Teljesen amatőr és kezdő kérdés, de ti biztos tudtok rá válaszolni. Találtam egy "alap" put-put hajó építési videót a youtubon, lent belinkelem. A "kazán" tömítéséhez szerintetek a kétkomponensű epoxi gyurmaragasztó megfelelne? (Azért szeretnék a gyerekekkel ilyet csinálni az sry-féle gumihajtású helyett, hogy legyen egy kis fizika is a dologban. Tudom, hogy a gumi meghajtásban is van, de ez "viccesebb".)
A másik, hogy nincs valakinek vázlatrajza a Lajta főbb méreteiről? Ha az első terv beválik, szintén a gyerekkel csinálnék egy egyszerű gőz modellt, ahol paradicsom pürés konzervdoboz lenne a "kazán", és az pont passzolna, mint a Lajta lövegtornya. Szóval Lajta méretek vannak valakinél? (Nem akarom túlsiplázni, úgysem lesz pontos modell, de egyszerűbb készből dolgozni, mint mindent kitalálni.)
A harmadik, hogy hol kapok 2-3 mm-es rézcsövet? A Lajta "reaktív" hajtású lenne, a paradicsomkonzerv alá betett teamécses forralná a vizet, és a kiáramló gőz hajtaná a hajót. Emlékszem, gyerekkoromban volt ilyenem (akkor még tollbetétet használtunk, de hol van már fém tollbetét?), és imádtam vele játszani.
És a negyedik, végképp "ámátőr" és gaz kérdés: ha nem sikerül vízzárónak ragasztani a hajótestet, akkor egy PUR-habos kifújás segít?
Nekem mindig azt mondtak, hogy elso hajonak egyszerut kell valasztani, ugyhogy en inkabb valami testesebb naszadot vennek, vagy epitenek. Rengeteg szep es egyszeru hajo van a regi modellezes magazinokban. Illetve ha meg egyszerusitunk akkor elsore egy tolohajot is be lehet vallalni, ami belathato ido alatt elkeszul es ott raerez az ember arra, hogy mennyi energiat tud beletenni. Nezd meg a sryforum.atw.hu oldalon a motoros hajok temat, nagyon jo leirasok vannak.
Ebben szeretnék segítséget kérni,ez a makett egyáltalán alkalmas lenne rá,ill.az elektronika beépítésében is szeretném a tanácsotokat,segítségeteket kérni.
Én a felépitményeket 1.5mm-es réteges lemezből készitem .Levágtam a megfelelő méretű lemezt de a hosszra ráhagytam .Utánna kivágtam a parancsnoki kabin alsó-felső viszintes bordasablonját ,majd keresek olyan méretű melegithető anyagot jelen esetben a kisebbik páka volt az ami megfelelt a rádiusznak és a kissé beáztatott rétlemezt azon hajlitom meg a kivánt méretre ,majd csipeszekkel rögzitem a kivágott formályú sablonra és azon hagyom megszáradni .
Majd méretre munkálva lehet a helyére ragasztani .Még egy jótanács, hogy az se rossz dolog ha a vizből kivéve letörölve , celluxal a külső oldalt beszoktam ragasztani és akkor kisebb az esély arra hogy bereped a hajlitásnál az anyag .Ez általában keskeny dolgoknál szokott előfordulni .Pl. orr vagy fartükör készitésénél .