A mágneseket feljebb? De az arányok akkor sem változnak... Nem lehet egyenként állítani a hangszedőben a mágneseket, csak együtt az egészet... Mindegy, próbálkozom.
Szia Tomci!
A fogólap tényleg domború egy kicsit. De nem annyira mint amennyire kiállnak a mágnesek. Egyébként a két középső feltűnően kiáll, a többi pedig szemmel láthatóan össze-vissza van pár tized milliméter eltéréssel egymáshoz képest (az E1 és az E6 alatt egy nagyon picit magasabban mint a H és az A alatt, de ez a három hangszedő közül nem mindenél így van, csak ez a jellemző "tendencia"). Egyébként nem követ is semmiféle szabályos domborulatot a hangszedő... A 40e ft pedig tanuláshoz lett szánva (most szeptembertől fogok járni), ami tulképp 44.000 mert + tok + heveder, de mindegy, egyelőre nem szánok rá többet, ez van, csak nyűgős vagyok, mert 15 évvel ezelőtt volt egy szlovák Jolana Rubinom (3.000ft), és az jobban szólt mint ez(régi felvétel megmaradt, onnan az összehasonlítás...). Kényelmetlen lenne megemelni a húrt a húrlábnál. Meg érdemes-e, mert amikor lefogom a fogólap ugyan ott van mint előtte volt :). Nem tudom, mások mennyit szánnak tanulás céljára. Ennyi pénzből mindeki ráfarag, vagy csak én választottam rosszul? Nem hiszem hogy elsőre meg kell venni egy 280.000 Ft-os gitárt...
A kiálló "fémhengerek" a hangszedőd mágnesei. A két középső azért van magasabban, mert a strató tip. gitároknak általában nagyobb ívű a fogólapja mint pl. a Floyd Rose-os gitároknak. (Értsd: a fogólap nem sík, lapos mint. pl a klasszikus gitárokon, hanem domború. Ezt a domborúságot szokták egyébként a fogólap/nyak "rádiusz"-ával meghatározni.) Tehát mivel a nyak domború, ezért a D és G húrok magasabban vannak, mint a két szélső E, tehát ha ugyanazt a hangerőt akarjuk, mint azoknál, akkor feljebb kell vinni a húrokat.
No már most, ha a te gitárodon a "pick up rádiusza" és a nyak rádiusza közt nagy a különbség, az régen roszz! Ezért kell tapasztalt emberrel kiválasztani a hangszert.
Amit tehetsz: próbáld a húrlábnál (tremoló) feljebb emelni a D és G húrt. Ha így túl kényelmetlen, és tényleg emiatt szól rosszul a hangszer, akkor pick up csere. Bár lehet, hogy egy 40eFt-os gitárnál jobb az egész gitárt cserélni...
Szia Control!
Megpróbálom "látványosabban" leírni. Szóval a hangszedőből kikandikál 6 db fémhenger a húrok alatt (stratoutánzat gagyigitár tanuláshoz...). A két középső fémdarab, a D és G húrok alatt magasabb mint a többi 4 ránézésre kb 1.5-2mm-el, így ezek ennyivel közelebb vannak a húrokhoz. Ezért ha pl. akkordot kell fogni, az egész hangzásban dominál a D és G húr mert hangosabb, meg egyszerűen másként szól mint a többi. Ha nem akkord, akkor is ez a két húr jól szól, a H és az E6 pl. meg cincog mellette (relatíve) mint a döglött egér. Szóval rosszak az arányok. Szétszedtem az egészet, de a hangszedő be van öntve valamivel, sehogysem lehet állítani egyenként a kiálló fémhengereket. Szóval ez a bajom. Nagyon vacakul szól, el is ment tőle a kedvem :(((.
Hellowu mindenki!
Gitargod : Az sajna nincs meg, de kell, akkor van
Furhished Souls for Rent és Mourning Widows címezetű Nuno zeném... (majd azér' egyik havernál rákérdek, ha nagyon érdekel ...)
mr. wylde!
arra kérném, hogy ne mennyen szét Osboure-tól, ahogyan azt a hammerba' nyilatkozta, inkább rúgja seggbe az offspring énekesét... jaés: küldene egy autogrammot? megtisztel, hogy az oldalamat látogatja...:)
GG
Sziasztok Barátaim! Vége a szabadságnak, újra köztetek. Örülök a demo oldalnak, fel is tettem gyorsan egy licket amit az új hanxeremmel (USA strato, lace sensors, floyd rose) bénáztam. Naggggyon kézreálló, imádom (meg akiknek a fő munkaeszköze: Blackmore, Knopfer, Gilmour, Hendrix, Malmsteen). Fender forever!!! z.w.
Rajottem miert nem tetszik a gitarom hangja... A D és G húrok alatt a hangszedő magasabb mint máshol, és a két húr alapvetően másképp szól mint az összes többi (relatíve a többihez képest hangosabb, teltebb, élesebb, tisztább...) Szétszedtem, nem lehet állítani a húrok alatt egyenként a hangszedőből kiálló fémdarab magasságát, csak az egészet egyben, azzal nem sokra megyek... Ez egy általános gyakorlat, így van jól, vagy csak én faragtam rá??? És mit lehet tenni a hangszedőcserén kívül???
tudom, hogy nirvánás a hangzás, merhogy pénteken nem sok munka volt, oszt elolvastam az összes olyan oldalt, amit a vizsla kereső leadott a nuno bettencourt nevére keresve (csók a fönökömnek) :)
demongyuk ettöl függetlenül érdekelne (legfeljebb csalódok én is)... meg hatással volt rám, amit a bettencourt nyilatkozott a nirvánáról, noha én sem voltam (vagyok?) nagy nirvánafan, sőt...
Mellesleg nem tuggya valaki kiaza bettenheim, egyáltalán van-e ilyen előadó, merhogy ezt a nevet irta be az eladó néni a cdboltban, amikor mekkértem nézze má'meg a gépen, mikor lesz nekik meg az album. 1400Ft-os árral volt neki a cd, ugyhogy el lehet képzelni mikor volt nekik utoljára...:)
Nekem meg volt, de ne akard meghallgatni, mert szerintem egy óriási nagy alternatív szar. Persze ha bejön neked a Nirvána... :) A Nuno Bettencourt név csak megtévesztésül van rajta, az egész lemeznek semmi köze az Extreme stílusához, vagy egyáltalán ahhoz, ahogy az Extreme lemezeken játszik a Nuno.
Életem egyik nagy tévedése volt, amikor megvettem...
Szia!
Igen, a DSP hifi egy digitális hangprocesszor, equalizer meg előre programozott hangzások +visszhang, utáan jön az erősítő vagy a magnó. A gitár hangja csak nem akkor szar amikor ezen keresztül szól, hanem egyébként is az. A régi felvételen sem volt nyoma gitárerősítőnek, és a tesztben nincs benne a torzító sem. A mostani mindenképp egy döglött, egysíkú, élettelen tompa vacak hangzás akármibe dugom. De már próbálok segíteni rajta.
GuitarGood:
Megpróbálom megkeresni a tar.hu-n a gitármánia oldalt, nem ismerem. A különbség a régi és a mostani hangzás között a hobbysite-mon van real audioban, ott dühöngök a problémán... De ma vetttem pár cuccot amivel megpróbálok éltetet lehelni a döglött hangzásba...
Jaj!!! Segicccség!!!
Elhozta egy haverom a 15 évvel ezelőtti hangfelvételt amin gyerekként játszottam egy 3000 ft-os Jolana Rubin gitáron házilag barkácsolt vackokkal, (semmi studio meg ilyesmi) és jobban szól mint a mostani gitárom gyári Ibanez DS7-es torzítóval és egy Technics DSP-vel! Semmi élet nincs a mostani gitárban, tompa vagy mittudoménmilyen (40.000 Ft-os stratoutánzat noname tanulógitár, de akkor is...) Aki nagyon ért a hangzáshoz és tud real-audiot hallgatni a weben át az segítsen, mondja meg mi okozza a különbséget!!! Köszi! Privátba megadom a webcímet ha akad aki segítene!
Köszi mindenkinek a hozzászólást! Végül kipróbáltam őket, és a Laney-t vettem meg. Nem bántam meg, nagyon szép hangja van. Bár a h&k sem volt rossz.
Végül is Watt-ban is vezet a Laney mert ez 120-as a Reverb meg 100-as.
Az lett a vége, hogy a ritmusgitárosunk A H&K -t vette meg én meg a Laney-t, szóval, ha kettner hangra vágyom csak cserélünk:)
Elsődlegesen én is a saját gitároddal való próbatételt javaslom, de a kombók közül a Laney-t ajánlom. Nemrég játszottam egy ilyenen Debrecenben és nekem bejött a hangja. Régebben egy ideig játszogattam egy haver HK Attax 100-asán, aminek végül ezek az új generációja, de nekem nagyon sistergősnek tetszett.
De hát ugye kinek mi tetszik, nekem a Laney. (A Zenész pedig azt hiszem a TFX-300-asról beszélt.)
Pipi: általában nem, de a Hughes and Kettner ezelőtti Attax100-asa (ami a tourreverb előtt volt) tudott olyat, hogy bele lehetett utólag építeni egy kis panelt, amivel tudtad midiről vezérelni. Mellesleg az is egy kurva jó kis cucc volt. A többiről nem hallottam ilyesmit.
Cső!
(Tranyó! Nem mindegy? A lényeg hogy szóljon!)
Feltennék a kombó témával kapcsolatban egy tök laikus kérdést :
lehet midiről vezérelni ezeket a 160eFt körüli kombókat? ( Vagy létezik egyáltalán ilyen? )