Keresés

Részletes keresés

bldbld Creative Commons License 2003.04.28 0 0 89
Most áprilisban megindult az első két diszkont járat, viszonylagos érdektelenségben. Igaz, a Snowflake 30 ezer forintos retúrjegye Stockholmba nem kiemelkedően olcsó, a Germanwings kölni járatával pedig az a baj, hogy a késő délutáni indulás miatt nem lehet átszállni, de a fő az, hogy megjelentek, hamarosan jönnek a többiek is, és máris lehet olcsóbban utazni.

A fapados jelzőről pedig annyit, hogy a Snowflake és a Germanwings gépei és kényelmesebbek, mint a Malév az átlagosnál egyébként nem rosszabb járgányai...

A www.utikonyv.com oldalon van egy teljes összeállítás a most létező európai diszkont légitársaságokról.

Tevemadár Creative Commons License 2003.04.23 0 0 88
Sziasztok,

most (2 napja) jöttem haza Skóciából, Ryanair -rel mentünk megint (azért megint, mert tavaly Írországban voltunk velük). Brüsszel - Glasgow, Glasgow Brüsszel volt a menetrend. (Brüsszelig vonattal mentünk, mert nekünk az ingyér van). A jegyeket januárban vettem, neten, 13e HUF/fő (mindenestől volt ennyi).
A Ryan-nal minden megint rendben volt. pontosan indult, sőt! Visszafelé, mivel korábban beszállt mindenki, hamarabb tudtunk felszállni, és 20 perccel hamarabb érkeztünk vissza! (Nem semmi tapsot kapott a pilóta!:-) )
Szerintem, nagyon király, már várom nagyon, hogy magyarországra is jöjjenek, hogy ne kelljen egy éjszakát vonatozni pl. Brüsszelig.

(amúgy a repülőn saját szendvicset ettünk, saját ásványvízzel, és a túlsúlyos csomagokért nem szóltak, illetve az indulás előtt nem jelentkeztünk be náluk telefonon, hogy megyünk)
sziasztok

satine Creative Commons License 2003.04.11 0 0 87
Sziasztok! Bocsi, de szerintem a fapados repjegyárakat nem a vonat- és a busz- és az autók költségeivel kell összehasonlítani.
Aki tud, menjen autóval, akinek az éri meg oké.
Szerintem itt a lényegi különbség a repülőjáratok, azon belül is a menetrend szerinti, a charter és a fapadosok között van.
Persze jogos összehasonlítani a vonattal is.
Az olcsóbbság szerintem a menetrend szerintivel szemben áll fönn... nem?
mesesajt Creative Commons License 2003.04.11 0 0 86
Igen
kábelbúvár Creative Commons License 2003.04.08 0 0 85
De ugye szimpla utak árai vannak meghirdetve, és nem retúr?
Előzmény: totoo (84)
totoo Creative Commons License 2003.04.08 0 0 84
"Úgy tudom, a szokásos reptéri illetékek manapság sok helyen 15000 froncsi felett vannak."

ezert hasznal a ryanair meg az osszes tobbi ilyen legitarsasag "kis" reptereket. heatrow helyett stansted, barcelona heleytt girona es igy tovabb. ezeken a helyeken jelentosen alacsonyabb az illetek

Előzmény: kábelbúvár (83)
kábelbúvár Creative Commons License 2003.04.08 0 0 83
Úgy tudom, a szokásos reptéri illetékek manapság sok helyen 15000 froncsi felett vannak.

Ennyi pézből már vonattal is el lehet jutni sok helyre.

A megadott árak 1ébként 1 felszállás árai, tehát nem hasonlíthatók össze a mások által hirdetett akciós árakkal (példul a Malév 40 ezres áraival).

Előzmény: totoo (81)
HORI Creative Commons License 2003.04.07 0 0 82
OK, ez így logikus, amit írsz, csak a hozzászólásból, amire válaszoltam ez nem derült ki, ill. szerintem félreérthető volt.
Előzmény: totoo (81)
totoo Creative Commons License 2003.04.06 0 0 81
egyaltalan nem hulyeseg. a ryanairnel pl fix ado van. ennek tudomasom szerint egyetlen valtozo tenyezoje van: a repteri ado. az mindenhol mas.
nem ritkan vannak 3-5 fontos repjegy arak. az ado+egyeb koltsegek pedig altalaban 10-15 font korul vannak. igy itt van a haromszoros adotartalom. viszont az ado akkor is csak 10-15 font, ha a jegyedert 50 fontot fizetsz.
Előzmény: HORI (80)
HORI Creative Commons License 2003.04.06 0 0 80
"Ezek az árak nem tartalmaznak adót, angol utazási fórumok szerint az adó a jegy ár többszörösét is kiteheti."

Ne haragudj, de ez óriási hülyeség.

Egyrészt minden költséget tartalmaz a megadott ár.
De ha nem így volna is, Németországban (mint szinte a világon mindenütt) a forgalmi adó %-ban van megadva, ez a németeknél 16 %.

Érdekes egy brit lehet, akinek kijött a jegyár háromszorosa, adónak...

Előzmény: vélemény (75)
satine Creative Commons License 2003.04.06 0 0 79
Kösz, azt hittem, hogy ezek a gépek ott szállnak le, ahol épp engedik nekik a leszállást, bocs, ha butaságot kérdeztem, de annyi mindent hall az ember.
Így viszont lehet azért tervezni, és be lehet jutni a városba, ha az ember nem siet egy üzleti megbeszélésre (én nem), akkor belefér egy kis plusz metrózás, nem?
Előzmény: totoo (78)
totoo Creative Commons License 2003.04.05 0 0 78
HORI: egyreszt en nem vagyok egy repulohepszakerto, de ha az eddigi ryanair gepek, amiken utaztam (van egy par) vadi ujak voltak, akkor en megeszem a kalapom. de lehet, nem ertek hozza.

vélemény: eltero tapasztalataink lehetnek, mert nekem egyaltalan nem vettek szigoruan. 19-20 kilos csomagot fel tudtam adni gond nelkul, a kezitaskat pedig le sem mertek, pedig volt vagy 10 kilo az is (london stansted). egyszer tapasztaltam az ellenkezojet is viszont: klagenfurtbol repultem vissza londonba es a kezitaskat lemerve kb fel kiloval tobb volt, mint a megengedett, es megigertette velem, hogy felszallasig megiszom az asvanyvizet, ami a taskamban volt :) nem tok mindegy, hogy az a fel liter viz a taskamat terheli, vagy engem? :)

satine: persze, hogy lehet tudni, hogy hol szallnak le. es van mindenhol (ahol eddig jartam) busz/vonat a repterrol a varoskozpontba egeszen olcson.

satine Creative Commons License 2003.04.05 0 0 77
Érdekes, amit írsz...
Mi most legutóbb Bp-ről repültünk Párizsba, onnan Casablancába, onnan Agadírba, mind menetrendszerinti járattal, nem olcsón...
Már itthon késéssel szállt föl a Malév, így biztosak voltunk abban, hogy lekéstük a csatlakozást.
Már itthon, a Malév-pultnál megpróbáltunk valamit tenni, persze már semmiben sem tudtak segíteni, sorry.
Természetesen a keveredésben a csomagjaink is elkeveredtek,
így megérkezve Agadírba egy csomagunk sem volt meg. A helyi idegenvezető felajánlotta, hogy ő másnap úgyis megy ahhoz a géphez, amivel a bőröndjeink jönnek, mert hoz utasokat, és elhozza a bőröndöket.
Csak röviden: a beígért időpontban nem jött, mi telefonálgattunk, mire kiderült, hogy ő fölvette a bőröndöt fél 3-kor, csak este 9-ig sok dolga volt.
Mondanom sem kell,hogy a bőröndöket kinyitották, állítólag a vámon, és tüntek el belőle dolgok,
de ezzel nem törődtünk, mert benyújtott az id.vez egy 200 dirhamos taxiszámlát, amit nekünk kellett kifizetni. Nos, ez ft-ban úgy 4500 ft, tehát kibírható, csak mi éppen aznap már megismerkedtünk a taxiárakkal, és tudtuk, hogy 40-60 dirhamból ezt megjárhattuk volna...
Hát ennyit a Royal Air Maroc menetrendszerinti járatának ingyenes csomag-házhozszállításáról, még nekünk került telefonokba, pénzbe és időbe.

Itt is úgy volt, hogy ha lekéssük a csatlakozást, semmi gond, 13 óra helyett majd 21.30-kor van egy következő gép, vagy van rá hely, vagy nincs Párizsban, a Malév sem vállalt semmiért semmi felelősséget... Sőt.

Az újságokról: nem tudom, milyen gyakran utaztok, s merre, de én azt vettem észre, hogy csupa gazdasági és üzleti maradék lap van, az sem sok, legalábbis itthon, talán az elsőknek még jut valami, de a végefelé már semmi újság...

Ami aggazst, inkább az, amit írsz, hogy messze esnek a leszállópályák a várostól, ezt lehet előre tudni, hogy pontosan hol szállnak le?
Gondolom, vannak a hiénás taxisok, mint bárhol a világon...
És azt hiszem, elég nehéz úgy szállást foglalni, hogy vagy kapok mára jegyet, vagy nem, vagy csak a jövő hétre...

Kösz az infókat mindenkinek!

Előzmény: vélemény (75)
satine Creative Commons License 2003.04.05 0 0 76
Kösz az összesítést, olvastam korábban is, mégis tudtál újat mondani!
Mi pl. most úgy jöttünk haza menetrendszerinti járattal Párizsból, hogy a gép eleve késéssel érkezett, kijöttek az utasok, mi pedig szálltunk be, hm...
Az, hogy a személyzet nem kap szállást, tetszik, bár nem irigylem tőlük, de néhány magyar charter esetében irritáló volt, amikor csupa 40-60 évesek jöttenk 1x velünk, jött az ő összes családtagjuk, ami nem baj, csak éppen minimális kaja volt, állítólag így rendelte meg az iroda, ugyanakkor üveg üdítőkkel, borokkal sétált a személyzet rokonsága, és aki a berkekbe, baráti körhöz tartozott, az mindent kapott, aki nem, az meg elővette a táskájából, ami volt... Ez tényleg így volt, nem kamuzok. Akkor is majdnem bementünk reklamálni, aztán mégsem tettük, mert mit értünk volna el vele, elkönyveltük, hogy magyar charter...
Úgyhogy akkor már inkább az olcsó fapados...
Előzmény: totoo (70)
vélemény Creative Commons License 2003.04.05 0 0 75
Megnéztem a germanwings honlapján az árakat, próbaképp Köln-Berlin viszonylatban. Egy útra jövő hétre 70 Euro, április végére 100, októberre reggel és este 50, dél körül 30.Nagyon változatos. A főoldalon úgy szerepelnek az árak, hogy "ab 19.90" Az "ab" a -tól.Ezek az árak nem tartalmaznak adót, angol utazási fórumok szerint az adó a jegy ár többszörösét is kiteheti.
A kaja a normál gépeken is ehetetlen,szerintem ételt is és újságot is csak azért adnak, hogy az utas figyelmét eltereljék arról, hogy mi lenne ha...
Herihegy nagyon szerncsés megoldás, de másutt elég messze vannak az olcsó légitársaságok repterei a városoktól,a közlekedés hosszú időbe telik, fárasztó és arányosan drága. A Frankfurt helyett használt Hahn közel 100 km Frankfurttól.
Csomag 15kg, kézi csomag 1db és max 7 kg, szigorúan mérik, túlsúly 6 Euro/kg.Elveszett csomagot nem szállítanak ki lakásra, ki kell menni érte a reptérre.
Nem vállalnak semmilyen felelősséget, ha az ő hibájukból lekésed a csatlakozást, akkor teljes áron kell megvenni az új jegyet, az eredeti ár sokszorosáért. Olvastam egy horror storyt egy írtől, aki Dublinba akart visszautazni Rómából a Ryan Airrel, sztrájk volt az olaszoknal, a drága légitársaságok elintézték az utasaiknak a hazautat. a ryannek nem volt ott képviselője, semmilyen ismert telefon számon nem lehetett elérni őket. Egyéb járatokon nekik már nem volt hely. Méregdrága, hosszú vonatúton kellett hazamenniük.
Ha tényleg nincs probléma, akkor sokat lehet nyerni, de ha van akkor sokat lehet veszteni.
rDave Creative Commons License 2003.04.05 0 0 74
Íme a fapad. :)))
klikk ide
Dave
HORI Creative Commons License 2003.04.05 0 0 73
"az meg, hogy a legujabb gepeket hasznaljak enyhe tulzas :)"

Már mi lenne ebben a túlzás? Nézd meg a Ryanair, az Easyjet, vagy a Germanwings gépparkját.

Az előbbi kettő pedig éppen tavaly adta a történelem eddigi legnagyobb megrendeléseit a Boeingnak, ill. az Airbusnak.

És nem használt gépekre...

Előzmény: totoo (72)
totoo Creative Commons License 2003.04.04 0 0 72
szerintem nincs semmi gond a fapados elnevezessel. a magyar nyelvebn ez egy elterjedt kifejezes, jo hogy az angolok nem forditjak igy. szerintem sokkal talalobb, mint az olcso legitarsasag vagy diszkont legitarsasag (bocs). a tukroforditasok altalaban nagyon idetlenul hangzanak egy masik nyelven.

szerintem a fapados azt jelenti, hogy alap szolgaltatast kapsz. az, hogy ehhez gyakran eleg negativ dolgok tarsulnak, mar mas kerdes.

az meg, hogy a legujabb gepeket hasznaljak enyhe tulzas :)

Előzmény: HORI (71)
HORI Creative Commons License 2003.04.04 0 0 71
SZVSZ ez a "fapados légitársaság" meglehetősen szerencsétlen elnevezés. Egy idegen nyelven sem hívják így ezeket a társaságokat.

Angolul "low cost airlines" az elnevezés; németül meg Billig-Fluggesellschaften elnevezés a használatos, bár legtöbbször ők is az angol megnevezést használják.

Ezek a társaságok amúgy általában a legmodernebb gépeket használják, tehát semmi fapados nincs bennük.

Talán jobb lenne a diszkont-légitársaság elnevezést használni a jövőben.

Vélemény?

totoo Creative Commons License 2003.04.04 0 0 70
"Már engem is idegesít ez a szöveg, mert ezek szerint azért fizetünk 30-40 sőt több ezrekkel többet, hogy elém lökik a kaját?"

aaaaa dehogy. a kajat hangsulyozni szerintem oltari baromsag (a media reszerol) ugyanis az a koltsegek hany szazalekat teszi ki? egy? szerintem sokat mondtam. mit adnak a BA(!) menetrendszerinti BP-London jaraton? szendvicset meg turorudit a sokezer forintos jegyhez.

a "fapados" tarsasagok nagyon sok koltseget csokkentenek, igy lehetnek ilyen olcsok. a forumban mar korabban le volt irva, ha erdekel utana tudsz olvasni. roviden:

- a leheto legjobb a gepkihasznalas (egy gep egy nap alatt negy London-akarmi oda-vissza utat is megjar)
- az olcsobb reptereket hasznaljak ahol van(Heathrow helyett stansted meg luton, Barcelona helyett girona, Becs helyett Graz meg Klagenfurt es igy tovabb)
- a leheto legkevesebb idot toltik a repteren, mert azert percenkent kell fizetni az uzemeltetonek (klagenfurtban erkezeskor meg az utlevelellenorzesen sem voltam tul, amikor az indulo utasok mar beszalltak a gepbe!)
- a szemelyzet nem kap szallast a celallomason
- egy utas jegyek vannak
- nincs ingyen valtoztatas, nincs semmi visszaterites (pl ha lekesed a gepet)
- bankkartyaval lehet fizetni
- nincs iroda, csak internet es telefon
- nincs papirjegy csak foglalasi kod
- a gepek szinte mindig tele vannak
- nincs utashid, hanem kisetalsz a gephez
- a gepeket a legolcsobb helyre viszik szervizeltetni/atvizsgaltatni (a ryanair pl ferihegyre hozza)
- kevesebb a customer support
es igy tovabb...

osszessegeben azt kapod, amiert fizetsz. ne varjon senki BA szintu szolgaltatast 5 fontos repjegyarak mellett.

Előzmény: satine (69)
satine Creative Commons License 2003.04.03 0 0 69
Hát igen az éltető víz alatt tényleg vizet értek, mi mindenhova úgy utazunk, hogy mind a kettőnk kis kézijében ott van egy kis víz... Megtanultuk, 1x az alábbi amerikai repülőn, 1x pedig egy egyiptomi szállodában, ahova iccaka érkezvén semmi nem volt, sem kiszolgálás, sem étterem, sem minibár... a csapból ugye nem ajánlott inni...
Egyébként mindezt azért kérdeztem, mert a tévében azt hangsúlyozták, hogy és nem adnak enni-inni, erreföl mertem azt kérdezni, hogy azért ha be kell venni egy fejfájás-csillapítót, vagy valami, azért csak nem nyúvad ki az ember, hát nem? Már engem is idegesít ez a szöveg, mert ezek szerint azért fizetünk 30-40 sőt több ezrekkel többet, hogy elém lökik a kaját? Ezt nem degradálóan akarom mondani, csak ugye sokszor olyan a kajaosztás, mint a menzán, ez van, és kész...
Mellesleg egy éve egy közel-keleti országból jöttünk haza a KLM-mel, igaz, este utaztunk, majd éjjel következett; és tele voltunk görccsel, mert tudtuk, hogy arra jövünk haza, hogy feltörték a házunkat, kiraboltak, minden szanaszét, szóval idilli hangulat, és kértünk egy-egy whiskyt, menetrendszerinti járat, jó drágán, mire közölte a sztyuvi, hogy este van, nincs alkohol...
Megértem, kibírtuk, csak ha belegondolok, hogy mi poénzt fizettünk ki a repjegyért, hát... és nem literszámra akrtuk, és kifizettük volna.
De egyébként ez mellékes,
én alig várom már, hogy jöjjenek a fapadosok, nem az alkohol, és nem a kaja a lényeg, csak hogy végre normális árak legyenek.
Üdv mindenkinek, figyelem a további infókat, ebből lehet tanulni, sziasztok!
Előzmény: bjump (68)
bjump Creative Commons License 2003.04.03 0 0 68
Az éltatő vízről pedig.... Ha egy kicsit is rosszul érzed magad, és látják rajtad, vagy csak simán szólsz, egy pohár vízért semmit sem kérnek. De az egy font is belefér.
em Creative Commons License 2003.04.02 0 0 67
kábelbúvár!
köszi szépen az infokat:)))))
Előzmény: kábelbúvár (63)
totoo Creative Commons License 2003.04.02 0 0 66
persze hogy jobb, nem hulyek ezek az emberek.
az arak nem alacsonyak, de pl a balatonnal tobbet kernek a kajaert/piaert.

pl a ryanairnel egy doboz udito 1 font. lehet persze vitatkozni, hogy ez sok-e vagy keves, szerintem par fontos/euros repjegy araknal ez nem olyan pofatlansag.

en meg csak kavet ittam a fedelzeten, az is asszem egy font korul volt, a szendvics sem dragabb talan. szoval tea, kave, udito, szendvics eleg elfogadhato aron kaphato. az alkoholert mar melyebben a zsebedbe kell nyulni...

amugy a leghosszabb utjuk sem tobb harom oranal. es a sajat kajad meg uditod felviheted a fedelzetre (sokszor utaztam mar, nagyon sokan csinaljak, en is) csak forro italt es alkoholt nem engednek a fedelzetre.

Előzmény: satine (64)
kábelbúvár Creative Commons License 2003.04.01 0 0 65
Fel kell rá készülni, mint a 25 km-es gyalogtúrára...

Elképzelhető, hogy büntetőárak lesznek kajailag, és érte kell menni a konyhába. ;-)

Előzmény: satine (64)
satine Creative Commons License 2003.04.01 0 0 64
Sziasztok,
bocsi, ha már volt erről szó korábban:
mit jelent az, hogy étkezés térítés ellenében kapható;
hogy őszinte legyek, kibírom kaja nélkül,
nem ez az első, csak érdekelne, hogy ha elfog valami megfulladásféle, akkor kapok-e vizet és mennyiért.
Ez nem kekeckedés,
csak az eszembe jutott, hogy 12 éve New Yorkban dekkoltunk a LG-án vagy 20 órát, aztán betereltek a repülőbe, ott újabb órákat ücsörögtünk, és mások már vízért kuncsorogtak, mire végre felszálltunk, előttünk még vagy 50 gép, mert akkora hóvihar volt.
És idegbajt lehetett kapni a félelemtől, mire az Amszterdamig tartó úton a PanAm-on kaptunk egy pohár üdítőt és egy sütit, slusssz.
Kibírtuk, túléltük, drága menetrend szerinti járat volt... Rögtön meg is szűnt.
Úgy vélem, ettől a fapados is ezerszer jobb lesz. Ugye???
kábelbúvár Creative Commons License 2003.04.01 0 0 63
http://www.kilroytravels.com/hotoffers/hotofferswithlonelyplanet.jhtml?hotOfferId=151
Előzmény: em (60)
kábelbúvár Creative Commons License 2003.04.01 0 0 62
http://www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/vallalatihirek/20030401majusban.html

A 19€ a minimális ár...

Előzmény: em (60)
kábelbúvár Creative Commons License 2003.04.01 0 0 61
Még nem tudok.

A Germanwings alapárai az európai városokba 19€.

Előzmény: em (60)
em Creative Commons License 2003.04.01 0 0 60
ez jol hangzik!
elerheto ezzel kapcsolatban mar bovebb info is? (arak, menetrend, stb?)

Előzmény: kábelbúvár (59)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!