Keresés

Részletes keresés

gyuri62 Creative Commons License 2011.06.24 0 0 187813

Jó ötlet, hozd a sört :))

Előzmény: SzeZo (187810)
gyuri62 Creative Commons License 2011.06.24 0 0 187812

Én évek óta KMC láncot használok (tulajdonképp csak a gyári patentszem miatt:) Egy szezonban 2 láncot cserélgetek, szezon végén kidobom.

Előzmény: J.K.F. (187801)
bindera Creative Commons License 2011.06.24 0 0 187811

Csak az enyém :))

Előzmény: SzeZo (187810)
SzeZo Creative Commons License 2011.06.24 0 0 187810

Szóval, akkor mégiscsak nyúlik a lánc!!! (Vita újraindító hsz.:-)))

Hozom a zsíroskenyeret és a sört. (Kólám, papkornom nincs.)

Előzmény: bindera (187809)
bindera Creative Commons License 2011.06.24 0 0 187809

én sem nagyon kínozom, ha felhő van az égen már nem megyek sehova:))

A könnyítések miatt szerintem hamarabb elkopnak a súrlódó részek, és emiatt nyúlhat gyorsabban.

Előzmény: J.K.F. (187807)
J.K.F. Creative Commons License 2011.06.24 0 0 187807

Gondolom a lánc élettartama (ill. egy adott típusé) attól is függ, hogyan használják.

Én főleg (száraz) aszfalton, síkon használtam. Tehát nem voltak "ártalmas" dinamikaváltozások a tekerésben, illetve nem is vagyok olyan erősssss, hogy nagyon el tudjam gyepálni a láncot. :o)

Előzmény: bindera (187805)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2011.06.24 0 0 187806

A jogalkotó szándékát keresni a kerékpározással kapcsolatos szabályozásban olyan, mint...

 

(Várom a jobbnál jobb hasonlatokat.)

Előzmény: pROF (187804)
bindera Creative Commons License 2011.06.24 0 0 187805

Nálam Dure ace kb 2000 km-t bírt.

Előzmény: J.K.F. (187801)
pROF Creative Commons License 2011.06.24 0 0 187804

Aham, végülis lehet így is magyarázni. De most akkor a jogalkotó szándéka mi is volt? A tandem bringázást engedni akarta, vagy tiltani? Mert az biztos, hogy egyik sem sikerült neki teljesen. :) A hétköznapi olvasó számára (akinek ugyanúgy értenie kéne, hogy mi van benne) legalábbis nem igazán világos szerintem.

Amúgy ezen (egyébként egész korrektnek látszó) logika mentén mit olvasnál ki a sokat vitatott zebrán való átbringázás jogszerűségének tekintetében a pontos szövegből? A sokak által vélelmezett tiltás szerintem ugyanígy nem jön ki abból sem.

Előzmény: gazloman (187492)
kivi Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187803

Erre az a magyarázat, hogy ha a vele együtt kopik a sor is, akkor sokáig lehet húzni a cserét. Ilyen szempontból talán a "gazdaságos" megoldás a legrosszabb, amikor egy jó sort gyenge lánccal használnak, mert a lánc sokkal hamarabb használódik el.

Előzmény: hitman (187802)
hitman Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187802

nekem az előző sram-991-em 8100 km-t ment. még nem ugrott, amikor tavasszal Kivi cserélte, de amikor láncnyúlást mért, valami olyasmit mondott, hogy a nem értelmezhető tartományban van...

Előzmény: J.K.F. (187801)
J.K.F. Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187801

Régen még tudtak láncokat gyártani :o)

 

- Egykor a Connex 808-as láncom 10.000km környékén lépte át VÉGRE a 107.4mm-es nyúláshatárt.

- A 9-es rendszeren használt Shimano CN-7701-eseim 3000-4000km után jártak ugyanitt.

- Kiváncsi vagyok, hogy a 10-es láncolkkal hogyan járok majd. Eddig 1200km után 107.1-nél jár a most használt KMC láncom (valami alap-modell).

Előzmény: SzeZo (187800)
SzeZo Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187800

Összeadtam - kivontam, durván ennyi van a láncban: 11 400 km. És  még megy.

Mondtam én, hogy túl jó sort adtál. A Sram hamarabb szét szokott menni, igaz, egy ezressel olcsóbb is volt, amíg gyártották.

Előzmény: kivi (187771)
Elm Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187799

Nem tudom, lehet, de nekem nem tunik se a fog gyengenek (pont itt van elottem a bedigizett lanckerek), nem hegyes ez (most, es ha eleg kemeny, akkor ki se hegyesedik ugy, mint a 20e+ kmt futo), illetve esetemben nem szamit a valtas, mert  ez a munkabajaros bringa, es ezen csak egy 39-es tanyer van, a nagytanyert eleve leszedtem, elso atdobo sincs rajta. Mondjuk a lanc atdobasakor valoban karistolna a fogak tetejet is, valoban, az lehet, hogy gondot okozhatna, ha jobban belegondolok - de nalam ez nem szamit most.

Előzmény: halaloszto (187792)
fix_42-16 Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187798

Így volna helyes:

Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyen nincs, vagy legfeljebb 300 W teljesítményű motor van.

 

Ezzel kipipálva a kérdés, hogy épp halad-e az a kerékpár vagy sem, illetve van-e rajta motor, és ha igen akkor a motor segíti az embert, vagy az ember a motort.

Előzmény: Elm (187785)
bm613 Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187797

A 0 wattos motor beleférne, ha volna ilyen, de a nemlétező motor nem.

Előzmény: Friczy (187794)
Friczy Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187796

Ahogy az egész fejtegetés is az.

Előzmény: Butch Cassidy (187795)
Butch Cassidy Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187795

És a motorba a semmi? Ez már nagyon elvont.

Előzmény: Friczy (187794)
Friczy Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187794

De igen, mert a legfeljebb 300W-ba belefér a 0 is.

Előzmény: bm613 (187793)
bm613 Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187793

Az "és" kötőszó is egzotikus jogi csűrcsavart eredményezhetne, ha valaki kötekedős hangulatban van. Ugyanis az azt jelenti, hogy mindkét feltételnek teljesülnie kell, tehát a mindenféle motort nélkülöző jármű ezen értelmezés szerint nem is kerékpár.

Előzmény: Elm (187785)
halaloszto Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187792

en attol tartok lepattannanak a fogak hegyei valtaskor, ha tuledzed. mert olyankor azert van oldaliranyu ero rendesen. 

 

valami keregedzes kellene, vagy hasonlo. vagy damaszkuszi acel lanctanyer.

 

vajk

Előzmény: Elm (187784)
Butch Cassidy Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187791

Ez tényleg mókás. Kíváncsi lennék a jogértelmezés első éles próbájára.

Előzmény: Elm (187785)
Elm Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187790

A mostani alu 105-os is birt vagy 15.000 km-t (kivi, mikor is raktad ossze a munkabajaros decasamat? Azota tanyert nem csereltem, pedig az evi 6000 koruli belement...), lehet, hogy tulzas lenne elethosszig tarto lanctanyert csinalni. Bar vegulis ez nem valasztas lesz, hanem amilyen anyagot tudok kiturni a ceg kukajabol hozza... :o)

Előzmény: gyuri62 (187789)
gyuri62 Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187789

60 Rockwell-es lánctányér ? Az már körfűrész :))

Előzmény: Elm (187784)
Nemo Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187788

Ezt a megfordítós trükköt valamikor régen én is eljátszottam már a lánctányérral, és nekem  is bevált...

Előzmény: Elm (187784)
Nemo Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187787

Bizony, ez a "hajt" szó jelentését az aktuálistól a habituális felé tolná el. Vagyis a biztosítók kénytelenek lennének elismerni, hogy az általuk felhasznált (és félremagyarázott) szavak a járműveknek nem pillanatszerűen, hanem szokásszerűen megvalósuló használatát írják le. Így hát pl. az autó nem csak akkor esne kártérítési kötelezettség alá, amikor éppen jár a motorja, satöbbi.

Előzmény: Elm (187785)
SzeZo Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187786

A második mondatodból egy apró szócska hiányzik: még.

Előzmény: koller andor (187783)
Elm Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187785

En kerek elnezest, hogy megint elohozom a temat, csak reggel - a csepeli gyalogos-bringas ut mellett beszelgettem autostarssal - az jutott eszembe, hogy vajon a kresz hogyan definialja a kerekpart, ha mar az auto definiciojat a kedves biztosito altal mar ismerjuk, es ok ertelmeztek is nekunk. Csodalkoztam is magamban, hogy ez eddig miert nem jutott eszembe... es nem tevedtem, jo volt a sejtesem :

 

"Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti."

 

Ugye, senki se vadolhat azzal, hogy EN esetleg ezt kifacsarni, es felreertelmezni akarnam. Pusztan az autora adott logikat alkalmazom erre is, semmikeppen sem magam talalom ki : az a kerekpar, amit EPPEN emberi ero nem hajt (=gurul) az ugye nem kerekpar tobbet, csak egy nem fokozott veszelyessegu targy... es ebbol sok-sok mokas kovetkezmeny szarmazik... :o)

Elm Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187784

Nekem kb. fel eve annyira elkopott a lanctanyerom, hogy ugrott a lanc, de ugye hajtasiranyban aszimmetrikusan kopott meg, igy fogtam, es megforditottam a tanyert. Meg fel evet birt, mult heten kezdett megint ugrani, alig birtam gyorsitani, azonnal megszaladt, de most megint aszimmetrikusra kopott, igaz, fogak helyett mar kis tuskek vannak csak. Gondoltam, megforditom meg egyszer, hatha, de mar olyan alacsonyak a fogak, hogy csak 3-4 napot tudtam igy menni, es megint ugrik, raadasul daralja le a fogakat...

 

Mar a fiokban van a komplett hajtaslanc csere, valtogorgokkel, racsnival, ket patentos lanccal, tanyerral. Hetvegen fel kell rakjam oket, nincs mese.

 

Egyebkent ez a tartossag dolog engem is foglalkoztat. Behoztam a gyarba a melohelyemre a lanctanyert, es projektorral bedigiztem a fogprofilt, meg az egesz tanyer mereteit. Alubol kivagni nem lenne nagy ugy, de az megint nem tartana tul sokaig. Azon morfondiroztam, erdemes lenne-e valami acelbol csinalni, es azt jo kemenyre, 54-56-60 HRc-ra beedzeni? Valszeg jo sokaig birna, de mivel maga nem annyira kopna, talan jobban enne a lancokat...

Előzmény: cseya (187774)
koller andor Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187783

A Dunakanyar a kivétel. :-)

Dabas illetve Monor meg Ráckeve irányába működik a dolog. :-)

Előzmény: SzeZo (187777)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!