De még mindig az van, hogy legalább Völgyvárosban a 8 éves agglos MAN buszt öröklik meg vagy ilyen 7700-es csuklóst ,addig Ózd ez okból az onnan kiöregedett 20+ os JKM, fehér C80-as..
Ózd e tekintetben is az ország "segglyuka". De mit várunk egy egyébként is hátrányos gazdaságú városban.
Volt egy kis alakítgatás a két üzemeccség közt, a dédesi két SSM és a régi HRN-es forda (ami már Nekézsenyben alszik és jelenleg LGH-047-el jár) átkerült Barcikához, és ami Aggtelek (RTR-832,833, KMB-048) átkerült Ózd fennhatósága alá. A fordák nem/kis mértékben változtak csak, Aggteleken semennyire.
Bár a mai nap is forgatva voltak, nyilván ez a javítások és irodalátogatás megoldása miatt van. Így alakulhat ki az is, hogy a javításra leadott RTR-833 jár máshova, nem jön be Ózdra minden nap, kellett a busz hát vigyed.
A dédesi oldalban annyi változás történt, hogy amit eddig a szentgyörgyiek csináltak 5:30 Ózd-Nekézseny-Bánhorváti-Kazincbarcika és a hivatali Zubogy-Putnok átkerült a hajnalos Dédesibe, ami pedig ebbe volt Ózd-Sáta-Tólápa-Ózd-Putnok-Ózd-Farkaslyuk-Ózd egybejáratok pedig a szentgyörgyibe. Emellett a HRN-essel is kavart (7:40-es Mályinkáig ugyan az maradt), délelőtt felcserélte őket, a HRN megy 10:40-kor Tardonára, az SSM meg 13:05-kor Mályinkába ahol kiáll a 15:10-es Dédes-Ózdig. A HRN viszi vissza a 4154-be járó Kb-Tardona-Dédes-Ózd járatot majd 14:35 Ózd-Mályinkával végez.
A hosszú éjszakás dédes nem változott. Alapvetően a többi Barcikai forda sem számottevően.
@pulso
köszi az aktualizálást, valóban csak a tegnapelőtti helyzetet írtam le. Sajnos a Szentsimoni forda már nem alszik kint, rezsibe érkezik vissza az indítóba este.
Decemberi infóim alapján helyes a beszámolóban írt LKK-013 és LMX-685 leírása, eredetileg a helyire szánták őket Kövesdről csak hát tudjuk milyen Ózd.
Hogyha állományt kéne írjak akkor szerintem a NOC-os kiesik a bűvkörből, bár kitudja. Nehéz ezt megállapítani, hogy mi hova tartozik hivatalosan. Na meg Tólápára minden jó, ha van benne pénztárgép, ha nincs.
Egyesített volán korszak óta, a közszolgáltatás szerződésben feltűntetett járműállományi adatok sajnos kivétel nélkül eddig sosem egyeztek meg a valósággal. Teljesen eltérő darabszám, életkor, részarányok. Általában arra megy ki a játék, hogy minél kedvezőbb adatok jöjjenek ki, ezért gyakran tartalék buszokat, vagy helyköziből átvett járművet nem regisztrálnak oda.
Amit írsz egy épp aktuális állapotot tükröz, folyamatosan változik mi hol jár.
KPN-485 hónapok óta amióta Ózdon van stabilan a szentsimoni kint alvós fordán van, ami napközben bejárja a többi városrészt is. Ezen a héten az említett MAN van most a helyén.
JKM-790 susai alapvetően. A többi helyi fordára pedig vegyesen ami jut, általában a JAW-728 és valamelyik ARC.
HNF-497 általában helyi szóló fordán járt tartalékként, kivéve, ha SRD MAN-t kellett pótolni, ekkor a KNL-244 ment Miskolcra és a HNF a helyi csuklós fordára.
A frissen érkezett MAN-ek szerintem általános tartalékok lesznek.
Számomra érdekes még az Ózd helyi járatokra vonatkozó 2022. évi beszámoló (28. oldal), ahol NOC-283 rendben van, gyakran járt különböző helyis fordákon, az LKK-013 inkább helyközin, de LMX-685 helyiben egyszer sem láttam. Végülis valamit le kellett írni.
Amiket kérdezel azok nincsenek, igazából annyi van amennyit leírtam az előbb, plusz a KPN-485 és a NOC-283 de ezeket nem láttam még a garázs udvarán sem, így nem tudom hol lehetnek. (bár bent aknán még lehetnek, oda nem látok be) Valószínűleg ez a két kék lesznek az úgynevezett tartalékok, a fordás kocsik meg amiket leírtam az előbb
Szürke Volvoból csak a KNL-244 van, műszakis jelenleg, iskolás időben fordás, szünetben tartalék. HNF497 van emelett C80 ami szintén tartalék
A JAW-ból szerintem csak az az 1 lesz ami most is itt van már.
Ha már Szolnokról hoztak 4 másik kocsit nem kell több. iskolásban 6 forda van (5 szóló 1 csuklós), szünetben pedig 5. (hétvégén 3 szóló)
Csak hogy még jobban kavarodjanak a dolgok, Encsről a selejtsorrol elvitték az automentovel Miskolcra a DUD-791et állìtólag levizsgazik,kérdéses hogy milyen céllal.
Ez a GXD-417es téma úgy is lenne, hogy a kocsi eredendően Miskolchoz tartozott, majd átkerült az Encs környéki fordákra, ..de mivel ott már nincs műhely, ezért most Sátoraljaújhelyhez tartozik. Ám kisebb javításokat csinálhatnak rajta Ózdon is.
A Volános matricák megint egy külön téma. A homlokfalon lévő matricákat Nyíregyházán, még a hátfalon lévőket Kisvárdán rakják fel rá.
A felniket Salgótarjánban fújják le, még az OBU-t Egerben szerelik.
Irányjelző és egyéb fénytechnikák azok Békéscsabához tartoznak.
Defekt, és motorhiba esetén viszont Pécsre vontatják, mert ugye az van legközelebb
..
(irónia)
Ez már vicc, hogy mennyi féle verziót hallottam már erről a buszról magáról, meg a fordájáról is. Mindig más.
Tanszünetben munkanapokon annyiban változik a fordája hogy reggel 6-kor nem megy Baktakékre, hanem a 7:05-ös Váraljával kezd.
A hétfői és szerdai Hidasnémeti ugyan az mint iskolásban. Fügöd tanszünetben nincs, de Csenyéte minden nap van ugyan úgy mint iskolásban.
Tehát kedden és csütörtökön 4 db járata van csak, reggel a váraljai kanyar, délután Csenyéte. Közte tartalék.
Illetve szeretnék hozzáfűzni még egy utolsót a vizsga témához, válaszolván még egyszer, és utoljára a gyengébbek kedvéért.
A kocsi Encshez tartozik forgalom ügyileg, műhely ügyileg pedig Sátoraljaújhely. De! kissebb javítás esetén Miskolc is megcsinálhatja, mivel oda könnyebb bejuttatni.
(és még egy DE! mivel, Encs-Kazincbarcika és Ózd műhely ügyileg egy területi egység így akár Ózdon is kiköthet egy nagyobb javításra, ha ott van kapacitás rá.)
Meglepő a GXD vizsgàztatàsa 2023 derekàn ebben a selejtezési hullàmban.
Szîvesen utaznék egyet vele, de a csenyétei jàratot nem hinném,hogy jó ötlet bevàllalni. Boldogkővàralja remek program lenne összekötni a kellemest a hasznossal,de sajnos reggel7 kor csinàlja és nem délutàn. Túl korai.
Közben kiderült. Miskolcon nem volt már hely, azért vitték oda. Először azért furcsának tartottam, mert ugye Encs automatikusan Miskolchoz megy, és nem csak itt, hanem még Facebook csoportban is írtak a sátoraljai áthelyezéséről, de így már tiszta: ott csak műszakiztatás történt.
Inkább az lesz itt a megoldás, hogy a GXD-417 maradt Encsen, de mivel ott nincs műhely, Sátoraljaújhely végezte el a vizsgáztatását. Arról láthattad a beillesztett képeket. Így elvileg a járgány vissszaköltözött a fordájára és ha épp nincs baja, akkor tanszünetben is az övé a délutáni Encs-Csenyéte járat.