Keresés

Részletes keresés

jogepek Creative Commons License 2006.04.12 0 0 729
Lonci61 Creative Commons License 2006.04.03 0 0 728

Mi mindened van?

Engem érdekel a dolog, megírod emailban, persze árak is kellenének.

Köszi

Előzmény: bervas (727)
bervas Creative Commons License 2006.04.03 0 0 727
Véletlenül vannak 58-as gyári fényezésű alkatrészeim. Kissé matt a fény, de kis vaxszal visszahozható.
Előzmény: Lonci61 (726)
Lonci61 Creative Commons License 2006.04.03 0 0 726
Köszi , hasznos infók, bár igaziból totál eredeti alaktrészekkel szeretném helyreállítani.Sajnos fényeznem így is kell mert egy fészerben áll már 20 éve
Előzmény: bervas (723)
Lonci61 Creative Commons License 2006.04.03 0 0 725

Szia van igen, de most nem tudom felrakni!

Néztem az oldaladat, nagyon klassz, sok hasznos infóval.

Kapáspól lenne egy kérdésem is!

A hátsó féket nem tudom szétszedni vakamiért, de lehet hogy csak be van rozsdásodva?

jogepek Creative Commons License 2006.04.03 0 0 724
Kép van a szerkezetről?
Előzmény: Lonci61 (722)
bervas Creative Commons License 2006.04.03 0 0 723
Lánc sima kismotorlánc, pl Simson jó rá.
Deknik vannak.
Pedálnak első közelítésben bicikli pedálok jók. Az eredetiek is azok voltak.
Szerszámos dobozt lehet találni.
Gázkar nincs, csak nagy szerencsével.
Légszűrő van bőven.
Karbu fedő lemezek megen csak nagy szerencsével lelhetőek.
Előzmény: Lonci61 (721)
Lonci61 Creative Commons License 2006.04.03 0 0 722
Elnézést 1958 májusi a kicsike!!! :-)
Lonci61 Creative Commons License 2006.04.03 0 0 721

Sziasztok Bervások, Pannisok Tündések!

Én múlt héten pénteken jutottam egy 1957-es bervához.Rozsda bőven, de aránylag kevés hiányzó alkatrész az ismertetője.Alkatrész ügyben a börzéket javasoljátok vagy valami más lehetőség is (mondjuk itt csere-bere rovat?)

Minden segítséget elfogadok:-)

Ami híányzik: lánc, baloldali blokk dekli, pedálok, szerszámos doboz, gázkar, légszűrő és persze a "takaró lemez"

 

Előre is köszi!

Lonci

bervas Creative Commons License 2006.03.17 0 0 720
Szétkaptam az első féket. Több tanulságot is levontam:
- kerékagy környékébe nem teszünk óccsó kalciumos piros zsírt, mert kifolyik
- ha igen intenzív és tartós a fékezés, a fékdobról leég a festék

A ránagtás oka valószínűleg a fékpofa rögzítő rugójának nem megfelelő helyzete. A kis rögzítő rugó nem merőleges a fékdob alkotójára. Épp ezért nem mindegy, milyen irányban tesszük be. Úgy tűnik, rossz irányban sikerült beszerelni. Most helyre tettem. Tologatva nem üt a fék. Régi helyzetben már tologatva is ütött. Holnap kipróbálom menet közben is.
bervas Creative Commons License 2006.03.17 0 0 719
Még nem, igen be voltak csomagolva. Az lesz a következő lépés, ha más nem segít.
Előzmény: jogepek (718)
jogepek Creative Commons License 2006.03.17 0 0 718

kerékcsapágyakat nem cserélted?

 

Előzmény: bervas (717)
bervas Creative Commons License 2006.03.16 0 0 717
Az imént próbáltam féket vasalni a járművön, mert kissé üt a fék, és hátha segít.
Lett vagy 60 fokos a kerékagy, és szépen folydogál valami fekete lé rajta. Vagy a csapágyakból, vagy az órahajtásból jön ki valami lé. Lehet megen szétszedeni :-(
A betét jó, a másik dobbal is pont így üt. Lehet, hogy a kerékcsapágyak vannak megdegelve, amiatt jár ellipszis pályán a dob?
jogepek Creative Commons License 2006.03.03 0 0 716
ott leszek!
Előzmény: bervas (715)
bervas Creative Commons License 2006.03.03 0 0 715
Amint 10 fok felett lesz a napi csúcshőmérséklet :-)
Előzmény: jogepek (714)
jogepek Creative Commons License 2006.03.02 0 0 714
tesztnapot mikor tartod?:)
Előzmény: bervas (713)
bervas Creative Commons License 2006.03.02 0 0 713
Úgy tűnik, a sztenderd gyárilag gyengére sikeredett a Tündén. A gyári is elcsavarodott, a gyári mintájára, úgyanolyan falvastagságú anyagból készült szintén. Most kapott kicsi erősítést.
bervas Creative Commons License 2006.03.02 0 0 712
Kész lett az erősített, újjá bűvölt sztenderd a géphez. A magassága 28 cm helyett 30 cm lett a taposólemezen mérve, sztenderdre állítva, de már így marad egy darabig. Kicsit kellett csiszolni meg flexelni, mire megfelelőek lettek a rögzítőfülek. A lakatos erősebb csövet tett a közepébe a megrogyott helyett. Most már viszonykag könnyű sztenderdre húzni, meg onnan levenni. Végre :-)
jogepek Creative Commons License 2006.02.16 0 0 711

:)

Előzmény: kr0650 (710)
kr0650 Creative Commons License 2006.02.16 0 0 710
Visszaviszem a sörös üvegeket.
Vagy szépen beszélek az anyósommal, de lehet, hogy ennyit nem ér !;))
Előzmény: bervas (709)
bervas Creative Commons License 2006.02.16 0 0 709
Á nem... Honnan lenne annyi pénzed? ;-) :-D
Előzmény: kr0650 (708)
kr0650 Creative Commons License 2006.02.15 0 0 708
Most én jövök a vételi ajánlattal ???????
bervas Creative Commons License 2006.02.11 0 0 707
jaja ;-)
Előzmény: Zoli_t5H (706)
Zoli_t5H Creative Commons License 2006.02.11 0 0 706
Most is tudsz egyet 750-ert nem? :)))))))
Előzmény: bervas (705)
bervas Creative Commons License 2006.02.11 0 0 705
Majd találsz másikat :-)

Kölökkoromban én is tudtam egyet. Garázsban állt letakarva egy Octavia kombi társaságában, makulátlan állapotban. Haver már akkor nagyon nézegette, de a tulaj nem akarta eladni. Én legfeljebb csak álmodoztam róla. Rá 5 évre beszereztem a sajátomat :-)

Nagyon eltűntek a Tündék. Igaz, lelkük van meg nem bírják annyira az ütés-verést, mint a T5, de akkor is. A tulajok hamarabb lerakták őket, mint a Pannóniákat. Pedig finomabb gépek. A technikai szintjük mindenképp.
Előzmény: kr0650 (704)
kr0650 Creative Commons License 2006.02.11 0 0 704
köszönöm a válasz.
vettem a fáradtságot, és végiogolvastam a fórumot, sokat tanultam.
mostmar azt is tudom, hogy a bervas helyesen tundes.
Anyosomék szomszédjának a garázsában volt egy tök eredeti, kifogástalan Tünde egy két ezer kilóméterrel.
ez kb 4 éve volt.
játszottam a gondolattal: meg kellene kérdezni eladja -e.
Gondoltam, nincs nekem 80-100 ezer forintom erre.
egyszercsak eltünt a Tünde.
Kérdezem mi lett vele. A papa büszkén közli eladta 3 ezer forintért. Majdnem harakirit követtem el a helyszinen.
Előzmény: bervas (703)
bervas Creative Commons License 2006.02.10 0 0 703
Kormány, szerszámdoboz fedele és hátsó rugóstagok burkolata a krómos. A felnik sima ezüstre festettek, a küllők valószínűleg horganyzottak.
Előzmény: kr0650 (702)
kr0650 Creative Commons License 2006.02.10 0 0 702
sziasztok.
van egy 58 januári bervám, elkezdem a felújitását, pontosabban rendbetenni az előző felújításomat ;))
Bizonytalan vagyok a felnik felületképzésében. Tuti van krókozott de a képeken is meg az irodalomban is lehet találni ezüstre, illetve kalapácslakk szinűre festettekek.
a szerszámos fedél, a kormány meg a többi holmi látszik, hogy krómos.
Mi a helyzet a kerekekkel?
A másik: a kétoldali porlasztótakaró lemez.
Nekem nincs meg de látszanak a csavarhelyei, tehát kell. Honnan lehet legalább mintának szerezni egy párat???
Utolsó kérdésem a szin, habár szerintem a mostani alatt látni fogom az eredetit.

bervas Creative Commons License 2006.02.08 0 0 701
El volt csavarodva, úgy vittem el mintának. Akkor még nem láttam gyárit jó állapotban.
Előzmény: petrol pet (700)
petrol pet Creative Commons License 2006.02.08 0 0 700
A régi lett rosszul leméretezve?
Előzmény: bervas (699)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!