sziasztok. van egy 58 januári bervám, elkezdem a felújitását, pontosabban rendbetenni az előző felújításomat ;)) Bizonytalan vagyok a felnik felületképzésében. Tuti van krókozott de a képeken is meg az irodalomban is lehet találni ezüstre, illetve kalapácslakk szinűre festettekek. a szerszámos fedél, a kormány meg a többi holmi látszik, hogy krómos. Mi a helyzet a kerekekkel? A másik: a kétoldali porlasztótakaró lemez. Nekem nincs meg de látszanak a csavarhelyei, tehát kell. Honnan lehet legalább mintának szerezni egy párat??? Utolsó kérdésem a szin, habár szerintem a mostani alatt látni fogom az eredetit.
Lekaptam a masináról a rossz minta alapján utángyártott sztenderdet. A le-fel huzigálástól olyan ütéseket kapott szegény vas, hogy behorpadt a vadi új cső és megrepedt a fülek hegesztése. Viszem vissza hegesztő bácsihoz, és erősebb kivitelben, megfelelő adatok alapján kérem utángyárttatni. Kaland az élet :-)
Na, urak a lélegzetvételnyi szünetet kihasználva mintegy 5 óra alatt kicseréltem a Tünde főtengelyszimmeringeit. Régi lemezházas kövületek voltak benne. Ráadásul úgy belegyógyulva, hogy vagy egy óra püfölés kellett a gyújtás oldalinak, mire megadta magát. Pöfög ismét a szerkezet, de a hűvösre való tekintettel a ment közbeni tesztet elhalasztom.
Nagyon érdekes szerkezet a kuplung ebben a járműben. Még rendes rézazbeszt betét van benne :-) A külső kosarat egy nagy hornyos anya fogja fel a főtengely végére. A kosár ricnis rögzítésű. Van benne hat nyomórugó, két nyomólap, meg egy fedőharang, hogy a kosár szét ne repüljön, mint egyes P21-eken. Szerelni sem nehéz, ha az ember már rájött, mit hogyan kell összefogni, csavarozni. Egyre kell figyelni: két emberes a dolog.
Úgy tűnik, mégis egy pár a két blokkfél. Mindenképp érdekes, főleg a pedálszimering egyik oldalon a régi fajta, a másik oldalon új fajta. Bervas szerint a három furat utólagos.