Keresés

Részletes keresés

M41 2180 Creative Commons License 2023.06.13 0 2 23351

Meglátjuk 17-én ;-)

Előzmény: rusenuxu (23350)
rusenuxu Creative Commons License 2023.06.13 0 2 23350

Azzal mondjuk pont egy Bd-re gondoltak, de amúgy igen :D

Előzmény: M41 2180 (23349)
M41 2180 Creative Commons License 2023.06.13 -1 7 23349

Legújabb nevén "nem légkondicionált expresszvonati kocsi".

Hiába na "fejlesztések" vannak :-)

Előzmény: rusenuxu (23348)
rusenuxu Creative Commons License 2023.06.13 0 1 23348

Amiből tavaly is. Fecske.

Előzmény: Törölt nick (23347)
Törölt nick Creative Commons License 2023.06.13 -1 3 23347

Felmerül bennem a kérdés, ha ennyi IC kocsit tesznek a Balatonhoz mi a görcsből fog állni az alap IC pécsi miskolci stb?

Törölt nick Creative Commons License 2023.06.13 0 0 23346

Miskolc, Füzesabony, HatvanEzüstpart expresszvonat (Miskolc–Fonyód)

  • Miskolc és a Balaton déli partja között naponta közlekedik Füzesabony, Hatvan és Pécel érintésével.
  • A vonatban 2. osztályú (nem légkondicionált) és 1. osztályú légkondicionált kocsik is közlekednek. Az 1. osztályú kocsikban konnektor, fedélzeti internet (wifi) és tágasabb lábtér is az utasok kényelmét szolgálja a hosszú távú utazás során.
Törölt nick Creative Commons License 2023.06.13 0 0 23345

Azaz mind nominálisan, mind százalékosan a rövidebb utazások drágulnak jobban. A Telex szerint az áremelés egy összetettebb tarifaátalakítás eredménye lesz, amiben az emelések mellett hamarosan kedvező változások is ismertté válhatnak.

 

De vajon ez mi lehet?

 

Hamarosan kedvező változások is ismertté válhatnak.

 

 

 

Előzmény: exvérmezö15 (23344)
exvérmezö15 Creative Commons License 2023.06.12 -3 3 23344

Én attól jobban tartók ,hogy mint Start Kártya 50% os használó attól meg fogják szüntetni ezt kártyát.

 

"Egyrészt megmarad az, hogy olcsóbb lesz az elővételes IC helyjegy, mint az utazás napján váltott."

 

Az napi hegyjegyet váltást ezen túl én hanyagolni fogom, mert mert nagyon sokkalom az árát.  Mivel elég sűrűn nem tudom azt melyik vonattal jövök haza (220km).És nincs meg az ár/érték arány se  sajnos. Igaz elővételes jegy  is nagyon megdrágult legutóbb 329 Ft fizetettem. Magyarul igy büntetik azokat aki nem rendszeresen utaznak és nem veszenek megyei vagy országos bérlettett És bizonyos szakaszon ,ha úgy jön ki lépés átfogok téri Volánbuszra kényelmesebb mint 40 éves gyors vonati kocsikkal szenvedni

 

 

Előzmény: Rájen153 (23341)
alex_86 Creative Commons License 2023.06.11 0 1 23343

A prémium helyjegy 1990 Ft lesz.

Előzmény: Törölt nick (23342)
Törölt nick Creative Commons License 2023.06.11 -3 1 23342

990 Forint tehát 10 forint híján egy prémium helyjegy áráért vehetsz sima 2. osztályú helyjegyet. Ebből lesz ám csetepaté az utasok és a vasutak kőzött. Ha annyira utasvonzoak akarnak lenni, akkor nincs ez, hogy az nap véve drágább a jegy. Pont a jót törlik el.

Előzmény: Rájen153 (23341)
Rájen153 Creative Commons License 2023.06.11 0 2 23341

"Ebben áremelésbe egy dolog zavar de nagyon nincs meg az fokozatos  kedvezmény hogy minél hamarabb veszi meg helyjegyet annál olcsóbb.."

 

Egyrészt megmarad az, hogy olcsóbb lesz az elővételes IC helyjegy, mint az utazás napján váltott. Bár konkrétan még nem látni a július 1-től érvénybe lépő Menetdíjtáblázatot, de a közzé tett hirdetmény értelmében lesz az elővételes és az adott napon vett IC helyjegy, utóbbi drágábbért. Ha csak ez a kettő lesz, akkor pont egy drágább, a csúcsidei vonatra váltott helyjegy ára kerül kivezetésre, hiszen ha elővételben veszed, ha az utazás napján veszed, a pénteki, és vasárnapi napokon 12 és 24 óra közötti IC-knél a csúcsidei árat fizeted, de ha ez megszűnik, az érintett időszak IC járataira elővételben olcsóbban is megvehetnéd a helyjegyet.

 

Nincs kint továbbá a június 1-től életbe lépő Felárak díjszabása sem, ami most tartalmaz olyan vonatokat, amelyre egységáron váltható felár. Ha lesz ilyen, ez színesítheti a dolgot, lehetőséget ad kedvezmény nyújtására.

 

S az ne felejtsük el, hogy ott vannak a kontingentált okosjegyek, amelyek pont arról szólnak, hogy a készlet erejéig állnak rendelkezésre két osztályon két díjszinten, azaz, ha minél előbb döntesz az utazás mellett, annál olcsóbban utazhatsz. Kétlem, hogy ezt július 1-től eltörölnék.

 

Összességében látható, hogy továbbra is megéri korábban megvenni a jegyeket.

Előzmény: exvérmezö15 (23339)
Rájen153 Creative Commons License 2023.06.11 -1 1 23340

Az elővételes IC helyjegy továbbra is kedvezőbb lesz, mint az adott napon vett:

 

"Az IC-helyjegy elővételben egységesen 650 Ft, az utazás napján megváltva pedig 990 Ft lesz."

 

https://www.mavcsoport.hu/mav-csoport/julius-elsejetol-mar-orszagberlettel-utazhatunk-intercityken

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (23338)
exvérmezö15 Creative Commons License 2023.06.10 -3 0 23339

Ebben áremelésbe egy dolog zavar de nagyon nincs meg az fokozatos  kedvezmény hogy minél hamarabb veszi meg helyjegyet annál olcsóbb..

 

És bennem felmerült az a kérdés milyen kedvezmények fogak megszűnni  előbb vagy utóbb mire gondol pl Start kártyák ... gondolom nem  azokat  fogják szűntetni amit külhon magyarok használnak(magyar igazolvánnyal)

Előzmény: lazlooow (23337)
Törölt nick Creative Commons License 2023.06.10 -3 1 23338

Csak így meg nem utas vonzó így is sok az autós már lassan a lakosság 60% autózik. Igen ezt az ábrás helyjegyválasztást, ezt itt is bevezethetnék. Régebben pont azt alakították át, hogy bármikor megveszed a helyjegyet mindig ugyanannyi akár az nap akár előtte ez volt utas barát. Most többek kőzött ezt zilálják szét. Arról nem beszélve, hogy kevés helyen van lehetőség átszállás nélkül eljutni főleg pestre, hogy közvetlen vonat, de ne IC legyen. Nagyon hiányolom a 2 szintű vasúti közlekedést a 80-as keleti végén. Én sokszor utaztam a Hernád Zemplén vonattal találkoztam olyan utassal, aki pont azért morgott, amiért én, hogy bezsuppolnak egy tömött kocsiba még a másik 2 meg mondjuk 20% van tele. Utas szemmel nézve még erre rájön ez a tarifaemelés.

Előzmény: lazlooow (23337)
lazlooow Creative Commons License 2023.06.10 0 1 23337

Ez a helyjegy nem egy egyszerű kérdés. Kelet-Magyarországon már kb. 30 éves hagyománya van, így jobban hozzá van szokva mindenki, mint a Dunántúlon, ahol kb. csak az elmúlt években lett kiterjesztve a rendszer.

 

Ahol egyértelműen előnye van a kötelező helyfoglalásnak, az szerintem két eset:

 

-kiscsoportos utazások (max. 6 fő együttesen), mert ekkor meg lehet oldani, hogy egymás mellett tudjanak ülni. Ugyanis, ha hagyod, hogy mindenki oda üljön, ahová akar, akkor az emberi alapviselkedés folyamán fel fogják tölteni a 4-es helyek/6-os fülkék menetirány szerinti, ablak melletti üléseit. 

 

-ha valakinek munka, vagy tanulás miatt asztal melletti hely kell (laptop, jegyzet, stb.)

 

Na és akkor a legnagyobb hátrányok:

 

-kifoghatsz olyan utastársa(ka)t, aki(k) mellett nagyon nem szívesen utazol (itt végtelen opció van, lehet büdös, lehet olyan dagadt, hogy nem férsz el mellette, lehet nem tart be semmilyen viselkedési normát, lehet folyamatosan visító kisgyerek és persze lehetnek rejtett erőforrásaink is, őket inkább nem részletezném...)

 

-egyesek tényleg érzékenyek a menetirányra, nekik nem jó, ha pont háttal kapták.

 

Viszont az lenne pont a lényege a helyjegynek, hogy grafikusan tudod magadnak foglalni, amit most már a Balatonra talán lehet, de a Tokaj IC-re még nem.

Amiben nagyon kéne még változtatni, hogy ne mindenki az utolsó pillanatban akarjon helyjegyet venni péntek délután a Keletiben. Ezen mondjuk az 1000 forint lehet segíteni fog.

 

Előzmény: Törölt nick (23336)
Törölt nick Creative Commons License 2023.06.10 -4 2 23336

Én nagyon utálom a helyjegyes xarokat nem örülnék, ha még több ilyen vonat közlekedne, az utas felszáll hadd üljön, oda ahová akar, van bőven helyjegyes vonat!

Előzmény: M41 2180 (23335)
M41 2180 Creative Commons License 2023.06.10 -2 5 23335

Abból a szempontból nem rossz az IC pótjegy drágítása, hogy különösen a kelet magyarországi InterCity vonatokon megjelent egy olyan utasréteg akik -finoman fogalmazva- nem oda valók. Sőt szerintem semmilyen vonatra nem lenne szabad felengedni őket de ez nyilván nem opció. Na most a fejenként ezer forint ezeket az alakokat várhatóan távol(abb) tartja az emelt szintű kocsiktól. Azért egy 6-8 fős pereputty már meggondolja a plusz kiadást aztán mennek inkább a "jobbágy" vonattal.

Amit nem tudok elfogadni, hogy pl a Bhv kocsira (Szabolcsban piros csíkos IC kocsinak nevezik egyesek) el merészel egy fillér felárat is kérni. Ráadásul majd még itt is belepofázik a rendszer hogy hová üljön az utas? Ez elfogadhatatlan. Eddig legalább még annyi előny volt hogy nem szóltak bele hová üljön az utazó. Ha beforgat -márpedig be fog- egy jóféle Debrecen honos turhás, rágós üléshuzatos rozsdalefolyásokkal tarkított kocsit az IC-be, és itt kapok egy menetiránynak háttal lévő fél ablakos helyet, hát én fel is gyújtom azt a kocsit (vicc mielőtt valaki komolyan venné, ha valahol fecske kocsi gyullad ki a közeljövőben az nem én voltam :-)).

Sejtésem szerint a Cívis IR sorsa is az lesz hogy fix helyekre adja a jegyet mert egyre több Flirtet helyszámoznak fel. Na és akkor a kapacitással se kell bajlódni. Elfogyott a hely mész ahogy tudsz vagy akarsz vagy ne menj inkább sehova főleg ne vonattal...

Előzmény: alex_86 (23334)
alex_86 Creative Commons License 2023.06.09 -1 5 23334

Abban egyetértünk, hogy az ország- és vármegyebérlethez hasonló konstrukció a Vitézy-érában is tervezve volt, a bevételkiesés egy részét valamilyen módon ki kellett volna ott is gazdálkodni.

Megszorítások akkor is lettek volna, ha Viti marad. A formája lett volna maximum más.

 

Az alapdíjszabás ilyen formában történő átalakítása amúgy - azt kell hogy mondjam - nem rossz ötlet, hiszen egy megyebérlettel simán le vannak tudva ezek az utazások. Akik rosszabbul járnak, azok a 90%-os szocpolosok és az a réteg, akik csak elvétve vonatoznak (mondjam úgy, hogy jómódúak, akik alapesetben az egyéni közlekedést választják?), de nekik százassal többel a zsebükbe nyúlva valószínűleg fel sem fog tűnni.

 

AMI NAGYON FONTOS ÉS POZITÍV, HOGY 30 KM FELETT A MENETJEGYEK TOVÁBBRA SEM FOGNAK DRÁGULNI! Ezek tizen' akárhány éve változatlanok, egy szegedi, csabai gyorsvonati utazás egy forinttal sem drágul (ha a pénztárban veszed a jegyet). Ezt valahogy kevesen említik és a VD vezetés (elővárosi közlekedést preferálva) valószínűleg előbb nyúl az alap díjszabáshoz és emel egységesen kb 10%-körül. A távolsági forgalomban ez akár többszáz, akár ezres nagyságrendű emelést jelentett volna. De ne spekuláljunk, ezt példaként hozom fel.

 

Amivel abszolút nem értek egyet, az a csatornakedvezmény megnyirbálása. Biztos vagyok benne, hogy a pénztári forgalom csökkenése megáll és az automatás értékesítés csökken majd, ami nem feltétlen jó dolog. A jelenlegi 10%/5% kedvezmény simán maradhatott volna, nyilván azt vették alapul, hogy a vármegye- és országbérletek miatt kevesebb tranzakció lesz.

 

Most nézzük a legsarkalatosabb pontot, az IC pótjegyek esetét. Olvasatomban "nem IC-minőségű kocsikból álló, de helyjegyköteles vonatok", azok a menetrendben nem vastagon jelöltek (esetünkben a Hernád-Zemplén) ott marad a 300 Ft felár.

Van néhány kivétel, például a Tisza-tó, Ezüstpart Schlierenjébe, Balaton expressz gyorsvonati részébe a 100 Ft-os helyjegy, valószínűleg ezek díjmentesek lesznek - adminisztratív lépéssel kiváltható.

Amelyek jelentősen drágulnak, azok a pót- és helyjegyköteles vonatok (esetünkben a Tokaj IC). Díjszabásuk most is 330/450-ről indult, csúcsidőtől és távolságtól függően. Az új egységes rendszerben a 990 Ft valóban akár dupla emelés is lehet, de elővétel esetében nem jelentős érvágás: egy 200 km-es utazást figyelembe véve 175 Ft drágulás. De Záhonyba pl. már olcsóbb lesz az egységes 650 Ft-os elővételes jegy (most 695 Ft).

A viszonylati kedvezmények valószínűleg maradnak (Miskolc- Nyír).

Akik egyértelműen szívnak: leginkább Pécs (Mecsek IC, ha nem hibridesítik), Sopron/Szombathely, Nyíregyháza, Tokaj, Balaton/Tópart Expressz nyári menetrendben az IC kocsik - ha ez a rendszer marad.

Részben rosszul jár: Debrecen (B opcióként ott a Cívis, amelyek kapacitás-bővítése így elkerülhetetlen lenne), Miskolc (ahová 2 óránként lesz 300 Ft-os vonat).

A magasabb ár még jobban differenciálja majd az IC-IC vonatokat, színvonaluk egységesítése még égetőbb feladat lesz.

 

Összességében három olyan viszonylat van, amely valóban IC minőséget hordoz: Mecsek IC, Tokaj IC, 1-es vonali belföldi IC-k. Ezek fognak jelentősen drágulni, amely - ha minőségi szolgáltatással párosul - talán nem is olyan nagy tragédia.

Törölt nick Creative Commons License 2023.06.09 -2 4 23333

Majd ez után visszasirják Dávidot. föleg a felár miatt mert az brutál.....

Előzmény: M41 2180 (23332)
M41 2180 Creative Commons License 2023.06.09 -2 2 23332

Ne mondd itt nagyon szeretik Lézer Janit!

Minden idiótának elmondták Dávidot a gyöngyösi menetrendi fejlesztés miatt IS

Előzmény: Törölt nick (23326)
Törölt nick Creative Commons License 2023.06.09 0 0 23331

Az új díjszabályozással kapcsolatos tudnivalókat hamarosan közzéteszik a közlekedési társaságok a honlapjaikon. Az orszagberlet.hu weboldalon tájékozódhatnak az utasok a júliustól országbérlettel is igénybe vehető InterCity- és helyjegyköteles vonatokról.

 

Előzmény: f_k (23330)
f_k Creative Commons License 2023.06.09 0 0 23330

"Fontos alapszabály, hogy a vármegyebérlet továbbra sem lesz érvényes a helyjegyköteles vonatokon, illetve szakaszokon, "

Helyjegyköteles vonat.

Ebbe a forgalomba mi tartozik bele?

Railjet, IC, nemzetközi expressz vonat?

 

Próbálom értelmezni, elsőre nekem ez picit zavaros...

Előzmény: sz_b (23325)
Izsó001 Creative Commons License 2023.06.09 0 1 23329

A vármegye nem, csak az országbérlet. A bekezdés végén derül ki, hogyan is értelmezi.

Mondjuk, ennek így sok értelme nincs. Ad abszurd, ha volna olyan hülye, aki venne 2 megyebérletet az országbérlet árában, az nem utazhat az IC-n pótjeggyel helyjeggyel, csak ha ugyanannyiért országbérletet vett.

Előzmény: sz_b (23325)
galervin93 Creative Commons License 2023.06.09 0 1 23328

A megállós vonatok kitérőznek, a haladósok (legyen szem.száll. vagy bármi más) haladhatnak. Éjszakánként viszont van rajta kizárás+feszment is.

 

A vonali vágányzár meg egyszerű garanciális KIAG-ozás.

Előzmény: Dani0530L (23323)
Törölt nick Creative Commons License 2023.06.09 -1 2 23327

Szerintem arról szól a fáma hogy az utasokat áttereljék országos és a vármegye bérletekre éreztem hogy valamit majd ki találnak ez miatt. A jobba a bujtatott rossz. Oké az imént említett 2 bérlet ára nem emelkedik, cserébe jól megemelik a többit.

Előzmény: sz_b (23325)
Törölt nick Creative Commons License 2023.06.09 -2 6 23326

Vitézi Dávid sokkal jobb volt, mint Lázár János a sok marha szidta Dávidot hát tessék itt az eredménye, aki szidta Dávidot, na, most mit reagál, nézd meg a felárakat, is mint lesz.

Előzmény: sz_b (23325)
sz_b Creative Commons License 2023.06.09 0 0 23325

"Fontos alapszabály, hogy a vármegyebérlet továbbra sem lesz érvényes a helyjegyköteles vonatokon"

 

ööö... a cikk többi része alapján azt hittem, hogy igen, sőt hogy ez az egyik lényege az intézkedésnek.

Előzmény: Törölt nick (23324)
Törölt nick Creative Commons License 2023.06.09 0 0 23324

úlius elsejétől már országbérlettel is utazhatunk az InterCityken!2023. június 9. péntek, 16.14

Megszűnnek az IC-pótjegyek, a vasúti távolsági közlekedésben a helyükbe új, egységes árazású helyjegyek lépnek, amelyek megváltásával immár az országbérletek is felhasználhatók lesznek az IC- vagy más helyjegyköteles vonatok másodosztályán történő utazáshoz. Ezenkívül július elsejétől további előnyöket is kínálnak az ingázóknak a május elsején bevezetett új díjtermékek.

Az első időszak tapasztalataira építve a tulajdonosi jogokat gyakorló Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) elrendelte a MÁV-Volán-csoport számára, hogy dolgozzon ki olyan megoldást, amelynek köszönhetően az utazók az InterCity-vonatokon, illetve a nem IC-minőségű, de helyjegyköteles vonatokon is élhetnek az új díjtermékek kínálta árelőnnyel, valamint az IC-pót- és helyjegyek mostani, összetett rendszerét is leegyszerűsíti.

A július elsejétől életbe lépő új díjszabási rend szerint az eddigi IC-pótjegyek megszűnnek, a funkciójukat pedig egységes árazású helyjegyek veszik át, amelyek megváltásával immár országbérlettel is utazhatunk az IC-vonatokon.

Az IC-helyjegy elővételben egységesen 650 Ft, az utazás napján megváltva pedig 990 Ft lesz.

Július elsejét követően a nem IC-minőségű kocsikból álló, de helyjegyköteles vonatokon, illetve vonatrészeken egységesen 300 Ft-ra módosul a helyjegy ára. Ettől az időponttól lesz lehetőség arra, hogy országbérlettel is utazhassunk az ilyen vonatokon, illetve kocsikban.

Fontos alapszabály, hogy a vármegyebérlet továbbra sem lesz érvényes a helyjegyköteles vonatokon, illetve szakaszokon, az első és prémium (1+) osztályon pedig a két új díjtermék egyike – tehát sem a vármegye-, sem az országbérlet – nem lesz felhasználható az utazáshoz. Ugyanakkor július elsejétől prémium (1+) osztályra szóló helyjegyek ára is változik, egységesen 1990 Ft-ot kell fizetni.

Szintén módosul a kilométeralapú menetjegyek díjszabása. Július 1-jétől 10 kilométer távolságig 400 Ft, 10,1-15 km között 450 Ft, 15,1-20 km között 500 Ft, 20,1-25 km között 550 Ft, 25,1-30 km között 600 Ft lesz a teljes árú, egy útra szóló menetjegyek ára a helyközi közlekedésben a MÁV-START, a Volánbusz, a MÁV-HÉV és a GYSEV járatain egyaránt.

A kedvezményt tartalmazó menetjegyek ára a fentiekkel arányosan módosul, a bérletek és a 30 kilométernél nagyobb távolságra szóló menetjegyek jelenlegi ára viszont továbbra is megmarad.

Változik azonban az automatákból és a digitális felületeken (interneten az ELVIRÁ-ból vagy a MÁV applikációból) vásárolt MÁV-START és GYSEV menetjegyekre járó kedvezmények mértéke: az automaták esetében a kedvezmény megszűnik, a digitális felületeken keresztül váltott jegyek esetében pedig a mértéke 5 százalék lesz ezentúl.

Ugyancsak fontos újdonság, hogy július 1-jétől a vármegye- és országbérleteket Zalaegerszegen már a helyi közösségi közlekedésben, a Volánbusz által üzemeltetett városi buszjáratokon is elfogadják. Ezzel a zalai megyeszékhely lesz az első település hazánkban, ahol megvalósul a teljes tarifaközösség.

A július első napjától érvényes módosítások összességében azt eredményezik, hogy az új vármegye- és országbérletek a korábbiaknál is több utasunknak kínálnak olcsó és egyszerű megoldást a mindennapi ingázáshoz.

 

Budapest, 2023. június 9.

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság

Dani0530L Creative Commons License 2023.06.09 0 0 23323

Köszönöm! Legutóbb Mátrával kitérőbe mentünk, ezért hittem, hogy ki is zárták.

Előzmény: lazlooow (23321)
lazlooow Creative Commons License 2023.06.09 0 0 23322

Melyikre gondolsz? Mezőkövesd-Mezőkeresztes bal vágány? 2 hónap alatt tán csak átépül az egész vágány.

A 80a szakaszon pedig nagygépes munkák mennek éjszakánként, ezeknek azért komolyabb zavartatása nincs, már amennyiben a sorompók hajlandók utána reggel működni...

Előzmény: Törölt nick (23318)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!