolsósorban a verhetetlen ár :)) miatt született meg februárban a 12 éves Toyota helyére, és együtt is tudtam volna élni a Zafiban ezekkel a problémákkal (mert ezen túl tényleg szenzációsan jó autó), ha nem lenne mellette a tényleg hibátlan és gyors Intellilinkes Astra. Így viszont zavar. A WiFi arra jó, hogy elvileg tudnál frissíteni rendszert is a neten keresztül, de hát az Opel nem egy Tesla, itt erre szerintem kb. sosem fog sor kerülni. Ki is kapcsoltam, feleslegesen nem kell hogy fusson. :)
Na mind1, majd még masszírozom őket, nem fogom annyiban hagyni, nameg majd ha lesz időm szórakozok egy kicsit, hátha el tudom kapni a gyújtásnak azt a pillanatát, amikor ezt csinálja. Azt megfigyelem, hogy ha indítás előtt várok egy kicsit (5-6 mp elég), akkor sosem jön elő ez az állapotsor lefagyás. A rádiós malőrt könnyen tudom reprodukálni. :)
Aki kitalálta, hogy leállított autónál de benthagyott kulcsnál sosem kapcsol le a világítás, azt kilőném a Holdra. Reggelre megint 4,6 V-ra merült akkumulátor, mert benne maradt a kulcs az autóban...
Biztos van rá szoftver frissítés, majd rákérdezek én is az autó 1 éves szervizénél, bár nem hiszem hogy megcsinálnák konkrét hibajelenség nélkül, nehogy elcsesszenek valamit. Melyik szervizben próbálkoztál? A 2 esetben előfordult klíma kijelzés lefagyást eltekintve egyébként én elégedett vagyok a rendszerrel, fontos szempont volt az autó választásnál az AndroidAuto funkció. Bárhova megyek, fut a waze. Amire figyelj, hogy az AndroidAuto hivatalosan nem engedélyezett ebben a régióban, így nem is telepíthető a Play áruházból. Gondolom te is .apk -ból telepítetted. Ennél fogva nem is frissül automatikusan, úgy mint a többi alkalmazás. Én múltkor frissítettem kézzel a telefonon, és meglepődtem, hogy több javítás, új funkció is van benne.
Abban igazad van, hogy a rendszerben van wifi hálózati kártya, csak valamiért ki van kapcsolva nálunk gyárilag. Mondjuk nem tudom mi értelme lenne bekapcsolni, ha ott van az AndroidAuto funkció? A telefonodon van mobilnet, arról megy a navigáció. Az Astrában mire használod a wifi képességet? Milyen hálózati funkciót tud a készülék önmaga?
A rejtett developper menüben egyébként van rá lehetőség hogy bekapcsold a wifi-t, de én nem próbáltam, hátha letölt olyan frissítést a rendszer, amit nem kéne egy garanciális autónál. Nincsenek tapasztalataim ezzel kapcsolatban, talán másnak van.
Amit még észrevettem, hogy az AndroidAuto vagy a rendszer nagyon érzékeny az USB kábelre. Az egyik Samsung telefonunk (A6) működik a gyári kábelével, de ugyanazzal a kábellel (pedig gyári Samsung) egy régebbi Samsung készülék (J5) nem megy. (azt mondja az autó rendszere, hogy nem kompatibilis a készülék) Viszont van olyan noname ( rövid) kábel is, amivel mindegyik megy!
Igen, erre gondolok, minden működik rendesen, csak a kijelzés hülyül meg. Akkor nem vagyok egyedül.
A kedvenceknél az csak azt állítja, hogy mennyi legyen a képernyőn, ha több van mint 5, akkor lehet lapozni közöttük. Olvastam erről a problémáról külföldi fórumokon. Voltam bent az Opelnél vele, először hadolváltak, hogy lesz majd rá frissítés, de még nincs kész (?), utána hogy videózzam le a problémát, ha tudom (ha tudnám hogy lehet előhívni, akkor megcsinálnám, de tök ritka és random). A rádió RDS név megjegyzése viszont nagyon idegesít. Amíg nem jött mellé a K Astra ugyanezzel a rendszerrel (illetve nem ugyanezzel, mert érdekes módon az már tud WiFire csatlakozni, meg sokkal, de sokkal gyorsabb, Android Auto szó szerint száguld rajta a másikhoz képest, pedig a Zafirán is elfogadható sebességgel fut) addig nem is zavart, de most idegesít, hogy nem 100%-os, hibás rendszert kaptam az autóval...
Szia Krinyó, nekem is utolsó szériás Zafirám van R4.0 Intellilinkel. (Navi nélkül) Augusztus óta nálam is előfordult kétszer, hogy nem frissült a klíma beállítás jelzése a képernyőn, de ettől még lehetett a hőfokot, ventillátor sebességet állítani. Csak a kijelzés nem mutatta az aktuálisat. Egy újraindítás után simán ment minden. A rádió kedvencek neveinek az elfelejtése nem történt meg még soha. Valami menüben láttam olyat hogy lehet a kedvencek listáját aktiválni, deaktiválni. (valami olyasmi logikával, hogy ki van pipálva az első 5, első 10, első 15...) Nem lehet, hogy nálad ez lett elállítva? Hali!