Akik szeretik a By,Bhv,Bo,Bx.....
Mielőtt feltennéd a személykocsikkal kapcsolatos kérdésed, kérjük, nézz szét az alábbi oldalakon, mert lehet, hogy megtalálod rá a választ!
Kocsik adataival foglalkozó oldalak:
http://vasutikocsi.atw.hu/
Személykocsi fővizsgák: (KISABLAK)
Cseh összefoglaló a MÁV-Start járműveiről:
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_dd.php
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_rd.php
edit: a CFR kocsi az egy MU szerettem volna írni, nem T2s-et. (... hirtelen írtam, és nem segít, hogy egyébként T2s is létezik modellben...) szóval erről van szó https://www.reisezugwagen.eu/?p=10765
üdv, egy csereforgalmi szám vs RIC kérdésem lenne: én eddig úgy tudtam, hogy ha egy kcosi x0-val kezdődik, az belföldi, és nem RIC-es.
viszont (vasútmodellként) van olyan kocsim, ami nem így néz ki, az egyik egy PKP-s kusett (ROBO 20042) 50 51 59-10 101-1, (a lunn-szám is stimmel) Bcd, alul a kis keretben 120 RIC, még kis horgony is van,
A másik meg egy CFR T2s hálókocsi, szürke-lila sárga színben az ACMEtől
50 53 71-31 016-8, önellenőrző stimmel itt is, kis keretben 140 RIC. (mellette rubrikákban szerepel H betű)
Ez az együttállás így mit jelent, illetve hogyan áll elő?
Elvileg az a 20-20 db, belföldi forgalomra készült kocsi kapta a távvezérlési kábelt, és kaphatta emiatt a "av" ill. "v" betüjelvégződést.
Az viszont engem is zavar, hogy mindössze egyetlen képen látszik csak ténylegesen ez a kocsikon. Lehet, hogy mégsem írták fel mindegyikre? Vagy nem használták a távvezérlést, ezért nem került rájuk a felirat egy idő után?
Elnézést, de lenne még egy kérdésem. A Kisgyőri kocsikról eddig azt hittem, hogy kimásoltam innen a fórumról "szinte mindent, amit lehetett", de átolvasva a párbeszédeket és újra rákeresve erre a Bv sorozatjelre, sajnos nem találtam semmit. A kérdésem az lenne, hogy mikor és melyik kocsik kapták ezt a sorozatjelet, és meddig viselték?
Nálam csak a B 29-17 000-019 szerepel '69-től, illetve a 70-es évek közepétől, a RIC-es kocsikból lett B 29-17 020-096-ról van infó. A Bv jelölés teljes egészében hiányzik. Ebben kérnék segítséget, ha lehetne. Előre is köszönöm!
Nagyon szépen köszönöm! Az ablakok és a tetőn lévő szellőzők miatt nekem is ez volt a sejtésem, de ezekkel az ablak fölötti feliratokkal még nem láttam WRR kocsit.
Köszönöm szépen! Ezek szerint, ha jól értelmezem, ez a cikk, illetve a cikkben a kép a surlódásos lengéscsillapítású forgóvázról szól és a korai változatokon még fent volt a csavarrugó előtt valamiféle rugóút határoló elem. Gondolom később a hidraulikus lengéscsillapítójú forgóvázváltozat terjedt el és valamikor lekerült a csavarrugók elől a rugóút határoló elem.
Tudja esetleg valaki, hogy a belföldi forgalmú kisgyőri kocsikban, amiket távvezérlési kábellel láttak el gyárilag, megvolt-e még a távvezérlési kábel kék korukban is, tehát "Bv/Av" jelüek voltak, vagy csak "B/A"?