1; Most, hogy mondod, tényleg! Csak az első ajtós vonalakon látok ilyet. Jó dolog is, és egyben felesleges is.
5; Már jó pár hónapja hallottam a rádióban, hogy a HÉV-ekre is kiterjesztik a projektet. Aztán sokáig csend volt, de az utóbbi időben már utcai kijelzőkön is látom, hogy fel vannak tüntetve az indulások. Ha nincs benne a rendszerben, akkor mi alapján mutatja az indulási időt?
2; Butaság volt újra szakaszokra bontva írva a viszonylatot a külső kijelzőkre, konfliktust generáló húzás volt.
3; Nem a legjobb dolog, hogy az utolsó megállót elhagyva már átírják a kijelzők a viszonylatot, mert már ebből is volt feljelentés. Pl. 97E -> 85.
4; A 05-52 kijelzőre még mindig a Fok-Gyem kezelőn keresztül lehet bármit is kiírni (...).
5; Még mindig sok a hiba mind a buszok, mind a villamosok terén, amik talán mindig fent fognak állni, mint "elenyésző" hibák. A HÉV-eknél nem tudom, hogy mi a helyzet, arról nem hallottam semmi különöset.
ha jól látom ez inkább a FUTÁR projekt témája, így ide (is) beírom, amit ma korábban máshova:
Ma 13:05-kor (plusz-mínusz 1-2 perc) a Csepel, Hollandi úthoz érkező LOV-857-es rendszámú (kék van-hool) 148-as (Rév felé) járaton a külső és belső kijelzők sötétek voltak, és hangos utastájékoztatás se volt, csak 3 tábla: elől, hátul és az első és második ajtó között.
Más: az ilyen típusú buszokon a "148 > Kőbánya-Kispest M" (belső kijelzőkön) nem fér ki, az M betű felét levágja a kijelző. Ezzel kapcsolatban várható valami megoldás?
Amúgy lenne ezzel a sw dologgal kapcsolatban még kérdésem:
A Lawo kijelzős járműveknél (értsd: C2, LC, 7900A) mikor várható hogy kiírják majd hogy a jármű x perc múlva indul? Várható-e hogy a kültéri kijelzők (értsd: amik a felszíni megállóhelyeken vannak) kiírják a pontos időt is? Illetve mikorra várható hogy majd minden megállóhelynél, a megfelelő módon kijelzik az átszállásokat az utastérben lévő kijelzők (FGY,Buse, esetleg Lawo)
Hát akkor nézd meg légyszíves megint, mert július eleje óta az adat oldala rendben van. Kint is megnéztük és jó volt, tehát globális hiba nem lehet. Ha egyedi eset előfordulna, pontos adatokkal (pályaszám, időpont, hely, irány) jelezheted.
Pedig annak az adat oldala mindenhol javítva lett... Le is ellenőriztük, jó lett. Max egyedi hibaként jelenhet meg a FGY kijelzőkön, protokoll lefagyás miatt. Ezt vizsgáljuk.
Mindenhol fennálló probléma, nem csak a villamosok kijelzőin. Egy fejlesztéshez köthető, ami nem éppen sikerült tökéletesen, ezért bizonyos vonalakon rossz megállónevek jelenhettek meg a belső kijelzőkön.. A javított sw verzió a napokban ki lett telepítve az összes gumikerekes járműre, ma pedig megy a villamosokra.
Azt hogy az egyik végén mást ír, mint a másikon. 18 (dél) esetében még mindig látni...
Ja, meg most tapasztaltam a 41-esnél, hogy amikor kihaladtunk a végállomásról (Ifjúsági park) kétszer megállóhelyként írta azt ki hogy Etele út/Fehérvári út, majd miután bemondta a megállót rögtön jó lett
A bejelentésen nem múlik, a járművek Futár szerelése óta ismert a hiba a vállalkozónál. Eddig tartott módosítani az illesztő egységet, hogy "kisvolvo-kompatibilis" legyen...
Ez egy apró paraméter módosítással baromi egyszerűen javítható. Jelenleg az utolsó megálló elhagyása után, egy megadott % értéknél vált a táblakép. Ezt az értéket kell kitolni, amellett, hogy az utolsó megállóba már a megváltozott képpel érkezzen a jármű, a hurokjáratok "végállomásai" miatt. Az igény már le lett adva, a módosított sw-re várunk.
Főleg a 85E -> 85 átszereléskor okoz gondot a csak viszonylatszámot olvasó utasok körében. De ugyanígy előfordul a Nagytétény vá.-ról kikanyarodó 133-ason is, amikor 33-asba szerel át.
Huh.. van mit fejleszteni még! Én sajnos nem vagyok fejlesztője ennek a rendszernek, de nagyon sok probléma szerintem szoftver szintű és talán egyszerűen javítható!
Például, a 14-es villamoson többször láttam már olyat, a Lehel tértől, hogy a kijelző alaposan eltolva valahol a Kocsiszíntől lépked, mintha csak 12-es lenne! Aztán van hogy nem lépked, egy helyben marad és csak annyit mutat hogy 'Lehel tér'. A hang általában teljesen jó, bár... volt olyan hogy egész Dózsa György útig néma maradt.
Valahogy mintha a kijelző és a hang nem lenne teljesen szinkronban, két külön világot élnek és jó esetben egyszerre mennek. Új Citarok-nál már jobb a helyzet, buszokban mintha kevésbé lenne ilyen csúszkálás.
Ezt a fórumot látogatja olyasvalaki, aki részt vesz a FUTÁR fejlesztésében? John Howard, te fejlesztő vagy? Mert ha igen, akkor érdemes ide irkálni. Majd írok még, ha valami furcsaságot tapasztalok.
Szerintem meg pont az lenne a jó, hogy a végállomáson, az ajtókinyitás és elköszönés után váltana csak. Mert így elég összezavaró, majdnem azt hiszi az ember, eltévedt a kocsi.
Az volt a koncepció, hogy a végállomásra beérkezve már a másik végállomást mutassák a külső kijelzők - hiszen aki a végállomáson várja, a másik vége felé akar majd utazni. Végülis van benne logika. Úgy látszik, ez továbbgyűrűzött a belső kijelzőkre is.
Ez okoz olyan anomáliákat is, hogy pl. a 97E az Örs felé menet már a Keresztúri úton befelé közlekedve is a külső végállomást mutatja a homloktábláján (is), hiszen már elhagyta az utolsó előtti megállóját...