na tessék! kössz kapitány! a benzinszűrőt egyben kivágni,nem azt mondtam h cserélni külön,nem lehet szétszedni én szétvágtam kiváncsiságból ,milyen mocsok van benne,/bx-es rossz tapasztalatom / a trafósor :nekem a 16 szelepes van ,valaki mintha cserélte volna és Péteré melyik motoros? 16 szelepes nem,?úgy rémlik,a két veztengely között vannak a gyertyák ,mélyen a hengerfejben??ha nem akkor bocsánat,Te vagy a Mester!
a benzinszűrőt cserélni tudod,és kidobni a régit,acél ház,papir betét, a levszűrő négyzet alaku,nem egy tétel ,a gyertyák árai viszont változók,de ezt is mindjárt megmondják ahogy a gyertcserét,már lehülyéztek:)))))) mindenesetre illene Neked kidobáln,és a trafósor..igen ötven valahány ezer,valakinek már volt cserélve,--viszont ha tudsz vele menni,akkor nem hiszem h az a baj, ezeket elöbb..aztán ha nem ,új helyzet,én ezekkel kezdeném,de NEM ÉRTEK még ehhez a sz@rhoz
hülyeséget irtam, régi autóknál 10000.ként gondolom itt is 10-15,nincs elöttem a könyve,de gondolom a szűrőcserékkel,az olajat 15e-ként illik mert félszintetikus,amivel én járok legalábbis, a gyertyacseréhez kicsit fel kell készülni,egy torx készletet venni,nem kinai fényeset, én az obiban vettem betétkészletet,de mindenhez ezt használom,kint is jól jött aztán nagyobb alkatrészboltban,ahol szűrőket,szijakat ,fékbeéteket áruénak ,ott nézni gyertyát,ez hosszú menetes,szvsz champion a legjobb,és kulcsut hozzá,hosszúszárral, a benzinszűrő a jobb hátsó ajtó.ill jobb hátsó kerék elött,a tank mélyedésében van bepattintva,gyorscsatlakozókkal van összetolva,de ebben a takony időben vigyázni kell,mert merev,könnyen elpattan,/benyomod a sárga "reteszt"és széthúzod,wd.vel fújd be előtte,és még a levegőszűrőt sem árt kicserélni,torx fejű lemezcsavarok Twelve barátunknak van kábele kiolvasni a komputert,én még addig nem jutottam el /persze program,usb kábel.laptop/ amiket otthon meg tudsz csinálni azt levázoltam nagyjából,és nem vészes az ár sem alkatrész árban ...
Hibakódhoz rá kéne dugni számítógépre? Mert fed.comp. semmit nem jelez rossznak. Pesttől elég messze lakom, úgyhogy köszi hogy felajánlottad, de úgy néz ki ezt nekem kell megoldanom. Számlák és szervízkönyv alapján 55000km-nél cserélték utoljára a gyertyákat. Most 122000km van benne. Akkor már eléggé esedékes lenne a csere, nem? Benzinszűrő merre van? Könnyen hozzá lehet férni? Tisztítani elég vagy cserélni kéne? Az normális,hogy a benzinpumpa gyujtás ráadáskor hangosan búg egy darabig? Tudom sok a kérdés...
Elképesztő, hogy semmi sincs biztonságban manapság! Fogadd együttérzésem!
A zárak és az immobililiser cseréje sokba kerül. Kérdés, hogy megéri-e? Nincs abszolut biztonság. Minden autó ellopható, a tolvajok magas szinten felkészültek. Legfeljebb meg lehet nehezíteni a dolgukat.
Riasztó cseréje (vagy új beépítése - ha eddig nem volt benne) és valamilyen nem szokványos (pld. rejtett kapcsolós) indítás-gátlás. És természetesen semilyen értéket, iratot nem szabad bennhagyni.
Én most nézegettem a kulcsos dolgokat. Több honlapon is írják, hogy át tudják kódolni a zárakat új kulcsot kapsz hozzá, a régi kulcs többé nem nyitja...
Szia szomorú a dolog,az autó megmaradt,ez már pozitivum:(((( nem gúnyolodni akarok,a kulcs hiány gáz szerintem,ki kell cserélni az inmot,és hát az ajtónyitás,megvan a kártyád?--ezzel kéne besétálni a szervizbe,és tanácsot kérni majd jönnek a hozzáértők-----,ha van biztositásod a lakásra,meg kéne próbálni a csréket behajtani,nem hiszem h olcsó lesz,addig ne használd az autót,mert akinél a kulcs,simán elviszi bárhonnan,nem csak kulcsokat kell cserélni,hanem elektronikát is sok szerencsét
Sajnos betörtek hozzánk az este, és többek között elvitték a xsara gyári kulcsát, azt a tojás alakút. A kocsi épségben megúszta a garázsban éz azóta biztonságba helyeztem a pótkulcs segítségével. A kérdésem az, mi a módja a zár és kulcscseréknek? A kocsi 2000 év végi 1.6-os SX. Kizárólag Citroen szervíz tudja elvégezni a cserét irreális áron vagy esetleg tudnátok jobb megoldást?
nem tudom fejből,meg kéne nézni,a csere sem egyszerű,ha olyan mint az 1,6-os akkor :fedél le,6 torxcsavar,aez alatt van a trafósor,amiket szintén 6 csavar tart asszem,és a gyorscsatlakozós csöveket is le kell kötni,ezután kiemelhető, a gyertyák mélyen vannak eléggé a hengerfejben,hosszúdugó és asszem 15-ös kell hozzá. a gyertyákat megmondják az üzletben katalógusból,de eiquem-et ne vegyél /most megköveznek/championt javaslok,régen volt erről szó,de nagyon vissza kéne lapozni,Series merre vagy?30 ezrenként ki kéne dobni őket,nemtom ha pesti vagy ,megoldjuk ha lambdaszonda,vagy alapjárati motor,az gázos...nincs semmi hibakód? mind1-gyertyacsrében segitek ,ha akarod
Hali a gyertyacsere nem nagy ügy,csak azt vedd bele ,ami oda való a gyertya ,ha nincs időben cserélgetve,tönkre teheti a trafót,ha 2-es a xsara,akkor nem olcsó a trafósor tudod hogy kell kicsrélni?
az én tippem kettő dolog lenne: 1. nincs elég kraft a gyertyáknál,ez lehet trafó is és gyertya hiba is. 2. túl sok benzint kap hidegen,esetleg lambda gebasz.
Sziasztok! Azért fordulok hozzátok,mert az ismerőseim között nincs aki értene a Xsarához, és Ti meg amúgy is tudjátok mindenre a választ. Annyit olvastam már, hogy valaki beír és már kisujjból megy neki a segítség,tanács,ötlet. Szóval a problémám a 2002/04 Xsara VTS 2.0 1.6V-mmel: hideg motorral történő indításkor azt csinálja,hogy ha próbálok kicsi gázt adni, hogy el tudjak indulni,egyszerűen nem pörög fel a motor, sőt mintha meg akarna fulladni,prüszköl. Ha meg még jobban benyomom a gázpedált akkor van hogy le is fullad. Ilyenkor nagyon óvatosan próbálom adagolni a gázt, és néha sikerül is kissé felpörgetni a mocit, de mikor kiengedem a kuplungot és terhelés alá kerül a gép, megintcsak a fuldoklás. Annak érdekében, hogy néha el is tudjak indulni azt találtam ki, hogy nem nyomok gázpedált és csak úgy kuplungcsúsztatással indulok el. Ez eddíg bejött, mert az automata szívató és a comp próbálják fordulaton tartani és így könnyen fel tudok váltani akár 3-ba is,de 2-esből már óvatosan nyomhatom a gázpedált. Ekkor már nem szokott gond lenni. Légyszi adjatok ötleteket. Előre is köszi!
Köszönöm szépen a javaslatot, olvasni olvasom a topicot, csak ritkán írok. :-)
Mint említettem a tanítás nem működik. A menete szépen le van írva egyébként a kézikönyvben is, ("Az elemcserét követően minden esetben újra be kell tanítani a távirányítót. A betanításhoz kapcsolja be a gyújtást, majd addig nyomogassa a távirányító tetszőleges gombját, míg a kívánt művelet meg nem történik. A betanítás kb. tíz másodpercet vesz igénybe.")
de nem történik semmi. A linken olvasható módszerek szintén nem működnek, már ott megbuknak, hogy amikor kulccsal kinyitom az ajtót, akkor az immo ledje kialszik és hiába nyomom, vagy tartom nyomva a megadott időtartamig bármelyik gombot, nem villog, nem világít folyamatosan, azaz nem reagál úgy, mint ahogy ott írva vagyon.
Kimérni sajnos nem tudom, mint vlezlee az általad idézett hozzászólásában írta, így azt sem tudom, hogy az adó a rossz, vagy a vevő. Csak annyit tudok, hogy az immo felismeri, mert el lehet indítani.
Első trapézkar, régen talán lengőkarnak vagy villának hívták nem tudom. Szóval ennek a csatlakozásánál C és D alkatrészek fogatják az ?alvázhoz? ahol gumi ?csillapítás? van. Szóval nekem az ott mintha ki lenne szakadva mármint a gumi, aztán mozog ide oda de nem sokat.
Szabad annak mozogni egy kicsít?
Helyzet h 3 szeg volt a jobbhátsóban ebből 1 volt lyuk aztán megkérdeztem a gumistól h mi a véleménye az első gumikról mondta h mintha el lenne nyalva a belső fele mindkét guminak. Ekkor mentem futómüveshez ahol megállapította hogy mozog az a trapzkar, állítólag a gumi van ott tönkremenve kikopva vagy elszakadva és amiatt. igy nem állított futómüvet.
és még lenne pár kérdésem:
honnan szerezzek olyan gumi alkatrészt mennyibe kerülhet (mindkét oldali)?
lengéscsillapítóm (jobb) olajos (mármint folyt már ki belőlle olaj) valószínü tönkre fog menni, formula3000-en láttam bilsteint(gázos) 17ezer körül az megéri jó e drága e és mennyi máshol bármilyen típus?
pici döccenőknél főleg füvön mikor megyek ugye akkor nincs kerék zaj de aszfalton is hallok kopogást a jobb elejéből, lehet e amiatt a trapézkar gumija miatt?
Recsegést is hallok jobb oldalról az is lehet elölről, nem tudom mi, de főleg induláskor szoktam hallani kiállok a garázsból döccenő meg mikor lassan közlekedek, de utána elmúlik pár száz méter után.
Tisztelt Márkatársak! Ki tud olyan kulcsmásolót, vagy akárkit Bp.- Gyöngyös vonalon, aki slusszkulcsban immobiliser chip-et javít (cserél, programoz, stb...)? (Eddig két helyen próbálkoztam - eredménytelenül.) Mennyibe kerül egy ilyen tranzakció? (Xsara II. 1.9D) Üdv' Mindenkinek!
Rég firkáltam már ide, de ismét a segítségetekre szorulok.
Az indítókulcsom távirányítója nem akar működni. A "nem működés" azóta van, hogy vészvillogó bekapcsolt állapota mellett bezártam, majd kb 15-20 perc elteltével kinyitottam az ajtót a távirányítóval. Ezután amikor hazaértem az autóval, már nem akarta becsukni. Nem tudom, hogy ennek van-e köze hozzá, csak közvetlenül ezután következett.
Próbáltam elemcserét a távirányítóban, ami után ugye be kell tanítani, de a betanítás nem történik meg. Ha beülök az autóba, és becsukom az ajtókat a központi zárral, akkor ugye elkezd villogni az immobilizer ledje a középkonzolon, ha a kulcsot közelviszem a gyújtáskapcsolóhoz, akkor a led kialszik, ha eltávolítom, akkor újra kigyullad. Az autót egyébként lehet használni, a központi zár működik (kulccsal), illetve beindítható, tehát a kulcs funkcionál, csak a távirányító nem működik. Van valami ötletetek, mit kövessek még el, mielőtt szakszervízbe viszem?
hehh, ma segítettem betolni 1 406-ot, de mekkora láma volt mindenki...ugye a parkolóból tolatva ki kellett tolni, erre beáll 1 nő a kocsi mögé és les... anyád kb. :) aztán elment. de jönnek minden irányból, ám végre valaki megáll hogy ki tudjuk tolni, ki is gurul, erre a rendes várakozót megelőzi egy másik és jön felénk, na mondom frankó, itt mi lesz a terv akkor? :D eszméletlen sok homályökör van. de beindult, olé
akkor nem adnak, én most csinálttatam bicska kulcsot galaxyhoz.
Beépítették elektronikát kocsiba ami fogadja kulcs infot, csináltattam hozzá magát a fém szárat, meghozták csipet, és 10 másodperc alatt már az új csip működött is a kocsiban
ok én ezt értem ,hogy eccccerűen ne lehessen elvinni,és azt is h nyers csippel meg lehet csinálni,de döglöttel már nem,ha nem ébred fel ,akkor kuka,nyilván nem történik semmi,egy vasdarab azt még mindig nem értem ,ha van egy működö kulcsod ,hogy tanitod meg a másikat /ha szar a másik kulcs/--sehogy ekkor márkaszerviz nehogymá a sarki mister minitben adjanak csipes kulcsot me magamhoz is nyúlok
Hi, Series! A pótkulcsom, amelyben - gondolom - rossz a chip (nem oldja az immobit), nem kopott, a zárat és a kormányzárat tökéletesen nyitja. (Xsara II 1.9D) Megoldható, hogy működjön? Üdv! :-)
Már csak 1 probléma maradt: a gyári kulcsot újra kellene programoznom, mert nem nyit, nem zár a távirányítója :( A http://www.programyourkeys.com címen található összes megoldást próbáltam, de nem jött be, van valakinek konkrét infója, hogy 1999-es évjáratú 1,6B-s xsara 1-en hogyan lehet a kulcsot újraprogramozni?
Ui: egy urh teszterrel megnéztük a kulcsot, 433,925MHz-en szépen ad, valami adatcsomag is jön ki belőle, tehát a kulcs rádió része tuti jó.
újságolom, hogy ma du. megejtettem a 240.000km - s nagyszervízt.
A vízpumpa még eredeti volt, s semmi nyomát nem mutatta hogy bármi baja lenne, úgyanúgy a vezérműszíj feszítő sem és a szíj is hibátlannak néz ki.
Azért cseréltem mindent.
A hosszbordás szíj (szervószivattyú) feszítője viszont gallyon volt. Onnan jött a "turbós" hang, én naív meg a vízpumpára gondoltam, holott ahogy említettem, annak még semmi baja nem volt.
A támasztó gumibak is meoldódott, egy OFF Lada Niva ON gumibakja, kissé átszerkesztve, még jobb mint a gyári. (keményebb)
tapasztaltatok mát olyat, hogy az ablaktörlő csak késöbb reagál miután lenyomtátok a kapcsolót ? Ja és amikor elindúl rögtön maximális sebességgel töröl (csapkod mint egy őrőlt, aztán hirtelen minden normális...).
van olyan, nem kell vele foglalkozni.
tök véletlenül nem esőérzékelős?
és akármibe lefogadom, hogy a kormány közepében van a kürt, nem az indexkapcsoló végén.
ilyen.
késik.
meg kell szokni.
Ja és mostanában olyan is előfordul reggel az első indításnál, hogy csak nehezen röffen be, néha egy hangos "gong" szerű hang is van (immobiliser talán ?- bár erről nincs semmi visszajelzés ).
a tapasztaltatok mát olyat, hogy az ablaktörlő csak késöbb reagál miután lenyomtátok a kapcsolót ? Ja és amikor elindúl rögtön maximális sebességgel töröl (csapkod mint egy őrőlt, aztán hirtelen minden normális...).
Ja és mostanában olyan is előfordul reggel az első indításnál, hogy csak nehezen röffen be, néha egy hangos "gong" szerű hang is van (immobiliser talán ?- bár erről nincs semmi visszajelzés ).
Nekem jóval nagyobb összeget mondtak 5ezernél, lehet az a szakszervíz még rátesz...
köszi
Hát megneztem az aranykulcsos linket is ott is 12000 a nyerskulcs, 4800 a masolás, de 3800ért javítanak zárat... A nyerskulcs jó sok :( Olcsó nyerskulcsot kell szereznem, a kód projectet akkor skippelem... :)
Igen már érdeklődtem... 12ezer a nyerskulcs, kulcsmásoló is sokezerért vállalja ha vállalja, mert eddig csak olyat találtam aki elmondta ennyi lenne, de megcsinálni nem tudta :) Lakatos szerint a zár halott én nem értek hozzá... Ezért gondoltam erre a lehetőségre, de ha nem sikerül kénytelen leszek vmikor lekérni Citroenen keresztül, 1 pótkulcs azért nem ártana :)
Az lenne a kérdésem, hogy esetleg hol lehetne utánnanézni, adott kocsihoz gyárilag milyen kulcskódot adtak? Citroen szakszervíz vagyonért nézi meg és kulcsot szeretnék illetve egyik zár megzakkant azt kellene vmikor kicserélni... Ehhez viszont kellene... :( Az a márkaszervíz amelyben vették esetleg tudja? Érdemes utána menni? Saját kocsiról van szó... Hátha itt is előfordult már valakivel...
Szétment a hátsó, alsó motortartó gumibakom. Vettem hozzá egy újat az Unixnál, de megszívtam, mert a régi amelyet kiütöttem belőle, 65mm átmérőjű, amit kaptam helyette pedig 70mm - es, szóval nem megy bele.
Unixnál nincs is másik és ugyanezt hozza az összes TU3JP motoros géphez, legyen az Citro vagy PUG.
A régi gumibaknak műanyag háza volt, az utángyártott pedig fémházas.
A OFF Peugeot ON szervízben az alu öntvény konzollal együtt cserélik, csak úgy kissé húzós az ára, de ugynézki én is erre fogok rászorulni.
Azért holnap még körülnézek milyen lehetőségek vannak kezemben a mintadarabbal.
Egyébként a gumi nem volt még átszakadva, de annyira be volt repedezve, s kigyengülve, hogy pl. rükvercben már kidobálta a sebességet, s sportosabb induláskor még koppant is egyet. Semmi extra, a motor be tudott bicskázni..
east-west-line 2005 Kft-nél ( www.citroenalkatresz.hu ) sikerült 1 napos határidőre rendelni cuccost, megjegyzem telefonban nagyon korrektnem tűntek és az értékesítő kolléga félinformációkból is tudta pontosan, hogy mi is kellene nekem.
A székesfehérvári citroen tóth-nál majdnem megvetették velem az 1-2. fokozat komplett szinkronszettjét az 5. fokozat szinkrongyűrűje és a rajta levő fogaskerék helyett, ráadásul minimum 1 hetes szállítási határidővel !
Sajnálatos módon elfeledtem továbbítani leveled evmzrt felől, ezért nem tudok időben válaszolni. Amennyiben kérdésed aktuális, kérlek írj korábbi válaszomban megadott címre.
nos tegnap szétszedtük sárit (nyikorgott valami a váltóban). Kuplung totál szar volt, bár kibírt 200e km-t (cseréve, pipa) :) Viszont az 5.sebesség szinkrongyűrűje, a rajta levő kis fogaskerék meg a tűgörgősor teljesen szétment. ezt hol lehet leggyorsabban beszerezni? Ha esetleg van valakinek eladó raktáron, máris vevő lennék rá :)
kösz,de ez a normális,5 hét után elővettem,ill az asszony ,kicsit jártunk vele és gyorsan bejelentettek,nem ismerem az új rendszert ,de Kuksi a bx-esektől megoldotta,és alapdij,semmi extra...good,thanks!
ezzel a gumival az van, hogy van egy kötött KÜLSŐ oldala.
nem a forgásirány van megszabva, hanem az, hogy melyik oldal legyen kívül.
tehát ennél a guminál nem tudod azt megtenni, hogy a jobb elsőt teszed bal hátra, mert ha ugyanaz lesz a forgásirány, akkor a belseje lesz kívül (gyengébb, nem bírja a padkázást) ha meg a külseje kerül kívülre, ahogy kell, akkor meg a forgásirányt kell megváltoztatni és az ilyen futásnál könnyen eredményezhet szálszakadást, mert a gumi belső szerkezete már egyik irányba "be van törve".
ezzel max azt lehet tenni, hogy az elsőt és a hátsót cserélgeted ugyanzona tengelyen.
többek közt ezért nem lett nekem aszimmetrikus gumim, csak sima forgásirányos.
így igaz, hogy esetleg meg kell fordítani a felnin, de a jobbost feltehetem balra is.
tavasszal át is forgatom a gumikat, mert mindegyiknek a külső oldala kopik a kanyarok miatt, akkor legalább egyenletesebben néznek majd ki.
három évet mindenesetre nem jósolok ennek a garnitúrának.
új pilot exalto2-t mikor felraktam h ajol emlékszem 8mm volt a profilmélység. most én már mentem 30ezret mm-ben nem tudom pontosan de a kopási sorrend a következő: jobb első, bal első, jobb hátsó, bal hátsó. tehát a jobb első kopik a legjobban. Kérdésem:
Szerintetek hogy érdemes a gumik kopását korrigálni cserével?
Azt találtam ki mivel a jobb első kopik legjobban kicserélem a bal hátsóval, a bal elsőt pedig a jobb hátsóval. és kb gumi kopásának élettartamának a felénél teszem, akkor elvileg egyszerre kéne elkopnia. szerintetek?
Azért ez tényleg függ a vezetési szokásoktól is. A kocsimban 50 ezer van, 5 éves. Eddig 4 telet mentem a téliekkel, kb. 12-15 ezer km lehet bennük, a profilmélység a gumisok mérése szerint (a tárolási kártyára ráírják, onnan tudom) 7 mm. A nyári a tavasszal meg 6 mm volt, akkor lehetett bennük kb. 30000 km. Szóval nekem a gumi el kell menjen 60-80 ezret is. Volt korábban egy OFF Moszkvicsom (Aleko fazon, de még Moszkvics motorral és néven), azon az orosz radiáloknak 48 ezer km után még bőven volt barázda mélysége. Igaz, kicsit kemények voltak. ON
Igazándiból jóideje észrevettem, szerelőt kérdeztem, azt mondta sok xsaránál látott már ilyet, de nem lesz gáz, tartsam fél fölött a tankot, akkor nem hallatszik a hang :) Remélem azert nem maradok az út szélén :)
a fiaton tizenezer alatt kivégeztem a hátsó párost...:))) Igaz, kellett hozzá egy valszeg rosszul beállított hátsó futómű, egy túlfújt kerék és némi szándék is. ;)
A hidegben, szárazon próbált nyárigumis tesztre én is emlékszem. Talán az A2 újságban volt anno. A probléma az, hogy ilyenkor percről-percre változhatnak az útviszonyok, és akkor a téli lesz a nyerő.
Téli gumi témához. Van egy - igaz, néhány éves - teszt, aminek az adatai nekem megvannak. Egy nyári gumit is bevettek a tesztbe, és az eredmények közül néhány figyelemre méltó:
Azt gondolom, ezekből is látszik, hogy ha nincs trutyi meg hideg, akkor a téli gumi lényegesen rosszabb lehet a nyárinál. Ha jól emléxem, egy másik tesztben volt (vagy ebben, csak azok az adatok nincsenek meg, már nem tudom), hogy a nyári gumi szárazon még +5 fokon is jobb volt a télinél. Viszont +30 fokon a nyári sokkal jobban javult, a téli gyakorlatilag nem változott. Ebből én azt a következtetést vonom le, hogy ha nyáron is téli gumit használ valaki, lehet, hogy épp azért megy neki valaminek/valakinek... Annál is inkább, mert nyári körülmények között nagyobb sebességgel szoktak menni, főleg pályán. Meg aztán az ilyen differenciát nem nagyon érezni menet közben, csak ha meg kell állni. Emellett sokkal jobban kopik is, szerintem 40 ezer alatt le lehet járni egy garnitúrát.
a mostani nyárigumi a régi "nyáriguminál" sokkal differenciáltabban való száraz utakra illetve a téli sokkal nagyobbat alakít hóban, mint a régi tarktorgumik, ugyanakkor szárazon is jobb azoknál.
Azért hozzátenném, hogy ebben a téli-nyári mizériában a gumigyárak vastagon benne vannak. Biztosan lehetne a mai vegyipari színvonalon olyan gumit kifejleszteni, ami télen-nyáron tökéletes. De ez a gumigyáraknak nem érdeke. A mai négyévszakosak meg olyanok mint a kombináltfogó. Jó, jó, de igazán nem tökéletes semmire. :-)
izé, xoptam eleget éveken át nyári gumival télen (akkoriban még nem volt elterjedt a téli, vagy nem volt pénzem rá, illetve sík terepen annyira azé' nem hiányzott, legfeljebb nem használtam az autót pár napig, vagy épp fél órát tartott egy kisebb völgyből kikászálódni), amióta pesten (és a környékbeli dombokon) egy telet végigcsináltam nyárival, az utána következőt meg télivel, na ott lehetett muzsikálni a különbséget. ennyi. aki nem hiszi az az első havazós napon vendégem egy forró teára. a hóláncot is odaadom (bár a citrón asszem nem használtam még) hogy utána haza tudjon menni. :)
Háát, nem vagyunk egyformák. Nekem nincs, és valószínűleg soha nem is lesz pénzem új autóra. Csak mások levetett vackára telik. De a gumira nem sajnálom a pénzt. Télen most Kléber Krisalp HP, nyáron Conti Premiumcontact. Engem meggyőzött vagy 10 éve a téli gumi, azóta használom. Az ABS bebizonyította hasznosságát, mikor egy frontális ütközést segített elkerülni. Biztonság az autózásban nincsen, "csak" biztonságosabb lehet. Szép dolog a szerencse, de mi van, ha egyszer elhagy? Gondolj a sok vétlen autósra, akik nap mint nap életüket vesztik az utakon.
Szerintem ha valaki nem cserél szezononként gumit, vegyen egy jobb négyévszakost, mint pl én :), vagy használjon téli gumit... Nyárival főleg ha lehavazik... Háát... :) 1x történik baj... Nyáron a télivel el lehet lenni, max jobban kopik...
Azt nem neveznéd "biztonságnak", hogy ha havas úton mész 90-nel, de a szemben előző autó miatt satuznod kell és esetleg a téli gumi miatti jóval rövidebb fékút menthetné meg az életedet????
Szerintem ez minden pénzt megér.... (Ja és nem rajtad múlik, te csak belecsöppensz egy ilyen helyzetbe...)
a formula300-en kértem őket rakjanak fel citroen bilstein lengéscsillapítókat mert nekem lehet h csere lesz. nagyon kedvesek kérésemre fel is tették jobb-bal első és hátsót is. 1
most rendeltem tőlük olajat meg olajszűrőt.
14500 a hátsó és 17900 az első. szerintetek érdemes onnan rendelni?
6 éves a sári és mindíg jó mindőségű nyári michelinek voltak rajta (primancy és most exalto2). Minden télen tapasztalom a fékezésnél működő abs tehetetlenségét. Van h 100-200 métert centizgetem a féket mikor nem csúszik meg, hogy még a kereszteződés előtt meg tudjak állni. (pl havas úton 90-ről) (soha nem volt téli gumim, előtte ladám volt azon se) közvetlen a havas úton közlekedés után beültem a haverom 15éves passzátjába és téli gumival ugyan azt a kereszteződést kipróbáltuk:) példa ha én megálltam 200m alatt ő 100
Szeretnék téli gumit de eddíg soha nem volt rá pénzem vagyis nem éreztem késztetést h rávegyem magam. Senki nem kételkedhet benne h a téli gumi az jobb, főleg havon. Döntse el mindenki h neki megéri e vagy igényli e azt a "biztonságot" amit a téli gumi nyújt.
Szerintem biztonságot nem nyújt csak vészhelyzetben segítséget könnyebbséget. Szerencsére nekem még téli gumi nélkül is sikerült minden sérülést elkerülnöm.
Két kérdésem volna, az egyik, hogy normál esetben mennyi a motor hőfoka (1.6 16V). Nekem nem éri el a 90°C-ot, alatta van, kb 75-80 között. Esetleg rossz a termosztát?
A másik, hogy a gyári cd-s rádió vajon hány wattos?? Hátha valaki tudja !
Két kérdésem volna, az egyik, hogy normál esetben mennyi a motor hőfoka (1.6 16V). Nekem nem éri el a 90°C-ot, alatta van, kb 75-80 között. Esetleg rossz a termosztát?
A másik, hogy a gyári cd-s rádió vajon hány wattos?? Hátha valaki tudja !
Jó ideje csak néha olvasgatom a xsarás témát az indexen, ennek egyik oka hogy csak fájdítom a szívem a mikor eszembe jut, mennyire összetörten áll az enyém a szervíz udvarán már február 15 óta. Talán a tavassza életet lehelünk bele.
Amiért "tollat" ragadtam: gumi! Én is azon a véleményen voltam hogy csak egy duma ez a téli gumis téma, hiszen 30 évvel ezelőtt nem hiszem hogy volt a zsigulikra külön garnitúra télire. Én ezt csak a sznobok játékának tartottam. Történ azonban egy alkalommal hogy a céges autóval bemenetm egy mellékutcába ahol a letaposott havas jeges utcába úgy tudtam bemenni hogy többször elakadt az autó, igaz az is hozzájárult hogy hátsó kerekes volt. Totál új nyári gumik voltak rajta. Kb fél óra múlva defekt miatt felemeltük az autót és egy szuszra lecsereréltük a nyáriakat, tök új télire. Ezután visszamentem az asztaloshoz aki végzett a 2-3 órával azelőtt leadott munkával. A téli gumikkal minden gond nélkül sikerült bemennem abba az utcába, aho, azelőtt tologattuk az autót. Én azóta cserélem le a nyárit, télire. ...és a gumi minőségén nem spórolok, de ez már egy másik történet!
Szasztok,tudtok gyors múszaki-vizsgáztatási lehetőséget Pest mentén? mi,hol,mennyi?stb,van számom,de most nem hivnám fel....meg az új rendszert nem ismerem,szakszerviz kizárva,nem levetetni akarom magam egyébként pöcc-röff,csak pár nap van....szóval ,help!please!
Abroncs Kerház, az Autóklub Boldizsár utcai telephelyén. Volt. Megszűnt, átvitték a papucsokat a Fehérvári útra. Hívtam őket telefonon, nem vették fel. Mint kiderült, direkt, mert sok a hívás és az ügyfél(?). El kellett mennem hozzájuk, mínusz 3/4 óra. Jövő hétfőre kaptam időpontot.
élet-élek?? jó:a bx-en sokat ért a téli gumi...a széles misikkel beástam magam a hóba,az elmúlt télen nem volt semmi,túléltük...most le kell vizsgáztatnom a bringát,nem hiszem h téli garnitúrát Most veszek,lemezfelnivel mellesleg tudom h egri vagy,az iwiwen láttalak..meg a cikkeidet is olvastam na ennyi a téli gumikról fagyálló,gumi,akksi,--néha rádió,cd lejátszó, ja és izzócsere---zajlik az élet nagyobb bajunk nagyon ne legyen:::))))))))
Na jó, igaz, hogy múlt télen nem nagyon volt -10, de még -5 sem gyakran, hogy kipróbálhassam.
Mindenesetre most ebben a +3-4 fokban, ami itt van, elég nagy a különbség a jó kopott nyári Semperit és a majdnem vadiúj téli Debica között, az előbbi javára. Igaz, az szélesebb is egy centivel.
naggyából igaz. csak annyiban módosítanék, hogy azért egy ÚJ nyári mislen -10ben nem bizta hogy jobban tapad mint az ÚJ téli debica, ellemben egy 4-5-7 éves nyári gumi már kb xart sem és egy ÚJ téli debicával szemben -10ben.
De egy sok éves téli szintén szart sem ér télen.
Amúgy télleg túl van lihegve, nagyon....
Én speciel pénteken rakattam át a téliket, és le is esett a hó....
én a zsigulit leszámitva,a bx-re vettem utoljára téli gumit,elöre... az újakat a xsarára sérülés miatt kellett vennem,és azért ezt ,mert ezt kaptam.. ósanost azé mégse,,,ja és ilyen méret nem nagyon van ,és gyorsan.... nem ragozom,inkább egy jó nyári gumi garnitúra,ha megszalad,veszek majd.... ennyi
Az a véleményem, hogy túl van lihegve ez a téligumi-téma. Lassan már ott tartunk, hogy 7 fok alatt meghalsz, ha nincs téligumid.
Én sokáig úgy jártam, hogy télen is nyárival, aztán maximum ha annyira esett a hó, hogy az úton is megmaradt, akkor mentem busszal, taxival, stb. (oké, nem voltam annyira autóhoz kötve). Az ilyen havas napokat egy télen meg egy kezemen meg tudtam számolni. Az meg süketelés, hogy 7 fok alatt akármilyen téli jobb mint a nyári. Nálam a nyári Michelinek szárazon még akkor is jobban tapadnak, mint a téli Debicák (persze tudom, miért vettem olyat...), mikor röpködnek a minuszok.
Nem azt akarom mondani, hogy nem kell téli, mert kell, csak kicsit túl nagy jelentőséget tulajdonítanak neki egyesek (gumisok pl... :-] ). Aki meg vezetni nem tud, az télivel sem fog tudni.
GoodYear Hydragrip...remelem holnap kiprobalhatom,a vizes utakon nem lehet feldonteni az autot,es megall...hoban meg nemtom..az elozo telen a misik voltak fenn minden gond nelkul,,majd meglatjuk
Na, nekem meg még nincsenek fent a téli papucsok... Holnap telefon a gumisnak (a téli papucsok náluk nyaraltak), beszéd a főnökkel, mert a gumisok csak 4-ig vannak... Ráadásul ma mentem egy sort a legnagyobb hóesésben a Michelinekkel. Bírták.
Pont ma méricskéltem, nézegettem a téli gummákat, 2003 őszén vettem, azaz ez lesz az 5. szezonjuk (eddig kb 40 ekm-t futottak). A legkopottabb részen 5.9 mm, de ált. 6-6.5 mm mindenhol, mind a négy. még elvileg 3-4 szezonnyi lehetőséget látok bennük. Ja, és a latyakban, hóban, vízben prímán viselkedik.
Sziasztok! Ahhoz kérnék segítséget, hogy a gyári rádiót szeretném lecserélni valami jobbra, akkor mit kell rajta nézni?(mármint amit veszek)Kormányról vezérelhető van benne.Az üzletben azt mondták nem akármilyen jó hozzá.Kell-e hozzá valamiféle átalakító?Mert ahogy néztem az újak szélesebbek(lehet nem jól láttam).Előre is köszi!2000-es II-es Xsara.
Sziasztok. A télhez kapcsolódva eladásra kínálok 2 db téli gumit I-es Xsarára. Két telet használtam, kb. 15.000 Km, 6 mm-es profilmélység.. Trayal T200 típusú( nem olyan rossz, mint a neve), (175/65/R14).
asszem sikerült az utolsó pillanatra tennem a kerékcserét... ma fél 11kor kezdtem neki, kész lettem, kipróbáltam, aztán még gyorsan megzsíroztam a kapunyitót, na EKKOR kezdett el havazni... Máskor sose húzom eddig a kerékcserét, mindig nov első napjai (halottka napja körül szok bejönni egy hidegebb időszak) de volt már okt vége is.
Tényleg faszság, de nekem is elémtolták a papírt, amiben vállalom a felelősséget abban az esetben ha nem sikerül... Mondjuk egy ROM íráson nem tom mi a nehéz és véglegesen elrontható. :)
Kispest,Lőrinc---sorompón átmész,Lőrinc felé..jobb oldalon új üzletsor a volt Fórum mozi elött,,,filtercenter,,,szijak,olajok,fékbetétek,Lukas stb,,,vezérműszijak,vizpumpák
"egy szervíz az ügyfél felelősségére dolgozik, ugyanmár..."
Emlékeztetnélek arra, hogy a BSI bug-om javításáról (szoftverfrissítésről), határozottan lebeszéltek. Legfeljebb a saját felelősségemre csináltathattam volna meg. Ez hivatalos márkaszervizben történt.
A részleteket nem tudom. Ha jól emléxem, 2003. júniusban lehetett. Nyilván csak egy újabb gyári verzió jött ki és azt rakták fel. Ami tény: utána érezhetően jobban ment. Nem hasonlít a dolog kicsit (kicsit!) a chiptuningra? A vezérlő szoftverrel álítólag sok mindent lehet befolyásolni. Ugyanezen motornak a korábbi kiadásokban 120 helyett csak 114 Nm nyomatéka volt, amit mással is lehet magyarázni. Viszont a vele egykorú PUG 306--osokban a nyomatéki maximumot nem 3400-on, hanem 2500-nál adja le. Állítólag ezt is lehet a motorvezérléssel szabályozni.
nem lesz alacsonyabb a fogyasztás, nem lesz erősebb az autó"
Ez biztos? Nekem (Xsara II 1,4 2002-es, BSI-s) asszem 1 éves korában szoftvert frissítettek, és érezhetően jobban ment utána a kocsi. Kifelé még olyan volt, visszafelé már jobb. Utána felhívtam a szervízt, hogy mit csináltak vele, mert jobban megy. Mondták, hogy nem csoda, szoftvert frissítettek. Akkor az mi volt?
SERIES ONE fillérekért szereztem és akkor még nem tudta hogy nincs garancia a javulásra a frissebb softverrel sem... a szerelő szerint ne dobjam ki mert az eredeti esetleges halála esetén még lehet belőle akár csere darab is kikódolás után...
SERIES ONE Beszereztem egy ilyen 1.6 16v motorelektronikát abból kiindulva, hogy mint egy sim-kártyát kicserélve élvezhetem a frissebb softver esetleges előnyeit. Egy szerelővel konzultálva megtudtam, hogy a dolog nem ilyen egyszerű. Mire lenne még szükség hogy éltet lehessen bele lehelni ? Köszönettel.
miért kellett gyártatni? Vami nagyon spéci méret/forma? Lehet kapni mindenféle kerékcsavart a gumisoknál... A fiathoz pár éve vami 400/db-ért vettem (jelzem, nagyon jó áron, akkoriban 600/db-ért adták általában)
Tudja valaki hol lehet Pesten BV 75W80as váltóolajat kapni... Eddig nem találtam sehol... Kevesen tartanak váltóolajat, ilyet meg még annál is kevesebben Gondolom a szakszervízben ha adnak is aranyárban mérik :) De ha mas nem megkérdem ott...
csara2 bsi (nem mindegyikbe jó, az, hogy melyikbe igen, azt megmondom viszonylag hamar) meg hozzávaló 1,6os tienhatszelepes motorelektronika.
látják egymást, elvileg plug&play, mert tudok hozzávaló chipet is adni, amit be lehet rakni a gyári kulcsba.
valahol van egy komplett xsara2 kulcskészletem is egy lapos kulccsal meg KÉT távirányítóssal, két zárbetéttel, tanksapkával, gyújtáskapcsoló kábelestül, ilyesmik.
az még nem volt autóra tanítva, tehát szabadon felhasználható.
csak most kurvára nem találom, amióta apám rendet rakott a garázsban.
:))))))))))
gyári fékfolyadékot valaki? (total hbf4) több liter van.
mondjuk nekem van benne computer is, nem tudom mennyire lehet neki hinni de van úgy h 90-et tartom egyenes úton kb szélcsendben mert az is számít 4,3-at ir fogyasztásra de van egy másik pl ugyanazon a szakaszon szélcsend minden és kiir 5-öt 4,9-et. akkor már tiszta ideg vagyok.
régen úgy jártam, (amikor még jó volt) 3,9-et irt a kompjúter olyan 80-85-el nyugis tempóban, egy kis város egy kis hideg motor reggelente, ellőzés stb így jött ki 4,5-5-re a fogyi. és mikor megtankoltam tényleg annyit evett meg 5körül.
most meg mondhatni egy literrel többet eszik. nekem úgy kb tavasz óta nyár óta kezdett el szépen egyre többet enni.
ha a bilincs elengedett, akkor ott lelövi a gumicsövet, most nemazé.
ha meg a gumicső van kirepedve, akkor azt bedobja hibára, mint alacsony töltőnyomást (tudom, mert volt olyanom), szóval asse.
a kipufogócsonkra tömítéssel és csavarral van fölfogatva, ott esetleg elmehetett a tömítés, meg a kipufogóoldali kerék leömlőjénél is mintha lenne tömítés, de arra nem emlékszem, szar helyen van, na, nem nézegeti minden nap az ember.
:)))))
na mindegy, a főlényeg, hogy ha a feltöltött oldalon fújna ki, akkor azt hamar észrevenné az ember, mert belassul tőle az autó.
Nekem már jóideje 5,8-6 a fogyasztásom. Klímával 6,5. Évek óta ugyanannál a helyi kagylós kútnál tankolok. Egyik kolegám, véletlenül itt tankolt, és azt mondta, hogy többet evett, rosszabb lett a hangja a dci motorjának.
Megtankoltam a minap molnál, háát. Tényleg csöndesebb lett. De ez a kisebbik baj. A nagyobb, hogy 5,5 lett a fogyasztásom. Ezek szerint a shellnél évek óta átb...nak? :-/ Majd kiderül a következő tankolásnál.
Egyébként nekem a HDi-vel nincs szignifikáns eltérés a téli és a nyári fogyasztás között. A régi kamrás motor télen tényleg többet evett.
Még valami. A halkabb motor miatt már nem csak a turbó fütyülését hallom, hanem közben sziszegő hangot is. Szelel a rendszer valahol?
a fogyasztás témát nem akarom ismét felhozni, de twelve mondtad h neked 5,5 körül van. hát most már nekem is ott van, de szeretném megjegyezni h nekem sose volt ennyi, hisz irtam is. (szerintem 4,5-5 a normális) (gyárilag az országúti 4,2)
szeretném visszavezetni valami problémára:) és azt találtam ki:
amikor még nincs bemelegedve a motor (ami nekem most télen a 75fokot jelenti a kis pöckön áll középen a mutató) akkor szokott igy többet enni vagy kb ennyit enni. azon gonolkoztam h vagy valami höfok érzékelő miatt több üzemanyagot kap a kocsi mint egy szivatónál, vagy alacsony az üzemi hőfok és amiatt.
vagy még azt találtam ki h szarok a gumijaim vagy a guminyomás. de michellin pilot exalto pe2 van rajta szinte új (30.000km) és már 2,4bartol tovább nem akarom fujni a kerekeket. vagy fogna a fék? vagy a kerék csapágyakkal van gond?
kromozott spiater basz,a lemezbe,lemezcsavarral bekuldve---sok minden nem valtozott---lada110 1,5 i 16v---vau....sotetitett uvegekkel,plexi ba...szassal az elejen
meg nem mondom mire jo,mert a tuaregen ilyen szarok nincsenek
ami benzines az indul,a tobbit melegiteni kell benzinlampaval....
mellesleg parban csereltem fenyszoro izzot,sok bor nem maradt a kezemen
váltó:a mutyukit tudom,oldalt van a betöltő,a flakonon,van egy "csöcs"-ezzel be lehet pumpálni az olajat,ez a-val kezdődik,rallal végződik,és szintetikus...kb 2 liter kellett,a betöltő a szintjelző is egyben,a felesleg kifolyik,hogy ne legyen később ebből "gond" --asszem 60 ezrenként illene cserélni,nézegettem a xsarát,azon is hasonló az eljárás érdemes a váltórudazatot alulról wd-vel leápolni..sokat számit az a pici olaj a feltöltő is egyszerű,--tölcsér ,slag,szigszalaggal összeapplikálva..."szakosan"
Hali!azé'nem tudok válaszolni mert Még alszotok,este Meg már én kábulok..:)) de vágom a centit,ecccccer már jártam igy,akksi ügy kipipálva,,,a fagyálló:nem akartam ismét rosszabbat,egyszerübb utántölteni...de!--ha nem tudjuk milyen volt benne,ez egész cuccot érdemes lecserélni,van glycolos és alkohol alapú fagyálló,és ezeket keverni nem illik,mert csapadék keletkezik_ezt évente ilyen időszakban kitárgyaljuk:)) /most intravénás kávét kapok.../szóval felesben bekeverbe,egyszerübb lecserélni,és kell is 5 évenként,,,tisztán a fagyálló megzabálja az alu ötvözetet,de bekeverve ,keringtetve,keni is ,tisztitja a rendszert,ha jól tudom, most nem nagy dolog,leereszteni az egészet,vagy lehúzni a nagy vastag csövet a hűtőről,vagy a leeresztőn át..a fagyálló a legdrágább tétel,és biztos lesz a T.tulaj h jó és -35 ig jó a letyek,de uezt elmondta Series Mester,bocs.. cukros viz...nem több
Azért nem válaszoltam, mert azt tudtam, hogy nem GL-5. Azt viszont, hogy GL-4, azt nem. A linked működik. Ez Firefox. :-)
Amit belinkeltél, nekem megvan magyarul. Azon viszont nincs ilyen specifikáció. Nem tudom, mi az oka, de sok mindent levettek a Total magyar honlapjáról. Pl. hajtóműolajok, fagyállók. Még időben lementettem őket.
Azért írom/írtam már többször a BV-t, mert ezt nem én találtam ki, viszont a saját káromon tanultam meg, hogy ezzel működik normálisan (már amennyire ez tud).
Amit Te írsz, sűrű mézszerű olajok, még melegen is. A BV viszont híg, mint a víz, és pont a PSA tökéletlen váltóihoz lett fejlesztve, valamikor a '80-as években.
Amit beszúrtam, az a Total BV magyar adatlapja. Itt az alsó része:
Max. két liter az előírt mennyiség. (Még nem próbáltam meg tele tölteni, de az biztosan több lenne :-))) A betöltő kupakban nincs nívópálca (helyét sem látom rajta), és a leeresztőn kívül egyéb nyílást nem találtam. :-))
van narancs, van kék meg van piros, na ezek nem keverhetők egymásközt.
(komolyan nem)
egyszerűbb leengedni az egészet aztán onnantól csak egyfajtát küldeni bele...
töményen a fagyállót nem szabad beleönteni, mert magában előbb megfagy, mint a fele-fele arányban kevert (ez se vicc, a tiszta etilénglkiol az valami tizenpárfokon megdermed, 50:50ben meg -35öt tud), szóval amelyik azt írja, hogy magában -50 fokot tud, na attól is tartózkodnék.
:))))))
és nem a hűtő miatt kell alubarát, hanem a blokk meg a hengerfej miatt.
a hűtőt azt kibasszuk a helyéről aztán akasztunk bele egy másikat, egy üregesre korrodált hengerfejjel mondjuk kicsit több prbléma lesz.
Ha jól tudom, a jelenleg gyártott fagyálló hűtőfolyadékok keverhetők egymással, csak alu-hűtőhöz való legyen. Series majd kiigazít, ha nem így van... :-))) (Feltéve, hogy nem sértődött meg :-))
Nyáron lett kimosva a hűtő, csak nem igazán tudom, hogy mivel töltötték fel. Sajna... Cirka fél litert rá tudnék tölteni, nem szivesen vinném szerelőhöz, mert tavasszal a 120E-s szervíz (vízpumpa csere) után hónapokig szívtam a hűtővíz miatt. Pl. autópályán elkezdett szirénázni, hogy elfolyt a hűtővíz, azt hittem infarktust kapok :). Üdv: Ragga
Egyetértek. Ez a topik egy normális közösség - úgy hiszem, nem csak "némileg". Kultúrált hangnemben is meg lehet írni, ha valaki valamivel nem ért egyet. A durvaság csak durvaságot szül.
Ahogy Twelve barátom írja, rá lehet tölteni, csak oda kell figyelni, hogy ugyanolyant, mint amilyen benne van. Viszont - ha jól tudom - a hűtőfolyadékot 60E km-nél le kell cserélni. (Nem 60E km-enként, csak 60E-nél.)
Valóban nincs sehol előírva hogy cserélni kell. Gyakorlatban viszont a legtöbb autóban 150E km után lecserélik. Pld. az én autómnál (1,9D) nincs nivó, leengedve mérőedénnyel lehet ellenőrizni a mennyiséget. Én is leengedtem, és akkor már ki is cseréltem.
Szerelő azt mondta nem kell olajat cserélni váltóban... Persze kicserélik, ha kérem... Valaki tudja milyen intervallumot ír elő a PSA váltóolajcserére, előír ilyet? Mindenképp kicseréltetem, csak ez úgy érdekel... :)
A BV-t megjegyzem köszönöm, majd ragaszkodok ehhez az olajhoz... :)
Olyan problémám van a Cinónál, hogy a fűtőventillátor a lábak felé nem fújja a levegőt. Eddig jó idő volt, nem tünt fel, de most ,hogy hideg van ,nem ártana ha arra menne a meleg levegő. A fűtés működik, trópusi meleget csinál, ablakra , szembe tökéletesen fúj. Ha átkapcsolom, hogy lefele fújjon, akkor is szembe nyomja a cúgot. Mi lehet a gond, hol keressem a problémát?
Sziasztok. Hűtővíz ügyben szeretnék érdeklődni. Benzinkútnál mérettem, -10 fok, gondolom desztvíz van benne. Rátölthetek fagyállót, vagy cseréltessem le az egészet? Kb. 2-3decit lehetne ráönteni.... Köszönettel: Ragga
ja, meg ha most ilyen, akkor milyen lesz esetleg egy -15, -20 fokos éjszaka után? Elárulom: halálosan xar. (igy jártam a suzuval, mindig garázsból indultam, aztán eccercsak -20, éjszakai rajt lehűlt autóval, 2 km egyesben, utána már nagyon nehezen, de volt 2es. másnap olajcsere, onnantól semmi gond)
Utánaolvasgattam a PSA váltókba 75W80as olajat tesznek, ennek literje 1500-2000Ft a neten, 3500ért találtam helyet ahol kicserélik, ezek szerint kb 10ből meguszhatom, persze nem tom mennyi olaj kell bele... :)
kva hamar megeszi a szinkront, nem érdemes sokáig várni vele. Én kidobnám az olajat hamar, olaj+ munkadíj max egy 10es, ennél egy váltó ki-beszerelés is többe kerül...
megmodják a fiúk az olaj viszkozitását,és ha sosem cseréltél,esetleg a szervizkönyvéből megtudhatod,ha nem,ajánlatos a csere én mutyukin cseréltem nemrég,ég és föld és nem olcsó játék,olvass vissza ezügyben,ettől lehet a váltás nehéz
Nekem is volt ilyen hiba... Azt mondták sok Citroenen van :( Nekem nem volt alapjárati szabályozás... ECU-t javították, gyújtótrafó csere stb 100ezer minusz :((( Persze lehet neked nem pont ez... Ha alapjárati motor hiba, akkor 61ezer a gyár 20-25 a bontott, eléggé utánajártam anno :))
Viszont nekem is lenne egy kérdésem a többiekhez. Miért van az, hogy most, hogy beállt a hideg a váltó 2-3-ba rakása, míg nem melegszik fel a motor, sokkal nehezebb?
Olaj? Szinkrongyűrű? Ezeket mondták eddig, gondoltam megkérdem itt is hátha volt valakinek már ilyen észrevétele...
Tegnap reggel óta az autóm ( '98 1.6 8v Xsara) alapjáraton felpörög 1500, olykor 2500ig, a fordulat pedig nagyon nehezen esik vissza, vagy egyáltalán nem.
Ma reggel megpróbáltam úgy jönni vele, hogy 1500 fölé ne pörögjön, így nem produkálja a jelenséget.A szerelő szerint lambda szonda hiba nem valószínű, mert "csak" 130000 km van benne.
zdraszt moy drug!))))kegyetlen...nem eleg h nem talalom a kerdojelet ezen a szaron,,,,,a laptopot meg nem mindig tudom mire feldugni.....
Urak!ne ugorjunk egymasnak,mindenkinek megvan a maga baja,vagy elfogadja a segitseget,vagy nem..biztos nem akarta atba...ni a masik felet,tudunk szemelyeskedni,vadulni...de nem itt kellene,nekem ez a velemenyem,jo kis capat jott mar ossze,kar szetzilalni,megbeszeljuk a gondjainkat a bringaval kapcsolatban,es kesz...
az akksi utoljara:parat vettem mar eletemben,nem messze van varta szakuzlet is,de nagy ivben elkerulom,meg a trabantban ment el 5 evet egy akkumulator,mostanaban 2 max 3 evet mondanak egy savas dobozra,a gagyira rarepulni nem erdemes,hosszu tavon,---- a zselesek dragak,egy koztes megoldast kell talalni a penztarcatol fuggoen,de most mennem kell...Udv
Szia.Köszi,hogy nem értetek egyet evel a durva hozzászólással és részemről lezárva a dolog.Ha esestleg nem sikerült megcsinálnod a kormánykapcsolót, akkor kérdezz nyugodtan,mert nekem és a kollegámnak is sikerült megcsinálni.A fellelt hiba az volt,hogy menet közben a műszerfalon villogott a tompított visszajelző és ilyenkor nem lehetett fénykürtözni. Üdv
sztem nem kötelező elolvasni és végigcsinálni amit mondott. ha azt irja ugorj a kútba és megjavul,beleugrasz aztán szidod hogy hazudott???? mondjuk ha nekem igy reagálnál, én biztos megtalálnám a módját,hogy megkeresselek!
Aksi témához. A 2002/6. havi 1.6-os Xsara gyárilag berakott Varta 44Ah aksija egy szép 2006. februári napon a Flórián üzletközpont parkolójában megadta magát (reggel otthagytam a járművet, délután nem indult). Bikával még hazament.
Aznap vettem bele egy szép Bosch 55Ah aksit, azóta pöccre megy.
az első Varta (silver 55Ah) akksimat 5éves kora után vettem ki. Napi használatban még jó volt, de egy dízel autót már nem indított volna el.
A mostani is Varta, ez már 60Ah - s, s nagyobb indítóáramú, valamint fekete színű, ''ellenőrző szemes''
Ezt egy zsír új autóból kaptam meg, garanciában cserélték mert nem indított. Nálam már majdnem 1 éve üzemel tünetmentesen, pedig egy ''elég komoly'' hifi - vel is terhelem.
nagyon kemények vagytok,egy kapcsoló miatt,látom... kössz a választ Series,gondoltam ott van a szenzor,csak nem voltam benne biztos akksi:én a bx-ből raktam át vadi újonnan egy periont,varta ment vissza a bx-be,---ez mond valamit,azért...a xsarát az asszony beinditotta,4 hét után pőcc-rőff,és 11 ezer volt asszem az obiban akciósan,de megvan apám ósanos akksija is a skoda maradékaként,fél évesen,abban is van erő még--ez meg valami szlovén marhaság /mellesleg itt havazik másodszor,és jegesek az utak,a szögesgumi a nyerő--a szamarák mennek mint a rakéta'/
szerencséd van. nekem a gyári aksi is kinyúvadt 3 évesen, a fiat aksija is 3 évesen dobta el, az öreg pug a vartát 2 tél alatt kivégezte (a noname aksikkal 3 telet bír), a suzuban jól elvolt asszem 5 v 6 évig a perion, most meg a citróban ez a 4. tél amit a szintén noname aksi megpróbál... btw láttátok micsoda áremelés volt aksiból az ősz folyamán? naondurva...
Sziasztok. mar egy-ket hete xsara tulajdonosok vagyunk. Sajna leiras nem volt az authoz, valaki tudna valami elerhetoseget adni, h honnan tolthetnem le. (A citroen.hu-t mar probaltam, de ott csak a xsara picasso-et talaltam :( )
Szia! Én nem rosszindulatból írtam amit írtam, hanem tapasztalatból.Azt sajnálom,ha neked nem tudtam segíteni,de te is megválogathatnád a szavaidat.Kissé durva és primitív vagy.Senkinek nem leszek bealázkódó,ha nem tetszik amit írok,neked nem kell elolvasnod.Én a problémátokon szerettem volna segíteni. Üdv
Nem az a problémám ,hogy okos vagyok, hanem az, hogy TE Nagyokos LINKELTÉL,és Nem írtad meg a tényleges dolgokat. Ezért átba...ós a szöveged. Ergó! Vagy eldugulsz, vagy alázatos, és segítőkész leszel. Vagy csak olvasó!
Először is én már szétszedtem az enyimet mert villogot menet közben.Elvolt kopva a nyákon a vezető folia.Akkor én biztos egy faszkalap vagyok mert nekem müködik, és még a kollégámnak is ugyanez a baja volt és neki is müködik. Akkor ha sok pénzed van akkor nyugodtan vegyél bajuszkapcsolot. Na csá Artur
Hi Megnéztem még nem raktam össze de találtam 2 kis nutot amibe a réz alátétszerü érintkezö passzol és oda rakva megáll benne és jo helyen és remélem kibirja mig öszepantintom! Legfeljebb beleragasztom valamivel mig összerakom
Én volnék az a f..sz..ka..p aki egy ajánlásra szétszedtem a bajuszkapcsolót. Olvass le pár sort. Ha a Köztes müa gyürűt lekaptad, / a háromállású gyűrű 0: városi: tompi/
és alatta a kis vörösréz kör alakú érintkező ott lötyög a két kis rugós bigenytyü alatt, akkor neked is annyi. Egy megoldás van! Vagy kettő. Újat venni, vagy ha sikerül a vörösréz gyűrűt/ ami nem központos/ a helyére rakni, és nem csináltál semmit de legalább nem ba...sz...ál el semmit próbáld összerakni.
Na jo estét mindenkinek! szétszedtem a kapcsolmat és hát eléggé zsiros volt minden a két kis rugos pöcköt jol megzsirozott az ember és jutott mindenhová! Szerencsére nem tört el semmi benne nem pattant szét meg hasonlok! Csak rámsötétedett és nem tudtam összerakni! Viszont valaki irt egy ilyen hibát ha beinditotta a motort egyböl világitott a tompitottja és villogott a belsö zöld visszajelzö! Na most nekem is ugyan ezt csinálja ugy hogy nincs a kapcsolo a helyén.
Hát elég durva, de én nem tudok rajta nevetni. Feltételezem, hogy mindenki segítő szándékkal ír a topikra - még ha nem is mindig szakszerűen. Nem tartom szerencsésnek a durva hangnemet, mert abból sértődés lehet.
Javítottam már bajuszkapcsolót (buszokét), de nem volt egyszerű művelet. Hatból talán ha kettőt sikerült összehozni. Közelmúltban környezetemben egy Traffic-é adta meg magát, de azt meg sem próbáltam szétszedni. Nagyon hasonlít a Xsaráéhoz. Megjegyzem: a R.T.-on nem védik le relével, ezért fordulhat elő, hogy egy pár hónapos autón tönkremegy.
Szerencsés vagy. Nekem tavaly 3 db akksim ment tönkre . 3db Varta. 2 db , 2 db Opel Astrában, 4-4évesek, + a saját xasrámban is 4 évesen. Ezek mind örökölt cuccok voltak. De én hiszek a mesében, és így nem veszek V...át csocse ezután.
Ha már ilyen jó a hangulat, javaslom csináljunk egy összejövős autószerelős 2 napos dzsemborit. Összejövünk, azt megszereljük egymás autóit. Kaja nem kell, ott leszenek a felfúvodott tehenek, tejet iszunk majd. :DDDD
Köszönöm a hozzászólásokat a index kar ügyében, bár azért nem biztos hogy nekiállok. Annyira nem zavar, elrontani, cserélni meg nem akarok.
Amugy lenne itt egy másik téma is:
Lassan féktárcsa és betét csere előtt állok (92e km - eléggé bekopott a tárcsa már). Van valami tapasztalat, hogy mit érdemes venne, milyen márkát, olcsó is jó, vagy csakis a márkás? Évi 7000-nél többet nem megyek vele. 1.4 benzin ABS-es.
Egy autósboltba olyan 30 környékére mondták a 2 tárcsát meg a betét garnitúrát.
Amugy tudja valaki fejből a tárcsa átmérőt? 247 vagy 266? Lemérni én is letudom, csak ha valaki tudja fejből.
Éppen most döglött meg az akksim. Nem szoktam, de most leállítottam a motort a kapuban. Most tolhatom be a vasat kézzel a gariba. Azért oltári szerencse, hogy nem Egerszalókon lehelte ki a lelkét! :-)))))))) Akkor nem vigyorognék. :-))) Tudja Valaki, hol kapható olcsó és jó?
Olvassátok el, hogy mit írt, és utánna az én további szövegemet!
A bal oldali bajuszkapcsolóról van szó. Többünknek problémája van vele. Ez a k...v p..cér megírta, hogy lehet lebontani. ÖRÖKRE!!!! Valszeg ,ha ki van építve, talán . DE HA ÍGY KIBONTOD? AHOGY EZ A " KU...R "ÍRTA, EGYBŐL DOBI CSERE, MERT VAN BENNE EGY RÉZ KÖRÉRINTKEZŐ, AMI NEM KÖZPONTOS, Í
eltörött az első ülésem, féloldalas lett, így felszakadt a varrás mentén az ülés, pedig nem is vagyok nehéz :) Vettem csavart, megcsináltam, de gondoltam megkérdem itt is az ülést hol lehetne megcsináltatni, vagy az cserélhető? mármint az ülőrész huzata... ez egy coupe, gondolom azert is tört el az ülés :(
Az enyémre is jó ez?Nekem ugyanez a problémám, csak automata fényérzékelős a lámpa. Ezeken a jelenségeken felül még önállóan kapcsolgatja a lámpát éjjel.
Tudok segiteni ezen ahibán. Ha van egy kis kétzügyességed akkor lás neki.A bajuszkapcsoló végén van egy gombnak tünő sapka, ezt le kell venni róla nagyon pici orás csavarhúzóval, és ovatosan lehozni róla a müanyag házat, azt amivel felkapcsolod a lámpát.Vigyázz mert van benne egy kis pöcök, és az ne tünjön el.Utánna ha ezzel kész vagy akkor az érintkezőval van baj rövidzárat csinál a nyákon.Vd-40 pucold meg (fülpiszka) és ha elvan kopva a vezető folia akkor már nehezebb az ügy.Énnekem sikerült és azóta tök jól működik. Ha nem megy vagy nem mered megcsinálni akkor szivesen segitek. Üdv
Én a szuglóiban csalódtam. Fillérre ugyanannyiért adják, mint a márkaszerviz, meg nincs is nekik, majd meghozzák. Így maradtam a közelebbi márkaszerviznél.
latom van hangulat,elfelejtettem :ha a bal konzol vegen levo gombot megnyomjuk hosszan,akkor egy gong is hallhato,ezzel jelzi h aktivizalodott a rendszer,Series,az ablakon levo 2 szenzorbol az egyik nem a szurkuletkapcsolo.az esoerzekelo mellett/kerdojel/ az indexkapcsolo tuninggal kapcsolatban is volt szo errol,hogy lehet szetszedni,de nem mind1 melyik fajtat,kimosni az erintkezo darabokat,kitisztitani az erintkezoket---az meg h full komputeres ,egy laptoppal el lehet vezetni///annak kell orulni h csak ennyi elektronika van benne,en mostanaban keszulok egy diag csatlakozot beszerezni,de elotte attaposom a vizsgan
az ac ,bocs;betaplalo benzin szivattyu forgoresze elkopik,hat kuka---ez van
Series mellett én is reagálnék. Nem semmi szenvedés volt visszatenni. Nem a tekerés a nehéz. Hanem rákapatni a menetre. Kb. 2mm-rel kisebb a gyűrű, mint a menetes nyak. A tank anyaga rugalmas, enged, csak nagy erő kell hozzá. Én plusz megfaragtam a gyűrű menetét.
Nekem azt csinálja, hogy felkapcsolja néha (indexeléskor, kanyarodáskor) a tompítottat és közbe villog a visszajelző. Majd pár perc múlva lekapcsolja. Ha felkapcsolom a tompítottat akkor is előfordul hogy villog a visszajelző, de a lámpa rendesen ég. Tudomásom szerint nincs benne automata lámpa. Én is próbáltam mindenféle spriccet beletuszkolni, de nem javult meg. Végülis annyira nem zavar, de azért örülne a szívem ha ezt abbahagyná. (1.4 2004-es Xsara playback II.)
A defektet is kiirhatná de ha nem irja az sem gond azt legalább észreveszem , de egy teljesen automatizált elektronikus rémálomtol amit lehet vezetni egy laptoppal is elvárom ha szervi baja van az jelezzen valamit!!! Apropo a tiedben nincs keréknyomást ellenörzö automatika????
Series one megmondta a tutit. :-) Kétemberes a letekerés. Nekem is csak haveri segítséggel sikerült. De arra készülj fel, hogy a letekerés a könnyebb...
A bal oldali bajuszkapcsolóra reagálnék. Az én kocsim tompított lámpája /xa II 1.6 2002./indulástól folyamatosan világít. Nem" ótómat". A müszerfal visszajelző pedig villog / A ződ lámpa./ . A márkában azt mondták , hogy levált darabkák zárnak rövidre meg hosszúra , és két egyforma rövidzár nincs. Bajuszkapcs. csere! 30 000.-ft. Én nyomtam bele wd-40-től kezdve minden sz..rt, de nincs változás. Most már csak olcsóbb kapcsolót keresek. Tud valaki?
Meg visszapillantó állító bizgentyűt is keresek, mert azt is lerúgtam.
Ütlegeltem, csavarhúzó+kalapács+WD40 de semmi, meg se mozdul.
Viszont ezek után ráadtam a gyujtást (nem is tudom miért) és csodák csodájára beindult. Teljesen nem nyugodtam meg mert nem tudom mi volt a hiba oka, félek megint otthagy vhol.
Akkor valószínű, hogy nem automata. A bal bajuszkapcsolón kell lennie egy gombnak, ha azt nyomod, azzal lehet fel-le kapcsolgatni az automata érzékelőt.
Ja ha az a modul lesz rossz azt nem kellene kiirnia egy számitogépes hibateszt vizsgálatnak?Ha kiirna valamit az nem lenne rossz de sajna semmi hibát nem ir
Szerintem nem automata, bár nem tudom az hogyan müködhet.Nekem sosem kapcsol fel magátol se nappal sem este fényérzékenységre sem vettem észre hogy reágálna.Én is gondoltam erre de igazábol nem tudom. Ha automata az hogy dönthetö el szerinted?
Véletlenül nem automata fényérzékelős a lámpád? Nekem ugyanezt csinálja a kocsim, csak még pluszba önállóan le-föl kapcsolgatja néha a lámpát (este!).
Beszéltem szerelővel (CxMiki), Ő azt mondta COM2000 modul vagy mi a hibás. Magyarul az a panel, amit már említettek itt. Az a baj, hogy nem olcsó mulatság, 70 ezres nagyságrend asszem:(
Hát nem rakéta az tuti! Aki gyorsulni meg száguldozni akar az ne ilyet vegyen de nekem teccik. Fogyija az mondhatnám nem sok városban ott iszik ott kb 5.1-5.2 országuton olyan 100-120 nál 4.5. Van egy combo 1.3 cdti-m cégesben annál érezhetöen dinamikusabb!Viszont az 6 felett kajol.
Gondolod kapcsolo? Hogy lehetne megbizonyosodni hogy tuti az??? Az tud olyat hogy olyan látszatot kelt mintha valami féle tiltást adna az elektronikának?Pedig most akarok xenont bele rakni.De elöbb meg akarom csinálni hogy tuti legyen!
vagy ki kéne cserélni a kormánykapcsolót, vagy szétszedni, de ha még nem láttál hasonlót, akkor ne te kezdd el, mert annyira nem egyszerű, le kell venni légzsákot, kormánykereket, jobbos-balos kapcsolót együtt...