Keresés

Részletes keresés

nohab Creative Commons License 2021.06.03 0 1 105845

Nem találok hirtelen ennél jobb képet, de a lényeg látszik.

 

Előzmény: t.bence (105842)
nohab Creative Commons License 2021.06.03 0 0 105844

A téglalap verzió II-esére szerintem nincs instant megoldás, azt ki kell rajzolni, de a betűkre a Bahnschrift Light szerintem jó közelítés. A négyzetesre hirtelen nincs ötletem.

Előzmény: D 20 (105835)
nohab Creative Commons License 2021.06.03 0 2 105843

Szerintem nem ezüst volt, hanem törtfehér, és minden kocsin így volt a 70-es években valameddig. Nem dekoráció volt, hanem ez volt az ablakkédernek a feszítőgumija, a funkció azóta is megvan, csak a kéderrel megegyező színű a gumi.

Előzmény: t.bence (105842)
t.bence Creative Commons License 2021.06.03 0 0 105842

Kedves Topiktagok!

 

A segítségeteket szeretném kérni.

A mellékelt képen levő busz első szélvédőjének gumicsíkjában végigfutó ezüstszínű csík érdekelne. Meddig volt ez jelen a járműveken (úgy értem: melyik évjáratig)? Az oldalablakokon levő hasonló ezüstcsík csak napfényvisszaverődés, vagy ott is volt? Volánsárga járműveken előfordult?

Válaszotokat előre is köszönöm.

htibor Creative Commons License 2021.06.02 0 11 105841

A sok élménybeszámoló után egy kis videóriport következne, de nem Ik211--esekről :)

 

1991-ben a MÁV-Tours szervezésében Székesfehérvár vasútállomásról hét busz indult el konvojban  276 főnyi(+a családunk) utassal a fedélzetén Spanyolország irányába a Costa Brava-ra 10 napra. A konvojt egy Ik365(AIJ-103) -, és hat Ik250/256-os - ANZ-600/AOA-210, AFC-300, és még mások(a fotón épp Monacoban állnak már hazafele) - alkotta.

 

Az útról készült MÁV-Tours által bemutató film is 36 percben, melyet nemrég digitalizáltattam be VHS kazettáról. Aki csak az Ikarusokra kíváncsi az első három és utolsó öt percre figyeljen, akit érdekli maga az út is, annak jó szórakozást hozzá :)

Az utazás non-stop telt, tehát Fehérvárról indulás reggel 4:30-kor, érkezés Barcelonába másnap kb. 16:30-körül. Hazafele hasonlóképpen. 12 évesen nagy élmény volt :)

A videót 1 hónapig fogom a google driveon hagyni, utána törlöm.

 

VIDEÓ LINKJE

trizs77 Creative Commons License 2021.06.02 0 0 105840

villantani akart a falu előtt.

 

 

Előzmény: ex-kristikoma (105839)
ex-kristikoma Creative Commons License 2021.06.02 0 0 105839

Mit ne mondjak,"sok" esze volt a gépállomási főnök/tulajdonosnak...

Előzmény: trizs77 (105837)
milcsi79 Creative Commons License 2021.06.02 0 0 105838

Jaj de jó volt, öröm volt olvasni minden sorát ennek a kis buszos "novellának"! Azért az a tűzoltóautós incidens kellett még nekik, mint egy falat kenyér gondolom...

Előzmény: trizs77 (105837)
trizs77 Creative Commons License 2021.06.02 -1 28 105837

Mindenkinek van egy története a 211-essel kapcsolatban.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Akkor egy másik 211-es történet.

Hasonló de bonyolultabb.

 

1992.

A Zöld bározások kora.

Anti hősünk a gengszterváltás viharában privatizálta egy dél-dunántúli falu TSz-nek volt gépállomását, az épületekkel és a járművekkel együtt.

OK.

 

Köztük volt egy első szériás, elöl még viszonylatjelzős kb. 1976-os évjáratú IK-211 busz is a hozzá tartozó Gáspár bácsival.

OK.

 

Mivel tizen+ éves volt az IK-211, a Tsz épp selejtezte volna de így megmenekült.

Levizsgáztatták okosba és kapott még két évet.

Ok.

 

Az IK-211-sünk és Gáspár bácsi ezzel a busszal az elmúlt tizen+ évben nem igen lépte át Baranya megye határát, mert minek ment volna, meg hova.

Hordta a fejőgulyásokat meg a mezei munkásokat a Tsz majorjai között. Jól ismerte a környező 6-8 falu úthálózatát.

Ok.

 

1992-ben kinyílt a világ és a falu Bokréta néptánccsoportja egy csürdöngölő fesztiválon megismerkedett COGNAC (konyak) nevű francia kisváros hasonló tánccsoportjával.

 

A franciák meghívták magukhoz jövőre (1993) a mi bokrétáinkat.

Lett ám izgalom, hisz az kb. 2000 km-re van a falutól.

 

Az új gépállomási főnök/tulajdonos fényezni akarta magát a falu közössége előtt és felajánlotta ingyen az Ik-211-t.

Az úti költséget majd Ő fizeti.

Kiszámolták ha csak Gáspár bácsi vezet, akkor három nap odáig az út Ik-211-el.

Ezért menjen el velük Gáspár bácsi fia is, aki ugyan nem buszvezető de egy IFA-val Budapestre is el szokott menni, tehát világ látott ember.

Ha a fiú is megy akkor csak két nap, egy éjszakára kell szállás.

ok.

 

Itt jöttünk képbe mi a zarándok buszosok.

Valahogy felhívtak bennünket, hogy segítsünk, mert megtudták, hogy mi tudunk útközben ingyen szállást szerezni a papoknál/egyháznál.

Szereztünk nekik Bergamotól északra a hegyekben egy kolostorban.

Ez csak kb. 900 km. tehát egy napra két főnek elég.

Ok.

 

Vettek térképet. térképeket.

Elvitték magukkal a helyi plebánost, mert hát csak.

Ő ugyan nem táncolt de ha jó ha van az úton velük egy égi segítség.

Elvitték a vállalkozó feleségét, mert Ő tudott alapfokon németül.

S így huszon valahányan neki vágtak.

Irány Mohács térségéből a francia Cognac városa egy kb. 16 éves IK-211-el.

 

Az első pofont Klagenfurt után kapták, mert az öreg IFA motor nem nagyon akart felmenni Villachig.

A másodikat amikor kiderült, hogy az olasz autópályákon fizetni kell és erre ők nem készültek fel.

Bonyodalmak után de eljutottak a szerzetes rend kolostorához.

Igaz nem du. öt felé/után hanem éjfélkor, de a barátok meleg étellel, tiszta ággyal várták őket.

 

Másnap korán reggel (fáradtan hisz nem szokta a cigány a szántást) neki rugaszkodtak a második 1000 km megtételének.

Elég jól vették az akadályokat, szépen felkapaszkodtak Genováig és a következő 130 km-n lévő kb. 80 (??) alagút + kb. 50 viaduct életre szóló élményt jelentett nekik.

 

Így értek el Ventimigliáig ami ugye az olasz-francia határ.

Ott a francia csendőr kiintette őket, = komplett controll.

Ők még a szót sem hallották egyszer sem, nem hogy a tartalmát ismerték volna.

Először a gyerekek (táncosok) buktak meg, mert majd mindegyiknél volt hazulról hozott élelmiszer.

 

Másodszor volt valakinél útlevél probléma is.

Harmadszor a Gáspár bácsi fia bukott meg akinek ugye nem volt autóbuszra jogosítványa.

Negyedszer azon buktak meg, hogy nem használták a tachográf korongokat mert azt se tudták mi az ?

 

A helyi franc csendőr/határőr parancsnok mindent összeadott és kiderült, ha mindent betartanak akkora csoport felnőtt tagjai fejenként kapnak 100-100 évet IFF várában a börtönben, a buszvezető bácsit a falu főterén négybe vágják és szegény öreg Ik-211 buszunkat a következő évi boszorkány ünnepségen nyilvánosa elégetik.

 

Megindultak a telefonálgatások, segítség kérések.

Mobil még nem nagyon volt, ezért zöld számon, segélyhívón, mindenen telefonáltak haza és előre a COGNAC városi iskola igazgatónak (meghívónak), párizsi magyar konzulnak, hogy segítsünk/segítsenek.

 

Sokat segített COGNAC város polgármestre aki előadta a határőr parancsnoknak a véres dumát :

 - Engedje el a magyarokat, mert ők most szabadultak a vörös kommunisták 40 éves rabságából, szegény üldözött nép fiai, éhesek, fáznak, részük minden nyomor, stb.

 

Hatott.

A büntetések nagy részét elengedték.

De volt feltétele.

Csak Nizzáig mehetnek ezzel a busszal.

Ott bérelnek másik buszt.

Ez a busz a nizzai csendőrség által kijelölt helyen 72 óráig áll.

A fiú akinek nem volt jogosítványa buszra a nizzai prefektusi hivatal által megszabott módon 8 óra közmunkát köteles végezni, utána kapja vissza az útlevelét.

 

Lett sírás rivás de elfogadták.

Közben rájuk esteledett a második nap.

Elgurultak Nizzába.

Megkeresték a prefektúra épületét, mely a csendőrség mellett volt.

Itt az udvarra való behajtás előtt kb. 60 méterrel Gáspár bátyánk egy csendes kanyarban elnézte az elsőbbség adás kötelező táblát és nekiment a helyi tűzoltó autónak.

 

Az IK-211 szélvédője betört, eleje összetört, senki se sérült meg.

Mint egy börleszk filmben olyan volt ez a nap.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Másnap (harmadnap) hivatali eljárások.

A párizsi magyar konzul küldött segítségükre egy helyi ügyvédet.

A tánccsoport vonattal ment tovább amit a meghívók fizettek.

A két gkv.-t megbüntették , amit a konzul kifizetett, azaz megelőlegezett.

Itthon be kellett fizetni a Külügyminisztériumnak.

 

Az Ik-211-t egy darabig tárolták odakint de egy hónap után jött egy számla tárolási díjról.

Erre a hazai tulajdonos íratott egy közjegyzői nyilatkozatot, hogy lemond a járműről a nizzai tűzoltóság javára.

Értelmes volt lemondani róla, hisz egy kb. 16 éves törött IK-211-nek sok értéke már nem volt.

További két hónap múlva jött egy postai küldemény amiben egy hitelesített nyilatkozat volt, hogy az IK-211-t egy Nizzától nem messze lévő bontóban elbontották + 2 db rendszámtábla volt benne.

 

Itt a vége fuss el véle.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pitz75 Creative Commons License 2021.06.02 0 12 105836

Mindenkinek van egy története a 211-essel kapcsolatban. Az enyém alább:

Gimnáziumi osztálykirándulás, 1991, ha jól rémlik. Az anyagiak messzemenőleges figyelembe vétele szempontjából döntött a tanerő a Ik-211 mellett, amin már a kiállásakor látszott, hogy kalandos lesz vele az út, pedig nem is mentünk vele messzire, a Dunakanyar volt az úticél.

Visegrádon, a Fellegvárhoz felfele menet hátulról kiabálás, álljunk meg, álljunk meg, ég a busz! Erős füstölés, de szerencsére nincs komoly baj, hiba hamar elhárítva, tűzz tovább, ami kb. 30-40 km/h-t jelentett felfelé a szerpentinen.

Másnap Zsámbék, szituáció hasonló, óbégatás a hátsó szekcióból tolatáskor, álljunk meg, meg toljuk a mögöttünk álló Trabantot. Lenézek a hátsó szélvédőn, idősebb arc riadtan kapaszkodik a Trabi kormányába. Komoly gond itt sem volt, a 211 szinte sérülésmentesen, a Trabant kissé ütve-kopva úszta meg az esetet. Betétlap, miegymás, addig elvoltunk valahogy.

Harmadnap, már hazafelé, vasárnap késő délután vagy inkább kora este egyszer csak elkezd rángatni az IFA motor, majd megáll. Gépész kiugrik, keresi a hiba forrását erős fejvakarás kíséretében, de még ez sem hoz eredményt. Valamelyik hülye osztálytárs röhögve beröfögi, gázolaj van benne? Nívópálca ki, tank csontszáraz, de legalább tudjuk, miért állt meg a szerkezet. A feladat adott: gépész úr szerezzen gázolajat vasárnap este, majdnem a semmi közepén, amint egy csapat idióta kamasz vigyorog rajta folyamatosan. Előkerül egy marmonkanna, szerencsére egy fiatal srác megáll egy Dáciával és hozza-viszi a sofőrt Oroszlányba, hátha talál nyitva tartó benzinkutat. Talált.

Ofő azt már csak hazaérve merte mondani, hogy az egyetlen kút azért volt nyitva vasárnap este Oroszlányban, mert a kutas összeveszett a feleségével és mérgében inkább elvonult otthonról és kinyitott, minthogy az asszonyt kelljen otthon hallgatnia-bámulnia.

Előzmény: zsig (105829)
D 20 Creative Commons License 2021.06.01 -1 0 105835

BRIIIANdom kínzó kérdés:

A hőn szeretett kockagombokon lévő betűkre van mostanában létező, arra hasonlító betűtípus?

trizs77 Creative Commons License 2021.06.01 -1 1 105834

Súlyosító körülmény.

Előzmény: BHK-443 (105832)
M.A.F.A. Creative Commons License 2021.06.01 0 0 105833

Szia, mi szívesen megőriznénk az utókornak, tudsz írni egy elképzelt árat az emailcímünkre?

Előzmény: eeiizzoo (105830)
BHK-443 Creative Commons License 2021.06.01 0 0 105832

Ha csak ülték volna.... Énekelték!

Előzmény: trizs77 (105828)
BHK-443 Creative Commons License 2021.06.01 0 0 105831

Anno az arlói önkormányzat 211-esével sikerült lemenni Ózdról Szegedre. Ment az szépen, még előzgettünk is szorgalmasan. Igaz Bükkmogyorósd és Szilvásvárad között úgy tűnt át kell tolni a hegyen.

Előzmény: nohab (105825)
eeiizzoo Creative Commons License 2021.06.01 0 0 105830

ÜDV Mindenkinek!

 

Megválnék ettől az IKARUS GYÁRTMÁNYISMERTETŐTŐL. 1971-es kiadás. az egér egy kicsit megrágta, de ez nem csökkentette a beltartalmi értékét. Nem szeretném ha itt licitálnánk, ha van egy értelmes ajánlatod írj, viheted.  IKARUS tulajdonosoknak adok mellé ajándékot!

 

zsig Creative Commons License 2021.06.01 0 1 105829

Nekünk egyszer megvolt mind a kettő. A maszek világ elején, osztálykirándulásra a vállalkozó a pár napja behozott, még külföldi rendszámos buszával mentünk. Ha jól emlékszem, egy kockalámpás Neoplan volt, csak lerohadt, és néhány óra múlva a 211-essel eljött értünk, és azzal mentünk Szekszárdra. Sima városi üléses 211-es volt, de eléggé tolta neki a gépész, prüszkölt az IFA motor rendesen. 

Előzmény: trizs77 (105821)
trizs77 Creative Commons License 2021.06.01 -1 2 105828

Ez igaz.

 

Csodáltam is a sokszoknyás nógrádi paraszt asszonyokat, hogy egy szó morgás nélkül végig ülték.

 

 

Előzmény: btbtbtbt (105827)
btbtbtbt Creative Commons License 2021.06.01 0 6 105827

Egy Orosháza-Lourdes Ikarus 211-essel van akkora spirituális élmény, mint az El Camino gyalog. :)

Előzmény: trizs77 (105826)
trizs77 Creative Commons License 2021.06.01 -1 1 105826

Vajon merre mehettek, tolták végig a pályán 70-nel?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Szokásos útvonal:

Orosháza - Solt - Fehérvár - Rábafüzes - Graz - Klagenfurt - Villach - Padova - Bergamo - Genova - Ventimiglia - Nizza - Aix-Provence - Nimes - Montpellier - Toulouse dél - Tarbes - LOURDES.

 

Mi is meg a többi magyar buszos is ezt az utat járta.

 

Az Ik-211 csak annyival rosszabb, hogy :

 - nem hegyjáró, itt pedig az Alpokat csak odafelé is kétszer kell megmászni.

 - a parasztülés nagyon kényelmetlen 2200 km-n át.

 - nincs levegő a buszban.

 - nagyon meleg.

 

Az Ik-211-t arra készítették, hogy összeszedje három, egymástól 5-5 km-re lévő falvak dolgozóit kora reggel és elvigye a zaszonyokat a csibe keltetőbe, az embereket meg a gépállmásra.

Ez kb. 20-30 perc utazás.

Arra való.

Arra viszont kíváló.

 

Ez az oda 2200 km majd két-három nap imádkozás után vissza 2200 km egy kínzás lehetett.

 

Autópályán kb. 70 km/h lehetett a végsebesség.

De például amikor innen menve kapaszkodsz fel Genova felé, jó ha a 45 km/h átlagot elérte az Ik-211.

 

 

 

 

Előzmény: nohab (105825)
nohab Creative Commons License 2021.06.01 0 0 105825

2200 km Ik 211-essel, hát arra én is azt mondom, hogy hardcore. Vajon merre mehettek, tolták végig a pályán 70-nel?

Előzmény: trizs77 (105821)
nohab Creative Commons License 2021.06.01 0 0 105824

Sajnos már sok koloncot vettünk a nyakunkba, az eszünk és a szívünk között pattogunk a döntéshozatal során :)

Előzmény: ZsoltALM (105823)
ZsoltALM Creative Commons License 2021.06.01 0 1 105823

Drukkolok Neked hogy összejöjjön s akkor ilyennel fogsz csapatni. Tiszta mechanika. Se részecskeszürő sesemmi...

Előzmény: nohab (105815)
ZsoltALM Creative Commons License 2021.06.01 0 0 105822

Persze... Csak hát 10 évesen osztálykirándulás, vezető bácsi meg tolta neki a 6 oson Mohácsra. Mi meg élveztük a kis ifamotorost...

Előzmény: trizs77 (105821)
trizs77 Creative Commons License 2021.06.01 -1 2 105821

Amikor (1991-1996) között jártunk a zarándokokkal Lourdes-ba, ami egy Dél-Franciaországi katolikus kegyhely, volt egy Orosházi meg egy Nógrád megyei maszek is, akik Ik-211-el jártak oda.

Hozták a megyéjük öregasszonyait

 

Mi azért a Neoplán 218-cal csak-csak mentünk de nekik a kb. 2200 km-hez kellett vagy 38-42 óra míg oda értek.

Becsületükre legyen mondva vagy két évig láttuk mindkettőt LOURDES-ban.

 

Kamal Amin Saabet Creative Commons License 2021.05.31 0 0 105820

Autópályát inkább  kerüld el vele!

Előzmény: nohab (105815)
ZsoltALM Creative Commons License 2021.05.31 0 0 105819

Alpokalján Bozsokon rengeteg régi jármű között fotóztam ezt a 211 est.

Előzmény: ZsoltALM (105818)
ZsoltALM Creative Commons License 2021.05.31 0 2 105818

ZsoltALM Creative Commons License 2021.05.31 0 0 105817

Nem elég nagy az octi??  :).

...emlékem ezzel a tipussal kb 1o éves lehettem oszt kirándulásra mentünk.

Egyik barátom apukája intézte a buszt. Ik 211.

Én mondtam hogy az kissebb mint a többi meg ifa motoros. Többiek csak huhogtak.

....nem voot olyan szép hangja mint a rába motornak, de ment az rendesen 1981 ben.

Előzmény: nohab (105815)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.31 0 0 105816

1.250.000 Ft.

Előzmény: nohab (105815)
nohab Creative Commons License 2021.05.31 0 0 105815

Köszönöm, kép alapján ígéretes, megvizsgáljuk a kérdést!

Előzmény: riezaK (105814)
riezaK Creative Commons License 2021.05.30 0 1 105814

nohab!

 

2 hete emlitetted hogy csábitó lehet egy csinos 211-es, ezt az imént láttam:

 

https://www.facebook.com/groups/335253869854396/permalink/4159046424141769/

 

 

 

Előzmény: nohab (105786)
riezaK Creative Commons License 2021.05.25 0 3 105813

Nekem ez sokkal jobban bejön mint a 254 formája. 

Előzmény: Warlimont (105812)
Warlimont Creative Commons License 2021.05.25 0 0 105812

Tulajdonkeppen ennek az emelt 200-as koncepcionak volt egy jobban sikerult valtozata, az Ikarus-254, aminek a tetejere nem tettek ra ezt a nagyon bena "lepcsöt". Ott ugy oldottak meg, hogy a szelvedö uvege lett sokkal magasabb, egyes peldanyokon felul egy viszonylatjelzö sav csökkenti az uvegmeretet. Mivel a busz orrat alul nem terveztek at, igy a 254-es is eleg aranytalanul, de minimum szokatlanul nez ki, viszont fenyevekkel jobban, mint a bizarr 270-es.

Előzmény: riezaK (105810)
Blindmouse Creative Commons License 2021.05.25 0 0 105811

Hát, de ez úgy néz ki mintha az előregyártott már létező eredetileg harmonikus elemeket véletlenszerűen összedobálták volna,  majd ráakasztottak egy csempézett első lökőst, vélhetően arra tervezve hogy visszatérhessen a föld légkörébe és ne égjen el.

 

 

 

Előzmény: Warlimont (105807)
riezaK Creative Commons License 2021.05.24 0 2 105810

 

Kubában viszont épültek leszármazottai.

Előzmény: Karola82 (105808)
Warlimont Creative Commons License 2021.05.24 0 0 105809

Igen, en is irtam, hogy prototipus, de sajnos nagyon csunya/furcsa lett annak is.

Előzmény: Karola82 (105808)
Karola82 Creative Commons License 2021.05.24 0 0 105808

"...Az Ikarus 270-es biztonsági autóbusz tervezését már a hetvenes évek elején, a 200-as sorozat piaci bevezetésekor megkezdték, de a nagy sorozatban történő gyárthatóság helyett ezúttal más szempontok vezették az Ikarus fejlesztőit. A típusból csupán egyetlen darab épült, és bár az alapvető célok között szerepelt a kipróbálandó új biztonsági megoldások sorozatgyártásba történő átültetése, maga a busz elsősorban demonstrációs célokat szolgált."

 

https://magyarbusz.info/2019/11/03/a-biztonsag-mindenek-felett-az-ikarus-270-tortenete/

Előzmény: Warlimont (105807)
Warlimont Creative Commons License 2021.05.24 0 0 105807

"Én csak egy dolgot hiányolok, mégpedig a Finta féle formavilágot."

.

.

Azert ha megnezed a finoman szolva is kulönös kulseju 270-es prototipus fotoit, Finta neve sem teljesen egyenlö a kifinomult designnal.

Előzmény: Karola82 (105799)
Warlimont Creative Commons License 2021.05.24 0 0 105806

Feltehetöen a kinaiak terveztek azt is.

Eleg szkeptikus vagyok, szegeny Ikarus feltamadasat mar annyiszor es annyian megigertek... Itt meg hozzaadott ertek keves van, összeheggesztenek egy dobozt, mindent mas kicsit is erdemi reszegyseget innen-onnan, föleg Kinabol megvesznek, rateszik az itthon meg mindig jol eladhato Ikarus nevet, azutan mehet is.

Előzmény: Blindmouse (105804)
reszelozsir Creative Commons License 2021.05.23 0 3 105805

2017 márciusában már igencsak megfogyatkozva.

 

Előzmény: HarunBp (105803)
Blindmouse Creative Commons License 2021.05.22 -1 1 105804

Ezeket az okádék lámpatesteket szándékosan tervezik, vagy direkt kerestetik valami ízlésficamos bagázzsal hogy az autóipar beszállítói közül keressék meg a legocsmányabb lámpákat?

Előzmény: Karola82 (105799)
HarunBp Creative Commons License 2021.05.22 0 6 105803

Az egykori BPI-014 többször is szerepel a 2018-ban bemutatott Remélem legközelebb sikerül meghalnod című filmben, többnyire utastéri jelenetekben, 40-esre beragadt belső kijelzővel. Ha minden igaz, a filmet 2016 környékén forgatták, ekkor a busz már 2 éve nem volt a BKV kötelékében (az egyetlen külső jelenetben is próbarendszámmal látható). A képet egy Youtube-videóból csináltam, nézzétek el, hogy rossz minőségű.

nohab Creative Commons License 2021.05.22 0 0 105802

Köszi! Én RAL9001-et néztem a színskála alapján olyan helyen, ahol a gyári festés viszonylagos nyugalomban túlélte legalul, reális?

Előzmény: riezaK (105801)
riezaK Creative Commons License 2021.05.22 0 0 105801

A vajszint tippelném, szerintem azzal fújták le először az egészet, a ládaterekben maradt is az. 256/250-eseknél is fehér/vajszin szokott lenni. 

 

Előzmény: nohab (105798)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2021.05.22 0 2 105800

Ez a jövő..., sőt, már a jelen! :-)

 

Ez a múlt sem, ez alibizés. 

Előzmény: Karola82 (105799)
Karola82 Creative Commons License 2021.05.22 0 0 105799

https://www.youtube.com/watch?v=LuCZceGBaGU

 

Ez a jövő..., sőt, már a jelen! :-)

Én csak egy dolgot hiányolok, mégpedig a Finta féle formavilágot. (...és még alliterál is! :-)  )

nohab Creative Commons License 2021.05.21 0 0 105798

Nincs véletlenül ötletetek, képetek, leírásotok arról, hogy a BKV Ik211.00 várbuszok ládaterei belül milyen színűek voltak? Vagy ha konkrétan erről nincs infó, akkor hogy mi volt Fehérváron az iránymutatás ezeknél a kocsiknál? El tudok képzelni olyat is, hogy amilyen az övvonal alatti szín, olyan a ládatér is, de nincs erre vonatkozóan semmilyen infóm.

 

https://iho.hu/img/kozut/1504/150403_vbusz/vbusz01.jpg

bi-02 Creative Commons License 2021.05.21 0 0 105797

Pontosan így van. 

A KÜMös ajtó deaktiválóról nem tudtam, de '83 előtt nem is volt vezetőtéri kupola ventillátor, úgyhogy a második hely is vakdugó volt. 

Viszont itt a jobb oldalból indultam ki, ami eleve '87 utáni kialakítás.

 

Viszont ezzel a KÜM kapcsolóval űjat tanultam.

 

K Ö S Z ! 

Előzmény: Vaskerekű (105796)
Vaskerekű Creative Commons License 2021.05.21 0 2 105796

Annyit tennék hozzá, hogy a bal oldali műszertábla második sor harmadik kapcsolója volt az elakadásjelző a '83 előtti szériákon - ha jól emlékszem, a negyedik sor második kapcsolója pedig a 2-es és 3-as ajtót deaktiváló KÜM kapcsoló azokon a 260-asokon, amelyek rendelkeztek ezzel a fícsörrel (.00, .03, .06 biztosan).

 

Ha pedig csöcsösgombos jobb oldali panel a cél, akkor felső a sor egy piros szélesvásznú lámpával kezd (rögzítőfék visszajelző), majd két kerek nyomógomb az indításjelző és az ablakmosó. Az alsó sorban pedig megállófék kapcsoló, piros-fehér-piros szélesvásznú hármas a váltóolaj-nyomás hiba, a hátramenet visszajelző és a váltóolaj-hőfok hibajelzője, majd kerek fehér nyomógomb a hátramenet segédgombja.

Előzmény: bi-02 (105795)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!