Keresés

Részletes keresés

Eklatáns Béla Creative Commons License 2018.05.02 0 0 1952

"a patriarchális házasodási szokások kialakulása egyértelműen a perfekcionizmus következménye"

 

 

Egyértelműleg? Miből gondolod...?

Előzmény: Pathmaster (1951)
Pathmaster Creative Commons License 2018.05.02 0 0 1951

Utolsó kísérlet: a természetfeletti szükségleteket perfekcionista módon történő kielégítése vezetett a patriarchális házasodási szokások kialakulásához, ami többek között oda vezetett, hogy az Örökkévaló megbánta azt, hogy embert teremtett.

 

Tehát a patriarchális házasodási szokások kialakulása egyértelműen a perfekcionizmus következménye; de ez csak az egyik oka annak, hogy az Örökkévaló megbánta azt, hogy embert teremtett. Remélem, hogy így már érthető.

Előzmény: Eklatáns Béla (1950)
Eklatáns Béla Creative Commons License 2018.05.02 0 0 1950

"többek között

 

 

Gyakorlatilag teljes mértékben a perfekcionizmust tetted felelőssé az Özönvíz eljöveteléért. Most már csak "többek között". Ám ez a "többek között" is túlzás. Gyakorlatilag a perfekcionizmus említésre sem méltó az Özönvíz kiváltása tekintetében, mint ok, hiszen ma sem ez jellemzi a tömegeket, márpedig Jézus szerint az Ő elgyövetele előtt épp az fogja jellemezni az erkölcsi állapotokat, mint az Özönvíz idején...

 

 

 

 

"A föld romlásába beleérthető a környezetszennyezés is"

 

 

 

Tudjuk persze, hogy nálad bármibe bármi beleérthető, de a szövegkörnyezetből én nem következtetek környezetszennyezésre, túl éles váltás lenne ez a szövegben...

Előzmény: Pathmaster (1949)
Pathmaster Creative Commons License 2018.05.02 0 0 1949

Az #1930. és az #1931. hozzászólásban arról írtam, hogy a természetfeletti szükségleteket perfekcionista módon történő kielégítése vezetett a #1925. hozzászólásban jellemzett patriarchális házasodási szokások kialakulásához, ami (többek között) oda vezetett, hogy az Örökkévaló megbánta azt, hogy embert teremtett (1Móz 6,6).  Köszönöm, hogy visszajelezted, hogy a szövegből kimaradtak a "többek között" szavak; és ezért úgy tűnhetett, mintha egyedül a perfekcionizmus tartottam volna olyannak, ami miatt az Örökkévaló megbánta azt, hogy embert teremtett.

 

Az 1Móz 6,5 vers saját fordításomban: És látá az Örökkévaló az emberek földjének romlását, és szívüknek romlottságát.

A Jel 11,18 vers a saját fordításomban: És megharagudtak a nemzetek, és eljött a Te haragod és a halottak megítélésének az ideje, és jutalmat adnak a szolgáidnak, a prófétáknak és a szenteknek, és a nevedet félőknek, a kicsiknek és nagyoknak, és elpusztítják a föld pusztítóit.

 

A föld romlásába beleérthető a környezetszennyezés is; ami szerintem jelenleg a legnyilvánvalóbban mutatja a föld pusztítását.

Előzmény: Eklatáns Béla (1948)
Eklatáns Béla Creative Commons License 2018.05.02 0 0 1948

" ezek közül csak az egyik lehetséges romlottság a perfekcionizmus."

 

 

Te azt állítottad, hogy az Özönvíz előtt a perfekcionizmus volt a jellemző az emberekre, most már a szív romlottságának csupán az egyik lehetséges formája.

 

" szerintem az elhatalmasodó környezetszennyezés jelzi legjobban a parúzia közeledtét."

 

 

Miért pont az - a sok közül...?

Előzmény: Pathmaster (1947)
Pathmaster Creative Commons License 2018.05.02 0 0 1947

Betegség sokféle van, egészség csak egyféle van. Ennek a régi bölcsességnek alapján úgy gondolom, hogy az emberek szíve is sokféleképpen lehet romlott, és ezek közül csak az egyik lehetséges romlottság a perfekcionizmus. Ezért nem kellene úgy tenni, mintha az emberek szívét csak a perfekcionizmus tehetné romlottá. Azt is világosan leírtam, hogy szerintem az elhatalmasodó környezetszennyezés jelzi legjobban a parúzia közeledtét.

Előzmény: Eklatáns Béla (1945)
Eklatáns Béla Creative Commons License 2018.04.27 0 0 1946

Sáska asszonyság egy másik fórumtársnővel fajtalankodna...?

Előzmény: Törölt nick (1944)
Eklatáns Béla Creative Commons License 2018.04.27 0 0 1945

Az Özönvíz előtti társadalmat szerinted a perfekcionizmus jellemezte, ezért kellett az Özönvízben elpusztulniok. Na, de Jézus szerint az Ő elgyövetele előtti emberi társadalmat ugyanaz fogja jellemezni, mint az Özönvíz előttit. Tehát szerinted ma, Jézus parúsziájához közeledvén egyre inkább a perfekcionizmus jellemzi az embereket: önerőből nem pajzánkodnak, nem törnek házasságot, nem lopnak, nem csalnak, nem hazudnak, nem gyilkolnak, nem rabolnak stb., Isten kegyelmének segítségbevétele nélkül ...(?)

Előzmény: Pathmaster (1943)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.26 0 0 1944

Arról van szó Bélám, hogy van egy parázna nő. Lehet ír ide is, talán ő bethsabé Nick. És ez a nő paráznaként úgy tesz mintha ő lenne az egyház középpontja és a mennybe kerül nem a pokolba. Mert ő nem tesz bűnbánatot. Mit csináljak ha egyszerűen biztosan tudom hogy parázna és hergel az álszent áhítatosságával, hogy csalóka képet mutat a körülötte lévőknek. Egyszerűen nem akar megbocsátást, tehát bocsánatot kérni. Tökéletesnek hiszi magát, de ez egy hazugság. Aztán az ilyen romlásba vitte a mellette lévő nőt is, talán az is ide ír paráználkodva. Az ő Nick-jét nem írom ide.

Egyszerűen ezt már évtizedek óta csinálják az emberek orra előtt és idegesít amilyen felháborítóság.

Hogyan lehet az ilyen rossz szívekbe és kemény fejekbe beleverni az igaz utat, az őszinteséget?

Előzmény: Eklatáns Béla (1941)
Pathmaster Creative Commons License 2018.04.26 0 0 1943

Jézus szerint az Ő elgyövetele előtti emberi társadalmat ugyanaz fogja jellemezni, mint az Özönvíz előttit.

 

Ezt a Máté 24,38 és a Lukács 17,27 versek általánosítása vagy más igevers alapján állítod?

 

Az Özönvíz előtti társadalmat szerinted a perfekcionizmus jellemezte, ezért kellett az Özönvízben elpusztulniok.

 

Az Özönvíz előtti társadalmat az 1Móz 6,5 alapján a romlott szívűség és a föld romlása jellemezte. Szerintem a szív romlottsága a rossz szándékra, a rossz motivációra utal; amibe teljesen beleérthető a perfekcionizmus is. A föld romlásába pedig beleérthető a környezetszennyezés is.

 

Tehát szerinted ma, Jézus parúsziájához közeledvén egyre inkább a perfekcionizmus jellemzi az embereket...(?)

 

 

Valószínűtlennek feltételezésnek tartom azt, hogy az emberek tiltott keveredése jelzi a parúzia közeledtét. Ezzel szemben sokkal valószínűbbnek tűnik az, hogy az elhatalmasodó környezetszennyezés a jele a parúzia közeledésének (Jel 11,18).

Előzmény: Eklatáns Béla (1942)
Eklatáns Béla Creative Commons License 2018.04.26 0 0 1942

Jézus szerint az Ő elgyövetele előtti emberi társadalmat ugyanaz fogja jellemezni, mint az Özönvíz előttit. Az Özönvíz előtti társadalmat szerinted a perfekcionizmus jellemezte, ezért kellett az Özönvízben elpusztulniok. Tehát szerinted ma, Jézus parúsziájához közeledvén egyre inkább a perfekcionizmus jellemzi az embereket...(?)

Előzmény: Pathmaster (1939)
Eklatáns Béla Creative Commons License 2018.04.26 0 0 1941

Mint van megírva...?

Előzmény: Törölt nick (1940)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.25 0 0 1940

mit csináljunk ha valakik pajzánkodtak, tudjuk róluk és nem bánják meg, hanem álszenttül szenteskednek?

Előzmény: Eklatáns Béla (1938)
Pathmaster Creative Commons License 2018.04.25 0 0 1939

Úgy tűnik, mintha az 1Móz 6,2 vers miatt kételkednél abban, hogy a szív romlottsága a rossz szándékra, a rossz motivációra utal. Ennél a versnél a protestáns Szentírás fordítások a Máté 24,38 és a Lukács 17,27 versekre mutató hivatkozást tartalmaznak; és ez valóban arra utal, hogy a protestáns Szentírás fordítók szerint a szív romlottsága az ember elfogadhatatlan keveredésével függ össze. Ezekkel a nézetekkel az a legnagyobb gond, hogy minden jel szerint az emberek elfogadhatatlan keveredésének mítosza Hénok könyvéből keveredett Mózes első könyvébe. Hénok könyvét a kanonizálás előtti évszázadokban ugyanolyan szent iratnak tartották, mint Mózes könyveit; és ezért a Hénok könyvéhez tartozó papiruszokat gyakran ugyanott tárolták, mint a Mózes könyveihez tartozó papiruszokat. Természetesen törekedtek arra, hogy ne keverjék össze a különböző könyvekhez tartozó papiruszokat, de ez nem sikerült minden esetben; és az emberek elfogadhatatlan keveredésének a mítosza így keveredett be Mózes könyvébe.

Előzmény: Eklatáns Béla (1938)
Eklatáns Béla Creative Commons License 2018.04.25 0 0 1938

Bármi beleolvasható kényed-kedved szerint. Miért pont a perfekcionizmus ne? 

Tehát szerinted a jelenlegi társadalmunkat ez jellemzi: az emberek nem akarnak házasságot törni, pajzánkodni, lopni, csalni, gyilkolni, rabolni, rosszindulatúskodni. Merthogy Jézus szerint az Ő elgyövetele előtti emberi társadalmat ugyanaz fogja jellemezni, mint az Özönvíz előttit. Mánpenig szerinted az Özönvíz előttieknek az volt a bűnük, hogy bűn nélkül akartak élni, csak éppen önerőből, Isten segítő kegyelme nélkül. Ez a perfekcionizmus...

Előzmény: Pathmaster (1937)
Pathmaster Creative Commons License 2018.04.13 0 0 1937

Az 1Móz 6,5 vers saját fordításomban: És látá az Örökkévaló az emberek földjének romlását, és szívüknek romlottságát.

 

Szerintem a szív romlottsága a rossz szándékra, a rossz motivációra utal; amibe teljesen beleérthető a perfekcionizmus is.

Előzmény: Eklatáns Béla (1936)
Eklatáns Béla Creative Commons License 2018.04.05 0 0 1936

Tehát szerinted itt a "perfekcionista" emberiség leírása olvasható:

 

 

 

És látá az Úr, hogy megsokasult az ember gonoszsága a földön, és hogy szíve gondolatának minden alkotása szüntelen csak gonosz...(?)

Előzmény: Pathmaster (1935)
Pathmaster Creative Commons License 2018.04.05 0 0 1935

Szerintem a történelemben nem Galácia lakosaival fordult elő először az, hogy az Örökkévaló éltető lelke által elindított folyamatot (a Gal 3,3 szerint) az Örökkévalótól függetlenül akarják folytatni.

Előzmény: Eklatáns Béla (1934)
Eklatáns Béla Creative Commons License 2018.04.05 0 0 1934

Csupán te magyarázod bele,hogy az emberek "perfekcionizmusa" vezetett az Özönvízhöz...

Előzmény: Pathmaster (1933)
Pathmaster Creative Commons License 2018.04.05 0 0 1933

Nem úgy tűnik, mintha ...

 

Hanem hogy tűnik? Valaminek a tagadása általában nem jelenti valami másnak az állítását.

Előzmény: Eklatáns Béla (1932)
Eklatáns Béla Creative Commons License 2018.04.04 0 0 1932

Nem úgy tűnik, mintha az vezetett volna az Özönvízhöz, hogy az emberek "természetfeletti szükségleteiket" akarták volna kielégíteni - csak éppen Isten nélkül...

Előzmény: Pathmaster (1931)
Pathmaster Creative Commons License 2018.04.04 0 0 1931

Tehát az Örökkévaló éltető lelkéből (1Móz 2,7) részesülőknél megjelentek a természetfeletti szükségletek (elköteleződés; elhivatottság; magasrendű célt szolgálni; elérni és meghaladni a bennünk rejlő lehetőségeket; kreativitás; maradandót alkotni); és ezeket a természetfeletti szükségleteket az Örökkévalótól függetlenül (perfekcionista módon) akarták kielégíteni. Ez pedig oda vezetett, hogy az Örökkévaló megbánta azt, hogy embert teremtett (1Móz 6,6).

Előzmény: Pathmaster (1930)
Pathmaster Creative Commons License 2018.04.03 0 0 1930

Nagyon úgy néz ki, hogy a patriarchális társadalom kialakulása előtti társadalomban a domináns hímek szexuális közeledését általános megelégedéssel fogadták; ami megnövelte a domináns hímek utódnemzési esélyeit, de semmilyen garanciát nem nyújtott arra, hogy a domináns hím által "megtisztelt" nőstények valóban a domináns hím vér-szerinti gyermekeit fogják megszülni.

Forrás: http://mtdaportal.extra.hu/books_kulf/westrmarck_edward_az_emberi_hazassag_tortenete.pdf

 

Ehhez képest a patriarchális társadalomban az elvárt házastársi hűség garantálja azt, hogy a domináns hímek által "megtisztelt" nőstények valóban a domináns hím vér-szerinti gyermekeit szüljék meg. Az 1Móz 4 fejezet szerint a férfiak vér-szerinti leszármazottai ismertek voltak, amiből az következik, hogy Ádám és a leszármazottai patriarchális társadalomban éltek. A Biblikus Teológiai Szótár felhívja a figyelmet arra, hogy kezdetben a közösségi java fontosabb volt az egyéni érdeknél, és ezért jöhetett létre a közvetlenül érintettek megkérdezése nélkül is házasság (1Móz 24,2-4; 1Móz 29,23). Ezt tovább gondolva belátható, hogy a házassági hűség is a patriarchális társadalomnak az érdeke az által, hogy ismertté teszi a domináns férfiak vér-szerinti leszármazottait; ezért feltételezhető az, hogy a házassági hűség a patriarchális társadalom megjelenése óta társadalmi elvárás.

 

Mindez felveti a következő kérdéseket:

  • A patriarchális társadalomban miért fontos ismerni a domináns hímek vér-szerinti gyermekeit?
  • Mi motiválhatja a társadalom domináns tagjait arra, hogy a haláluk utáni eseményekre ható társadalmi szabályok szerint éljenek?
  • Miért nem mindegy a társadalom domináns tagjainak az, hogy mi lesz a haláluk után?

Ezekre a kérdésekre azt a választ találtam, hogy a társadalom tagjaiban megjelentek azok a természetfeletti szükségletek, amelyek túlmutatnak ennek a világnak a múlandóságán; ami szerintem összhangban van azzal, hogy megkapták az Örökkévaló éltető lelkét (1Móz 2,7).

Előzmény: Pathmaster (784)
Eklatáns Béla Creative Commons License 2018.03.27 0 0 1929

Ez már egy elfogadható(bb) hsz tőled...

Előzmény: Pathmaster (1928)
Pathmaster Creative Commons License 2018.03.27 0 0 1928

a királyságot az emberek akarták, de az Örökkévaló áldását adta az emberek akaratára

 

A próféta kenete jelzi azt, hogy Örökkévaló áldását adta a királyra; de ebből nem következik az, hogy az Örökkévaló számára a királyság elfogadhatóbb államforma lenne, mint például a demokrácia. Egyszerűen arról van szó, hogy az Örökkévaló elfogadta az emberek akaratát; ugyanúgy, ahogyan a vér-szerinti rokonok (leszármazottak) örökségének biztosítása céljából kötött házassági szerződéseket is elfogadta.

Előzmény: Pathmaster (1881)
Eklatáns Béla Creative Commons License 2018.03.22 0 0 1927

Már be is kopiztam eme hsz-odat a megfelelő szaktopicba:

 

 

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9233833&la=147287916 ...

 

 

Előzmény: Pathmaster (1925)
Pathmaster Creative Commons License 2018.03.22 0 0 1926

Az #1905. hozzászólásodban is és az 1922. hozzászólásodban is marxizmussal vádolsz, pedig a marxizmus nem egy biblikus filozófiai irányzat. Ezzel szemben az 1893. hozzászólásban a Szentírásból vett három példával szemléltettem a Szentírás etikai iránymutatásának a változását, ami a teológusok szerint a Szentírásban felfedezhető erkölcsi fejlődés megnyilvánulása. Vagyis a teológusokkal teljes összhangban állítom azt, hogy a Szentírás tanításában felfedezhető az etikai iránymutatás változása. Az 1893. hozzászólásban egyedül abban tértem el a teológusoktól, hogy számomra kérdéses volt, hogy a Szentírás tanításában felfedezhető etikai iránymutatás fejlődésnek minősül-e. Ezt a kérdést azóta tovább gondoltam, és arra a következtetésre jutottam, hogy az etikai iránymutatásnak a Szentírás tanításában felfedezhető változása inkább tekinthető a perfekcionizmus megnyilvánulásának, mint fejlődésnek. A perfekcionozmus fogalma még nem volt ismert a Szentírás keletkezésekor, de a jelenség már akkor is ismert volt (Gal 3,3).

Előzmény: Eklatáns Béla (1922)
Pathmaster Creative Commons License 2018.03.22 0 0 1925

A patriarchális társadalom házasodási szokásai a következőket eredményezik:

  1. a gazdagoknak sok felesége van,
  2. csak a szűz lányok eladhatóak, és ezért az eladás reményében kényszerítik a szüzességük megőrzésére a lányaikat a lányos szülők,
  3. nagyon bizonytalan, hogy mikor sikerül eladni a lányukat, ezért az első kérőnek eladják még akkor is, ha akkor még a leány kiskorú,
  4. előfordul, hogy nem sikerül eladni a leányt, ami a leánynak is és a szüleinek is nagy szégyen (ezért adtál csellel Jákobhoz Leát),
  5. mindez annyira felveri az eladósorban lévő lányok árát, hogy sok férfi csak nehezen és sokára tudja összegyűjteni egy feleség árát, aminek hatására megnő a férjek és a feleségek közti korkülönbség,
  6. a nagy korkülönbség miatt megnő az asszonyok özvegységben töltött idejének a hossza,
  7. viszonylag sok férfinak egyáltalán nem sikerül összegyűjteni a házasodáshoz szükséges mennyiségű pénzt, ezért nőtlenek és szexuálisan túlfűtöttek maradnak,
  8. a rossz házasságban élő asszonyok és az özvegyek ugyancsak szexuálisan túlfűtöttekké válnak,
  9. mindezek hatására az egész társadalmat átjárja a szexuális túlfűtöttség,
  10. a szexuális túlfűtöttség fokozza a nyugtalanságot, és az agressziót.

Mindezek a hatások a muszlim világban mind a mai napig megfigyelhetőek.

Előzmény: Eklatáns Béla (1924)
Eklatáns Béla Creative Commons License 2018.03.22 0 0 1924

"amíg a gazdagok sok feleséget tudnak maguknak vásárolni, addig a szegények nőtlenek maradnak"

 

 

Miért maradnának nőtlenek? A gazdagok sokkal kevesebben vannak, így mégha több nőt is vesznek feleségül, akkor sem tudják a szegényektől elhappolni a feleségnekvalókat.

 

 

"Ezt a helyzetet némileg enyhíti a sógorházasság gyakorlata, amelyben a férfiak megegyeznek abban, hogy kölcsönösen elveszik feleségül egymás nő testvérét"

 

 

 

De hogy vehetnék el a szegények egymás nőtestvéreit, ha elméleted szerint azokat mán a gazdagok elvették előlük? Épp ezért (is) nem házasod(hat)nak a szegények elméleted szerint (mivelhogy 1.szegények, meg 2.különben sem jut nekik feleségül nő a gazdagok többnejűsége mián)...

 

 

Előzmény: Pathmaster (1916)
Eklatáns Béla Creative Commons License 2018.03.22 0 0 1923

"A görög nyelv használata soha nem volt kanonizálási feltétel."

 

 

 

Az eredeti görög iratok az ihletettek. A Peshitta egy fordítás..

Előzmény: Pathmaster (1921)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!