Vagy negyven éve, tán több metróval utaztam Pesten, ott mindig tisztaság volt, tíz méterenként szemeteskosár, és megkövetelték a rendet. Tudom divat szidni a magyarságot, de a sok ostoba nem veszi észre, azt gerjeszti ezzel, ami ellen hadakozik!
"Magyar" újságírók megkérdeztek a fővárosban sok külföldit, mi a véleményük Magyarországról? El voltak ragadtatva! Persze ez nem tetszett a "magyar" riportereknek, kérdezték nem látják a sok szemetet, meg egyéb szégyellnivalókat?
-De látjuk!-mondták-de máshol Európában több van, sőt a mi hazánkban is, és nem erről kell beszélni, hanem a pozitív dolgokról, mert az viszi előre a társadalmat!
Tudod erre én negyven év után jöttem rá , akkor amikor nagy büszkén belevágtam egy kabinos motoros fartükrébe és kb 5 cm vágás után jöttem rá hoy a g..i francia olyan fröccsöntött anyagot csinált ami szakasztott ugy nézett ki mint egy vizköves, kicsit repedezett gél.Azóta fenntartásaim vannak a saját tudásommal szemben.
Ezt aláírom, bármikor. A tömegcikk (egy gyári csiga is) az mindig a középértékekekt célozza meg. Ha Neked, meg nekem más kell, az egyedi, az más (jobb), és sajnos az ára is jobb (az eladónak, természetesen !!).
Ha megengeded, kiegészíteném ezt tényszerű, de attól még szomorú valóságképet egy megtapasztalt, régi élményemmel, amit nem tudok elfelejteni.
Sok éve ( több, mint harminc ) Nejemmel, párommal labancéknál nyaraltunk, a Linz melletti sóderbányabánya-tavakból rögtönözve magcsinált kempingben. Hétköznap tök unalom, de szombaton, meg vasárnap Linz lakóinak a fele ( k**va sok ember, több ezren) ott süttette a hasát a partokon. Vasárnap esetére üres lett megint minden. Csak itt-ott (szószerint, keresni kellett) volt néhény szemétkupac. Sétáltunk, nézelődtünk és lám-lám, a szemétkupacokban mindenhol (de csak!!) borsodis sörösüvegek, Sopiane cigis dobozok, csikkek, meg echte magyar ( ABC) feliratú felvágottas csomi anyagok voltak. Osztrákul (németül) sehol semmi. A labanc még a füvet is elsöpörte maga után. Mi, magyarok meg a nem kevés, kihelyezett kukákig sem voltunk képesek elsétálni. Megdöbbentett. Talán azóta szedem össze mások szemeteit is, ha kimegyek pecázni.
Én úgy gondolom, hogy a slip a tolóerő függvénye és a hajótest “csak“ annyiban van rá hatással, hogy mekkora a tolóerő szükséglete egy adott üzemállapotban.
Az más kérdés, ha olyan konstrukció, ami jelentősen megkavarja az áramlást a csiga körül.
Persze ez mind elmélet. Aannyit már tudok, hogy nagyonsok mindent nem tudok. :-)
Korrekt összefoglaló, bár a slippel kapcsolatban lenne kiegészítésem.
Egy adott csiga az egyik testen lehet hogy alig csúszik, a másiknál viszont lehet extrém nagy a csúszás. Azt mondanám hogy a slip mint veszteség inkább az adott test, a csiga és a mindenkori fordulatszám viszonyától függ. Ugyan annak a csigának, ugyanazon a testen fordulatszámtól függően lehet kicsi és nagy a csúszása is. Különösen megtapasztalható ez az úszó hajók testsebesség feletti működtetésénél.