Nem biztos hogy azt a blokkot rögtön el kell dobni, én 2 éve csináltam ismerősömnek, ugyanilyen gondja volt.
Ha már úgyis ki van véve a hüvely, a repedést ( ha más nincs) fűrészlappal kimélyíted amennyire tudod és van hozzá türelmed (sok) veszel két komponensű folyékony fémet, amivel jó vastagon bekened. Majd a bekenés után (mielőtt megkötne) belenyomod a hüvely gumigyűrűt a nútba és már tolod is be a hüvelyt a helyére. Gondolom a hüvely kúpos részét bekented zsírral hogy könnyebben bemenjen ez a zsír fogja meggátolni hogy a ragasztó hozzákössön a hüvelyhez és ne lehessen többet kihúzni. Ha megszáradt a ragasztó (hőmérséklettől függően) feltölthető vízzel! Szilós cuccokkal én nem próbálnám mert úgysem áll meg a víztérben.
nemtom mennyire érdemes gányolni amúgy, mert amivel tömítenéd, nem is biztos, hogy együtt tágol vagy zsugorodik a fémmel a hőingadozáskonál, szerintem előbb utóbb a víz utat találna magának, a fagyállóról meg nem is beszéljünk....
Ha érdekel, nekem van egy eladó mtz 80as blokkom, tökéletes újszerű állapotban, ha kell megtudunk egyezni. Terményt is beszámítok, csere is lehetséges, meg nem is adom drágáért.......
Netes gépszerelő képzés :) nagy lutri sajna mert ha hajszál repedéses nem látszik. DE csak adásvételivel tanukkal aláírt blokkot szabad venni és abba is beleírni hogy nincs rejtett hibája és nem repedt a blokk. Legtöbbször: repedt, fagyott, főzés miatt vetemedett vagy főtengely-állócsapágy ragadás átfordulás miatt eladó a blokk(nincs előfeszítése a csészének), ez utóbbi gyógyítható házilag is, de nem bájlogolással. Természetesen vannak eladó bontásból származó jó motorok és blokkok is. Elsősorban ismerősökön keresztül keresni. És mivel Ukrajna nem a világ vége esetleg onnan hozni-hozatni bár ott a papír kétséges. Kb ennyi jut eszembe, hátha más is ad tippet.
A fugaszil és társaik (ecetszagú) nem fognak neked beválni, azok nem kötnek hozzá a fémhez. Az öntvény blokkon lévő repedés a hőtágulás következtében megnyílik, és akkor átereszti a vizet ezért jött csak szántás közbe elő a hiba mikor már üzem meleg. Azon a ponton SZERINTEM hiába próbálod varázsolni azért nem fog összejönni, mert vagy ki kellene a repedést tágítani a ragasztónak és utólag megmunkálni ami házilag kivitelezhetetlen (még kiesebb üzemben se). Vagy ha csak felületileg kened föl az menne, de akkor nem fér be a hüvely. A hüvelybe esztergálás eleve halott ötlet, meg ne próbál ilyet csinálni, mert a beszúrásnál szétszakad a hüvely és mindent szétver cakk pakk . Hidd el nem akarunk neked rosszat. Keress fel egy volt tsz szerelőt, vagy most is a szakmában dolgozót, (nem autó barkácsolót hanem mezőgazdasági gépszerelőt) és nézesd meg vele a helyszínen, max kér 3-5 ezer forintot ESTLEG. Minden "javításkor" elmegy az olaj+gumigyűrűk+tömítések ára + az időd és ha nem Te hanem más csinálja annak is a pénze. Persze az alkatrészeknek se használ a legózás.
Létezik folyékony fém !! Ami keményre köt ,és reszelhető ! Jó volna valahogy közé nyomni a résnek ,vagy van multifunkciós géppel kicsit nagyobbra tágítani ,hogy ne tizedmiliméteres ragacs legyen ,hanem olyan 1-2mm ,szuperül kimosni a rést féktisztítóval ,és úgy kitölteni !
Én az újfajta ragasztó technológiát már nem ismerem a tsz-es időből származó fémragasztók biztos hogy ott sz@rt se érnek. Esetleg a feltörekvő nemzedék ha tud ujj ragacsot majd ír valamit, de sok reményt ne táplálj hozzá mert 2 adag olaj már kuka, ha még egy így jár+a ragacs+munka+anyag...hát inkább nézz használt motort.
Ha lenne zsé akkor ujj trakit vettem volna de sajnos nincs valami megoldás csak van rá! De azért köszönöm a segitséget még nem tudom mit tegyek pénz hillyán marad igy vagy betapasztom!!!
Avval ott semmit se. Az a blokk kuka. Vagy bolti zsír ujj blokk ha van zsé szarásig, vagy valami olcsó bontott motor a jófogásról-agroinform oldalról, DE csak PAPIROS és olyan amit a szemed előtt beindítanak és járatnak is (hűtés slagról) mindegy mit mondanak úgy is fel kell ujítani, olyan dumának hogy most lett felújítva csak..... be ne dőlj, és ne az elsőt vedd meg.Február végéig senki se javít--hideg van-- így holt szezon van. Ami nem kell róla darabonként kiárulod.
Üdv mindenkinek ma megtaláltuk a hibát! A 2-dik és a 3-dik hengernél alul ahol a gumigyürü vájata van el van repedve! És onnan jön a viz most mit lehet tenni vele?
Ja ! Felétek hogy keresik az ilyen huncut hibákat ? A tszben mindenféle hibát láttam de blokk repedést nem is hallottam a szerelőktől sem ! pedig voltak a 920-as gépeken elég fura hibák. Volt egy gép aminek a motorjábol csak a blokk volt eredeti a bele többször volt cserélve ,üzem óra meg volt benne vagy 100 is tán ! Egyszer még a dugattyú is elpárolgott belőle és kiment a kipufogón ,minden telement aluforgáccsal !
Mi hasonlót játszottunk egy 150-essel szántási szezonban, hüvelyrepedéses volt a drága de csak diszuval melegítve jött elő a nyomorult repedés, már gyanús volt hogy direkt szarul javítunk. Elég nehezen behatárolható a hiba. Nem egy vagyon a hüvely garnitúra, ujj gumigyűrű, de mielőtt berakod: ujj drótkefe, jó steklámpa és nem utolsósorban szemüveg, vagy gyerek a jó látásával. Blokkot 3szor átnézni esetleg ésszel melegítve perzselővel üresen, ha ott semmit se láttok és az ujj hüvellyel is ezt produkálja akkor hengerfej.