Hát a rigips kézikönyv nem zárja ki a gyorsfüggesztőt dupla cd vázra de valóban nincs benne a táblázatban. Volt ahol rugósat raktam de a terv először az volt, hogy szimpla vázat rakok gyorsfüggesztővel így bevásároltam egy rakattal belőle :).
Viszont a kefni fúrás + beütő ék alkalmazása elég nehézkes volt így áttértem a dupla vázra mert így kevesebb rögzítési pont van és ez egyszerűbb nekem.
Én önterülős, talán F4-es betonnal csináltam a padlófűtésnél az aljzatot. Van olyan receptúra ahol nincs benne olyan méretű kavics ami gondot okozna. De sok vizet viszel vele be, ha nem véded a szigetelést rommá ázik. Nem rossz az esztrich. És persze mindent lehet jól és rosszul csinálni.
"Mindenhol ezt az esztrichezést látom, de ez nekem nem szimpatikus, alig van benne víz, padlófűtéscsöveket melós vagy kivitekezhetetlen körbevenni vele jól."
Azért látod ezt mindenhol, mert ez a jó és egyszerű megoldás, padlófűtés esetén is. Körbeveszi rendesen a padlófűtéscsöveket.
Sima betonnal az a baj, hogy a szemcsenagyság nagyobb, esztrichnél 0-4-es adalékanyagot használnak, egy normál betonban meg vannak ennél nagyobb szemcsék is, ami miatt ez a macerásabb, ha kis réseket egyenletesen akarsz kitölteni.
Aljzatbetonozni padlófűtéses rendszerre lehet K-s (képlékeny) betonnal? Ez egy viszonylag híg keverék.
Mindenhol ezt az esztrichezést látom, de ez nekem nem szimpatikus, alig van benne víz, padlófűtéscsöveket melós vagy kivitekezhetetlen körbevenni vele jól.
Nem létezik 2 cd mennyezeti rendszer direkt felfüggesztőkkel- rugós vagy nonius felfüggesztő létezik, a magasság és a terhelés függvényében . Na mindegy.
Szerkezeti gerendánál ragasztjuk a UD és a CD is. Sikaflex vagy hasonló.
A padló fűtésnél is ragasztjuk a CW profilt és megtartja az ajtófélfát is.
sima egy réteg gipszkarton 2 réteg cd-re direkt függesztőkkel. Lépcsőnél UD profilt tennék a födém aljára és arra menne gipszkarton ami síkol a mostani födém oldal síkjával és erre a gipszkartonra menne az állmennyezet UD profilja amibe a CD-ket tolom bele.
Szóval a gerendára UD profilt kellene feltennem 50 cm-ként 6mm-es beütő ékkel. Az állmennyezet maga végülis nem erre terhelne csak a gerenda fúrástól tartok kicsit.
Mennyezet gipszkartonozásban kérnék egy kis segítséget.
kb 85'-ben épült"E" gerendás födém van EB 60/19 béléstestekkel. fém beütőékkel lett rögzítve minden függesztő a béléstestekbe ( szerencsére elég masszívak, egy béléstest se tört el csak pár helyen új lyukat kellet fúrni de egyébként fognak jól az ékek). Viszont a nappaliban van egy lépcső áttörés és ott gerendába kellene fúrni. A lépcső fogadója és az ellenoldalban lévő kis födémrész az monolit attól nem félek viszont a lépcsővel párhuzamos részen egy E gerenda van ráadásul 6 méteres és egymagában van (nincs duplázva). Megvéstem ott kicsit a vakolatot így kiderült, hogy azon a szakaszon egy 25 cm vastag monolit részt öntöttek a gerendával együtt.
Megfúrhatom pár helyen és mehet bele az acél beütő ék?
Köszi. Felszedtem a nyáron a kőzetgyapot födémszigetelést, hogy dolgozni lehessen a tetővel, de végül nem találtam megfizethető és egyben hozzáértő embert.
A múlt héten alátámasztottam a kritikusan szar helyeket. Jövőre pedig keresek egy segédet megcsinálom ahogy tudom és szépen szerre újrafedem az egészet.
Arra gondoltam a födémet lefújatom habbal, az szigeteli vízzel szemben is és állítólag klasszul járható is önmagában. Így nem lesz beázás para amíg a tetőt javítgatom jövőre.
Épületfizikai megközelítésből a páradiffúziós ellenállási szám a poliészterének kb. 30-70, a Pir-Pur lapoknak és a fújt zárt cellás PUR habnak kb. 60-100.
Egy jó minőségű párazáró fóliának kb. 100.
Födémre ideális a fújt PUR. Az előnye a gyors kivitelezés, teljes vízzárás és légzárás, stb., a lambda kb. 0.03, de mindent kitölt- és nem kell a párzárással foglalkozni.
A deszkázat, ellenléc és fólia nélküli tetőnél, fel kell tűzni egy vastagabb fóliát, a lécekre és a szarufák oldalára, hogy ki tudjon szellőzni a szarvazat és a lécek is.
Létezik egy üveghalóval erősített párazáró fólia- ami olcsó, az elég merev- derékszögbe meghajlik. A szarvazat oldalára kell feltűzd, miközben rányomod a lécekre és oda is belősz pár tűzőkapcsot.
A szélessége 1.2 méter, az elég egy szarufaközbe, ha visszahajtod a két végét a szarufa oldalára.
Mit szerelsz a tetősík és a térdfal közé szegőnek, hogy rögzited ?
Nem tudod megcsinálni úgy, hogy ne szeged le. Mindegy, ha vízszintesen vagy függőlegesen szereled a padlólapokat.
Másrészt a laminált padlót ragasztani nem is lehet, nem szívja be a ragasztót, csak valami spéci epoxit gyantával lehet, de az sokkal drágább lesz, mind a lambéria.
Méghozzá több fajtát is ki kell próbálni...
Másodsorba, a falad nem sík.
Falburkolatot úgy kell készíteni, hogy kalibrált párnafákat szerelsz a falra, a rögzítési pontokon kis fa ékekkel síkba hozod a párnafákat.
Ha ez megvan, nútból szegezve, vagy telibe lőve pici szegekkel fel lehet szerelni szépen és pontosan a burkolatot.
Manzárd térdfalánál készítünk a szögnek megfelelő szegőlécet.
Akkor marad a háta mögött is szellőzés. De csak akkor, ha nút-féderes az illesztés és úgy van készítve a burkolat, hogy a hézagokon átjár a levegő.
A lambéria marókés ilyen profilu nút-fédert készít. Nézd meg a bármilyen boltba, nem lehet úgy összetolni két lambériát, hogy teljesen zárjon, a fonákján a profil két ellen profil megütközik.
És egy jól megcsinált hajópadlónál is ugyanaz az ellen profil.
Van külső hőszigetelés? Most penészedik? Milyen vastag a fal? Fűtött térről van szó? (egyszer azt írod szoba, aztán meg hogy a hidegben ne penészedjen...)
Laminált padlót szeretnék szoba belső falára rakni és azt szeretném megkérdezni, mi a legjobb módja. A felület nem nagy, csak egy 3 méter szépes 90 centi magas tetőtéri lábfal.
Tudom, hogy fel lehet rakni a lambériázásnál használt technikával (párnafa+kapocs, csak egy kicsit ki kell vágni a kapcsoknál a laminált padlóból de ez nem fog látszani).
Azonban a fal nem egy belső válaszfal, hanem egy külső fal, és nem szeretném, ha légrés maradna a laminált padló és a fal között, nehogy a hideg miatt bepenédszedjen ott. Emiatt a ragasztásra gondoltam egyelőre.
A fal viszonylag sík, nem pereg le és odapróbáltam már a padlót, jó lehet, nincsenek nagy hullámok.
Mi a véleményetek, jó döntés lenne a ragasztás, illetve ha igen, akkor milyen ragasztó ajánlott? Ahogy néztem a neten "építési" ragasztót vagy volt, aki silo-t ajánlott. (Természetesen ha megveszem a ragasztót, előtte elolvastom a boltban majd, hogy pontosan mire ajánlják, ajánlják-e fal és műanyag közötti ragasztársa).
Az oké, de főleg, hogy így fűtetlen lesz a padlástér (vagyis elvileg hűvösebb, mint a beltér alatta), nem árt, ha a páratechnikára odafigyeltek. Ki tudja, hogy a ferde síkokon beépített hőszigetelés most milyen állapotban lehet...
A furatból a por pumpával/kompresszorral való kifújása nem elhagyható. Egyébként ha műgyanta keménységűre kikeményedik a ragasztó, akkor (főleg üreges téglában) alakosan is köt.
Teraszoszlop papucsánál megesett, hogy át kellett helyezni, de a markoló félvödörnyi méretű betondarabbal együtt tépte fel a papucsot, ami 20mm-es betonvas szárral volt beragasztva.
+ a mechanikai rögzítésekben én mindig jobban bízok, mint az ilyen olyan ragasztókban.. ott nem jól készíted elő a felületet, jaj kicsit poros v zsíros marad, már nem is biztos h jó lesz..
Körülményes, nekem be se ragasztotta rendesen.. persze lehet h én csináltam xarul. Asszem alig bírtam a ragasztót kipréselni. 10es menetes szárat akartam beragasztani, de kijött a csavar a falból ahogy húztam rá az anyát.. Nem vált be.