Keresés

Részletes keresés

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.04.03 0 3 30519

A kijelzők még mindig pontatlanok, láttam ma 34-est az Áron Nagy Lajoson "Fecskeparti ltp." kiírással, pedig ott már igencsak "Vasútállomás"-nak kellett volna kiírva lenni...

Nem lehetne azt megoldani, hogy automatikusan váltsanak, meghaladva egy behatási pontot? Budapesten megy ez is...

 

24 hosszított menetei tényleg nem kaptak semmi plusz jelzést, csak a kijelzőn van annyi, hogy "Zsolnai út > Zsurló u."...

 

A Debrecenből érkezett Reformokon még mindig a DKV kíván kellemes utazást...

 

Milyen 37-es az, amelyik a vasútállomás tárolóján áll "Feketehegy > Alba Aréna" felirattal...?

(Az, ahová a 37-es megy, nem Szárazrét? Feketehegy, az a 36-os tudtommal...)

D 20 Creative Commons License 2024.04.03 0 1 30518

KXW-s, vagy LHL-es Regio úgy lenne poén, hogy maradna az átlós sraffozás, csak élenksárga lenne a fehér helyett. 🙃

Előzmény: Adrian1122 (30517)
Adrian1122 Creative Commons License 2024.04.03 0 1 30517

HZT-963 ugyanez, csak annak az első-hátsó lökhárítója maradt fekete.

De akár ott a HIV-248 vagy a KXW-194 is...

Előzmény: D 20 (30516)
D 20 Creative Commons License 2024.04.03 0 1 30516

A KHA-772-n ez a félig-meddig átfényezés katasztróka.

Mutatja a céges állapotokat...

Előzmény: LSU 106 (30512)
alvó hal Creative Commons License 2024.04.03 0 0 30515

Ez helyi sajátosság, mindig ilyen volt. 

A kis Credók egy részéből már új sárga Credó lett, ez a kis vakarcs még megy. 

Előzmény: trizs77 (30514)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.03 -2 0 30514

1./ a városi (helyi) buszok miért ilyen koszosak, porosak?

 

2./ nekem meglepetés, hogy a kis Credo még megy...................:-))

 

 

Előzmény: LSU 106 (30512)
D 20 Creative Commons License 2024.04.03 0 1 30513

Egyik helyközis sárga tartalék Regio-n poén volt a 44-es járatszám mellé a Dunaújv. - Dunaújv. kiírás reggel...

LSU 106 Creative Commons License 2024.04.02 0 4 30512

Még pár kép:

Helyi:

Helyközi:

Előzmény: LSU 106 (30511)
LSU 106 Creative Commons License 2024.04.02 0 2 30511

Előttem az utódom:

 

Előzmény: LSU 106 (30510)
LSU 106 Creative Commons License 2024.04.02 0 6 30510

AE LN-130:

MZN-717 Creative Commons License 2024.03.31 0 4 30509

Egyet tippelhetsz.
FAL-253 már 6 éve (2018), míg FAL-254 pedig már 7 éve (2017) nincsen az állományban.

Előzmény: M41 6212 (30508)
M41 6212 Creative Commons License 2024.03.31 -11 0 30508

Sziasztok. 

FAL 253 vagy 254 merre szokott járni? 

HumbiZozo Creative Commons License 2024.03.30 0 1 30507

Egy alapos átszervezés, megállóhely elhelyezés lehet, hogy indokolt lenne. Több helyen az egymást keresztező vonalak közti átszállás sem biztosított, 3-400 méter gyaloglás is van, ha valaki ezt választja. Pl. Budai út - Prohászka, bíróságnál lévő kereszteződés, 62-es út - Mártírok útja, stb... De ez a probléma nem csak Fehérváron van így, szinte az összes nagyváros fejlődése során alakult ki ilyen helyzet, amit orvosolni kellene.

Előzmény: bis1one (30506)
bis1one Creative Commons License 2024.03.30 0 0 30506

Belvárosi szakaszon szerintem nem indokolatlan elgondolkodni ilyen megállóbővítésen, mivel esetenként nincsenek tökéletes helyen a megállók, mai igényeket figyelembe véve.

Nos, itt a konkrét problémát inkább abban látom, hogy a Piac tér fele néző György Oszkár tér megállónak a Penny Market, vagy a parkoló, vagy legfeljebb az Alba Ház vonalában kellene lennie. Akkor egy Halász utca mh. bele is fér még simán a buszpályaudvarig.

Pl. Romkert kapuja a központ keleti oldalán a bejárat a belváros felé, de a megállók innen távolabb esnek (Áron Nagy Lajos tér, Országzászló tér, Zsuzsanna-forrás). Nem a legszerencsésebb talán. Ez most már így van, csak példának hoztam.

Előzmény: Noname167 (30505)
Noname167 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 30505

Pontosan nem tudom hol, de valahol rémlik, hogy olvastam, hogy egyelőre nem lesz még használatban ez a Tejüzemes buszmegálló, de nem akarok senkit átverni. Igen, Esze Tamás u. buszmegálló szerepel az online menetrendben, vonalhálózatban, de valamiért a papír alapú menetrendből kimaradt a 33, 34, 35 járatokból. De ez legyen a legkisebb gond.

 

Pesti megoldás is meglehetősen fura, de mégis valahogy összeszedettebbnek tűnik. Ameddig felszállít a busz mellette elférnek a kanyarodó autók, majd egész biztonságosan meg van oldva a hídra való besorolás. Nálunk ott van egy szemafóra. Feltartja a fel-leszállítás idejére a Halász utca felé haladó autókat a busz, amennyiben piros lámpát fog ki, addig lezárja a besorolással a kanyarodósávot, hiszen nem tudja behúzni a busz hátulját az egyenesen haladó sávba és egyéb problémák is vannak ezzel a buszmegállóval, szerintem. Nem igazán értem miért erőltetik ezt, már az előző menetrendben is. A György Oszkár tér-Autóbuszállomas közötti távolság szerintem nem olyan nagy ami indokolta volna ennek a buszmegállónak a kialakítását. 

Előzmény: bis1one (30503)
HumbiZozo Creative Commons License 2024.03.30 0 2 30504

Ha szeretnél nagyon furcsa megállóból kiállós megoldást, akkor javaslom az Árpád híd pesti hídfőnél lévő megállót. Az egyenesen menő járat átcsapat a mellette balra lévő jobbra kanyarodó sávon, majd a felülrajzolt forgalom elől elzárt területen keresztül sorol be az egyenes sávba úgy, hogy közben a jobbról érkezők gyorsítósávját már elkerülje. 

Előzmény: Noname167 (30500)
bis1one Creative Commons License 2024.03.30 0 1 30503

Virtuális alapokból kiindulva, az on-line menetrendekben és térképeken szerepel mind az egyszem Déli összekötő úti Tejüzem megálló, valamint a két Esze Tamás utca mh.

Előzmény: Noname167 (30502)
Noname167 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 30502

Kiskút útján bőven elférhetett volna befelé irányban is egy buszmegálló. Összekötő úton ami van Tejüzemes buszmegálló tudtommal még nem lesz használatban. Esze Tamás utcai buszmegálló létrejötte teljesen jó ötlet, még úgyis, hogy az a Prohászka Ottokár út felújítása úgy lett elszúrva ahogy csak lehetett. De azért természetesen az sem sikerült teljesen, a papír alapú menetrendbe nem szerepel az a megálló, az online menetrendbe pedig szerepel.... De ne legyünk ennyire precízek. 

Előzmény: bis1one (30501)
bis1one Creative Commons License 2024.03.30 0 2 30501

Ez az egyszem új Tejüzem megállóhely elég érthetetlen, egyrészt az elhelyezkedése - az összekötő út déli oldalán a Seregélyesi úti körforgalom előtti utolsó üzemegység kijárata (kivezető útja) után van közvetlenül. Szerintem itt egyrészt zavaró a helyzete. Másrészt és főrészt pedig, szóval ennél messzebb meg már nem is kerülhetett volna a körforgalomtól. (A vonalhálózati térképen persze össze lehet kötögetni, hogy ez is ,,Tejüzem" megállóhely.)

Egyébiránt, miért nem sikerül egy megállópárt létrehozni? Láthatólag csak le kellene hozzá szúrni egy táblapóznát a fűbe...

A Kiskút útja teljesen pöpecre fel lett újítva, és ott is csak az egyik menetirány szerint lett megalkotva az új megállóhely. Ezek így nehezen érthető dolgok ránézésre.

Legalább az Esze Tamás u. megállók használatba vétele végre jó hír.

Előzmény: Noname167 (30500)
Noname167 Creative Commons License 2024.03.30 0 1 30500

Igen, láttam, hogy megszaggatták a záróvonalat. Kérdéses, hogy ez kivitelezésileg mennyire szabályos. Ilyet még nem láttam, pedig sok helyen megfordultam. Másik pedig, pár 42-es járat a jelenlegi 42-es járat útvonalán jön be és ígyis megáll papíron a Halász utcai buszmegállóban. Onnan 3 sávot váltani 20-30 méter alatt necces lesz. Csak ez pont nem érdekel senkit. A Déli elkerülőről a tejüzemnél csak padkázással lehet behajtani a körforgalomba, hiszen szűk az ív. A Rozmaring utcánál is szűk a kanyarív. Tele-tele elszúrt kivitelezéssel ez a város. 

Előzmény: htibor (30496)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.30 0 2 30499

A 12Y átszámozásával mégis kit tévesztenének meg?

Teljesen új vonal, új járat, a mai 12Y-hoz annyi köze van, hogy magába olvasztja annak az útvonalát.

 

Szerintem fontos lenne az azonos útvonalon, de különböző végállomásokra közlekedő járatokat is megkülönböztetni, ne a kijelzőn kelljen már olvasgatni, "hová megy ez a busz", hanem legyen egyértelmű viszonylatszáma, adott esetben betűjelzéssel.

(Pl. 37 Alba Aréna <> Kőrösi utca, 37A Kórház, Rendelőintézet <> Kőrösi utca)

 

A kijelzőre különben sem lehet üzembiztosan hagyatkozni, ma is láttam a városba befelé közlekedő buszt "10 Orsovai utca" felirattal, ami ez esetben legfeljebb bosszantó, de ha beáll a kocsi "37 Alba Aréna" kijelzéssel, és a Rendelőintézetnél kiderül, hogy ez csak idáig jött, az már durvább eset...

 

A csak a Fecskeparti lakótelepig közlekedő utolsó három járat kocsijai rezsimenetben jönnek onnan vissza?

Nem merült fel legalább a csonkamenetben való közlekedtetés valameddig?

Előzmény: Bamba16 (30498)
Bamba16 Creative Commons License 2024.03.30 0 1 30498

A mégviccesebb rész a képen az az, hogy ebből a megállóból a 42-es már csak a Csapó utcában áll meg, Börgöndre a pláza oldalából indul a busz, szóval ezt egy kicsit felcserélték…

 

 

A viszonylatszámok megkülönböztetéséhez: én még múltkor írtam véleményt ezügyben emailben az önkormányzatnak, mind a 12Y, a 13G, a 26-os járatcsalád és az új alapból rövidebb útvonalon közlekedő, csak műszakváltáskor továbbközlekedő járatok esetén (20, 24, 37). Az új térképen a 26, 26A már egy színnel, a 26C és 26G szintén egy színnel van jelölve, az utóbbit 28 és 28A-ra lehetne átkeresztelni. A 12Y-t 21-esre, a 13G-t szimpla 13-asra javasoltam. Rövid válasz: felvetődött, de nem akarták megtéveszteni a főleg idősebb korosztályt, az útvonal változtatásokon túl. Viszont a közeljövőben elképzelhető, hogy átnevezik őket, mikor már mindenki megszokja az új útvonalakat.

Előzmény: htibor (30496)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.30 0 1 30497

Ki az a zseni, aki ragaszkodott a 12Y-hoz, holott ez a vonal ebben a formájában már minden, csak nem a 12-es elágazó viszonylata?

 

(A 11A-nak is új szám kellene, az sem a 11-es betétje, nem is volt az sosem...)

Előzmény: htibor (30496)
htibor Creative Commons License 2024.03.30 0 1 30496

"Befelé jövet pl a 37-es járatnak is lesz megállója a Halász utcánál, de ugyancsak záróvonalat átlépve tudja folytatni az útját az Autóbuszállomás felé.... "

 

Megoldották.

Előzmény: Noname167 (30449)
bis1one Creative Commons License 2024.03.30 0 2 30495

A hátulütője, hogy jellemzően a '60-as évek végéről, '70-es évek elejéről vannak légi felvételek. A konkrét példánál maradva, ezeken a képeken a Jancsár utca nevezetű forgalmi alközpont leendő helye azonosítható csupán, karöltve a Tóváros-Alsóváros negyedek határán már láthatóan épülő Münnich-lakóteleppel. Annyi érdekességet rejt viszont, hogy a Jancsár közben a házak állnak még ekkor végig azon az oldalon is, ahol később a végállomás tárolókapacitása működött. Ha ez a házsor a nyolcvanas évtized fordulója környékén került csak lebontásra (mondjuk, a Palotaváros nagy részével egyetemben), akkor kérdés, hol és hogyan működött - legalább az első öt évben körülbelül - a Jancsár közbéli belső fordulóhely parkolóalkalmatossága. Talán a Balatoni út mentén vagy túloldalán állomásozhattak a pihenő autóbuszok.

Előzmény: HumbiZozo (30494)
HumbiZozo Creative Commons License 2024.03.29 0 1 30494

Az alábbi oldalon több év légifelvételéből lehet csemegézni, akár a '60-as évekig visszamenőleg:

https://www.fentrol.hu/hu/

Ha érdekességet keresel ebben a témában, akkor nagyon javaslom. Egy területről akár 5-10 évente is készülhetett felvétel, így a változások is nyomon követhetők.

Előzmény: MZN-717 (30493)
MZN-717 Creative Commons License 2024.03.29 0 2 30493

FélOFF

 

Az imént rátaláltam FÖMI-nek a 2000-ben készült légifelvételeire. Érdemes fehérváron (meg akár Dunaújvárosban) körbenézni hátha felfedeztek rajta ma már alig vagy egyáltalán nem látható végállomási fordulókat. 

https://josm.openstreetmap.de/mapsview?entry=F%C3%96MI%20orthophoto%202000


De amiért beküldtem az a Jancsár utcai decentrum. A ma is ismert Jancsár utcai decentrum még nem létezik, de ezen még tisztán látszik a régi decentrum helye, tárolója és "szigetei". (Ha már régebben téma volt, hogy mi hol volt.)

Jó időutazást! Ha valami érdekeset találtok, ne tartsátok magatokban! :)

 

ON

Buszos2007 Creative Commons License 2024.03.28 0 0 30492

KHA-780 le térdelt. C tengely bal oldalán kerékagy cserére vár. 

Buszos2007 Creative Commons License 2024.03.28 0 2 30491

Fehérvár helyire érkezett kettő vadonat új iveco streetwaj és 2 darab használt urbanway

D 20 Creative Commons License 2024.03.28 0 0 30490

Ott is tartalék volt, már itt is az.

Előzmény: f_k (30478)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!