Találtam egy jobb leírást (ez egy Wacker szerszámélezési leírás):
"Ha a szerszámok kovácsolással történő élezésére (kihúzására) van szükség figyelembe kell venni, hogy a szerszámnak azt a részét hevítsük fel, melynél a kihúzás történik. A felhevítésnek lassan kell történnie és figyeljük állandóan szemmel, mivel egyébként az edzett szerszámok esetében hő okozta repedések keletkezhetnek.
Kovácsolási hőmérséklet: 800 - 1000 C sárga-világos cseresznyepiros
Ennél a hőmérsékletnél a szerszámok színe világos cseresznyepiros-sárga.
A kovácsolást csak ezen határok között szabad végezni, szükség esetén a felmelegítést meg kell ismételni.
800 C alatt történő kovácsolásnál feszültségből eredő repedések képződhetnek, 1000 C felett az acél túlhevül és használhatatlanná válik. A hűtést hamu- vagy homokládába végezzük. A kovácsolásra felmelegített szerszámon ne végezzünk azonnal edzést.
Edzés: a csúcsot, illetve a vágóélt (kb. 30-40 mm) vörös-izzásig (780-810) a szár irányába felhevíteni ezután kb. 20 C-os vízbe mártani, a szerszámot közben mozgassuk.
Lágyítás: A szárnál kb. 10 cm-re a szerszámvégtől felmelegíteni, amíg a csúcs, illetve a vágóél sárgás-barna, barnás-vörös színt nem mutat. A hűtés levegőn történik.
Hogy a helyes színt a csúcson, illetve a vágóélen felismerjük, a szerszám egyik oldalát reszeljük meg."
Szerintem ez ide tökéletes, persze anyagtól is függ. Jelen leírás edzhető acélból (C70W2) készült tengelyre vonatkozik.
Jó volna tudni (ha valaki tudja!) a tengely anyagát, de egy próbát megér.
Tönkre ment a kompresszorom.Le éget mert a bele ragasztott mágnes levált és a forgórész szét éget. Meg csináltattam a Kelle kft.-nél (16 eft). Az volt a ciki , hogy előtte szedtem ki a bíztosítékját mert össze olvadt (a kapcsoló 1 héten belül szétment), most raktam rá 1 220 V-os
(régiesen tudom most 230v van)40A-es biztositékot.
Ja, és amennyire tudom a gázolaj oldja a pakurát és az aszfaltot is, de technológiailag is lehetetlen, hogy ilyesmi kerüljön a gázolajba. A tartály alján meg simán víz van.
Dolgoztam az ÁFOR-nál is, műhelykocsin. Mienk volt a Balaton körüli rész (Szijártó Pisti-vel).
Hoogyne! dolgozunk az ügyön, bódé csere van folyamatban Tie kolléga classicján. Már "csak" az alvázat kell kihegeszteni meg feldobni a kasztnit és kész! Kicsit döcögős a munka, mert Land Roverekkel Land Rovereket huzogatni arra mindig van jelentkező, de flexelni, hegeszteni már kevésbé. :)