Azt nem tudom, hogy másik mopedautóknál milyen levegőt fúj a ventilátor. Az Aixamnál. a motorháztető és a szélvédő között van egy rés, amin a külső levegőt juttatja a ventilátor az utastérbe. Ha nincs bekapcsolva a ventilátor, akkor is jön be a menetszél a nyíláson keresztül.
Nyitott fűtéscsap mellett megy a hűtőfolyadék keringetés folyamatosan a motortér felől, a hűtőközeg hőmérsékletétől függetlenül. Tehát ha a motor bemelegszik akkor a fűtőradiátor is. Mivel nem nagyon láttam még mopedautón a fűtőventilátorhoz friss levegőt bevezető csövet, így az csak a belső levegőt tudja keringetni. Ha a radiátor meleg akkor természetesen a ventilátor által átkeringtetett levegő átmelegszik. Ha azonban a ventilátor nem megy, akkor nyáron sem lesz számottevő a fülke melegedés. A másik (hűtési) kör a hűtő felé akkor kezd nyitni amikor a termosztátot a felmelegedett hűtőfolyadék hőmérsékletemelkedése kinyitja. Kb. 83-85 fok szokott lenni. A hűtőbe áramló felmelegedett folyadék lehűl, a hűtő alján keresztüljutva a motor hűtőterébe kerül, felmelegedve ez a körforgás folyamatos. Persze csak addig míg a hűtőközeg hőmérséklete eléri a termosztát nyitási hőfokát. Amennyiben ez alá hűl, akkor a hűtőkör a felmelegedésig lezár. Csak az átkeringetés megy a motoron belül. A régi Skodák tipikus betegsége volt hogy a hűtőközeg nem tudott nyári nagy melegben rendesen hűlni, ilyenkor a fűtés járatása segített a hőt elvezetni hogy a motor ne főjön meg. Nagy élmény volt 35 fokban fűtés mellett autózni, egyszer volt benne részem .
Ezt most nem értem. Ha nyitva van a fűtőcsap, akkor az hogy akadályozza meg, hogy a motor túlmelegedjen és megfőjön? Nyáron viszont direkt jólesik, ha a ventilátor fújja rám a levegőt és az nem a felfűtött radiátoron keresztül jön. Tavaly is és tavalyelőtt is elzártam és ősszel könnyedén kitudtam nyitni. Most nem jött össze.
Malagusztihoz hasonlóan én se zárom az Aixamben a fűtéscsapot -- értsd : olyannyira nem , hogy a bovden sincs beakasztva .
Erre még WooDoo hívta fel a figyelmet -- akkor nekem még nem volt Aixamem -- hogy néha egyik-másik motorjuk megforrt , ezért ha hozzá került egy mopedautó akkor rögtön lefixálta egy kötegelővel a motortérben a csap karját nyitott állásban , így a pizzafutárok nem tudták tekergetni , főként elzárni nem .
Nekem is most komoly melegedési gondok vannak a kocsimban ; amikor WooDoo megvett egy Aixam Pickapot akkor a vásárlás után 10 km-re felforrt a vize ezért visszavitte .
Berci666 is panaszkodott ilyen melegedésekről .
Ezek szerint az elromolhatatlan Kubota motorok körül se van minden teljesen rendben...
Kedden reggel hosszabb útra indultam és jól esett volna egy kis fűtés az Aixamba. Ráakartam kapcsolni, de nem akart a kapcsoló elfordulni. Erősebben megtekertem és egy pattanás után elfordult. De fűtés akkor se volt. Mikor haza értem, akkor találtam a padlón egy kis letörött műanyagot. Benyúltam a műszerfal alá és megfogtam a fűtéskapcsolót. A gombját elfordítva fordult az egész. Ezért nincs fűtés az autóba. Valakinek van-e hasonló tapasztalata és hogy oldotta meg a problémát?
Ugyanilyen tapasztalataim vannak a félév utáni indítással, és tényleg aprópénz hozzá egy tömítéskészlet vagy gyűrűsor. Élettartamra valószínűleg nem tud annyit mint az eredeti Honda, de ezt a nagyon jó ár-érték viszony elfeledteti, bőven kompenzálja.
Nekem is hasonló motor van a hibrid mopedautómban. Egy olcsó kínai Honda GX másolat (az enyém Lifan), de meglepő módon 4 évig hibátlanul ment nekem. Ha ősszel leállítottam, tavasszal akkor is indult egy rántásra, ami a mai benzineknél igenycsak meglepő. Most nyáron romlott el először, a hengerfejtömítése égett át, de egy doboz fagyiért megjavították. Van hozzá minden a kisgép szervízben fillérekért. A lapvibrátorokon használjáék ezeket, olyan olcsó hozzá pl. egy karburátor, hogy nem kínlódnak a takarításával ha eldugul, hanem tesznek fel egy újat.
A teljesítménye egy gokarthoz elég, egy mopedautóban erőlködik veszettül, hiába van elvileg ugyan akkora nyomatéka, mint a Z402-es Kubotának. De ha a villanymotor felgyorsítja a járgányt 40 km/h-ig, onnan már elviszi 60-65-ig fix áttétellel sík úton. A legkisebb emelkedőt persze azonnal megérzi. Lehet hozzá kapni cvt gokart váltót, nem tudom azzal mire lenne képes egy mopedautóban, de szerintem magában akkor is kevés lenne. Hatótáv növelőnek viszont bevált, olcsó, és 4 liternél nem eszik többet. Vettem hozzá még régen egy LPG gázszettet is, de nem hiszem hogy valaha is ráteszem.
Valószínűleg ez egy honda klón 200ccm-es motor, 6.5-7.5 le teljesítményt írnak az oldalfedelére. 28-30e ft-ért már hozzá lehet jutni. Boldog viszont nem lesz a leendő tulajdonos mert a töltőtekercse elég karcsú áramot ad le, feltéve hogy van benne és nyomatékhegyek sem fogják szétszakítani az erőátvitelt. A mondás szerint míg lószar van veréb is lesz!
Úgy látszik többeknek gondja támadt a dízelséggel és variátorral : valaki belebütykölt a Ligierbe valami (gondolom kínai) benzines stabilmotort . Kíváncsi lennék miféle elképzelése volt a be nem fejezett erőátvitelre . A jármű jogi státuszáról ( úm. papírok ) említést sem tesz , az illetékes hátsó fotón nem látszik a jó öreg Ambrán a rendszám . Mindez potom 600 ezerért .
Eladásra kínálom moped autómat, új 9.Le benzin motor, 2-év garancia (önindítós- és berántós is), még járatás alatt, és a kuplungját kell még meg csinálni. De adom mellé a disel motort is ( két hengeres , 505-cm3 - fel kell fúratni- gyűrűzni-stb - komplett - indító-adagoló- porlasztó-hűtő- fűtőtest-stb). Ha érdekli, előzetes egyeztetés után meg tekinthető, és már is vihető. Szállítása utánfutón, mert még nem járó képes. Bár milyen kérdése van keressen, csak egyben eladó, nem bontom szét.
A "Voiture Sans Permis" annyit jelent magyarul , hogy jogosítvány nélkül vezethető jármű -- ezt írogatják bele a hirdetésbe , hogy tudja polgár miféle masinához árulnak motort , variátort , fékpedált vagy bólogató kutyát a kalaptartóba . És ez éppúgy lehet az életét bőven leélt ősrégi Microcar mint a legújabb kiadású DCI motoros Minauto .
A harmadiknak betűzött linked egyik képén egy kiszerelt motort látható , azon vasból készült variátor van :
SZIASZTOK MEGINT SEGITSÉGET KÉREK MICROCAR MC FELNI OSZTOKÖRÉT TUDJA E VALAKI MERT LEMEZFELNIT STERETNÉKRÁ VENNI SEGITSÉGET KÖSZÖNÖM TOVÁBBI SZÉP NAPOT KIVÁNOK
Hosszú úton le lehet menni 3 liter alá is, szóval annyira nem "hihetetlen" a fogyasztásod. :)
Nekem volt már 2,7 liter is a fogyasztás, amikor egy 400-as Aixam mögött mentem kb. 350 km-en keresztül. Az én járgányomban Z482-es motor volt, 1:8-as váltóval, nagy varióval és széles szíjjal. Mivel együtt mentünk "csak" 60 km/h volt a max. sebességünk, nekem ahhoz a tempóhoz kb. félig kellett nyomni a pedált.
De a Ligier Ambra se fogyasztott 3 liternél többet, a Debrecen-Siófok távon, pedig akkor max. sebeséggel mentünk, 60 km/h ÁTLAG sebesség jött ki az útra. A te kocsidnak ugyan nagyobb a homlokfelülete, de azt ellensúlyozza, ha csak 50-55 km/ a sebedsséged.
Ismét egy meglepetés ért a 2016 júliusában vásárolt Aixam 500.4 Minivan étvágyával. Mikor megvettem, 4.4 litert evett 100-on. Lecseréltem a kopott variátorszíjat, akkor télen 4 liter, nyáron 3.7 liter volt a fogyasztás. Mikor mentem Doromlásra a mopedautós találkozóra, akkor a hosszútáv besegített és 3.4 liter fogyasztást mértem. (oda-vissza összesen 150 km) A legutóbbi eredmény 3.2 literre jött ki. 10.9 liter 340 kilométer megtételével. Ebbe benne volt egy 225 km-es út, 50-55 km/h utazó sebességgel. Ez számomra is hihetetlennek tűnik. Mindig ugyan annál a kútnál tankolok és annyit teszek bele, amíg a töltőpisztoly lenem kapcsol.
sziasztok segitséget kérnék szervizet szeretnék csinálni a microcar mc tipuson de se a szüröt sem az olajtipust nem tudom mijenkelhozá és hogy hol van az olajszürö mert nem találom segitséget köszönöm további szépnapot kivánok nektek