Keresés

Részletes keresés

spacc Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1002
az "árnyékolt"
Előzmény: drnyulas (1000)
TAC Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1001
A gyártás precizitásán és a felhasznált műanyagon is sok múlik! Meg lehet csinálni jóra és kontakthibásra is. Az eredeti Eichmann vagy a WBT koppintás nem véletlenül kerül annyiba (na meg a highendben "megszokott" haszonkulcs...)
Előzmény: spacc (999)
drnyulas Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1000
De arra válaszolj, hogy terméketek a Kimber PBJ az árnyékolt é, avagy nem?
Előzmény: spacc (997)
spacc Creative Commons License 2007.02.13 0 0 999
wow!
Így már bizti, hogy elöbb utóbb kell valami csodaszmötyi a jó kontakthoz.... :))))
Előzmény: TAC (998)
TAC Creative Commons License 2007.02.13 0 0 998
Előzmény: spacc (994)
spacc Creative Commons License 2007.02.13 0 0 997
áááá....  tudod nem akarom a rencerem felbontását tovább fokozni, így maradéktalanul élvezhetem a zenét......  :)))
Előzmény: drnyulas (996)
drnyulas Creative Commons License 2007.02.13 0 0 996
Kimber PBJ?
Előzmény: spacc (994)
big-dewil Creative Commons License 2007.02.12 0 0 995
Neked csinálunk olyant is!)))
Előzmény: spacc (994)
spacc Creative Commons License 2007.02.12 0 0 994
"árnyékolt RCA "    .... van esetleg nemárnyékolt?   (na jó, a sötétben mindegyik az nem ér...)
Előzmény: big-dewil (991)
big-dewil Creative Commons License 2007.02.12 0 0 993
Ok. Miko jöxx?)))
Előzmény: tere (992)
tere Creative Commons License 2007.02.12 0 0 992
Na, arra kivi lennék! :))
Előzmény: big-dewil (991)
big-dewil Creative Commons License 2007.02.12 0 0 991

Elkéxültek az árnyékolt RCA átjátszo kábeleink. Bejelentkezésre tudunk kölcsön adni belölük, eccerre max két párat.

Hu baxxa meg! Nem wok kereskedö, csak gyárto... -Mos törlik innejst a beirást???)))

The_BOSS Creative Commons License 2007.02.12 0 0 990
Tessenek átmenni a megfelelő topicba! Az offolásnak itt a vége. A következő nem idevaló hosszászólást törlöm.
opelgeza Creative Commons License 2007.02.12 0 0 989
Nem vagyok meggyozve :)
Ez a frekvenciafuggo jitter dolog is erdekes lehet... pl. hogy hogyan fugghet ez a programtol? Meg az interface-tol sem (ASIO, Kernel streaming, WAVE API, stb.) ertenem.
Ha valaki meg tudja merni, szoljon, en benne vagyok :)
Kinek mi a hatar, en teljesen jol erzem magam a konfiguracioval (de legalabbis tudom hogy nem az eleje a leggyengebb a lancnak, ami remelhetoleg hamarosan megoldodik), leszamitva persze hogy tudom hogy van jobb is. Nalam a CD be sem volt kapcsolva azota, hogy megvettem az EMU-t.
Annak hogy ki mire hasznalja a gepet, dolgozik es kozben hallgat-e zenet, annak azert sok koze nincs ahhoz, hogy jol szolhat-e a szamitogep alapu forras vagy sem. Szerintem.
Előzmény: TAC (988)
TAC Creative Commons License 2007.02.12 0 0 988
Annyira talán nem OFF, hiszen sok szó esett már itt a számítógépes zenehallgatásról.

Egy dolog (számomra most már) teljesen biztos: a lejátszó programoknak éppúgy megvan a maga jól felismerhető hangelszínező hatásuk, "sajáthangjuk", mint bármely hifi-komponensnek. Van hangminőségük is - pl. az egyik jobban, a másik kevésbé "hallgatható".

Éppen ilyen jellegű különbség van az előre kicsomagolt (veszteséges vagy nem, ez nem sokat számít) tömörített file és a PCM kódolt file lejátszása között. Nem szólnak egyformán. /Akkor sem, ha mindkettő USB háttértárolón van./

Az IrfanView által kiadott hang tiszta, dinamikus és kevésbé széteső lényegében bármi máshoz képest. Elsőre dinamikátlannak és sávhatároltnak tűnik, aztán több zenét meghallgatva változik a vélemény. Ezt hogyan éri el? Fogalmam sincs és úgy gondolom, először azt kellene kikutatni (nem nekünk...), miért szól minden egyes lejátszó szoftver másképp...
"Elfogadható" magyarázat nagyon sok, a hifiben mindennapos jelenségre sincs. Inkább csak olyasmi, amit már annyiszor elismételtek, hogy sokan hajlandók hinni is benne.
A fixpontos, bithelyes adatküldés nyilván jó dolog, csak aztán kérdés, melyik hangkártya mit kezd vele. Tudtommal ilyen az ASIO és a "Kernel Mapping" eljárás is. Mégis biztonsággal fel lehet ismerni, melyik van beállítva. Ha másról nem, a tónus változásáról.

Nem kizárt, hogy frekvenciafüggő jitter mérésekkel ki lehetne mutatni különbségeket...

A PC hanggal alapból sok baj van, rendkívül nehéz egy elfogadható (úgy-ahogy hallgatható) szintre "feltornázni". Sokat számít a hangkártya, a külső DAC, de ez csak az egyik fele a dolognak. Amíg messze az elfogadható hangminőség alatt produkál, nincs túl nagy jelentősége pl. a lejátszó programnak (se). A másik, hogy sokan elsősorban munkára használják a gépüket. Eközben szó sem lehet igazi zenehallgatásról, szubjektív tesztről pedig pláne nem.
Előzmény: opelgeza (987)
opelgeza Creative Commons License 2007.02.12 0 0 987
En altalaban foobar-t hasznalok vagy a sajat magam altal irt lejatszo/felvevo programocskat. A kimenet mindig ASIO (EMU 1820m kozvetlen routolva az egyik kimenetre). A PC siman a szonyegen all es nem huzok ki semmit a gepbol.
Mindket SW eseten tudom hogy a kimenet bithelyes. Formatum szinte mindig APE v. FLAC, nem kicsomagolva, hanem on-the-fly. (Kenyelem. Legtobbszor arra is alig jut idom hogy nyugodtan leuljek, igy akkor inkabb nem kihuzgalom a kabeleket, hanem behozunk egy-egy pohar bort meg kis sajtot, ilyesmi :))

Nem tudom, mi kulonbseg lehet ha mondjuk elore kicsomagolom oket.
Tomoritettbol nyilvan nagyobb a processzorterheltseg (1-2% helyett max 5-10% cool'n'quiet minimum speed-nel).
Ha elore ki van tomoritve, akkor meg nagyobb a hdd terheltsege.
Mindketto megrangathatja egy kicsit a tapot, esetleg, egyik igy masik ugy.

Az en altalam irt szoftver tekintelyes mennyisegu bufferen kereszul viszi az adatokat sokszori masolgatas utan, a foobar ennel kisebbet hasznal ha jol sejtem. Kulonbseget nem hallok koztuk, es ennek hatasaban mar igazan ketelkedem amig valaki elfogadhato magyarazatot nem ad ra.

Szoval, az a helyzet, hogy ha a hangkartyahoz ugyanaz a bithelyes info jut el mint ami a vinyon van, en nem nagyon hiszek az "X program hangjaban". Azt viszont megneznem, hogy az irfanview+mondjuk a windows mixere mit csinal az adatokkal (kiveve ha kezel valami rendes driver-t, ezt nem tudom).

Ja persze es olcso hangkartyanal bejon az automatikus resampling is, mert ezek szinte mindegyike fix 48khz-en fut, aztan ilyen v. olyan minosegu konverzion megy at a szerencsetlen CD hangja. Szoval igen, itt mar lehetnek kulonbsegek.

Huu, egyebkent ebben a topicban ez eleg off.
Előzmény: TAC (983)
Koscso_Ferenc Creative Commons License 2007.02.12 0 0 986
Abban természetesen igazad van, hogy a mai felvételek többségében a zenészek a studióban nem egyidőben játszanak és ez bizony hallható, sokkal életszerűbbek a koncerten felvett anyagok, mert ott muszáj együtt zenélni. Ezért szoktam rá a zenei DVD-k PCM hangjának hallgatására mostanában, ott sokkal kevesebbbet variálnak a producerek a felvételen.

Ámde hogy van az hogy régi 78-as vagy mono felvételek amik technikai értelelmben szinte hallgathatatlanok mégis sokszor nagyon erős emócionális hatással bírnak?

Az agykutatás lehet tényleg messze van még a válaszoktól, de mindenestre legalább az útra rátalált hiszen azzal is foglalkozik, hogy a zene milyen hatással van ránk, mik a hatásmechanizmusai. Szemben a műszaki tudományokkal, amik még csak a hangig jutottak el és nem is nagyon látszik olyan irány, ami a hangtól a zene felé vezetne.
Előzmény: TAC (985)
TAC Creative Commons License 2007.02.12 0 0 985
"az az emócionális hatás sok esetben nem függ össze szorosan a reprodukció minőségével"

Dehogynem:-)))
Persze mást ért a minőség fogalmán egy mérnök, mást egy erősen technicista szemléletű hifista és mást egy zenehallgató. Az agykutatás pedig nagyon messze áll még attól, hogy az álláspontokat közelíteni lehessen.

Azért figyelemreméltó, hogy ezek a jónak ítélt régi felvételek koncerttermet is "láttak", sőt a szólamokat is egyszerre rögzítették a szalagra...
Előzmény: Koscso_Ferenc (896)
TAC Creative Commons License 2007.02.12 0 0 984
Tetszik ez a "maga módján" és az "Úgy-ahogy kivédhető" is :-))

Mert a hajtások többsége a fenti, nagyon találó megfogalmazás szerint van megcsinálva. Tehát nem egészen mindegy, milyen tartományba esik a hiba. Még a "wow / flutter" megkülönböztetés is csak durva megközelítés.
1khz-es mérőjel stabilitásának keskenysávú spektrumanalizátoros vizsgálatát tudnám ajánlani. Ez már tökéletesen kimutatja, mi a bibi a legtöbb direktdrájvval.
Előzmény: tere (968)
TAC Creative Commons License 2007.02.12 0 0 983
Nos, mivel sokan biztosan PC-n hallgatóznak, lenne ehhez egy-két megjegyzésem.

Régi tapasztalatokról van szó, amelyek megerősítést nyertek. Egy rokonom kérdezte, hogy milyen szoftvert ajánlanék neki hang lejátszására? /Mert füle neki is van és hallja, hogy nem egyformán szólnak../

Kérdés, hogy különféle olcsó hangkártyák mennyire alkalmasak a minőség megítélésére? A tévedést talán kizárja, hogy többféle eszközön is következetesen hasonló irányú különbség mutatkozott.
Minőségi rangsort felállítani rendkívül nehéz. Egyik kutya, másik eb, de az biztos, hogy nem ugyanabból a fajból valók... vagy csak egy igazán jó hangkártya, jó külső DAC hiányzik? Még az "etalon" is ugyanaz maradt, amit 3-4 éve találtam, pedig kipróbáltam minden jóhírű programot. Megvannak ennek is a bajai (ha valakit érdekel, részetesen leírom), de viszonylag egységes és mégis artikulált tud maradni, ráadásul (nekem ez nagyon fontos) enyhébb a "digitális mellékíze" a többinél. Ennyit számít a szoftver...!

A foobar hangját már alapból furának hallottam és a "kernel streaming" bár javít rajta, nem tesz csodát. Kár érte, mert jól kezelhető, stb...

A poénok a végére maradnak:
1. Az "etalon" három éve nem más, mint a képnézegetőként közismert IrfanView. A Total Commanderrel kitűnően együttműködik. A kényelmi funkciókat (playlist...) legjobb elfelejteni. Valamit valamiért... Aki ennél is egyszerűbb hanglejátszót csinál, biztos, hogy csal.
2. A régi verziót hirtelen nem találtam, de a letöltött 3.98-as kb úgy viszonyul a Win Médialejátszójához mint a 3 évvel régebbi változatok - W98 alatt. Ennyit az auditív memória megbízhatatlanságáról...
3. Talán fölösleges itt kihangsúlyozni, hogy az internet-kábel kihúzása, a monitor kikapcsolása, a 230V-os dugó iránya mit számít és az se mindegy, mire helyezzük a számítógépet...
4. A veszteségmentesen tömörített hang file-t is érdemes kibontani és csak aztán lejátszani.

Előzmény: opelgeza (850)
hangzatos Creative Commons License 2007.02.11 0 0 982
Örömmel tudatjuk, a Bodoraudio új helyre költözött! Új címünk Bp., 5, ker., Vámház krt., 4, 1, em. 9. Az új helyen ezen túl, rajtunk kívül, a Parabox, az ESL audio,és a Godina audio is megtalálható. Nyitva tartás: H-p-10-18-ig, sz: 10-14-ig Minden érdeklődőt szeretettel várunk.

spacc Creative Commons License 2007.02.07 0 0 981
miwa???  he?
Előzmény: tere (980)
tere Creative Commons License 2007.02.06 0 0 980
:)))) olvass vissza :)))) DE VAN, DE VAAAAAAN TE #&@%"+@#˘ :))))))))))))))))))
Előzmény: Törölt nick (978)
gabocza1 Creative Commons License 2007.02.06 -1 0 979
Ehhez mit fűzhetnék hozzá...
Előzmény: Törölt nick (978)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.06 0 0 978

"Audio-kultúra
Szerkesztői jegyzetek.
(Másság.) Legutóbbi jegyzetemhez kivételesen politikai témát választottam. Írásom némelyeknél tetszésre, másoknál visszatetszésre lelt, utóbbiak úgy vélik, suszter maradjon a kaptafánál, DL pedig a hifinél (ami még mindig jobb, mint amikor azt szuggerálják, hogy vonuljak vissza tőle). Véleményüket íme, méltányolom, a mai napra rendelt evangyéliom ismét tökéletesen politikamentes lesz. Csupán a címszót kölcsönöztem a politikai életből. Manapság gyakran értekeznek arról, hogy meg kéne tanulnunk elviselni a másságot, eltűrni a miénkétől eltérő öltözéket és viselkedést, nézetet és világnézetet, tudást és tudatlanságot, hitet és hitetlenséget. A közéletben ezt eddig nem nagyon sikerült elérni.
Mi azonban, hifisták, ugyanahhoz a szerzetesrendhez tartozunk és ugyanazokat a parancsolatokat követjük. A High Fidelity így hát a Türelem és Megértés szinonimája (miként ezt védőszentünk, Azthiszi Szent Tolerancia tanította). Tőlünk távol áll a bántó személyeskedés.
Avagy látott már valaki valaha is olyan hifistát, aki ócsárolta volna az ő fele- és zenebarátját? Mondjuk azért, mert (hadd törjem a fejem, annyira nehezemre esik még csak példát találni is rá; megvan:) azért, mert a Másik nem a szimfonikus muzsikát szereti, csak a populáris zenebonát - vagy viceverza? S ha már komolyzene: kigolyóztak-e bárkit is az úri társaságból, csupán, mert az Öt És Feledik Szimfóniát nem az arisztokratikus Herbert von Klimperer, csupán a plebejus Bernard Hajtincs vezényletével hallgatja? S ha már popzene: megvertek-e bárkit is azért, mert oly mélyre alacsonyodott, hogy (mondjuk) azért a szerencsétlen Jaj De Peches Mode-ért rajong, ahelyett, hogy ő is az isteni Pimf Floydnak hódolna? Hihető-e (természetesen nem hihető, de hát ez csak egy szónoki kérdés), szóval, hihető-e, hogy az analóg- és a digitálpárti hifista kölcsönösen süketnek bélyegezze a másikat? Hogy valaki egy Roksan Xerxes birtokában lepocskondiázná nemcsak a Linn Sondeket, de annak híveit is? Vagy hogy egy Sondek-tulajdonos csúfondáros kifejezéseket engedne meg magának mindazokkal szemben, akiknél "nincs Linn a láncban"? Hogy valaki gúny céltáblájává vált volna, pusztán mert idegenkedett a különépített elő-. közép- és végerősítőktől, és inkább megalkudott egy tetszetős és könnyen kezelhető receiverrel (vagy éppen hifi-toronnyal)? Elképzelhető-e, hogy valakit becsületsértő kifejezéssel illessenek, csupán azért, mert nem hajlandó mindent alárendelni a Barázdákból Kihozandó Információnak, s képes lealacsonyodni holmi praktikus automata lemezjátszókhoz?
Nyilván nem képzelhető el. Tessék elmenni a bíróságra, és megvizsgálni az aktákat. Ki fog derülni, hogy High Fidelityből kifolyólag még soha senki nem ment perre senkivel. Arra a kérdésre, hogy "perben-haragban áll-e a vádlottal?", még soha sem válaszolták, hogy "igen, mert pocsék japán hangdoboza van, és mégis azt képzeli, hogy jobb az én angol dobozomnál". (Utóirat Arany Jánostól: "De hol is akadna ügyvéd/Ki a fülemüle füttyét/Manapság felvállalja?")"
(Hifi Mahazin, 1991/1)
_Fefe__ Creative Commons License 2007.02.06 0 0 977

Emberek, mi van itt, szerte az Audioland topikokon? Az offtopic engem nem zavar, de régen errefelé nem volt divat az egymásnak beszólogatás... (vagy legalábbis ritkább volt :)

 

ceruza_elemér Creative Commons License 2007.02.06 0 0 976
Biztosan tudod (hiszen annyi mindent jobban tudsz), mit szoktak mondani a sakkozók, ha beleszólnak a partijukba?
Előzmény: Linn Sondek (975)
Linn Sondek Creative Commons License 2007.02.06 0 0 975
Hadd el Feri, egy féltartós R6-ért dinamikusan értelmetlen akár egy bitet is elvesztegetni...
Előzmény: Koscso_Ferenc (974)
Koscso_Ferenc Creative Commons License 2007.02.05 0 0 974
Akar a fene meggyőzni bármiről is, csupán leírtam egy másfajta megközelítést - amit például tudományos kutatások is alátámasztani látszanak és ami alapján meg lehet érteni, miért nem szól egy zene két embernek szinte soha egyformán, hiszen pontosan arról beszélek, ahány ember, annyiféle prioritás. Azt persze nem gondoltam volna, hogy a japán és az amerikai agykutatók is gyanúsak lesznek a végén, mint a támogatóim, de hát ebben a mai világban minden lehetséges. Valószínűleg a "terjengzős megfogalmazások" vagy az érvelés helyett jobb lenne tényleg a "hüje vagy wazze" vagy valami hasonló tömör megfogalmazást használni. Végül is minek egy álláspontot elmagyarázni amikor egyszerűen ki is lehetne nyilatkoztatni.
Előzmény: ceruza_elemér (973)
ceruza_elemér Creative Commons License 2007.02.05 0 0 973

Tényleg nem értem mi a problémád, egyáltalán nem vontam kérségbe, hogy értelmesen írsz. Én nem ott látom a prioritásokat ahol te, és kétségtelen máshogyan is fogalmazunk, Én a saját véleményemet fogalmazom meg, te megpróbálasz támogatókat szerezni pl. japán és amerikai agykutatók személyében, és talán nehezen viseled, ha más véelményekkel ütközöl. A terjengzős megfogalmazások legalábbis nekem ezt sugallják.

Szívesen elnézést kérek azért, amiért elírtam a nevedet, én ezt fordított esetben szó nélkül hagytam volna, nem hiszem, hogy ezt sértésnek kellene tekinteni.

Előzmény: Koscso_Ferenc (927)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!