Hát, igen. Nyugodtan kiírhatjuk, hogy szegvári keseknynyomközű vizivasút... De legalább tudjuk, hogy a kuli 15-20 cm vízig kétéltűnek tekinthető.
Ha minden jól megy, talán tavasszal kiemeljük a pályát, vagy esetleg hagyjuk így? Végülis a közeli tűzivíz-medencéből a folyamatos utánpótlás biztosítható, és kifejezetten egyedi érzéseket kelt a kerekek alól kivágódó, avagy a cipőbe érkező víz.
Egy kis adalék: felhívott engem telefonon NGB, és elmondta, hogy azért van szükség - átmenetileg - tartalomkorlátozásra ebben a topikban, mert sok dolog képlékeny még. Ha valaki - csupán jószándékból - elkottyint olyan dolgot amit nem kellett volna, még rosszul is jöhet a kisvasútnak.
Most a kisvasút jövője a legfontosabb. Ha az már stabil lesz, jöhet a sok fékezetlen habzású hozzászólás:)))
Kedves NGB! Az Index Fórum egyik betegsége, hogy sokszor nem jön elő az utolsó hozzászólás. Most, amikor leírom e hozzászólást, láthatóvá válik a Tiéd is.
Hosszas gondolkodás nyomán, az egész segítő csapat által a szegvári kisvasút megmentéséért és beindításáért tett lépések eredményét látva döntöttünk úgy, hogy a további teendők szervezését elősegítendő, egy önálló fórumra költözünk. Erre azért volt szükség, mert egyelőre az Önkormányzat támogatásával, társadalmi munkában tevékenykedünk a kisvasútért, és az Ország messzi tájain lakva ez a legegyszerűbb módja a hatékony szervezőmunkának.
Nagyon fontos azonban, hogy ez az oldal nem helyettesíthet egy munkahelyi megbeszélést, vezetői értekezletet, mert ott zárt körben hangzanak el - sokszor hivatali/munkahelyi titkonak minősülő - gondolatok, adatok.
Ez a fórum elsősorban arra jó, hogy 1. kérdéseket tegyünk fel; 2. beszámoljunk a nyilvános dolgokról (pl. eseményekről, régi járművekről); 3. programokat szervezzünk.
majd pedig ezekre vagy nyilvánosan, vagy a kérdezőnek személyesen válaszoljunk annak tartalma szerint.
(Ne felejtsétek el, hogy a fényképezésre adott engedély nem jelenti automatikusan a közléshez való hozzájárulást!)
Arra viszont nem jó ez a beszélgetőfórum, hogy súlyos anyagiakról akár én, akár bárki nyilatkozzon rajta. Ma még sem a pálya, sem a terület tulajdonosi jogaival bíró szervek nem tudják, hogy pontosan hogyan tovább, és így természetesen mi sem. Elképzelések vannak a további hasznosításra vonatkozóan, de nagyon sok kérdés nyitott még (és ezért sok mindenről én sem nyilatkozhatom), így több szempontot, több lehetőséget figyelembe véve kell előre gondolkodnunk. Annyi biztos, hogy a vasutat a jelenlegi Önkormányzat meg akarja menteni és mi mindannyian segítünk, de ennek szervezeti és anyagi háttere jelenleg nincs. Hogy a választások után felálló Önkormányzat hogyan viszonyul majd a vasúthoz, azt ma még csak sejteni lehet, de a falu hozzáállása alapján nagy valószínűséggel azért meg lehet jósolni.
Tisztelettel, szerettel, de ugyanakkor határozottan kérem tehát kedves Mindnyájatokat, hogy
1., anyagi jellegű ügyeket; 2., személyes jellegű ügyeket
nyilvánosan ne tárgyaljunk.
Most ott tartunk, hogy bárki bárkit megkérdezhet, hogy tud-é eladó kisméretű (Mib kuli, SD-9, MD-40, esetleg C-50) mozdonyról. De hogy a felajánlás milyen kondíciókat tartalmaz, az nem nyilvános adat, törvényi védelem alá esik és üzleti titok. Ezeket tessék közvetlenül nekem közvetíteni, de már most jelzem, hogy válasz, majd esetleg döntés csakis a választások és az új Önkormányzat felállása után várható.
Mindezekre tekintettel kértem a Moderátort, hogy három hozzászólást törölni szíveskedjék: ez nem a Hozzászóló jószándékának tagadását, hanem bizonyos szabályok betartásának szándékát jelzi.
A további sikeres együttműködésben bízva és minden segítő szándékot előre is köszönve:
Nos, mozdonyügyben néhány gondolat, ha megengeditek:
- Kemencén, vagy kemencei emberkék tulajdonában valóban vannak gépek, amik nem biztos, hogy szabadok, de esetleg hosszabb-rövidebb ideig lakhatnának Szegváron. Ez persze kizárólag rajtuk múlik, a nevükben nem igérhetek. Csak ez a legkézenfevőbb ötlet.
- A C50-es szerintem sem ajánlott, mert "tájidegen" ezekhez a kocsikhoz, és hangulathoz, no meg a mutatványos témában is igaza volt Vt.olvtársnak. Persze még az is lehet, hogy hiányzó súlyok nélkül is annyira kóvályogna, hogy előbb-utóbb szétcibálná a pályát
- A MIB kulik mindenhol rendkívül hajlamosak a hasukra felfeküdni, ez az egyetlen , ami nagyobb odafigyelést igényel a pálya tekintetében
- Ha lényegesen nem változnak a pályaviszonyok és a vontatott járművek, akkor magam is a MIB, SD, legfeljebb MD típusokra szavaznék
Én egyenlőre csak a II. vágány ívére gondoltam. Múlt szombaton néztem, hogy a III. vágány a 4-es kitérő felé tartó szakaszán is van egy "vágányvándorlás" amit egyszer majd érdemes lenne kiszabályozni.
Mindaddig, amíg a terület a kendergyáré, nem reális ívkorrekción gondolkodni. Már én is nézegettem, hogy az áztatómedencék, és az épületek erősen lehatárolják az I.A-II-III. vágányok nyugati íveinek - egyébként több műszaki szempontból is indokolt - nagyobbra vételét. Ha az áztatómedencék végétől indulnának az ívek, és az 1. kitérő kicsit fentebb kerülne, a helyzet sokat javulna. Az útátjárók amúgy is vezetősín nélküliek, az egyiken a kuli aszfaltdudor miatt fennakad, előbb-utőbb tehát valamit kezdeni kell velük.
De csak a II vágány végi ívet tudnánk kikorrigálni, mert az I.A. vágány íve az útátjáró és az út miatt sokkal kötöttebb (az is megvalósítható, csak komolyabb meló).