Keresés

Részletes keresés

D 20 Creative Commons License 2021.06.08 0 6 105877

Ha már 211-es "hullám" vala...

 

A régi magyar rendszámosban osztotta meg eme fotóját BV-78-14 felhasználó.

BCB-992

 Lehetett akár exsiklópótló is...

toto92 Creative Commons License 2021.06.08 0 8 105876

Lehet hogy közismert hogy ez a konkrét példány mitől annyira legendás, de megsértődés helyett akár el is árulhattad volna.

Előzmény: BHJ-962 (105865)
nohab Creative Commons License 2021.06.08 0 0 105875

Köszi, dobok rájuk egy mailt!

Előzmény: Mwin (105873)
Kamal Amin Saabet Creative Commons License 2021.06.08 0 1 105874

Csendes,  gyors, halk, jó  szellőzéssel,  finom  rugózással    bíró  buszok  voltak.

Előzmény: BHJ-962 (105865)
Mwin Creative Commons License 2021.06.08 0 1 105873

http://momfaktor.hu/hu/ 
ők gyártották valaha, hátha tudnak segíteni.

Előzmény: nohab (105872)
nohab Creative Commons License 2021.06.08 0 0 105872

Tényleg, ha már ennyire az IK211 van a porondon, nem bújik meg valakinél egy ilyen felső kuplung munkahenger?

 

Az is jó, ha bolti forrás van, mi elakadtunk.

 

trizs77 Creative Commons License 2021.06.08 -1 3 105871

Nekem az Ik-211-ről mindíg az ÁMG-407/408 jut eszembe.

 

Az ÁMG-nek nagyobb szerepe volt a korszerű hazai autóbusz közlekedés beindulásában, mint sok más ajnározott típusnak, mégis alig emlékeznek róla.

Az ÁMG-ből nem újítottak fel 12 db-t mint a faros 55-ös változatából.

 

 

ZsoltALM Creative Commons License 2021.06.08 0 3 105870

A 211 nekem azért is kedveske volt mert az jutott mindig eszembe hogy nagy akar lenni.

...ha nagy leszek ik250 leszek...:).

f_k Creative Commons License 2021.06.07 0 0 105869

A vízmű sofőrje milyen hibákat vétett?

A buszt miért foglalták le?

Műszaki állapot? Tachográf használat , vezetési idő engedélyek???

Tény 1 fő gkv nem vezethet egyhuzamban akármennyit...

A kutyás keresést általában kábítószer gyanús ügyekben vetik be...

Előzmény: trizs77 (105856)
ex-kristikoma Creative Commons License 2021.06.07 0 2 105868

Tényleg komolyan érdekel, akár a konkrét példányról is, hogy miért. Pont az Ikarust nem szoktam szidni. Béke! 

Előzmény: BHJ-962 (105865)
VAG Creative Commons License 2021.06.07 0 1 105867

Szerintem komoly kérdés volt. Engem is érdekelne.

Előzmény: BHJ-962 (105865)
pizo Creative Commons License 2021.06.07 0 3 105866

Én komolyan kérdeztem, hogy miért legendás. Mint gépjárműves szakembert kifejezetten érdekelne.

Mailem publikus, örülnék ha megírnád.

 

Üdv: Zoli

Előzmény: BHJ-962 (105865)
BHJ-962 Creative Commons License 2021.06.07 -5 0 105865

Igazad van,én tévedtem.

Ez egy zörgő, csörgő,rozsdásodó ócskavas volt.

Megtértem,visszavonok mindent!

Elvégre ez 1 Ikarus Fan Club!

Itt nem szeretni,dicsérni kell, hanem ócsárolni az Ikiket!

Bocsássatok meg nekem,hamu a fejemre.

Legyetek jók,gyűjtsétek a tapasztalatokat,meg egy kis pénzt is,hogy talán egyszer lehessen nektek is a tulajdonotokban Ikarus.👋

 

Előzmény: pizo (105864)
pizo Creative Commons License 2021.06.07 0 2 105864

Én szívesen elolvasnám miért volt ez a példány legendás.

 

Zoli

Előzmény: BHJ-962 (105863)
BHJ-962 Creative Commons License 2021.06.07 0 0 105863

Csak kérdezem volt már neked ilyesmid?

Mármint az asztalon levő maketten kívül?

Azt hiszem nem vagyunk egyszinten 211 es ügyben!

Legyen szép napod!

Ja és nem a 211 es volt legendás, hanem konkrétan ezen a képen szereplő példány!

Előzmény: ex-kristikoma (105860)
trizs77 Creative Commons License 2021.06.07 -1 1 105862

Ez a Volánbuszra biztosan nem volt igaz.

 

A mi magán vállalkozói buszos kis cégünkre szintén nem volt igaz.

 

Azokra a vállalati gépkocsivezetőkre, gépjármű előadókra voltak igazak ezek a megállapítások, akiknek a 100-200 km addig igen nagy útnak számított és hirtelen elmehettek 1000 km-re is.

Előzmény: Törölt nick (105857)
nohab Creative Commons License 2021.06.07 0 3 105861

1990-ben ... Senki nem beszélt nyugati nyelveket sem.

 

Ez mikrokörnyezetekre esetleg igaz lehet, de én valszeg nagyon más közegben élhettem, jóllehet sem a külkereskedelemhez, sem az idegenforgalomhoz nem volt soha közöm.

Előzmény: Törölt nick (105857)
ex-kristikoma Creative Commons License 2021.06.07 -3 1 105860

Mondjuk ész érvekkel elárulhatnád, mitől is legendás az Ik211...

Előzmény: BHJ-962 (105859)
BHJ-962 Creative Commons License 2021.06.06 0 2 105859

Remek hír, hogy nekifogtok egy mentésnek.👌

Itt egy minta,valami ilyesmire hozzátok ki a projektet.Legendás kis Busz volt. Sok sikert hozzá!

Előzmény: nohab (105824)
trizs77 Creative Commons License 2021.06.05 -1 5 105858

Ez így igaz.

 

Mi 1988-tól jártunk magán buszosként is Nyugat-Európát.

Azelőtt Volánosként jártunk ugyanoda.

Is.

 

Aki felhívott bennünket annak az információs hölgyek elmondták az aktuális nygati szabályokat.

Igen sokan hívtak fel és nagy %-kuk mondta :

 

.......".....Engem úgy sem büntetnek meg, a szomszéd falu Józsija is kidumálta magát a spanyoloknál...."

 

Amikor beütött a krach, Magyarországtól 500 vagy 1500 km-re akkor egyből megtalálták a telefonszámunkat.

A gond legtöbbször az volt, hogy tudtunk is segíteni, de a segítséget nem tudták kifizetni.

 

A '90-es évekre jellemző kéz kezet mos elve alapján volt olyan vállalkozó, aki azt mondta, hozzuk haza/vissza Grenobleből a faluja turistáit, mert a busz mely kivitte őket, ott lerobbant.

Fizetni nem tud érte de ad 5 növendék bikát.............................:-)))

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

De az nagyon igaz, hogy a megfelelő tájékoztatásért utána kellett járni idehaza.

Bár hozzá teszem, hogy a Magyar Autóklub tájékoztatási szolgálata 24 órás rendszerben működött, ingyenes volt, és elég pontos is.

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (105857)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.05 -1 4 105857

2021-et írunk. Ma is nehéz követni az egyes országok aktuális szabályozásait. Ma információs társadalomban élünk.

1990-ben külföldi országról bármilyen információt szerezni lehetetlen volt. Voltak papír térképek, amik vagy jók voltak vagy nem. Körülbelül ennyi volt az összes elérhető információja egy maszeknak, TSZ-nek, kicsiknek. Még a telefon sem volt mindenki számára elérhető, a mobiltelefon ekkor még a sci-fi kategória volt, az emberek papíralapú leveleken keresztül kommunikáltak. Az információ csak tapasztalat alapján terjedt. Senki nem beszélt nyugati nyelveket sem.

Tegyük hozzá a kor jellemzőit, hogy mindenki a megfelelő kontextusban tudja értelmezni a leírottakat.

Előzmény: trizs77 (105856)
trizs77 Creative Commons License 2021.06.05 -2 4 105856

Sajnos így volt.

 

190-ben úgy indult neki a magyar Európának, hogy mindent szabad.

Kellett pár pofon ahhoz, hogy rájöjjön, mégse szabad.

 

Egyik városunk Vízmű vállalata szervezett kisköltségvetésű turista utat dolgozóinak Francia országba.

Odáig szállás sehol.

Buszon ülve 26-28 órára tervezték, mert ahogy kihirdették :

..."...Ha már arra megyünk éritjük majd Zürichet, Bernt, stb.

 

St. Gallenig előttig jutottak.

Egy sofőrrel.

 

Ott a svájci rendőrök kisorolták őket egy parkolóba.

Vizsgálat.

Mindenkit kiszállítottak.

Kiszálltak.

Rendörök vizsgálták az üres buszt kutyákkal is, majd az üres busszal (a magyar sofőr vezetett) elhajtottak St.Gallen városába. (10 km)

Ott a buszt lefoglalták.

A sofőrt panzióba vitték és közölték, hogy 72 óra múlva jöhet a buszért.

 

Igen ám de a kb. 40 fő utas még ott állt/ült St.Gallentől kb. 10 km-re keletre egy autóbusz parkolóban.

Se egy kardigán náluk, se pénz, se semmi.

 

Senki nem foglalkozott velük.

Ott elűcsörögtek vagy 12 órát.

Éjfél után jött egy csendőr egy máltai lovaggal.

Ők bekísérték őket egy THAL nevű településre (kb. 4-6 km), földutakon.

Hajnali négy körül egy pajtában, mely szükség torna teremként is szolgált, lefeküdhettek a padlóra.

Se takaró, se derékalj, se semmi.

Találtak 3 birkózó szőnyeget, arra a gyerekeket tették.

 

A svájciak dícséretére legyen mondva, reggel 9-10-re komplett mentést szerveztek meg a környező falvakban.

Volt aki panzióba került, volt aki magánemberhez.

De mindenki tudott fürdeni.

Kaptak enni.

 

Közben ők semmit se tudtak a buszukról, buszvezetőjükről.

Pedig a buszban volt mindenük.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Mi úgy kerültünk képbe, hogy Zürichi Magyar Katolikus Misszió délelőtt kapott riasztást, hogy segítsünk.

Egyik segélybuszunk épp pakolt Saffhauzenben.

Azt leállítottuk, és utasítottuk, hogy menjen értük. hozza el őket Zürichbe.

Így is lett.

De a budapesti indulás utáni harmadik nap délután értek Zürichbe.

Ott nagy tanácskozást tartottak, hogy folytassák az utat Párizsba vagy se?

    1./ - Voltak akik életöükben először jártak nyugaton, és úgy gondolták soha még egyszer el nem jutnak oda, tehát akármilyen kalandok árán de folytassák az utat.

    2./ - Mások (általában a gyerekesek) inkább vissza jöttek volna Magyarországra.

Végül a második csoport győzött.

 

Akkor jött a következő kérdés :

      - Mi hazahozzuk őket pénzért ?

      - Vagy megvárják míg a saját sofőrük kiszabadul a 72 órás panziós fogságából, visszakapja a buszát (egy Ik-256 volt) és azzal hazajönnek?

Mivel pénzük nem volt elég, a saját sofőr kiszabadulására szavaztak.

Még egy napot elcsöveztek a Zürichi Magyar Katolikus Misszió kertjében.

Majd megjött a buszuk és haza jöttek.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Kellettek ezek a hatósági pofonok akkor a magyar buszosoknak, hogy helyre tegyék őket.

Még évekkel később is voltak kalandorok akik hol megbuktak, hol nem.

 

 

 

 

Előzmény: zsig (105854)
rm40 Creative Commons License 2021.06.04 0 0 105855

Méretes dilatációk vannak a hidakon... :o

Előzmény: trizs77 (105851)
zsig Creative Commons License 2021.06.04 0 1 105854

Azért ezt ekkoriban ennyire nem vették komolyan. A Ganz-MÁVAG búvárklubjának volt egy ólajtós budiajtós 250-ese, azzal úgy mentek el Észtországba, hogy az 1 fő gkv. beszállt reggel a csapattal a buszba a Kőbányai úton, és szépen elpöförésztek Tallinba egy sofőrrel, kb. 10 óránként megállogatva (meg persze a határon volt álldogálás). És ez tök alap volt. 

Előzmény: trizs77 (105850)
D 20 Creative Commons License 2021.06.04 -1 1 105853

Az igazi "dobókocka" váltógombsorra gondoltam.

 

Egy nagyon alap street-art ötlet jutott eszembe.

Adott egy térdig se érő betonkockákból rakott se eleje, se vége "kerítés".

 

Van a két vége között hat kocka, amik egyenes vonalban vannak.

 

Na, ezeket gondoltam valamikor esetleg "megBRIIIAN-olni". :)

Előzmény: nohab (105844)
negyesi_pal Creative Commons License 2021.06.03 0 5 105852

Ikarus 4 elsőkerékmeghajtású négyszemélyes kisautó. Rajzolta Vojthi István. Az első rajzok 1949-ből, más rajzok 1953-ból származnak. A rajzok nemrég kerültek elő, s most már a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum archívumát gyarapítják.

Esetleg bárkinek bármilyen információja lenne erről?

 

 

trizs77 Creative Commons License 2021.06.03 -1 8 105851

Aki nem ismeri a Genova - Ventimiglia szakaszt annak itt egy videó az útról.

 

https://www.youtube.com/watch?v=cGUletAhqRI

 

Amikor LOURDES-ba vagy később a Costa Bravara jártunk, akkor a budapesti reggel 6.00 órás indulás miatt általában este 20.00-21.00 körül értük Genovába arra a félkörös hídra ami pár éve leszakadt.

 

Onnan van az E80-as kb. 160 km Ventimigliáig ami az olasz-Francia határ.

Ezen a kb. 160 km- van kb. 80 alagút és vagy 50 viadukt.

Ezt a szakaszt 99%-ban éjszaka kell megtenni.

Soxor esőben.

Kell ide a tapasztalt sofőr, különösen olyan esetekre gondoljatok amikor éjszaka zuhogó esőben, egy alagútban ami tök száraz mégy Neoplán 122-es emeletes autóbusszal kb. 90-95 km/h sebességgel, amikor az alagút végén, lejtőben egy RUB híd burkolatú (ez keménygumi) viaduktra zuhansz rá amiben balkanyar van.

 

Ez nem ijesztgetés, van ilyen bőven.

A RUB hidak kemény gumi burkolata esőben csúszik mint a takony.

 

Észen kell lenni mert mögötted/feletted 72 utas utazik.

 

Tehát azt szoktuk javasolni, hogy függetlenül attól, melyik sofőrnek mikor járt le a 4,5 óra vezetési ideje, odafelé, Genova előtt váltsanak és a legtapasztaltabb üljön be friss koronggal a bal egybe.

 

Nagyon más ezt az utat megtenni egy Opel Omegával és egy emeletes busszal.

 

Nézzétek meg a videot, bár a video nappal készült és épp nem zuhog az eső.

 

 

 

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2021.06.03 -1 6 105850

Felajánlottuk nekik, hogy helyettük elvisszük az utat.

 

Akkoriban min heti egy de néha heti kettő utat tettük meg Neoplán buszokkal Lourdesbe vagy Fatimába.

A  Lourdes és Cognac városok távolsága egymástól kb. 300 km.

Cognac Lourdestől északra van, kb. 300-350 km-re.

Tehát Budapesttől az odáig vezető út kb. 90%-a azonos.

Heti egy-két úttal volt tapasztalatunk az útról.

Buszvezetőink költői túlzással már bekötött szemmel elmentek odáig.

 

Ajánlatunkat nem fogadták el mert az nekik pénzbe került volna.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Én nem rovom fel nekik, hogy még nem jártak Európában.

Mint már írtam Lourdesbe is járt 2 másik maszek buszos, egyikük Orosházáról, másikuk Nógrádból Ikarus-211 típusú busszal.

Semmi baj nem volt velük, mert felkészültek voltak, alaposak és nyugodtak voltak.

 

Én inkább azt rovom fel a Baranyai megyei kalandozóknak, hogy felkészületlenül vágtak neki az útnak.

 

Azt már meg se írtam, pedig benne van a történetben, hogy amikor második nap elindultak, Gáspár bácsi annyira fáradt volt, hogy a Genováig tartó kb. 160 km-s autópályás szakaszon egy harmadik ember vezette a buszt, akinek csak B kategóriás jogsija volt, de legalább volt gyakorlata.

 

Genovától jön a kritukus kb. 130 km, Ventimigliáig amin van 80 alagút és kb. 50 viadukt.

Ott átvette tőle a vezetést Gáspár bácsi fia aki idehaza IFA sofőr volt.

 

A második napon Gáspár bácsi használhatatlan volt, hisz Ő idehaza napi 50-70 km-t vezetett, azt is szakaszokban.

Első nap (igaz fával megosztva) levezettek közel 900 km-t Bólytól Bergamó észak, a kolostorig.

Nem is fürdött éjfélkor, nem is evett csak beszédült az ágyba.

 

No ezt tartom én felelőtlenségnek.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Ha ránk bízzák nem gazdagszunk meg belőlük.

Nem 40 fuvarunk vett volna egy évben Dél-Franciaországba hanem 41 fuvar.

Na bumm.

 

De tapasztalt buszvezetőket adtunk volna, az útra alkalmas buszokkal.

Pedig akkor nekünk 16 db Neoplánunk volt és 1 db volt 8 éves a többi 10 év fölötti.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: riezaK (105849)
riezaK Creative Commons License 2021.06.03 0 2 105849

Remek történet 😀😀😀

 

A középkorból szabadult emberek, akik tán még többsávos utat se láttak, kiszabadultak Európába 😀😀

 

A tűzoltó autós eset meg már szürreális 😀😀😀

Előzmény: trizs77 (105837)
trizs77 Creative Commons License 2021.06.03 -1 1 105848

Köszönöm a bizalmat.

 

2001 óta Te vagy a 444-ik aki ezt javasolja............................:-)))

 

Jól esik.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Igazság az, hogy ezek apropóból születnek.

Valamelyikőtök ír valamit, s annak kapcsán eszembe jut, hogy velem vagy valakivel milyen hasonló eset történt meg.

 

Itt például az eredeti éca az volt, hogy Ik-211-sel milyen érdekes esetek voltak.

Ez ugye nem velem esett meg.

Sajnos én is jártam Ik-212-vel, amiről azt hittem (tévesen) hogy húúúhaaa, de nagyon nem volt hűha.

Én a Tátrába jártam vele, s sokat kínlódtam a 160 LE-s MAN kismotorral.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Eredeti ötletedre csak azt tudom mondani, hogy többen gyűjtik a takilaci összest.

Közülük majd valaki biztosan kiadja egyszer.

Nekem a saját hozzászólásaim nincsenek meg.

 

 

Előzmény: Törölt nick (105847)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!