Keresés

Részletes keresés

kavkaz Creative Commons License 2005.02.07 0 0 7713
Mondjuk a "legyen hiteles forrásból" megfelel?
Előzmény: turtur (7711)
Qedrák Creative Commons License 2005.02.06 0 0 7712

 

Nézd, beidéztétek ide a II. Endre-féle dekrétumokat.

Kiderült róla, hogy legkorábban a 15. században hamisították, ezt a jogi terminológia mutatja. De valószínűbb, ogy Litteráti-hamisítványról van szó.

 

Ezek után várom, hogy milyen szkíta szokásokat elnyomó rendeleteket hoztak az Árpádok.

 

(Az agresszív hangot pedig ha lehet, tartogasd meg másnak).

Előzmény: turtur (7705)
turtur Creative Commons License 2005.02.06 0 0 7711

mit szeretnél olvasni hírtelevízió?

 

két szkíta megy az utcán. az egyik azt mondja:...

 

ez jó lesz?

Előzmény: kavkaz (7710)
kavkaz Creative Commons License 2005.02.06 0 0 7710
A szkítia beli szokásokból csak csúnya elhallás útján lesz szkíta szokás, de hogy még ez is hamisítvány legyen...:)))

Kérlek, írj még!
Előzmény: turtur (7705)
rovó Creative Commons License 2005.02.06 0 0 7709
A bodrog-alsóbűi rovásfelirat a honfoglalás korából való. De vannak hun és avar feliratok is ugyanezzel az írással.
Előzmény: taaltos (7703)
rovó Creative Commons License 2005.02.06 0 0 7708

A pénz hiteles, az olvasat rovásjelei is ott vannak (némi bizonytalansággal, vagy magyarázattal), s az olvasat is "kijön", de mégis ... Annyi bizonytalanság terheli, hogy nem tudok biztosat mondani rá. Sem igent, sem nemet. Az effajta eseteket akkor ítélhetjük meg biztosabban, ha hasonló jellegű, de eltérő olvasatú éremfeliratok sorát fogjuk megtalálni és a jelenség rendszerszerű lesz.

 

Ugyanez a helyzet a kereszt rovásfeliratával is. Ahogy az éremképen megjelenik, az egyértelmű rovásfelirat. 

 

De ha ez egy véletlenül tükrözött Jézus Krisztus névrövidités, akkor a rovásfelirat léte bizonytalanabbá válik. Ha pontosan ugyanilyen keresztek sora kerül elő Krétán, vagy Dél-Spanyolországban, akkor egyre kevésbbé fogom azt hinni, hogy ez a görög olvasat mellett egyidejűleg egy rovásfelirat is lehet.

 

De ha hasonló keresztek jelennek meg Kazár területen is, máshol viszont egy sem akad belőle ...

Előzmény: taaltos (7703)
rovó Creative Commons License 2005.02.06 0 0 7707

Én nem szavaztam az indoeurópai értelmezésre, csupán jeleztem, hogy szükebben és tágabban is lehet érteni a szkíta fogalmát. Nekem mindegyik jó. Azt azonban el kell kerülni, hogy minden résztvevő másként értelmezze, mert akkor nem fogjuk érteni egymást. 

 

Mást jelent a szűk és mást a tág értelmezés. Ezek nem zárják ki egymást, nem ellentétesek egymással.

 

Ha mi (mai magyarok) szkítáknak tekintjük magunkat (és erre jogunk van egy bővebb értelmezés talaján), akkor azt kell mondani, hogy ugyanakkor hunok is vagyunk, meg avarok, meg szabírok is. Ez a sok név megnehezíti a beszélgetést, még ha joggal használjuk is mindegyik népnevet. Ezért célszerű rögzíteni egy beszélgetésben, hogy mikor, melyik értelmezését tekintjük mérvadónak a szkíta népnévnek.

 

Ha azt mondjuk (egy szűkebb értelmezés talaján), hogy a szkíták Kr. e. éltek, s mi már nem vagyunk igazi szkíták, csak szkíta-utódok - nos, ez ugyanazt jelenti, mint az előző álítás, csak más szavakkal.

Előzmény: turtur (7706)
turtur Creative Commons License 2005.02.06 0 0 7706

Én meg arra bíztatnék, hogy a szkítát tágabb értelemben értsük. Akár évezredekben is. Nem kell feltétlenül követnünk olyan más elgondolásokat, amelyek nem tarthatóak.

 

Ha a hun volgjagh=folyó ma jelega, jelga és ehhez hasonló alakban létezik, akkor nincs tovább miről beszélni. Ez a nyelv a sztyeppe nyelve, mert ez maradt fenn Eurázsiában. A senki által sohasem bizonyítottnak nem ismerjük a létezését. Van tehát egy kézbevehető nyelv és vele szemben seregnyi fantomelmélet.

 

Én nem tennék a csillagos fantomokra.

 

Semmiféle indoeurópai értelmezésre sincsen szükség, hisz ők sohasem tudhatták miről is van szó.

 

 

Előzmény: rovó (7702)
turtur Creative Commons License 2005.02.06 0 0 7705

??

 

A Széchenyi könyvtár polcain egy Domokos nevű szerzőtől van egy könyv, amely a magyarok szkíta származásának a magyar irodalomban megjelenített irodalmáról szól. (nem én írtam)

 

Gúnyolódj az anyukáddal kispofi. Literáti jeligére...

Ha nem nyugszol, írok jobbakat is.

Előzmény: Qedrák (7701)
taaltos Creative Commons License 2005.02.05 0 0 7704
Előzmény: rovó (7687)
taaltos Creative Commons License 2005.02.05 0 0 7703

István Király ezüstpénzei ? <--- katt erre a linkre

 

Eddig úgy tudtam, a XV. - XVI. századból van elsö rovásemlékünk, de most hallom, hogy a Gesta 5-6.-ik lapján kaparásnak hitt rovás van, és íme a fenti weboldalon meg ez az István féle dukáton lévö rovás. Rovó megnéznéd ? Nem hamisítvány ? Szenzációs lenne, ha mégis eredeti, ez ugyanis az írásbeliség folyamatosságának bizonyítéka lehetne. Mármint a rovásé.

A mellkereszttel nem foglalkoztam, mert nem sok idöm van. Azért kopiztam be, hátha érdekel.

 

 

Előzmény: rovó (7687)
rovó Creative Commons License 2005.02.04 0 0 7702

A szkíták fénykora Kr. e. 600 és Kr. e. 300 között volt. Mire a kereszténység elért az egykori szkíta területekre, ott már csak a szkíták utódai, vagy szkítáknak nevezett más népek éltek. Amikor az apostolok szkíta térítéseiről van szó, akkor - úgy gondolom - ez a név már nem a valódi szkítákat takarja, csupán azt jelentheti, hogy valamilyen szkíta jellegű népről (a szkíták utódáról, vagy a szkítákhoz hasonlóról) van szó.

 

Egyébként annyiban helyesbítenem kell magamat, hogy a szkíták utódai tarthatták magukat szkítának s lehettek keresztények. Ez azonban nehezen tartható, bizonytalan terep.

 

A megjegyzésem (amire reagáltál) inkább arra utalt, hogy az igazi szkíta kor, amiről Hérodotosz számolt be, korábbi a kereszténységnél, s hogy a keresztény korban már inkább más népneveket (pl. párthust, kusánt, hunt) szoktunk emlegetni. Ha a szkíták vallásáról van szó, nem merül fel a kereszténység.

 

Persze a keresztény templomokkal bíró párthusokról az maradt fenn, hogy a szkítáktól pártoltak el, stb. ... S ezek (akiktől elpártoltak) a daha-szkíták voltak. Persze az elpártolás még Kr. e. történt. Az tehát a kérdés, kit tartunk szkítának, milyen értelemben használjuk a szkíta szót. Én a szükebb értelemben használtam.

Qedrák Creative Commons License 2005.02.04 0 0 7701

 

Litteráti...

Előzmény: turtur (7688)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.04 0 0 7700

"mert a szkíták nem lehettek keresztények"

 

Ezt kifejtenéd bővebben? Úgy hallottam, hogy Fülöp és András apostol szkítákat térített.

Előzmény: rovó (7698)
NevemTeve Creative Commons License 2005.02.04 0 0 7699
Hát szerintem se... ez a "keresztény ősmagyarok" dolog szerintem túlzás... lehetettek közöttük keresztények is, de a többség valószínüleg a régi vallást követte...
Megj: az anekdóta szerint Géza fejedelemnek nem okozott gondot, hogy két vallást is kövessen egyszerre
Előzmény: rovó (7698)
rovó Creative Commons License 2005.02.04 0 0 7698
Bolond is lennél, ha ezt hinnéd, mert a szkíták nem lehettek keresztények.
Előzmény: NevemTeve (7697)
NevemTeve Creative Commons License 2005.02.04 0 0 7697
Nézd,
lehet hogy a szkíták keresztények voltak,
lehet hogy a magyarok szkíták voltak,
lehet hogy a magyar király a pogány szokásokat "szkíta szokásoknak" nevezte

de hogy ez a három dolog egyszerre igaz legyen, azt nem nagyon hiszem...
Előzmény: turtur (7688)
rovó Creative Commons License 2005.02.04 0 0 7696
Ez a teszt éppen azt vizsgálja, hogy kinek milyen jó a fantáziája. De ez orvosi és nem vallástörténeti eszköz.
Előzmény: Supernovablaster (7694)
rovó Creative Commons License 2005.02.04 0 0 7695
Nem te lennél, ha nem magyaráznád félre.
Előzmény: kavkaz (7693)
Supernovablaster Creative Commons License 2005.02.04 0 0 7694

Nem lennék meglepve, ha a Rorschach teszt képeiben is felfedeznéd az ősvallás szimbolikáját.

 

 

Előzmény: rovó (7692)
kavkaz Creative Commons License 2005.02.04 0 0 7693
Tehát akkor eljutottunk az ôskeresztény magyarokig. A börtönbe vetett sámánnô meg megeheti a lábát, ha nem így van:)))
rovó Creative Commons License 2005.02.04 0 0 7692

 

 

A világhegy köríve, benne az őskáoszra utaló víz (JÓ), valamint az égbe vezető utat jelző lépcsős hegyek (MA) a világfa tövében találhatók.

Előzmény: rovó (7691)
rovó Creative Commons License 2005.02.04 0 0 7691

 

 

A magyargyerőmonostori kályhacsempe szimbolikája azonban máig őrzi az ősvallás jelkincsét.

turtur Creative Commons License 2005.02.03 0 0 7690

Amúgy lehet benne valami.

és végül győzött a katolikus szekta...

ezzel mindenki más aljas eretnekké nyilváníttatott és megfelelő módszerekkel irtatott - persze szigorúan katolikus szempontból.

 

Ezt a történetet magyar szempontból még nem mesélte el senki. Mert a hunok óta szívünkben keresztényi figyelemmel szemünket a mi Jézusunkra vetettük, de megcsalattunk Szent István alatt.....

Előzmény: NevemTeve (7683)
turtur Creative Commons License 2005.02.03 0 0 7689

Az általam említett ariánus Európából egyedül a frankok lógtak ki. Okát nem ismerem.

 

Ajánlom tanulmányozásra

http://www.kitalaltkozepkor.hu/mesterhazyzsolt_akitalaltbajorkozepkor.html 

éppen az ariánusokat sorolják fel benne.

Előzmény: rovó (7686)
turtur Creative Commons License 2005.02.03 0 0 7688

Nézd végig a vitát.

Több magyar király idejéből következetesen a régi szkíta (scytha) szokások elleni fellépésekről beszélnek.

 

Persze, ha valamit nem akarsz megérteni, az más dolog. Úgy még az ítéletnapig is poénkodhatsz erről.

Előzmény: NevemTeve (7683)
rovó Creative Commons License 2005.02.03 0 0 7687
Van egy Szent István emlékkönyv, amit eredetileg a két vh. között adtak ki, de talán 15 éve egy csonka utánnyomása is megjelent. Abban érdekes dolgokat fogsz találni.
Előzmény: Törölt nick (7681)
rovó Creative Commons License 2005.02.03 0 0 7686

Meg kellene néznem Artner könyvében. Ha jól emlékszem, a nesztoriánizmust kitagadták valamelyik zsinaton.

 

Például üldözték őket Bizáncban, de a perzsa császár éppen ezért támogatta őket. A hunok és a nesztoriánusok együtt olyan erőt képviseltek Iránban, hogy a mágusok féltékenykedni kezdtek, végül kenyértörésre került sor és a nesztoriánus szabírok kivonultak Iránból a Kaukázus fölötti területekre. Itt egyesültek az avarokkal és együtt vonultak a KM-be.

 

A KM-ben a nesztoriánus avarok nyilván nem voltak mindenki által elfogadottak. A frankok az avarok újrakeresztelését azért is szorgalmazhatták, mert ez egyúttal a függési viszonyokat is egyértelművé tette (az adót is a nyugati térítők szedhették be, az állásokat ők tölthették be stb.).

 

Ne kérdezz irodalmi adatokat, mert nehéz lenne megkeresnem s talán nem is találnék.

Előzmény: Pécsi Hungár Naptár Kp (7678)
Pécsi Hungár Naptár Kp Creative Commons License 2005.02.03 0 0 7685

BOCS.

 

A lázadás elsősorban az idegenek ellen irányult, nem a római vallás ellen.

Előzmény: Pécsi Hungár Naptár Kp (7684)
Pécsi Hungár Naptár Kp Creative Commons License 2005.02.03 0 0 7684

Esze Tamás u. 6.

Előzmény: NevemTeve (7683)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!