A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Valójában tankolhat az ember Putnok helyett Pelsőcön is, de ha nem fordulsz Putnok felé, akkor Ózdon az OMV 14 perc Bánrévétől (szabályosan, mert amúg nem:)).
De azért sem tiszta nekem ez az egész, mert én ma kétszer tankoltam a MOL-nál, és senki sem kérdezett semmit.:)
@T1OK3ha mégis bevállalnál ennyit, várunk! Én 13-án tervezek lemenni Nagyatádra, ott pár órát szurkolni a srácoknak, majd haza. Mondjuk az csak 600-650 Km. Bár aznap van a csapat évenkéntinek tervezet túrája is
Szóba kerül itt egyszer, hogy mi értelme van az Adventure-nek. Ma rájöttem.
Vasárnap túra, kb. 470 km. Terv: tankolás Lőrinci vagy Balassagyarmat, majd Putnok. Mindhárom MOL. Viszont a MOL-nál csak napi egyszer lehet tankolni - ez ma állt össze nekem.
Tehát vagy keresek másik kutat (Putnokról vagy Ózdig, vagy Kazincbarcikáig kell menni, és egyik sem a tervezett úton van), vagy szarok rá, mert az Adventure meg tudja egy tankkal csinálni a 470 km-t. 😀 😀 😀
Szép részeket választottatok, több kisebb sípályát is érint az utatok, ami általában szép hegyeket jelent. (Latky, Kokava).
Mivel terveztétek?
Többségén már jártam, kb 2 éve, akkor az volt az érdekes, hogy a kisebb hágok egyik oldalán tükör aszfalt, a másikon töredezett kátyús út. De hát aki túraendúróval, ráadásul Gs-el megy, annak nincsen akadály :-)
A plexid variálhatósága tetszik, gondolom előbb utóbb meglesz a jó beállítás, jó utat nektek!
Múltkor összefutottam a szomszédommal a Váci Peugeotban. Kérdezem mi járatban. Az 5008as PUG-ra a kötelező szervíz 45 ezer ott. Pesten 100-110-es árakat kapott.
Most látom csak a különbséget, hogy a kiváló szélvédelmem mekkora csapda az 1250 Gs-en, ami a vízhűtőjével még alám is fűt, pláne a ventilátor bekapcsolásakor. Ehhez képest a csupasz Roadsterem, az R 850 R, lég olajos hűtésével, alig volt kellemetlen, ráadásul az Airflow szettem végre szellőzött, és a Schubert sisak is kapott levegőt, meg benne én is. Megálláskor persze tüzelt a két henger, de menet közben alig lehetett érezni.
A Hondád olyan lehet, mintha egy dunyhával még be is takaróznál!
A hőguta ellen irány a Duna, az még képes kicsit hűteni :-)
"Az út nagy része ismeretlen előttem, szal remélem mindenhol rendes utat fogok találni"
Az 526-os utat ismerem, viszonylag jó minőségű, de a múltheti nagy esők sok helyen hordalékossá tették az utat-természetesen, leginkább kanyarban-figyelni kell rájuk. Lángos helyett bármelyik út menti Motorestben "rendes ételt" is ehettek :)
Köszönöm, de mi nemsokára indulunk Balatongyörökre, holnap reggel meg Mariazell irányába.
Most kicsit pihenek, mert sikerült kapnom egy apróbb hőgutát. Nemrég jöttem meg Székesfehérvárról, vittem a Goldwingot éves szervizre. Érdekességképpen, kb. Az a munkavolumen, mint egy GS éves szerviz, itt Honda márkakereskedésben csak 49eFt volt. Főleg olajcseréből, meg teljes átnézésből állt.
Augusztus 7-én, vasárnap az alábbi utat tervezem megtenni: Lőrinciből indulva, Devicie-től Rozsnyóig végig az 526-os úton (kivéve a katonai részek, amik zártak). Rozsnyótól irány Magyarország, Aggteleken némi pihenő, majd még egy kicsit vissza Szlovákiába, Cerednél vissza az országba, onnan le Bátonyterenyéig, majd a 21-es főúton haza.Indulás: Lőrinci MOL (21-es főút) - 9:00 Fix megállók: Balassagyarmat MOL (teletankolás) - kb. 62 km Vladi benzinkút - 120 km Aggtelek - 149 km Putnok MOL - 31 km (ez Balassagyarmattól 300 km, a Vladi benzinkúttól 180 km - a tankolást e szerint lehet tervezni) Lőrinci - 121 km
Ha kell, egy-két köztes pihenő beiktatható.
Az egész túra kb. 490 km
Kaja: otthonról hozott tápanyag. Ha jól állunk idővel, akkor az aggteleki parkolóban lángos, hambi.
Tempó: Szlovákiában szabályos, mind országúton, mind városban. Magyarországon is. Nagyjából.
Na, a guglimapsz első ízben adott fel érdekességet, kiikszeltem a fizetős utakat és a pályákat. Elvitt egy csodás, egynyomon menő erdei ösvenyre, ami 6 km után átváltott murvára :) 3 doboz 2ember. Áldom a rally str-t, akárhogy búg 110 nél :). A végén meg majdnem átmentem egy albinó páván. Grafo cseh/osztrák beszámoló holnap.
Nagyon széles az állítási lehetőség. A plusz plexiben van le, fel, és van benne lehetőség a szöget is változtatni. Ezzel, plusz a gyári le-fel állítással olyan, mint két-három plexi egyben.
Kicserélték a kuplungot és UGYAN OLYAN SZAR MINT VOLT. Talán egy picit jobb lett, ha nagyon akarom, de a jó az nem ilyen. Persze nehéz helyzetben vagyok, tudjuk, hogy a BMW-nek nem a váltó az erőssége, és itt arról van szó, hogy mekkora csattanás, mennyi darálás elfogadható, a szar különböző árnyalatai között kellene egy határvonalat húzni, ami nem könnyű. El tudom képzelni, hogy aki elfogadja hogy nem japán vagy angol motorokhoz kell mérni és 48-as krossz csizmában motorozik füldugóval, annak ez így évekik jó lehet, de az sajnos nem én vagyok.
A három 1250-eshez mérem, meg a két Triumph-hoz. A BMW-csattoknak alacs9ny sebességi fokozatok környékén, de nem darálnak, a Triumph-ok nem is csattoknak, nem is darálnak. És egyik sem adott gázfröccsöt pl. felfelé váltásnál, mint ez, amiből tisztán látszik, hogy az elektronika és érzi valahogy, hogy nem mindig old rendesen a kuplung. Lerhet, hogy csak légteleníteni kellene, de én adjak tanácsot a szerelőnek?
És milyen butának kell lenni ahhoz, hogy kicserélje a kuplungot egy 40 ezres motoron azután visszadja az ügyfélnek anélkül, hogy kipróbálná megjavult-e?
Nem tudom mitévő legyek, ez nekem így nem elfogadható, de nem hiszem, hogy meg tudják javítani.
Aktuális terv, hogy veszek egy 2022-es 1250-est, ezt meg eladom egy 48-as krosszcsizmában és füldugóval motorozó embernek hosszabb próbautat követően.
Előtte még futok egy kört a BMW-vel a rend kedvéért, de már nem reménykedem, csak kíváncsi vagyok mit lehet kihozni a helyzetből. Már írtam egy kis összefoglalót nekik, nem fog jól esni a reggeli kávéjuk.
Én is kb akkor voltam Erdélyben, és többször közlekedtem a padkán a motorral, mert a sávom foglalt volt a szemben előzőkkel. A nagyobb utakon iszonyú forgalom volt, a kisebb utakon tankcsapda, és lovaskocsi.
Kb 2 éve a déli részen voltunk, Transalpinán, Transfogarason, az előbbi nagyon tetszett, és az utak is jók voltak. Le vissza autópálya, ami gyors és jó volt.
Van egy pár Pirelli Scorpion 2 a pincében, de a következő akkor Michelin Road 5 lesz, kíváncsi vagyok tényleg csendes lesz-e? Mondjuk a mostani Metzeller is új, szóval az jü esetben 2 év múlva lesz esedékes. :)
"Amúgy milyen jó, hogy ott ilyeneket adnak cseremotornak addig."
Ja, 20 EUR / nap 70 km-ig, felette plusz 30 cent/km. Világbajnok lehetőség rákivánni az újabbra, igaz.
Ezek voltak eddig, a 40e-res a sajátom, a régebbi 1250-est terveztem megvenni.
Valószínűleg visszaviszem zárás előtt, mert mentem vele egy nagyobb kört (kb. 1 óra) ebédszünetben, most már inkább arra vagyok kíváncsi milyen lett a kuplung a sajáton. :)