Keresés

Részletes keresés

róbertke Creative Commons License 2013.03.06 0 0 5279

Bocsi hogy belevau, de az ő nagyapja volt a "húsdarálóban" nem pedig te! :-)

Lehet, hogy a parolinos tiszt előző nap halt meg tifuszban, s mint rátermett embert a nagyapját nevezték ki ideiglenesen.

Előzmény: MIHOK1 (5278)
MIHOK1 Creative Commons License 2013.03.05 0 0 5278

Nem hiszem, hogy nagyapád a vonat parancsnoka lehetett. A parancsnok a vonat rendeltetésének megfelelő szakszolgálat tisztje lehetett, vagy egészségügyi vagy hadtáp szolgálatos tiszt, minimum tartalékos főhadnagy. Nagyapád rendfokozatát nem tudom, de legénységi ruhát visel és nem látok rendfokozati jelzéseket sem a ruháján. A legénységi ruhába öltözött katona még lehetett tiszt, főleg a fronton hordtak a tisztek is legénységi ruhát, de „rangjelzésnek” lenni kellene. A vonatra beosztott vasutasok parancsnoka akár lehetett is, de szerintem a kb. 2-4 beosztott vasutas parancsnoka is inkább tiszthelyettes (őrmester +) volt mint tisztes (őrvezető +)

Jól gondoltam, hogy a kép nem a fronton készült, bár 44 végén Sújhelyen már "égett a ház".

 

Előzmény: Lee kapitány (5276)
gumidani Creative Commons License 2013.03.04 0 0 5277

Az 52-es kazánkocsi jellegrajza:

A másik kocsi Cn 550xx jólismert típus. Ilyen egészalakosan:

 

 

Lee kapitány Creative Commons License 2013.03.04 0 0 5276

Rosszul fogalmaztam, a Nagyapám vonultatott vasutas volt, a háborúban végig a vasútnál szolgált. 

Az a kép ahol egyenruhában van, valószínüleg Sátoraljaújhelyen készült '44 - ben. Ezen a képen nem látszik a rangjelzése, de nekem mindíg azt mondták, hogy ennek a vonatnak a parancsnoka volt.?

 

Üdv: L.k.

Előzmény: MIHOK1 (5275)
MIHOK1 Creative Commons License 2013.03.04 0 0 5275

A C kocsi előtt állók mind katonai egyenruhát viselnek. A vöröskereszt mellett álló nagyapád is katonaként lehetett a vonaton.

Olvastam olyan variációról, amikor civil, nem bevonultatott vasutasokat vezényeltek pl. kórházvonatra kocsilakatosnak, de volt olyan is, hogy bevonultatott vasutasok láttak el vasúti szakszolgálatot katonai szerelvényeken. Gondolom, ha a  vonat hosszabb ideig tartózkodott hadműveleti területen, akkor bevonultatott vasutasok voltak rajta.

Ez a kép szerintem nem a fronton készült, mert a képen látható zászlós fekete társasági nadrágot és cipőt hord. Ilyen öltözet csak a hátországban lehetett. A paroli színét tudni nem lehet, de valószínűleg vagy egészségügyi vagy hadtáp szolgálatos, ún géhás katonák állnak a vonat előtt.

 

Előzmény: Lee kapitány (5273)
Molinári bácsi Creative Commons License 2013.03.04 0 0 5274

 

Én -merem állítani!-, az életem legszebb 25 évét a Kisföldalattinál dolgoztam le, sok sikerrel-kudarccal (mert az is akadt azét bőven, [de mint tudjuk, az idő megszépíti a tvolságot!], vakmerősggel, "csak azért is" bravúrral, és legyen bármilyen managerfaxom vezérkarunk, meg immáron még egy plusz vízfejünk, akik kizsigerelnek ezeket soha nem tudják elvenni tőlem-tőlünk, szívvel lélekkel békávésoktól!!!!

Előzmény: rizibácsi (5270)
Lee kapitány Creative Commons License 2013.03.04 0 0 5273

Köszönöm a választ. A parolis urak katonák voltak? (gondolom eü-s, feketeparolis?)

A "C"  kocsi elött, közvetlenül a vöröskereszt mellett a Nyagyapám áll, Ő a háború alatt végig vasutas volt.

Sajnos az emlékeiről nekem már nem tudott mesélni, így ezek már örökre homályban maradnak.

 

Üdv: L.k.

Előzmény: MIHOK1 (5272)
MIHOK1 Creative Commons License 2013.03.04 0 0 5272

A felirat szerinti fertőtlenítő és fürdő vonat kocsija előtt és feltehetőleg a vonathoz tartozó fűtőkazánkocsiban pózol a vonat személyzete. Ezek a vonatok a front mögött, az ún. hadtápterületen állomásoztak és a pihenésre, átszervezésre hátravont alakulatok katonáinak egészségét őrizték. A fronton télen nem lehetett rendesen tisztálkodni, ezért kb. 2-3 hét alatt mindenki, nem csak a legénység hanem a tisztek, is menthetetlenül eltetvesedett. A tetvek terjesztették más egyéb betegségek mellett a flekktífuszt, amely félelmetes betegség volt sokszor nagyobb veszteséget okozott mint a harcok.

A vonathoz érkező katonákat megnyírták (mindenütt) majd lefürdették őket. Ez alatt egyenruháikat és személyes tárgyaikat nagy dobokban száraz melegben tartással fertőtlenítették, elölték a terveket. A művelethez rengeteg gőz kellett, ezért a fűtőkazánkocsi.

Fertőtlenítő állomások nem csak vonatokra telepítve működtek.

 

Előzmény: Lee kapitány (5271)
Lee kapitány Creative Commons License 2013.03.04 0 0 5271

 

Tisztelt szakértő olvasótársak

 

A képeken látható vonatról, illetve az ilyen vonatokról szeretnék némi információt szerezni.

 

Köszönettel: L.k.

rizibácsi Creative Commons License 2013.03.03 0 0 5270

Szia!

Ezért is jó ez a topik is, mert egy régi képeslap kellemes emléket is hozhat elő. Rizmajer.

Előzmény: Molinári bácsi (5260)
Divrotcé Creative Commons License 2013.03.03 0 0 5269

VASS Tibor*
Az ózdi iparvasút története / VASS Tibor. - Bp. : Közlekedési Múzeum, 2001.

 

Az Ózdi Kohászati Üzemek fogaskerekű iparvasútja / György József. - In: Városi közlekedés XIV 3 1974 235-236.

 

Az utóbbit a FSzEK-ben is lehet olvasgatni.

 

mivel pdf, jól nagyítható. 

Azért alpvetően attól függ, milyen felbontásban szúrták be az eredeti dokumentbe.

 

Előzmény: siófoki35 (5266)
Divrotcé Creative Commons License 2013.03.03 0 0 5268

Amúgy van felvétel a fogasőzös hangjáról is! Nagyon érdekes hangja van az egymással összeköttetésben nem lévő fogas és adhéziós hajtás (más ütemben jártak a hengerek) miatt. (füttyvadász olvtárs legalábbis így írta a gőzöstopikban)

 

Jaja:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=123765320&t=9172416

 

Előzmény: siófoki35 (5263)
siófoki35 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 5267

fedvény:

3.képen=3.oldalon.

 

Bocs ha kicsit sok vagyok :)

Előzmény: siófoki35 (5266)
siófoki35 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 5266
Előzmény: siófoki35 (5265)
siófoki35 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 5265

http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/4334993488/in/set-72157623188438235/

 

Itt látszik hogy fenn a "viadukton" is vasút ment.

Előzmény: siófoki35 (5263)
Divrotcé Creative Commons License 2013.03.03 0 0 5264

aj, mekora élet volt Hétesen anno... :(

Szerinted mit mormoltam magamban, míg előbányásztam a képeket?

 

http://www.vonatka.hu/images/muzeum/iparvasut/Lr(02)_00.jpg

Jé, Alsóhányó p.u. A háttérben pedig látszik Felsőhányó.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: siófoki35 (5263)
siófoki35 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 5263

Jaj, mekora élet volt Hétesen anno... :( Ma meg csak a c. telep meg a romok. :(

Amúgy mi célt szolgált az az érdekes, viadukt és támfal keresztezésének tűnő betonszerkezet?

 

Amúgy van felvétel a fogasőzös hangjáról is! Nagyon érdekes hangja van az egymással összeköttetésben nem lévő fogas és adhéziós hajtás (más ütemben jártak a hengerek) miatt. (füttyvadász olvtárs legalábbis így írta a gőzöstopikban)

 

Egy másik ózdos oldal

 

Vigyázz a hsz tele van linkekkel! :)

Előzmény: Divrotcé (5259)
siófoki35 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 5262

Ja, és nem én loptam, "ózd fgaskerekű" Google keresésre adta ki a gép.

Előzmény: siófoki35 (5261)
siófoki35 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 5261

Kisvasut.h-n is fenn voltak.

Előzmény: Divrotcé (5259)
Molinári bácsi Creative Commons License 2013.03.02 0 0 5260

 

Kedves rizibácsi Uram!

 

Egy szösszenetet, ezt:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=123676700&t=9108014

 

innen:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9108014

és rá a választ elcsórtam! (Itt mégis nagyobb a forgalom!)

 

*********************

 

"Elég hamar reagálok... Igazán...

 

Istenem, ezt a képet látva, eszembe jutnak a régi szép idők. Én voltam az első, aki, amikor a már működő és üzemképes 11-es kocsit az első alagúti futása után* levizsgáltam!! (A járműveket minden onnan történt kiállásuk után le kellett vizsgálni!) Erre mindig is büszkén fogok visszaemlékezni!

 

*Megjegyzés: Először csak a kocsiszekrény faszerkezete lett egy filmforgatás kedvéért úgy, ahogy restaurálva, (akkor még egy "rendes" forgalmi tologatta ide-oda az alagútban!), majd jóval később, tán évekkel, egy filmgyár szponzorálásával teljesen helyreállíttuk, és újból jármű-lajstromba lett véve!"

Előzmény: rizibácsi (5254)
Divrotcé Creative Commons License 2013.03.02 0 0 5259

http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/sets/72157623188438235/?page=3

 

jó dolgunkban már azt sem tudjuk, honnan loptuk, mi? :-P

Előzmény: siófoki35 (5257)
Czefre Moly Creative Commons License 2013.03.02 0 0 5258

Köszi a cikket.

Előzmény: rizibácsi (5241)
siófoki35 Creative Commons License 2013.03.02 0 0 5257

Ha már auzd.

 

http://img51.imageshack.us/img51/3764/19800406ozd.jpg

 

Ezekből volt egy egész sorozatnyi fenn a neten, asszem a kisvasut.hu-n, most már nem találom :(

Előzmény: kanizsella (5244)
M63 - 007 Creative Commons License 2013.02.17 0 0 5256

Üdv!

Ha esetleg nem ismernék az urak, egy kis segítség:

http://mkka.hu/historia/vasut/knygozmozdonyok

k.novotny Creative Commons License 2013.02.16 0 0 5255

Ha megnézed ezt a képet, akkor látható rajta az, hogy a tengelyvégek egyvonalban vannak a kerék külső peremável. Ha állitásod igaz lenne, akkor a tengelyvégeg beljebb lennének a külső szélétől

 

(lococlub)

 

 

A valóság pedig az, hogy valóban 760 mm-re voltak tervezve ezek a mozdonyok, de mivel 1947-48-ben Titót láncoskutyának elkezdék becézni az oda kiszállitásra kerülő mozdonyok jóvátételi szállitását leállitották, annyira, hogy a fennmaradó 4 db mozdonyt akkor nem gyártották le sem3

 

A 4 db mozdonyt (1950-ben 2 db, illetve 1951-ben szintén 2 db) 1000 mm-es nyomtávon gyártották le eredetileg is.

 

Köztük az OKU 30-as gépet, amely szerepel a fotódon, illetve ugyan az a gép, amely Mosonmagyarováron szerepel, emely egy 3 tagú magánszeméyek tulajdonában van

 

Előzmény: rizibácsi (5254)
rizibácsi Creative Commons License 2013.02.16 0 0 5254

Egy fotó a lemezborítóról:

A Borsodnádasdi Lemezgyár 1000mm-es mozdonya. (eredetileg 760mm-es volt). Rizmajer

Molinári bácsi Creative Commons License 2013.02.09 0 0 5253

 

Hányszor mondjam még el, Neked elvállalom, csak az eljuttatást oldjuk meg! Hányszormondjammégel,Hányszormondjammégel,Hányszormondjammégel, :-)))))

Előzmény: Bárdos Imre (5251)
kanizsella Creative Commons License 2013.02.09 0 0 5252

Róla nincs semmiféle képem. Remélem, hogy majd innen lesz.

Előzmény: Felek Ferenc (5245)
Bárdos Imre Creative Commons License 2013.02.09 0 0 5251

Nincs szkennerem, viszont úgy rémlik, megvan fénymásolatban (is).

Előzmény: bodrostomi (5246)
Felek Ferenc Creative Commons License 2013.02.09 0 0 5250

felekferi@gmail.com

Előzmény: Molinári bácsi (5249)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!