Keresés

Részletes keresés

norbee601 Creative Commons License 2016.12.14 0 0 434110
"Mondjuk én is néztem hogy érdekes
vonat 19:49-kor érkezett a Keletibe és
19:40-kor meg tovább indult
Nyíregyháza felé!Ezek szerint vannak
még csodák!"

Lehet elküldtek egy tartalékszerelvényt az eredeti vonat meg ment amikor tudott.
Előzmény: haha 1970 (434107)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2016.12.14 0 0 434109

Tegnap Budaörsön akadt dolgom, győri személlyel kimentem Budapestről, majd visszafelé pont lekéstem az Oroszlány felől jövő S12-őt, nem baj, fél órával rá van másik Budapest felé. 15:00-kor bemondja a hangos, hogy "S10 személyvonat érkezik Budapest Délipályaudvarról, majd 15:03-kor továbbközlekedik Tatabányára."

 

Kár, hogy az érintett vonat már S12 és Oroszlányig közlekedik, nem jutott el a hangos frissítése Budaörsre? S persze élőszavas tájékoztatás nem volt arról, hogy amit a hangos bemond, szimplán nem igaz, vagy akkor már az is jobb lett volna, ha nem mondja be a vonatot...

schlumberger Creative Commons License 2016.12.14 0 0 434108

Reggel Budaörsről tartottam Tatabányára, akkor 10 perc késést mondott a hangos, majd 20 percet, majd 30-at, és Tatabányán már azt mondta, közlekedése bizonytalan. Ezért kérdeztem.

Előzmény: István Gyuri (434106)
haha 1970 Creative Commons License 2016.12.14 0 0 434107

Mondjuk én is néztem hogy érdekes vonat 19:49-kor érkezett a Keletibe és 19:40-kor meg tovább indult Nyíregyháza felé!Ezek szerint vannak még csodák!

Előzmény: István Gyuri (434106)
István Gyuri Creative Commons License 2016.12.13 0 0 434106

schlumberger: A Hortobágy IC-vel mi történt ma?

Mire gondolsz? Nagyjából időben volt, a 120a-n a rumli miatt egy kicsit megkésett, de nem vészes...

Előzmény: schlumberger (434105)
schlumberger Creative Commons License 2016.12.13 0 0 434105

A Hortobágy IC-vel mi történt ma?

f_k Creative Commons License 2016.12.13 0 0 434104

Délelőtt karbantartásra szoktak kiállni a szerelvények.

 

Ez olyan amikor a buszok a reggeli csúcs idő után bemennek tankolni mosni stb. a műszaki telepre.

Flirtet is kell takarítani, fel kell mosni ,vizet kell tölteni szippantani, ezt nem mindig lehet éjjel elvégezni, illetve ha rövid a fordulás akkor napközben kell un. kiállási idő ahogy a többi más közlekedési cégeknél.

 

Ha olyan a struktúra akkor reggel délután sűrítők többletvonatok gyorsított személyek stb. alkalmazásával lehet ezt megoldani.

 

Az, hogy kinek mi az ütemes az nézőpont kérdése.

 

A kínálati menetrendnek van előnye, de sajnos a kihasználatlan vonatok rontják a statisztikát, ez a mostani vezetés idején fontos.

 

Sok vonalon azért nincs utas mert a csatlakozó vonalakon megszűnt jó pár vonat vagy a személyszállítás szünetel.

Pl.: a 150 es vonal Kunszentmiklós alatti része haldoklik...

 

80 as vonal új struktúrája a megbízhatatlan BDV-kkel , a felsővezetékszakadásokkal együtt egy borzalmas színvonalat is hozhat. Ezen ronthat a korábbi kínálati ütemes menetrend maradványainak a szétverése....

 

December 8-án is volt kettő felsővezetékszakadás a 80 ason ma 13-án megint káosz volt, 11-én a 80 as felső részén a 418 as mozdonyok fekve maradása miatt volt jelentős késés, sajnos lassan elmondható, hogy a menetrend is csak tájékoztató jellegű, ezen csak rontott a vonatok kihúzogatása...

Előzmény: névtelen (434102)
Izsó001 Creative Commons License 2016.12.13 0 0 434103

Sem pro, sem kontra, csak egy mai aktualitás az ütemes kérdéshez:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=142070537&t=9166131

névtelen Creative Commons License 2016.12.13 0 1 434102

"Ez nem igaz! Pályahasználati díj, állomáshasználati díj, menetvonal megrendelés, járműtárolás.... ezt mind-mind fizeti a cég."

Ez viszont nem feltéten jó gyakorlat. Németorszában is azért szűntek meg az éjszakai vonatok, mert az amúgy éjjel kihasználatlan pályán magas volt a díj és más egy éjjeli vonat helykihasználása. Így, relatíve drágábbnak van árazva, az, aminek épp, hogy olcsóbbnak kéne lennie.

 

Ha a struktúra ilyen, akkor az a stuktúra nem jó. Épp úgy, mint ami csak a késést nézi a kötbérnél, és a további hatásokat (pl, csatlakozásmulasztás) meg nem. Ezek mesterségesen kreált, torzító mutatók.

 

Ha egy délelőtti - viszonylag gyengén kihasznált, de amúgy önmagában nyereséges vonat (mert a bért a fűtést fizetni kell, ha áll is) - a PHD miatt jön úgy ki, hogy nem éri meg közlekedtetni, akkor az a rendszer rossz. Meg eszembe jut az a fajta vkm csökkentés, amikor a vonat ugyan kénytelen volt leközlekedni a forda miatt, de szerelvényvonatként. Abszurd.

 

Mi a megoldás?

Előzmény: alex_86 (434091)
r1232 Creative Commons License 2016.12.13 0 0 434101

Biztos hogy nem. Nem vették külön a kocsikat. Ezt onnan tudom, hogy erre anno direkt rá is kérdeztünk. Ráadásul a kocsik ténylegesen is P-ben közlekedtek minden esetben.

Előzmény: bádoglovas (434096)
v_peti Creative Commons License 2016.12.13 -1 0 434100

Ez csak elvileg igaz, mert ha a tényleges költségek vannak visszaosztva vonatokra, akkor több vonat esetén egy vonatra kevesebb költség fog jutni.

Előzmény: alex_86 (434091)
mcg Creative Commons License 2016.12.13 0 0 434099

nat ahol ezen mozaikszavakra rábukkantál olvasgathastz még több hasznos dolgot is, s kiderül, hogy valójában jelenleg máv csoport szinten ez nem jelent többletet :)

Előzmény: alex_86 (434091)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.12.13 0 0 434098

Na jó, én erre nem így emlékszem, úgyhogy most telefonálok egyet.

Előzmény: bádoglovas (434096)
troglodita Creative Commons License 2016.12.13 0 0 434097

És azóta is ugyanez...

Előzmény: martinaxe7 (434095)
bádoglovas Creative Commons License 2016.12.13 0 0 434096

Sosem kellett volna és most sem kell a tárcsásoknak P -be járniuk, mert a nevezett rendelkezés első bekezdése azzal kezdődik, hogy a rendelkezés hatálya a tuskós fékezésű Németországból beszerzett kocsikra vonatkozik.

Előzmény: r1232 (434068)
martinaxe7 Creative Commons License 2016.12.13 0 0 434095

martinaxe7 Creative Commons License 2016.12.13 0 0 434094
1047 005-2 Creative Commons License 2016.12.13 0 1 434093

"Mindenre nem emlékezhetek."

 

 

Ez benne lesz a Szilveszteri kabaréban.(1/2 vicc)

Előzmény: v_peti (434039)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.12.13 -2 1 434092

"mindent össze-vissza hordanak, féligazságokból gyártanak"

 

 

Olyan jó lenne egyszer elolvasni a létrehozóktól az igazságot,a teljes igazságot!

 

Hanyadik verzió lett bevezetve,az egyes változatok között mi volt a különbség,különösen az üres vonat lényegében nem költség rigmus tekintetében?

Előzmény: István Gyuri (434016)
alex_86 Creative Commons License 2016.12.13 0 0 434091

Ez nem igaz! Pályahasználati díj, állomáshasználati díj, menetvonal megrendelés, járműtárolás.... ezt mind-mind fizeti a cég.

Két évtizeddel ezelőtt megállta volna a helyét, amikor a MÁV monopolszereplő volt, nem volt külön pályavasút, VPE, stb... Más dolog, hogy elvileg ugyanabba a zsebbe mennek (állami cég), de a papír miatt nagyon nem mindegy, hogy melyikbe.

Előzmény: Neville2004 (434088)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.13 0 0 434090

De megéri. Csak mint korábban is írtam, a DB szándéka, hogy tönkre spórolja magát. Fejleszteni kellett volna, ami a kiadási oldalon látható összeg lett volna. Majd az ÖBB megcsinálja!

Előzmény: v_peti (434052)
Neville2004 Creative Commons License 2016.12.13 0 3 434089

Arról meg ne is beszéljünk, hogyha az utas 11-re akar beérni, de akkor nem jön vonat, hogy a keller kártyázhasson, a szerelvényt meg lehessen fűteni üresjáratban, akkor ha nincs autója, bizony ő is a csúcsideivel fog menni, ami még tovább fogja növelni ott a zsúfoltságot, még több kapacitás kell egy időpontra, ami utána feleslegesen áll. Tényleg olyan bonyolult ez?

Előzmény: Neville2004 (434088)
Neville2004 Creative Commons License 2016.12.13 0 5 434088

"Elővárosban napközben 5-10 utassal fut a FLIRT Martonvásárra, meg Gödöllőre, ami luxus."

Ha az állomáson áll a vonat a fizetett személyzettel együtt, az nem luxus? S biza' nem csak olyan utazási igény van, hogy bemész reggel, aztán jössz du-n. Én pl. számtalanszor utazom 8-14 óra között az elővárosban Bp-re, vagy vissza is, és teljesen normális, hogyha megvan rá az eszköz és az ember is, akkor nem kényszerítenek arra, hogy föltétlenül autóznom kelljen. Ilyen alapon a BKV is leállhatna délben, hiszen mi a francot akarnak akkor utazgatni az emberek, ugye? Egészen más világ van ilyen szempontból ,mint néhány évtizeddel ezelőtt, az embereknek nőtt a mobilitásigénye. Ha erre a közösségi közlekedés nem ad megoldást - pedig minden lehetősége megvan rá- akkor mást fognak használni az emberek. 

 

Előzmény: rutthin (433994)
haha 1970 Creative Commons License 2016.12.13 0 0 434087

Peti csalódtam benned 😁!Ráadásul belinkeled ezt az oltári nagy baromságot ami egy nagy kalap sz.. a lényeget nem lehet megtudni belöle hogy melyik vonat milyen kocsival közlekedik! Tipikusan a "nesze semmi fogd meg jól".

Előzmény: v_peti (434077)
haha 1970 Creative Commons License 2016.12.13 0 0 434086

Szerintem a 20-33-as többségében ilyen és hozzájön hogy ajtó szeret menetközben kinyilni! Ezért is inkább amennyire lehetett 20-67-es kocsik voltak a szerelvényekben!

Előzmény: DJ. Bakter (434083)
r1232 Creative Commons License 2016.12.13 0 0 434085

De jobban megnézve, nem erről van szó. A kívánt működés ugyanaz, mint a Flirtökön. És továbbra is nyitható lesz az ajtó a lépcső tiltásával.

Előzmény: r1232 (434056)
r1232 Creative Commons License 2016.12.13 0 0 434084

Csak annyi, hogy szitálnak, és ráznak.

 

Érdekes, mert én ezt még nem tapasztaltam (amit igen, azt viszont pályaoldali okok miatt..). Egyáltalán nem jellemző ezekre a kocsikra ez. A régi Rába forgóvázak viszont pont hajlamosak ezekre a jelenségekre, akárcsak a Bp 29-05-ös kocsiké.

Előzmény: DJ. Bakter (434083)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.12.13 0 0 434083

Csak annyi, hogy szitálnak, és ráznak. A BDV mellékkocsik, vagy akár a régi RÁBA forgóvázak is lényegesen jobbak.

Amúgy a GySEV IC kocsijaiban (20-33) is utaztam rémes forgóvázú kocsival, azt hittem, 140-nél elhagyjuk a kerekeket.

 

Előzmény: r1232 (434065)
r1232 Creative Commons License 2016.12.12 0 0 434082

Jah, ez gáz.

Előzmény: segélyvonókészülék (434080)
r1232 Creative Commons License 2016.12.12 0 0 434081

Nyilván, szubjektív.

Pl. a Flirtök székezése megegyezik a svájci tesóéval. Nyilván nem Bp.-Záhony/Békéscsaba távokra van kialakítva, viszont a legtöbb elővárosi viszonylaton még elégséges kényelmet biztosít.

Szóval majd meglátjuk.

Előzmény: segélyvonókészülék (434079)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!