Nyílt topic azok részére, akik még nem nyertek bebocsájtást a hasonló nevű klub ajtaján. Ha valaki itt tanúbizonyságot tesz arról, hogy nem fikanick, tud normálisan fórumozni, azaz értelmes, építő hozzászólásokat tesz közzé, azzal már félig megváltotta a tagságiját a klubba...
A "zárt" topikba a felvételi kérelmeket innentől kezdve itt lehet elővezetni:
Őszi szünetben megyünk valószínűleg, meg esetleg valami hétvégén decemberben _karikával. Szerintem vonattal, bár nem lenne rossz, ha tudnék kocsival menni. Mindenesetre hely van a csapatban!
Plusz a 001 az ÖBB-nél és kettő (ebből egy működő, egy alkatrész) Ober Grafendorfban. Az alapítvány kap egy 2095-öst is, és ott áll már 6 vagy 7 jaffa személykocsi is.
A Mariazellerbahn 1099-eseinek selejtezéséről van valakinek bővebb információja? A hírek szerint 2 db barna maradna meg, és talán a 2-es kiállítási darabként. :(
"Az utolsó "utaselegedettségi" kutatások azt mutatják, hogy az utasaink a Talent és Desiro motorvonatokon jobb ülőhelyeket szeretnének.
Év végéig majd minden tartományban egy-egy motorvonatban kialakítanak egy "konfortzónát", ami 28 jelenlegi ülőhely jobb minőségű ülésekkel való fel illetve átszerelését jelenti.
2016-ig minden Talent és Desiro garnitúrában kialakítják ezt a konfortzónát. Havonta kb. 10 garnitúrát tudnak majd átépíteni"
Szeptember 6.-án ebéd után ledőltem kicsit ejtőzni, ám hamarosan megütötte fülemet, hogy valamiféle nehéz tehervonat közeledik. Kilestem az ablakon és egyből elpárolgott a bágyadtságom, hogy kis dühvel vegyes csodálkozás lépjen a helyébe. A továbbító Trains Hungary-s[...] Bővebben!Tovább »
19:36-kor jöttem el Hegyesből, akkor még ott állt a menet. Egyben van a 20 mozdony, jól mutat. A vonat 60-as elvileg.A mai pályaszámok: 2143 027, 2043 006, 043, 2143 063, 047, 052, 065, 043, 050, 016.
Hm, de a MVV-BOB jegyet a nem használhatom Salzburgtól.. El kell jutni Salzburgból Gmund-be ami így a legolcsóbb, három embernek? Vagy jó ez a jegy Salzburgtól Münchenig?
Illetve még egy Brechtesgadeni kanyar miatt is előnyösebb szerintem a Bayern. Vagy nem?
A tegnapiak még Hegyesben vannak, megvárják a mai 10 darabos szállítmányt és úgy viszik őket Romániába. A pályaszámok: 2143 034, 039, 041, 048, 059, 060, 069, 070, 071, 074.
Köszi a választ! Közben inkább egy Salzburgi kirándulójegy lett a nyertes ... Kálmán Imre(helyjeggyel) kifele, hazaafelé RJ.
Igazából Oktoberfestre megyünk...
utiterv:
szept 26. Kálmán Imre>>> Salzburg
szept. 27. pedig tovább Bayern tickettel
Szept28-29re érdese e kiváltani a Schöhne wochenende Ticketet? 3-an megyünk.
szept 29. délutáni Rj Salzburg-BP
A szállás Münchentől délre Tegernsee-ben van. az BOB vonal
Az a kérdés DB területen ha tudja vki, hogy A Bayern-Ticket ugye jó mindenre vonatok, buszok, helyi közlekedés, de a Schöhne Wochenende tudja e ugyanezt csak két napban?
Jut eszembe erről, ezért hülyeség a két ülőhelyes 1. osztály. Teszem azt, nincs hely a 2. osztályon, menne át az ember az 1. osztályra, ott egy csomó szabad hely, ami nem is szabad.
gyors kerdes: Tudja valaki, hogy mennyibe kerul egy jegy Bregenztol a Nemet hatarig? Nemet szakaszra van jegyem es a normal ar 4,40 LI - Bregenz kozott, de ha lehetne meg ezen is sporolni az szuper lenne xDD
Ha jol tudom, Bregenz nem resze DB-Tarifa övezetnek... (Mint pl. Salzburg vagy Basel...)
Valami rezcuccot leraboltak Pottenbrunn es St. Pölten között. All az vasut, buszozas, a teherek meg kerülnek Tull-Tulnerfeld fele. Szivas! Hogy szaradna le a keze! :(
pontosan, az m-e-v csak átképzőt szervez, bár ha "az utcáról" akar valaki mozdonyvezető lenni, arra is megvan a lehetőség. természetesen az hosszabb ideig tart.
a jelentkezéshez a címet megtalálod a honlapon lévő prospektusban.
Annyit hogy akkor kell mozdonyvezető jogsival rendelkeznem valamelyik országban és úgy megpróbálni a MEV-et vagy bekopogok hogy szeretnék mozdonyvezető lenni és próba cseresznye ?
Néztem a karriert, lehet rosszul fordítottam, de kész mozdonyvezetőket keresnek vagy utcáról jöt embereket képeznek ki ?
Egy "vasútvállalat" nyilván kész mozdonyvezetőket alkalmaz a képzési idő és költségek miatt.
Most is indul tanfolyamuk szeptemberben, de ez átképzős, azaz osztrák jogsit kapnak a delikvensek a már valamilyen meglévő (H-D-CH) mellé. Utcáról belépőt nem tudom szerveznek-e (szerveztek-e) a mev-nél.
Milyen gyakran vanfelvétel, hallottam olyat hogy vagy fizetel a tanfolyamért vagy dolgoztál egy évet külföldön akkor ingyen van.
Felvétel "mindig" van, amikor összejön a megfelelő létszám, akkor indítanak tanfolyamot -nyilván az igények figyelembevételével. A tanfolyam alatt bért kapsz, hiszen a cég munkavállalója vagy.
Eltérő konstrukció egyéni megállapodás kérdése. :)
Hogyan lehet vele elhelyezkedni ?
Ha a cég képez ki, nyilván aláírat valamit a képzési költségei fejében. Ha pedig aláírat, akkor munkát is ad, az otthon ülés nem hoz profitot -neki.
Néztem a karriert, lehet rosszul fordítottam, de kész mozdonyvezetőket keresnek vagy utcáról jöt embereket képeznek ki ? Milyen gyakran vanfelvétel, hallottam olyat hogy vagy fizetel a tanfolyamért vagy dolgoztál egy évet külföldön akkor ingyen van. Hogy működik a munka a MEV-nél ? Hogyan lehet vele elhelyezkedni ? :D
Egyenlőre ennyi kérdést tudtam összeszedni, remélem nem tünik közömbösnek :D.
Látszik, hogy ma nem "vasutas" napom volt... Eszembe se jutott, hogy jobban megnézzem, csak az tűnt fel, hogy a vezérlő előtt is volt egy mozdony, a másik kettő meg rendesen a helyén.
De legalább ő nem szivatott meg annyira, mint a 470-esek, amiket egész augusztusban megpróbáltam lefényképezni, de az eredmény hááát...hogy is mondjam...inkább siralmas...
Éppen jöttem a Silpark felől, láttam hogy ez valami nem oda illő és csak annyi időm volt hogy előkaptam a telefonom, bevágtattam a rendőrség felőli éppen nyitott kapun és már indult is.
Érdekes, hogy a Mariazell-vasúton villamos vontatást szinte csak mutatóba látni.
Benbével "utánajártunk" a dolognak :)
Aug 17-18-ai mintavételi hétvégén egyik nap a 4 mozdonyosból 2 volt dízel, a másodikon 1,5, azaz az egyik villanyt délután dízelre cserélték, késett is 10 percet és a szerelvény végén vitt egy barna villanyt a másnap reggeli "munkásvonathoz".
Bár sok gondot tapasztaltunk, késések, műszaki problémák (valószínűleg már nagyon készülnek az új járművekre), de azért a dízelek hangja és az időjárás mindenért kárpótolt.
Mint a modernizált Tatrák Berlinben... a zseniális Hogyan legyünk boldogtalanok című könyvben volt ugye az a problémaforrás, hogy "egy pár cipő, ami túl szűk ahhoz, hogy hordjuk, túl egyedi ahhoz, hogy másnak adhassuk, túl régi ahhoz, hogy visszavigyük, és túl új ahhoz, hogy kidobjuk".
Az 1994 óta tartó vasútreformáció egy vasutas szemszögéböl egy nyílt levél formájában.
Döglödik a DB az öltönyös nyakkendös rablók karmai között. Míg pénzügyileg "jól" teljesít, addig mint vasút rettenetesen lecsúszott, de a lényeg, hogy a nyakkendösök felmarhatják évröl évre a nagy prémiumokat és csúcs fizetéseket...
Von daher fordere ich sie auf, endlich einmal uns Eisenbahner als Menschen zu behandeln, erkennen sie, dass in der Vergangenheit Fehler gemacht wurden sind und geben sie offen zu, dass nicht die Mitarbeiter daran schuld haben, sondern die Fehler weiter oben entstanden. Stehen sie endlich zu den Menschen, die täglich dafür sorgen, dass der Betrieb läuft. Suchen sie nicht immer erst bei den Menschen, die täglich Überstunden machen und sich damit stärker belasten, den Fehler und/oder die Störungsquelle. Beziehen sie Position, stärken sie denen den Rücken, die es nun nötig haben und verstecken sie sich nicht einfach.
an den Vorstand der DBAG, die Politik der Bundesrepublik Deutschland, die Gewerkschaften EVG & GDL
Seit jeher findet das Bahn-Bashing statt, damit haben wir Eisenbahner uns irgendwie arrangieren können. Geschehen irgendwo in der fernen Welt Unglücke, so sind wir Eisenbahner in Deutschland es gewohnt, das man uns und unsere Arbeit unter die Lupe nimmt, und das selbsternannte Experten uns dann zu Gefahrenquellendegradieren. Auch damit haben wir uns arrangiert.
Nun kommen Autoren von Zeitungen dazu und stellen die Berufe im Eisenbahnwesen als überbewertet da. Wir als Eisenbahner haben eigentlich nur noch, nach Aussage einzelner die überwachende Funktion, die Technik macht ja alles.
Jedoch nimmt diese Form des Bashings nun Formen an, die ich als Eisenbahner der jungen Generation nicht hinnehmen möchte, noch hinnehmen werde.
Seit der Bahnreform 1994 wurde, vor allem unter Herrn Mehdorn der Börsengang mithilfe diverser Einsparprogrammen vorangetrieben. Personal wurde abgebaut, rollendes Material wurde entsorgt nur weil somit Kosten gespart werden konnten und die Bilanzen besser aussehen am Jahresende. Man wollt ja schließlich einen glänzenden Start hinlegen.
Nun heute, 19 Jahre später nehmen die Sparkurse Formen an, die sich nicht wirklich mehr verbergen lassen. Züge fahren zu spät, weil die Ablösung im Gegenzug sitzt, der leider massive Verspätungen hat. Eine Stadt wird sukzessive vom Schienennetz getrennt, weil das Personal schlichtweg fehlt. Das Personal schiebt mittlerweile Überstunden vor sich her, die selbst bei einem guten Willen, definitiv nicht abbaubar sind. Dazu kommt das Debakel mit der Urlaubsplanung. Wenn der Urlaub geplant wird, dann ist schlicht einfach nicht erkennbar, wie die berufliche und betriebliche Situation zum Zeitpunkt X sein wird, aber man erwartet von den Kollegen und Kolleginnen genau diese Weitsichtigkeit.
Es ist ein offenes Geheimnis, dass vor allem bei der DBAG der Altersdurchschnitt immens hoch ist, und ein großer Teil der alten Hasen in den nächsten Jahren in den Ruhestand und die Rente gehen werden. Es ist zu bezweifeln, ob dieser Personalverlustauffangbar ist.
Bei der Eisenbahn gibt es keinen Beruf, keinen Job, keine Beschäftigung, die nicht einer gewissen Verantwortung unterliegen. Dafür bedarf es gut ausgebildetes Personal. Dass auch nicht jeder sich für diesen Beruf eignet erklärt sich irgendwie von selbst. Dass viele von uns Eisenbahnern Ihren Job gerne und das auch nur mit einer gehörigen Portion Ironie und Sarkasmus ausüben, brauche ich Ihnen sicher auch nicht erklären.
Ja ich kann Reisende verstehen, wenn die geplanten Fahrten, egal ob morgens und abends zu Pendlerzeiten oder aber die Urlaubsreisen verschoben und/oder geändert werden müssen, weil Teile Deutschlands aus bahntechnischer Sicht nicht mehr angefahren werden können. Ich habe Verständnis für die alltäglichen Beeinträchtigungen, die Pendler und Reisende auf Ihren Fahrten erdulden und über sich ergehen lassen müssen. Jedoch habe ich kein Verständnis, wenn immer die Mitarbeiter an der Basis, die alles dafür geben dass der Laden läuft, wenn auch unter Einschränkungen und mit Kompromissen, als Buhleute der Nation dargestellt werden. Der tägliche Konflikt mit den Reisenden ist schon oftmals eine Belastung an der wir als Mitarbeiter im kundennahen Einsatz nichts können, dann aber noch von Politik und Chefetage eines auf den Deckel zu bekommen, das sprengt das berühmte Fass.
Schaue ich mir die Liste der Vorstandsmitglieder und der Aufsichtsratsmitglieder an, so vermisse ich den gelernten und erfahrenen Eisenbahner in diesen Ebenen.
Wer leitet denn das Unternehmen? Menschen die Ökonomie studiert haben, die irgendwelche Finanzbereiche studiert haben, aber null Ahnung vom Konzept Eisenbahn haben. Erkennbar daran, dass man eben den Teamgeist, wie Herr Döring von der FDP es fordert. Kennt dieser Herr eigentlich die Bedeutung des Wortes Teamgeist ? Was mich noch mehr interessiert, wie kommt jemand ohne Vorkenntnisse in den Aufsichtsrat des Konzernes DBAG? Welche Referenzen hat er für seine Berufung/ Ernennung/ Wahl aufgezeigt?
Ich vermisse gerade das ernste und mahnende Wort vom Chef Herrn Dr. Grube. Er der sich doch in letzter Zeit immer sehr nah an den Mitarbeitern zeigte, sollte doch wissen, wie dieser Teamgeist bei uns Eisenbahnern ausschaut. Warum lassen sie Herr Dr. Grube es zu, dass wir, gerade so in den Medien zerrissen werden. Ihnen ist doch bewusst und auch klar, dass sie die Scherben Ihres Vorgängers beseitigen müssen, und wir mit unseren Kräften dabei aktiv behilflich sind. Dann zeigen sie doch bitte auch Stärke und stärken uns in dieses Tagen durch eine klare Haltung und Position den Rücken. Ein guter Chef steht auch in schlechten Zeiten hinter seinem Personal.
Wo sind unsere Gewerkschaften? Warum liest man dort immer nur kleine Statements, und kein Schlag mit der Faust auf den berühmten Tisch? Ist es gerade jetzt zu viel verlangt, dass sie sich vor die Menschen stellen, die auf sie hoffen und ihnen durch die Beitrittserklärung ihre Loyalität erklärten? Oder ist es wieder nur ein Ding im gegenseitigen Kampf?
Warum lassen sich die Medien ausnutzen und zeigen immer nur den Blick von oben nach unten und nicht mal umgekehrt? Sicher ein verschmierter Rangierarbeiter ist nicht so schön für die Kamera, wie ein gestylter Business-Man. Das wir da unten mehr zu kämpfen haben, passt scheinbar nicht ins Gesamtbild der Medienlandschaft. Denn wenn man mal genauer hinter die Kulissen schaut, dann würde man wahrscheinlich feststellen, dass man jemanden verliert, dem man die Schuld für vieles und alles in die Schuhe schieben kann.
Klar, der Zug mit Verspätung ankommt und weiterfährt, hat diese Verspätung nur, weil der Lokführer keine Lust hatte, schneller zu fahren, sondern lieber die Landschaft genießen wollte. Der Fahrdienstleiter, der im Stellwerk eigentlich die Fahrstraße legen soll, der hat einfach keine Lust und lässt den Zug vor dem Bahnhof stehen. Hauptsache, das Essen schmeckt und man lässt sich dabei nicht stören. Die Zugbegleiter, die dem eh schon genervten Reisenden erklären müssen, das die Klimaanlage defekt ist, die evakuiert den Waggon auch nur deswegen, weil sie die Reisenden ärgern möchte und deswegen die Klimaanlage per Sicherung abgeschaltet hat. Ja, alles was eintritt und passiert und dann schief geht, das passiert alles, weil wir Eisenbahner es so wollen und den Betrieb absichtlich stören und manipulieren. Aber Hauptsache, wir erhöhen alle Jahre wieder die Preise um uns damit die Taschen zu füllen und noch reicher zu werden. Reicher, damit die Konten für später noch besser gefüllt sind, denn während der Schichtwochen fehlt uns leider die Zeit, das Geld auszugeben. Wie denn auch? Kurze Übergänge, verlängerte Schichten aufgrund von Störungen, ja das alles nehmen wir gerne und liebend in Kauf, nur damit wir den Reisenden eins auswischen können.
Mit jedem neuen Tarifvertrag versucht man Sozialleistungen zu kürzen, Ermäßigungen (Freifahrten für die Familie, die keine sind) weiter zu reduzieren. Wenn nicht durch den Konzern, dann durch die Politik. Das Durchschnittsgehalt ist schon lange mehr ein Schmerzensgeld, als eine gerechte Entlohnung. Wofür? Wir Wechselschichten, wenige soziale Kontaktpflege und leider immer mehr Aufgaben und Stress auf dem Arbeitsstelle.
Die Führungsebenen bekommen jedes Jahr einen guten Bonus, sei es für sparsames Fahren, sei es für gute Umsatzzahlen, aber der kleine Mann an der Basis, der täglich dafür sorgt, der geht, so wie es 2013 geschehen ist, leer aus. Ist das eine gerechte Entlohnung und Belohnung für den aufopfernden Dienst am Kunden?
Ich möchte es nicht alles am Lohn und an der Entlohnung messen. Manchmal ist ein lobendes Wort mehr Wert als ein dickes Gehalt.
Von daher fordere ich sie auf, endlich einmal uns Eisenbahner als Menschen zu behandeln, erkennen sie, dass in der Vergangenheit Fehler gemacht wurden sind und geben sie offen zu, dass nicht die Mitarbeiter daran sch
Ráadásul ez a vonat megy vissza is papíron 6 perc tartózkodás után. Amire a vonat beért, a vonatpótlók már jöttek fel, az utasok szállingóztak a peronra.
Mallnitzból minden óra 50-kor indult az autós vonat, ugyan az a szerelvény ingázott hétköznap (hévégén félóránként jár, akkor 2 szerelvény volt). Ha egyszer megcsúszott a menetidővel, onnan már csak halmozta, volt hogy késő délután már 25-30 perces késéssel láttam a szállásunk mögött haladni.
Mivel az ÖBB-nél nincs gyorsvonat, így a nem közvetlen eljutások szinte mindig csatlakozásmulasztással járnak. Amennyit túrnak, 15 perc késés bárhol bejöhet a képbe, és amikor arrafelé járkáltam, legtöbbször be is jött.
Én az alagút másik oldalán voltam (Bad Gastein - Böckstein), de az idő sajnos kegyetlen rossz volt. Irigyellek, megnéztem volna szép időben is az alagút környékét.
Amúgy éppen most 2 hétig vágányzár van a Tauernen, Schwarzach-St. Veit és Böckstein között buszos pótlással. Már amikor megnéztem a pótlási menetrendet, feltűnt, hogy hogyan akarják az IC vonatok (távolsági) utasait 2-3 perc alatt buszokra átszállítani. Amikor csütörtökön felfelé mentem, a beszállás Scharzach-ban legalább 10 percet vett igénybe, 8-9 buszból álló konvoj várta a vonatot.
A buszok a menetrendhez képest tehát késve indultak el, de Bad Gasteinig behozták a késést. Böcksteinig nem mentem fel, úgyhogy nem láttam az átszállítást.
Visszafelé másnap délben felgyalogoltam Böcksteinig, megnézni az átszállást. Pár perc késéssel érkezett az "IC", 1144 + 5 hosszú Schlieren + vezérlő formájában, tolva, tele, a második vágányra (az 1-es, főperon melletti vágány az autószállító vonaté).
Ráadásul ez a vonat megy vissza is papíron 6 perc tartózkodás után. Amire a vonat beért, a vonatpótlók már jöttek fel, az utasok szállingóztak a peronra.
Az - egyébként nullaforgalmú - állomáson egy keskeny aluljárón kellett a 6 kocsis tele vonat utasainak csomaggal, esőben átjönni, majd az oldalt álló buszokhoz kigyalogolni (persze keveredve az érkező buszokból kiáramló, vonatra felszálló utasokkal. Mondani sem kell, hogy ez a művelet vagy 15-20 percig tartott, így ennyi késéssel indultunk el. Én már vagy 10 perce fenn ültem az egyik buszon, amelyik 3/4 töltöttséggel el is indult, majd a parkolóból kikanyarodás után megállt. Akkor jöttek rá, hogy a többi buszra nem fognak felférni az utasok.
Még folyamatosan jöttek utasok, összevissza futkostak a buszok között, volt amin volt még hely, de a csomagtartója már tele volt, vagy fordítva. A mi buszubkra is szálltak még emberek.
Mindezek után megjelent egy svéd(nek kinéző) házaspár biciklivel és csomagokkal. Elvileg az volt meghirdetve, hogy a kerékpárszállítást nem vállalják, de mégis bepaszírozták azokat is egyik busz csomagtartójába (miután mindegyiket végignézték hogy hol van hely), gondolom nem akarták őket otthagyni a szakadó esőben.
Végül a konvoj elindult, a busz hajtott rendesen, de így is 15 perc késéssel értünk Schwarzach-ba, ahol a Salzburg felé folytatódó vonatra már ki volt írva a 15 perc késés. Itt legalább az 1-es vágány főperonján állt a vonat, így a beszállás gyorsabban ment (nem kellett lépcsőzni, aluljárózni), de így is 25 perc késés lett belőle.
Természetesen Bischofshofenben nem várta meg a vonatunkat a Salzburg-Graz IC (amivel én szándékoztam továbbutazni), így az ÖBB jóvoltából lett +1,5 órám.
Kicsit körülnéztem, sétálgattam, majd 1,5 óra múlva kiderült, hogy a következő grazi vonat (ez éppen Innsbruckból jön) +30 perc... A következő, Tauern felől jövő vonat is késett, bár csak 15 percet - nyilván itt sem sikerült az átszállás úgy, ahogy azt elképzelték.
Végül 4,5 óra utazás után megérkeztem a böcksteini kiindulóponttól 90 km-re lévő Schladmingba. Pedig azt hittem, a MÁV balatoni sebesvonatainál nincs lassabb átlagsebesség :))))))
Mallnitz gyönyörű hely, és vasútilag is vannak a környéken jó fotóhelyek. Egyik kedvencem Ausztriában. A fenti képen még a legutóbbi szállásunk is kivehető. :)
Idei nyaralásból pár napot Mallnitz-ben töltöttem. Sosem olvastam vagy hallottam a Tauern tunnel-ről, de belefutottam :) Nekem újdonság és érdekesség volt, fotóztam is :)
Ja, az az. Most Villach és Ljubljana között még mindig öt pár vonat jár, ebből a két éjszakai megy túl Villach-on, illetve a Mimara mint közvetlen kocsicsoport egy klagenfurti vonattal.
Spielfeld Strass-nál nem megy át semmiféle éjszakai vonat (max az Istria, ha nagyon elterelik :-) ). A két zágrábi Jesenice felé lép át a határon, ezért Selzthal-Bruck útvonalon megy a terelés.
Annyi különbség van, hogy az éjszakai vonatok Spielfeld-Strass átmeneten mennek, a teherek viszont jórészt Tarvisio felé. Azokat Brennerre fogják szerintem terelni.
Ezzel a megtisztelő jelzővel éppen nem a MÁV csoportot lehet az ügyben illetni, egyelőre az ÖBB nem tud mit kezdeni a saját Hbf-jével, de még abban sem biztos, hogy mikorra lesz kész.
Ja, még azt akartam kérdezni, hogy mióta járnak be Magyarországra?
Másik kérdés. Ha a Semmeringre szeretnék menni fotózni, milyen helyeket javasoltok fotózás céljából? Pályamenti, panorámakép készítése a cél... Egy komplett napot szánok rá.
Kicsit régiek az emléképeim, de úgy rémlik, mintha egyszer Kelenföldön láttam volna egy E189-est. Előfordulhat olyan? Ha igen, milyen vonatok élén? Teszem például, egy nemzetközi vegyestehert húzhatott kis hazánkban?
Szerintem az elmúlt 1 évben nem egy viszonylaton kétszámjegyű menetidő-csökkentést hajtottak végre az infrastruktúra-fejlesztéseknek köszönhetően, tehát igenis képesek rá. Ha Budapest és Salzburg vagy München között csökkenni fog a menetidő (márpedig fog), akkor az javarészt az ÖBB-nek lesz köszönhető, nem pedig a MÁV-nak.
Fővonal! Azt hittem sógorék arra odafigyelnek, ha már a viciket igyekeznek lepasszolni vagy bezárni! Akkor meg miért várják el tőlünk a menetidőfaragást, ha erre ők sem képesek?
Miért is? Mintha sógoréknál is lehetne egy kicsikét faragni Miklósfalva és Hbf között.
Meidling-Hegyeshalom 52 perc 76 km. Szombathely-Csorna régen a Répcelaki megállás nélkül volt 48 perc, 72 km-re, de dízellel és max 100-zal! Szóval 45 percnek elégnek kellene lennie Meidlingig, ha Bécs előtt tud 160-nal menni!
A magyar oldalon a megállókiszedések helyett meg pályakarbantartás kellene! Na meg Móvárt másképp nem lehet megfelelő színvonalon kiszolgálni!
Hbf-en nem lesz annyi időtartalék, mint most Westen, ezért jobban fog morcogni az Öbb, ha balfasz a Máv holding valamely tagja, és lejebb akarják vinni a menetidőt is, szal elvileg Tatabányai és Móvári megállás ki fog kerülni.
Egy korábbi info szerint 2014 nyarától fognak a budapestről induló RJ-k és nemzetközi vonatok az új bécsi főpályaudvarra (Wien Hbf.) közlekedni. Hogyan változnak meg a bp-i indulási és érkezési idők ekkor? Mennyivel korábban vagy később indulnak és érkeznek a vonatok?
Ez hogy befolyásolja a belföldi vonatok menetrendjét?
Nincs. A Verbundlinie benyúlik Szentgotthárdra lassan 4 éve van zónás jegy. Elvileg az Einfachnak jónak kellene lenni, de az ÖBB menetrendi keresője nem adja ki Gotthárdra. Egyébként többnyire vannak a desiron is jegyvizsgálók.
Fehring-Wr.N.: reggel este 5047 a személyvonatokon, napközben desiro, REX ami Bécsújhelyről indul szintén dezodor, ami Bécsből jön lapos inga. Mivel most vágányzár van Fehring fölött és lesz még augusztusban is egy kis ideig, a Bécsújhelyről indulő REX-ek is 5047es motorkocsik. Az aspangi tolatós ha megvan rendelve, 80% eséllyel ismét most a nyáron 2143-mas. Ezen kívül egy-egy 2016 tehervonattal. STLB 2016 most a vágányzár miatt Fehringbe megy Felsőőrről.
Ha Szentgotthárdról megyek át Ausztriába, kell valami kishatárjegy vagy osztrák belföldi jegyeta dnak? Einfach Rausticket is érvényes a határátmenetre?
Fehring-Wr. Neustadt illetve Payerbech-Semmering közt milyen típusú vonatok járnak?
Itt még a tartalékpaci :) -azaz a pótlóbusz- sem tud behajtani, mert a kerítést nem tudja úgy megkerülni, hogy féloldalasan ne hajtson be az árokba, ahol a sínek vezetnek majd.
Gépkocsis svájci vonatfotós túrához keresünk útitársakat. A túrát az augusztus 20-i hétvégéhez igazítva szervezzük, augusztus 14-20 között. A fontosabb fotótémák:
Zentralbahn
Jungfrau-régió
Montreux-Oberland bernois
Train du chocolat
Montblanc-Express
Dampfbahn-Furka Bergtrecke
RhB Ge 4/4 I Glacier-Expressen és tehervonatok, valamint Berninabahn
Várjuk a jelentkezéseket e-mailben _karikával együtt!
Ma délután ráadásul leszakadt a felsővezeték az alagútban, emiatt nem járt a belvárosi részen az S-Bahn.
Más. Olvasom, hogy jövőre csak Salzburg Hbf-ig fog járni a Westbahn, mivel nem tudtak dűlőre jutni a Salzburgi Közlekedési Szövetséggel a Salzburg Hbf - Freilassing közti finanszírozás kapcsán (merthogy ezt a részt nem tisztán saját üzleti kockázatra végzik, hanem itt elfogadják a közlekedési szövetség jegyeit is).
Utaznék Svájcban FIP szabadjeggyel Luzern és Meggen Zentrum között. Itt közlekedik az SBB S3-as elővárosi vonata és a SOB Voralpen Express-e is (IR vonat). Az SBB-s FIP szabadjeggyel utazhatok ezen a szakaszon SOB IR vonatán?
ajanlom figyelmedbe a REX200 nevu dolgot, az uj tunnelen keresztul megy, 200-as vonat, einfach tickettel igenybeveheto. hatranya, hogy egy iranyba kozlekedik, szoval masik iranyba mindenkepp "lassu" vonat lesz. ha sopronban lesztek, akkor a delutani kifele menoseket tudjatok elerni.
Minden irányban mennek, kivéve pár helyet, ahová csak S-Bahn jár, de mivel azokra is érvényes, ezért ennek nincs jelentősége. Gyakorlatilag 50-100 km-t meg lehet ilyen vonatokkal tenni egy úton, vagy akár még többet is. Soprontól akár Amstettenig is elmehetsz ilyen módon. Vagy a Semmerigre, vagy Puchbergbe.
(Onnan tovább kisvasúttal, de arra már nem érvényes ez a jegy. Viszont egyedülálló élmény.)
Csak személyvonatokon és sebesvonatokon (beleértve az Euregiot és az S-Bahnt is) használható!
Railjetre, EC-re, IC-re Sparschiene jegyeket lehet váltani, de azok konkrét vonatra szólnak limitált darabszámban!
Bécsen belül napijegy, 3 napos jegy és hetijegy váltható. (Ld. www.wienerlinien.at)
Egyéb lehetőség. Magyarországon venni Interrail jegyeket. Ezek napijegyként használhatók, mind a személyvonatokon, mind a távolságiakon (railjet, IC stb...)!
Úgy alakult, hogy egy hétig a párommal Bécsben fogunk nyaralni. Az lenne a kérdésem, hogy az ÖBB-nél milyen kiránduló jegyek/bérletek léteznek, amivel egy megszabott ideig korlátlanul utazhatunk bizonyos járatokon? Ha egyenként vesszük a jegyeket, horror drága, főleg, ha minden második helyen leszállunk sétálni. Az ÖBB oldalát néztem, de nem sokat értek belőle.
Kösz. ez tényleg jó. Úgy tűnik, még vannak fehér foltok, és félkész szövetségek. Igaz, egy ekkora országban nem lenne könnyű mindent összehozni. Bár vannak egységes jegyek, pl. a tartományi napijegyek és a Schönes Wochenende.
A térképem szerint (bár ez elavult, mert 2004-es, de a helyzet azóta valószínűleg javult) a nyugati oldal ca. 80%-ban, míg keleti rész ca. 50%-ban van lefedve területileg. Lakosságilag az arány ennél jóval nagyobb. Bár megdöbbentő, hogy a nyugati részen pár nagyváros környéke teljesen szűz terület volt még ekkor. (Pl. Osnabrück és Saarbrücken)
Persze attól még az adott városokban vagy a szűken szabott agglomerációjukban lehetett valamilyen szövetség.
Mastercard és Visa kártyát is elfogadnak, ha az utazás nem a közlekedési szövetség keretein belül történik, azaz vagy annak a határain kívül van az egyik végpont, vagy távolsági vonatot is igénybe veszel az utazáshoz.
A közlekedési szövetségen belüli utazáshoz csak akkor, ha erről megegyezés születik, és egy értékhatárt is túllép. Stuttgartban például a 18€-s napijegyet nem lehet Mastercarddal kifizetni, de az 57€-ba kerülő 1 zónás havibérletnél elfogadja. A távolsági utazásnál ilyen értékhatárt nem tapasztaltam, a 4€-ba kerülő helyjegyet is kifizethettem magyar hitelkártyával.
Biztos? Én nézegettem a távolsági divízió automatáit, és azokon nem láttam készpénzes nyílást, csak kártyást. Készpénzest csak a regionális automatákon láttam. Vagy én voltam figyelmetlen?
Kissé régi, de gyakorlati tapasztalat, hogy a DB automata csak Geldkartét fogadott el.
Ez akkor fordul elő, ha nincs online kapcsolat. Ilyenkor nem lehetséges az online tranzakció, tehát csak készpénz, vagy Geldkarte, ahol a chipen lévő egyenleget kell csökkenteni, és természetesen nem lehet helyjegyet vagy kontingenshez kötött jegyet sem venni.
Az offolást, főleg a tapasztalatlansággal vegyes hiedelmek terjesztését szerintem be lehet fejezni. Hogy a témát valamennyire ON mederbe térítsem vissza: kártyás vonatjegyvásárlási tapasztalataim szerint Európában a legkevésbé egységesek a "szokások", nem csak magyar kibocsátású kártya tud meglepetést okozni külföldön, hanem szinte bármelyik, bárhol. A Geldkartét pedig megtalálod a googleben.
Csak azért nem mindegy, mert a magyar szokások nem Europai szokások. Nekem volt még korábban magyar bankszámlám, ahoz meg egy VISA Electron kártya, ami Magyarországon sima Bankkártyakánt müködött (PIN kód), míg nyugaton meg úgy mint egy hitelkártya (aláírás). Ahol kártyatípust kell választani (pl autómata benzinkútak, jegykiadó autómaták), ott a Hitelkártya menüt kell választani esetükben.
Kissé régi, de gyakorlati tapasztalat, hogy a DB automata csak Geldkartét fogadott el. Nem tudom, mennyire általános. Én megrögzött kártyás vagyok de a biztonság kedvéért vinnék pénzt is a helyedben.
VISA logo, lapos szamokkal. nem dombor. hatuljan "electronic use only".
dombor mc-bol meg K&H-nal kaptam sima folyoszamlas, bankkartyat, egyedi tervezheto keppel. kb. 2010 kornyeken.
az "electronic use only" arra szol, hogy hagyomanyos bankkartyaolvasoval, ami egy felnagyitott uborkaszeletelore emlekeztet, azzal nem lehet hasznalni, csak dombornyomottal. (ennek a lenyege, hogy berakja a kartyat, ra egy tobblapos atutopapirt, lehuzza a tetejen a sulyt, ami atsajtolja a kartyaszamot, ala kell irni az osszeget, es konyvelesben megy a banknak, hogy a kereskedo ennyit kap. masodpeldany az usernel. europaban ilyet eletemben egyszer 2011-ben, pragaban lattam egy kisvendegloben)
pontositva a fajdalmam az, hogy tavaly nyaron vettem DB, es OBB jegyeket is kartyaval, csak akkor volt egy elektronikus visa, meg es sima dombor mastercard bankkartya, persze nem emlekszem hogy akkor melyikkel vettem.
Persze hogy lehet. De dolgoztam már korábban autópálya benzinkúton, ahol tényleg minden létezö kartyatípust elfogdtunk, különbözö tankkártyákat is, mégis volt heti egy eset, ahol a tulajnak hosszasan kellett telefonálgatnia, hogy valami korlátot levegyenek a kártyáról. Voltak akiknek otthon nem kellett pin a kártyához, a külföldi terminál meg kérte. De fejböl nem tudták, lejegyezve sem volt sehol. Stb.
Én egy métert nem megyek sehova anélkül, hogy legyen nálam kp. Mások meg egy szeros kávét nem tudnak kifizetni, ha a kártyájuk megsérül vagy nem müködik más okból...
ezeket tudom, meg a masik valaszban az ur altal emlitett limites dolgokat. a kerdesem az, hogy konkretan azzal a kartyatipussal tudok-e jegyet venni? gyakorlati tapasztalat elonyben.
Bankkraiknal megszoktunk kulomboztetni penzfelvetelt es vasarlast...
A kettore kulon (napi)limit vonatkozik....
Tapasztalataim szerint mind az ÖBB mind a DB automatak elfogadjak a kartyak nagyreszet... (Szerintem a bank majdnem mindegy is, a lenyeg a kartya tipusa, bar barmi elkepzelheto
Ami fontos:
Nemetorszagban eloszeretettel fogadnak el vasarlasra gyakran CSAK ec (ujabban V-Pay) kartyakat (etterem, Lidl, Penny), de ez a Bahnt nem erinti... Ami miatt ezt megemlitem: Jartam mar ugy, hogy DB automata DB-s jegyre elfogadott VISA/MasterCard-ot, de UGYANAZ az automata VVS-Ticketet (Stuttgarti Szovetseg) mar csak ec-kartyaval volt hajladno kiadni... (a legtobb ec-Karin ott a Maestro felirat is, illetve szerintem a VISA Electron is valami hasonlo lehet...)
Szoval ha a napi limit ok, akkor nem leszel gondban...
Ha ne adj isten megsem fogadna el, akkro veszel fel penzt itteni automatabol (csak hat az bankja valogatja 5-8 EUR/felvetel .((( )
Österreichban nem tudom, hogy mi a helyzet, de ott eddig mindig mukodott ÖBBnel:
En nemsokszor utaztam vele, meg mondjuk a francnak sincs kedve stricik meg ku..-k között utazni, ertelmes beszelgeteseket hallgatni tölük, meg egsz ejjel kapaszkodni a cuccaidba a magyar utasok 50%-a ezekböl van.
Nagyon szép lett a Sill torkolat a felújítás után. Park, játszótér, pihenőágyak, kutyafuttató... minden ami kell, csak még az árnyék hiányzik. Másfél óra alatt, 50es naptej mellett, teljesen leégtem... De azt hiszem megérte... szuper képeket lehet csinálni onnét.
Az idei decemberi menetrendváltástól ismét tervez nappali ÖIC vonatpárt az ÖBB Bécs-Villach-Velence relációban. Egyelőre egy vonatpár lenne, majd a 2014-es menetrendváltástól lenne 2 vonatpár, melyek akár Velencéig meghosszabított útvonalú railjet szerelvények is lehetnek.
Melyik a jobb? ÖBB-s emeletes háló vagy a Startos WLABmz?
Attól függ, mire. Csili-vili tényleg, csak...
Nekem ezek az akváriumok nem jönnek be, egyszerűen klausztrofóbiás leszek, ha nem nyitható legalább billenőre az ablak, és rám tör a pánikroham, ha a központi energiaellátásra van kötve a "lélegeztetőgép".
Másrészt az FS hálózaton sokszor van probléma az energiaellátással (pláne osztrák kocsikéval), ebből kifolyólag duszt tud lenni.
En nemsokszor utaztam vele, meg mondjuk a francnak sincs kedve stricik meg ku..-k között utazni, ertelmes beszelgeteseket hallgatni tölük, meg egsz ejjel kapaszkodni a cuccaidba a magyar utasok 50%-a ezekböl van. A magyar halokocsi kalauzt pedig nem szeretnem minösiteni....
Köszönöm szépen a Wiener Walzer EN témában a hozzászólásokat. Én FIP szabadjeggyel mennék hétköznap. Oda felé hálókocsival gondoltam, visszafele ülőhelyes kocsival, de én csak Wien Westbahnhof - Zürich HB szakaszon utaznék vele. Többen írták, hogy nagyon sokan vannak. Én a Startos Bvmz kocsit nem vállalnám be, inkább ÖBB-s Bmz. Gondolom a tömeg mennyisége függ attól is, hogy hétvége vagy hétköznap, turista szezon stb.
Megjegyzés: egy kollégám most volt Olaszországban és a Wien Meidling - Róma közötti EN vonat telt házzal ment, állítólag az mindennap teltházas.
Melyik a jobb? ÖBB-s emeletes háló vagy a Startos WLABmz?
Ez így nem igaz, a fekvők-hálók a vonat két végén vannak. Valószínűbb, hogy az osztrákok ösztönből a saját kocsijukba ülnek, meg ha van helyjegyük, azt is azokba foglalják nekik.
A zürichi vonatokról annyit, hogy általában 2-3 hónapra előre egy darab jegy sincs rájuk!!! Mint ahogy most sem! Augusztus legvégénél előbb a nappalira nincs Sparjegy!
Igaz szerintem a normáláras az biztos van,de az horribilis,azt hiszem Bp-Zürich oda-vissza valami 1200 euró!! Legalábbis tavaly annyi volt!
A magyar Bvmz ha nem telik meg Pesten akkor az úgy is marad végig, az osztrák belföldi oda nem ül... részben azért is mert a vonat végén van és a közbenső hálókocsik le vannak zárva így nincs átjárás..
Én pár éve uzatam vele ülőben, de Zürich felé tömve volt, így aludni semmit nem lehetett. Visszafelé viszont pangás volt, így a termesben a 4-es helyen be lehetett ágyazni, és a lámpát is feles üzemmódba le lehetett kapcsolni, így lehetett aludni Salzburgig kényelmesen, onnantól kezdett telni.
Én tavaly utazgattam, nekem a tapasztalatom, hogy sokakanak nicns helyjegye és ha kimész időben lesz helyed ülőben.. ha útközben száll fel valaki az azért szerencsétlen mert 1-2 ember be foglal egy fülkét ha összetolja az üléseket és elfekszik, de szerintem vállalható 3 ember/fülke arányban, ennél tömöttebben nem szoktam látni, pedig mindig hétvégén voltam.. a Bregenzbe menő EN-el hasonló a helyzet szerintem, 2-3 fő /fülke az átlag.
Heringjárat, még öt kocsit simán elviselne. Helyjegy kötelező, de ha lehet, menj fekvőben! Az ÖBB-részben a félpoggyász kocsiban szokott némi hely maradni, mert az nem légkondis.
Megpróbáltam én is, arra a vonatra minden napra csak egy helyet akar számolni, érdekes módon más vonatra kiadja.. amit még furcsállok nem ír 3-as hálót sem..
az OBB oldalan hogy lehet megtudni, hogy elfogyott-e egy adott nap+vonatra a helyjegy? 19.07.2013, EN246, Wien-Innsbruck (vagy Feldkirch), 5 utazo. de csak 3,50-et szamlazna ki, ami szerintem egy darab foglalas ara lenne. pirosbetus figyelmeztetes csak egy van, az ablak-folyosovalasztasnal a szokasos "Abweichungen von Ihrem Reservierungswunsch sind möglich!"
Attól függ, mihez van kedvük. 10 perc ÖBB-hibás késésnél is küldték már el a railjetet, máskor MÁV-hibás késésnél huszat is vártak Westen ugyanarra a vonatra.
Ausztriában mennyire divat a vonatok csatlakozásra váratása? Meidlingen pl Railjet-IC között is szokott lenni várakozás, salzburgban pl mi a helyzet nem tudjátok?
Szerintem ez a sárga jól fog kinézni a zöld tájban, nincs vele gond. Mondjuk kár, hogy így megint nincs piros Ge 4/4III-as. A Coop-mozdonyt egyébként simán veri bármi!
Én úgy tudom, a nagy dízelek hóekézni, meg egyéb pft-vonatokra lesznek, illetve kiváltják a Gem 4/4-eseket a rendkívüli helyzetek kezelésében. Kár, hogy ők már nem járnak a Berninán személyvonatokkal...
Nem tudom talan az uj vizierömü épitéséhez hordjak fel az anyagot velük, meg jön az uj albula alagut, van rola valahol leirasom biztos benne van de csak félretettem hatha majd közzéteszem valahol.
Most van a vágányzár Feldkirch és Buchs között, a két éjszakai vonat St. Margrethen - Winterthur felé kerül, valamint a railjet-ek egy része is (a többi Feldkirch és Zürich között nem jár).
Két nagyobb vágányzár lesz még, ami miatt lesznek érdekes kerülők. Az első Bischofshofen és Selzthal között július 6-tól 31-ig, ekkor a Zürichsee megy le Villach felé, és ott teszik össze a horvát vonattal. A második augusztus 4-től 18-ig, akkor meg a Lisinski lesz Selzthal felé terelve, ez két dolgot eredményez: külön megy Münchenbe és a Bécs-Velence kocsicsoport formájában ismét lesz távolsági vonat Selzthal és Linz között.
Vasarnap este a gyerekkel tollaslabdaztam a bodeni to partjan goldachban amikor egy ilyen "korcs" közlekedett Rorschach iranyaba a közepen horvat halokocsikkal(?). En betudtam a Rosenheim-i arviz kaosznak. Egydül a vontatojarmü volt egy masik hasonlokoru nem epp legszebb allapotu mozdony, a kocsik tuti ugyanilyen összeallitasban voltak
Az EN 464-nek július elején valami módosított menetrendje lesz, tudja valaki hogy mért? Jóval korábban indul Grazból, mégis ugyanakkor ér Schwarzach-ba.
Ha lesz szombattól akkor Sopronban is meglehet, nem kell átszaladni Ausztriába. Igaz szombaton csak rövid ideig, vasárnap meg nincs nyitva a nemzetközi.
És Ausztriában akkor biztos hogy lesz? Hányadikától árulják nem tudod? Mert akkor a VC-t is megkéne igényelni és jólenne ha nem kéne egész nyáron az ideiglenessel mászkálni.
Náluk meg is szűnt, mint ahogy nem árusítják már Csehországban, Szlovákiában, Szlovéniában sem. Egyedül Ausztriában lehet majd megvásárolni és csak Vorteilscard tulajdonosoknak 26 év alatt.
Érdeklõdni szeretnék, hogy idén nyáron is elérhetõ lesz-e Önöknél is az ÖBB Sommerticket, illetve, hogy ha igen akkor idén is érvényes lesz-e ÖBB Vorteilscard nélkül.
-------------------------
Tisztelt Utasunk!
Köszönjük megkeresését!
Kérdésére válaszolva tájékoztatjuk, hogy ÖBB Sommerticket 2013.05.18.-ával megszűnt.
-------------------------
Ez a megszűnt dolog érdekes, ha jól tudom csak itthon. Mindenesetre írtam egyet az ÖBB-nek is.
Idén szeptembertől "Bosporus Shuttle" fantázianéven indít konténer- ill. vegyestehervonatokat Németországból Ausztrián, Magyarországon, Románián és Bulgárián át Törökországba a DB Schenker Rail. Eleinte heti 3 vonatpárban gondolkoznak, mely a későbbiekben heti 5 vonatpárra nőne.
Azért mertem megkérdezni, mert ez a vonat nincs úgy "összenőve" gépészetileg, mint mondjuk egy ICE 3. Bár gondolom, ha a hajtófejek néha cserélődhetnek is ( ha jól emlékszem, egyszer pont te tettél be fényképet ICE 1 vonatról Br402-es hajtófejjel ), a kocsikat azért ritkán kezelik külön. Mindegy, a kocsi kap egy régi logót hamarosan.
rohadómálnatorta-színű csíkosak
Ezen jót derültem. ICE in angefaulte Himbeerentorte Farben... :)
Lenne egy kérdésem. Furcsa lesz, de hátha valaki pont ezt figyelte... :)
Adott két, a képen látható ICE 1 szerelvénybe való betétkocsi. Persze kicsiben, mert az igazit nem tudom felhozni a lépcsőn.
A két kocsi még a régi festési variáns, amin két sáv fut végig. Igen ám, de amint látható a képen, a logo is eltér: az elsőn még a régebbi "keksz", míg a hátsón az egyszerűbb, újabb látható.
A kérdés az, hogy előfordulhatott e valaha, bármilyen okból ( mittudomén, nem egyszerre újították fel a komplett szerelvényt, stb. ) az, hogy egy vonaton belül mindkét fajta logó feltűnt? Akár csak egy kocsi erejéig az újabb a sok régi között?
"Nos, akkor még a mi Stop féle (a trakciós Iemignél kicsit butább) Vonatinfónk is százszor valósabb adatokat szolgáltat, mint ez a nehezen megszült osztrák változat,"
Az Iemigből indult és az adatok nagyrészét is onnan kapja.
Megnyugtató, hogy azért vannak olyan modern dolgok, melyekben előrébb vagyunk az osztrákoknál, és ráadásul van egy ilyen a vasút területén is.
Mert most egyértelműen kiderült, hogy ez az újonnan indított ÖBB Zugradar egy repedt izét sem ér, csak egy üres lufi. Tegnap is jó pár bogyó kóválygott a lezárt vonalakon, értelmes infót nem lehetett belőle kinyerni. Ma pedig ki van írva, hogy a jelenlegi helyzetre való tekintettel nem lehet a vonatokat megjeleníteni.
Nos, akkor még a mi Stop féle (a trakciós Iemignél kicsit butább) Vonatinfónk is százszor valósabb adatokat szolgáltat, mint ez a nehezen megszült osztrák változat, ami ezek szerint tényleg csak az eddig is létező pontszerűen beérkező tényadatokat "rajzolja" fel a térképre, mást nem tud. Vagy még annyit sem. Pedig egy ilyen rendszer mi másra nem a legalkalmasabb, mint egy ilyen rendkívüli helyzetben tájékozódni a késett/útvonalmódosított vonatok aktuális helyzetéről.
Szívesen elmennék arra, de vajon van-e ott normális lassúvonat? Mert EC-n (ICE-n) nem lehet az ablakot lehúzni, de ugyanez igaz az Okoskákra is. Vagy CS jár a lassúkon? Lehúzatlan ablak esetén meg az élvezeti faktor (nem az árvíz, hanem száraz időben a vasútvonal és a környéke) jóval alacsonyabb.
Utaztam már a Gyermekvasúton zárt kocsiban, csukott ablaknál, zárt kocsiban nyitott ablaknál és nyitott kocsiban is. Össze sem lehetett hasonlítani a 3 utazás élményét! A táj meg itt is hasonló jellegű, azaz hegyek és kanyarok szép számmal.
Köszi, még erre gondoltam, csak ezt a műholdas felvétel nem adja ennyire ki, de akkor ez szerencse, hogy legalább itt biztosítható az átjutás vasútilag.
Amúgy Passau felé, hogy-hogy működik a terelés, miközben előtte végig az Inn mentén megy a vasút? Ott nem duzzaszt vissza a Duna, meg hát az Inn nem önti el a pályát?
Bár annyi szerencse van még is, hogy csak itt: Arth-Goldau - Immensee között, azaz Arth-Goldau megközelíthető Zug felől, így a Gotthardban így átjárható.
Ein Güterzug der RoLA steckt seit der Nacht in einer Mure bei Gries am Brenner fest. Der Zugführer hatte noch mit einer Notbremsung versucht, die Kollision zu verhindern. Die vorderen Lenkachsen der Lok entgleisten, sie wurde schwer beschädigt. Personen wurden nicht verletzt. Feuerwehr und ÖBB-Mitarbeiter versuchen momentan, die Lok aus dem Geröll und Schlamm zu ziehen. Die Brennerstrecke ist gesperrt.
Brennerbahn:
Streckensperre zwischen Steinach i. T. - Brennero/Brenner wegen einer Vermurung / Die S-Bahn Steinach Innsbruck verkehrt planmäßig bis zum Brenner gibt es Busse. / Fernzüge nach Verona warten vorerst die Sperre ab / Frühzug Innsbruck Lienz ist von Sperre auch betroffen (Ersatzverkehr wird geprüft)
Unterinntal:
Die Züge der ÖBB verkehren bis Kufstein / der Deutsche Streckenabschnitt nach Kiefersfelden ist gesperrt derzeit auch kein Ersatzverkehr (Sperre Straßen)
Brixental:
Züge verkehren zwischen Wörgl und Hochfilzen / ab Hochfilzen bis Schwarzach St. Veit (Salzburg) ist Strecke nach massiver Vermurung im Bereich Taxenbach gesperrt / Kein SEV, somit ist Salzburg weder auf der Schiene noch auf der Straße erreichbar. Auch die Direktzüge nach Graz können nicht geführt werden
Karwendelbahn / Außerfernbahn:
Zwischen Innsbruck und Mittenwald planmäßiger Zugverkehr keine Weiterfahrt nach Garmisch wegen Sperre Deutsche Bahn
Züge im Außerfern werden zwischen Reutte und Garmisch geführt
Änderungen sind aufgrund der Wetterlage laufend möglich. Bitte informieren Sie sich vor Antritt Ihrer Reise beim ÖBB-Kundencenter unter 051717.
Ilyen árviz nem sok helyen van. Földcsuszamlások, sár és köfolyók. Gátnál magasabb vizszintek, kiöntött tavak, százával lezárt utak és vasutak, százával egzisztenciájukat vesztett családok. Már sok eltünt ember is van....
Ma délután én még "simán" eljutottam Linzből Freudenauba a vonattal, azt hiszem holnap a kollégának már nem lesz rá gondja, hogy vissza is vigye... Aschbachra volt egy 60-as kitűzetlen a bejárattól az ellenkező oldali kijáratig, azon kívül nem volt korlátozás. Ennstől Aschbachig nagyon durva volt a látvány, minden víz alatt volt.
Kedden hajnalban szerintem nem kell elindulnom nekem sem Hegyesből Passauba, abban sem vagyok biztos, hogy eljutott egyáltalán Hegyesbe idefelé jövet.
5 napja esik, naponta egy havi adag (80-150mm).
Nyugat Ausztria és Bayern nem ért még ekkora árvizet.
Passauban 11-12 méteres a Duna, 10,5m volt a gát!
Mi eddig megúsztuk, de nem kiabálom el, még nincs vége!
Tegnap előtt délután jöttem Passauból tehervonattal. Egész végig esett az eső és olyan patakokat láttam (jobban mondva fedeztem fel), amiknek a létezéséről az elmúlt 1,5 évben egyszerűen nem tudtam, azt sem láttam, hogy ott egyáltalán meder van.
Akkor az szívás! És mi a helyzet az autópályákon? Ugyebár ma menne be sok ember dolgozni, aki heti ingázó! Ők most kivesznek pár nap kényszerszabadságot, vagy autópályán dugókban még azért át lehet jutni a kritikus szakaszokon?
Eléggé durva a helyzet, az tény, de ezen a topikon csak a vasúti vonatkozással foglalkozunk elsősorban, és nem azokkal az emberekkel, akiknek komoly problémája van az árvíz miatt. Erre van szerintem jópár topik, de főleg cseh és német nyelven. Viszont az itt eléggé OFF!
Bár Salzburg kimaradása sem akkora gond, mert oda elég sok másik vonattal is el lehet jutni Bécs felől.
Emlékszem, hogy nálunk is volt jópár éve ilyesmi, amikor a viciken került a Miskolci vagy a Debreceni IC. A gyorsokon meg pótlóztak.
És a víz ilyenkor lehozza a havat magával. A hideg miatt sokkal nagyobb hó maradt meg, mint az elmúlt tíz évben jellemző volt, pedig június elején máskor is simán havasak még a hegycsúcsok. A múlt héten Svájcban konkrétan havazott 1100 méteren...
Neked tényleg nincsen nagyobb problémád, minthogy merre megy az a foskazal? Az ország jelentős részén katasztrófa helyzet van, falvakat kell kitelepíteni, hidak vannak lezárva, stb.
A 1012-es sorozatú gépekkel mi lett? Van működőképes mozdony még belőlük és azt használják valamilyen szinten? Jól tudom, hogy ennek a mozdonynak köze van a Sissyhez?
Sajnos nem vagyok ebben otthon, úgy hogy lehet hülye kérdés, ne haragudjatok akkor érte!
Sőt, aznap utaztam egy Graz - Innsbruck vonattal Bischofs- ig.
Selzthalban a menetirány váltás ideje alatt fotóztam egy taus tehert.
Blokkra jöhetett mögöttünk, mert Bischofs-ban még bent állt a vonatom mikor az egyik hätsó vágányon elözte.
Egy kis segítsget kérnék! Még nem érkezett válasz rá. :/
Az Ennstalon milyen a teherforgalom, vannak rajta a talentokon kívül más személyvonatok? Illetve, tavaly voltam Spital am Pyhrnbe és láttam egy Mini Cooper autószállító vonatot. Ez a vonat milyen sűrűn és milyen útvonalon közelekedik?
Rendes sávszélességű routerekkel a wifi is jól megy.
A WB-nek mind a négy szolgáltatóval van szerződése, így nem függ egy cég lefedettségétől, 14,4-gyel penget is a wifi, igen-igen kevés akadással, az is inkább tereptárgyak, meg a túlterheltség miatt.
Ha már sebesség! Én is azon filozofáltam, hogy az osztrák szakaszon 160-nal, a németen meg 200-zal menő EC (Bécs-Dortmund) alig tud nagyobb átlagsebességet (leszámítva az esetleges hosszabb állomási tartózkodásokat), mint a 140-es kocsikkal közlekedő éjszakai gyors. (akkor még nem volt EN)
De nem veri el, mert nem kell 230-al mennie, csak ha késik.
Elég gyakran késik. Most ezen a szakaszon sikerült elég sarkosra a kotta (kollégák szerint, én nem tudom).
Hat perc, mire 200-ról 230-ra felhúzza. A teljes, 18 perces menetidőből, ami perontól peronig, a hatvanas jelzőkkel együtt értendő. Szóval abban a dologban egyetértünk, hogy a reklám örve alatt ki lehet próbálni ezt-azt, de menetrendi szempontból, ez a nehezen elérhető, alig 10% sebességnövelés gyakorlatilag semmit sem hoz.
A segítségeteket szeretném kérni abban, hogy a neten lehet-e bármilyen formában találni DB menetrendi mezőket, vagy csak a keresőprogramokon keresztül érhető el a menetrend?
De nem veri el, mert nem kell 230-al mennie, csak ha késik. Akkor meg azért jó, hogy tud sietni is. Az Rj-k esetében különben is mindegy az áramfelhasználás. Az reklám célt szolgál. A sebesség és rövid menetidö mögé lehet bujtatni egy csomó projektet, amiböl aztán az egész vasút profitál.
A 200 vs. 230 dolgot értettem 230 alatt. Na, annak nincs haszna, csak egy drága reklám.
Az útrövidítések, új nyomvonalak, alagutak más tészta.
Megy a nagy energiesparende fahrweise, aztán amit összekínlódik a südbahntakt egy nap alatt, azt elveri egy rj hf-pb között, 40mp rövidért...
Utazz Buisiness oszályon. Nekem jó a sima is, nincs vele bajom. A régi fülkés IC/EC kocsikban pl a folyosón szerettem ácsorogni. Alapvetöen ülök eleget, nem vágyom rá különösebben, nézelödni is könnyebb úgy...
A 230 az csak egy reklám fogás, a pontosságot szolgálja maximum pár másodperc hozható, azért vele.
Van ahol több is. Nézd meg mekkora Wörgl-Innsbruck távolság. Ha a maximumot kihozod az RJ-böl akkor 8-9 percet tudsz hozni (érsz elöbb az állomásra) mint a menetrend! Ilyen kis távon!
A pontossággal idén bajok voltak kezdetben, van az ETCS-nek pár gyerekbetegsége, volt egy kemény télutó (márciusi ponottág a távolsági vonatoknál csak 82%-volt). De a tavalyi évben nagyon jók voltak a mutatók, az idei év második felében is jobb lesz.
A wifi gyenge, de a mobil hálózat is, nekem telefonon is akadozik a net az A1 hálózaton (ami a legjobb Ausztriában). A vonat meg olyan amilyen. Amit lehetett, pl Bistro, kerékpár szállítás lehetösége, megoldottak. Sokkal több nem fér bele.
kényelemről nem is lehet beszélni, (aki az ülését tervezte az utazzon végig rajta naponta egy Bp-Zürich távot oda-vissza)
Ezzel tökéletesen egyetértek ( Bár én Bp - München között használom néha ). Hasonlóan zavarnak benne a zajok: nyikorgások, recsegések, szuszogások ( már ha így lehet nevezni azt az éles hangot, ami kitérőknél jön valószínűleg a légrugóktól, vagy azokhoz kapcsolódó berendezésektől ) - még első osztályon is.
Az ÖBB volt a kedvenc vasúttársaságom a railjet bevezetéséig. Azóta csak egy a sok közül... És bár tudom, hogy haladni kell a korral, de a fotel kényelemmel felérő 5047-es helyett fapad Desiro, illetve a szintén nagyon kényelmes Schlieren helyett fapados Talent is azt érezteti, hogy te - mint utas - csak fizess, mi meg elviszünk A-ból B-be, más dolgunk nincs. Sajnálom, hogy eltűnik a régi felfogás, csak azért, mert ez az új állítólag gazdaságos. Más meg nem számít.
Ennek ellenére nálunk a legtöbb ember kedveli a railjet-et, mert elég nekik, hogy jól néz ki, meg modern.
Csak a Railjettel meg az ICE 2/3/T verziókkal. Nekem az üléssel nincs nagy bajom, szerintem testmagasság kérdéseföleg. De a legszarabbnak az ICE-T-t tartom, nekem az volt a legkényelmesebb és legzajosabb belül. Szóval a KISS kényelmét nem szidom, mert nekem nem lenne gondom vele. De azt nem hiszem, hogy sokkal különb lenne mint a többi, föleg az emelet miatt (Lépcsözés, térérzet)
" Közben az ÖBB meg egy csomót elörelépett pontosság, sebesség és szolgáltatás (wifi, éttermek a büfék helyett, olcsóbb éttermi árak) terén "
Még azért néhányat léphetne előre a bezzegvasút...
A pontosságot naponta látom a Westbahnstreckén, a helyi vonatok szinte mindig pontosak, azonban a távolságiak már nem annyira, főleg ha az ETCS-el gond van, vagy a hiányával pl. ICE.
A sebesség valóban látványosan növekedett, főleg az új vonalszakasz átadásával (Wien-St. pölten), azonban pl. az ÖIC-knél még így sok benne a tartalék szvsz.
A szolgáltatásról részéhez csak annyit, hogy pl. a Railjeten a wifi harmat gyenge (ha egyáltalán működik), kényelemről nem is lehet beszélni, (aki az ülését tervezte az utazzon végig rajta naponta egy Bp-Zürich távot oda-vissza) pénteken és vasárnap ülőhelyet is alig lehet találni, a mozgó kávéautómatától sokszor közlekedni sem lehet a vonatban. A budi szűk, még nekem is, pedig nem vagyok dagadt. Ahogy cs1014 is írta, az ÖIC az egyetlen normális alternatíva, ha valaki kényelmet szeretne.
Csak te a szimpatikus reklámot hiszed el (mint a reklámfogyasztók nagy %-a, pláne a célcsoportok, vagy az érdekeltek, illetve akik érdekeltnek hiszik magukat). És te úgy gondolod, hogy gazdádra nézve veszedelmes, legalábbis imidzsveszteség lehetett volna, ha más is mer sínen gurulni.
Olyan ez, mint a focidrukkereknél. Vannak szeretem, meg nem szeretem csapatok. Nem kell ezekbe a dolgokba ilyen szinten érzelmeket keverni.
Számomra meg nem létezik szimpatikus reklám, csak manipulatív. És utálom, ha bárki manipulálni akar. Már ha észreveszem. Azért elég sűrűn észreveszem... :)
Próbálj meg egy kicsit valamit kívülállóként nézni!
Dehogy ületem fel (még meg sem jelentek a sineken, már kétkedtem bennük, vissza lehet olvasni), de azért kiváncsian vártam, mi valósul meg a sok rizsából és mi lesz a következménye. Megvallom, azt gondoltam több negatív hatása lesz az ÖBB-re nézve, de ez már a média csatározások alkalmával tátszott, hogy alaptalan félelem volt.
Naná. Óriási presztizs veszteség lett volna az ÖBB PV-nek, ha kiderült volna, hogy a Westbahn nem csak a levegöbe puffogtat, hanem valóban egy sokkal minöségibb szolgáltatást nyujtana, kedvezöbb áron és még gazdaságilag is nyereségesen. Arrol nem is beszélve, hogyha ezt egy utasvesztés is kisérte volna.
A WB csepp a tengerben, max. egy (1) szeletet akar egy qrvanagy tortából. Még így sincs "kiaknázva", nem hogy Ausztria, de a WB (a vonal) utaspotenciálja sem!
Ment a reklám, hogy majd ök megmutatják mi is a minöségi távolsági személyszállítás, feltalálják újra a vasutat.
És te hiszel a reklámoknak? A RJ-ről is azt írják, hogy kényelmes. Biztos a PR osztály munkatársai nem ültek még ÖIC-n. Na, az kényelmes!
Ha valakinek, hát az ÖBB-nek jót tett a konkurencia harc, föleg így utólag.
Az ÓBB-nek nem tett jót, hogy költeni kellett a lomjaira (RJ kacat). Mondom, a versennyel egyvalaki jár jól. Az utas.
Kern papa nyilatkozta, hogy a vonal utasforgalma megnőtt. Többen utaznak vonattal (a bundesszal is), mint a WB előtt. És ez a lényeg!
Persze, nem látod a reklámokat? Majdnem ingyen van.
Ez is a bajok forrása.
Eredetileg prémium vonatnak szánták, jobbnak, szebbnek mint a Railjet. Ment a reklám, hogy majd ök megmutatják mi is a minöségi távolsági személyszállítás, feltalálják újra a vasutat.
Ezzel szemben egy diszkont társaság lett súlyos anyagi gondokkal. Közben az ÖBB meg egy csomót elörelépett pontosság, sebesség és szolgáltatás (wifi, éttermek a büfék helyett, olcsóbb éttermi árak) terén és kezd gazdaságilag is rendbe jönni.
Ha valakinek, hát az ÖBB-nek jót tett a konkurencia harc, föleg így utólag.
A Westbahn szerintem nagyon veszélyes ellenfél is lehetett volna, ha nem lett volna a Haselsteiner....
A Westbahn egy nagyobb cég leányválalalta a Westbussal egyetemben.
Kb egy éve jelent meg legutoljára a Westbahnról pénzügyi jelentés, akkor brutális 20%-os bevételhiányról irtak, most pedig az anyacég óriási veszteségeiröl számoltak be. Szerinted ez azt jelzi, hogy sinen vannak?
Nincs ellendrukk, inkább csak egy kis öröm, hogy a nagy arcoskodásnak ez a vége. Ha nem úgy lett volna beharangozva a Westbahn ahogy és nem ment volna a Haselsteiner acsarkodása, mentrend mizéria, akkor sajnálnám is öket, így meg csak azt mondom, hogy a sors büntet.
Nem büfésarok van? Mintha a WB indulásakor azt írták volna, hogy minden kocsiban büfésarok van! Én olyant képzeltem el, mint a kölönjáratos buszokon, azaz van egy kávéautomata és egy hűtőszekrény. Csak itt a hűtőszekrény üveges ajtajú, és van csoki és croissant is, és szendvics is, nemcsak kávé és üdítő.
Ja biztosan bedobnak pár gombot az autómatákba (azok vannak, nem?), de abból nem tudom mennyi pénz jön össze egy Salzburg-Wien West távon. Talán mint 2-3 ÖBB teljesáru jegy ?
A KISS-ek svájcban vannak bejegyezve, a West csak lízingeli öket. Ezzel szívták a legnagyobbat. Az ötlet és a kalkuláció még a válság elött született, azóta meg 20-30%-al drágább a frank.
Na ja! A gyakorlatban (nem papíron) mekkora a vonatszemélyzet?
Eredetileg úgy volt, hogy minden köztes kocsiba (ahol van büfé) lesz egy utaskísérő, aki jegyet is ad felár nélkül! A motorkocsikba meg passzolnám, hogy mit írtak!
Na meg, bár ez nem egészen ez a téma, ott van a legidiótább első osztály!
Minden normális helyen ez hozza a profitot, itt meg csak viszi!
Ugyanis hagyományos modell 8 üléses 2. osztályú box, elméleti bevételmaximum 800 fabatka. (100 fabatka/jegy). 1. osztály, 6-os box, 50% felár, 900 fabatka bevétel.
Osztrák modell, azaz ca. 1,75-ös szorzóval ez 1050 fabatka bevétel.
Westbahn (tekintsünk el a féláras alaptarifától, mert az ÖBB-nél is van Vorteilscard), a díjstruktúra azonos az ÖBB-ssel: 1,75-ös szorzó, és a 8-as boxban ülnek 4-en! Így a bevétel 700 fabatka! Azaz a lehető legalacsonyabb! Nem beszélve arról, hogy egy 3 fős társaság egy 4-es boxban hogy foglal helyet? Fizet az igénybe nem vett szolgáltatásért? Vagy a személyzet ezt úgy veszi, hogy 2 fő 2. osztályú és 1 fő 1. osztályú jegyet kap?
Na meg az ülés sem kényelmesebb, bár, mintha a lábtér nagyobb lenne, úgy rémlik, ezt mondták annó!
Visszatérve az alapkérdésre: Eredetileg úgy volt, hogy mindenkinek alapból fél ár jár, és semmi további kezdvezmény. Mégis elkezdték két kézzel szórni a kedvezményeket.
Amúgy a személyzet mennyivel több, mint egy ÖBB-vonaton?
ÖBB EC: 1 fő mv, 2 fő kalauz (ha nem 3), 1 fő büfés, egy fő mozgóbüfés.
Railjet: 1 fő mv, 2 fő kalauz, 1 fő büfés, 1 fő mozgóbüfés, 1 fő információs, 1 fő utaskísérő a Prémiumhoz és az 1. osztályhoz!
Sommertickettel megyek ki egy ismerősömmel a nyáron, és szeretnénk Gemünden (am Main)-ba is kinézni. Na már most, hogy kijutni oda a legolcsóbban Ausztriából? Nem egy napot töltenénk ott el. A Bayernticketnek nincs egy 3-4 napos változata vagy ilyesmi?
Az Ennstalon milyen a teherforgalom, vannak rajta a talentokon kívül más személyvonatok? Illetve, tavaly voltam Spital am Pyhrnbe és láttam egy Mini Cooper autószállító vonatot. Ez a vonat milyen sűrűn és milyen útvonalon közelekedik?
Nem hinném, hogy leállítanák, csak valami hozzáértöbb vezetés kellene. Majdnem ingyen fuvarozzák azt a sok embert, sok a személyzet, bazi drágák a jármüvek. Ez így nem müködhet!
Fogalmam sincs. A speciális méréseket európa szerte különbözö cégek végzik. Egyik ilyen cég a magyar ultrahangos mérövonat üzemeltetöje. Az ÖBB Inftra meg tölük rendeli a méréseket. Gondolom olcsók és jók... Saját mérövonata, legalábbis ilyen, nincs nekik. Minek is lenne? Az év nagy részében állna.
Van, de a mérövonatra itt nálunk egy echte Tiroli vezért osztottak be pilótának. A magyar csapatból meg csak egy beszél németül, az sem sokat. de azért elvoltak, jó volt a hangulat :-)
Végül küldtem nekik egy mailt (éjfél után, talán nem is tökéletes németséggel, mégis 13:30-ra itt volt a válasz...), ők is a reisecentrumba irányítottak, ahol ohne Aufpreis cserélni fogják a jegyet.