2002 végén egy magánnyomozó betéti társaság megbízást kapott Orbán Viktor leköszönt kormányfő, Simicska Lajos egykori APEH-elnök és Kalmár István, a Magyar Posta volt elnök-vezérigazgatója levadászására. A magánnyomozó cég nem kevesebbet vállalt, mint hogy e három emberről dokumentáltan annyi terhelő adatot gyűjt össze, amely elegendő lesz egy ellenük indítandó büntetőeljárásban történő elmarasztaláshoz. A féléves időtartamra tervezett törvénytelen nyomozásnak csupán a rezsiköltsége majdnem százmillió forintra rúgott, megrendelő azonban így is akadt.
feltéve (bár meg nem engedve) azt az értelmezést, amit vázoltál, a kérdés továbbra is fennáll
Hát, feltéve azt az értelmezést, amelyet vázoltam, az eredeti kérdés nem áll fenn illetve megválaszoltatott.
A kérdésben foglalt "kompromittáló anyagok" fogalma túlságosan tág a kérdés eldöntéséhez. A törvénysértés is kompromittál, meg az is, ha azt derítik ki, hogy a későbbi feleségem tizenhat éves korában tinipornósztár volt Las Vegasban.
Az előbbiek, azaz a törvénysértések felderítésére irányuló vizsgálatokat félrevezető kompromittáló anyagok ill lejárató célú anyagok gyűjtésének nevezni, ugyanis nem a vizsgálat kompromittál, hanem a törvénysértés ténye. Azt, hogy a rendőrség is jutalmat ajánl fel a postarablókkal kapcsolatos használható információk szolgáltatóinak, már mégse nevezzük kompromittáló adatgyűjtésnek, noha kétségtelenül nem emeli Franyák Alajos renoméját, ha kiderül róla, hogy ő az évavermutos rabló.
A valótlan vagyonbevallás és a vagyonosodás illetve körülményeinek eltitkolása pedig törvénysértés és felderításéhez közérdek fűződik.
Ennyit a kompromittálásról.
megengedhető-e, hogy az ilyen célú állami szervezetek (rendőrség, titkosszolgálatok) mégoly vézna, de legalább formálisan létező létező korlátait, szabályait, demokratikus garanciákat tartalmazó kontrollmechanizmusait is nélkülöző magánnyomozók végezzenek ilyen feladatot
Itt megint érdemes egy finom distinkciót tenni: ami törvényes, az jó eséllyel megengedhető, ami meg nem törvényes, az biztosan nem engedhető meg.
Tehát az, hogy köztisztviselők törvénysértésre irányuló megbízást adjanak, nyilván nem engedhető meg, azonban ebbe nem tartozik bele az, hogy el kellene hárítaniuk bármely rendelkezésre álló közérdekű információ átadására vonatkozó ajánlatot.
A szöveg alapján nem állítható, hogy bárki törvénytelen nyomozati eljárás lefolytatására adott volna megbízást. Adatok nem törvénytelen eszközökkel történő összegyűjtése pedig per definitionem nem törvénytelen - érdekelne az országgyűlési képviselők jogállásáról szóló törvényből vagy egyéb törvényhelyről az a pont, amelyre azzal kapcsolatban hivatkozol, hogy egyébként nem engedélyhez kötött titkosszolgálati eszközökkel, hanem mondjuk nyilvános adattárak használatával vagy nyilatkozattételre ajánlkozó személyek meghallgatásával vagy okmányok átvételével miért ne lehetne bárkiről információkat gyűjteni és ezeket a közhatalmi szervek képviselőihez eljuttatni.
A "megengedhető" kifejezés másik, elmosódottabb értelme, azaz hogy "szép dolog-e", "nem kellene-e elgondolkodnunk a dolgok ilyetén állásának a megváltozatásán", nyugodtabb és kooperatívabb reflexiókat igényelne és az ilyesmit nem tanácsos egy konkrét és politikai érdekű ügy kapcsán elővenni - egy kélsőbbi, nyugodtabb állapotban és elméleti igénnyel szívesen elbeszélgetek róla.
szerintem meg nincsenek további részletek. az MN azt várta, hogy nagyobb felháborodás lesz belőle. ehhez képest a kormányoldal professzionálisan kezelte: az ügy jelentéktelenségét hangoztató válaszreakciók érkeztek maximum segédhivatalnok szintről. a politikusok közül csak a saját hangján szereplő kapolyi nyilatkozott és ő is tagadott. következő lépés az lehetett volna, ha a fidesz felkapja az ügyet és vizsgálóbizottságot kezdeményez, de a fijjug szerencsére nem ugrottak rá (vagy kövér tökönrűgta aki ugrani próbált), csak valamelyik balsorsú alszóvivő ítélte el az mszp módszereit.
a fórumnickek hozzák a formájukat: orbánnal szemben minden eszköz megengedett, nem baj, ha a demokrácia alapszabályait sem tartjuk be, hiszen Orbán visszatérése esetén valami sokkal rosszabb dolog is történhetne, ld még 1984.
Én sem hiszem, hogy hibátlanok a fidiék, de az nem zavar nagyon. Nem ők vannak ui. kormányon. A csirkéket meg majd akkor számoljuk meg, ha kikeltek! (zulu közmondás)
Persze tudom én! Ahogy azt is, hogy jelen pillanatbana Fidesz a legkisebbik rossz. Ettől függetlenül komolyan mondom, hogy amit csinálnak az sokszor kritikán aluli. Mint pl ez az élelmiszer ÁFA ötletük. Én aki amúgy a támogatójuk vagyok hangosan felhorkantam, hogy mi ez a bődületes baromság!
Itt van egy ügy, amit nagy ímmel-ámmal beharangoztak. Szépen szombatig felfuttatták. Van konkrétum is. Van egy hangfelvétel. Nomeg van egy kínosan feszengve hallgató Keller. És még ki tudja mi van, amiről mi nem tudunk.
Erre a legfontosabb dolog az élelmiszer ÁFÁjának csökkentése?!
Komolyan kételkedek abban, hogy ezek nyerni akarnak-e valaha...
Az lehet,mégis nagyon hirtelen, nagyon takarékra tették az ügyet..
Pedig nagy lánggal indult és ehhez képest 5 nap után ejteni elég gáz! Furcsa a Fidesz hallgatása is... Komolyan mondom, horngábor után szabadon, ők is elmehetnek a p..csába!
"..az egyik ilyen találkozón álltak elő azzal, hogy Kékessy Dezső volt párizsi nagykövet, Orbán Viktor feleségének üzlettársa egy diplomata kiutasításáért cserébe adna egy listát Orbán úr párizsi ingatlanjairól."
Mintha szombat óta ejtette volna az ügyet a MaNem és a Hítv is. Pedig szombaton azt írták hétfőn folytatása következik. Aztán hétfői számban a 5. oldalon lévő kis összefoglalót leszámítva semmi....
magannyomozok a kozelet tisztasagat erinto informaciokkal ajanlkoztak fel a kozelet tisztasaganak elomozditasa irant kozvetetten elkotelezett maganszemelynek, aki elvileg nem zarkozott el az ajanlattol
bár a nyilvánosságra került információk alapján nem ez történt, kétségtelen, hogy a politikai alapvonal színétől függően az enberfia hajlamos átsiklani egy-egy momentum fölött. feltéve (bár meg nem engedve) azt az értelmezést, amit vázoltál, a kérdés továbbra is fennáll. miközben a parlamenti képviselők jógázásáról szóló törvény és más törvények parlamenti képviselőket érintő részei nagyon szigorú ellenőrzéshez kötik a politikusokról történő információgyűjtést és az ellenük folyó nyomozást (pontosan azért, hogy ne lehessen politikailag motivált büntetőeljárással kiküszöbölni a kényelmetlen ellenfeleket), vajon megengedhető-e, hogy az ilyen célú állami szervezetek (rendőrség, titkosszolgálatok) mégoly vézna, de legalább formálisan létező létező korlátait, szabályait, demokratikus garanciákat tartalmazó kontrollmechanizmusait is nélkülöző magánnyomozók végezzenek ilyen feladatot, a bűncselekmény kapcsán feljelentési kötelezettséggel terhelt kormánypárti képviselő tudtával...?
Kerdesed igazolja azt az ismeretelmeleti alaptetelt, hogy maga a percepcio is allasfoglalas. En a nyilvanossagra kerult adatok alapjan azt latom, hogy magannyomozok a kozelet tisztasagat erinto informaciokkal ajanlkoztak fel a kozelet tisztasaganak elomozditasa irant kozvetetten elkotelezett maganszemelynek, aki elvileg nem zarkozott el az ajanlattol, amikor azonban az ugy gyanussa kezdett valni es Orban csokosa kifejezetten buncselekmenyre akart ravenni kotisztviseloket, akkor elzavartak a csapatot. Egy kozerdeku informaciok atadasara vonatkozo ajanlat megfontolasaban pedig nem latok kivetnivalot.
A nyilvánosságra került írások és beszélgetések tartalma alapján kb arró van szó, hogy egy kormánypárti képviselő tulajdonában álló cég magánnyomozókat bízott meg, hogy gyűjtsön kompromittáló információkt az ellenzék vezetőiről.
Namost, lms! Ezt ebben a formában két esetben jelentheted ki: 1. Te voltál a megbízó. 2. Téged bíztak meg.
Mert a manem által nyilvánosságra hozott adatokból a fenti állításod csak igen nagy jóindulattal vezethető le. Nem kétlem, benned megvan a jóindulat hozzá, én viszont erősen keresgélem magamban.
Na ja, a párizsi magyar nagykövetség szépszámú tagja közt nincsen senki, aki felderíthette már és jelenthette volna a megfelelő helyre. Inkább vízpróbát alkalmaznak a balsik Orbánon, ha megfullad-ártatlan, ha túléli-máglyára vele, mert bűnös! Mint a régi boszorkány perekben.
mivel az előző megjegyzésemet nem fogalmaztam elég precízen, így a válasz elől kitérhettél egy szándéko félreértelmezéssel, most igyexem precízebb lenni.
A nyilvánosságra került írások és beszélgetések tartalma alapján kb arró van szó, hogy egy kormánypárti képviselő tulajdonában álló cég magánnyomozókat bízott meg, hogy gyűjtsön kompromittáló információkt az ellenzék vezetőiről.
Ja. Pedig nagyon is létezik. Metajurisztikai ürgebörve varrva örzik. Olyan titkos, hogy na. Sok-sok-sok millió forintért adnák csak oda ezt a nagyon titkosat Kellernek. Igaz, toloba? :-)
azért valamivel többet is tudunk a "párizsi ingatlanról":
Keller majom nem ugrándozott a témában. Márpedig ő minden szirszart felemlegetett (amikkel be is égett rendesen), akkor miért pont ezt ne említette volna? Netán OVI megvette őt is? :-)
"egy Orbánnal kapcsolatos párizsi ingatlanról is beszélt volna, de abba a kellemetlen helyzetbe került, hogy ezt a „metajurisztikai eszközökkel” elérhető gesztust nem tudta kiharcolni a szocialistáknál, így az információátadás sem jöhetett létre. "
tőled idéztem....csak te nem érted??
Amúgy most mennyit kóstál a titkoselvti vízparti nyaralója,ahol a másfélgurigás havi nyugdíjból akar tengődni...és a lánya szállodakarbantartási trükkjei????
Az ő villáik és alkalmazottaik az orrod előtt hevernek............
reklamálj náluk. Amúgy meg megnyílt a párizsi palotatopic. Lehet ott hinteni az igét. Itt meg maradjunk Kapolyinál, Kellernél, a Dzsémszbond káefténél, a beígért sajtópereknél, stb.
höhö...nézz csak eggyel alább...épp a MaNem szombati számában szerepelt az orbáni palota...de épp azt hagyták ki a visszautalásokból... Csak ismételni tudom magam, ami rossz a szociknak, az igaz, ami rossz Orbánnak az nem igaz, ugyanabból a beszélgetésből...csupa homok a hozzád hasonlóknak a feje...még a szemibe is jut...