Keresés

Részletes keresés

a Zsóti Creative Commons License 2015.03.24 0 0 2815

Majdnem jó amit leírtál. Az általad nem használhatóként jelzett vágányok a végpont felől továbbra használhatók maradnak, úgy mint amikor a kezdőpont felől be nem kötött 4a vágány is használható volt a Szokolya felől érkező vonattal.

Előzmény: rendezget (2814)
rendezget Creative Commons License 2015.03.24 0 0 2814

- a jobb vágány - 5. vágány között jelenleg ideiglenes kapcsolat van, azt el kell bontani,

- beépíteni a 4a-ra vezető kitérőt,

- elbontani a régi, majd beépíteni az új kapcsolatot a jobb és a veresi vágány között,

- elbontani a régi és megépíteni az új kitérőket a felsősök és a remiz vágány felé

 

Így az 5, 6, 7 nem lesz használható, ezért a veresi vonatok csak Vác-alsóig járnak. Ugyanakkor a 75. vonalon is felújítás lesz, ezért Vác - Diósjenő között buszok mennek.

Előzmény: a Zsóti (2810)
Sir Gombóc Creative Commons License 2015.03.23 0 0 2813

Hááát, ebben az esetben nem sokat rontott a látképen...

Előzmény: zugkraft aargau (2809)
Izsó001 Creative Commons License 2015.03.23 0 0 2812

Nem kell pótjegy belföldi viszonylatban. Szabadidő annál több. ;)

Előzmény: Zsivany2 (2811)
Zsivany2 Creative Commons License 2015.03.23 0 0 2811

Üdv!

 

Bp Keleti és Vác között a nemzetközi vonatokat milyen (pót)jeggyel lehet igénybe venni? 

a Zsóti Creative Commons License 2015.03.23 0 0 2810

Ránézésre a jobb vágány és a 71-es vonal eddig kimaradt váltóit kell helyre tenni, meg a 6-7 közötti peron végéből lecsípni az ideiglenes toldalékot.

Ez azt jelenti, hogy nem kell kizárni egy vonatfogadó vágányt sem, de valószínűleg az építő szerelvények néhányat igénybe vesznek majd.

Előzmény: zjakabfi (2808)
zugkraft aargau Creative Commons License 2015.03.23 0 0 2809

Zajvédőfal - nincs is ennél szebb!

 

https://youtu.be/JiZzpNNkyt8

zjakabfi Creative Commons License 2015.03.22 0 0 2808

Milyen fázisba kerül most az új vágányzárral az építkezés?

Most a 7 vágányból jelenleg csak a 4-es Bp felőli része nem használható?

Szerdán már az 1-es csonkáról indult az egyik helyi.

Mi lesz az új szakaszban hány vágányt zárnak ki?

375 694 Creative Commons License 2015.03.12 0 0 2807
Előzmény: Cserepfalva (2805)
Mopat Creative Commons License 2015.03.11 0 0 2806

Üdvözletem!

A szomszéd topikban (100-120-140 vasútvonal) leírtak szerint kábelfektetés zajlik, meg aztán működik a pályafenntartás is...

Pontosabb részletek ott. Némelyikbe pestiként ne gondoljatok bele inkább...

Előzmény: Cserepfalva (2805)
Cserepfalva Creative Commons License 2015.03.11 0 0 2805

Tudja valaki mit ásnak az állatkert kerítésével párhuzamosan a sínek mellett (jobb oldal ha a Nyugati felé megyünk)?

krikori Creative Commons License 2015.03.09 0 0 2804

Először az 1975/76-os menetrendben szerepelt Bp. Nyugati-Diósjenő-Romhány vonat, de csak a nyári menetrendben, szombat és vasárnap (Bánki tó felfedezése mint üdülőhely). Érdekelne akkor milyen szerelvény lehetett.

Az 1981/82-es menetrendben már motorkocsis vonatot említ a "Vasút", ekkor már tavasztól őszig jár, de hogy csak hétvégén, vagy mindennap azt nem írja, gondolom csak hétvégén.

 

Előzmény: gerdave (2796)
Zolas Creative Commons License 2015.03.09 0 0 2803
Megerősített jegyvágás a vonalon!
DVB Creative Commons License 2015.03.03 0 0 2802

1995-ben mentem még ezzel Gyártelepről Vácra szombat reggel. Gyorsított volt és igencsak tele, mivel tele volt hétvégi kirándulókkal. Talán a 90-es évek vége felé szűnhetett meg, volt párja is visszafelé.

Előzmény: gerdave (2801)
gerdave Creative Commons License 2015.03.03 0 0 2801

Köszönöm a választ!

Előzmény: pavarotti (2800)
pavarotti Creative Commons License 2015.03.02 0 0 2800

1987-et találtam most neten: Romhányba: 

 

Előzmény: pavarotti (2799)
pavarotti Creative Commons License 2015.03.02 0 0 2799

nem tudom csak halvány emlék, a 80-as évekből - Nyugati-Drégelypalánk (gondolom tovább Balassagyarmat) közvetlen Bz hétvégén reggel, talán 2 is (5.30?,6.30?).

Emlékszem egyszer láttam vigyorogni a zártárcsáját a Nyugatiban. Utálatos látvány volt:)

Előzmény: gerdave (2796)
timetable Creative Commons License 2015.03.02 0 0 2798

 

Köszönöm, egy ilyen a ráfordításából inkább kérném a 75-ösön egy-egy ütem befoltozását, vagy több járatot Diósjenőtől északra...mégis, milyen menetvonalon menne egy ilyen járat, ha kötöttség a váci pók, vagy éppen a szokolyai keresztezési hely? Arról nem is szólva, hogy a teljes útra az időnyereség legfeljebb 3-4 perc ha lehetne...

Előzmény: V43 - 1157 (2795)
zugkraft aargau Creative Commons License 2015.03.01 0 0 2797

gerdave Creative Commons License 2015.03.01 0 0 2796

Egyébként mikor jártak ilyen viszonylatban vonatok a 70esen?

 

Köszönöm

Előzmény: hivi (2771)
V43 - 1157 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 2795

Ha lesz desiro a 2-es vonal villamosítása után, akkor lehetne ismét ilyenekben gondolkodni, csak abba  belehalna a kti meg a takács féle bandák ...

Előzmény: hivi (2794)
hivi Creative Commons License 2015.03.01 0 0 2794

"Bz kicsit kényelmetlen ha sok utas van de, anno 6 részes Bz-k simán közlekedtek akkor még a motor 55 a mellék 66 ülőhelyesnek számítódott. Anno a mellékvonalakon nem volt ritka a 6 részes pl Nyíregyháza Vásárosnamény, vagy Szombathely Kőszeg között.

A Balassagyarmat-Bp Nyugati meg a Bp Nyugati-Romhány meg a palóc is is sokrészes volt."

 

Emlékszem még, amikor egyszer Bp és Romhány között mentünk a közvetlen járattal kályhacsempét venni. Szépen tele volt. A vonatot Diósjenőn ketté akasztották. Úgy emlékszem, hogy úgy nézett ki az összeállítás, hogy: motorkocsi+pótkocsi+motorkocsi+motorkocsi+pótkocsi+motorkocsi. Jenőtől a fele Gyarmatra, a másik fele Romhányba ment.

Előzmény: ikarus255 (2793)
ikarus255 Creative Commons License 2015.02.28 0 0 2793

Ajtózárásnál nincs zöldhurokra várás ami megállásonként 20-30 másodperc is lehet csíkosingán, Flirten vagy BDV-n.

 

Bz kicsit kényelmetlen ha sok utas van de, anno 6 részes Bz-k simán közlekedtek akkor még a motor 55 a mellék 66 ülőhelyesnek számítódott. Anno a mellékvonalakon nem volt ritka a 6 részes pl Nyíregyháza Vásárosnamény, vagy Szombathely Kőszeg között.

A Balassagyarmat-Bp Nyugati meg a Bp Nyugati-Romhány meg a palóc is is sokrészes volt.

 

Kár, hogy a 90 km/h sebességű változatból kevés épült. Az már elég jó sebesség egy fővonalon is.

 

Kár, hogy nem megy most is pár közvetlen vonat Bp Nyugati pu ról Romhányba , Balassagyarmatra, vagy épp Keletiből Balassagyarmatra. Nekem nagyon tesztszettek amikor ezek a mellékvonali jószágok megjelentek a kiemelt fejpályaudvarokon... :)

 

Előzmény: V43 - 1157 (2791)
Zolas Creative Commons License 2015.02.28 0 0 2792

Sem a menetdinamikája

 

Erre mérget ne vegyél...

Előzmény: hivi (2790)
V43 - 1157 Creative Commons License 2015.02.28 0 0 2791

Nyilván ironikusan értettem azt a Bz-t... Mellesleg sokkal fürgébb a desirotól (ami szintén járt beerőltetve, és jelentős utaslemaradást okozva már váci személyben).

Előzmény: hivi (2790)
hivi Creative Commons License 2015.02.28 0 0 2790

Én értem a lényeget.

 

"Ebből kiindulva, a Bz is tudná tartani. Persze, ez egy eléggé sarkos példa, mert a Bz nem tud olyan menetdinamikát, mint a műanyag."

 

Sem a menetdinamikája, sem az optimális esetben elérhető maximális sebessége nem teszi alkalmassá, szerintem még csúcson kívül sem.

 

"A kapacitás egy-két vonatra még elég is lenne "

 

Hétfőtől péntekig az első hajnali párosra és az utolsó páratlan vonatokra, szombat-vasárnap arra sem. :)

 

"Egy falu-egy ajtó" miatt, az utasáteresztő képesség sem lenne komoly probléma"

Azzal nem lenne gond :)

 

Az viszont továbbra sem túl valószínű, hogy láthatunk Bz-t váci helyiben, így érdemileg kár ezen filozofálni.

Előzmény: NoZoli (2786)
lacosska Creative Commons License 2015.02.28 -1 1 2789
NoZoli Creative Commons License 2015.02.27 0 0 2788

De még annak is messze vannak a menettulajdonságai a Bz-től...

Előzmény: V43 - 1157 (2787)
V43 - 1157 Creative Commons License 2015.02.27 0 0 2787

Csúcsidőn kívül a Bdv is tartja 80-nal.

Előzmény: NoZoli (2786)
NoZoli Creative Commons License 2015.02.27 0 0 2786

Úgy látszik, nem érted. Ha műanyag van a helyiben, azzal vmax. 80-nal, kényelmesen lehet tartani a menetrendet. Ebből kiindulva, a Bz is tudná tartani. Persze, ez egy eléggé sarkos példa, mert a Bz nem tud olyan menetdinamikát, mint a műanyag. A kapacitás egy-két vonatra még elég is lenne és az "egy falu-egy ajtó" miatt, az utasáteresztő képesség sem lenne komoly probléma. Más járművel, persze, előfordul, hogy meg kell küzdeni a menetrendszerűségért. Főleg a csíkosakkal. Ott néha az is kevés, ami a "csövön kifér".

Előzmény: hivi (2784)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!