A munkát én "fizetem", ez a sajátom. Már összerakás után kezdett jelentkezni, folyamatosan nőtt a hézag, vagy 6-7x utánállítottam. Persze az enyém mindig a prioritás lista végén van, most szedtem csak szét.
Kisa,
Nem törött, ahogy írom, folyamatosan fogyott el. Szépen körben tolta ki a sorját, lapította el. A végén azért lett ilyen szép szabályos, mert már elért a szelepékig a himba, ledolgozta a peremén :)
Ez kb. a "fütyül a rádió a ledes lámpától" kategóriájú mérés? Ennyire nem szeretnék belemerülni. A max, ami érdekel, hogy pl. egy holtpontjeladót, egy nyomásmérő jelét, áramerősséget, és hasonló egyszerűbb dolgokat meg tudjak mérni.
Ami még érdekes lehet, motorkerékpárnál a kipufogócsonk hőmérséklete. Itt se abszolút érték érdekel, hanem összehasonlítás. Pl. hogy a négy karbi egyforma üzemanyag-levegő aránnyal dolgozik-e. Ha jól gondolom, eltérő aránynál a kipuffcsonk hőmérséklete is eltérő lesz.
Egy példa, ha mondjuk egy tápon lévő zavarjelet szeretnél megmérni.
Legyen a táp 12V, a zavar 100mV nagyságrendű.
DC csatolt esetben akkor fogod a jelet látni, ha olyan nagy bemeneti osztást választasz, amibe a 12V is belefér. Ilyen felbontással a zavarjeled szinte láthatatlan lesz.
AC csatolt esetben egy, a bemeneten lévő kondenzátor levágja a DC összetevőt (12V) a jelből, így a számodra hasznos jel lekerül nullára, amit kisebb osztással nagyobb felbontással tudsz már vizsgálni.
A DC csatolt annyit tesz, hogy galvanikusan nincs elválasztva a rendszer. Más nem Dc csatolt esetben a részegységek kondenzátorral vannak elválasztva egymástól. Kb ennyi egyszerűsítve a dolgot
Vagy megjáratod injektor tisztító adalékkal direktben. (Az egész egység edényben, 12Volt impulzus, kicsi nyomás. Akár egy indexrelé is jó. Van egy előtét ellenállás is a rendszerben! )
King tony -ból csak nyomatékkulcsaim, meg pár nagyobb dugókulcsom van. Hobbi szinten tökéletes. Az extol márkához tartozik a fortum. Nézd meg. Ilyen készletet vettem, most már jópár éve használom, akár légkulccsal is a dugókat, és elég jól bírják. A leggyakrabban használtakon látszik egy minimális kopás, de lehet egyenként darabra is venni normálisabb helyen pótlást. Racsni szintén cserélhető, javítható, de eddig még nem kellett, pedig néha kapnak rendesen. Nem olcsó márka, de havi 1-2 autónál szerintem sok évre elég egy készlet.
Köszönöm! Kölcsönbe kapnék helyben is, de úgy vagyok vele, hogy ha kell valami szerszám, vagy kütyü, akkor inkább megveszem (ha épp belefér a játszós keretbe) Most építem az új faházat, hogy szét tudjam szedni a régi faházat, aminek a helyére megy majd egy új dupla-tripla garázs, hogy elférjenek a kütyüim... :-)
Szoktam havi 1-2 autót javítani, ahoz kellene valami jó szerszám. A King Tony 22ezer, de az nekem drága, 3-szor annyiba kerül. Van még piros Extol, de azt mondta a boltos a Yato jobb, vagy gyűjtsek a King Tonyra?
Úgy kb. Biztosan lesz még, ami hiányozni fog, mint pl. az árammérő adapterek, de majd szépen sorban az is meglesz. Először az alappal induljak el. Ötletet, tanácsot szívesen fogadok. Nem értek hozzá, nekem ez egy teljesen új téma lesz. Onnan indult, hogy motorkerékpárhoz kellene egy szinkron teszter...
Te otthon vagy az angolszász menetekkel. Van egy kompresszor aminek a légszűrője elvileg G3/8 de az nem megy be. A külső mérete 15,5mm a menetemelkedés 1,5mm. Nem kúpos. Létezik ilyen menet felétek? Sok táblázatot találtam de egyik sem stimmel...
Akkor mondjuk egy ilyennel le lehet fedni azt, ami általában autónál, motornál "hobbi" szinten előfordul? Indítóáram, töltőáram, izzítás, villanyfűtés? Egy ilyen 650A-es cucc mennyire működik, ha csak néhány, mondjuk 10A környéki, vagy alatti áramerősségről van szó?
Önmagában a kapacitás nem jelent sokat. Volt egy 18Ah akkum, amit egy 1200-es HD-ből dobtak ki, mert már gyengélkedett. A 20szelepes VW 1.8-at meg vidáman tekerte. Annak meg kell legalább 120-140A.
Megrendeltem a scop-ot, amiről beszéltünk. Összeválogattam hozzá pár marék vezetéket, csatlakozót, tűt, csipeszt, tápot, nyomásmérőt, egyébbisbast. Megnézem, hogy mire megyek a cuccal, aztán ha összebarátkozunk, akkor megveszem hozzá az áramerősségmérő kütyüket is. Azt látom, hogy egyik 65A-ig tud mérni.
Motorkerékpároknál általában mennyi a max áramerősség indításkor? Beleférhet 65A-be?
..na ez most pont nem az volt....de veszekedtem én már márkaszervízzel is, azok is szar munkát végeztek....mondjuk így belegondolva, lehet velem van a baj...
Én arra gondoltam, aki leellenörzi a munkajat a szerelőnek, nem tiszta olaj a kocsi alja, viszarakták a müanyagburkolatok rögzítőit és nem is törték el őket. Csavarok tényleg megfelelő nyomatékkal vannak meghúzva stb...
nekem már raktak rossz méretű gumiharangot féltengelyre
..persze gumis vette észre, hogy lefordult, hagytam el sorban a burkolatokat szervíz után, az alsó motorburkolat az vicces volt, törtek el légszűrőházat...csak kicsit szívott falsot...raktak nem rá való turbonyomásszabalyozó szelepet...ez kb fele-fele csilli-villi szervíz/márkaszervíz, otthon szerelős számlanélküli mutatvány...ja, mászott már le vezérles, szerencsére fura hangja volt ahogy vágta ki a burkolatot...mondjuk ott aki csinálta korrekt volt, jött trélerrel és ingyen kaptam új vezérlést....
Amire te panaszkosz az az asr, annak kellene fékezni a pörgő kereket, olyankor a difi a másik kereket hajtja, próbálja mind a két kerékre a hajtást rákényszeríteni
ASR? Anti-Slip Regulation, kipörgésgátló. A TRC (Traction Control) ugyanaz. Köze nincs a megálláshoz, épp ellenkezőleg, a gyorsításban van szerepe: a kerekek forgási sebességét figyeli az ABS-jelek alapján, alkalmasint elveszi a motorerőt és/vagy túlfékezi a kereket,
az ESP dolga, hogy az érzékelők jeleit figyelembe véve a stabilitást veszítő autót - vonóerő-mérsékléssel vagy célzott, kerekenkénti független fékezéssel visszarakja az útra, és passz.
Lehet hogy valamelyik ABS érzékelőd nem ad jelet, viszont akkor világítani kellene az ABS lámpának.......
Hát nem tudom,már nagyon rég volt.Összekevertük az új olajjal,és úgy került a váltóba.Emlékeim szerint finomabban lehetett kapcsolni,hosszútávon hogy szuperált, arra már nem emlékszem.Viszont arra igen,hogy a buszsofőr nem győzött hálálkodni,hogy nem szakad ki a keze műszak végére a kormányzástól.
A legolcsóbb egyelőre az lenne ha levennéd a váltó seggét és megnéznéd nem lazult e fel valamelyik anya a tengelyek végén. A tippmixbe ez is belefér,es sok embert viccelt már meg,a hiba leírásodhoz messze ennek a realitása,de én megnézném.
Kösz mindenkinek a segítséget....az autó alá benézve minden tiszta olaj....persze a szerelő nem nézett alá, de akkor lehet az a gond, hogy kevés a váltó olaj.....na ennyit a garanciát vállalok a munkára és az anyagra :) Az lehet hogy a nyelestengelycsapágy hiba veri szét a szimeringet? Mert akkor megint nem jó az eszmefuttatás...és nem tudjuk mi volt előbb és most már minden kuka :(
Azt megtanultam, hogy érteni kell az autókhoz és minimum leellenőrizni a szerelő munkáját. Tényleg, nincs valami független ellenörző vállalkozás? Lehet azt kellene csinâlni...fix pénzért lehetne ellenőriztetni az elvégzett munkát.
na keresek egy elfogulatlan szerelőt és a mostanit hagyom a francba...
Mindenkinek kösz a türelmet és jövök a fejleményekkel ha érdekel valakit.
Felre nem ertesz, nem ketsegbe vontalak,
en is valtot gyanitom, sot en volam ki eloszor nyelest gyanitott. .
De. Abbol amit leirt utoljara,.. nem ez kovetkezik.
Szvsz vagy meres szar, vagy a fulunk, vagy alszom.
Ha lefekezed/leallitod a nyelest, es az ilyenkor jobban zorog, akkor az nem valto.
Marpedig allitasa szerint ez csinalta fogaspont, 3.sebessegel.
.. persze lehet rosszul, de mi abbol nem tudunk epitkezni.
Mennybe boldogult asztalos baratom ilyenkor szalonnat szok sutni.
Jaj varj nem, az a motorba kell.
Valtoba daralt parafadugot szokott... 😝.. Volt.
Persze, mert a bontott váltó az biztosan jó lesz...
Érdemes ezt szétszedni, ha egyébként hibamentes, csak üresben zajos. Egy-két normál csapágy és a munkadíja sem több, mint a bontott váltó ára és akkor tudod mi kerül vissza az autódba.
Egyébként én nem vennék rá mérget, hogy ez a nyelestengely csapágy hangja, de az szinte biztos, hogy a váltóból jön.
Ami nyilvánvaló, de senki nem gondol rá, hogy a váltó tele van "siklócsapágyakkal" is. A fogaskerekek jó része így forog a tengelyén és, ha itt valamilyen lerakódás keletkezik hajlamos arra, hogy nem fut simán. Ez berázza, rezonálja az egész váltót, ez adja a hangot. Főleg akkor lehet erre gyanakodni, mikor többszöri kuplung kinymás után néha előjön, néha elhallgat.
Én megpróbálnám azt, hogy lecserélem az olajat biztosan belevalóra. Viszont előtte, amolyan átmosás címén gázolajjal tölteném fel, így járatnám pár percig, esetleg 1-2 km-t óvatosan autóznék vele a fokozatokat kapcsolgatva, míg a váltó érezhetően jól működik.
Néhányszor már bejött.
Veszteni nem lehet vele, ha nem sikerül úgy is szét kell bontani, vagy másikra cserélni, az új olaj is mehet az új váltóba, az egy órai plusz meló meg nem sok az egészhez képest.
Azt próbáltam csinálni, hogy engedem fel a kuplungot, ahol el kezd zörögni ott megállítottom, ekkor ha 3asba akarom nyomni jobban zörög...de lehet elbalfaszkodom, nem lenne meglepő :) az biztos hogy nem hallgatott el... Mostmár találnom kell valakit aki szétszedi...olyan aki nem váltót akár csak cserélni, hanem megtalálni a hibát.
hello nekem olyan problémám lenne van egy opel corsam 1.0 12v ...furcsa darálo hangot nagy kopogásal jöt a motor térböél és egy szerüen leált nem indul inditásnál teker de nem indul próbáltuk be tolini de le blokkolt mi lehet olaj volt bene ez hirtelen jöt aki tud léci irjon
Megnéztem a váltó sebességbe tolását, erősödik a hang... reggel látta szerelő, ő is váltó cserét javasolt...most megyek spórolni :( Meddig szokta húzni egy ilyen hiba? Mi megy még tönkre ha így használom, amíg nem lesz egy jó bontott váltó? Gondolom a váltó bármikor megszorulhat....
Két hete kb minden nap garázsban(6-10 C-fok) első indításnál (szabad kezes)START megnyom gyújtás rámegy,és4-6 mp-ig nem csinál semmit(közben izzítás van,kuplung végig benyomva)utána forgat és pöccre indul.(Sztem még indokolatlan az előizzítás,ha az miatt késlekedne)Majd adott helyre menve kocsival további indításoknál már start nyomásra abban a pillanatban pöccre indul,még akkor is ha kint áll 6-8 órát,és alacsonyabb a hőmérséklet mint első indításnál.Nekem ez fura,mert úgy gondolom hogy nem a hőmérséklet miatt van az első indításnál mert azt csak mínuszok alatt szokta,meg második indításnál jóval hidegebb motornál sem csinálja.Motor tényleg pöccre indul minden esetben,nem is ezért keresem a választ,csak felfigyeltem egy eddig nem jellemző dologra.Előre is megköszönöm,ha van aki tud erre magyarázatot.
kitartóan keresem....akivel meg voltam elégedve, az vagy specialista és nem foglalkozik minden hibával vagy egy örökkévalóság amíg ráér...vagy elzavar a francia szarommal :)
Most bontott váltót keresek, mert a szerelő szerint, aki a kuplungot cserélte, felújjítás szart se ér. Én ezzel nem feltétlen értek egyet, pláne, hogy azt mondja, hogy jellemző erre a típusra hogy a nyelestengelycsapagy megadja magát...akkor a bontott tökéletes lesz?....na mindegy
Más márkánál tapasztaltak alapján elvileg működnie kéne,hacsak a nagy bekormányzási szög nem iktatja itt ki,de különösebben ne sajnáld.Az ESP nem diffizár,csak egy menetstabilizáló elektronika.
Ha itt működne,a kipörgő kerék észlelésekor elvenné a gázt és lehet,ki sem tudnál jönni az emelkedőn.
Adott egy 2013-as KIA Sportage, 1.6 GDI, első kerék hajtás.
Az ESP sima, egyenes, csúszós úton rendben működik, ez érezhető, hallaható és a kontrolllámpa is ég ilyenkor.
Viszont amennyiben a viszonylag meredek garázsomból állok ki reggel, az egyik kerék rendszeresen kipörög, időnként aligf tudok kiállni. Ilyenkor az ESP lámpa nem ég, tehát mintha nem is érzékelné, hogy pörög az egyik kerék. Tekintve, hogy elég rövid a garázs előtti kiálló, már a meredek emelkedőn erősen balra kell kormányoznom, így a bal első kerék a lejtőn "lejjebb" helyezkedik el, így nyilván a jobb elsőre jóval kisebb súly nehezedik, gondolom emiatt pörög folyamatosan a jobb első. Kérdésem az lenne, hogy ezt a szituációt kellene-e kezelnie az ESP-nek, azaz meg kellene akadályozni a kipörgést (tehát hibásan működik), vagy ez így rendben van és csak túl sokat várok tőle? :-)
Teljesen igazad van, sajnos nincs egy szerelő akiben megbíznék, ezért megy a gúglis vajákolás....a fura nekem az, hogy eddig bármit csináltak a kocsin, tuti hogy nem lett jó elsőre vagy a környékén mégnagyobb gond lett. Amúgy Peugeot 307 SW 2003 2.0Hdi 107le RHS óra szerint 210eKm, 10 éve nalam és zöld.
és tényleg kösz minden segítséget, ha esetleg Bp környéki vagy, és rá tudnal nézni személyesen, nagyon megköszönném.
A googlit en, te ok, mi, ti ok irjak.
Innentol hinni abban hiszel amiben akarsz, de ez igy eleg remenyhal szagu..
(foleg hogy a kurva fejlecet nem olvasod, de a yt a megvalto..)
Jo ejt.
Közben találtam egy ilyen vidót: https://youtu.be/VDmV-yKLAmo akkor nekem is ilyesmit kell játszanom....érdekes hogy itt azt írja, hogy váltót cseréltek és a hang maradt....azután így használták és 3-4e km után megszűnt...
Sziasztok, egy kis "táv" segítséget kérnék. Kuplung csere után kb 1000km-rel, a valtó-kuplung felől fura zaj hallatszik, ami kuplung benyomására elhellgat. Próbáltam felvenni a hangot: https://tinyurl.hu/dF8y/ esetleg valki találkozott már ilyennel? van valami tipp hogy mit érdemes megnézni vagy csak bontással lehet megmondani mi a helyzet. kösz
Ma rá próbáltam egy másik abs kockát, úgy a komputer már nem jelezte a hibát csak a kicsi abs lámpa vílágított!
mondjuk cikkszámbeli eltérés van a két kocka között de csak annyi hogy ami most benne van annak egy A betű van a végén amit pedig rá próbáltam AB van, amúgy az öszes szám egyezik!
Békésben is járó motorral. De ahány megye annyi féle szabály van. Ma... az ajtón lévő gumi disz csík hiányát rótta fel a vizsga biztos. Ez már szimpla ...arakodásnak tűnik nekem.
Attól, hogy ezt ismételgeted, biztosan nem jutsz előrébb. Ahogy Quattroman is írta, mérni kell a vákuumot szakaszonként és így megkeresni a hibát, nem ész nélkül cserélgetni mindent. De persze a nagy spórolásban mindenki úgy locsolja szét a pénzét, ahogy kedve tartja.
Azt mondták hogy nem működik a fékrásegítő nagyon kevés a fékhatás. nagyon kemény a fékem első perctől (2 éve vettük az autót most műszakiztatuk először) ,átnéztük a vákumcsöveket, fékrásegítőt is kicseréltük és már egy bontott szivattyút is de így sincs fékrásegítés.
Az a baj , hogy több szerelőt hívtunk hogy kimérjék , de nem tudják a környéken kimérni.És a fékhatás miatt nem műszakisztatták le az autót és így műszaki nélkül nehéz közlekedni.
Köszönöm szépen a segítséget! Megpróbálom amit 409 javasolt! Alapvetően a pedálút zavar, mert sokat kell benyomni, hogy megérkezzen a fékhatás! Fék amúgy rendben, állóra lehet fékezni a kerekeket! Légtelenítve gyalogba lett, egyik nyomta, én engedtem! 0,75 litert el is pacsáltam, mert úgy gondoltam hogy levegős, így remélem már nem az! "Gyári" Trw nyereg került fel, az is volt rajta! Direkt nem felújítottat vettem, nem akartam szívni! De így is szivek!
Passat 1.9Tdi 1999 AFN 81/110 .., Vészūzemmódba kerūl., P1639 aktiv hibakod kisereteben.., kiszerelve A.Data alapjan multiméterrel jónak låtszik az E- gázpededál jeladó.., próbáltunk egy jónak mondott használtal is orvosolni a hibát.., de nem våltozott semmi., ugyanaz a hibakód jõtt vissza.
Jártam már úgy, hogy az új féknyeregnek valami oknál fogva nem felól volt a légtelenítő csavarja, hanem középen, így aztán légteleníthettem, nem lett jó. Beletellett némi időbe, mire észrevettem mi a hiba, kiszerelve,megfelelő pozicióban tartva, légtelenítés után egyból jó lett.
Az is előfordul utángyártottaknál, amit 409 mond, hogy a karmantyú túl sokat húz vissza a dugattyún, így nagy lesz a holtjáték, megnövekszik a pedálút. Néha szinte fel sem lehet pumpálni, annyit húzza vissza, amennyit kifelé mozdult.
Elmentel volna egy szerelohoz, cirka 5000 helyi penzert negmerte volna a vakuumot.... Nem az ujjaval. 😝
Most kicsereltel egy rakat alktreszt, es ugyan ott vagy mint az indulasnal...
De legalabb nem baszott at a szerelo.
Okos. 😁
Üdv, elvileg ugyan olyan Trw került rá, ami gyárilag rajta volt, új, nem felújított unixból! Ezt a verziót, amit írsz, még nem próbáltam, minden mást igen! Új betéteket is tettem fel, dugattyúkat visszatekertem teljesen, a nyergen a kézifékkart is beállítottam service manual szerint! Megpróbálom amit mondasz!
Most véletlen sincs meg az a kép,de tisztán emlékszem hogy elroppan valami okból az áthajto és emiatt ment el a szivattyú hajtása és alkatreszt külön nem is árulja a mazda,bontottat kellett szerezni,állítólag nem egyedi eset,ismerik a bontósok az igényt. Akkor ez most kipipálva,nekem ennyi van meg 6ból.
Jól sejtem, hogy felújított vagy valami olcsó nyereg lett beépítve?
Le kell venni a nyerget, kipumpálni a dugattyút annyira, hogy ne menjen rá a betétekre, majd csak annyit visszatekerni, hogy pont rámenjen. Másik oldal szintén.
Sziasztok!Segítséget kérnék tőletek! Skoda Octavia 1.9pd 2005 a beteg! Hátsó féknyergek cseréje után(a gyáriak berohadtak) a fékpedál nem járó motornál első benyomásra szinte padlóig nyomható, gázpedál vonalától még 1-3 centivel beljebb! Második hirtelen rápumpálásra fentebb keményedik meg, de szépen lassan nyomva a pedált bemegy! Kaptam főfékhengerre és ABS kockára is tippet, nem szeretnék belefutni feleslegesen olyan cserébe/javításba, amire nem is volt szukseg! Tudom távgyógyítani nehéz, de hátha valaki csuklóból tudja! Köszi a segítséget! Sziasztok
Segítségeteket szeretném kérni!!! Van egy Mazda 6 2003 2.0Dizel kombi.
Olyan problémám lépet fel, hogy nincs fékrásegítés második nyomásra kemény a fék.A fékrásegítőt kicseréltük, vákuumcsőveket átnéztük, vákuumszivattyút bontottra kicseréltük, fékbetétek és tárcsák most lettek cserélve csúszkák működnek.Még sincs fékrásegítés.
W638 immo hiba megoldása: Döglött volt az akksi. Hidegen az első indulást még tudta,de utána mire kiért a sarokra,az automatika átváltott gázra (benzin-gázos) a gázüzemhez viszont még hideg volt a motor,így a sarkon megállásnál lefulladt,az újra indítást viszont már nem bírta a döglött akku,nem tekert elég intenzíven... Mondjuk,ha ezeknek az infóknak a többségét megkapom,akkor összeraktam volna a dolgot,de mindig csak annyit tudtam,hogy hát már megint megállt, és mire odaértem,pihent annyit az akku,ami elég volt az indításhoz.Mikor odaértem az autóhoz mindig indult és gyönyörűen járt...Így jártam.
Nem hinném hogy a nyomással gond lenne mert tökéletesen ment a motor amíg turbó javítás nem történt. Ha valamit nem jól raktam volna össze akkor be sem indult volna. Az biztos hogy üzemanyag nélkül maradt mert amikor megállt tele volt levegővel az összes cső. Csak az a kérdés hogy hogyan tudnám kilevegőztetni...
Annyival tetéződött a történet, hogy megszűnt a féklámpa. Kicseréltem mindkét fékpedál kapcsolót, most már minden fékezésnél jelzi az ABS hibát. A kapcsolók bekötéséről van esetleg kapcsolási rajzod?
Sziasztok! Éppen egy 1.8-as 8 szelepes motorral (LFZ/XU7) szerelt 94-es Citroen Zx-en cserélnék olajat és tisztítanám meg az olajteknőt. Ragasztott tömítéssel van felrakva a motorra a teknő, az összes csavar kiszedve belőle de eddig meg se mozdult az olajteknő!
Már:
- mozgattam - megpróbáltam az illesztésnél körbevágni de még annyi hely sincs hogy bemenjen a penge - gumi kalapácsal kocogtattam - melegítettem rajta amennyit lehetett - volt már kedveskedés és anyázás hogy teljes legyen a kép.
Elfogytak az ötleteim és nem értem miért maradt még fent, 2-3 teknőt levettem már de ilyet még nem láttam. Kérlek mondjatok pár ötletet hogy szedjem le vagy ha valakinek volt ilyesmivel tapasztatlat azt is szívesen meghallgatom mert egyre viccesebb a helyzet de egyre kevésbé nevetek.
Sziasztok. Van egy nissan navara d40 3.0 d 2011 es autóm. Meghalt a turbó benne. Kiszereltem és megtörtént a felújítás. Összeraktam az autót és jött a próba. Simán beindult de 10 perc alapjárat után leállt és nem bírom azóta beinditani. Véleményem szerint a turbó felújítás során amíg állt vissza ejtette az üzemanyagot és a rendszerben ami volt azzal indult be pár percre. Teszter semmi hibát nem ír. Megpróbáltam kilevegőztetni a rendszert de eddig nem sok sikerrel. Valakinek valami ötlete esetleg? A porlasztók tetején kellene kilazitani de nem férek hozzá. A magasnyomású pumpánál van üzemanyag. Miért nem nyomja ki a levegőt? Előre is köszönöm a segítséget vagy az ötleteket.
Egyrészt automata szívatója miatt, csak gázfröccsre hajlandó ki- és bekapcsolni(gyárilag ilyen tudtommal, de zavar). Emiatt volt olyan, hogy hideg motorral, pirosnál lefulladt, nem volt alapjárat. Meleg motornál az alapjárattal nincs is baj. Ott már inkább túldúsítja(feketét füstöl a kipufogó). 7 litert biztos eszik, országúti 90-es tempónál, 100 km-enként. Ezek miatt akarok cserélni, vagy felújítani.
Ja, akkor már..... :P Az indító mágneskapcsolójában két tekercs van. Behúzó és tartó. A behúzó a kefén keresztül testelődik, de amikor záródik a mágneskapcsoló akkor a kefe pozitívra vált, azaz megszűnik a behúzótekercs áramfelvétele. Marad a tartótekercs, aminek töredéke az áramfelvétele.
Azért számomra ez nem annyira egyértelmű, mert pl. a Renault Clio I-nél, ha felnyitom a motorháztetőt onnét nem látom azt, hogy az önindító vége a motorblokkhoz is fel van fogatva egy lemezzel és azt csakis aknáról vagy felemelve tudom leszerelni!
Meglehet, hogy nem is fékerőszabályozó, hanem egy biztonsági szelep. Ha valamelyik kör meghibásodik, azt a kört lezárja, hogy ne folyjon el a fékfolyadék. Elég macerás légteleníteni, csak akkor nyit, ha azonos a két kör nyomása.
Üdv Mindenkinek! Peugeot 306-os 2002-es évjáratú 1.6-os benzinesben önindító gondjaim vannak. Csak szerelővasas kocogtatás után lép működésbe az önindító. Gondolom a Bendix sz@rakodik. NFT, TU5 JP motoros. A kiszereléséről kérnék tanácsot.
Elindul,de mindjárt megáll,mintha immo tiltana.Akkusaru le,10-20s -re, és indul.Gyujtás le,indítás,akkor megint csak pár másodpercig jár,amíg újra le nem veszem a sarut egy időre.
Indításgátlót rég kírtották a vezérlőből,immo doboza sincs!
Lett bele véve egy motorvezérlő+immodoboz+kulcs szett.Beépítettem,a jelenség ugyan ez.
Ez utóbbinál látni,hogy a 2. gyujtás ráadáskor nem ismeri fel a kulcsot,csak ha leveszem a sarut.
A főfékh. 2 db csöve előre a fékerőszabira, onnan jobbra, balra az elsőkhöz és, hátra, a fékerőszabi lesz a ludas, de nagyon be van gyógyulva eddig a csőveket cseréltem rajta, de szétszedem, szerencsére rendelhető alkatrész, találtam forumon olyat, hogy légtelenitéskor, a fékerőszabin bekell csavarni, a 1/4" os csavart, na ezen 2 ilyen is van ami be van rohadva.
Egy ideig - jól meghatározott okok miatt - egy marék liszt nylon zacskóban + egy fél collos, kb. 40 centis cső volt a készleten. Szerencsére nem kellett használni :) Volt egy kicsit hülye ember, aki fenyegetései miatt tettem be.
Használati mód: liszt a képébe dobva, bal, jobb horog a bordák alá, előrehajol, felütés. Némi gyakorlás után bárki elsajátíthatja :) A cső csak amiatt kellett, ha véletlenül a tisztán látása megemarad a liszt ellenére is ...
Szia, szivat egy 1978,-as chevy, silverado v8 benzin, féket kell varázsolnom rá, nem volt rajta fék amikor, megkaptam, hajtogattam rá körbe új fékcsöveket, a hajlékonyakat is újra, munkahengerek rendben, főfékhengert, is újat dobtam rá, beton kemény első fék lett rajta de hátul semmi, le sem lehet légteleniteni éppen csak pisil a légtelenitőn, a fékerőszabályzója a hűtő alatt van, féklámpa kapcsoló is rá van kötve hibát nem látok rajta.
Inkább azt az eszközt javasolom amit egy öreg kerékpáros mókus mutatott be a tévében. Kerékpárral bejárta Európát és amint mutatta mindig a fülében volt egy füles. De a végére nem volt rádugva semmise, csak belógatta a póló alá. Aszondi neki aztán dudálhatnak, szidhatják mint a bokrot. Nem hallja meg.. :-)
Ez az egész dolog büdös. Akik ide születtek de külföldre mentek azokat ugye szivatják a szavazásnál (utazzon, álljon sorba...stb), akiket meg megvettek apróért azok levélben is szavazhatnak ugyanúgy határon túlról, pedig sosem éltek itt. Ha ez is kevés, akkor még megcsúszik a ceruza is ha kell... Eh.
Tényleg lecsúsztak blikk szintre mostanában. Koldulják a támogatást, politizálnak, ahelyett, hogy értemes, szórakoztató, de egyben szakmailag helyes cikkeket írnának.
E39 Ben láttam màr erősáramú elektromos kàbel darabot,kb 40cm hosszú,alufolia tekercsnél kicsivel nagyobb átmérő és belül négy vastag réz ér húzódott szigetelve,a tulaj esküdött a sikerre. Mondjuk ezzel temetni nem lehet.
nekem egy kb 35cm-es nagynyomású háromnegyedes problémamegoldó gumicső (hollanderekkel mindkét végén) hever az ülésemnél mert olyat kellene vennem minta után:-)
ha a 115 kilóm esetleg nem lenne elgondolkodtató...
Sajátomban évente, vagy 10 ezrenként cserélem. Ez, amivel küzdök apósom kocsija, én meg jó fej akarok lenni, és megoldani a bajokat, vagy irányt mutatni a szerelőjének.
Adva van egy 2005 lacetti, benzines 1.6, namármost.. 40-50.. ~hosszú kilométerek megtétele közben a kuplung pedál nagyon könnyűvé válik, alul fog.. stb.. pl. városban, az ég egy adta világon semmi baj, mehetek akár 138 km is.. szóval hosszútáv.. országút vagy akárhol.hidraulika olajfolyás nem látható
Az ilyenkor szokásos rítus szerint amikor elkezd bemutatót tartani, hogy neki milyen destruktív eszközei vannak a csomagtartóban/utastérben/stb. akkor az udvariasság jegyében meg kell mutatni számára, hogy van nálad:
1.) ugyanolyan eszköz csak nagyobb
2.) nem ugyanolyan, de magasabb átütő erővel rendelkező készség.
Nem tudom mi a módi, ez volt az első ilyen jellegű találkozásom. Mindenesetre nagyon elszomorító, és egyre jobban az látszik, hogy ez csak a kezdet. ://
Ez undorító dolog. Nem véletlenül vettem fel ezt a nick nevet, általában semmiféle politikában nem veszek részt ( már csak azért sem, mert József Attila aktuálisabb, mint valaha ; "..számon tarthatják mint telefonoztam , mikor?, miért?, kinek?..." ) de most kivételt teszek.
Erdélyben voltam nemrég és nehezen bírtam ki hogy ne sértsem meg az elvakult Fidesz hívő ottaniakat, akik szerint mindent remekül csinál O.V.
Végül megkérdeztem azért, hogy szerintük rendben van-e az, hogy manapság (ismét) középkáder politikusok "szólnak le" színházakba, manapság (ismét) vannak emberek, aki a törvény felett állnak, akikkel szemben nem lehet igazad, lassan már a látszatra sem adnak... mert én nem így képzeltem el a rendet 25 évvel ez előtt.
Azt mondták: Mindig is így volt! ... és ennyi. >:-(
Itt a magyarázat alább, a hozzászólások közt: "újságíró vagyok, nem szakember. Illetve ez nem egy mérnöki szaklap, hanem egy szórakoztató magazin motorokról" Szerintem nem kell ide írni, hogy ki írta, rá lehet ismerni. :-)
Óóóó, hagyd már, én a múltkor eltakarítani való ballibsi hazáruló voltam, mert feltartottam azzal, hogy balra fordultam. így elment mellettem balról, félig már a járdán. Azt mondta még, hogy rájuk (nem tudom kik is ők) nem vonatkozik a kresz, azt csak a magamfajtának kell betartani, de most az ő idejük következik és rövidesen eltakarítják a magam fajtákat. ):-((
Amikor az első szélvédőre szerettem volna nyomatni, a szivattyú meg sem "mukkant" (csak az ablaktörlő lapátok mozogtak). Először arra gondoltam gyenge volt a mosó folyadék és megfagyott, vagy leégett. Ezért levettem a szivattyúról a csatlakozót, amibe próbalámpát dugtam, de az nem világított mikor működtettem. Akkor gondoltam megnézem hátsó szélvédő mosásra állítva, így már világított a próbalámpa. Csati visszarak a szivattyúra, szépen nyomja is hátul ahogy kell. Most parasztosan felcseréltem az ablakmosó szivattyún a két csövet. Így most hátrafelé mosó állásban működtetve a bajuszkapcsolót, spriccel az első szélvédőre. Mindezek tudatában hiába vennék új szivattyút ha az sem kap delejt, illetve a rendszer koszossága is kizárható úgy gondolom.
amikor pont ugyanaz a baj mint addig. Aztán meg akkor, amikor ezt ki is kell fizetni. :D
de amikor utána harcol hogy kifizetett egy csomó pénzt és most sem jó, elkezd fenyegetőzni...
én inkább elküldöm előtte parasztosan mert már volt párszor hogy majdnem tettlegességig fajult. hiába no öregkorára az embernek megjön az esze. (?)
ma kitolatott elém balról egy kapuból egy maxi ducato, először úgytűnt hogy csak kicsit kibújik majd mikor már szinte esélytelen volt megállnom kajakra kitolta és elindult abba az irányba amerre én is mentem. kikerültem és rádudáltam, a következő sarkon lámpánál kipattan és odajön ordibálni hogy udvariasságról nem hallottam?
mi a kurva anyja van az emberekkel?
ps;
mögöttem senki nem jött szóval kb 10másodperc múlva üres útra tolathat.
amúgy főútra kitolatni, keresztül a túloldalra, irányítás nélkül???
Óóóóó, engem már nem zavar, sőt. :DD Megcsinálom szó nélkül ahogy mondja. Szeretem látni az arcukat amikor pont ugyanaz a baj mint addig. Aztán meg akkor, amikor ezt ki is kell fizetni. :D
Erre azért ne vegyél mérget! :P Partnernél pl. van amelyik simán a BSI-ből csinálja az ablakmosó polaritás váltását. (anno 350e lett volna egy ilyen ablakmosó javítása. Bedrótoztam 2db relével)
A 206-os 2db relével, amiket a BSI működtet. Ha működtet......
Nekem azt mondták kb 10 éve a Szakál metálnál amikor leadtam a blokkot , hogy bepréselik a hüvelyt és utána fúrják/hónolják kész méretre. ( száraz perselyes blokk.)
Jellemző egyébként, hogy a dugó először a felömlő oldalán szorul meg, tehát először a szívóoldalon szegényedik el a keverék * , ott nagyobb a hőterhelés, aztán a melegedő kipufogógáz miatt a másik oldalon is megfogja**
*hol mashol ?
** ha nincs tamasz, nincs szorulas. egyszerre szorul ket oldalt bmg..
hengereket eloszor kiontik, majd ez utan furjak honoljak.
nyilvan lesz szoras, igy kell az illesztesi osztaly.
de egy ONTOTT meret jeloles miota jelenti a furat atmerot/illetve az osztalyat ?
Tehát kijön a gyárból a 40 mm átmérőjű henger, de nem sikerült tökéletesen pontosra, hanem 40,03 az átmérője, akkor abba tesznek egy gyári D-s dugattyút, hogy pontos legyen az illesztés. Egy betű egy század, tehát az A a 40,00, a B a 40,01, és így tovább.
Esetleg valami szemét oldódott a spricninél - nekem volt ilyen, gondolom gyanata pötty hullott pont jó helyre. A vékonyabb E gitárhúr jó szoolgálatot tett :) Ezután a nagylányom autóján is ugyanez a probléma jelent meg, holott nem is ugyanott álltunk - a kiszolgált E húr már készenlétben volt ..
Biztos vagy benne, hogy nem kap áramot ? Mérted ? A jelenség, amit leírsz nem erre utal, hanem valószínű a szivattyú kicsiny mozgó szelepe szorult be. Ez úgy működik, hogy amikor a motor egyik irányba forog, akkor pl. balra, ha másik irányba forog, akkor jobbra mozdul el - és egyik helyzetében az első szélvédőre spriccelők vezetékét nyitja, a hátsóét zárja, a másik helyzetében pedig fordítva. Ha tudod, mozgasd meg a szelepet, ha nem, akkor pár ezer Ft-ért kapsz új ablakmosó szivattyút.
Nekem Citroen-nél volt hasonló jelenség, emiatt úgy gondoltam a Peugeot sem más :)
Urak! VW Polo II karburátorát szeretném cserélni. 1992-es évjárat, ACM motorkódos. Az eredeti Pierburg szerintem nem valami jól sikerült, automata szívatós. Milyet lehet rátenni átalakítás nélkül? Nem szeretnék tuningolni. Műszakira is átalakítva maradna, ha nem kifogásolják.
2o15-ös VW Krafter, leszakadt a hűtőventilátor. Észre se vette a söfőr, mert ott maradt a motortérbe. Elment olajat cserélni és szóltak, hogy nincs a helyén a venti. 3 napot állt, amíg hoztak alkatrészt.
Hál istennek , eladtam a 1o és 11 éves Skodámat.... elegem volt járogatni a szerelőhöz minden hónapban, valami apróságért. Hol ez, hol az. És győzködni magamat, hogy azért jó autók.
Sziasztok! Peugeot 206 ablakmosó szivattyú nem kap áramot mikor az első szélvédőre működtetem, ablaktörlő lapátok mozognak. A hátsó szélvédőre gond nélkül nyomja a folyadékot. Találkozott már Valaki hasonló huncutsággal? Szép estét!
Sajnos nem ismerem a típust, de vagy a vizet zárják el csappal, vagy a levegőt terelik el terelőlapátokkal a fűtéskapcsolón keresztül. Mostanában inkább az utóbbi jellemző azt hiszem.
Tehát akkor vagy ez a működtető mechanizmus rossz, vagy mégis csak eldugult a radiátor vízköre.
Nem eszi az olajat (meglepő), 5w30 as van benne, simán lefut 15-20 ezret utántöltés nélkül. Viszont egyéb hanyagságból, vezérműszíj szakadás , és hűtővíz hiány miatti csapágyelkenődés miatt már volt 3 motorgenerál. Mondjuk a katalizátor más miatt is összetörhetett benne.
Sziasztok. Egy problémával fordulok felétek. Van egy vw 2.0 crtdi crafter motor. Beleesett a kettes hengerbe egy valamilyen kis lemez darab, hogy honnan azt nem tudjuk, a hengerfejes szerint be volt ányazódva a másik fele a szívó részbe, talán az előző gazdánál történt valami. Lett cserélve egy dugó, plussz a hengerfejben minden himba, tengely stb. Össze lett rakva, jól indul, de hangos a motor, ha gyorsulok vele csattog meg ciripel, mint ha a kipufogó csonk el lenne repedve és kifújna. rezonál, beremeg és nem úgy gyorsúl mint eddig. A szerelő állítja hogy a tengelyek és a vezérlés is rendben van. Mi okozhat még ilyen problémát. Hozzá teszem mikor a lemez darab benne volt, alapjáraton szebb hangja volt mint most.
Ez a jelenség akkor lép fel az Opeleknél általában, amikor megnő az olajfogyasztásuk.Egy darabig segít, ha a kipufogógáz visszavezetési részt kitisztítják. Viszont a katalizátor is eltömődhet és szét is éghet a sok olajos koromtól. Ekkor kihull a kipufogórendszerbe. Ott eltömődést okoz. Általában ez van. Nézd meg a tenyereddel a kipufogó végén a gázkiáramlást. Alapjáraton is kell érezni a lüktetést. A kihullott kerámiarészt ki kell rázogatni a csőből, dobból, ha eltömődött.
Mann filtert rendeltem. (Meg egy SCT-t próbából, kíváncsiságból.) A Mann 940/25 a Filtron OP525 váltómérete amit használok. Gyári Mann oldalon is ellenőriztem a méreteit 142mm hosszt írnak. Hát jó hosszú 150mm-nél is hosszabb. Remélem nem ér bele a bölcsőbe mert közel van. Az SCT- ugyenez a méret, nekik sikerült valós adatot közölni. :)
Köszönöm. Kritikus rendszer meghibásodás. Túlzott/ kevés kipufogó gáz visszavezetés. Egr lehet? Vagy a magas alapjárati fordulat, és fogyasztás miatt túl sokat kaphat?
Cam nem old meg gyorsan problemakat.
Cam csak lehetseges megoldasokat vazol fel a fonokenek, aki gyors viz partot mos alapon dont arrol hogy mi legyen.
Abszolut balfasz szakmai szinten, de ugynezki - szerte a vilagban- hogy az emberi hulyesegre komoly piac van.
... Aztan mikor veletlenul belebukik...azt EN elvezem.
Mert a hibas ugyan mindig en vagyok, de van ellene fegyverem.
... You know it, I TOLD YOU... Es akkor. Kuss van.
—____
Gesszti, nincs dontes kentszer.
Asszem Paco vazolta jol.
... Van elet nelkule is. :)... Csak minek. :D
(nincs ra szukseged, igy csak oromet okozhat)
Sziasztok! Kölcsön kaptam egy F Astrát. x14xe motoros. Az a probléma vele, hogy 15-16 litert fogyaszt, kicsit magas az alapjárat (mintha menne a szívató (tudom, hogy nincs benne)), és kb 2 3 km után kivillan a motorhiba jelző lámpa. Összezártam a diagnosztikai csatlakozót. 10et villan, aztán 4et, aztán 10et és megint 10et. Aztán ismétel. Nem villogja ki a 12-öt (diagnózis kezdete) sem. Táblázat alapján sem tudom értelmezni.
Ha hobby akkor csináld, olcsóbb mint egy pszichológus a stressz kezelésére ;-)
A mérésekkel mindig az a baj, hogy vagy lassú a mérés vagy nem jó a felbontás vagy a rendszer ismeretének hiányában fogalmam sincs, hogy mit látok :-)
De! Alapvetően én bármit megmérek, legalább 3 féle módszerrel el is álmodozom rajta, és idővel meg is oldom a problémát, csak sokkal-sokkal lassabban mint mondjuk Cam, ellenben én jobban élvezem.
Az én autóim klimaxos ribancok, sosem tipikus hibáik vannak amire látatlanban rá lehet mondani hová nyúljak... :-))))
Manapság, lehet, hogy elhülyülésem okán gyakran analóg órás műszereket használok, meglepően sok kis rezdülés marad rejtve a digitálisok előtt, ez a szkópra is igaz, elővettem újra a lezsírozott analógot mert van amit azzal jó.
Fogalmam sincs, van-e értelme a fentieknek, de jön a karácsony! :-)
A csöves megoldást a kompaktságot nélkülöző kialakítása miatt elvetném. Így se fér már be a kocsi a garázsba a sok szerszámtól, és alkatrésztől.
Vagy az órás, vagy a szkópos megoldás lesz a vége. Órásban gagyit nem akarok venni. Ami meg már értelmes, az ott van 30e Ft környékén. Onnan meg már nem nagy lépés lenne a szkóp. Biztos vagyok benne, hogy szkóppal több időt elszúrnék "játékra", mint hasznos feladatokra, de nekem a műhely amúgy is kikapcsolódás a mindennapi irodai mókuskerékből.
Nagyon megtisztelő a véleményed, de a diagban is nem véletlenül nem szóltam bele a hantek/pico párbeszédekbe és a feltehető fejekbe stb. Nagyon jó dolog, de ha egyszer vennék egyet akkor rákölteném az isten pénzét is mert mindent azzal szeretnék majd megoldani. Úgyhogy önmegtartóztatok.
Nem tudom a hantek plusz ezek a fejek árban mennyire összemérhetők azzal szettel amit Quattro linkelt ha igen akkor hajrá.... Ami biztos hogy az elsőként elhangzott csöves megoldás (ami kb 1000 forintból összerakható a kisállatboltban található csőből meg toldókból) a legolcsóbb és legérzékenyebb. Viszont nem hordozható. :P Az órás az hordozható de csak egy célra alkalmas. A szkóp meg mindenre....
El kell dönteni, hogy mennyi pénzért és mit akar az ember.
Lehet nem jó az ötlet,de azért próbálkozom.Én levenném a tartályt(sec perc)kimos,előtte dugoval kinyomok a csőböl még naaftát,aztán mehet vissza feltőlt felpumpál stb.
Ahh.. Hat azt hiszed a fekfolyadek tartalyokat nem erte el a revolucio?
.. Nem a fasst.
Egy ot eves auto tartaj/lyabol max. De jo esetben, a folyadek 1/3 reszet birod leszivni.
A tobbi kulonbozo kamrakban, titkos atjarokban toltodik fel, es urul le..
Esely nincs arra hogy koppra szivj egy tartalyt, majd friss folyadekal toltsd fel.
Kerdeznem az ertelmet, de megintcsak odabirok kilukadni hogy egy hozzanem erto balfasz mernok tervezett at egy par evtizedig jol mukodo alkatreszt...no smile.
nem ismerem a képességeidet/lehetőségeidet de ha le tudod üríteni a fékfolyadék tartályt, (egy fecskendővel megoldható) majd visszanyomod az elsőfék dugattyúit, az visszatol még egy adag elméletileg "szűz" folyadékot a tartályba. ezt is leürítve feltöltöd frissel a tartályt visszapumpálod a féket, újra utánatöltesz és nyugodt lehetsz...
Csereltesd le fekfolyadekot amyen gyorsan tudod.
(es mond el a servicesnek az igazat)
Ha a prerin lovagolsz belefer a par nap.. de ha a pikes peakrol jonnel le, akkor inkabb taxi. 😝
A következô lenne a problémám. Van egy 2017-as Ford Focus-om. 2 literes benzines. Amerikai ha ez számít. Megkértem a barátnômet, hogy legyen már kedves és töltse fel az ablakmosó tartályt mielôtt útnak indulunk amíg én visszaszaladok a lakásba. Hiba volt. Arra értem vissza, hogy sikerült fél-1dl ablakmosót öntenie a fékolaj tartályba. A nagy részét azonnal kiszedtem ahogy tudtam. De nem tudom maradt benne vagy sem. Mennyi keveredhetett össze és maradt esetleg benne. Mekkora probléma lehet belôle? Gondolom nagy. Cseréltessem le az olajat benne azonnal? Vagy pár napig lehet még használni? Mert a munkám miatt csak pár nap múlva tudom szervízbe vinni. A válaszokat elôre is köszönöm!
(a vicc, hogy a féklámpa elektronikus, ha bármelyik áramköre jó a féklámpa kapcsolónak akkor az összes funkciója működik, még a tempomatot is engedi bekapcsolni, és megy is az abs meg az asc is, csak írja ,hogy rossz, de nem,.... ráadásul a hülye hibát nem AKKOR írja ki ...vagy gyújtja ki a ledet a műszercsoportban -ha van- , amikor a kapcsolót rossznak érzi PONT,tehát épp nyomod a pedált, hanem "egyszercsak")
Nagyon pofátlan kérés lenne tőlem, ha megkérnélek, hogy állíts össze egy konfigot nekem mondjuk ebay link szinten?
Jól gondolom, hogy ez egy olyan cucc lenne, ami usb-vel csatlakozik egy pc-hez, és rögzíti az eredményt, amit akár utólag ki lehet értékelni?
...hovatovább esetleg alkalmas lehet olyanra, hogy indítózás közben méri az akksifeszültséget, és ebből készít egy olyan diagramot, ami alapján következtetni lehet a hengerek állapotára? (mármint egymáshoz képest)
:-) Zöldséges a lelkem,hajnalban,amikor indul,lenne egy alap elvárása az autóval szemben,mondjuk,hogy menjen pl. A távirányító kezelés megtanítása,csak tűzoltás lenne,ha az autó megbízhatóan üzemelne,akkor lenne szebb a világ. Na most,ha nem lenne imo,akkor szerintem feltűnne a cél a horizonton...
Ismerősnek Seat 1.2 motorosnál az volt. Kitisztíttatta akkor nem jött elő. Prémiumbenzin + meghajtás is segíteni szokott nála a takarításig. Akkor hónapokig jó volt.
Uraim! Az alany megint egy W638 V200 benzin-gáz spanyol Barkas Mercedes.'97-es ezüst. A kérdésem az lenne,hogy vajon ki lehet valahogy kapcsolni software-esen az immot?Már másodszor szopatja meg a tulajt reggel indulás után,az autó pöccre indul,szépen jár,majd kb 100 méter után megáll,mint a hal szeme.Utána akkulemerülésig lehet tekertetni akár benzinnel,akár gázzal,egy röffenést se hallat. Kb 2 óra múlva tudtam odamenni a kocsihoz,kinyitottam a távirányítóval,a lemerült akksi miatt kicsit nyögve,de simán indult. Az imo máskor is szórakozik,ha leállítás után nem zárom be az autót és pár perc után újra akarom indítani,már világít az imo lámpa és nem indul,de ha bezárom és kinyitom újra a távirányítóval,akkor elalszik a lámpa és indul simán.Előre is köszi!
Biztosan jó cuccot lehetne így összerakni, de ehhez az én tudásom már kevés. Nameg, ha elkezdek egy ilyennel játszani, akkor megint az lesz, hogy napokig nem jövök ki a műhelyből... :-)
Már ott elakadtam, hogy melyik nyomástartományú szenzort kellene választani, azt milyen csatlakozóval kötném össze az oszcival, és melyik kütyüt is kellene hozzá kiválasztani. Nekem többségében 2-300 dolláros kütyüket ajánlott most így hirtelen az ebay.
Egy ismerősömmel beszélgettem ( alkatrész kereskedő ), és ezek a fordok kerültek szóba. Azt mondja az üzemanyag nyomás szabályzó tönkremegy, és a megemelkedett nyomástól a dugónak is annyi. Ez kb 200-250e km körül.
Jaja-igen ez igy korrekt ! Érdekes mert egy rém egyszerű egyrétegű nyákról beszélünk nagyrészt passzív alkatrészekkel.Elnem tudom képzelni mit vágott benne szét-de holnap szétszedem az egyiket-aztán kiderül mit vágott benne szét-utána jön a neheze-kideriteni honnan a zárlat stb-szíííváááás
Értelek,de ha egy jól működő autó jó óracsoportját átteszed egy hibás autóba,akkor nem csoda,ha azt is kinyírja,ezért kell az új autót végigmatatni,hol a zárlat.
Köszi-értem amit irsz ! Kiveszem és szétszedem az óracsoportot-de most is azt mondom-hogy a másik műszeregységet amit a másik autóból vettem ki és full tökéletes volt-betettem-és úgy vettem ki hogy semmi nem működött rajta (kivéve az alsó sor amikor gyújtást adok rá) Valami tönkrevágja azt gondolom ebből-hiszen annak semmi baja nem volt-minden létező rizsszem izzót működtetett rostélyoknál klimánál stb-és a két darab T10-es műszerfal háttérvilágitást is-most meg az sem mjó-ugyanolyan vakság van az egyikbe mint a másikba.-áhhhhhhhhhhhhhhh
A potival szabályozott áramkört úgy értem,hogy bele kéne mérni a műszerfaltól a középkonzolhoz,meg a három rostélyvilágításhoz menő vezetékekbe,hátha ott van zárlat,ami lehet vezeték kidörzsölődés,izzóhiba,elengedett forrasztás,stb.Ez babramunka,de meg kell keresni.
Az órában meg érdemes kivenni a háromműszeres egységet és szemmel végignézni a nyáklapon a vezetőszálakat,mert abból is láttam már felolvadt,szakadt darabot.
Gondolj arra,hogy az olajcsere jóval olcsóbb,mint a váltójavítás és hát nem vagyok renaultos,de valszeg van ott élet a márkaszervizeken kívül is.Nincs itt Clio topic,ott talán többet tudnának segíteni.
Köszi a választ-de egy a gondom ezzel-hogy amikor betettem a másik autómból a hibátlanul működő műszerfalat(tokkal-vonóval izzóstúl potistól stb)-akkor mi cseszte szét azt is-azt gondolom hogy talán valami műszerfalon kívülről érkező gond lehet ami a hibátlant is elrontotta-csak kérdés hogy mit tett tönkre és mi az ami olyat tesz benne
Én első körben végignézném a potival szabályozott áramkört,nincs-e kidörzsölődés,vagy szabálytalan szerelés,vagy egy zárlatos izzó,nem ok nélkül vágja ki azt a biztosítékot.
Az óracsoportban meg ránéznék a panelekre,könnyű szétszedni,mert van,hogy a nyáklapról előbb olvad fel egy szál,mint hogy kivágná a biztosítékot.
Igy vettem és most derült csak ki sötétben hogy a műszerfalon csak a háttérvilágítás van,amúgy sehol semmi-ablakemelő -visszapillantó állitó-rostélyok -klima panel stb stb Kivettem a műszerfalat és a kis piros biztosítékot kicseréltem-gondoltam hiba letudva.De sajnos maradt minden ugyanúgy és kiverte újra a kis piros biztit-sőt még a háttérvilágítás is elment (biztosítékok jók elvileg a motortérben) Kivettem a másik 124-esemből a tökéletesen működő komplett műszerfalat és kipróbáltam vele-sajnos ugyanúgy semmit nem csinált korom sötét minden csak az alsó sor világit mikor gyújtásra teszem!. Visszatettem a régi 124-esembe és most már az sem működik se háttér se semmi-kapcsolok rostélyoknál a fény klíma panel-szóval semmi.
Valami tippetek Urak-5 napja ezzel szívok-és nincs már ötletem.
Kivettem és megcseréltem már a pótmétert ill. a lámpakapcsolókat is-hátha-de semmi....
Itt az alap szituáció,egyből kérdezi a program hogy króm csomagos e vagy sem,ugyanez a kérdés felmerül a helyzet jelzőnél is...,a programban vissza lépve tudsz keresni,tájékozódni. Úgy látom gyári alkatrészek lesznek csak,persze hazai helyzetről beszélek,nem ismerem az ebaj stb viszonyokat,azt majd te a kimásolt gyári számok alapján megteszed.
Lehet? Szerintem már úgy oktatják manapság. Annyi idegbeteg fékrugdosóval találkozni az utakon, hogy spontán ez nem lehet. Kivéve azokat, akik valahogyan a lábukat állandóan rajta tartják a féken, mert a féklámpa csak a közlekedési lámpánál megállás után alszik ki. :):)
1995/04. évjáratú Toyota Hilux 2.4D 4WD 60KW autómon betört az első helyzetjelző és a hűtőrács is elég viseltes. Kerestem neten, de sehol nem találok rá másik lámpát és rácsot, esetleg tudnátok adni egy cikkszámot vagy linket, ahol meg tudnám rendelni?
Bocs hogy belevau, ha hüleséget írnék lépd át.. de volt nekem egy 4 karbis boxer Alfasudom még '96 körül. (bár meglenne most!)
Azzal jártam egyszer ilyen beállításon a Szamosi féle Alfa szervizben és kutya egyszerűnek tűnt a műszer. 4 üvegcső volt, közlekedőedényként összekötve. Mindegyik egy egy vákumcsővel egy-egy fojtószelepházra volt kötve és ennyi.
Ezzel vizsgálták hogy mennyire mozdulnak egyszerre felfelé a vízoszlopok gázadásra. Csak azért írom, mert lehet hogy sokat nem érdemes adni érte, egy ilyen pár darab ezresből összerakhatónak látszott.
"Mi is a baj?" - Most fél év alatt elkopott mindkét oldalt a fékbetét, mikor előtte a 2009-ben vásárolt kocsin 2013-ban kellett korábban fékbetétet cserélni. Tehát előtte 4-5 évente elegendő volt fékbetétet cserélni, most meg 8 hónap alatt elfogytak.
Bosszant, hogy idén két részletben 200 rongy felett hagytam már ott a szerelőnél, és baromira nem fél évre terveztem a fékbetét cserét. (Levegőszűrő, Olajszűrő, Motorolaj, Gyújtógyertyák, Szelepfedéltömítés, Féktárcsa, Fékbetét, Első stabilizátor kar, Első támasztó gömbfej, Kormányösszekötő gömbfej, Vízpumpa, Szimering, Vezérlés szett, Hosszbordás szíj)
Sziasztok! Chevrolet Tacumámon idén márciusban cseréltek első féktárcsákat, fékbetéteket. Azóta futottam 10.000 km-t, a fékbetétek pedig elkoptak. A szerelő váltig állítja, hogy ők nem hibásak. Vagy a fékbetétből fogtam ki rossz szériát, vagy a rendszerbe bekerülő szennyeződés okozta (fékhengernél valami kilyukad, de nem értek hozzá, úgyhogy nekem kínai, amit ragozott). Mit gondoltok? Létezik ilyen, hogy mindkét oldalt elfogynak a fékbetétek fél év alatt, és a szerelő mindent jól csinált?
Ha lebontod akkor a karter gáz szűrőjét is, ne csak a csöveket cseréld! És ez összes gumicsövet a szívósor alatt! Később megbánsz minden csövet amit most nem cserélsz!
1. szerelő mondta: szívósor tömítés,- ezt jövőhéten cseréljük.
2. szerelő mondta: kartergáz visszavezető cső lyukas,- ha a szívósort leszedjük, akkor ez is csere.
3. szerelő mondta: vezérmű szíj görgő,: ezt amúgy is komplett illene cserélnem.
A bal o. féltengely belső szimering "könnyezik" váltóolaj meg állítólag szintetikus ami kell bele.
Oké, majd visszatérünk a témára és a vázszámot stb. privátban holnap elküldöm.
A kasztni elemek nincsenek útban, majd lelevelezzük.
A Volvot meg nem baj , ha nem vagy szerelő, -azért már láttál alkatrészt nem keveset:) de meghallgatjuk a nyikorgását, feltételezünk valamilyen hibát, és majd úgyis végig megyek vele a karbantartási procedúrán, és egyszer csak megjavul.
Lehet már a jövőhéten, a szívósör tömítés csere után.
Szal majd egyeztetünk, mert közben minden nap műtét van a kocsin, de vannak pihis napok is.
Én, ha alkatrészre lesz szükségem a Volvoba , téged kérdezlek meg elsőként.
Apropó, milyen vezérműszíj szettet javasolsz?
És bal oldali féltengely szímeringet, ill. váltóolajat?
Csörgess meg, vagy sms,ha a kasztni elemek kellenek.
Mondom leviszem, megnézed, meghallgatod a Volvo nyiszogását,- mondasz rá valamit- és ha nem kell az alkatrész bedobunk egy pörit vagy bármit a Csárdában és haza suhanok.
Nem gond, de 1-2 héten belül feldobom a Z/Y adok veszekre, me a Volvo pénztárca zabáló, nem mintha a Zasti nem az lett volna, megszoktam.:)
privátban is írhatsz, ezért írtam ide, mert látom most itt vagy.:)
Nem azon van a hangsúly, hogy hol áll a gyár, hanem hogy egy német cég minőségbiztosításában jobban megbízom, mint egy tunéziaiban. (A Mann legnagyobb gyára amúgy Marklkofenben van, az Európában vásárolt olajfiltereken Made in Germany feliratot fogsz találni.)
Ez a neckerman,és webshopon jónak/premiumnak hirdetett társai sehol nincsenek egy filtron/purflux/fram és a többiek által említett valóban prémiumokhoz képest. Látod mindig ez a baj,a folyamatos termék pártolás,hogy ez milyen tuti,mennyi csillag,milyen giga brand...,amúgy a dcman nagyon el van terítve,széles a paletta,nyilván akarnak ők is egy szeletet a haszon tortából,de maradj az OP525/3nál. Anno championt az Auchan is árult,jó volt vasárnap levenni polcról,de ennél több előnye nem volt a felsorolt budget márkákhoz képest.
Igazából a Filtronnal meg vagyok elégedve kb 10x vettem már erre az autóra ilyen szűrőket. Ami nem vált be: Denkermann.- azt is jobbnak írták pedig Hidegen csattogott a tőke 10mp-ig biztos visszaejtette az olajat. A levegőszűrője meg salátás volt cserekor már. El voltak torzulva a lapkái.
Champion márkát pedig nagyra tartják sok helyen.
Mecafilter gyári beszállító francia modelleknél elvileg.
Most a kettő közül fogok választani, aztán jöhet a Hengst-Knecht. (Mann már volt.)
Vannak rá tervek, hogy visszatér a vitorla. A Beluga Skysails nevű hajó az első tesztjármű. Maximum 15-20% spórolás érhető el egy ilyen kicsi és olcsó vitorlával, teljes távon pedig 5,5 %-ot
Mercedes C200 kétliteres, hengerenként négyszelepes, kompresszoros motort hord az orrában. A hosszában beépített motor jobb oldalán helyezkedik el a mechanikus feltöltő,""
szoljatok man neki hogyha korbe forog a kocsi koru', akkor hol a bal, hol a jobb oldalon van az a kompresszor..szvsz csak fikxalni kellen hogy mi inercia rendszerebe is gondolkodik eppen..
teknikai ussagirok.. Tibi bazmeg sir erted a NEP. :D
Bocs, ha off, de ez tűnik az egyik legpörgősebb autós topiknak. Meg tudná mondani valaki, hogy miért nincsenek kompresszoros dízel autók? Legalábbis én sose hallottam ilyenről.
Lépcsőzetesen szoktak vágni. A lelkiismeretesebbek, akik már majdnem kasznisok.
Így az összes lemez összeheftelhető, nyilván az eredeti paramétereihez köze sem lesz, a leggondosabb munkával sem, de ez van..
Nyilván jóléti országban egy így törött ennyit érő autót régesrég _nem_ javítanak meg, értelme sem lenne,......
Idehaza viszont ez biztos meg lesz javítva, az a kérdés hogyan..;
...AAA autó általi eladásra kb. kikalapálva-összekittelve, lenagyolva, letüsszentve, mert van ám akinek ez is "javítás"!, "fél autót" a semmiből visszataknyolja üvegszálasból....
"merh'á ha a sportkocsiknak jó, akkor ide miér' ne lenne...?"
Occsobbik megoldas: tetöoszlopbol serült resz kivag, bontottbol odaillö darabot behegeszt,
ezt ugye csak viccből írtad? ezek az oszlopok (nem tetőoszlop hanem szélvédő) három, négy rétegűek úgy rakódnak egymásra mint a hagyma rétegei köztük kis légréssel. az nem tudod csak úgy behegeszteni.
ráadásul ha csak simán kivágod akkor ottmarad a becsavart sarokpont a tető kezdeténél...
kell egy másik ajtó, a szélvédőoszlopot a hajlásnál átöleljük széles "gurtnival" és úgy visszahúzni a megfelelő ívre, közben vagy a végén az oszlop külső borítását a sérülés alatt és fölött átvágva le kell hámozni (ez helyett kell egy egészséges darab) és az alatta lévő közbenső merevítő rétegeket akkor lehet rendbe tenni. én pl felraknám húzatópadra főleg ha a túloldali ajtóhézagokra is áthatott az ütés.
A youtube-os ruszki lakatosok ezt saját anyagából megcsinálják. :-) Még a műanyagot is kiegyengetik.Viccet félre téve,egy karosszérialakatosnak,tehát valakinek,akinek ez a szakmája és valóban ért is hozzá,ez nem lehet probléma.
Nyálkás úton megpördült és oldalával villanyoszlopnak ütköző autó kasztniján az ajtó és az A oszlop az alábbi képeken látható módon sérült. A padló, küszöb nem sérült. Szerintetek ez javítható, vagy az A oszlop sérülése miatt kuka az egész? Ha javítható, akkor ez hogyan történik, mi ennek a menete? Előre is köszönöm a válaszokat!
Tudod azert vagyon ilyen félős ezen a fronton mert a napokban volt egy doblo amihez keservesen lett meg a komplett szett cikkszám változások miatt. Tehat nem zárnám ki a valeot,de a luk szettnél úgy látom nincs több verziós varia.
A magaslégkörnek mindegy, hogy a nehézolajas égésterméket a partközelben eresztik ki magukból, vagy kint a nyílt tengeren. Persze, egyértelmű, hogy a gázolaj kevésbé szennyez de épp amiatt mert az sokkal drágább, a hajó úgy fog útvonalat választani, hogy minél kevesebbet kelljen azzal mennie, így majdnem merőlegesen fogja megközelíteni a partot. Szóval ez az intézkedés csak a lokális légköri terhelést csökkenti nem az általánost. Kb ugyanaz mintha az összes dízel buszt lecserélnénk elektromos trolira de ugyanannyi gázolajjal erőműveket fűtenénk ami a delejt elkészíti nekik.
Nem egészen. Amit gázolajjal mennek, az kevésbé szennyez és globálisan ez is számít. Valamint hajókra lebontva ma már sebességkorlátozás* van az óceánokon is, éppen a károsanyag kibocsátás miatt.
* nem számszerűsített sebességkorlátozás, de csak csökkentett sebességgel tudják teljesíteni az előírásokat.
Meg tudja-e valaki mondani, hogy 97-es VW Polo bal első zárszerkezete ugyanaz-e 3 és 5 ajtós esetén. Tönkrement, és úgy tűnik, elég hiánycikk.
5 ajtósba keresek, 6N1837015E cikkszámú van benne, ami tönkrement, viszont 6N1837015C cikkszámút elég sokat látok a német eBay-en, de erről sok helyen azt írják, hogy ajtósba való és nem vagyok benne biztos, hogy ugyanaz-e. Amúgy vákuumos cntrálzáras még.
Esetleg van-e valakinek eladó. Féltucat bontót már végighívtam, nincs.
Ez így önmagában messze van az igazságtól. Ma már szinte csak kint a nyílt óceánon használhatnak nehézolajat. Part közelben (talán 150miles) csak szigorúan kénmentes gázolajat. És ezt rendszeresen ellenőrzik is.
Nagyon rossz hírű cég az aaa, de ha veled rendesek voltak örülj neki. Fütyülni fütyülhet sztem az a fals levegő is amit már felfedeztél a szívósor tömítésnél.
Én inkább azért aggódnék hogy miért szív ott falsot ...?Egy szívósor tömítésre sztem nem jellemző
hogy normál üzemben tönkremenne.
Az előző tulaj többet tudhat erről mint amennyit neked elmond.
Az óceáni közlekedéshez használt olcsó nehézolaj egyre nagyobb problémát jelent, mivel jóval szennyezőbb, mint a szárazföldi közlekedésben használt üzemanyagok. A dízelmotorjaikban nehézolajat égető hajók ként és egyéb szennyező anyagokat juttatnak a levegőbe, jelentősen hozzájárulva a légszennyezéshez és a klímaváltozáshoz. A világ legnagyobb óceánjáróinak napi emissziója felér egymillió autó károsanyag-kibocsátásával.
2.5 szívódé '98.as Renault master, fehér, külső munkahengeres váltóval.
Indítás után néhány percig szépen veszi a sebességeket majd alig lehet betolni sebességbe, a rükverc egy külön művészet, meg az egyes is...
Leállítom, áll pár percet, s ugyanez a tünet, a kinyomó hidraulika nem levegős, nem enged vissza, néztem a váltón a munkahengert, ugyanannyi az útja mindig, mégis olyan mintha nem emelne ki rendesen, illetve pontosan hogy olyan. Mi a bánat lehet szerintetek? Szerkezet hibája lenne?
nos én aznap szerződtem a biztivel az érvényes bónuszunkra mikor mentem az ocsmányba, ott "kisorsolta" a rendszámot az ügyintéző, majd közölte hogy nem tudja kiadni amíg a bm nem ad rá típust. kérdeztem visszamenjek e a mozaikba, nem ez hivatalból müxik. tíz nap múlva hívott hogy be kell menni a mozaikba módosított adatlapért:( what the fuck?
közben jött egy levél a biztosítótól hogy mivel nem írattuk át időben megszüntetik a szerződést.
ismét what the fuck?
újra kellett kötni, és mabisz díjas volt az eltelt tizen nap szerintük. írtam nekik egy szívhez szóló levelet hogy az anyjukat mert,
nem átírás hanem forgalomba helyezés
ne küldjön a tizenkettedik napi dátummal olyan hivatkozást hogy letelt a törvényi határidő, és ha nem teszik rendbe az agyukat feljelentem őket a bankfelügyeletnél.
a rendszám a 14. (!) napon a kezemben volt de az autó egy Rover RD MGF a magyar hatóságok szerint egy MG RD TF ismét what the fuck!
a bisztosító újra küldött egy levelet hogy a másodjára kötött biztosítási ajánlatot nem áll módjukban elfogadni. ???? ismét what the fuck.
másnap megint egy levél a biztosítótól hogy az eredeti ajánlatot (B9) visszamenőleg életbe léptették.
erre már csak Gabent tudtam idézni, itt mindenki hülye? itt mindenki!
Valami egymás mellett elbeszélés van, miközben ugyanarról beszélünk. :)
A 15 nap határidő az az átíratás megkezdésére vonatkozik, és a közigazgatás, meg a rendőrség dolga - a biztosítónak/biztosításnak semmi köze hozzá.
A biztosítás viszont azonnaltól kell mint te is mondtad. Neten megkötöd aznap amikor vetted és várod a díjértesítő levelet amit ha hamar jön be is fizetsz. Ha később akkor meg akkor fizeted be. Majd bejelented a forgalmi engedély számának a változását amikor át lett íratva (változásbejelentésre asszem 8 nap van a biztosító felé).
Forgalomba helyezésnél meg nyugodtan visszadobhatja a szerződést, ki a faszt érdekel hiszen nem kell fizetned fedezetlenségi díjat arra az időszakra amíg az autó forgalmi híján úgysem közlekedhet tehát balesetet sem okozhat. Ugyanezt velem is eljátszották, csak nekem több mint egy hónapig húzták mert az eredeti német eladó nem értette, hogy miért kell neki nyilatkoznia arról, hogy ő adta el az autót a német kereskedőnek. Persze hogy ő, mondta, de ehhez mi köze egy távoli országnak? Végül aztán csak küldött ékes nyelvű német levelet, hogy igen. Úgyhogy kötöttem egy biztosítást az első alkalommal amikor ocsmányirodába mentem, majd öt hét múlva még egyet amikor másodszor mentem. Az elsőt visszadobták azzal hogy hiányos, nincs benne a forgalmi száma (mert nem volt bammeg :P) és nem jött díjbekérő. A második meg onnantól volt érvényes amikortól az autónak forgalmija lett - hiszen addig biztosan nem közlekedett.
nekem volt már gondom a biztosítóval a 15 napos időtartam miatt,
visszadobták a szerződést mondván hogy nem történt meg időben az átírás, pedig nem is átírás volt hanem forgalomba helyezés és az okmány ült a papírokon a típus azonosítás miatt.
új szerződést kellett kötnöm persze bónusz nélkül, egy elég kemény hangú levélváltást követően annullálták a másodjára kötött szerződést és visszaállították az eredeti életbeléptetését.
szóval attól hogy időben belekezd és az okmányiroda csak a közigazgatási bírságot ússza meg, egyéb kellemetlensége még lehet
(ilyenem is volt 1x mert én is munkanapra gondoltam egy dec 19.i vásárláskor. 10ezer kellett a rendőrségnek miatta)
Azt néztem. Ha törlöm a hibát eltűnik. Ha leveszem és ráadom a gyújtást újból, akkor elő jön. Lehet rosszul gondolom, de ha valóban rövidzár lenne, akkor törlés után azonnal vissza kellene dobnia.
Mind1. Hétvégén kiszedem az ecu-t és az órát is. A gyertyákat mértem 1.8 és 2.2 Ohm közt voltak.
Igen a biztosítás oké azt elkészítették ott rögtön.
Az a gond, hogy 9 éve kifizette a volt tulaj a hitelt rá, de opciós törlést nem csinált.
A bank igazolás eredetijét a régi tulaj bevitte a aaa be, de azok nem találják.
Írtak -aaa- levelet a banknak, hétfőre talán megküldik eredetivel megegyező példányt lakhelyemre az általam kijelölt, illetékes kormányablakba.
Másolat van színes nyomtatott is, de ez a kormányablakban üllő emberkének nem jó.
Ha rezeg a léc a határidőt illetően, majd eldöntöm mi lesz, de Zastit vissza nem hozok, kérek valami mást.
De nem adnám vissza ha lehet a Volvot, mert jó gép , annak ellenére hogy lesz rajta mit csinálni.
A régi tulaj is mondta jó a gép csak a sipákoló hangja miatt adta le, mondtam neki 1500 ft os alkatrész a tömítés, de ha a vízszivattyú az sem gond mert vezérmű szíjjal feszítő görgővel majd cserélve lesz.
Az a hibakód egy időszakos szakadás a led áramkörében, lehet attól is, hogy levett műszerfalcsatival ráadtad a gyújtást véletlen.
Én nem foglalkoznék vele(ha egyébként világít), töröld ki.
Gyertyákat szakadásra multival, szikráztatásra vezetékkel tudod nézni, mint írták, de ha nagyon tutira* akarsz menni, akkor áramfelvételt kéne mérni gyertyánként, 15-16A-rel indul, 10A környékére esik vissza, ha kiizzott(6-8s), de ha úgyis kiveszed-cseréled, akkor nem kell.
*multival jó ellenállásúra mért gyertya fel tud venni 2, meg 25 ampert is, és ugye egyik se jó.
Izzítógyertyákat egy sima multiméterrel is meg tudod nézni általában akkor rosszak ha nem tudsz ellenállást mérni- szakadtak. Műszer sípoló szakadásvizsgáló állásban figyelned sem kell a kijelzőt.
Másik bevált módszer: Akku + ról egy vezetékkel egyesével az izzítógyertyára rakod- ahol szikrázik az a gyertya vesz fel áramot tehát jó.
Most tekintsünk el attól hogy lehet hogy már nem a végén izzik fel meg későn.
A gyertya hibára sz..rabb nehézkesebb indításból következtetek. Ami miatt lett lekérdezve az autó. Amivel egy időben jelent meg a hibakód.
Pont ezért került fel a kérdés. Az ecun kívüli rész nem zárlatos. Így ha jól néztem, 2 helyen lehet vissza jelző zárlat. Amiből az óra az egyik, amit kizártam, mert azt előtte pár nappal néztem más okból. Az ecu meg úgy tudom zárt doboz, és nem volt kivéve még. Hogy zárlat legyen, valaminek rövidre kellene zárnia belül valamit. De bele még nem néztem ez igaz.
A rajz szerint nem jelzi vissza a gyertya hibát ahogy írod, de van ott 1 vezeték ami nincs rajta a rajzon ami egy vékony, táblából a piros-fehérrel egy lábról megy a kötegbe valahova. nem tűnt utólagosnak. Másik végét nem tudom és igaz csak feltételeztem, hogy a terhelés mérés miatt megy vissza az ecu-ba. Ezért feltételeztem hogy mégis jelzi a gyertya hibát. És nem ellenőriztem mert, le kell bontani a műszerfalat hozzá. és végig követni a kötegbe. Ezért előbb kérdeztem itt.
mind1 kiszedem az ecu-t, nincs e benne forrasztási hiba ami miatt talán jelezhet.
"Bocs nekem ez csak egy relé amit az ecu vezérel."
Az tény, nem is vonja kétségbe senki. Viszont fogalmam se, hogy ez most hogyan jön ide, ??? miért ragaszkodsz ehhez a relé meg izzítógyertya rögeszméhez, miközben a hibakód az "izzítás" visszajelzőjéről szól. Márpedig azt Te is látod, hogy annak nincs reléje. Valamint a visszajelzőnek (aminek csak egyik funkciója az előizzítás jelzése !!!) semmilyen fizikai kapcsolata sincs magával az izzítással. Így annak valós működéséről sem képes jelzést adni. Ebből adódóan, ha a 4gyertyát kiveszed és eldobod, a visszajelző akkor is pont annyi ideig fog világítani mint a gyertyákkal. A kapcsolási rajzból is egyértelműen látható, hogy ez a rendszer a gyertyák állapotát nem képes ellenőrizni, így azok hibájára hibakódot sem adhat.
Vannak olyan töltők, amiket kifejezetten erre találtak ki, hogy felfúrd a moped mellé a falra, októberben ráakaszd, és márciusig elfelejtsd. Ha olcsón jót akarsz:
Sziasztok: Cam aro -nak, Pinqui -nak, C2ONE -nak köszönöm, a rádióm üzembe helyezési sikere érdekében tett lépéseket, közölt infókat.
Sajnos találkoznom kellett a volt tulajjal és amíg dumáltunk, beírta a kódot, megjegyeztem, úgyhogy ma mehettem 200 km t ügyintézés céljából, de nem gond mert szeretem ezt a vasat vezetni.
Valami nyisszogási hang miatt vitte eladni, mert állítása szerint senki nem tudta mi a baja.
Nekem az első szerelő féktisztítót fújt a szivótorkokhoz, majd felpörgött a motor.
Erre mondta szivósor tömítés csere. Leállításnál még ki is fúj.
A 2. szerelő a szíjat fújta meg, de hang maradt , ő is azt mondta szívósor tömítés csere.
A 3 szerelő vállalja jövőhéten a tömítés cserét, remélem "más" nem lesz.
Tegnap kapott új hűtőt.
Átírás 15 munkanap vagy naptári nap?
Hát ha 100 a vezérmű szíj és egyebei csere, akkor elpörög még így a nyárig és ha átmegy a vizsgán akkor áldozok majd többet rá, mindenesetre beszerzem a régi tulajtól mikor volt szíj csere?
Kapcs rajz 12es oldal Ecu 50es lába rajz szerint kék/sárga a relé panel G1/3as lábára kötve. Ami a relét vezérli 85ös lábon. A relé másik lába 86 nyíl szerint felhúzott. (amúgy indítás kapcsoló.) Relé 87es lába ami a táblán a Z/1 es csatlakozó láb, piros-fehér pedig megy ki az gyertyákhoz. 30as lába felhúzott. Bocs nekem ez csak egy relé amit az ecu vezérel.
Az izzító feladata, én úgy tudom az(lehet rosszul), hogy melegítse az égéstérbe jutott anyagot, hogy könnyebb legyen a gyulladás, égés, és feltételezem ezt a hőmérsékélet jeladó/-k alapján teszi. Ha 5 fok alatt izzít csak.
Hőmérséklet jeladók szintén ecu-ra kötve. De kikereshetem azt is a rajzon. A vissza jelzést pedig az órának küldi el, hogy meddig és hogyan világítson a sárga led. De valóban a proci programját nem tudom olvasni.
De azért elmondom még egyszer hátha elgondolkodsz rajta. Az ECU számára a "visszajelző áramkör" a saját lábánál kezdődik. (nem az ECU-külső lábnál hanem magánál a csipnél).
Na itt a kezdődik a baj. Alapból nem konstruktív hanem hülyének nézzük a másikat. Az áramkört megnéztem már. De amúgy alig több mint egy táp, relé és egy pilács. A többi kapcsolódó eszközre meg más hibakódot ír. Lásd ha a hőérzékelő ami alapján kapcsol akkor azt a hibát írná elvileg. De amúgy azt is néztem már.
A kérdés pedig azért került ide, mert hátha valaki mond olyat amire én nem gondoltam.
Ti talán láttok Mazda skyactiv dízelt. Én kerülöm, de van egy ismerősnek és támad :-)
2013-as autó és szórványos olajszint és olajnyomás figyelmeztetés van menet közben. A régebbi Mazdáknál tudok kenési gondról, ezeket nem ismerem. Mintha olvastam volna olyat is, hogy központi elektronika sw frissítéssel kezelik.
Ja,OK. Datában benne van a pumpa száma(w202 c250td benne volt). Réz alátét,előírt nyomaték,belül rugó meg izé. Ha túl van húzva megvaltozik a motor hang,kopog,stb(mondták anno,én nem tekertem szét ilyet még). Na most szabad röhögni😬.
Sziasztok! Corsa c easytronic menet közben megállt, azóta nem indul. A fokozat kijelzőn csak egy vízszintes vonal van. A váltóvezérlő adhatta meg magát?
Mitől lenne öreg,nálam nem járt le. Ki mit használ,én mondjuk mindhármat.
A cikkszámokat már kibeszéltük mint padon ülő nyugdíjasok. Valami nem kerek,hát az nem,hogy ez itt egy szoftver tér és nem egy alkalmas szerelő javítja az autót hanem mi/ti,aki épp csatlakozott.