Keresés

Részletes keresés

Nemo Creative Commons License 2011.06.15 0 0 187564

"kötelező kresz oktatás, és kemény bírságolás, ha nem tartják be" - Ebből a bírságolás már megvalósult. Olykor nappali lámpahiányért, csengő és küllőprizma hiányáért is. Máskor meg komolyabb okból. Egy ideje ezért nem járok a 400-as úton...

Előzmény: Fázisceruza (187554)
Stms Creative Commons License 2011.06.15 0 0 187563

Feszültnek tűnsz. Egy forró fürdő, halk zene - mondjuk egy Bach kantáta - segíteni fog, meglátod.

Előzmény: Fázisceruza (187559)
Nemo Creative Commons License 2011.06.15 0 0 187562

"Én egy szűren azt nem értem, hogy Ti kerékpárosok, mit akartok??? -természetesen fizetni azt nem. gondolom." - Ugyan már. Ha nem épülnek kötelezően használandó kerékpárutak, hanem az esedékes felújításkor kap egy kerékpáros nyomot az út jobb széle, az szinte semmibe nem kerül (külön). A kerékpársáv sem valami borsos beruházás: talán az a sárga festék, amivel leválasztják, kicsivel tartósabb (és kicsivel drágább), mint az, amivel a járdát szokták megfelezni - és mégis mennyivel alkalmasabb a kerékpározásra! Legalábbis az ide írogató, forgalomban edződött biciklisták számára.

 

"Éppúgy mint a rokik. Legyen akadálymentes minden, legyen rokiparkoló, meg minden xar. De ki fizeti???" - A rokkantak akadálymentes közlekedésének lehetővé tételét az EU is megköveteli. A kerékpárosokét kifejezetten nem. Ha meg igen, pl. a Margit hídra felvett támogatás ügyében, akkor nagy ívben tesz rá, ha utólag megváltoztatják a beruházást a kerékpárosok kárára. Hát ilyen hátszelünk van nekünk.

Előzmény: Fázisceruza (187548)
koller andor Creative Commons License 2011.06.15 0 0 187561

Nem kellene hergelni a közönséget. Légyszíves!

Előzmény: Fázisceruza (187559)
koller andor Creative Commons License 2011.06.15 0 0 187560

Ha visszaolvastál volna ebben a fórumban, láthattad volna, hogy ugyanez a véleményünk nekünk is. (kivéve az utolsó mondatodat)

 

A hülye , bármilyen járműt vezetve is hülye.

Előzmény: Fázisceruza (187556)
Fázisceruza Creative Commons License 2011.06.15 0 0 187559

Nem ártana.

 

Az autósok között is megvan a renitens 5%, csak őket könnyebb megtanítani a kreszre.

Mert míg a pofátlan autóst, simán visszatolom a sávjába ha nem tudja, hogy kell közlekedni, addig a kerékpárost nehezebb jó útra terelni, mert hamar megdöglik, és az utós meg megy a sittre. Így marad az anyázás.

Előzmény: koller andor (187555)
halaloszto Creative Commons License 2011.06.15 0 0 187558

es az autosoknak is!

 

valamint a bringasok adojabol ne epitsenek autopalyat!

 

vajk

Előzmény: Fázisceruza (187554)
kisKöves Creative Commons License 2011.06.15 0 0 187557

Igen ezek a rokik már csak ilyenek, képesek voltak dierkte megrokkani, h. a szegény autóssal kibasszanak, aki így reggeltől estig fizethet.

Szerencsétlen.

Előzmény: Fázisceruza (187548)
Fázisceruza Creative Commons License 2011.06.15 0 0 187556

Egyébként ez az egész, autós-kontra bringás vita, olyan vihar a biliben kategóriájú probléma.

 

A kerékpárosok 95% normálisan teker, a maradék 5% jaszkari nagyfiú addig vagánykodik, míg át nem mennek a nyakán. Nem egy nagy ügy...

 

 

koller andor Creative Commons License 2011.06.15 0 0 187555

Amelyik bringásnak van jogsija, annak is?

Előzmény: Fázisceruza (187554)
Fázisceruza Creative Commons License 2011.06.15 0 0 187554

Nem tudok egyet se.

De nem is adó kéne a kerékpárosoknak, hanem kötelező kresz oktatás, és kemény bírságolás, ha nem tartják be.

 

Előzmény: hitman (187551)
koller andor Creative Commons License 2011.06.15 0 0 187553

Jó neked.

Előzmény: Fázisceruza (187548)
koller andor Creative Commons License 2011.06.15 0 0 187552

Egyszerű a megoldás. A 71-s úton kell tovább menni a bicajjal. Akarattya vége tábláig nem tiltja semmi. Az általad említett szűk úton szerintem csak a helyiek bóklásznak meg az eltévedt turisták. Az ide irogató bringások nemigen.

Előzmény: otyik (187497)
hitman Creative Commons License 2011.06.15 0 0 187551

egyetlen országot mondj, ahol különadó van a biciklisekre.

csak egyet. kérlek.

Előzmény: Fázisceruza (187548)
Nemozoli Creative Commons License 2011.06.15 0 0 187550

Nem fizetni nem akarunk, hanem haladni akarunk. Autóm nekem is van, szoktam is használni - de nem a városon belüli közlekedésre, ha tehetem, ugyanis lassabb, mint a BKV vagy a bringa.

Az a köcsög bringás, aki melózik reggeltől estig, az nem is fizet semmilyen adót sehol? De jó, akkor én sem is fizetek! vagy mégis???

Én is az adózott pénzemből tankolom az autómat, sőt, az adózótt pénzemből veszem meg az adótartalmú kenyeret is, amiből a bringa hajtásához az energiám lesz.

 

Miért is kerül el bármilyen fizetést az, aki éppen bringával jut el egyik pontból a másikba? Nem értem az okfejtést.

 

Érdekes módon problémamentesen tudok autókázni a telekre, most hétvégén pedig a visegrádi bobpályáig is elmentünk családostul autóval. Ki érti ezt?

 

Miért kell táborokra osztani az embereket? Elképzelhetetlen, hogy valaki autós, bringás, gyalogos, meg BKV-val közlekedő is egyszerre?

Ja, tudom, egyszerűbb ellenségképet keresni egy homogén csoportban... ha van közös rész, a halmazok metszete megjelenik, akkor egy autóst kellene támadni... az meg nem olyan jó, mi?

Előzmény: Fázisceruza (187548)
Stms Creative Commons License 2011.06.15 0 0 187549

Bocsáss meg, de buta vagy. Nem kicsit, nagyon.

Előzmény: Fázisceruza (187548)
Fázisceruza Creative Commons License 2011.06.15 0 0 187548

Én egy szűren azt nem értem, hogy Ti kerékpárosok, mit akartok??? -természetesen fizetni azt nem. gondolom.

Éppúgy mint a rokik. Legyen akadálymentes minden, legyen rokiparkoló, meg minden xar. De ki fizeti??? Az a köcsög autós, aki melózik reggeltől-estig, és fizeti az adót mindenütt. Meg az adózott pénzéből tankol.

 

Érdekes módon, én problémamentesen tudom körbebringázni a Velecei-tavat, és most hétvégén a Balaton partján is jókat tekertünk.

Ki érti ezt...? 

Előzmény: kivi (187546)
Stms Creative Commons License 2011.06.15 0 0 187547

"hanem azért, hogy ne legyen útban az autóknak."

 

Sajnos ez régi tendencia. Erre akkor döbbentem rá, mikor egyik kollegám megkérdezte: Te, nagy bringás vagy, tudod-e mikor tűnt el a Petőfi hídról a bringasáv? Kiderült, a nyolcvanas évek közepén építették át a budai oldalt, és akkor gyalulták le a szintben elválasztott bringautat.

Előzmény: kivi (187541)
kivi Creative Commons License 2011.06.15 0 0 187546

Nem tettem hozzá a legfontosabbat: ezek a szar körülmények azóta állnak fenn, mióta beindult a "kerékpárutat mindenhova" őrület. A 2000-es évek előtt remekül lehetett mindenfelé kerékpározni, senki nem zavart senkit.

Előzmény: kivi (187541)
VegetAryan Creative Commons License 2011.06.15 0 0 187545

"A többi agresszív, jaszkari f.szt meg üsd el a pi...bá.

Ennyi."

 

Na, ha ilyen a normális autós milyen lehet a többi?

Előzmény: Fázisceruza (187537)
Nemozoli Creative Commons License 2011.06.15 0 0 187544

Én általában úgy közlekedem melóból hazafelé, hogy a Görzenál után nem megyek fel az idióta "szállj le a bringáról, told fel a felüljáró-felhajtón, a HÉV felett át, majd le a lehajtón, utána ülj vissza" típusú förmedvényre a Tímár utcánál, hanem haladok tovább a rakpart folytatásán az Auchan mögötti részig. Érdekes módon (35-40 km/h között szoktam ott haladni, szép egyenesen) az autósok nem dudálnak, nem húzzák rám a kormányt, nem ijesztgetnek, hanem szépen elmennek mellettem - a sávon belül, ugyanis elférnek mellettem úgy, hogy nem kell átlépni a felezővonalat. Ma jó kis hátszél volt, majdnem 50-nel tudtam tekerni ott... és láss csodát, nem előztek meg, így beálltam a sáv közepére, mert a torlódás miatt lelassultak az autók is és tartani tudtam a sebességüket.

Nemozoli Creative Commons License 2011.06.15 0 0 187543

Az autóúton nem szabad kerékpározni.

Nem úgy a közúton, ahol igen (kivéve, ha tábla tiltja).

Előzmény: Fázisceruza (187538)
szilkó Creative Commons License 2011.06.15 0 0 187542

Te nem vagy normális:/

Előzmény: Fázisceruza (187537)
kivi Creative Commons License 2011.06.15 0 0 187541

A kerékpár jármű, az úton a helye. Nem lehet nem észrevenni a szándékot, hogy nem azért terelik a sárgacsíkos járdára kerékpárost mert neki ott jobb, hanem azért, hogy ne legyen útban az autóknak. Az is vicces, hogy az autósok, akiknek egy nagy része soha nem vagy csak elvétve ül kerékpárra, jobban tudja hogy egy kerékpárosnak mi a jó, mint maguk a bringások.

 

Te autósként nem tudod milyen szar az ilyen helyeken bringázni, mert autósként sosem kerülsz ilyen helyzetbe. Az autós által használt infrastruktura sem tökéletes, vannak szar utak, vannak rosszul beállított lámpák, de olyan pocsék körülmények közé sosem kerülsz, mint ami kijut a bringásoknak az ilyen utakon.

Előzmény: Fázisceruza (187538)
bátyó Creative Commons License 2011.06.15 0 0 187540

A Balatonudvari - Vászoly közötti utat én országútival szoktam leküzdeni.

Nem tükörsima aszfalt, de inkább jónak mondom, mint rossznak (leflé simán lehet 40 felett rongyolni).

Meg hát felfelé az ember a légszomlytól nem is igen az út minőségével foglalkozik. Szerencsére nem is kell, mert nincs vele különösebb gond.

Előzmény: Butch Cassidy (187518)
bátyó Creative Commons License 2011.06.15 0 0 187539

[Balatonakarattya bicikliút]

 

Van egy sanda gyanúm, hogy a topiklakók közül én ismerem legjobban az bringautakat a Balaton körül.

 

Az akarattyai emelkedőt három útvonalon lehet leküzdeni:

 

1. Még a vasúti felüljáró előtt, a körforgalomnál leborítani balra a 12%-os lejtőn.

    Egy halom fekvőrendőr és elég ócska út után át lehet menni a volt MÁV gyereküdülőn (hogy meddig, azt nem lehet tudni, mert árulják), keresztül a vasút alatti alagúton, majd egy rövid de combos emelkedő után kibukkan a kerekes a 71-es út melletti bringaúthoz.

 

2. A körforgalom után simán tovább a 71-esen.

    Szerencsére lehet biciklizni, nem tilos. Az elkerülő átadása óta a forgalom is lanyha. Az út széles (korábban három sávos volt, két sávon most nagyon kellemesen le lehet férni), sima. A magasságkülönbséget ezen lehet legkönnyebben leküzdeni.

Ha egyedül járok erre, mindig itt megyek.

 

Aztán akinek nincs helyismerete és a zöld-sárga Balatoni Bringa körút táblákat követik, belefutnak az általad említett szakaszba.

 

3. A körfrogalomnál átmenni a másik oldlara, jobbra kanyar, majd balra fel.

    Az út bal oldalán sárga szaggatott vonallal kicsíkozott bringaút. Most táblával jelzett kerékpárút. Néhány éve a leánykori neve még járda volt. Ennek megfelelő is. Keskeny, szar, néhol centi vastagon van rajta kavics felhordás.

 

Egyszer szállj ki az autóból és nézd meg. Az út is ócska, de a járda hozzá képest járhatatlanul szar.

 

A bringás meg azért megy az úton, mert a bringaútnak kifestett járda használhatatlan. Az elején még döcög rajta egy darabig, de hamar megunja, pontosabban fontosabbnak tartja a testi és a bringája épségének a megőrzését, és kimegy az útra, aminek a forgalma elhanyagolható. Általában egyetlen mozgó autóval sem szoktam találkozni, amikor direkt aszkétizmusból ott megyek.

Azt nem is mondom, hogy szemétszállítási napokon a kukák is ott vannak. Meg minden egyéb, a téglától az üvegcserépig...

 

 

Gondolj bele. Leflé 20-al repesztve (mert bringaúton csak annyival szabad, miközben 100 m-rel odébb a 71-esen tekerés nélkül simán gurulok 50 felett) egy szilánk kivágja az első gumidat, vagy egy tégladarab eldobja az első kereket, esetleg a kavicsokon megcsúszol... Nagy esés.

 

Azt már nem is mondom, hogy függőlegesen ezen az útvonalon kell a legtöbbet mászni, mert jóval a 71-es felett halad.

 

Írod, hogy mekkora megrázkódtatás, hogy a magas padkáról le kell zöttyenni. Képzeld ezt el, hogy a kerekesnek kell ezt két keréken megtenni. A "bringaúton" bizony vannak ilyen gödrök. És szerencsétlen esetben nem a gyerek ébred fel a hátsó traktusban, hanem a kerekes folytat földharcot a biciklijével az esés után. Istápoltam én ott már ilyen miatt bringást.

 

EZÉRT megy a normális bringás a szinte kihalt úton és nem a járhatatlan, pontosabban balesetveszélyes járdán.

 

Ütöttem én már ott el bernáthagyit, amikor kifutott az egyik házból és  leült elém 1 méterre a birngaútra. Szerencsére felfelé másztam az ellenkező irányba, így lassan mentem, de nem tudtam így sem megállni. Az első kerék nekikoccant a kutya orrának. Nem esett jól neki, visítva rohant el, de legalább én sem estem.

 

Az, hogy sétálnak rajta, babkocsit tologatnak? Hát hol máshol tegyék? Kint az úton? Azt még jobban zokon veszed.

Egyébként ezeket bringával kikerülni nem is egyszerű, akkora szintkülönbséb a járda és az út között, hogy eléggé esés esélyes az átmenetel.

 

Aki egyszer ment már arra, legközelebb kihagyja azt a sárga csíkos járdát.

 

Ha köcsögösködni akarok, akkor én meg azt kérdezném, hogy miért nem mész az elkerülőn. Azt kizárlag az autósoknak építették, lehet menn 110-el, és oda bringás be nem teheti a kerekét...

De nem kérdezem, mert nem arra van dolgod.

Hidd el, hogy a bringás a testi épségének a védelme miatt nem használja azt a förmedvényt.

Előzmény: otyik (187497)
Fázisceruza Creative Commons License 2011.06.15 0 0 187538

 mind a rajta bóklászó gyalogosok miatt

 

Az autóúton meg rossz autózni, a rajta bóklászó kerékpárosok miatt.

Kérdés, hogy az autók akkor hová takarodjanak??

Előzmény: kivi (187513)
Fázisceruza Creative Commons License 2011.06.15 0 0 187537

A normális kerékpárosokkal nincs mit megbeszélni, mert azok ismerik a kreszt, és be is tartják.

A többi agresszív, jaszkari f.szt meg üsd el a pi...bá.

Ennyi.

 

 

Előzmény: otyik (187508)
_Mark_ Creative Commons License 2011.06.15 0 0 187536

:)

Közöttünk nincs vita, közút, mindenki használhatja, egyetértek, nem haverom, nem oktatok, ne támadj, take it easy.

 

Előzmény: hitman (187535)
hitman Creative Commons License 2011.06.15 0 0 187535

jól mondod: KÖZút. tehát bárki használhatja.

az autóútként hivatkozást meg otyik haverod kezdte, úgyhogy ne minket oktass ki, hogy nem az.

Előzmény: _Mark_ (187532)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!