Eloszor is elnezest az ektelen maganhangzokert, egy arab netkavezoban vagyok.
Ja! Koszonom az ujjaalakitasrol szolo hozzaszolast. A zenekar jelenleg Ede Bacsi es Kremniczky Geza kozremukodesevel virul.
Hogy ki a sertett kisfiu, vagy ki agressziv, szerintem minden gondolkodo ember szamara kiderul, ha elolvassa figyelmesen Stms velemenyet. Ugyhogy nem art az ovatossag!
A szennyesteregetesrol!
Szerintem barmirol nyilatkozni csak a tenyek ismereteben lehet! Hiszen miert biral valaki masokat, ha nem ismeri oket, sem a hatteret? Arrol nem is beszelve, hogy az a csapat nincs es mar nem is lesz. Tehat lehet rola velemenyem.
Az onmegvalositasrol.
Ugy latom vannak meg emberek, akiknek a zeneles meg mindig nem jelent mast.
De, hogy gyakoroljak nemi onkritikat, belatom, hogy hibaztam. Hibaztam, amikor megbiztam egy ket zeneszben. Hiszen minden embernek joga van a bizalomhoz. Ezt viszont el lehet jatszani, nem is kell hozza valami nagy fortely!
Egy erdekesseg.
Kifejezetten nem Stms nek szolt a velemenyem. Az, hogy Stms magara vette, szamomra sejtet valamit, amitol megintcsak ovatossagra intenem ot.
Es vegul. Ha annyira szerettem volna titokzatosnak tetszeni, egy kicsit nehezebb alnevet valasztok. Nem?
Udvozlet
Kniesz Viktor Mate
Kyxtor
Nos, en ebben a hozzaszolasban par logikai bukfencet latok, de azt hiszem a kotozkodestol eltekintek... :)
Mindenki szurje le belole amit le akar... Aztan a barati tarsasagban lehet majd csamcsogni a teman... ;)
Szerintem nem szerencsés dolog egy zenekar belső ügyeit kiteregetni nyilvánosság elé. Pláne, ha az illető esetleg akar valamit még elérni a csapatával.
A Kentucky Publix zenekarvezetője jelenleg sértődött kisfiút játszik, mert nehéz beismerni, hogy hibákat ő is elkövetett (méghozzá nagyokat). Egy dolog fáj neki - egye fene, beszéljünk róla egyes szám harmadik személyben, ha úgy tetszik neked - hogy eddig ő rúgta ki a tagokat. Ez borult meg nyáron, amikor én kiléptem, és most is, amikor Matyiék is. Bizony, az embereknek még egy totális diktatúrában is vannak választási lehetőségeik.
Egyetlen dolgot nem árt megjegyezni: nem rúgunk a másikba válás után. Egymás között sem, de nyilvánosan pláne. Egyrészt azért, mert nem illik (kulturált emberek volnánk, vagy mi a szösz), másrészt mert a semleges hallgatóság az agresszív felet ítéli el (általában jogosan).
Cserébe elárulok én is egy titkot: Ha nem akarja a tisztelt ZV egy hónap múlva a küszöböt rágni, akkor sürgősen újjáalakítja a csapatát, és elkezd dolgozni, mert amikor az embernek zsömlére sem telik, akkor nagyon nehéz az önmegvalósítás.
Tiszteletem Mindenkinek!
Új vagyok ezeken a hozzászólásokon, nézzétek el a hibáimat!
A Kentucky Pub-lix-ról és az "emberi háttérről" szeretnék megosztani veletek egy-két gondolatot, mivel a téma egyoldalú ismerete, valamint a feltételezések nem mindig vezetnek egy okos megszólaláshoz. Ezúton árulok el néhány kulisszatitkot a zenekarról azoknak, akiket érdekel.
Zenekar és demokrácia! Ki, miért zenél, miért vesz hangszert?
Magyarországon létezik egy számomra most világossá vált mentalitás. Frusztrációinkból adódóan erős hajlamunk van a szolgalelkűségre, aminek az eredménye az örök elégedetlenség. A szolgaság jellemzője pedig a nemgondolkodás és az ezzel járó lustaság. De szenvedni jó, mert attól is érdekesebbek vagyunk. Bár csak egy ideig.
Az állandó mosolygástól lehet valaki jó arc, vagy tüneményes ember, de az még nem minőség. Az emberek nagy része azért vesz hangszert, mert mondandója, véleménye és érzései vannak. És vannak olyanok, akik a gondolkodásban, érzésekben, mondanivalóm van- ban tetszelegve próbálnak elhitetni valamit. Ez utóbbi lenne a járható útja a kényelmes pénzkeresésnek? Igen!!!(Szerintem ezek hamar lebuknak!)
A Kentucky Publix tagkiválásainak igen egyszerű és gondolom kevésbé ismert okai vannak.
Mátyás elért valmit. Lehet vitatkozni azon, hogy ez most mennyire micsoda. Anyagfelhalmozásban szerintem bárkit felülmúl ebben a térségben. De ha valaki azért hagy ott egy működő csapatot, mert nem vállalja a napi 4 óra gyakorlást és a heti 3 próbát annak fényében, hogy produkciós irodák és managerek mutatnak nem kis érdeklődést aziránt, aminek ő is a része, el kell gondolkodnunk!(...az embernek arra van ideje, amire szakít...) Vajon ki az emberileg makulkátlanabb, vagy mi volt a célja ezzel a zenekarral? Miért állt ki, mikor tökéletesen érvényesülhetett volna ő maga is, nem beszélve a gázsik tökéletesen demokratikus elosztásáról?
Válasz: /idézet Mátyástól/ - Mert ezt a zenét szeretem, jól érzem magam benne!
Kérdés: - És a közönséggel mi lesz?
A másik nagy dilemma Pintér Zsolt átigazolása Első Ferenczy Györgyhöz és a pénzhez.
Nem tudom, ki mennyire ismerte őt zeneileg, vagy emberileg azelőtt, hogy bekerült a bluegrass életbe?
Zsoltnak már az indulásnál, hogy csúnyán fogalmazzak, kerekre lett nyalva a seggecskéje. A "diktátor" zenekarvezetőnek ugyan konkrét dalötletei voltak az ehhez szükséges összes segítséggel, viszont a Kentucky Publix leginkább a Zsolt által ismert és hozott anyagból építkezett. És nem azért, mert jobbak lettek volna, csakhát azzal mégse' kell annyit vesződni ugyebár! Joggal merül fel egy kérdés. Miért hagyta a Viktor, hogy ez így történhessen? Csak azért, mert annyira rossz jellem, hogy nem önkifejezni akart a bluegrass- vel, hanem szerette volna, ha mindenki magáénak érzi az egészet. (Szólókarrierre ott van a Ferenczy György, stb.)
A zenekaron belüli diktatúra, vagy "nemdemokrácia" akkor ütötte fel a fejét, mikor a fennt említett tagok bejelentették távozási szándékukat. Ettől persze csökkentett gázsiért ment a buli, amit viszont kikértek maguknak. Sőt! A már lekötött bulikra is újabb feltételek zúdultak a Z.V.-re. Tehát hadd kérdezzem meg, ki a gerincesebb! Aki szeretetből szeretetért zenél, vagy az, aki a pénzért?
Mindenesetre igaz a hír, bátmit teszel bárkiért, ha te vagy elől, ugyis rajtad csattan az ostor.
Viszont az is igaz, hogy M.O.-n csak nagyon kevesen tudják vállalni a felellősséget a saját tetteikért és még kevesebben mások cselekedeteiért. A legtöbb zenekarvezető ezen kevesek közé tartozik!
Ezt azért merem állítani, mert a színpadra engedett embernek előbb- utóbb nem kis felelősség szakad a nyakába, már ha sikerült kivívnia a közönség elismerését. És egy jó zenekarvezető a fent említett esetekben is helyt kell álljon!!!
Úgyhogy éljen a közönség és éljen minden Z.V.!
Na, most kedden megvolt a holgy ferfi parja... Tok reszegen ugralt elottunk, ordibalta a fonograf notakat, mondta, hogy szerezzunk neki egy nagybogot, es kulonben is Pastorius nem tudott semmit, de fokepp nem azt a hangot kihozni a basszusgitarbolt mint o... es fel bulit csapolta vegig Balazs elott, hogy basszus-szolo... :)
Aztan megjott Zsuzsa es rendberakta...
Alapvetően nem sokan akarnak "népszerűsíteni". Inkább pénzt keresni. :)
Amúgy, rövidre zárva a kecskét:
A tegnap esti helyzetben pölö örömmel játszottam kantriróccot, meg "huzat a rizses húson"-t. ;)
És nem éreztem, hogy én lennék a k*rva...
:))))))))))))
Na, Inch, Smts, itt egy uj zenekar, lehet sajat kepetekre formalni... :)
Amugy van mar valami nevunk? Vagy inkabb ne legyen, mert akkor nincs az, hogy oszlas eseten ki viszi tovabb... >:)
Sztem csak az van, hogy a magyaroknak a Countryroads, az Ohio és a Mikimanó a country... ja meg a Vidéki lány (nem tévesztendő össze a "Vidéki kislány" - by 100 Folk - csodával!!!) jelenti a country-t... ezen keresztül próbálják a country-zenészek népszerűsíteni a stílust, hátha akkor meghallgat a KEDVES KÖZÖNSÉG más country-dalokat is és elterjed, hívják őket Mo-on is, hogy ne csak tőlünk nyugaton keressenek pénzt azzal, amit szeretnek. Ja, és persze, ők, a makacsok, az elszántak, hogy még nem adják fel... ja, és naívak...:) sajna...
Mert Lakodalmas Lajos (és az ő pártfogoltjai, utódai) élt/él és élni fog!
ez van sztem
Az én vélemlnyem (csak hogy kizökentsem ebből a kátyúból a beszélgetést):
nem létezik elcsépelt/elhasznált dal csak elcsépelt/elhasznált interpretáció.
Vegyük pl az Óhájót. Meg KELL csinálni úgy mint a sokat látott Doc Watson (sorry nem hagyhattam ki:() és ha kérik így eljátszani (akár kérés nélkül mivel k***a jó) evve a káposzta is jól lakik és a kecske is felmászik a fára. Aki ért hozzá észreveszi a különbséget, aki nem az pedig felfigyel: Hö, vazze, hö ezt ismerem!
RGó ha valamit elcsépeltnek tertasz nyúlj bele.
(A country roadsot mi (Publix) sem Denver módjára játszottuk, hanem a County Gentlemen feldolgozást koppintottuk le, ebből kis akkordmenet komplikáció volt is a Jamben- de mivel sokan voltunk nem volt feltünő)
Uff én beszéltem
by Matthew Inch
Vannak helyzetek, amikor alámegy az ember a "keresletnek". De hogy akkor is, amikor erre semmi szükség nincs...
Példával: A Pólóban se fizetnek nekem a kantriróccért, de lejátszom Tibivel, hogy ő ott tudjon maradni, és engem meg ne verjen félholtra a tisztelt vendég (való világból vett esemény).
Vagy ami manapság a leggyakoribb, hogy a tisztelt zenész előre lefekszik az általa vélt alacsony színvonalnak, illetve aljas feltételeknek (megint tudnék pár példát emlegetni, de ugye jólneveltség is van a világon).
A legnagyobb poén hogy a következő halmazok vannak: zenész, közönség, tulaj. Ebből te is tudod, kié a döntő szó. Ja, meg van az "adott helyszínekhez kötött muzsikus", akihez oda kéne menni, jópofizni, hogy ajánljon be a helyre. ;)
Az alapfelvetésem az volt, hogy más az, hogy "azert van ra pelda, hogy erdekli is", és az, hogy direkte érdekli, ami történik (adott esetben fizet érte). :)
Na én meg azt mondom, hogy játszok én kantriróccot, még hóhányót is, de hogy ezt önként és dalolva, azt azért már nem. Megfelelő gazdasági alapokra helyezett beszélgetés után. Majd rájönnek, hogy kevesebbe kerül nekik, ha jobb nótákat játszok. :)
Na, azert van ra pelda, hogy erdekli is (egy reszet mondjuk) ami tortenik. Nem mindig, de van ra pelda.
Azt en sem mondom, hogy jatszon mindenki Country Roads-ot, mert persze, hogy nem. De mondjuk en szivesen hallgatok Hank Williams-et is valakitol, bar a Brad Paisley is bitang jo. Nickel Creeket elo kell keritenem (asszem adtal anno), hogy kepben is legyek vele.
Ami meg a 'nem akarom minden zenekartol a Brad Paisleyt hallani' dolgot illeti: en meg a kantri rodzot nem akarom hallani mindegyiktol. Ez ilyen egyszeru. :)
"A Póló "közönsége" alapvetően inni megy oda"
Tisztelet a bevetelnek... :) Azert van ugy, hogy rahibaznak a jo notara, a rosszra meg nem...
Klubba tavaly Butyok szulinapjarol mentunk eloszor, asszem Libis Atti mondta, hogy van valami ilyen... akkor mi sem a zeneert mentunk, hanem kivancsisagbol megnezni, hogy mi is az... Az mar mas kerdes, hogy tetszett, aztan utana jartunk. Pedig ha azt veszed ott is altalaban csak az illendo taps volt meg... dehat gondold el hany bulit elt volna meg a banda, ha meg az sincs... Amugy Balazs emlekszik gondolom, hogy milyen levelezes folyt azutan, hogy mi voltunk a vedegek a klubban... ott aztan ment az oszinte velemeny ezerrel... :)
Analogban meg mondhatni vegtelen arnyalat van, bar ha jobban belegondolunk, akkor az analog is digitalis, ugyhogy megsem. En mondom, hogy nincs igazad mindenben, de azert nem beszelsz nagy hulyesegeket... :)
Amugy meg fene ebbe a vacak idobe, hogy nem lehet menni Becsbe...
A Póló "közönsége" alapvetően inni megy oda, ami mellé szól valami háttérzaj hangszerekből. Az már a muzsikusok érdeme, hogy néha felkapják a fejüket, mi történik a sarokban.
Abban igaza van Balázsnak, hogy itthoni koncertek során (bármilyen stílusban) nem működik a "hallgatói feedback". Megkapod az illedelmes tapsot az egybegyűltektől, ha rákérdezel, akkor a "szakmai közönség" sem fog őszinte véleményt mondani. Ezt a részét megint lehet ragozni, hogy azért, mert félti a heti 2 buliját, vagy nem is érdekli, mit csinál a másik.
Jó példa volt rá Bütyök Mester látogatása az LLE klubban: a "Littvay" névre ugrott egyet, lejött, és ennyit kérdezett: "melyikőjük a kis Littvay?" Egyik se vazze... Nem érdekelte, mit csinálunk, nem a zene miatt jött oda...
Tudod, az a gáz, hogy eljátsszunk egy st annes reel-t (jól), semmi reakció, de öt perc múlva a faszi odajön, lerakja az ezrest (vagy többet is), hogy "köszönöm a felkelő nap házát". Mert a többi nem érdekli. Hallja meg a nótát, és az már tökmindegy, hogyan játsszuk el.
A lényeg, hogy nem fekete-fehér a világ, van közte 254 árnyalat 8 biten, analógban meg még több. Nem mondom, hogy igazam van mindenben, de jobb lenne a helyzetünk, ha a zenészek a kompromisszum szót nem kevernék össze az elkurvulással.
Az ott "to the place I belong", dehat nem a szovegismeretedert szeretunk... :)
Ezzel a zene haladassal en nem ertek egyet. Ennyi erovel Kaszab Tibit se kell hallgatni, mert hogy mind regi zeneket jatszik. Persze jo zenet csinal Brad Paisley, de attol meg nem szeretnem az osszes fellelheto country bandatol ot hallani.