Keresés

Részletes keresés

p2fan Creative Commons License 2010.09.20 0 0 169
Egyesület alapításon nem gondolkodtok?
Előzmény: 760 (157)
760 Creative Commons License 2010.09.20 0 0 168
Hát, igen. Nyugodtan kiírhatjuk, hogy szegvári keseknynyomközű vizivasút... De legalább tudjuk, hogy a kuli 15-20 cm vízig kétéltűnek tekinthető.

Ha minden jól megy, talán tavasszal kiemeljük a pályát, vagy esetleg hagyjuk így? Végülis a közeli tűzivíz-medencéből a folyamatos utánpótlás biztosítható, és kifejezetten egyedi érzéseket kelt a kerekek alól kivágódó, avagy a cipőbe érkező víz.

Szóval köszönjük a féynképeket!
Előzmény: Bakterpartner (167)
Bakterpartner Creative Commons License 2010.09.20 0 0 167
Eeej! Amit persze elfelejtettem beszúrni... q:-S

Előzmény: Bakterpartner (166)
Bakterpartner Creative Commons License 2010.09.20 0 0 166
És persze még egy kis panoráma is ráadásnak...
Előzmény: Bakterpartner (165)
Bakterpartner Creative Commons License 2010.09.20 0 0 165
Verőfényes szép napot az uraknak!

Ami késik, az nem múlik... Ismét egy mozgalmas hetem volt, de végre sikerül felraknom a képeket a legutóbbi összeröffenésről. q;-)

[image24]
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.19 0 0 164
Ha már megnyerte, akkor nem titkos. De ha még nem nyerte meg, akkor szupertitkos.
Szegváron nincs megnyerve pályázat, tehát ez a téma szupertitkos:)
Előzmény: sínbohóc (163)
sínbohóc Creative Commons License 2010.09.19 0 0 163
Az, hogy egy kisvasút nyer pályázaton pénzt, miért titkos?
Előzmény: Lovrin (162)
Lovrin Creative Commons License 2010.09.19 0 0 162
A többi kisvasút anyagi és személyzeti helyzete sem tartozik a fórumra.
Előzmény: sínbohóc (160)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.19 0 0 161
Egy kis adalék: felhívott engem telefonon NGB, és elmondta, hogy azért van szükség - átmenetileg - tartalomkorlátozásra ebben a topikban, mert sok dolog képlékeny még. Ha valaki - csupán jószándékból - elkottyint olyan dolgot amit nem kellett volna, még rosszul is jöhet a kisvasútnak.

Most a kisvasút jövője a legfontosabb. Ha az már stabil lesz, jöhet a sok fékezetlen habzású hozzászólás:)))
Előzmény: sínbohóc (160)
sínbohóc Creative Commons License 2010.09.19 0 0 160
Szerintem az érveidet betartva ez a topik is beáll a "gittegyletek" sorába...
Előzmény: 760 (157)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.19 0 0 159
Kedves NGB! Az Index Fórum egyik betegsége, hogy sokszor nem jön elő az utolsó hozzászólás. Most, amikor leírom e hozzászólást, láthatóvá válik a Tiéd is.
760 Creative Commons License 2010.09.19 0 0 158
Írtam egy fontos hozzászólást, de még nem jelent meg: MIndenkit kérek, hogy ezentúl eszerint járjunk el.
760
760 Creative Commons License 2010.09.19 0 0 157
A szegvári kisvasút minden Jóakarójának!

Hosszas gondolkodás nyomán, az egész segítő csapat által a szegvári kisvasút megmentéséért és beindításáért tett lépések eredményét látva döntöttünk úgy, hogy a további teendők szervezését elősegítendő, egy önálló fórumra költözünk. Erre azért volt szükség, mert egyelőre az Önkormányzat támogatásával, társadalmi munkában tevékenykedünk a kisvasútért, és az Ország messzi tájain lakva ez a legegyszerűbb módja a hatékony szervezőmunkának.

Nagyon fontos azonban, hogy ez az oldal nem helyettesíthet egy munkahelyi megbeszélést, vezetői értekezletet, mert ott zárt körben hangzanak el - sokszor hivatali/munkahelyi titkonak minősülő - gondolatok, adatok.

Ez a fórum elsősorban arra jó, hogy
1. kérdéseket tegyünk fel;
2. beszámoljunk a nyilvános dolgokról (pl. eseményekről, régi járművekről);
3. programokat szervezzünk.

majd pedig ezekre vagy nyilvánosan, vagy a kérdezőnek személyesen válaszoljunk annak tartalma szerint.

(Ne felejtsétek el, hogy a fényképezésre adott engedély nem jelenti automatikusan a közléshez való hozzájárulást!)

Arra viszont nem jó ez a beszélgetőfórum, hogy súlyos anyagiakról akár én, akár bárki nyilatkozzon rajta. Ma még sem a pálya, sem a terület tulajdonosi jogaival bíró szervek nem tudják, hogy pontosan hogyan tovább, és így természetesen mi sem. Elképzelések vannak a további hasznosításra vonatkozóan, de nagyon sok kérdés nyitott még (és ezért sok mindenről én sem nyilatkozhatom), így több szempontot, több lehetőséget figyelembe véve kell előre gondolkodnunk. Annyi biztos, hogy a vasutat a jelenlegi Önkormányzat meg akarja menteni és mi mindannyian segítünk, de ennek szervezeti és anyagi háttere jelenleg nincs. Hogy a választások után felálló Önkormányzat hogyan viszonyul majd a vasúthoz, azt ma még csak sejteni lehet, de a falu hozzáállása alapján nagy valószínűséggel azért meg lehet jósolni.

Tisztelettel, szerettel, de ugyanakkor határozottan kérem tehát kedves Mindnyájatokat, hogy

1., anyagi jellegű ügyeket;
2., személyes jellegű ügyeket

nyilvánosan ne tárgyaljunk.

Most ott tartunk, hogy bárki bárkit megkérdezhet, hogy tud-é eladó kisméretű (Mib kuli, SD-9, MD-40, esetleg C-50) mozdonyról. De hogy a felajánlás milyen kondíciókat tartalmaz, az nem nyilvános adat, törvényi védelem alá esik és üzleti titok. Ezeket tessék közvetlenül nekem közvetíteni, de már most jelzem, hogy válasz, majd esetleg döntés csakis a választások és az új Önkormányzat felállása után várható.

Mindezekre tekintettel kértem a Moderátort, hogy három hozzászólást törölni szíveskedjék: ez nem a Hozzászóló jószándékának tagadását, hanem bizonyos szabályok betartásának szándékát jelzi.

A további sikeres együttműködésben bízva és minden segítő szándékot előre is köszönve:

760 - NGB
Lovrin Creative Commons License 2010.09.19 0 0 156
28-as major?
Előzmény: Felek Ferenc (153)
760 Creative Commons License 2010.09.18 0 0 155
Kérdezd bizony!

G.
Előzmény: emká48 (154)
emká48 Creative Commons License 2010.09.18 0 0 154
Sajnos nem sokkal később lakásvásárlás miatt kénytelen voltam (nullszaldóval) eladni. De megkérdezem.
Előzmény: Felek Ferenc (152)
Felek Ferenc Creative Commons License 2010.09.18 0 0 153
Ez a topic kezd nagyon-nagyon magára találni!

Felek Ferenc Creative Commons License 2010.09.18 0 0 152
Én azt hittem, a tied... Bátorkodom a többiek nevében is kérni: - Kérdezd!
Előzmény: emká48 (151)
emká48 Creative Commons License 2010.09.18 0 0 151

Vagy az a szentesi MIB-kuli, ami az udvaromban vészelte át a téglagyár pusztítását. Csúúúúúnyácska, de éppen ezért szeretjük. :-)

Megkérdezzem a jelenlegi tulajt, hogy mi a hozzáállása?

Előzmény: Felek Ferenc (150)
Felek Ferenc Creative Commons License 2010.09.18 0 0 150
Akkor meg kell kérdezni az Öntésmajori MD40 mozdonyt. Vagy marad a Romániából való téglagyári, vagy bányamozdony behozatala.
Előzmény: emká48 (148)
emká48 Creative Commons License 2010.09.18 0 0 148

Nos, mozdonyügyben néhány gondolat, ha megengeditek:

 

- Kemencén, vagy kemencei emberkék tulajdonában valóban vannak gépek, amik nem biztos, hogy szabadok, de esetleg hosszabb-rövidebb ideig lakhatnának Szegváron. Ez persze kizárólag rajtuk múlik, a nevükben nem igérhetek. Csak ez a legkézenfevőbb ötlet.

- A C50-es szerintem sem ajánlott, mert "tájidegen" ezekhez a kocsikhoz, és hangulathoz, no meg a mutatványos témában is igaza volt Vt.olvtársnak. Persze még az is lehet, hogy hiányzó súlyok nélkül is annyira kóvályogna, hogy előbb-utóbb szétcibálná a pályát

- A MIB kulik mindenhol rendkívül hajlamosak a hasukra felfeküdni, ez az egyetlen , ami nagyobb odafigyelést igényel a pálya tekintetében

- Ha lényegesen nem változnak a pályaviszonyok és a vontatott járművek, akkor magam is a MIB, SD, legfeljebb MD típusokra szavaznék

Felek Ferenc Creative Commons License 2010.09.18 0 0 147
Jaaaaaaaaaa, igen. És ha már Tömörkény, kéne 1-2 csille is...

Előzmény: Törölt nick (146)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.18 0 0 146
És a Dta660?
Előzmény: Felek Ferenc (143)
Felek Ferenc Creative Commons License 2010.09.18 0 0 145
2005.XI.20. A kocsin rajta felejtették 1975-ben a zártárcsát... A belseje 2006.V.26.-án:

Előzmény: erdőszéli (144)
erdőszéli Creative Commons License 2010.09.18 0 0 144
úúúúú... főleg a poggyász az öreggel... mikori kép?
Előzmény: Felek Ferenc (143)
Felek Ferenc Creative Commons License 2010.09.18 0 0 143
1, - MÁV D 616
2, - MÁV G 1565
3, - MÁV C 45?
4, - MÁV Ba 556

Felek Ferenc Creative Commons License 2010.09.17 0 0 142
Az mégjobb! :-)
Előzmény: Sinbiciklis1 (135)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2010.09.17 0 0 140
Én egyenlőre csak a II. vágány ívére gondoltam.
Múlt szombaton néztem, hogy a III. vágány a 4-es kitérő felé tartó szakaszán is van egy "vágányvándorlás" amit egyszer majd érdemes lenne kiszabályozni.
Előzmény: Törölt nick (138)
760 Creative Commons License 2010.09.17 0 0 139
Mindaddig, amíg a terület a kendergyáré, nem reális ívkorrekción gondolkodni. Már én is nézegettem, hogy az áztatómedencék, és az épületek erősen lehatárolják az I.A-II-III. vágányok nyugati íveinek - egyébként több műszaki szempontból is indokolt - nagyobbra vételét. Ha az áztatómedencék végétől indulnának az ívek, és az 1. kitérő kicsit fentebb kerülne, a helyzet sokat javulna. Az útátjárók amúgy is vezetősín nélküliek, az egyiken a kuli aszfaltdudor miatt fennakad, előbb-utőbb tehát valamit kezdeni kell velük.

Na, majd lesz valahogy!
Előzmény: Törölt nick (138)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.17 0 0 138
De csak a II vágány végi ívet tudnánk kikorrigálni, mert az I.A. vágány íve az útátjáró és az út miatt sokkal kötöttebb (az is megvalósítható, csak komolyabb meló).
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (136)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!