Köszi , hasznos infók, bár igaziból totál eredeti alaktrészekkel szeretném helyreállítani.Sajnos fényeznem így is kell mert egy fészerben áll már 20 éve
Lánc sima kismotorlánc, pl Simson jó rá. Deknik vannak. Pedálnak első közelítésben bicikli pedálok jók. Az eredetiek is azok voltak. Szerszámos dobozt lehet találni. Gázkar nincs, csak nagy szerencsével. Légszűrő van bőven. Karbu fedő lemezek megen csak nagy szerencsével lelhetőek.
Én múlt héten pénteken jutottam egy 1957-es bervához.Rozsda bőven, de aránylag kevés hiányzó alkatrész az ismertetője.Alkatrész ügyben a börzéket javasoljátok vagy valami más lehetőség is (mondjuk itt csere-bere rovat?)
Minden segítséget elfogadok:-)
Ami híányzik: lánc, baloldali blokk dekli, pedálok, szerszámos doboz, gázkar, légszűrő és persze a "takaró lemez"
Szétkaptam az első féket. Több tanulságot is levontam: - kerékagy környékébe nem teszünk óccsó kalciumos piros zsírt, mert kifolyik - ha igen intenzív és tartós a fékezés, a fékdobról leég a festék
A ránagtás oka valószínűleg a fékpofa rögzítő rugójának nem megfelelő helyzete. A kis rögzítő rugó nem merőleges a fékdob alkotójára. Épp ezért nem mindegy, milyen irányban tesszük be. Úgy tűnik, rossz irányban sikerült beszerelni. Most helyre tettem. Tologatva nem üt a fék. Régi helyzetben már tologatva is ütött. Holnap kipróbálom menet közben is.
Az imént próbáltam féket vasalni a járművön, mert kissé üt a fék, és hátha segít. Lett vagy 60 fokos a kerékagy, és szépen folydogál valami fekete lé rajta. Vagy a csapágyakból, vagy az órahajtásból jön ki valami lé. Lehet megen szétszedeni :-( A betét jó, a másik dobbal is pont így üt. Lehet, hogy a kerékcsapágyak vannak megdegelve, amiatt jár ellipszis pályán a dob?
Úgy tűnik, a sztenderd gyárilag gyengére sikeredett a Tündén. A gyári is elcsavarodott, a gyári mintájára, úgyanolyan falvastagságú anyagból készült szintén. Most kapott kicsi erősítést.
Kész lett az erősített, újjá bűvölt sztenderd a géphez. A magassága 28 cm helyett 30 cm lett a taposólemezen mérve, sztenderdre állítva, de már így marad egy darabig. Kicsit kellett csiszolni meg flexelni, mire megfelelőek lettek a rögzítőfülek. A lakatos erősebb csövet tett a közepébe a megrogyott helyett. Most már viszonykag könnyű sztenderdre húzni, meg onnan levenni. Végre :-)
Kölökkoromban én is tudtam egyet. Garázsban állt letakarva egy Octavia kombi társaságában, makulátlan állapotban. Haver már akkor nagyon nézegette, de a tulaj nem akarta eladni. Én legfeljebb csak álmodoztam róla. Rá 5 évre beszereztem a sajátomat :-)
Nagyon eltűntek a Tündék. Igaz, lelkük van meg nem bírják annyira az ütés-verést, mint a T5, de akkor is. A tulajok hamarabb lerakták őket, mint a Pannóniákat. Pedig finomabb gépek. A technikai szintjük mindenképp.
köszönöm a válasz. vettem a fáradtságot, és végiogolvastam a fórumot, sokat tanultam. mostmar azt is tudom, hogy a bervas helyesen tundes. Anyosomék szomszédjának a garázsában volt egy tök eredeti, kifogástalan Tünde egy két ezer kilóméterrel. ez kb 4 éve volt. játszottam a gondolattal: meg kellene kérdezni eladja -e. Gondoltam, nincs nekem 80-100 ezer forintom erre. egyszercsak eltünt a Tünde. Kérdezem mi lett vele. A papa büszkén közli eladta 3 ezer forintért. Majdnem harakirit követtem el a helyszinen.
sziasztok. van egy 58 januári bervám, elkezdem a felújitását, pontosabban rendbetenni az előző felújításomat ;)) Bizonytalan vagyok a felnik felületképzésében. Tuti van krókozott de a képeken is meg az irodalomban is lehet találni ezüstre, illetve kalapácslakk szinűre festettekek. a szerszámos fedél, a kormány meg a többi holmi látszik, hogy krómos. Mi a helyzet a kerekekkel? A másik: a kétoldali porlasztótakaró lemez. Nekem nincs meg de látszanak a csavarhelyei, tehát kell. Honnan lehet legalább mintának szerezni egy párat??? Utolsó kérdésem a szin, habár szerintem a mostani alatt látni fogom az eredetit.