Majdnem jó amit leírtál. Az általad nem használhatóként jelzett vágányok a végpont felől továbbra használhatók maradnak, úgy mint amikor a kezdőpont felől be nem kötött 4a vágány is használható volt a Szokolya felől érkező vonattal.
- a jobb vágány - 5. vágány között jelenleg ideiglenes kapcsolat van, azt el kell bontani,
- beépíteni a 4a-ra vezető kitérőt,
- elbontani a régi, majd beépíteni az új kapcsolatot a jobb és a veresi vágány között,
- elbontani a régi és megépíteni az új kitérőket a felsősök és a remiz vágány felé
Így az 5, 6, 7 nem lesz használható, ezért a veresi vonatok csak Vác-alsóig járnak. Ugyanakkor a 75. vonalon is felújítás lesz, ezért Vác - Diósjenő között buszok mennek.
Először az 1975/76-os menetrendben szerepelt Bp. Nyugati-Diósjenő-Romhány vonat, de csak a nyári menetrendben, szombat és vasárnap (Bánki tó felfedezése mint üdülőhely). Érdekelne akkor milyen szerelvény lehetett.
Az 1981/82-es menetrendben már motorkocsis vonatot említ a "Vasút", ekkor már tavasztól őszig jár, de hogy csak hétvégén, vagy mindennap azt nem írja, gondolom csak hétvégén.
1995-ben mentem még ezzel Gyártelepről Vácra szombat reggel. Gyorsított volt és igencsak tele, mivel tele volt hétvégi kirándulókkal. Talán a 90-es évek vége felé szűnhetett meg, volt párja is visszafelé.
nem tudom csak halvány emlék, a 80-as évekből - Nyugati-Drégelypalánk (gondolom tovább Balassagyarmat) közvetlen Bz hétvégén reggel, talán 2 is (5.30?,6.30?).
Emlékszem egyszer láttam vigyorogni a zártárcsáját a Nyugatiban. Utálatos látvány volt:)
Köszönöm, egy ilyen a ráfordításából inkább kérném a 75-ösön egy-egy ütem befoltozását, vagy több járatot Diósjenőtől északra...mégis, milyen menetvonalon menne egy ilyen járat, ha kötöttség a váci pók, vagy éppen a szokolyai keresztezési hely? Arról nem is szólva, hogy a teljes útra az időnyereség legfeljebb 3-4 perc ha lehetne...
"Bz kicsit kényelmetlen ha sok utas van de, anno 6 részes Bz-k simán közlekedtek akkor még a motor 55 a mellék 66 ülőhelyesnek számítódott. Anno a mellékvonalakon nem volt ritka a 6 részes pl Nyíregyháza Vásárosnamény, vagy Szombathely Kőszeg között.
A Balassagyarmat-Bp Nyugati meg a Bp Nyugati-Romhány meg a palóc is is sokrészes volt."
Emlékszem még, amikor egyszer Bp és Romhány között mentünk a közvetlen járattal kályhacsempét venni. Szépen tele volt. A vonatot Diósjenőn ketté akasztották. Úgy emlékszem, hogy úgy nézett ki az összeállítás, hogy: motorkocsi+pótkocsi+motorkocsi+motorkocsi+pótkocsi+motorkocsi. Jenőtől a fele Gyarmatra, a másik fele Romhányba ment.
Ajtózárásnál nincs zöldhurokra várás ami megállásonként 20-30 másodperc is lehet csíkosingán, Flirten vagy BDV-n.
Bz kicsit kényelmetlen ha sok utas van de, anno 6 részes Bz-k simán közlekedtek akkor még a motor 55 a mellék 66 ülőhelyesnek számítódott. Anno a mellékvonalakon nem volt ritka a 6 részes pl Nyíregyháza Vásárosnamény, vagy Szombathely Kőszeg között.
A Balassagyarmat-Bp Nyugati meg a Bp Nyugati-Romhány meg a palóc is is sokrészes volt.
Kár, hogy a 90 km/h sebességű változatból kevés épült. Az már elég jó sebesség egy fővonalon is.
Kár, hogy nem megy most is pár közvetlen vonat Bp Nyugati pu ról Romhányba , Balassagyarmatra, vagy épp Keletiből Balassagyarmatra. Nekem nagyon tesztszettek amikor ezek a mellékvonali jószágok megjelentek a kiemelt fejpályaudvarokon... :)
Nyilván ironikusan értettem azt a Bz-t... Mellesleg sokkal fürgébb a desirotól (ami szintén járt beerőltetve, és jelentős utaslemaradást okozva már váci személyben).
Úgy látszik, nem érted. Ha műanyag van a helyiben, azzal vmax. 80-nal, kényelmesen lehet tartani a menetrendet. Ebből kiindulva, a Bz is tudná tartani. Persze, ez egy eléggé sarkos példa, mert a Bz nem tud olyan menetdinamikát, mint a műanyag. A kapacitás egy-két vonatra még elég is lenne és az "egy falu-egy ajtó" miatt, az utasáteresztő képesség sem lenne komoly probléma. Más járművel, persze, előfordul, hogy meg kell küzdeni a menetrendszerűségért. Főleg a csíkosakkal. Ott néha az is kevés, ami a "csövön kifér".