Valaki mondjon róla valami rosszat is. Beszéljetek le, hogy miért ne vegyek. Eddig semmi rosszat nem találtam róla (népítélet), és persze tudom, hogy kevés van, de hátha van még a népítélőkön kívül is, aki tud valami ÉRDEMLEGESET mondani. Előre is köszönöm! (Hja, D5-ös motorra gondoltam, nem vagyok gyorshajtó, langzamspacíren... de évi kb. 60 000 km)
Szia! Köszönöm a választ. Akkor mivel csak a diffibe volt tömítés és olaj cserélve, akkor még a Haldex is vissza van. A fogazott perselyre van esetleg egy gyári cikkszámod vagy hol cserélnek ki ilyesmit ? Igazából a márkaszervizekben már nem bízom, motorolajcsere után megáll a tudás. Igazábol már a komplett hajtást átvizsgáltatnám és kicseréltetném azt a perselyt a kardán és a Haldex között.
Szia! Rázkodás: javaslom, hogy lazítsd fel a felső rezonancia / motortartóbak csavarját. Lehet, hogy be van feszülve a cserélgetések után. Nálam 2 cm jött vissza a motor, annyira befeszült (mikor cseréltem, több bal szakadt volt,de ezt nem tudtam, így eleve rosszul állt benne a motor. Majd később a hátsót, jobb alsót, alsót is cseréltem. Ezek visszahúzák a motort, de a felső ettől befeszült). Ez okozta a dübögést, mikor R-be húzram a kart.
A haldex és a kardán tengely között van egy fogazott persely, az szokta megadni magát. Kb. 70.000Ft a csere. A Haldexben is kell olajat, szűrőt cserélni.
Ha kiderül, hogy mi volt, oszd meg légyszíves, mert nekem is csinál ilyet mióta ki lettek cserélve a motortartó bakok. Vagy legalábbis azóta lettem rá figyelmes.
Sajnos segíteni nem tudok a problémádon, mert láma vagyok az elektronikához, viszont én is agyaltam rajta, hogy kicserélni a fejegységet olyanra, amire lehet GPS-t telepíteni és nem a műszerfal tetején kell a hangszórú helyére rakni. Milyet találtál hozzá? Vagy valami egyedi "barákácson" töröd a fejed?
Segítséget szeretnék kérni. Két hete vettem egy xc90-et és nagyon elégedett vagyok veled de szeretném kicsit egyedibbé tenni. Ki akarom cserélni a fejegységet egy touchscreen-esre amibe van gps, tolatókamera stb. Ez nem okoz nagy gondot. Viszont van benne optikai kábel is ha jól láttam. Ez csak a cd-t köti össze a rádióval vagy megy máshova is? A választott fejegység nem tud kezelni optikai jelet. Segítségeteket előre is köszönöm
Ha akkuról próbálod és pólusváltással megy oda vissza akkor szerintem csak kenés kell neki, én sem gondoltam volna mert látszólag egyébként is könnyen megy, de nekem az oldotta meg, és én sem magamtól jöttem rá, neten olvastam. Persze nincs kizárva, hogy nálad más gond lesz, esetleg mérd ki kap e impulzust a záráshoz, persze résen kell lenni mert késleltetett.
Nálam nem volt hibakód, nem biztos, hogy ezzel kapcsolatos.
Szeretnék kérdezni Tőletek. XC70-esem van, de sajnos arra nincs külön szakosodott fórum, így itt kérdeznék, elvileg az autónk több ponton azonos, a hajtásunk minden bizonnyal.
Adott egy 2006-os XC70-es D5-ös motorral. Maga a motor a legjobb része az autónak, most 315.000 km van benne és még olajat sem eszik, szépen teszi a dolgát. A váltó 6-os Geartronic, 240.000 km-nél kapott egy új szeleptömböt, mert rángatott - úgy tudom ez a legtöbb Geartroniccal megesik - és egyúttal új olajat is, azóta is szépen finoman vált, bár mostanság egy olajcsere megint jó lenne.
Eddig 10 év alatt ez a szeleptömb csere volt egy nagyobb tétel a maga 350.000 Forintos költségével.
Természetesen időben cserélve voltak féktárcsák, fékbetétek, szíjak, feszítők és folyadékok.
Most egy két hete kapott egy nagyobb szervizt 1 millió Forintos értékben, minek után kiderült, hogy szükséges
új kipufogó, 4 lengéscsillapító(hátsó kettő Nivomat), két első lengőkar, főtengely szimering, szelepfedél tömítés, összes motortartó és váltó tartóbak cseréje, tűzkarikák(injektorok alá) és külön kérésemre a hátsó diffi folyadék és a jobb féltengely szimering.
Sajnos egy ideje már volt régi ikarusra hajazó morajló hajtási hang, de ezt csak hátul érezte az ember, elől nem volt hangja. A motortartó bakok cseréje óta kevésbé rázza a motor és hajtás a karosszériát, de sajnos a diffi olaj csere közben kiderült, hogy a hajtás is megsínylette az elmúlt 315.000 kilométert, mialatt a hajtás semmiféle karbantartást nem kapott és sajnos az elhasználódott motortartók miatt előröl is kapta a pofont a rendszer. Előbb vagy utóbb elszáll az összkerék jelen állapot szerint. A szerelő szerint új haldexkuplung és kardántengely kellene, mert a kettő találkozásánál meg vannak kopva. Nem tudom mi igaz ebből, egy azonban tény, hogy sok esetben N-be vagy P-be rakva nincs dübögés vagy rázkódás a kocsiszekrényen, de D-be téve már előjön. Nem bántóan hangos, de régen az autó csendes volt, most már nem az és hallható, hogy valami a hajtásban nem OK.
Kérdésem pedig az lenne, hogy ismertek-e Volvora szakosodott szerelőt, aki hajtásra tud szerviz megoldást és vagy felújít Haldex kuplungot(lehetséges ?) és kardántengelyt ? Lehetséges-e bontva nem kopott Haldexet és kardánt találni ? Mennyire látszik ezeken az alkatrészeken, hogy még használhatóak tehát jó vétel lehet egy használt darab? Sajnos az új ára a Haldexnak tudomásom szerint 1 milió Forint önmagában, ezért a legtöbb hasonló hibával rendelkező Volvonál egyszerűen kikötik a körből és első kerekes lesz az autó, ez persze nem cél, de az 1 millió Forint elkötése sem lenne az, mert a használtan 250.000 Forintos árak a Haldexért azért jóval szimpatikusabbak, nem beszélve arról, hogy ez az autó már körülbelül csak 2 millió Forintot érhet és most lett ráköltve 1 millió.
Tudnátok ajánlani szakembert? Találkoztatok hasonlóval, mi volt a tünet, s mi volt a kezelés?
1. Mi a véleményetek a benzines Volvokról? Melyik a legmegbízhatóbb? (fogyasztás nem érdekel) Úgy tudom 4 féle van, 2.5 Turbo, 2.9 TwinTurbo, 3.2 I6, 4.4 V8.
2. Mennyire hajlamosak az "túlzott" olajfogyasztásra, illetve melyik ilyen szempontból a legtakarékosabb?
3. A kasznik rozsdásodásra hajlamosak?
4. Milyen gumiabroncs márkát ajánlotok rá, ami ár/teljesítményben megfelelő lehet?
5. Mik a típushibáik?
6. Melyik évjárat sikerült a legjobban, honnan illetve mettől meddig kéne nézelődnöm? (időszámításuk után 2008 a pénztárcám vége)
7. Műszerfal illetve ajtók hajlamosak zörgésre idősebb korukban?
Egy esetben már találkoztam olyen esettel, akkor egy nagyon jó minőségű, verseny chip tuning volt az ECU-n. Semmit nem engedett olvasni. Frissítés gyárira, a szervízben, utánna mindent lehetett.
Black: nem arra vagyok kiváncsi, hogy szted az autó milyen müszaki állapotba van és hogy a régi tulaj mennyit locsolt rá. A kérdésemhez ennek semmi köze, olvasdd el mégegyszer amit irtam. Az autó másképp hibátlan, semmi mellékzaj, élmèny vezetni. A hibakódokkal kapcsolatban, elég ha egy Abs senzor elromlik, nehogy azt hidd utána, hogy csak az Abs lámpa gyulhat ki! A svédek meg nem arról hiresek, hogy hazudjanak, vagy átverjenek! 100 kmre volt a kocsi, a lábán hazajött, és elmondom neked, hogy olyan vezetési èlményt egy ùj Dacia v Suzuki nem adna, mint amilyet ez a kocsi adott "betegen" a kanyargós vidéki utakon.
Plusz itt mezei munkásként is hozza lehet férni az országos gépkocsinyilvántartó adatbázishoz, elôtte lenéztem mindent, egy applikáció www.transportstyrelsen.se
Itt mindent megtalálsz, import-e, hány tulaja volt, volt-e törve stb stb stb
Hidd el nekem ennyi pénzért te is vettèl volna ilyen xc90-es gondot a nyakadba!
Nos szerdán kiderül, de azért köszönöm a véleményed!
A hétvégén vettem egy xc90 2.5t-t 2006-os évjáratú Volvot elsô tulajdonostól! 250.000-et futott, nagyon megkimèlt, motor müködik mint az óra, jó helyen voltam jó idôben. Nem volt tétel az ára, egy havi fizetés ára. Szóval van egy olyan érzésem, hogy a banán többe fog kerülni, mint a majom!
A régi tulaj mondta, hogy nem müködik a négykerékmeghajtás. Meg kiirja, az ABS, motor, olaj, sebváltó hibakódot. Elvittem két szerelôhöz egyik sem tudott csatlakozni a tápegységhez! Egyszerüen nem engedélyezi! Próbáltam a Volvonál neten idôt foglalni, min. 3 hét a várakozási idô, rosszabb mint egy korház, pedig itt gyártják!!! Berágtam és elmentem a szervizbe, jövôhèt szerdára kaptam idôt mert vki visszamondta, nagy mákom volt!
Lényeg a lényeg, ha valaki tud érdemlegeset, hogy mi lehet a baja azt megköszönném. Szerdáig hanem türelmetlenül várnom kell.
Itt az autószerelôk aranyárba dolgoznak, csak a hiba leolvasás 1100 korona, ami ha jól tudom 10 perc kb. Viszont ha annyiból megvan amennyiért vettem, még akkor is megérte.
Teljesen egyetértek. Sajnos a 6 sebességes automatát 300.000 km-es élettertamra tervezték. A szervíztapasztalatok igazolják is, a helyi csúcstartó 350.000 km-t bírt, igazoltan. Javítani nem lehetett. Ezen a fórumon is volt korábban szó az utólag kiadott VOLVO instrukcióról, ami 60.000 km-es cserét javasol a rengeteg meghibásodás miatt.
Én a szivattyús cserét javaslom, igaz 2 L plussz olaj kell, de teljesen lecseréli. Leengedni simán nem lehet teljesen, kb. 3 liter marad benne...
Nagyobb baj, hogy nincs szűrô, így a kopadék úszik az olajban. Ezért is érdemes gyakrabban cserélni.
1. Nem érdemes foglalkozni vele, elavult technika. Egy okos telefon 100x többet ér. Az írott lemezt nem minden esetben fogadja el, ill. maga a DVD egység mechanikája is "hamar" tönkremegy, nem olvassa a gyári lemezt sem. Kezdetben én is szerettem volna működésre bírni, de feladtam. Túl drága..
2. Ha enyhe a rázás, ami R-ben erősebb, D ill. P - ben szinte egyformán "semmi" az normális, másfajta erők hatnak a motorra. Ha erős, rázza a kasznit, akkor valamelyik rezonancia tartó bak adta meg magát. Kettő van belőle, alul és felül + fent van egy torziós összekötő rúd, gumi csapágyakkal. Én a felső átszakadására tippelnék. Gyakori hiba, nehezen észrevehető. Mind a motortató bakokat (ezekből 3 van) mind a rezonancia bakokat szereti szaggatni az XC.
Sőt, ha a felső már volt cserélve, majd utánna motortató bak is, a felsőt újra be kell állítani. Nekem a bakcserék után kezdett hasonlóan rázni, majd a felső rezonancia bakot meglazítva kb. 2 cm mozdult előre motor... utánna nem rázott.