Legfeljebb végállomás,de szerintem az sem.A vonali megállókból max az oszlop,meg a bódé az övé,az alatta lévő járda biztosan nem,a közút előtte meg pláne nem.
Hiába kételkedsz, most előlettek szedve a számok és a 169E utasszámának több mint 80%-a pesti szakaszon utazik. Egyedül a szigetszentmiklósi járatok esetén nincsen jelentős utasmennyiség Budapesten belül.
Ezzel csak azt akarom suggalni, hogy nem lehet ennyire lekezelően kezelni ezt. Budakeszi jól jár azzal, hogy 4-5 percenként van közvetlen busza a Széll Kálmánra, ha ezentúl 10 percenként jár csúcsban az agglomerációban élőknek is rossz. Hibrid szolgáltatás helyett lesz kettő külön, semmi értelme, a világ nem efelé megy.
Ha annyira fontos a 169E Budapesten belül, hisz ahogy írod az utasok 80%-a Budapesten belül utazik vele (ezt én kétlem) akkor a BKK megtartja saját magának a Színes utcáig vagy a körforgalomig.
Csak a kék Volánbusz nem fog annyiszor Pécelre, Budaörsre, Budakeszire stb. menni, ha Budapesten belül nem fogadják el a Budapest-bérletet. Ez eléggé egyértelmű forgatókönyv, ugyanez igaz a HÉV-ekre is.
A környéki járatok többségénél a budapesti utasszám jelentős. Ha a 169E-re Budapesten belül nem szállnak fel, akkor a Volán kirítkítja a járatot, hiszen Pécelre minek menjen 7-8 percenként csuklósbusz, ha az utasok 70-80%-t elveszíti. És a ritkább menetrend az agglóban élőknek érdeksérelem lesz. És ugyanez igaz gyáli expresszekre, budaörsi, budakeszi, solymári, nagykovácsi járatokra is. Budapesti utasok nélkül kevesebb utas lesz rajtuk, idővel ritkítják, amivel az agglóból is rosszabb szolgáltatás lesz.
Ha a környéki buszokra Budapesten belül megkövetelik a vármegyét, országbérletet, és a Budapest-bérlet nem lesz érvényes ezeken, akkor a környéki járatok budapesti utasai nem fognak ezekkel menni tovább, más BKK-s járatokkal mennek majd dolgozni. Hiszen miért fizetne dupla annyit ugyanazért a szolgáltatásért, miközben van alternatívája?
Legyen konkrét példa: 169E külön díjszabályzásúvá válik, miközben az utasok 80%-a pesti szakaszról van. Akkor ezek az utasok mennek majd 97E-vel, 161E-vel, vagy bármi mással, amit a BKK indít Budapesten belül. Pestszentimrén mennek 54-essel, 254E/255E-vel, vagy amit ott is pluszban indítanak, sűrítenek.
Nem az agglomerációs, hanem a környéki járatokon a budapesti utasok tűnnek el, keresnek más alternatívát. Nyilván, aki agglóból jön, annak nincs más lehetőség, viszont jelentős ritkítások után lehet átpártol autóra.
Vallási szinten hisznek a szent bkk mindenhatóságában,néhányan mint egy usa világvége-váró szekta olyan szinten.Szerintük a volán nem tudna a bkk és a futár nélkül utast szállítani bármely tetszőleges agglo település és bp közt.Nem tudod őket meggyőzni az ellenkezőjéről.
9450 ft a vm bérlet,csak közben olvastam a kommented,azt beragad ez a szám...a lényegen nem változtat,a munkáltató fizeti néhol 100%-ban,néhol 80%-ban,tehát 0-1890 ft az adott személynek a tényleges ára,nem 9450 ft.
Itt a szemellenzős nem én vagyok,hanem akik azt hiszik hogy a futár-meg a papíron jól kinéző hangolás-nélkül megáll az élet..A volánbusz évi kb 15 millió járatot közlekedtet,400-450 millió km futással,közel 300 millió utast szállítva.De ti meg vagytok róla győződve hogy a bkk nélkül nem tudja majd megoldani hogy embert juttasson budakesziről budapestre...már írtam,a budapesten kívüli,ha pestre jár dolgozni akkor neki a vm bérlet nagyrészét fizeti a munkáltató,tehát az 5200ft-os vármegye bérlet neki 520.vagy1040,vagysok esetben 0 ft-ba kerül,mert nem egy cég 100%-osan téríti.
Szemellenzővel mész a falnak, nem látod át a mostani rendszert. Elsősorban a szolgáltatásminőségének lezüllesztésére utaltam.
Jelenlegi rendszer milyen előnyökkel jár környéki buszoknál?
- budapesti és agglomerációs utasok is használják
- BKK végez több feladatot (utastájékoztatás: kijelzők, menetrendek, bevételek: automaták stb.), így az agglomerációs települések is szerves része a budapesti közlekedésnek
- Eddig fővárosi vétó volt, illetve beleszólási jog a menetrendekbe az ÉKM mellett, tehát egyik fél se mondhatta, hogy holnaptól 10 perc helyett 20 percenként járnak a járatok
- BKK besegített operatív pótlásokba BKV és Arriva által, amikor szükséges volt (SZH hiány, hóhelyzet, baleset stb.)
- Összehangolt menetrend, egységes forgalomirányítás a budapesti járatokkal együtt
Mi lesz ezután, ha nem lesz integrált közlekedés?
- budapesti utasok többsége biztosan eltűnik, keres más alternatívát vagy a BKK indít neki helyette alternatívát
- budapesti utasok eltűnésével a környéki járatokon nem lesz akkora utasszám, mint jelenleg, így ritkítások biztosan lesznek idővel, tehát például Budakeszire nem 4-5 percenként megy majd ki a busz, hanem 10 percenként és így tovább -> ezzel az agglomeráció rosszul jár
- Környéki járatokkal utazóknak többet kell fizetniük, ezentúl a vármegyebérletet kell venniük 5200 vagy 5940 Ft helyett, és a Budapest-bérletet se spórolják meg, hiszen az esetek 95%-ban nem elég, hogy a metróig/HÉV-ig bevisz a busz, onnan tovább kell utazni
- Operatív pótlásokba a BKK nem segít ezentúl be, lehet meg se állhatnak a BKK-s megállókba, BKK-s végállomásokból kikerülnek
- Nem lesz egységes menetrend, nem lesz se hangolt, se sűrű és integrált buszközlekedés Budapesten és agglóban
Nem kell ahhoz 8 általános se, hogy ne legyen világos ezzel Budapest és agglomeráció egyaránt rosszul jár. Ez visszalépés 30-50 évvel, ez nem fejlődés, senkinek nem lesz jó a döntéshozókat leszámítva, akiknek ez most örömet okoz.
Honnan jön neked ez az állandó lezüllesztésezés?Hasonlítsd már össze a volánbusz járműparkját a pest megyei telephelyeken bármelyik szent bkv garázséval,a kék üzemet nem is mondom hogy ne legyek igazságtalan.Az aggló átvételnél is manuális 280-asokat,meg 260-asokat vízionált itt is a sok "szakértő".
Biztosan nem csak a határig mennének,nem tudom ezt miből gondolja néhány ember...ami volán most nem bksz-es (nem agglós) ,az is bejön a belső volán állomásra.Legfeljebb majd nem lesz megállójuk a közig határon belül.
Más normális országban egy ilyen kijelentésnek, döntésnek hatalmas politikai következményei lennének, egy életre eltiltanák az érintetteket a politikától. Nálunk sajnos játszótérnek fogják fel, a döntések súlyosságát fel sem mérik, egy szakmai kérdésből kifejezetten politikai kérdést csináltak. Hova tovább? Normatív támogatást vidéki városoktól ők vették el, és most a ''metróüzemért'' járó 12 milliárdot sokalják, összességében nagyon képmutató és a budapesti közlekedésben semmi jóra nem lehet számítani, amíg ilyen szintű ellenállás van az ÉKM vezetésében, integráció helyett pedig a lezülesztésen dolgoznak. Hosszútávon nekik több káruk keletkezik mind kommunikáció, mind szolgáltatásminőség, bevételek, ezért se érthető, hogy miért jó ezt minden áron végig verni.
Így este olvasva az államtitkár posztját semmi jóra nem lehet számítani...
"Senki nem pánikol ha minden terv szerint megy! Még ha a terv rettenetes is."- Joker azt hiszem a Sötét lovag című filmből
Közben a Hír-tv Tarlós Istvánnal készített interjújában már lebegtetik, hogy Fidesz-LMP jelölt lesz Vitézyből.
Államnak abból a tekintetből egyszerűbb lenne a dolog, hogy a lecsökkenő utasszám miatt a HÉV-en és MÁV-on tapasztalható járműhiány beruházás nélkül kezelhető marad. Erre mondjuk a főváros is bemondhat egy kapacitáscsökkentést, mert át kell helyezni a kieső kapacitás helyére plusz elvettek tőlük 12 milliárdot.
Ki fogja megszívni: a közlekedők, mint a tömegközlekedést használók, mind az autóval közlekedők, mert sokan kocsira váltanak és állnak majd a dugóban.
A 140 valóban népszerű, de sztem sok értelme nem lenne a városhatártól (vagy akkor 40-es nuku, csak 140-es; egyáltalán mekkora követés maradhatna meg a mai ~5 perces helyett? csúcsban 10, azonkívül 12-15, késő este/hajnal 20p reális?). Az Egér úti forgolódással az a baj, hogy pont a kvázi legforgalmasabb budapesti megállót, a Felsőhatárt hagyod ki vele, ott van a sok lakópark. Madárhegyhez már elég nagy séta lemenni onnan (helyesebben inkább a vissza irány necces a domborzat miatt). Legrosszabb esetben a benzinkútnál lehetne valahogy megfordulniuk.
"Ez egyedül a budapestiekkel való kitolás, hiszen nekik kéne dupla annyit fizetniük."
Egyébként nem csak velük, hanem sok agglóssal is, hiszen van helyi bérlet (5200 ft), meg 5 km-es is (5940 ft), szerintem sokan ilyennel járnak, nem vesznek megye bérletet (én is a sima helyit vettem a Bp bérlet mellé, míg B.örsön laktam).
A Színes utcai forduló elég szűk, most elegendő a minibusznak, de anno a 69A szenvedett vele. Viszont 200 méterrel feljebb van egy szép körforgalom, ott meg lehet fordulni.