"Mondjuk én is néztem hogy érdekes
vonat 19:49-kor érkezett a Keletibe és
19:40-kor meg tovább indult
Nyíregyháza felé!Ezek szerint vannak
még csodák!"
Lehet elküldtek egy tartalékszerelvényt az eredeti vonat meg ment amikor tudott.
Tegnap Budaörsön akadt dolgom, győri személlyel kimentem Budapestről, majd visszafelé pont lekéstem az Oroszlány felől jövő S12-őt, nem baj, fél órával rá van másik Budapest felé. 15:00-kor bemondja a hangos, hogy "S10 személyvonat érkezik Budapest Délipályaudvarról, majd 15:03-kor továbbközlekedik Tatabányára."
Kár, hogy az érintett vonat már S12 és Oroszlányig közlekedik, nem jutott el a hangos frissítése Budaörsre? S persze élőszavas tájékoztatás nem volt arról, hogy amit a hangos bemond, szimplán nem igaz, vagy akkor már az is jobb lett volna, ha nem mondja be a vonatot...
Reggel Budaörsről tartottam Tatabányára, akkor 10 perc késést mondott a hangos, majd 20 percet, majd 30-at, és Tatabányán már azt mondta, közlekedése bizonytalan. Ezért kérdeztem.
Délelőtt karbantartásra szoktak kiállni a szerelvények.
Ez olyan amikor a buszok a reggeli csúcs idő után bemennek tankolni mosni stb. a műszaki telepre.
Flirtet is kell takarítani, fel kell mosni ,vizet kell tölteni szippantani, ezt nem mindig lehet éjjel elvégezni, illetve ha rövid a fordulás akkor napközben kell un. kiállási idő ahogy a többi más közlekedési cégeknél.
Ha olyan a struktúra akkor reggel délután sűrítők többletvonatok gyorsított személyek stb. alkalmazásával lehet ezt megoldani.
Az, hogy kinek mi az ütemes az nézőpont kérdése.
A kínálati menetrendnek van előnye, de sajnos a kihasználatlan vonatok rontják a statisztikát, ez a mostani vezetés idején fontos.
Sok vonalon azért nincs utas mert a csatlakozó vonalakon megszűnt jó pár vonat vagy a személyszállítás szünetel.
Pl.: a 150 es vonal Kunszentmiklós alatti része haldoklik...
80 as vonal új struktúrája a megbízhatatlan BDV-kkel , a felsővezetékszakadásokkal együtt egy borzalmas színvonalat is hozhat. Ezen ronthat a korábbi kínálati ütemes menetrend maradványainak a szétverése....
December 8-án is volt kettő felsővezetékszakadás a 80 ason ma 13-án megint káosz volt, 11-én a 80 as felső részén a 418 as mozdonyok fekve maradása miatt volt jelentős késés, sajnos lassan elmondható, hogy a menetrend is csak tájékoztató jellegű, ezen csak rontott a vonatok kihúzogatása...
"Ez nem igaz! Pályahasználati díj, állomáshasználati díj, menetvonal megrendelés, járműtárolás.... ezt mind-mind fizeti a cég."
Ez viszont nem feltéten jó gyakorlat. Németorszában is azért szűntek meg az éjszakai vonatok, mert az amúgy éjjel kihasználatlan pályán magas volt a díj és más egy éjjeli vonat helykihasználása. Így, relatíve drágábbnak van árazva, az, aminek épp, hogy olcsóbbnak kéne lennie.
Ha a struktúra ilyen, akkor az a stuktúra nem jó. Épp úgy, mint ami csak a késést nézi a kötbérnél, és a további hatásokat (pl, csatlakozásmulasztás) meg nem. Ezek mesterségesen kreált, torzító mutatók.
Ha egy délelőtti - viszonylag gyengén kihasznált, de amúgy önmagában nyereséges vonat (mert a bért a fűtést fizetni kell, ha áll is) - a PHD miatt jön úgy ki, hogy nem éri meg közlekedtetni, akkor az a rendszer rossz. Meg eszembe jut az a fajta vkm csökkentés, amikor a vonat ugyan kénytelen volt leközlekedni a forda miatt, de szerelvényvonatként. Abszurd.
Biztos hogy nem. Nem vették külön a kocsikat. Ezt onnan tudom, hogy erre anno direkt rá is kérdeztünk. Ráadásul a kocsik ténylegesen is P-ben közlekedtek minden esetben.
nat ahol ezen mozaikszavakra rábukkantál olvasgathastz még több hasznos dolgot is, s kiderül, hogy valójában jelenleg máv csoport szinten ez nem jelent többletet :)
Sosem kellett volna és most sem kell a tárcsásoknak P -be járniuk, mert a nevezett rendelkezés első bekezdése azzal kezdődik, hogy a rendelkezés hatálya a tuskós fékezésű Németországból beszerzett kocsikra vonatkozik.
Ez nem igaz! Pályahasználati díj, állomáshasználati díj, menetvonal megrendelés, járműtárolás.... ezt mind-mind fizeti a cég.
Két évtizeddel ezelőtt megállta volna a helyét, amikor a MÁV monopolszereplő volt, nem volt külön pályavasút, VPE, stb... Más dolog, hogy elvileg ugyanabba a zsebbe mennek (állami cég), de a papír miatt nagyon nem mindegy, hogy melyikbe.
De megéri. Csak mint korábban is írtam, a DB szándéka, hogy tönkre spórolja magát. Fejleszteni kellett volna, ami a kiadási oldalon látható összeg lett volna. Majd az ÖBB megcsinálja!
Arról meg ne is beszéljünk, hogyha az utas 11-re akar beérni, de akkor nem jön vonat, hogy a keller kártyázhasson, a szerelvényt meg lehessen fűteni üresjáratban, akkor ha nincs autója, bizony ő is a csúcsideivel fog menni, ami még tovább fogja növelni ott a zsúfoltságot, még több kapacitás kell egy időpontra, ami utána feleslegesen áll. Tényleg olyan bonyolult ez?
"Elővárosban napközben 5-10 utassal fut a FLIRT Martonvásárra, meg Gödöllőre, ami luxus."
Ha az állomáson áll a vonat a fizetett személyzettel együtt, az nem luxus? S biza' nem csak olyan utazási igény van, hogy bemész reggel, aztán jössz du-n. Én pl. számtalanszor utazom 8-14 óra között az elővárosban Bp-re, vagy vissza is, és teljesen normális, hogyha megvan rá az eszköz és az ember is, akkor nem kényszerítenek arra, hogy föltétlenül autóznom kelljen. Ilyen alapon a BKV is leállhatna délben, hiszen mi a francot akarnak akkor utazgatni az emberek, ugye? Egészen más világ van ilyen szempontból ,mint néhány évtizeddel ezelőtt, az embereknek nőtt a mobilitásigénye. Ha erre a közösségi közlekedés nem ad megoldást - pedig minden lehetősége megvan rá- akkor mást fognak használni az emberek.
Peti csalódtam benned 😁!Ráadásul belinkeled ezt az oltári nagy baromságot ami egy nagy kalap sz.. a lényeget nem lehet megtudni belöle hogy melyik vonat milyen kocsival közlekedik! Tipikusan a "nesze semmi fogd meg jól".
Szerintem a 20-33-as többségében ilyen és hozzájön hogy ajtó szeret menetközben kinyilni! Ezért is inkább amennyire lehetett 20-67-es kocsik voltak a szerelvényekben!
Érdekes, mert én ezt még nem tapasztaltam (amit igen, azt viszont pályaoldali okok miatt..). Egyáltalán nem jellemző ezekre a kocsikra ez. A régi Rába forgóvázak viszont pont hajlamosak ezekre a jelenségekre, akárcsak a Bp 29-05-ös kocsiké.
Pl. a Flirtök székezése megegyezik a svájci tesóéval. Nyilván nem Bp.-Záhony/Békéscsaba távokra van kialakítva, viszont a legtöbb elővárosi viszonylaton még elégséges kényelmet biztosít.