az enyém 254e km, és alig eszi az olajat (nem fap-os, nem termeli vissza gázolajjal). Szóval nem a km miatt van, nem azért eszi a tied. Valami konkrét oka kell legyen.
A váltás ideiglenes megoldás (lehet, de nem biztos), viszont ha az az olaj már nem megfelelő specifikációjú a motornak, akkor felgyorsítja a károsodást.
anitpolluson fault = a leömlőt megnézted nincs -e elrepedve a lambda környékén ...?, de lehet még rossz keverék képzési hiba miatt , de még számos ok miatt is
P0120 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch 'A'Circuit... nálam mindig segített ha megfújtam a csatiját vagy befújtam a rugójához .... ennyi cserélt cucc után nehéz még valamit tanácsolni ...talán egy BSI resetet ....továbbá egy ellenőrzést/takarítást a test/negatív pontokon ....a rossz kontaktus tud érdekes problémákat okozni ...
Sziasztok kedves sorstársaim,peugeot 307 1.6 benzin 2001évjárat visszatárő hiba;antipollution fault,jelenik meg az információs képernyőn,ODB hibakód P0120 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch 'A'Circuit
Beindítás után csak 2500 rpm ig pörög fel a motor ,használhatatlan az autó.
Van egy hibátlan majdnem ugyan ilyen peugeot automata amiről kicseréltem szinte majdnem minden alkatrészt de a hiba ugyan az.Nem tudttam kicserélni a gázpedál jeladót,mert az enyém a motortérben van a pedáltól bowden köti össze,a másik peugeotban már az utastérben van és a csati sem stimmelt,ezét vettem ebay-on vadi ujat ma jött meg,beszereletem töröltem a hibakódót minden oké egész addig amíg ujra nem indítom,akkor ujra a régi hiba,nem pörög fel a motor ,és megjelenik az anitpolluson fault a képernyőn.
cseréltem;trafot
gyertyákat
landaszondákat
kipufogót kijavítottam kifujt
komplett folytószelepet
Vezetékeket kimértem a folytószeleptől a ECU ig és a gázpedáljeladótol az ECU ig, minden vezeték csatlakozik rendesen ,jó kontaktus.
Sajnos nálam ez nem elmélet hanem a valós fogyás 1L v több is lehet 1000km-en ha jobban tolom neki. Nem tudod v tudja vki hogy mibe fáj a szelepszár szimeringek cseréje, vagy egy lehúzó gyűrű garnitúra csere?
Ez az elméleti maximum, gondolom azért, hogy ne kelljen a PSA-nak belenyúlnia egy csomó motorba, ha az ügyfél sokallja a fogyást. De ahogy láthatod, rendszerint jóval kevesebbeket esznek ezek a motorok, az enyém tízezer km alatt eszik fél-egy litert max.
Hasonlóra tippelek én is, nálam még van egy érdekes hangja is a motornak, ha haladok és pont sem húz-sem motorfék fordulaton van adott sebességfokozatban, akkor hallani egy a szelep hanghoz hasonló kopogást is, de érdekes módon ezt csak akkor produkálja és mikor vmi pl szalagkorlát, fal stb mellett haladok azokról visszaverődve lehet hallani ergo nem hangos, felhúzott ablakok mellett nem is igazán, de biztosan vmi kopog.
Tudom, hogy ez nem hirdetési oldal, de talán érdekelhet valakit. Vettem két hátsókerékcsapágyat a 307-esemhez, mert hang alapján azt hittem csapágyhibája van. Kiderült, hogy a fékbetét hozzáér a tárcsához, és az visít. Szóval most van két darab Meyle gyártmányú hátsókerékcsapágyam eladó. Az én kocsim 2001-es gyártmány, ehhez való a csapágy. Tízezerért adnám a kettőt. Tiszaörsön élek, de postázhatom is. Tel.: nullahat-30-416-hetvenhét-ötvenkettő.
Nekem is így ette (szintén 1.6 benzin), és semmi nyoma nem volt. Gyűrű, szelepszár-szimmering csere után szűnt meg. A szimmeringek olyan kemények voltak benne, mint a kő. Motor belseje csupa olajsár. Előző gazda nem szeretett olajat cserélni, meglett az eredménye.
Sziasztok járt már valaki így? alany 307. 1.6 HDI 90 lovas 2007 évi. Az auto alapjáraton lefullad. Teszi ezt ugy hogy műszerfalon nem gyullad ki semmi. Van hogy rögtön ujra indul, előfordul hogy csak teker.. Ha ujra indul ismét van alapjárat egy ideig.... ha 1500 felett sikerül a fordulatot tartani megy szépen. csinál olyant is hogy 500 körülire leejti a fordulatot s ott tartja ez esetben a gápedálra nem reagál, majd fél perc után kb onnan fullad le.....
Nekem NFU benzinesnél volt, hogy hírtelen megemelkedett az olajfogyás, az általad is említett kb. 1 liter/1000 km-re. Viszont együtt járt azzal, hogy fékezéskor a fordulat leesésével megállt a motor. Kompressziómérés után lehúzó gyűrűk lettek cserélve.
A gyújtáskapcsolót már amúgy is meg akartam nézetni, mert elég furcsán működik (más autókhoz képest). Az elején, amikor berakom a slusszkulcsot, és ráadnám a gyújtást, elég nagy az ellenállása (kb mintha kormányzárban lenne a kormány, pedig nincs), aztán mikor átküzdöm gyújtásra, onnan már a motorindításnál nincs semmi ellenállás, simán átfordul (más autókon itt kicsit nehezebb beindítani).
Ha cserélni kell az egészet, akkor az márkaszerviz? (csak mert rémlik valami ilyesmi, hogy a tolvajok miatt nem lehet legálisan cserélni, csak márkaszervizben)
307 SW-nél, 2.0 HDI RHS motorkód, mit jelent a P1352 -es hibaüzenet?
Nem világít a check engine lámpa, meg a központi kijelzőn sincs hibaüzenet, csak kiolvastattam kíváncsiságból.
Illetve, annyi gond mégis van, hogy nagy ritkán (főleg nagy melegben), néha akadozik az alapjárat (mintha egy pillanatra le akarna állni, aztán korrigál a rendszer), nem emeli meg nagyon olyan 800 és 900 között marad, csak egy pillanatra mintha meg akarna állni. És néha sajnos az is előfordul, hogy leáll ilyenkor, tehát a dadogás után, alapjáraton (pirosnál például). Viszont semmi hibaüzenetet nem dob, nem is sípol, központi kijelzőn sem jelenik meg semmi, és aztán simán beindul újra, elsőre.
Azért az számomra vicc kategória, hogy egy 1.6-os motor (az enyémben benzines van) 1000km-en 1L olajat egyen, főleg úgy ahogyan az enyém teszi, nem füstöl, nem folyik el, nem kerül a vízbe! Az öreg octaviam a régi 1.6-os 75Le motorral gyakorlatilag zéro olajfogyasztással járt, pedig igencsak hajtottam szegényt, az olajcseréket sem igazán tartottam be, de 3 év alatt nem evett annyi olajat meg mint ez most 1000Km-en, az évi kb 60e km ellenére. Ergo kicsit meglepett ez és amiket itt olvasok, hogy a fél L az normális.
Üdv! Peugeot 307 1.6 HDI ügyében kérnék tanácsot. A fordulatszámmérő időnként megőrül. Indítás után néha normális alapjáratnál folyamatosa kúszik felfelé a mutató egészen a végállásig, aztán ott megreked. Ha leállítom, kulcs ki, kis idő után a műszerfal kialszik, akkor visszaugrik egy keveset. Újra gyújtás, majd kulcs ki, kis várakozás, újra lejjebb megy. 4 - 5 -ször eljátszom ezt vele, akkor visszaér végül nullára és egy darabig jól működik. Aztán egy későbbi indításnál egyszer csak megint bolond. Úgy két-három naponta fordul elő, a köztes időben viszont hibátlan. Hová nyúljak? A műszer kitisztítása megoldhatja a problémát esetleg?
Gyertya gyári cikkszám: 5960 83 . Ennek megfelel a Bosch 0 242 135 517 (nekem 2800,-/db , azután lett gyorsan 3900,- db - ez az az időszak, amikor a meghirdetett hangzatos infláció 0 % ), Bosch 0 242 135 510 (2200,-db), Champion OE130/T10,
Nem gondolom, hogy az NGK probléma lenne. Inkább fojtószelep tisztítás, levegőszűrő csere (így hirtelen). Esetleg gyújtótrafó.
Nekem 70000 km-nél kellett katalizátort cserélni - barátkozz meg a gondolattal !
Előtte kellene egy alapos diag. ! Katalizátor gyári cikkszám: 1706 79 helyettese:Bosal katalizátor M090-022 910005438365 ESTI V26 (120000,-).
Lambdaszonda, gyári (2.) 70000,- (nem feltétlenül kell cserélni).