Diósdon voltunk, körbenéztük a választékot, és ez volt az, ami méretben, állapotban, árban stb. megfelelőnek tűnt. Alapvetés volt, hogy egyszerre lehessen benne rendes méretű ágy és leülős rész, ne kelljen naponta folyton oda-vissza alakítgatni. Angol kocsit akartam, mert ha nem is gyakran, de én igenis használnám a sütőt, az pedig a németekben elég ritkán van. Azután ez lett belőle. :-)
Mondjuk a zuhanyozó akkora, hogy nem tudok benne megfordulni, de ez nem olyan rettenet, lévén aligha fogom túl gyakran használni. Amikor meg igen, majd kibírom. A család többi tagja meg lényegesen kisebb és, khmm, keskenyebb is nálam. :-)))
Inkább csak 3 felnőtt, 1 gyerek. Elvben a franciaággyá alakítható rész szélességben három embernek elég, de ezzel kapcsolatban csak Woody Allen elhíresült mondását tudom idézni, miszerint a szex egy férfi és egy nő között csodálatos dolog, ha az ember a megfelelő férfi és a megfelelő nő között van. :)
-Mower...... szerintem a "beépített jobb". Ezzel, vagy hasonlóval csak egyenes, egyenletes területen lehet eredményt elérni. Ugyanis, ha vonófejre nem megy rá megfelelő súly, akkor ennek az "elkaparása" boritékolható! Míg a lakó tengelyéhez szerelt a teljes súllyal terhelt kerekeket hajtva viszi a lakót, ott nincs elkaparás....!
- Elősátor.........egy második élettér a kempingezés során, tulajdonképpen mi a lakóban csak pihenünk, alszunk, Tv-zünk. Napközben az elősátorban "élünk". Főzés, étkezés, beszélgetés, pihizés itt történik.
Lehet kapni "elősátorba a vasalatra beakaszthatós" cipzárosan bezárható hálósátrat. Abban 2-3 személy gumimatracon, esetleg kempingágyon tud aludni!
Az elősátor befűzőhosszát a saját lakódon meg kell mérd, hogy jó legyen. elöl a földtől a lakó aljáig, majd körbe a behúzósint, majd a hátulján a földig.
Jó lehet a használt is, de jól meg kell nézni a cipzárakat, az ablakokat, a lekötési helyeket!
- Én vettem egy újat, ráadásul a szokásos 2.4, 2.5 m széles helyett 3 m-t!
- Az elősátor alá "elősátor szőnyeget" szoktunk rakni, könnyebb rendet tartani......
- műholdvevő!........ nekem nincs, én yagi antennát használok helyi vételre, illetve médialejátszóra felvett filmeket, sorozatokat nézek!
- Külső víztartály, ........ én csináltam beépítettet, 70l + vízszintjelző, így utazás közben is van vizellátásom, + beépített kb 18l-es szenyvíztartályom is van, saját építés!
Nekem van egy elősátram, amit a lakómhoz kaptam, de soha nem használtam, nem is fogom szóval eladó, ha jól sejtem, nagyjából egyforma méretű a bódénk, az enyém Abbey 416 Gts Vogue, 5.3m belső tér.
Ebből a szempontból mázli volt, hogy jó kis napsütés és meleg volt. Volt olyan lakó, amiből egy szippantás után fordultam ki, hogy na nem... Olyan dohos volt, mint egy pince.
Időközben megszületett! :-) Még vagy 2-3 hét, mire megkapom, de már folyamatban a vizsga, átírás stb.
Avondale Dart 515+4, Mayfair (de nem Golden) kiadás, 2002-es. Franciaágy, ill az oldalsó ülő alakítható ággyá + fölötte emeletes ágy.
Külső víztartály, ahogyan írod (azaz hordó), de angol lévén külön zuhanyfülkés fürdő. A gáztűzhely mellett gázsütő + pizzasütő/grill.
További kérdések:
- Ez a műholdvevő antenna mire használható? Milyen beltéri, TV stb. kellhet hozzá? Elsősorban külföld a cél, tehát valóban műholdas vétel kellene, esetleg az ingyen fogható DVB-T-vel kiegészítve.
- Elősátor. Ebből milyet érdemes? Van, mint a kettővel előbb hozzászólásban is, csak árnyékoló, aminek jó, ha oldala van, nem csak teteje. A másik vége a téliesített elősátor. Elősátorba belső sátor, aludni? Honnan, milyet? A méret adott a kocsi alapján, de nem mindegy a minőség és az ár. Használtan, vagy csak újat?
- Mover. A beépített a jobb, vagy lehet játszani olyasmivel is, mint ez?
Valaki aki jobban érti a németet, segítene, mit kapok ezért az árért? ( csak a napellenző ponyva, vagy a felállításához szükséges vasak + a kikötés kötelei....?
Remélem, tetszeni fog, nekünk nagyon bevált. A szezonban minden szombat este látványos tűzijáték a parton, keddenként (?) kisvonat a helyi piacra, és a kihagyhatatlan Velence sincs messze. Oda Punta Sabbioniból érdemes menni hajóval.
Köszönöm az ajánlatot sikerült foglalnunk ide: (http://www.residencevillage.com/ResidenceVillage/en/) július vége augusztus elején megyünk. Megnézzük milyen, reméljük beválik. Egy kérdésem lenne, a víz csatlakozása milyen lehet? Az áram gondolom az a 3 ágú dugó kell?
Amúgy épp most olvastam egy lakókocsis fórumtárs írását, melyet idéznék,remélem nem haragszik meg érte!
"alexvelorex" írása: (biztosan ráismer, de mindenben egyetértek vele! )
A "saját vizesblokkok"-kal kapcsolatban kicsit mi is szabadjára engedtük a fantáziánkat, de beláttuk, főleg nyáron nincs értelme a lakóban vizeskedni. Sokkal egyszerűbb elmenni a mosogatóba, ahol nem a te gondod a melegvíz, takarítás, fröcskölés stb. Ugyan ez a helyzet a fürdéssel is, egy törölköző a vállra és nem kell utánam összetörölni semmit, nem kell óvatoskodni a szűk lakóban. A wc-t az használjuk, de azt is inkább éjszaka és "kisdologra"! Ja és főzni sem szoktunk bent, csak kint a szabadba. Nagyon sok ismerősünk van lakókocsis és mindenki hasonlóan csinálja, de ez a mi tapasztalatunk és ne vedd irányadónak! !
Találtam még egy régebbi írást, van benne megfontolandó, átgondolandó gondolat!
" Szia!
- Mire akarod használni? Kempingezés.. néha autópályapihenők stb. távol található célállomás közti pihenők.
Ha kemping akkor alapban a kempingárban benne van az áramdíj, így akkumlátort tölteni / világítani, főzni, vizet melegíteni mosakodni, mosogatni, "sört" hűteni: 220V!
Ha autópálya pihenő, vagy vadkemping: akkor világítani akkumlátor, főzni - gáz, hűttő, melegvíz - gáz!
Itt probléma lehet a szenyvíz "eltüntetése" beépített szenyvíztartály hiányában! (nem a WC tartály!)
- Hány főre kell, felnőtt / gyermek? 2 felnőtt, 1 gyerek.
Ebben az esetben neked elég lehet egy 3 személyes is! DE! figyelni kell a lakokocsi elejében lévő körülésből hogyan lehet kétszemélyes ágyet csinálni!
Ha a kanapék csak 160 cm-k, akkor csak un. "átmászós" ágy alakítható ki, ami abból áll, hogy a belül alvó, csak a kivül alvót zavarva, vagy rajta átmászva tud a helyéről ki-vagy be menni!
- A fürdőt, Wc-t írtad,de nem mindegy milyen vízrendszere van?
A WC-nek általában külön öblítővíz és szenyvíz tartályuk van! A vizellátás lehet külső tártály( a lakokocsi mellet kívül egy különálló hordó, amiből egy szivattyú nyomja be a vizet, ha valamelyik csapot megnyitod!
Van beépíett viztartályos lakokocsi is! Itt a tartáy vagy a fürdőben, de jó esetben valamelyik kanapé rész alatt van beépítve, és külső feltöltönyílása van!
A zuhanyzó és WC egy helységben az olyan, ahogy Soci is írta: minden zuhanyzás után teljes takarítás...! De van külön zuhanyfülkés lakokocsi is! ( Angol )
- Ki és hogyan fogja mozgatni beállásoknál ( mover )? Csak magamra számíthatok...
A "Mover" az egy a lakokocsik mozgatására kifejlesztett szerkezet, ami áll két nagyáttételes 12V-os villanymotorból, és egy központi egységből, valamint egy távirányítóból! A két motor a lakokocsi kerekei elé, vagy mögé vannak felszerelve! Ez a két motor képes a lakokocsit 15-25%-os lejtőn-emelkedőn, 7-10 cm-es járdaszegélyen minden irányban 9 cm/mp sebességel cm-es pontosságal vezetni!
- És nagyon fontos, mennyit szánsz reá?
Hát ezt a felszereltség, és az évjárat nagy mértékben befolyásolja! Hogy mennyit, és mikor kell javítani, ez eléggé lutri!
Nekem egy Angol ABBEY GT 415 tip 3+2-es ( 3felnőtt + 2 gyermek ) 1994-es évjáratú lakóm van, most már sok extrával, de ebben rengeteg munka van!
Tervezz csak nyugodtan hosszú távra. Nálunk 27 éves a lányom és a párja is. Le se tudjuk magunkról vakarni őket. Szeretnek velünk jönni és mi is szeretünk velük lenni. Persze mennek külön is, de évi 2-3 hosszabb közös út mindig van. Van külön nagy sátruk, csak akkor alszanak a lakóban ha hosszabb úton vagyunk, vagy nagyon krimi az idő.
Diósdi kereskedéssel nagyon vigyázz. Ha nem értesz a lakókhoz, inkább keress valaki ismerőst aki segíteni tud.
Ha dohos, penészes szagú............, vagy túlságosan "illatosított"....!
A lakók általában felülről áznak be, különösen veszélyes helyek a sarkoknál vannak.
Bemész a lakóba, kinyitod mind a négy sarokban a felső legszélső szekrényeket, és megnézed, benyúlva megtapogatod a lakó külső oldala felé lévő burkolatot. Nem lehet nedves, puha, göcsörtös, mint az ázott,de megszáradt furnérlemez.
Megnyomogatod a tetőablakok mellett a mennyezetet, elég stabil, sima-e?
Végigtaposod erélyesen a padlót, különös figyelemmel a kerékjáratok környékét, nem lehet süppedős " szivacsos" érzetű!
Nemzetközi kategória. A „B” kategóriába tartozik a (forgalmi engedély bejegyzése alapján) legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű, a vezető ülésén kívül legfeljebb 8 állandó ülőhellyel rendelkező gépkocsi, amely lehet személygépkocsi vagy kistehergépkocsi is.
Az ilyen gépkocsival, "B" kategóriás, nem kezdő vezetői engedély birtokában könnyű (a forgalmi engedélyből megállapíthatóan legfeljebb 750 kg megengedett legnagyobb össztömegű) pótkocsit korlátozás nélkül szabad vontatni. Az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege így elérheti a 4250 kg-ot.
Nehéz (a forgalmi engedélyből megállapíthatóan 750 kg-ot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű) pótkocsinak "B" kategóriás, nem kezdő vezetői engedéllyel való vontatáshoz két feltételnek kell teljesülnie:
a nehéz pótkocsi (forgalmi engedélyből megállapítható) megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonó gépkocsi (forgalmi engedélyből megállapítható) saját tőmegét, és
az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege (vagyis a két forgalmi engedélyből megállapítható megengedett legnagyobb össztömegek összege) nem haladja meg a 3500 kg-ot.
Szinte mindenhol írják, hogy száraz, nincs beázás stb. a hirdetésekben. Mik az áruló jelek, mit kell nézni ezzel kapcsolatban? Érdemes felmászni a kocsi tetejére, vagy belül elég nézni? Olvastam itt, hogy valaki küzdött gombásodással a fürdő környékén.
Alváz, kerék, vonórúd stb. környékén mit érdemes szemügyrevenni?
Nem mondom, hogy nálunk nincsenek különutak, 22 múlt a nagyobbik gyerek. De attól még elmegyünk együtt kirándulni, és olyankor "fejben" is együtt vagyunk, nem csak fizikailag.
Nekünk egy Abbey Vogue Gts 416 2000 van, hivatalosan 5 személyes, de igazán 2 főre nagyon jó, 1340 kg az összsúlya, egy kombi Mondeonak ez már sok B kategóriával.
Nagyjából ez az idea. Az 5 fő odabenn az a vészhelyzet, pl. amikor olyan az időjárás, hogy a sátor nem jöhet szóba. Amikor meg ketten vagyunk, akkor benn is elférünk egy 4-5-ösben gond nélkül.
A diósdi cégről tud valaki valamit mondani? Feltűnően jobb árai vannak, mint Vácnak vagy Érdnek. Láthatóan angol kocsikat hoznak be, némelyiken még a rendszám is rajta, és helyezik forgalmoba itthon. Ebből lehet valami gond, mire kell ügyelni a papíroknál?
Ebben is voltunk, de semmilyen emlékem nincs. Nincs rossz emlékem, ez jó jel :-) de jó sincs. Egyszerűen nem emlékszem milyen volt, pedig vagy egy hetet voltunk.
Véleményem szerint öt főnek "rohadt nagy" kell. Az biztos, hogy sima Bvel nem vontathatod.
Ha nem egy rohadt nagyot veszel, akkor csak aludni mehettek be, tehát mindig kint vagytok, tehát nyáron használjátok. Ekkor érdemesebb szerintem egy közepes méretűben gondolkozni, és a plusz emberek egy sátorban alszanak a laKó mellett. Öt felnőtt méretű emberrel nagyon zsúfolt belül egy lakó.
Mi eljártunk eddig is együtt kirándulni, még sátorral is voltunk Angliában, meg szállodával is rengeteg helyen, ahol egy nagy szobát kaptunk négyünkre. Ezzel nincs gond. De a leggyakoribb használat a két felnőttes lesz, arra meg pont jó lenne egy ilyen, ami elég nagy, hogy ne kelljen napi szinten átépíteni az ágyat asztallá és vissza.
A másik, hogy ha együtt megy az egész család, az mindig nyáron, jó időben van. Olyankor ott van az elősátor, ahol szintén lehet aludni. Néha még kellemesebb is lehet, mint benn a kocsiban.
Az elképzelés az jó. De a gyakorlatban nálunk ez a felállás nem működött. Max egy alkalommal. 10 14 éves korig ment aztán gyorsan vége szakadt. Max ha tengerre mentünk, akkor is nyögve nyelősen. Gyereknek gyerek a társa. Felnőttnek meg felnőtt. Még akkor is ha az a gyerek már felnőtt méretű. Ezek a korosztály differenciák sokáig nem hagyják működni a dolgot.
Ezért ezt gondold át még egyszer. Persze lehet nem baj ha van egy szép nagy lakója az ember fiának.
A leggyakoribb használat a kétszemélyes lesz (egyik végében az ágy, másik végében az asztal, napi szintű átalakítgatás nélkül), utána ritkábban a 4 fős, és csak nagyon ritkán az ötös. Ha nem jön össze az 5, hanem csak a 4, mert arra van visszautasíthatatlan ajánlat, igazából nem kritikus.
Mondeo kombi 2.2 TDCi. 1,5t az autó. Egy átlagos 4,5-5 m-es kocsi ritkán több 1100-1200 kg-nál, ez még pont beleférhet. A és B van amúgy, teherautós nincs.
Tulajdonképpen 5 felnőtt ember, ahol a lehetséges megoszlás 2 pár (szülők és nagyobbik gyerek a párjával) + 1 gyerek külön, aki méretre már felnőtt, vagy ha négyen megyünk, akkor 1 pár szülő + a két gyerek. Zuhanyozási lehetőség elég, ha néha vadkempingre kerül sor, nem muszáj külön zuhanyfülke. Azt láttam, hogy olyan kevés van, csak a méretesebb jószágokban.
Próbáltam kicsit visszaolvasni, de elég reménytelen. Pedig gondolom, éppen elégszer elhangzott a kérdés:
Hol és milyen lakókocsit érdemes venni?
Szavatol (Vác), Érd Lakókocsipark, és egy Diósdon üzemelő vállalkozást találtam hirtelen Budapest környékén. Van jó vagy rossz tapasztalat egyikkel-másikkal?
Németország, Hollandia, esetleg érdemes Angliáig menni? Nem szeretnék lyukra futni, mielőtt ilyen nagy útnak nekivágok, tájékozódni szeretnék. De hogyan, mire kell figyelni egy Netes hirdetés esetében?
Nagyságrend 1,5 millió/5000 Euro/4500 GBP, valami nagyobbacska, 4-5 személyes példányt keresek. A szokásos felszerelésen kívül szeretnék bele zuhanyozót is.
Görögország vagy Olaszország amiben gondolkozunk. Tudtok ajánlani valami jót ahol már jártatok és meritek ajánlani? 8 és 10 éves gyerekekkel mennénk tenger mellé de azért jó lenne ha a kempingen belül is le tudnák magukat kötni (medencék csúszdák stb).
Szia! Nem lehet, hanem biztos, hogy el van koszolódva. Vidd el szervizbe, vagy írd be a Google-ba a következőt: truma heizung reparieren Vannak képek, videók a tisztításról, javításról.
Én egy száztizenpár lóerős, automata alhambrával ráncigálom a cirka 1200 kilós(megpakolva) Hobby-t.
Eddig nem volt vele probléma, hegyet mászni persze nem annyira szeret, ott néha kettesben abszolválja a problémát és bőg a motor. Ha felül akarom bírálni akkor átlököm a kart kézi üzemmódba. Autópályán tempomattal dögunalom de a fogyasztásnak jót tesz.
Van egy Subaru Legacy-m, 155 lóerő, szintén automata, azzal nem szeretek vontatni. Pont a nyolcvanas tempó környékén jut eszébe váltani, túl sokat kapcsolgat.
Lakómban egy sl3002 truma fűtés van.Több mint 10 éve nem lett beüzemelve.Hiába állitom a legmagasabbra a fűtési fokozatot alig fűt.Szét lehet ezt szedni?Lehet hogy el van koszolódva.
Még egyszer a kérdés: van olyan berendezés ( lámpa, vízszivattyú ) ami 12V-s benne?
Ezek működnek, ha nincs a lakó 220-ra kapcsolva?
Ha nem, akkor valahol kell lennie egy 220 / 12 V transzformátornak!
Ott lehet becsatlakozni akkumulátoros táplálással, persze megfelelő leválasztással /átkapcsolással a 220+trafó, illetve az akkumulátoros üzemmód között!
Én a hátsó vagy első kerekessel vagyok így jobb szeretem a hátsó kerekesekkel a vontatást. Volt párszor hogy nem akart felmenni a dombon mert elpörgött a kerék....
Nem kell védenem a mundért, de a dízellel kevésbé fullad le, stabilabb az alapjárat. Tapasznyalatból beszélek. Mostanában nem kell húznom semmit hálisten, de anno párszor megszenvedtem.
De én kötekedtem, :) amugy ha neki elég a mindennapi hasznàlatra felesleges nagyobbat vennije. Kivéve ha hegyeken át jár. nekem van kettő benyâs is és hiába tud 1.5 t vontatni érezni a nyomaték különbbséget egy 1,6 hdi hez képest.
Na várjál mert ő csak 140 lóerőt mondott,Az szívó benzinből az kb 170nm ter /2 literes/ turbó 1,4 es /200nm/. 2 literes dizelek 130 140 pacival meg inkább 285 320nm tudnak.
A maximális teljesítményét nem igazán használja ki senki a kocsijának mert az típustól függően 4000rpm től jelentkezik.
Én nem erőltetném, robotizált váltó a szerelők is utálják. Kettöstömegü van benne, de próbáld ki és kérdezd meg a javitási költséget. Motor 1,6hdi az még jó is lenne. Cmaxot nagyon szépen vitte automatával, jól fogyaszt.
Nekem nincs jó véleményem erről a váltóról. Még önmagában is kínlódás vele a közlekedés, lakóval szerintem nagyon gáz lenne. Egy falábú részeg tengerész szebben és gyorsabban kapcsol, mint az...
Az orrkeréken általában a megengedett vonófej terhelésnek megfelelő súly van ( 65-75 kg ) ezért kicsi a tapadás, hátha még elindul a lakó, és kicsit hátra is billen.......Nagyon könnyen elkapar ez a fajta " Móver helyettesítő "
Ahol ez elviszi, ott nem " nehéz " tologatni sem.
Összefoglalva....ahol könnyen elvinné, oda nem kell móver sem, a móver a nehéz, necces helyeken segítség. "Megéri spórolni rá!"
Nekem van elektomos mankókerekem. Aszfalton és száraz földön nagy segítség volt, de ha leesett az eső, vagy Cserkeszőlőn a homokon csak kapart. Eladó egyébként, mert befektettem a családi béke érdekében egy moverbe. Kicsit ideges voltam, ahányszor feleségem nem értette, hogy mikor tolja a lakót és merre.
Miközben egy moverről álmodoztam, találtam rá az elektromos orrkerékre, ami egy olcsó mover alternatívának tűnik, de nem tudom, hogy tényleg jól használható-e. Ebben a videóban látható pl:
Jóval kevesebbe kerül, és ha nagyjából ellátja funkcióját (pl. az nem baj, ha kicsit néha lökdösni is kell ha nem sima a talaj vagy túl meredek), akkor már lehet van értelme számomra.
A Sellőben 2 vizes blokk van. Az egyiket a tavalyi szezonra felújították, de most is csak zuhanykabin van. Még a törölközőt is csak kívülre tudtuk akasztani. Szóvá tettük, nem tudom lett-e foganatja.
Ami a bejárathoz közel van blokk azt régebben megnéztem, azt soha használtuk, de ott sem volt fülke.
Amúgy jó a kemping, de nyáron foglalás nélkül nem nagyon van szabad parcella. Ha tudod, hogy mikor akarsz menni, foglalj.
Felhívtam őket, nekik fogalmuk nincs típus alapján hogy mennyi a tetővastagság és hogy melyik típus kell bele. Azt a javaslatot kaptam hogy vegyem ki az ablakot. Mondtam neki hogy ezzel csak 2 probléma van, nem fedett helyen áll és kb 50km-re van tőlem... :)
Ki tudja, melyik balatoni kempingben van zuhanyfülke, és nem zuhanykabin. Olyan mint a Pelsóban, hogy belül van elég hely felöltözni is. Hattyú, Sellő, Yachtban főleg érdekelne. Négy nővel megyek, azért érdekel.
Gondolom, van valami maradék papírod a TE vételedről, típus, gyártó stb, stb, de az biztosan sokat elárul, hogy sima -jégakkus - léghűtő csak nem kerülhetett 180e Ft-ba, meg az is, hogy kivezető csöve van-e, meg még sokminden - de hogy teraszon használtál egy "szobaklímát", az nekem meredeknek tűnik, legalább képet rakjál fel róla, vagy a hirdetésedet, ámbár nekünk végülis semmi közünk a dologhoz, nem is tudom, miben tudnánk segíteni.....? Ha klímaként működik, akkor neked semmi dolgod a továbbiakban - ha tovább is polemizálni akarsz, írj a mailomra! Üdv!
Köszönöm. Dometic mini heki-t választottam ki 1 ilyen már van a lakóban és akkor legalább egyforma lesz. Már csak az a kérdés hogy ebből két féle tetővastagsághoz lehet rendelni. Fogalmam nincs milyen vastag lehet a tető, a lakó meg nincs kéznél...
Teljesen igazad van. Az hogy belegányol az még elmegy, de amikor olyat csinál ami életveszélyes az a csúcs . Javítottam olyan lakót ahol az Ávk után újra összekötötték a 0 és a védővezetőt mert a 0 valahol szakadt volt .
Újjat rendelhetsz vagy kapsz a Falle katalógus alapján mindegyik kereskedőnél mint pl. a Kempingvilág Kőbányán. Használtat biztosan találsz az érdi lakókocsi piacon.
Régen jártam már erre, de lassan kezdődik a szezon, legalábbis reméljük hogy jön a meleg. Tetőablakot szeretnék cserélni. Honnan érdemes venni esetleg? Újonnan, esetleg bontottan? Nagyobb is érdekelne ha nem lenne horror áron, de ha nem akkor a normál 40x40 -es méret lesz mert most olyan van benne. Tudtok ajánlani webshopokat? Akár külföldi is szóba jöhet.
Én bizom a technikában és az azt megtervező szakemberekben, mérnökökben. Joggal feltételezem, hogy minden jármű, lakókocsi elektromos rendszerét hozzáértő szakemberek tervezik és építik meg, ami ezek után, több biztonsági ellenőrzésen is átmegy mielőtt forgalomba kerülnének. Ezek után nem értem, miért kell belebuherálni, átalakítani? Mennyivel lesz jobb a profi szakemberek megalkotta rendszer egy lelkes amatőr beavatkozása után?
Régen voltam itt, most a tanácsotokat szeretném kérni.Sajnos máshoz nem tudok fordulni egy internetes adás- vételről van szó. Én vagyok az eladó. Kb. három éve vettem egy szoba-klimát /hűt- fűt,ionizál,UV -sterilizálás, stb. /Akkor drágán vettem
száznyolcvanezer volt.De kertes ház teraszán jó volt. Mivel városi lakó lettem, gondoltam eladom.Sérülésmentes , működik.
El is adtam egy hónapja , ki is fizették.30 e. Ft-ért./nem volt jó üzlet ,de mivel nem kellett, menjen /Most kaptam értesítést,
hogy ez nem klima csak levegőfuvó semmit !! nem ér. Én klimának vettem /ezt írja a prospektus is /klimának adtam el.
Úgy érzem senkit nem csaptam be, nem tévesztettem meg.A kompresszort hiányolják belőle .Hogy kell-e bele fogalmam sincs.
Értem, és teljesen jogos, hogy valószínűleg felcserélve a 0-t és a fázist is működik. De akkor minek 3 féle a 2fázisúból? Jobb0, bal0, és nem dedikált???
Ja... Neked a 2014-es lakódon írtad, hogy gyárilag van fi relé. Lefotóznád???
.....így igaz......és még egy életbevágóan fontos dolog...:a Fi relé után tilos a "N" nulla és a "F" föld/test összekötése.....!
Értelemszerű, mivel ha mégis a "fáziszál" és a "nulla" fel lesz cserélve a Fi relé ugyan működik, de a fázis rákerül az összes testpontra, ami életveszély.....!
Minekután váltakozó áramról beszélünk nem igazán vágom, hogy miért nem mindegy, hogy melyik kábelen megy be-ki és melyiken ki-be az áram.
Én anno még úgy tanultam, hogy az a működési elve, hogy a két kábelen folyó áramot tekercs(ek) és vasmag segítségével össze hasonlítja és akkor old egy relé az indukált feszültség hatására (ami szintén váltakozó), ha különbség lép fel, tehát az áram egésze, vagy egy része nem a kijelölt úton megy vissza, hanem valahol szivárog a föld, vagy más források felé.
Na, most, hogy a képen is látszik olyan töke mindegy, hogy "L", vagy "N", ha nincs oda írva, akár mi más is lehet. Főleg, minekután nem három fázis, de az is csak a teszt gomb miatt lehetne releváns, de nem az...
Tehát joggal mondta a boltos, hogy tyínye, no, ilyen se volt még...
Így már tisztábban látok. Közben visszavittem a villamossági szaküzletbe, ahol vettem a jobb nullás ÁVK-t kicserélés céljából. Ott a tulaj azt mondta, hogy ő még nem is hallott, vagy látott nulla pólus nélküli, nem dedikált nullás ÁVK-t. Megkértem, hogy nézzen már utána a jövő héten...
Én a Kempingvilágban vettem "behúzószálat" és egy sima /NDK!!!) varrógéppel a régi kéder(behúzószál) mellett bevarrtam - persze a régit kivágtam, nem egy nagy dolog, ha valaha is varrtál már farmernadrágot -tű és jó (60-as DEVLON vagy hasonló) műa. cérna kell hozzá.
Van egy 1986-s évjáratú Pannónia 274 típusú kisméretű lakókocsim. A lakó az év kb. 8 hónapjában a vízpartra van telepítve horgászathoz. A többször javított elősátram teljesen használhatatlanná vált ( a behúzószál mentén is teljesen elérett a ponyva). Kérném akinek van használható vagy szakadt, de hellyel közel ép behúzószálú kb. 590 cm-s behúzószálú elősátor az kérem tájékoztasson a szicsi66@freemail.hu e-mail címemen. Ha ez a lehetőség bezárul elfogadnék akár más javaslatot is mellyel a fennálló probléma más típusú elősátor helyettesítésével, kevés átalakítással is áthidalható lenne.
Ha eredetileg nem volt benne (és minden eredeti), akkor nem kell ÁVK.
Viszont, ha már bent van, akkor annak működnie is kell. Sőt működését rendszeresen (havonta) ellenőrizni kell!
Mint, ahogy a neve sugallja érintésvédelem (tehát a hálózat is) megfelelőségéről, szigetelés vizsgálatról, 0 pont és test pont közötti ellenállás méréséről szól a jkv.
A helyzet az, hogy - leginkább - kempingekben túl éltem minden féle (akár apró) elektromos incidens nélkül két lakókocsit (BÜRSTNER bj.: 1986, BÜRSTNER bj.: 2004) ÁVK nélkül 2014-ig 10+ éven keresztül. Igaz mindkét laki kóklerektől érintetlen volt.
Minekután a jelenlegi újabb lak (bj.: 2014), így ebben van ÁVK.
Különbséget nem éreztem eddig...
Ezzel viszont korántsem szeretném eltörpíteni a berendezés jóságát, vagy azt sugallni, hogy valaki szakszerűen önszorgalomból be ne építsen ilyet!!!
A félreértések elkerülése végett a műszaki vizsgának, illetve azon belül az érintésvédelmi minősítő iratnak semmi köze ahhoz, hogy van-e ÁVK, vagy nincs. A minősítés nem ezt vizsgálja, nem is vizsgálhatja, mert mint minden hasonló kivitelezés esetén, itt is érvényes az, hogy a hálózatnak az építéskori szabványnak kell megfelelnie, nem a közben megváltozottnak!
Jól néznénk ki, ha nem így lenne... Minden panel lakás mehetne a levesbe...
2 pólusú áram-védőkapcsolók: A két pólusú fi-reléknek három változata van: L+N, N+L és dedikál nulla pólus nélküli. Gyakran lehet találkozni olyan kialakítással is ahol nincs dedikált pólusa a nulla vezetőnek. Az ilyen kialakítású fi-reléknél az üzemi vezetők tetszőleges oldalra köthetőek be. A két pólusú Fi-relék szélessége 35mm, azaz 2 modulnyi helyet foglalnak el a biztosítéktáblában.
Idáig a lakómon (1997 Hobby) nem volt áramvédő kapcsoló, Fi relé, (Nem tudom így hogy ment át a műszaki vizsgákon???), így gondoltam tetetek be egyet.
Elhívtam a villanyszerelőmet, aki a lakóházam vezetékelte. Hozott is egy Fi relét, egy BDK 2P 40A 30mA-t.
Bekötötte ahogy kell, azonban hozzátette, hogy a relének „az a jó”, ha az általa a dugvillán megjelölt villa megy a fázisba. Egyébként nem tudja, hogy fodítva a hálózatra kötve mi történik…, mert ilyet még csak lakásokba kötött, ott meg mindig ugyanaz a fázis, ugyanaz a nulla.
- Kérdésem, hogy ti minden hálózatra csatlakozáskor szoktatok fázisceruzával, vagy multiméterrel mérni, hogy ugyan melyik a fázis? Én úgy gondolom, hogy biztosan nem.
- Létezik olyan Fi relé amelyiknek mindegy, hogy melyik lábára kerül a fázis, és melyikre a nulla, és amilyet pl hasonló helyekre szerelnek fel?
- Vagy mindegyik Fi relének mindegy melyik lábára megy a fázis, és melyikre a nulla?
A lakókocsinál nem csak a tető jelenthet problémát beázás szempontjából, Az ablakok, szervizajtók szigetelései, de akár a elöl hátul, vagy körbe a díszlécek, behúzósínek alatt is, de akár egy külső fogantyúnál is beázhat a lakókocsi.
- A tetőnél ki kell szedni a tetőablakokat, szellőzőket, kémény kivezetést, ezeket és a lakókocsi felületét is alaposan le kell tisztítani az eredeti szigetelő anyagtól, utána újra meg kell kenni tömít pasztával és mehetnek vissza a helyükre.
- A lakókocsi külső lemezborításainak elemei a díszlécek és a sátorbehúzó alatt találkoznak. A sínek csavarokkal vannak rögzítve, amiket a sínben lévő műanyag takarócsík alatt találsz. A síneket le kell szedni, letisztítani a felületeket, paszta aztán mehetnek vissza. Jobb esetben a fa, amiben a csavarok fognak nincs elrohadva, akkor fogni is fognak a csavarok.
- Az nyitható ablakoknál a gimikéder könnyen kiszedhető, a folyamat itt is ugyan az. A fix ablakok a gumi alá be lehet nyomni a szigetelőanyagot.
A szigeteléshez a sziloplasztot el kell felejteni! Butilkaucsuk, vagy poliuretán alapú anyagok használata célszerű.
Én például a Sikalastomer 710-et használtam tetőablakhoz, és ablak szigeteléshez.
Szerintem kempingezési szokás kérdése. (is) Azzal jársz a legjobban, amelyik azokban a kempingekben jogosít kedvezményekre, amelyekbe járok. Mi például sok-sok éve MHKK tagok vagyunk, a tagdíj nem drága és sok olyan helyen van kedvezmény, ahova szeretünk visszajárni. Pl: Cserkeszőlő, Agárd, Tiszakécske, Révfülöp, de olyan helyeken is kaptunk már kedvezményt, ami nincs is feltüntetve az MHKK honlapján. Egyébként mi is kb 25-30 éjszakát lakózunk egy évben és nem járunk rendezvényekre sem. Az általad is említett MCCC-n kívül van még a Kempingmánia klubkártya is. http://kempingmania.hu/filter.php?s[f]=&s[206]=1&s[1]=1?id_menu=429
Az ACSI, szerintem itthon nem sokat ér. Úgy tudom, hogy kedvezményt csak elő és utószezonban adnak rá, és a magyar partnerkempingjei sem azok, ahova mi járunk. A többi külföldit kártyát nem nagyon ismerem
Bocs, hogy megszakítom ezt a futós diskurzust, de :-)
Tavaly kb 22-24 napot töltöttünk itthoni kempingekben. Összefoglalná valaki, hogy melyik kempingszövetséggel járnék a legjobban, ha én csak a kempinges kedvezményeket venném figyelembe? Csak az érdekel, hogy itthoni 6-8kempingben eltöltött 25-30 nappal melyikkel jövök kia a legjobban?
Gondolok itt a magyar MHKK, MCCC, FICC, ACSI, ADAC, DCC tagságokra!
Esetleg keverem a szezont a fazonnal???
Tudom, hogy az első kettő magyar, a többi holland és német, de itthon is sok helyen elfogadják.
Ha összehasonlítom a két magyart akkor rendre 44, illetve 14 kempingre ad kedvezményt...
Segítsetek eligazodni!
Ui.: Semmiféle rendezvény nem érdekel egyelőre, csak a kedvezmény és a helyszám...
Ok! Csak kicsi az esély a 60 mm-es csatlakoztatású "stabis" fejre, meg egyébként anno kicsit túl is méretezték ezt a vonórudat, de azzal együtt nem egy űrhajó bonyolultságú ez a téma műszakilag, mivel nem nekem fáj én is befejeztem!
Hát ez az, hogy elvileg és gyakorlatilag bele fér, de arra már kicsi az esély, hogy teljes felületén illeszkedjen, így esélyes lenne, hogy csak a csavarok vinnék át a terhelést. De ott a fék vezérlő résznél is variálni kellene a kialakitást. Ilyen megoldást nem gondoltam, persze járható út, de pontossága és kivitelezhetősége tömör rúdból esztergálva sem biztos.
Ezért kéne a 60-asra rá gyártani egy idomot, és ahhoz hegeszteni egy 50es rudat. Ezért kell az átfedés.
De minekután ez okafogyott és csak elméleti eszmefuttatás, be is fejeztem.
A QEK Junior-al kevertem össze én is! A stabilizátoros vonófejről csak annyit, én simán feltenném egy 20 cm hosszú, átmérő 50 mm-es vastagfalú csőtoldattal, ami a 60 mm-es vonórúdba passzosan belemegy. Egy ekkora súlyú lakókocsinál az, hogy a kapcsolási pont a tengelyhez képest 60-80 mm-el távolabbra kerül, jelentéktelen eltérés. Az összeszerelésnél 8,8 vagy ennél nagyobb szakítószilárdságú csavarokat kell használni.
A cserében azért gondolkodtam, mert még az eredeti; 28 éves kapcsolószerkezet van a lakón, ami jó állapotú ugyan, de ha már felújítom a bódét, megfoltolnám a kapcsolószerkezet cseréjét.
A cső a csőben megoldásban gondolkodtam én is, de biztos, hogy méretezni kellene. Valószínűleg nem két átmenő csavarnak kellene a terhelést viselnie, hanem illeszteni a két cső keresztmetszetét. Talán melegített külső csőbe kellene betolni egy előhűtött másik csövet, és persze a cső anyaga, vastagsága sem mindegy.
Nem vagyok gépész, tehát egymagam nem is kezdenék rajta mókolni, csak szakértővel végeztetném el a feladatot, ha van ilyen. Opció lehetne még (elméletben) a teljes vonóháromszögre szerelt vonószerkezet cseréje, de ez a fék miatt már irreálisan költséges móka lenne. A papirozásba meg bele sem merek gondolni.
Tudok élni stabilizátoros vonófej nélkül is, ha a mostani kapcsolófej megfárad, legfeljebb teszek rá egy másik, súlyban a lakókocsihoz passzoló hagyományos kapcsolófejet.
A QEK 325 és Aero mindegyik változata ráfutófékes volt tudtommal, az enyém sima bowdenes szerkezet. A QEK juniornak volt fékes és fékezetlen változata, ahogy aPredom/Newiadow 125-nek is.
Nekem is AL-KO AKS 1300- as van fent, megmértem a vonófej, a rúdra 7 cm- en fekszik fel. Tehát ennyi 50 mm es, csőfelületre volna szükséged a fej felszereléséhez. a 60-as csőbe kellene beletolni egy 50-es csövet, elvileg és gyakorlatilag is kivitelezhető, és még a 7 cm-es vonórúd hossz növelés is kiküszöbölhető. Nincs itt semmiféle 20-25 cm növelés.
A vonófej terhelésed, a vonórúd hosszának a növekedésével, nem növekszik hanem csökken. A befeszülés növekedése elméletileg már helytállóbb, viszont ha az a 10 cm miatt, befeszülne akkor ott már nagy baj volna. Ugyanis többszörösen túlméretezet vonószerkezetek ezek, ráadásul menetközben dinamikus erőhatások is érik, amelyek sokkal komolyabbak lehetnek, mint a statikus vonófej terhelés.
De ennek ellenére sem ajánlom a módosítást, nem csak az előírás, és biztonság miatt, alap szakismereteket igényelne, és némileg felszerelt műhelyt.
Bocs, alábecsültem, van rajta. Nekem Bastei 350 volt '90-ben, azon már volt, ezzel együtt nem egy stabil szerkezet fényében tetszelgett. Wartburg kerékagyak és fék. Tolatásnál egy embernek ott kellett lenni mindig a reteszt beakasztani, mert minden előre korrigálásnál kipattant. De jó volt, mert fiatalok voltunk és akkor sem mindenki Bastei-el kempingezett!
Átalakító ehhez szerintem nem létezi. Ha AL-KO AKS 1300-as stabilizátort szeretnél rátenni, akkor lehet, hogy le kell cserélni az egész szerkezetet olyanra, aminek a rúdja max 50mm. Az AL-KO AKS 3504-es vonófej jó a 60mm-es rúdra, de ez max 3500 kg-os súlyig jó. Azt nem tudom, hogy van-e alsó súlyhatár, ami alatt nem ajánlott. Én a helyedben utána érdeklődnék, például a Szavatolnál, hogy milyen lehetőséget ajánlatának, bontott alkatrészekből ki lehet-e hozni a dolgot. Egyébként miért szeretnél stabilizátort erre a lakókocsira? Nekem volt ilyen lakóm, nem nagyon volt problémám a stabilitásával.
Üdv ! Jól gonfold meg ,ilyen áron többnyire leharcolt lakot tudsz venni .Ha komolyan gondogon a vételt és használni is szeretnéd kb 1 milla körül gondolkodj. ( Persze lehet jó vétel is legyen hozzá szerencséd !)
Az a 10 cm inkább 20-25cm, átfedés is kell a vastagabb és a vékonyabb felület között, mégiscsak primer biztonsági berendezés, és egy anyagból megcsinálni igen mókás, de különösen gazdaságos lenne.
Mesélj, szerinted hogyan van felépítve a fejszerkezet?
Lebegnek belül a dolgok? Nem visznek át terhelést?
Nagyobb terhelés, kisebb kopás?
Egyátalán milyen fogalmak vannak ezügyben?
Ne vicceljünk már, hogy a nagyobb erőkar okozta terhelés nem okoz nagyobb kopást?! Az egész becsúszó szerkezet feszül (alapból is kopik, nem véletlenül kell zsírozni), amit nyilván el lehet kerülni úgy, hogy akkor a vonófej terhelést erősen visszább veszi, de ismerve a kollégák terhelési szokásait ez nem opció, ráadásul itt nem elég maximumra tervezni, ez elsődleges biztonsági berendezés, amúgy sem ajánlott átalakítani. Ez amúgy is tervezéshez és átalakítási engedélyhez kötött munka lenne, mert fő szerkezeti elem változás.
A nyomaték fizikai levezetését itt nem kívánom megtenni, fizika könyvekben már előttem okosok leírták, azt vagy érted, vagy nem.
Azzal egyetértek hogy ne toldjunk, hosszabbítsunk, ne barkácsoljunk! De a többi ?
"hiszen az olyan erőkar növekedést okozna, ami miatt kialakuló forgatónyomaték totál megváltoztatná, vagy adott esetben meg is szüntethetné a ráfutófék működését, valamint olyan kopást okozna, ami totál káros., "
Egy esetleges "toldásnál" nagyjából 10 centivel, hátrébb kerülne a bódé, a vonógömbtől. Ez nem befolyásolna semmiféle erőkart és forgatónyomatékot, a ráfutófék működése szempontjából nincsennek ilyen fogalmak, és mértékek. Mi okozna, és miben káros kopást?
Toldó, hosszabbító biztos nem lehet megoldás, hiszen az olyan erőkar növekedést okozna, ami miatt kialakuló forgatónyomaték totál megváltoztatná, vagy adott esetben meg is szüntethetné a ráfutófék működését, valamint olyan kopást okozna, ami totál káros.
Szeretnék vásárolni 4 személyes,műszakis ,egytengelyes,max 900-1000 kg összsúlyú,magyar papírokkal rendelkező ,jó állapotú lakókocsit 600000 ft körül.Kérem aki tud ilyet,keressen meg a kararita@citromail.hu e-mail címen vagy a 06706328479-es telefonszámon.Köszönöm szépen előre is
Hát nem XXXL méretű embereknek találták ki, de az előnye éppen a kicsinységében rejlik. Bár az újabbaknak már igen megnőtt a tömegük, nekem egy 74-es gyártású volt, 280 kg önsúly, és 330 kg összsúly volt a forgalmiba jegyezve. Azt tényleg könnyű volt vontatni, ketten könnyedén lehett tologatni is.
Nagyjából ennyi is az előnye, már nem sátor, de még nem is igazi lakókocsi.
Megvettem a ledsint, vettem bele vékony kétoldalas ragasztót is. Kb másfél óra alatt felugrott a helyére a 4 méter. Szilóval felragasztottam és tettem pár csavart is, biztos ami biztos. A sin két végét is szilóval zártam. Nagyon pöpec lett,amolyan gyárilag készült látvány. Nem is értem, hogy gondoltam az elején, hogy csak úgy felragasztom a ledcsikot. Már csak a sötétet várom, hogy rendesen lássam a fényét.
Szia, itt egy alapos leírás az utak szélességéről, én ippeg tegnap jöttem egy autószállító mögött, emeletes fajta volt, hát annál talán nem szélesebb egyik lakó sem, de azért érdemes óvatosnak lenni....
Továbbra is keresem a következőket elérhető áron, akár bontva is. Egy Predom lakókocsi felújításán dolgozom. Ehhez keresek hűtőszekrény szellőző rácsokat és fűst kivezetőt, alumíniumot.
A képen látható fajtát. Aki tud valami fellelhetőséget, kérem, jelezzen!
Továbbá az lenne a kérdésem, hogy ennél a típusnál, utólag beépített hűtőszekrénynél, ilyen alu külső rács esetén, kell e valami belülre is? Vagy ez kívül és egy háló elég.
Az elektromos tüzek, ezért nem is a rövidzárlat miatt keletkeznek, hanem a megnövekedett átmeneti ellenállás miatt. A rossz érintkezések miatt, dugaszokban, kapcsolókban, sorkapcsokon jöhet létre, ez nagy hőtermeléssel jár, amely okozhat tüzet, ez ellen nom fog védeni a kismegszakító. Mert az áramfelvétel nem fog olyan mértékű lenni.
A konvektor is biztonsági égős, ha kialszik a láng, a gáz elzáródik, de kialudni sem igen tud, mert a biztonsági izzószál újragyújtaná egy esetleges pillanatnyi kialvás után. Természetesen odafigyelést igényel, mint minden gázkészülék, de ha nem terítjük rá száradni a törölközőt nem fog az tüzet okozni. Független üzemmódban, aligha van más fűtési lehetőség.
Kétségkívül a rendszeresen karbantartott fűtőberendezésekre gondoltam A gázos fűtést mégis veszélyesebbnek tartom.
Az égéstermék mindenképpen veszélyes arar nagyon kell figyelni ez avillanyfűtésnél nincs . Túáramnál zárlatnál a biztosíték még "dolgozik " ez a gázfűtésnél nincs meg.
Ha minden renben van, szabályos, ellenőrzött, karbantartott a lakokocsiban a konvektor, semmivel sem kockázatosabb, mint a villanyfűtés, ott is előfordulhat elektromos tűz, ha nincs rendben a hálózat.
Ez a kapcsoló terhelés alatt 10A körül tud kapcsolni. Így nekem elég relé nélkül is, minekután minden LEDes nálam. A korábbi lakómban nem volt mindenütt LED, így ott több kapcsoló volt bekötve, ráadásul a tápegység utáni váltogatós rendszerben.
Ettől függetlenül mindig oda figyelek, hogy NE terhelés alatt (bekapcsolt fogyasztók) kapcsoljam át.
A három állású kapcsoló, ami a 12V-ot kapcsolja, ott a pozitívot, a negatívot, vagy esetleg mindkettőt oldja a kapcsoló, és gondolom nem relével kapcsolgat, ugye???
Én is szeretnék valami hasonlót, lehet ugyan ilyet kialakítani...
A mover beszerelve, valamivel el kell ütni az időt... :-)
A 0/1 kapcsoló a töltőt kapcsolja ki/be 230V oldalról.
A I/0/II kapcsoló hivatott üzemmódot váltani 12V oldalon.
0 állapotban az akku le van választva mindenhonnan. Így nem kell ülést, dobozt nyitni és akkusarut bontani.
I állásban a töltő van rá kapcsolva, II állapotban pedig a lakó fogyasztói vannak rá kapcsolva az akkura, a gyári tápegység akku bemeneti pontján. Így csak akkor van veszteség (nálam 4mA a gyári tápegységen), ha szükséges.
Erről próbáltam írni múltkor. Így nem alakul ki visszáram, sem a töltő, sem a gyári táp felé. És a töltő is leállítható.
Korábbi hozzászólásaidban láttam, hogy Lengyelországból hoztál be Predom N126 lakókocsit. Én is ezt a típust nézegetem, mert egy könnyű és olcsó lakókocsira lenne szükségem. Ha esetleg még szoktad olvasni a fórumot érdeklődnék, hogy mennyibe került a honosítás és mi volt a menete?
A mover-hez rendelnék pár alkatrészt. Négy éves, most lekerült a lakóról és kicsit rendbe akarom rakni. Vagy felkerül a következő lakóra vagy megy a "piacra".
A lakó alszik a tető alatt akksi a garázsban fogyasztás az = 0 . Október óta 13,5 voltról 12,6 voltra esett vissza . Ez munka akksi aminek az őnkisülése szinte minimális . Nem kell állandóan tőltön lennie .
Folyamatosan kellene rajta lennie. Még akkor is ha kivetted. Azért csepp töltő. A kocsiban hagyva egy csomó minden nyuzgálja az aksit. A panel, riasztó, nyest riasztó, meg amid még van, mind vesz fel. Igaz nem sokat, de pont elég, 2-3 hét alatt lemerítse. Októbertől, az közel 4 hónap.
Ne izgulj az a CTEK töltő a leg profibb cucc. 14.7 Voltot csak a program egy periódusa alatt van és rövid ideig tart. Aztán vissza veszi magát, pulzálva szinten tartja a festzkót az aksiban.
Nyilván az aksi is jó lesz. Lemerítés után amint teheted, azonnal tedd rá a töltőt.
Van egy Lidl-s a műhelyben (ezt akkor használom-használtam) mikor ki van véve a lakóból az akku. (pl. télen)
Van egy másik, nevét meg nem tudom mondani. Azt a mover beszerelésekor építették be. Tökéletesen tette a dolgát mindkettő. (Erre bizonyíték, hogy a sima indítóakksim kihúzott 5 évet)
A Ctek töltőtől nem kell tartanod. Profi minőség.
Így, hogy lehet pótolni az esetlegesen elpárolgott folyadékot, szerintem nem lesz gond a ZAP-al.
Rendelem is meg én is. Csak én 80 Ah-t, mert elég lesz nekem az is sztem. (Meg GPS szerint is)
Időközben sikerült megszerezni a moverem adatait, miszerint:
Az akksihoz nem tudok hozzászólni ,de nekem ugyanilyen töltőm van . A Jenox 100 Ah munka akksit ( ha nem a napelem+ töltésvezérlő tőlti) meg az autó 72 Ah akksiját sőt a robogóm kicsi akksiját tökéletesen rendben tartja . Egyikbe sem töltöttem még vizet pedig én is hasonló értékeket mértem . Csak halkan 22 ezerért már jó lehet .
Megérkezett a CTEK MXS 5.0 töltőm, és a ZAP TAxi, Marine 100 Ah-s (c5:75Ah, c100:110Ah) munkaakkum. Ez karbantartásmentes kivitel, de van lehetőség víz utántöltésre a matrica eltávolításával hozzáférhetőek a kupakok. Labirint rendszer van benne, a két végén hosszában található 1-1 dugó.
Amúgy vegyesek az érzelmeim a töltővel és az akkuvel kapcsolatban is. Az akkunak igényesnek tűnik a kivitelezése, de zártabbat akartam.
Rátettem töltőre és multiméterrel mértem a feszültséget közben.
Felment egészen 14,7V-ig sima autóakkura állítva 3-4. fázisban is. Tehát téved 0,2V-ot a töltő, mert csak 14,4-ig engedné elvileg. Ez pont ahhoz elég, hogy meginduljon a gázképződés, ami természetesen meg is indul, buborékol, rendesen hallani. Érezni még nem éreztem a szagát, de....hát....na....
Mai fejjel egy AGM-es akkut vennék, valószínűleg.
Hétfőn lesz nálam egy akkuteszter, azzal mindenképp ellenőrzöm az új akkut terhelés alatt is.
Addig nem volt gond vele, ameddig vadba nyomtuk, de betévedtünk egy kemp - be és ott áramra dugva felmegy a feszkó 14 voltra. Na ezt nem szerette. Azóta villog. Szerencsére gyárilag sok lámpa van szerelve s azóta csak akkor kapcsolom a ledes fényt, ha nem vagyok rádugva a 220-ra. Különben csak halogének világítanak.
Odamentem nyitásra, elmondtam mit akarok, de se forrasztani, se xarakodni nem tudok és nem is akarok. Tud-e segíteni? Persze, mondta az ember, kérdezett, aztán összerakta, tápegység csati stb, forrasztott, aztán fizettem. Adott sínt is hozzá, azt méretre kellett vágni. Azóta működik itt a pult alatt.
Fogsz egy ellenállást, pár száz Ohm-ost, beteszed a kérdéses áramkörbe a kapcsoló és a Led szalag közé a + ágba.
Megméred mennyi fesz jut a ledekre! ( a led szalag két ágán )
Megméred mennyi jut az ellenállásra!
Ha még sok növeled az ellenállást! Ha úgy 10 V körül van akkor már jó!
Megméred mekkora áram folyik a körben, az ellenállás és s kapcsoló közé kötöd a műszert a led szalag világít!
Az ellenálláson mért feszültséget, és a körben mért áramot összeszorzod! Pl.: 2 V X 0.03 A = 0.06W ekkora teljesítményű ellenállás kell!
De ha csak simán megfogod az ellenállást felkapcsolt a hozzá tartozó led világítás mellett, érzed, hogy melegszik-e! Ha igen nagyobb Watt számút kell választani!
Leddel foglalkozó boltban lehet kapni ledsint amibe be lehet húzni , így lehet cserélni is . Annak elvileg jó a ragasztó ja. Ha nem akkor kétoldalas ragasztó szalag.
Meg is vettem egy kimondottan LED szalagokhoz való stabilizált, állítható tápegységet, gondolván, hogy erről táplálom meg a lakó 12 voltos rendszerét.
Tegnap akartuk bekötni. Hál' isten a villanyszerelő nem nagyon ért rá, csak megnézte miről is van szó.
A gyári dobozból gondoltam lekötni a 12 voltos csatlakozót és rákötni erre a tápegységre.
Pont ma jött meg a falle a katalógus, amibe ezt találtam:
Ezek után elgondolkozok, hogy be merjem-e egyáltalán építeni, mert a gyári tápegységben azért vannak egyéb dolgok is.
A gond ott van, hogy annak idején raktam ledszalagokat a ruhásszekrénybe, a mosogató alatti szekrénybe, a szerszámosba, a szervízajtóhoz is. És ezek mind - mind más ágról vannak megtáplálva. A legközelebb lévő ponton ahol találtam 12 voltot, onnét tápláltam meg a LED szalagokat.
Namármost ezeknek külön egy központi tápegységről a megtáplálása elég problémás lenne.
Nekem van beszerelve Led szalag, de én egy külön kis tápegységről járatom egy időzítővel! Napi pár órát megy minden este, de a képen látható valós dátum óta nincs vele gond!
Simán az ablak gumiszegélyre ragasztva!
Ha túl sok áramot / feszültséget kap, melegedhet, és azt nem szereti! Egy kisebb táp is elég, 12 V-nál ( 8 - 10 V )alacsonyabb feszültséggel, és akkor sokáig jó, vagy kell alá tenni fémszalagot hűtőfelületnek, és azzal felrakni!
Indító akksit használtál ? és mennyit bírt , milyen igénybevétellel? nekem a mostani munka akksi előtt Exide prémium indító volt 96 AH s de csak 2 évet bírt ugyanolyan igénybevétel mellett.
Néhány részlet a Jenox jótállási jegyből:.............
JÓTÁLLÁSI FELTÉTELEK
Az akkumulátor eladási napjától kezdve 12 hónapos jótállást biztosítunk. A garancia csak a gyártási hibákra vonatkozik. Panaszát azonnal be kell nyújtani a hiba észrevételekor, azon a helyen, ahol az akkumulátort vásárolta. A panaszban szükségszerű a megfelelően kitöltött szavatossági igazolást benyújtani. A jótállás érvényét veszti, ha nincs betartva a megfelelő töltési, tárolási és karbantartási előírás. ..................
AKKUMULÁTOR KARBANTARTÁSA
Alapvető szabály az akkumulátor karbantartásánál, hogy ellenőrizze az elektrolitot. Az akkumulátor egységeknek mindig elektrolitban kell lenniük. Szükség esetén töltse fel desztillált vízzel. A terminálokat tartsa tisztán és ügyeljen, hogy a bilincsek jól be legyenek húzva és be legyenek kenve vazelinnel. Az akkumulátor állapotát ellenőrizze minden 2 hónapban, ill. tartsa az akkumulátor feszültségét 12,5V-12,7V között (A 6V-os akkumulátoroknál fél értékek érvényesek), úgy az elektrolit szintjét is. Az akkumulátor teljes lemerülését az elektrolit sűrűsége határozza meg, 1,12 kg/l. Az autógyártó alapján ajánlott feltöltési egység 13,8V-14,4V,(A 6V-os akkumulátoroknál fél értékek érvényesek). ELSŐSEGÉLY BALESETBEN, (ELEKTROLITTEL VALÓ MANIPULÁ
Nekem az eddigi indító akksin amit a lakóba használtunk, volt egy csonk amire egy szilikoncső volt rácsatlakozva. Ez ki volt vezetve a lakó alján a szabadba és ezen keresztül tudott távozni az esetlegesen képződő gáz.
Távozott is, mert kellett utántöltenem (főleg nyáron)
Na most a Jenox az ellenőrizhető, mert 1, a cellák tetején a csavar garanciavesztés nélkül kicsavarható, ezáltal a folyadék - a ( desztillált víz ) pótolható!
2, az akkumulátor végében lévő szelepek kiengedik a túlnyomást, ha a kis csövecskét beteszed, akkor látod, láthatod, ha megemelkedett a nyomás miatt a savszint!
A töltőfeszültség eléri a 14.4 voltot, esetleg meg is haladja, fokozott buborékképződés lép fel. Ez károsítja a cellákat, tehát kapacitásvesztést eredményez. Emellett olyan túlnyomás léphet fel, amely a fedélen keresztül már nem tud eltávozni. Ilyenkor a ház szép lassan gömbölyödni kezd, extrém esetben a ház egyszerűen ledobja a fedelet. Talán nem kell ecsetelnem, mennyire kevéssé praktikus ez egy akku esetében.
Nem lettem nyugodt. Én pont az aksin ülök. az ülésem alatt van elhelyezve. Az áram erőről meg nem ír semmit. Az biztos, hogy álló helyzetben a CETEK töltővel nem lesz baj. Mert az max 5 Ampert tölt. De melegedés esetén azt is visszább veszi. De nem is akkor ülök ott. Hanem akkor amikor elindulok. Teszem azt pont jól le merítettem. A jó képességű generátor 14.4 Voltjához párosulhat akár 100 Amper is. Na akkor miket dudorodik ott a sej haj-om alatt?
Pótolnám én de zárt. Nincs hol pótolni. Még azt a szuszogó lukat sem látom sehol, pedig felvettem a szemüvegemet. Ha megtalálnám, ott egy fecskendővel lehetne benyomatni egy kis aksi vizet.
Bocsi, hogy megint belevau, de a 40-50 fokkal nincs semmi gond, hiszen az autók motorterében ennél gyakran van melegebb, az akksi meg legtöbbször ott van. Gondolj bele, hány típusnál van úgy elhelyezve, hogy a hűtőn átáramló levegő az akksira megy...
Az gáz. Mármint nekem. Mert én azt hittem az AGM, vagy ciklikus, vagy munka aksi az egy és ugyan az. Ezen belül van zárt, gondozás mentes. És van gondozós, amibe önteni kell a vizet és párolog.
De ott ciklusállóság van írva, ami a szövegben, 600-700 ciklusállóság-ot bír, írja a szövegben
Vagyis egy normál akkut fel tudsz tölteni x szer, ezt a drágát meg 6-7 száz szor.
Vagyis megnövelték a ciklusállóságát.
Egy kis nyelvészet. :)
Én meg nem mondom, hogy a saját úgymond normál munka akkumat hányszor de hányszor töltöttem már fel, de gyanítom, hogy 2-300 szor már biztos. + ha levegőztetem, használom a lakót akkor a napelem egyből adja a töltést. 2 -3 éve biztos meg van a mostani
Így igaz, az előbb még ezt hozzá akartam írni, csak a kutyusom kikéretőzőtt, és most jöttünk be. Gondolom neked is "okos töltőd van" ami ilyen fokú túltöltést nem csinál, hogy gázképződés legyen!
A csövecske nálam azért van, mert az extrém meleg környezetben az aksisav kitágul, és ha még melegebb lesz akkor a víztartalma elpárolog, és ott ki tud menni, nem feszíti le az aksi tetejét.
a vízgőz az nem robban,,, a bableves....hát.......?
Nekem ez az aksi két évet bírt. de ha "tudtam volna, mire kell figyelni" a "gondozásmentessége" mellett, még ma is üzemelne!
Dacára annak, hogy nálam nincs belső trafó, tehát minden az aksiról megy ( világítás - vízellátás - laptop - TV...) 220V csa a hűtő, és a villanysütő, meg az akkutöltő, és nem három hetet nyaraltunk 2015- és 2016 nyarán, hanem 2x3 hónapot! ( kb 6 x 4 = 24 hetet ), és a lakó itthon is hálózatra van kapcsolva!
Ezt ugyan gondozás mentesnek írják, de ez csak a szigorúan vett "normál körülményekre " igaz! Az akkumulátorban megvan az a felső cirkulációs rész ahova a töltéskor táguló sav fel tud menni, majd vissza is folyik a cellákba, és elméletileg zárt ez a rendszer!
Amit én először vettem az két szezon bírt nálam....de nem volt ledugózva, és az extrém körülmények ( árnyékban 50 C fok) miatt a cellákból a folyadék elpárolgott. Mire észrevettem addigra már 2 liter desztvizet kellett beletölteni!
Ennek ellenére kibírta a hátralévő 1,5 hónapot abban a forróságban, a hazafelé induláskor a kocsira álláskori mowerezést, és az itthoni beállást is! Azt hittem megúszom a cserét, de sajnos egy cellája zárlatos lett, már 10 V-nál nem lehetett többre tölreni, és szép lassan lemerült!
A fent megadott címről rendeltem egy másikat, mert árban ez volt a legjobb, de beszéltem a küldővel, megbeszéltem kifolyás problémát, mert ajánlatban 15%-os dőléskor is garantálták a kifolyás mentességet!
Kaptam a két végébe záródugót, illetve egy csövecskét, ha állok egy helyben, otthon - kempingben, akkor azt tegyem bele, és ott a gázok el tudnak távozni!
Hát akkor nem sokat ment a lakó! Nálam innen: először előre balra fordulva 3 méter, amikor a hátulja kiért a korlát mellett akkor jobbra fordulás helyben, majd indulás hátrafelé ki az udvarról kb 15 méter az utcáig.
Az utca hátrafelé menetben jobbra lejt, az udvar vízszintes, először jön a járda, majd az úttest, közben forduló jobbra, majd előre balra fel a járdamellé! Ugyan ez befelé is! Ezért nálam feltétlen kell a menet közbeni akkumulátor töltés!
A fogalmazzunk úgy, hogy kevésbé zárt akkuk is rendelkeznek az akku felső részén egy kis levegőző csöccsel. Namost, hogy, ha ezt egy darab müpolán csővel alul kivezeted a lakin kívülre, akkor egy problémával kevesebb, viszont nagyobbá vált a választék.
Egyébként a márkáról azt gondolom, hogy mindegy. Egy soron készülnek.
A töltésről annyit, hogy nem az áram miatt pezseg, hanem a feszültség miatt. Ettől függetlenül én arra szoktam törekedni, hogy minél kisebb legyen a töltő áram (persze, ha rendelkezésre áll megfelelő idő), van, hogy még egy 21W-os izzót is bekötök sorban az akkuval, mert az izzó és az akku együtt rendkívül jó töltés szabályozó. És így egy régi trafós-diódás fix töltő intelligens töltőként működik, beleértve a csepptöltést is.
Az egy külön téma, hogy olyan nem létezik, hogy gondozás mentes, olyan van, hogy nem, vagy nehezen gondozható, de azok sem zártak, csak szelepesek, így azok is képesek gázokat eregetni.
A mai rossz, nyálkás idő ellenére megtörtént a GO2 mover első próbája, mivel tegnap befejeztem az elektromos rendszer telepítését is. Gondoltam ami itthon van akksikkal próbálgatom.
Hááát, 3-4 méter után besípolt a távvezérlő, hogy gyenge az akksi. Ez egy sima, gondozásmentes, zárt kivitelű savas ólomakksi volt. Ezután próbából rátettem az ősszel „levetett” AGM-es, gyári 7 éves VW akksit, amit azóta talán egyszer töltöttem még ősszel. Azzal ment-mendegélt vagy 6-8 méter után visszaálltam a helyére a lakóval, de már ez sem volt akkor ereje teljében, egy kb 4cm-es akadályon csak kis kézi segítséggel tudott átlibbenni.
Tehát, akkumulátor vásárlás előtt állok.
Nekem nincs külső akkutároló dobozom, mint egyeseknek, :-) így az akku az ágy alá kerül beépítésre a lakótérben. Tehát, fontos volna, hogy töltés közben ne keletkezzenek gázok, illetve azok ne szabaduljanak fel az akkumulátorból. Elméletileg, ha 4-5A-rel töltök (CTEK MXS 5.0) egy kb 70-80AH-s akksit, akkor jó lehet egy zárt kivitelű, gondozásmentes akku is, mert ilyen áramerősségű töltés esetén nem távozik a szabadba (lakótér) durranógáz.
Ti milyen típusút, és konkrétan melyiket ajánlanátok? Sok verziót meghallgatok, tanácsokat szívesen veszek, még vásárlás előtt állok, s nem szeretnék mellényúlni!
Ja, és a legfontosabb, jól gondolom a gázképződést?
Elvileg mindegy, hogy milyen típusú lakókocsid van, mert a vonóhorog csatlakozó bekötése szabvány szerinti, szabvány kábellel. Itt a képen látod, hogy a dugó melyik érintkezőjére melyik színű kábel eret kell kötni.
Tarzy hozzászólásában ugyan úgy láthatod a 13 pólusú esetében, a táblázat 1-es pontjától a 8-as pontjáig.
Ezek annak a dugónak - dugaljnak a bekötési beosztásai!
Nézd meg hány pólusú az aljzat a kocsidon ( 7 - vagy 13 ), olyan dugvilla kell ( amit levágtak ) és annak megfelelően kösd be az új dugvillát.
A lakó vázához képest keresd ki a testet ( negatívot ) a kábelkötegböl, azt kösd be a 3-ra mindkettőnél ( 7-es, 13-as) az a negatív. majd egy pozitív szállal keresd ki a helyzetjelző, a jobb és baloldali irányjelző, és a fék szálait, majd így tovább ha többpólusú a csati.......
Akkumulátor témában egy-két kérdés....: mit jelent az, hogy egy akkumulátor "ciklusálló" ?
-egyáltalán, mi az a "ciklus" egy akkumulátor életében?
-jó megoldás-e az, hogy most a télen az akkumulátor bent van a nem használt lakóban, és az automata töltő folyamatosan, ahogy csökken a töltés után tölt, vagy időzítőre rakva naponta - hetente utántölt?
- vagy egyszer feltöltve, pihen a garázsban tavaszig?
Hogy őszinte legyek ebben nem nagyon tudok tanácsokat adni. Persze lehetne számolgatni, hogy hány ampert használsz, hány órát fog menni a TV, stb.... Szerimtem, ha ilyesmiben gondolkozol, akkor érdemesebb egy napelemes rendszert kiépíteni, akkuval, töltővel. Kollégák csináltak ilyeneket, ők jobb tanácsokat tudnak adni ebben a témában.
Szeretnénk majd a lakóba egy kissebb tv-t venni a gyerekeknek mesére+telefontöltésre is használnánk a feszt.mekkora akku-t vegyek hogy áthidaljon kb. három napot?
Köszönöm a segitséget.Holnap megyünk lebeszélni.Egyébként horgászatra fogjuk használni.Le akarjuk telepiteni de a tiszára is szeretnénk vele menni,tehát vizsgáztatva lesz.2 gyerek 2 felnőtt részére.
Na látod ez az, amiről beszéltem. Tele van a piac tyúkólakkal. Egy másfél tonnás targonca akkuval meg lehet oldani. :) A hűtő akkuról felejtős. Ha a gyári hűtő van benne, akkor üzemelnie kell 230/12V és gáz üzemről is. A lakókocsiról küldött képen ott van a hűtő füstgáz kivezetője. Kérj egy képet a hűtőről amin látszik az eleje a gombjaival együtt!
Na voltunk a szavatolnál.Jézus milyen szarok vannak 800.000 forintért.Az eureka azokhoz képest újnak számit.Viszont lenne egy kérdésem.Van benne hütő,a tulaj szerint 12 voltról üzemel.Mekkora aksit kell szereznem hogy nyáron 3 napon keresztül hütsön?Egyebként ezeket nem mindegyiket lehet gázról üzemeltetni?
Neked telepítésre, kell a lakókocsi vagy rendszámosat szeretnél?
- Ha rendszámosat, akkor minek az útvonalengedély? Ha van műszaki, akkor haza tudod húzni, ha nincs, akkor csináltassa meg az eladó. Ha nincs magyar forgalmija, akkor intézze el az eladó a forgalomba helyezést, írassa a nevedre a lakót.
- Ha telepítésre veszed Vácon, akkor szerintem bele tudod alkudni az árba, hogy leszállítják neked.
Ha Vác alatt a Szavatol Kft-t érted, akkor szerintem ezeket a dolgokat elintézik neked.
Ma megyünk vácra szétnézni.Útvonal engedélyt csak magyar papirokkal rendelkező lakókocsi kaphat.Mert ha veszünk egyet vácon azt valahogy le is kell húzni hatvan mellé.
Én azt javasolnám, nézz körül mit kapsz ennyiért. Nézz be Vácra, ha nincs messze. Legyen viszonyítási alapod, ami megkönnyíti a döntést. Nézd át rajta a kritikus pontokat kívül, belül, azután dönts. Egyébként a képek alapján, a korához képest, kívülről elég jól néz ki, nem szívta szét a nap. Én még annyit javasolnék, hogy ha nem tudod fedél alatt tárolni, akkor egy ilyen korú lakóra mondénképpen vegyél egy jó takaróponyvát. Gondolom van magyar forgalmija, műszaki vizsgája.
Szerintem szép darab, megérhet 650-et, bár a belsejéről nem sokat lehet látni ezekből a képekből. De mintha korábban azt írtad volna, hogy belül nagyon megkímélt.
Viszonyításként itt a mi lakónk. Ez egy '98-as 450-es Cahateau. Egy év keresgélés után ősszel vettük kerek 1 MFt-ért. Az eleje törve volt - ezt a vak is látja - és az oldalát is megnyomorgatta egy valamikori omnisztor, de nem ázik be sehol sem.
Hát az a baj, hogy 650-ért jóformán csak hulladék van a piacon. Soknak tűnhet az ár, de ha tényleg nagyon egyben van, akkor elgondolkodtató lehet. Az ablak azért lehet még alku tárgya, mert nem olcsó mulatság. Egyébként az enyém is 88-as, de annyira egyben van, hogy egy darabig még marad a háznál. :)
Mennyire érzékeny ennek a vevője, tehetem egy oldalsó szekrénybe is vagy a nagy ágy alá is, nagyjából a lakó közepére? Csak az a lényeg, hogy ne legyen felette futó vezeték, illetve fém?
Az is a baj mikor felállitsák az elősátort,hogy minél feszesebb legyen.Akkor meglazulnak a vékony facsavarok és már,be is ázik.Nekem egy régi lakóm van, ezt tapasztaltam.Erre oda kell figyelni.Ezért nem hiszem hogy bezár mentek.Bisztos vannak kivételek.A víz minden kis rést megtalál
Az Eureka a lakókocsi típusa. Márkáját tekintve Home-Car. Nem egy elterjedt márka, szerintem túl sok véleményt nem fogsz róla hallani. Az ilyen öreg lakókhoz nem igazán kapsz ablakot, de ha lenne az is olyan árban volna, hogy sírva fakadnál tőle. Előbb találsz tűt a szénakazalban, mint bontott ablakot. Nekem tavaly kellett a TEC-hez egy nagy első, nyitható ablak, bontott sehol sem volt, úgy kellett legyártatnom Vácon. 100 000 jó magyar forint volt. A többi alkatrésszel (víz, villany, zárak, hűtő, fűtés, alváz, vonófej, futómű, stb..) nem nagyon lehet gond, mert azok standard alkatrészek, nem márka függők. Egyébként mikori a lakó? Alja rendben, sarkok nincsenek felázva, rohadva? Padló stabil, nem süpped? Ablakok, tetőablakok körül ázás, rohadás?
Hétvégén csak volt szabad 5 órám, így feltettem a mechanikus részt. Kellett sokat póckolgatnom, vagy 15-ször biztos megkerültem a lakót..., de élveztem, és nagyon kigondolt rögzítési rendszere van. Előzetes méréseknek (Soci) hála, a méret tökéletes a lakómhoz, jól el is tudtam rejteni, alig látszik ki valami. Még az elektromos rész szerelése van hátra, de az már gyerekjáték lesz. Gépről felteszek pár képet nemsoká.
Én ezt a fajtát nem ismerem de, ha abból indulok ki, hogy az enyém 80 Ah és fél órát bír, akkor a 46-os legfeljebb akkor elég, ha otthon kiállásnál nem kell használnod a móvert. Merthogy ugyebár mindig kell egy kis biztonsági tartaléknak maradni az akksiban, nemszabad csontra lemeríteni.
Egyébként nyolcvanast 27 pénzért, százast már 32-ért lehet kapni.
Öregebb lakókocsit szerintem akkor kell venni, ha találsz egy jót, ami meg is felel az elképzeléseidnek, mert nem sok jót találsz ezekből. Tavasszal még nehezebb lesz, mert sokan gondolkoznak hasonlóan mint Te és, ha előbújnak a tavaszi első meleg napsugarak, akkor egy pillanat alatt elkelnek a jobb darabok. :)
Lehetőségem volna egy ilyen akksit beszerezni jó áron, újonnan. Kérdezném a hozzáértőktől: Elég lehet ez a lakóhoz mover mozgatáshoz? Akinek van azt mondja 30 librás csónakmotort üzemeltet róla és megvan vele elégedve. Kérdés, hogy mire elég ez a 46 Ah-s akksi. Íme a fotó: http://keptarhely.eu/view.php?file=20180211v01nntks9.jpeg
Laposalváz készlet a lakó alacsony 8 cm-es alvázmagassága miatt kellett. Gyári Truma 31eFt lett volna... Azt tökéletesen lemásolta egy barátom kinek esztergályos cége van+le lett horganyozva. Áramtalanítót nem adtak, igazából az kellett még hozzá, meg két akkusaru, meg két lyukas csatlakozó(nem tudom mi a neve). Biztosíték, annak háza, vezetékek voltak vele.
Tegnap csak a földön összetettem az elektromos részt, kipróbáltam...minden tökéletesen működik. :-)
Ma lett legyártva a lapos-alváz készlet, ha lesz időm akkor holnap elkezdem összeállítani, betenni alá, jelölgetni, esetleg feltenni a mechanikus részt.
Időfüggő, de már elvileg minden meg van hozzá. Ma vettem áramtalanítót, akkusarukat...
Sziasztok! Köszönöm mindenkinek a segítséget,de most hívtak,hogy lefoglalóztak egy újat! Még egyszer nagyon köszönöm! Így együtt indulunk nyáron Lefkadára!
Én tudnék egy 2002-es Hobby De Luxe 460 UFE lakókocsit. Magyar forgalmis, Tavaly tavasszal hozta be a kollégám Hollandiából. Jó állapotú, szép lakó, nagy elősátorral. Egy kicsit felette lenne a 2 milliónak, de szerintem érdemes lenne megnézni. Ha érdekel, írj egy mailt!
Jó reggelt,mindenkinek! A barátainkat megfertőztük a lakózás szépségeivel. Úgy döntöttek,hogy vesznek egy lakót. Ebben kérném a segítségeteket. Tud-e valaki kb. két mill.-ig eladót! Érden,és Budaörsön már nézték! Hátha van ismerősötök ki eladná! Köszönöm a segítségeteket előre is!
A segítségeteket szeretném kérni. Egy Predom lakókocsi felújításán dolgozom. Ehhez keresek hűtőszekrény szellőző rácsokat és fűst kivezetőt, alumíniumot.
A képen látható fajtát. Aki tud valami fellelhetőséget, kérem, jelezzen!
Már korábban eldöntöttem, hogy GO2 lesz. Itthon szerettem volna megvenni, de a fájdalomküszöböm felett alakult az ára a Kempingvilágnál......sajnos,.... így rendeltem meg kintről.
Ott az Obelinkről rendeltem volna, de szállítási díjra ennél az egy movernél nem az előírt 40-nel, hanem 200 Euroval számoltak... Felhívtam őket, amit a nagyobb csomagmérettel, többletsúllyal magyaráztak... Érdekes, hogy bármelyik másik movert 40 Euroért szállították volna... Így kezdtem más felé keresgélni.
Lehetne vagy 6-7 helyről rendelni, de vagy az ára a movernak, vagy a megjelölt szállítási díj, vagy a kettő összege nem volt megfelelő...
Így lehetett volna egy GO2-t(RH1) régebbi távval, vagy GO2-t(RH2) az újabb távirányítóval rendelni 20 Euro különbséggel, Németországból, illetve Hollandiából.
Bár a fájdalomküszöböm alatt, de nem sokkal rendeltem meg az újabbat, remélhetőleg egyben, sérülésektől mentesen kapom meg...Hollandiából.
Értesítést már kaptam, hogy a futárszolgálatnak átadták, és 4-5 napon belül megkapom. Tapasztalatomat megírom, amint megkaptam.
Köszönöm a segítséget, tippeket a moverral és a bekötéssel kapcsolatban is!
Ahogy elnézem Tarzy linkjét, szépen felment a Hypercamp ára. Ha csak egy százas a különbség a GO 2-höz képest, érdemes konzultálnod Virág Józsival a Kemingvilágnál. 1 nap alatt be is szerelik és elég kedvezményes az áruk.
Szállítani a DPD szállított, semmi gond nem volt velük, olyat, hogy kibontás.....én még nem tapasztaltam.....! Sőt, a sátorom cseréjénél háztól-házig szállítottak........
Én már többször rendeltem, a mowet is, meg elősátrat is, amit aztán még cseréltettem velük, mert nem volt megfelelő a behúzóméret. Korrektek a szállítmány 5 nap alatt itt volt!
Mondjuk aki tud grafikont értelmezni a hozzá tartozó adatokkal, az kicsit értetlenül áll a CTEK magyarázata előtt, különösen az áram görbét figyelve.
Ettől függetlenül szerintem is jó töltő, de ez is olyan nem, hogy töltés indításkor ki kell választani a töltési üzemmódot? Nekem a régebbi verzió van kocsihoz, azon a "MODE" gombbal kell indítani a töltést, tehát nem csak megkapja a 230-at és go... Lakiban egyfunkciós van, fluxus jön, töltés indul, nincs nyomkodás.
Bocs, hogy belevau, de az is megér egy kis számolást, hogy mekkora a generátor teljesítménye, mert ugye világítás+klíma + hátravitt terhelések +egyéb fogyasztók????
A fesszab elkezdi égbe emelni a gerjesztést, hogy kiszolgáljon mindent, szépen leolvad a szénkefekosár... Sajna láttam már ilyet, egy sárgán villogó fényhíd volt felberhelve 4db 50w-os izzóval, forgótükör motorokkal, hátul két nagy szivargyujtós hűtűőtáska, telefon és laptop táp, URH,...
Túlméretes kísérésnek indult, de hamar mentés lett.
Mi havonta egyszer megyünk. Érkezéstől indulásig folyamatosan töltök ha kell. Mikor hazaérünk mindig leveszem az akkusarut. oldható! Csak egy mozdulat.
Ha nem akarsz "nagyobb" átalakítást, akkor ez első körbe jó! A hűtő az autóról menet közben kap 12V-ot, a mowert pedig az automata, csepptöltésre alkalmas töltővel a 220-as üzem alatt feltöltött munkaaksi hajtja!
Annyit még had kérdezzek: az autóra rádugva gyújtás ráadás nélkül is jön a 12V? Ha igen, ezt meg kell úgy változtatni, hogy csak ráadott gyújtás....járó motor...esetén jöjjön ki a 12 V,. Be kell kötni egy jelfogót a gyújtás utáni +-ra ami kapcsolja a hátramenő 12 V-ot!
Ez azért célszerű, mert így a bekapcsolt hűtő nem tudja lemeríteni az akut egy hosszabb pihenő alatt, és akkor nincs tovább utazás.........
Igen, de a régebbi állomások úgy működnek többségében, hogy az oda kötött feszültség működtet egy relét, ami vesz fel áramot, ami hosszú távon meríti az akkut és a relének sem jó a folytonos üzem.
Az enyém elektronikus már, de így is felvesz kb.: 5 mA-t, ami persze nem sok, viszont hosszú távon nem jó. És különben se szeretem a pocsékolást.
Maradjon meg minden eredetiben (ha megfogadod a tanácsom) valahol helyezd el a moover akkut, hogy ne kelljen kiszerelni, Mellé 220-at hogy tudjad tölteni. A lakó gyári 12 voltos trafója egyenirányítója úgy van méretezve hogy az pont elég .
Csak a mover lesz a munkaakksin, amit okostöltővel töltök ha 230-on vagyok, illetve vadulásra lesz egy kapcsolóm amivel a munkaakksira tudom kapcsolni a 12V-os a fogyasztókat.
Menet közben ahogy eddig is volt, a kocsi akksiról megy minden 12-es fogyasztó, azzal kiegészítve, hogy hozok az autóról 12- -t, hogy ne terheljem annyira a közös 12- -t.
Már megint lassabban írok, mint, ahogy az események pörögnek. Persze telefonról ez is jó tempó, legalábbis nekem...
Igen, elég a 88Ah csak mover céljából, mert a mover egyébként nem vesz fel állandóan maximális áramot, hacsak nem folyton emelkedőnek vontatsz vele...
Sík terepen sokkal kevesebb az áram igénye. Én durván 50 métert szoktam parádézni egy kiállással, plusz a kemping, és ugyanazt vissza. Ebben még nem merült le az akkum.
Nekem 80 A munka akkum van, autómata töltővel. Ez annyit jelent, hogy ha 220-ra vagyok csatlakozva, magátol ki, be kapcsol. A móver fél órát bír az akkuról. Az akku rá van kötve a lakó trafójára, de az autó is össze van kötve a lakóval. Magától működik minden. Ha gyújtás van, megy minden az autóról. Ha nincs gyújtás az akku lép működésbe. Ha pedig rá vagyok kötve a 220-ra akkor arról üzemelek.
Induláskor feltöltöm az akkut. Ha vadulunk nem kell móver, tehát az akksi kibír pár napot. Ha kempingben vagyunk, töltött állapotban jövök haza. Nálam az autó nem tölti a munka akksit, tehát nincs keveredési lehetőség, nem kell semmiféle leválasztás.
1, a hűtő elég jó sok áramot fesz fel. Kb.: 10A., így annak működtetése önállóan akkuról nem javallott.
2, azt hiszem, de ennek neked konkrétan utánna kell mérni, hogy a leírtak szerint nem lesz jó. Ugyanis ezek a rendszerek egy leválasztó relével vannak ellátva, így, amikor az autó felől kapja a feszültséget, akkor behúz egy relét, ami a 230V-os rendszer 12V-os betáplálását lekapcsolja.
3, ha a fenti nem így lenne, akkor sem jó csak úgy rá kötni, mert van annak a doboznak is áram felvétele, ami szépen csöndben meríti az aksit, így egy pár hét alatt kifingatva azt.
Tehát azt javaslom (ha nem akarsz komolyabb rendszert):
1. Ha a hűtő kell menet közben, akkor azt az autó felől közvetlen kösd be, de figyelj arra, hogy az autó aksiját védd, tehát kell egy leválasztó relé, ami csak járó motornál húz be, vagy egy kézi kapcsoló, de akkor arra figyelni kell.
Javaslom a 7 pólusú csatlakozót kicserélni 13 pólusúra, az autón is, ugyanis egy kábelen átvinni a világítás 0-áját és a hűtő 10A-nyi 0-ját, plusz az egyéb fogyasztókét durva! A világításnak és a fogyasztóknak külön kell biztosítani a 0-t. A hűtőnek különösen! 10A sok ám!
2. Az akku és a fogyasztók közé építs be három állású váltó kapcsolókat, így magad ki tudod majd választani, hogy miről akarsz menni. Fontos, hogy a tápegység után legyenek a kapcsolók!
Ez a legegyszerűbb rendszer, ami elengedhetetlen.
Viszont, minekután itt össze van kötve a világítás és a fogyasztók 0 vezetéke, ami vélhetőleg rá van kötve a karosszériára, így esélyes némi probléma...
Nincs olyan kapcsoló amivel váltani lehet, hogy a 12V-os rendszer az autóról vagy a 230-ról menjen.
Valóban, vagy nagy akku kell(100Ah felett), vagy a töltését kell megoldanom menet közben, vagy még egy verzió: a hűtőt kell az autóra kötnöm, hogy az onnan üzemeljen...talán ez a legegyszerűbb...
Sőt, marad minden ahogy eddig volt, és a movert kötöm csak rá a munkaakksira, ami egy okos töltővel töltök itthon, és a kempingben.
Mindenképpen okostöltő lesz. Jó a Lidlis is? :-)
Jó a számolásom, hogy min. 44 percet tud üzemelni egy 88 Ah-s akkuról a max.120A áramerősség-igényű GO2 mover hozzávetőlegesen? Ennyi idő alatt ki lehet venni a garázsból és be lehet állni vele a helyére a kempingben?
Ha rá van dugva az autóra a 7 pólusú csatlakozó akkor a lakó teljes 12V-os rendszere működik (hűtő, 12V-os lámpák, vízpumpák, körfűtés ventilátora).
Ha nincs rádugva a kocsira, mert 230V-ra van kötve, akkor természetesen működik ugyanúgy az összes 12V-os rendszer+230-os rendszer (230V-os lámpák, hűtő, konnektorok) is.
Ez a fenti rendszer még most él, mert kicsi átalakítást tervezek a mover miatt, amit holnap-holnapután veszek.
Nincs olyan választó kapcsoló a lakóban, amivel válaszható, hogy a 12V-rendszer az autóról, vagy a belső trafóról üzemeljen?
Ha csak rövid utakat mész akkor elég lehet, a hűtő üzemelésére és a mowerre az előzőleg otthon feltöltött aksi. Ehhez persze az is kell, hogy az otthoni induláskori mower használat ne vegyen ki túl sokat az aksiból, mert mivel menet közben nincs utántöltés, és a hűttő meg még fogyaszt, lehet, megérkezve a kempingbe a mower nem lesz működő képes és így saját erőböl kell a lakót helyre tenni! Ugyan ez fent állhat hazafelé is!
Ha nincs most még töltő a lakódban csakis "okos töltőt vegyél" amit rajta lehet hagyni az aksin cseptöltésként!
Valamennyire sikerült feltérképezgetni a rendszert:
Ha 230-ra kötöm a rendszert (pl. itthon, vagy kempingben), akkor az említett fogyasztóknál van(hűtő, vízszivattyúk, lámpákban. körfűtés ventillátora) 12V, de vissza az autó felé nem engedi a központi trafós rendszer (MIKO MK120).
Így én azt a rendszert gondoltam, hogy az autós áttáplálást megszűntetem, és magában a lakóban az akkumulátort arra a rendszerre kötöm, mintha az az autóból jönne. Így a lakó trafója nem táplálja az akksit, amit így egy okos töltővel itthon vagy a kempingben tölteni tudok.
Út közben így nem lenne töltve a munkaakku, viszont az úton ha szükséges tud a hűtő üzemelni, a világítás funkcionálni… Gondolom egy sima savas ólom munkaakksiból elég lenne 80-100Ah-s.
Az új mover annyiban függene ettől a rendszertől, hogy a munkaakkuról egy külön körön, kapcsolóval, természetesen biztosítékkal volna leágaztatva a vezérlő felé.
Ezzel az igen pindurka átalakítással szerintem jó rendszer érhető el, ráadásul a 230V-os rendszerhez nem kellene nyúlni.
Volt szerencsém hozzá. Volt régebben egy kis 4.2 Hobbym abban ki volt építve a dupla akku (dupla töltővel) + napelem csatlakozás, fesz szabályzóval. Komoly fedélzeti kijelző rendszer volt benne. belebarmolt az előző gazdája órákat agyaltam mi hogyan működhetett, aztán valami fedélben (tán az akku töltö) benne volt a rajza. komoly feszültség és túláram szabályzó áramkör volt kiépítve :
Na, most van az, hogy nem a Te válaszodra írtam, minekután amikor megkezdtem az írást a Te írásod még ott sem volt.
Fedélzeti elektromos ellátás vonatkozásában egyébként az a megoldás is járható, hogy a gyári egységet kiiktatod és mindent akku lát el, csak azzal az a baj, hogy bizonyos esetekben sokkal több a kivett energia, mint a betöltött (ez akár 400W is lehet), így az megint egy-egy töltési ciklus....
Az meg nem kérdés, hogy a mover külön áramkör, külön főkapcsoló (és nem árt külön biztosíték) beépítésével jár.
Senki nem mondta hogy egyszerű. Egyrészt az alapelvet próbáltam felvázolni, másrészt arra szerettem volna felhívni a figyelmet hogy képzettség nélkül senki ne álljon neki. Ezért írtam hogy a legtisztább a moover akkut külön áramkörként kezelni és tölteni. (de ha nem jól fogalmaztam egészítsd ki)