"kötelező kresz oktatás, és kemény bírságolás, ha nem tartják be" - Ebből a bírságolás már megvalósult. Olykor nappali lámpahiányért, csengő és küllőprizma hiányáért is. Máskor meg komolyabb okból. Egy ideje ezért nem járok a 400-as úton...
"Én egy szűren azt nem értem, hogy Ti kerékpárosok, mit akartok??? -természetesen fizetni azt nem. gondolom." - Ugyan már. Ha nem épülnek kötelezően használandó kerékpárutak, hanem az esedékes felújításkor kap egy kerékpáros nyomot az út jobb széle, az szinte semmibe nem kerül (külön). A kerékpársáv sem valami borsos beruházás: talán az a sárga festék, amivel leválasztják, kicsivel tartósabb (és kicsivel drágább), mint az, amivel a járdát szokták megfelezni - és mégis mennyivel alkalmasabb a kerékpározásra! Legalábbis az ide írogató, forgalomban edződött biciklisták számára.
"Éppúgy mint a rokik. Legyen akadálymentes minden, legyen rokiparkoló, meg minden xar. De ki fizeti???" - A rokkantak akadálymentes közlekedésének lehetővé tételét az EU is megköveteli. A kerékpárosokét kifejezetten nem. Ha meg igen, pl. a Margit hídra felvett támogatás ügyében, akkor nagy ívben tesz rá, ha utólag megváltoztatják a beruházást a kerékpárosok kárára. Hát ilyen hátszelünk van nekünk.
Az autósok között is megvan a renitens 5%, csak őket könnyebb megtanítani a kreszre.
Mert míg a pofátlan autóst, simán visszatolom a sávjába ha nem tudja, hogy kell közlekedni, addig a kerékpárost nehezebb jó útra terelni, mert hamar megdöglik, és az utós meg megy a sittre. Így marad az anyázás.
Egyszerű a megoldás. A 71-s úton kell tovább menni a bicajjal. Akarattya vége tábláig nem tiltja semmi. Az általad említett szűk úton szerintem csak a helyiek bóklásznak meg az eltévedt turisták. Az ide irogató bringások nemigen.
Nem fizetni nem akarunk, hanem haladni akarunk. Autóm nekem is van, szoktam is használni - de nem a városon belüli közlekedésre, ha tehetem, ugyanis lassabb, mint a BKV vagy a bringa.
Az a köcsög bringás, aki melózik reggeltől estig, az nem is fizet semmilyen adót sehol? De jó, akkor én sem is fizetek! vagy mégis???
Én is az adózott pénzemből tankolom az autómat, sőt, az adózótt pénzemből veszem meg az adótartalmú kenyeret is, amiből a bringa hajtásához az energiám lesz.
Miért is kerül el bármilyen fizetést az, aki éppen bringával jut el egyik pontból a másikba? Nem értem az okfejtést.
Érdekes módon problémamentesen tudok autókázni a telekre, most hétvégén pedig a visegrádi bobpályáig is elmentünk családostul autóval. Ki érti ezt?
Miért kell táborokra osztani az embereket? Elképzelhetetlen, hogy valaki autós, bringás, gyalogos, meg BKV-val közlekedő is egyszerre?
Ja, tudom, egyszerűbb ellenségképet keresni egy homogén csoportban... ha van közös rész, a halmazok metszete megjelenik, akkor egy autóst kellene támadni... az meg nem olyan jó, mi?
Én egy szűren azt nem értem, hogy Ti kerékpárosok, mit akartok??? -természetesen fizetni azt nem. gondolom.
Éppúgy mint a rokik. Legyen akadálymentes minden, legyen rokiparkoló, meg minden xar. De ki fizeti??? Az a köcsög autós, aki melózik reggeltől-estig, és fizeti az adót mindenütt. Meg az adózott pénzéből tankol.
Érdekes módon, én problémamentesen tudom körbebringázni a Velecei-tavat, és most hétvégén a Balaton partján is jókat tekertünk.
Sajnos ez régi tendencia. Erre akkor döbbentem rá, mikor egyik kollegám megkérdezte: Te, nagy bringás vagy, tudod-e mikor tűnt el a Petőfi hídról a bringasáv? Kiderült, a nyolcvanas évek közepén építették át a budai oldalt, és akkor gyalulták le a szintben elválasztott bringautat.
Nem tettem hozzá a legfontosabbat: ezek a szar körülmények azóta állnak fenn, mióta beindult a "kerékpárutat mindenhova" őrület. A 2000-es évek előtt remekül lehetett mindenfelé kerékpározni, senki nem zavart senkit.
Én általában úgy közlekedem melóból hazafelé, hogy a Görzenál után nem megyek fel az idióta "szállj le a bringáról, told fel a felüljáró-felhajtón, a HÉV felett át, majd le a lehajtón, utána ülj vissza" típusú förmedvényre a Tímár utcánál, hanem haladok tovább a rakpart folytatásán az Auchan mögötti részig. Érdekes módon (35-40 km/h között szoktam ott haladni, szép egyenesen) az autósok nem dudálnak, nem húzzák rám a kormányt, nem ijesztgetnek, hanem szépen elmennek mellettem - a sávon belül, ugyanis elférnek mellettem úgy, hogy nem kell átlépni a felezővonalat. Ma jó kis hátszél volt, majdnem 50-nel tudtam tekerni ott... és láss csodát, nem előztek meg, így beálltam a sáv közepére, mert a torlódás miatt lelassultak az autók is és tartani tudtam a sebességüket.
A kerékpár jármű, az úton a helye. Nem lehet nem észrevenni a szándékot, hogy nem azért terelik a sárgacsíkos járdára kerékpárost mert neki ott jobb, hanem azért, hogy ne legyen útban az autóknak. Az is vicces, hogy az autósok, akiknek egy nagy része soha nem vagy csak elvétve ül kerékpárra, jobban tudja hogy egy kerékpárosnak mi a jó, mint maguk a bringások.
Te autósként nem tudod milyen szar az ilyen helyeken bringázni, mert autósként sosem kerülsz ilyen helyzetbe. Az autós által használt infrastruktura sem tökéletes, vannak szar utak, vannak rosszul beállított lámpák, de olyan pocsék körülmények közé sosem kerülsz, mint ami kijut a bringásoknak az ilyen utakon.
Van egy sanda gyanúm, hogy a topiklakók közül én ismerem legjobban az bringautakat a Balaton körül.
Az akarattyai emelkedőt három útvonalon lehet leküzdeni:
1. Még a vasúti felüljáró előtt, a körforgalomnál leborítani balra a 12%-os lejtőn.
Egy halom fekvőrendőr és elég ócska út után át lehet menni a volt MÁV gyereküdülőn (hogy meddig, azt nem lehet tudni, mert árulják), keresztül a vasút alatti alagúton, majd egy rövid de combos emelkedő után kibukkan a kerekes a 71-es út melletti bringaúthoz.
2. A körforgalom után simán tovább a 71-esen.
Szerencsére lehet biciklizni, nem tilos. Az elkerülő átadása óta a forgalom is lanyha. Az út széles (korábban három sávos volt, két sávon most nagyon kellemesen le lehet férni), sima. A magasságkülönbséget ezen lehet legkönnyebben leküzdeni.
Ha egyedül járok erre, mindig itt megyek.
Aztán akinek nincs helyismerete és a zöld-sárga Balatoni Bringa körút táblákat követik, belefutnak az általad említett szakaszba.
3. A körfrogalomnál átmenni a másik oldlara, jobbra kanyar, majd balra fel.
Az út bal oldalán sárga szaggatott vonallal kicsíkozott bringaút. Most táblával jelzett kerékpárút. Néhány éve a leánykori neve még járda volt. Ennek megfelelő is. Keskeny, szar, néhol centi vastagon van rajta kavics felhordás.
Egyszer szállj ki az autóból és nézd meg. Az út is ócska, de a járda hozzá képest járhatatlanul szar.
A bringás meg azért megy az úton, mert a bringaútnak kifestett járda használhatatlan. Az elején még döcög rajta egy darabig, de hamar megunja, pontosabban fontosabbnak tartja a testi és a bringája épségének a megőrzését, és kimegy az útra, aminek a forgalma elhanyagolható. Általában egyetlen mozgó autóval sem szoktam találkozni, amikor direkt aszkétizmusból ott megyek.
Azt nem is mondom, hogy szemétszállítási napokon a kukák is ott vannak. Meg minden egyéb, a téglától az üvegcserépig...
Gondolj bele. Leflé 20-al repesztve (mert bringaúton csak annyival szabad, miközben 100 m-rel odébb a 71-esen tekerés nélkül simán gurulok 50 felett) egy szilánk kivágja az első gumidat, vagy egy tégladarab eldobja az első kereket, esetleg a kavicsokon megcsúszol... Nagy esés.
Azt már nem is mondom, hogy függőlegesen ezen az útvonalon kell a legtöbbet mászni, mert jóval a 71-es felett halad.
Írod, hogy mekkora megrázkódtatás, hogy a magas padkáról le kell zöttyenni. Képzeld ezt el, hogy a kerekesnek kell ezt két keréken megtenni. A "bringaúton" bizony vannak ilyen gödrök. És szerencsétlen esetben nem a gyerek ébred fel a hátsó traktusban, hanem a kerekes folytat földharcot a biciklijével az esés után. Istápoltam én ott már ilyen miatt bringást.
EZÉRT megy a normális bringás a szinte kihalt úton és nem a járhatatlan, pontosabban balesetveszélyes járdán.
Ütöttem én már ott el bernáthagyit, amikor kifutott az egyik házból és leült elém 1 méterre a birngaútra. Szerencsére felfelé másztam az ellenkező irányba, így lassan mentem, de nem tudtam így sem megállni. Az első kerék nekikoccant a kutya orrának. Nem esett jól neki, visítva rohant el, de legalább én sem estem.
Az, hogy sétálnak rajta, babkocsit tologatnak? Hát hol máshol tegyék? Kint az úton? Azt még jobban zokon veszed.
Egyébként ezeket bringával kikerülni nem is egyszerű, akkora szintkülönbséb a járda és az út között, hogy eléggé esés esélyes az átmenetel.
Aki egyszer ment már arra, legközelebb kihagyja azt a sárga csíkos járdát.
Ha köcsögösködni akarok, akkor én meg azt kérdezném, hogy miért nem mész az elkerülőn. Azt kizárlag az autósoknak építették, lehet menn 110-el, és oda bringás be nem teheti a kerekét...
De nem kérdezem, mert nem arra van dolgod.
Hidd el, hogy a bringás a testi épségének a védelme miatt nem használja azt a förmedvényt.