Keresés

Részletes keresés

_Nyuszi Creative Commons License 2020.06.01 0 1 20163

Jól tudod. A másik Almásfüzitőn pedig D55.

Előzmény: Törölt nick (20162)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.01 0 1 20162

Alcatel Elektra 1, ha jól tudom

Előzmény: A HÉV-es :D (20161)
A HÉV-es :D Creative Commons License 2020.06.01 0 0 20161

Sziasztok! 

 

Almásfüzítő állomáson milyen berendezés van ? 

r1232 Creative Commons License 2020.06.01 0 0 20160

Munkagép nem körültekintő vezetése..

Előzmény: schlumberger (20159)
schlumberger Creative Commons License 2020.06.01 0 0 20159

Ezen a képen mi történt a jobb oldali oszloppal?

Előzmény: siófoki35 (20158)
siófoki35 Creative Commons License 2020.06.01 0 1 20158

Pusztaszabolcs és Iváncsa állomások FM2525 (~fényjelzős SH) készülékei tavaly nyáron, még a leszerelésük előtt.

 

https://siofok35.blog.hu/2020/06/01/oreg_biztberek_alkonya_szabolcs_fele

segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.05.29 0 1 20157

De az a szürkezóna.

Előzmény: V43 1359 (20156)
V43 1359 Creative Commons License 2020.05.29 0 0 20156

Max. városállam. :-)
Én ismerek más privátokat is, akik nem szívatják magukat. :-)

Előzmény: segélyvonókészülék (20155)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.05.29 0 0 20155

A Wien AG. az, nem? :) 

A gyesev is kikapcsolja.

Előzmény: V43 1359 (20154)
V43 1359 Creative Commons License 2020.05.29 0 0 20154

" A privátok nem kapcsolják ki. "

 

Akkor én ezek szerint állami lettem? :-)

Előzmény: segélyvonókészülék (20153)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.05.28 0 2 20153

Mi kikapcsolt etcs-vel megyünk (a 118-as vonal az egyetlen ilyen az egész országban).

Az "állandó lassúmenetkimutatásban" (La) benne van, hogy nem működik az etcs, de vasútvállalati döntés szerint maradhat bekapcsolva.

A privátok nem kapcsolják ki.

Egy vasútvállalati rendelkezés kérdése az egész.

 

Amúgy a határponttól nyugatra abszolut inaktív a rendszer.

 

Illetve, ha nem tévedek, a magyar L1 bármely jelzőnél fel tud venni NTC-ből (level nullból) L1-be, az osztrák ezt nem tudja. Csak a dedikált belépési pontokon.

 

Amúgy szuper lehet a határátmeneti koordináció, ha még ezt sem tudja a két fél egymással leegyeztetni. Ennyi év alatt sem (10+ már, ugye?).

 

Ahogy én olvastam, a L1 már nem lesz aktiválva az Ostbahnon.

Előzmény: Törölt nick (20150)
Steve2020 Creative Commons License 2020.05.27 0 0 20152

Egyébként a MÁV szabványból a szög látszik! Szóval elég lenne 3 oldalról kb merőlegesen, mintha egy 3 nézeti műszaki ábrázolás lenne.

 

Üdv, BI

Előzmény: _Nyuszi (20148)
Steve2020 Creative Commons License 2020.05.27 0 0 20151

Üdv!

 

Ha olyan a kép, hogy pl. látszik a lencse "függőleges" széle, mondjuk oldalról akkor az a szög megkapható, persze nem igazán műszaki a megoldás de rajz nélkül ezt lehet tenni.

Köszönöm a segítséget előre is!

 

BI

Előzmény: _Nyuszi (20148)
Törölt nick Creative Commons License 2020.05.27 0 0 20150

"L0 az L1 helyett, aztán hirtelen mégis L1 (sztem rendező felé pont fordítva L1->L0 kéne) és el is durrantja a levegőt."

Konkrétan hol, melyik balíznál? Mert igen csak hosszú az a vágányút, s kis támpont jó lenne.

"ugyaninnen kifelé, vonat:

jelzőnél L0, létra (L1->NTC vagy marad NTC-ben helyett). szerencsére most nem ment el a levegő, de azért meg kellett állni, magamban magamnak elmondani a megfelelő varázsszavakat, aztán hajts."

 

Miben indultál ki? STM-PZB? Mert akkor teljesen normális, ha annál a balízcsportnál áttesz L0-ba, tekintettel arra, hogy a magyar oldalon a L1/EVM/L0 a prioritási sorrend, PZB nincs benne (gondolom hidegről élesztett ETCS-es géppel mentél ki, ezért ki tudtad választani). Egy ilyen kihaladásnál szépen áttesz L0-ba, s az osztrák oldalon pl. Nickelsdorf bejárata áttehetne STM-PZB-be. Alapvetően a magyar oldalon a jelenlegi működés azt feltételezi, hogy az osztrák oldalon van működő ETCS L1, de ismeri mindenki a történetet, hogy lekapcsolták, nem tartják karban stb. Csak egy dolgot jól elfelejtettek, erről valami egyeztetést lefolytatni a magyar féllel, hogy kérem szépen a továbbiakban nálunk nem üzemel az L1, és kérnénk az átprojektálást eszerint, mert nehezített a határátkelés a jelen formában bekapcsolt ETCS fedélzettel. Miután ezt az ÖBB nem tette meg, a MÁV saját kontóra és felelősségre nem fogja átprojektálni Hegyeshalmot, mert mi van, ha idő közbe az osztrák fél mégis valamit akar kezdeni a dologgal, s feltámasztaná. Másik megoldás, hogy az ÖBB tegyen a saját oldalára szintátmenet balízcsoportot, ahova szeretne, aztán áttesz téged STM-PZB-be.

 

Egyébként az érdekelne, hogy egy igen csak foghíjasan működő pályaoldallal rendelkező vonalszakaszon az ÖBB miért engedi bekapcsolt ETCS-szel közlekedni a vonatokat?

Előzmény: kopaszsop (20144)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.05.27 0 1 20149

Úgy néz ki hogy megállt a LEU a bejárati jelző balízcsoportja alatt. Egyébként minden úgy működött, ahogy annak működnie kellett.

 

A kijárati irányban ha jól látom a VCS1-en keresztül jártál ki, mindent jól olvasott a mozdonyod...

 

A hegyesi rendező nincs kiépítve, viszont bejárati irányban a váltókörzetben L1 felügyelet alatt van a vonat, és ha nem abban érkezel, akkor be is léptet a bejárat után 120 méterrel.

Persze ha nem működik a LEU, akkor menetengedély híján a szintváltáskor trip lesz.

A rendezői bejárat magasságában kiléptetne EVM-be vagy L0-ba (ohne EVM esetén).

 

A kifele irány meg jó bonyolult, balízok tele feltételes és feltétel nélküli szintváltásokkal. Ha Rajka felé mész EVM kell, ha Nickelsdorf felé akkor PZB, ha meg L1-ben jöttél a személy felől, akkor maradjon a vonat L1-ben, de van olyan szcenárió hogy L0-ban kötsz ki (feltéve ha nincs EVM-ed, és szerintem te pont ezt élted át).

Emlékeim szerint a Nickelsdorfi bejárat átléptet PZB-be, ha addig nem tetted volna át kézzel.

Előzmény: kopaszsop (20144)
_Nyuszi Creative Commons License 2020.05.27 0 0 20148

Van egy dőlése, ahhoz szögmérő kellene.

Előzmény: Steve2020 (20147)
Steve2020 Creative Commons License 2020.05.27 0 0 20147

Szia, de szuper vagy, pontosan!

 

Hozzáférhető ilyen valahol vajon? 

Arra nem szívesen kérlek, hogy 3 oldalról fényképezd le és

1 jellemző méretet adj meg légyszi.

De ha megteszed örömmel veszem.

 

Én "nagy" bizber fan vagyok, inkább ami a jelzők oldalát érinti, de látom, hogy itt a fórumon vannak szakmabeliek is, vagy legalábbis nagyon

elmélyült rajongók.

 

Anno mi fejlesztettünk MÁV jelző csomagot a TRAINZ-hez mint HOTTRAINZ team. 

 

Ha én Neked tudok segíteni valamiben szólj!

 

Köszönettel

B. Istvan

Előzmény: jampusz (20146)
jampusz Creative Commons License 2020.05.27 0 0 20146

Erre gondoltál?

Előzmény: Steve2020 (20141)
Steve2020 Creative Commons License 2020.05.26 0 0 20145

Nagyon köszi!

 

Lehet nem fogalmaztam elég pontosan, pont a tartó kellene, de köszi!

:-)

Előzmény: _Nyuszi (20142)
kopaszsop Creative Commons License 2020.05.26 0 1 20144

effektíve kecses mén hengeres merev teste nem történt.

 

egy hirtelen változás miatt ma volt szerencsétlenségem oda-vissza lepróbálni.

 

rendelő 9, befelé, gépmenet:

L0 az L1 helyett, aztán hirtelen mégis L1 (sztem rendező felé pont fordítva L1->L0 kéne) és el is durrantja a levegőt. forgalmistának fogalma sincs, milyen mondato(ka)t kéne elmakognia. mind1, magamban elismétlem a helyes szavakat, beinteget a bakter

 

ugyaninnen kifelé, vonat:

jelzőnél L0, létra (L1->NTC vagy marad NTC-ben helyett). szerencsére most nem ment el a levegő, de azért meg kellett állni, magamban magamnak elmondani a megfelelő varázsszavakat, aztán hajts.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20143)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.05.26 0 0 20143

Három éve ősszel meg lett csinálva az AS1904 illetve a bejárati jelzők, le is lett tesztelve gépmenettel Hegyes-Nickelsdorf között. Nem tudom hogy azóta történt-e ott bármi, bár azt hallottam hogy nagyobb energiákat fektetnek azóta az üzemeltetésbe is.

 

Előzmény: kopaszsop (20138)
_Nyuszi Creative Commons License 2020.05.26 0 0 20142

A foglalat Ba20s, ha ez érdekel. A tartó műanyagról szvsz nincs nyilvános rajz.

Előzmény: Steve2020 (20141)
Steve2020 Creative Commons License 2020.05.26 0 0 20141

Üdv Mindenkinek!

 

Kérném, hogy ha valakinek van infója a MÁV fényjelzőkben alkalmazott égő foglalatokról (rajz, tipus stb.) jelezze felém.

A MÁV szabványban (Fényjelző lámpafej) nincs, itt a fórumban van egy remek 4 évvel ezelőtti kép, de a 3D modellezéshez sajna kevés.

(Már gyakorlatilag kész a teljes jelző csak ez kellene! :-)

Steve2020 Creative Commons License 2020.05.26 0 0 20140

Szia, pár éve tetted fel ezt a képet, de csak most bukkantam rá, mert éppen a MÁV-os fényjelzőket modellezem 3D-ben.

és nincs infóm az égő foglalatokról, esetleg tudsz valami közelebbit róluk, típus, rajz stb.

Köszönettel!!

Előzmény: V46 021 (18987)
Steve2020 Creative Commons License 2020.05.26 0 0 20139

Alsóörs, bal oldalon az egykori veszprémi kiágazás.

Előzmény: CsP50k (17940)
kopaszsop Creative Commons License 2020.05.25 0 0 20138

urak,

etcs-n is reszeltek huggyos rendezőben? vagy ha júniusban (vezénylés szerint párszor) arra járok, majd megint teszteljem a forgalom nagy örömére?

pista88 Creative Commons License 2020.05.22 0 0 20137

Régebben találtam néhány képet Mátészalkáról (nem tudom, ki készíthette), meg van a közbenső váltókörzet kezelőkészüléke, meg az egyik toronyról néhány kép. A toronyban vasgombos van.

53FLIRT41 Creative Commons License 2020.05.22 0 0 20136

Es a kezdo- es vegponti jelzoket dominorol kezelik (ha jol ertettem, a valtoallito tornyokban)? 

Előzmény: Divrotcé (20135)
Divrotcé Creative Commons License 2020.05.21 0 0 20135

A lényeg: Van egy hagyományos SH, alakjelzőkkel, tológombos irodákkal.

 

vagy mindentudó úr legújabb önellentmondásai:

 

A lényeg: Van egy hagyományos SH, alakjelzőkkel, tológombos irodával.

 

Előzmény: Divrotcé (20134)
Divrotcé Creative Commons License 2020.05.21 0 0 20134

Tessék itt egy kis vizuális anyag:

 

MTI (még festékszagú):

https://archivum.mtva.hu/photobank/item/MTI-FOTO-YUhlUkhPZkZNa2dxRGwwQllBZHVBeHR2K1VCU3hramVKOTFQKzFWalAvaz0

 

Fortepan:

http://www.fortepan.hu/?image_id=99520

Itt az állomás, és a berendezés átépítés alatt, a váltók már helyszíni állításúak. (Avagy mire megépült az új, nagy állomás, eltűntek a fekete vonatok...)

 

A lényeg: Van egy hagyományos SH, alakjelzőkkel, tológombos irodákkal.

 

Az állomást átépítik, a szigetperonok végénél új közbenső váltókörzet létesítenek.

A közbenső váltókörzet jelfogós berendezést kap, a váltók motorosak, a forgalmi irodából kezelhetők lemezpultról (a jelzőikkel együtt).

Az állomás két vége marad SH a tológombos rendelkezőkészülékével együtt, csak az alakjelzőket fényjelzőkre cserélték.

 

 

 

Előzmény: 53FLIRT41 (20132)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!