Ezer éve nem írtam Index autós fórumba, mert nincs elég időm sem szerelni, sem fórumozni. De most muszáj vagyok, mert baja van a saját kocsimnak, aminek ezidáig senki nem jött rá az okára.
Én meg csak XM-et, BX-et meg régebbi mindenfajta kocsitkat javítgattam hobbiból, ilyen "modernet" nem annyira. Így ötleteket, tippeket várnék.
Szóval az alany: Citroën C5 Tourer 3.0 V6 HDI, 2010, 181e km
A probléma a következő: világít a motor hiba lámpa, "Antipollution system faulty" hibaüzenet. A hibakódok, amik rendszeresen visszajönnek: P0402 (Friss levegő mennyisége elvárt érték alatti), P1461 (Utas oldali EGR szelep alapállapota eltér a tanulttól (zárt állapot)).
A hiba mindig akkor jelenik meg (a törlés után az első út alkalmával, indulás után nem sokkal), amikor felengedett gázpedál mellett, majdnem alapjáraton, kis sebességgel (motorfékkel vagy motorfékből alapjáratra váltáskor) gurulok, 650-750 rpm között. Soha nem terhelésen, soha nem olyan üzem állapotban, amikor valóban fontos lenne a beszívott levegő mennyisége. Csak alapjáraton, vagy annak nagyon közelében, és csak menet közben, helyben bármeddig járathatom, adhatok gázt, nem jön a hiba. De elindulás után pár száz méteren beül adja.
Az értékek elég érdekesek: utas oldali léghozam 10 mg/löket alatti, mikozben a lökhárító oldali léghozam 50 mg/löket körüli (ebben az üzemállapotban). A várt léghozamra mindig 1999 mg/löket-et ír (ezt nem is értem). EGR hibánál mindig: a tanult alapállás 3%, az aktuális állás 5%, a várt állás 8% (ez mondjuk nem hiszem, hogy hibakódot kellene adjon, de ha mégis, akkor is miért a tanult alapállás eltérését mondja).
Amit eddig néztem: Diagbox 7.83-om van, ez biztosan nem mutatja élő adatban a légtömeget külön, csak összesítve (de a hibához külön tárolja a két oldalt). Viszont összesítettre hihető értékeket ad. Megcseréltem a két légtömegmérőt, de a hiba nem ment a másik oldalra. Az utas oldalon van a kartergáz bekötve a szívócsőbe a turbó bementi oldalán, ott minden szép és jó, nincs fals levegő szívási lehetősége ránézésre, ahogyan az olajlecsapató környékén is minden szép-jó ránézésre, megrángatva.. Az EGR szelepek a motor tetején, a közösített légtérbe vannak bekötve, szóval bármelyik EGR hibája esetén nem csak az egyik légtömegmérő mérne kevesebbet, hanem mindkettő.
Ha ezek alapján bárkiben bármi felmerülne, szívesen meghallgatnám. Ha a felmerülő dolgot már néztem, csak nem írtam le most, akkor pontosítok természetesen.
Üdv mindenkinek! Eladnám a járgányomat. Ami kimaradt: Van hozzá gyári tetőcsomagtartó. Olajcsere 10-12 ezer kilométerenként. Rendesen karbantartott gép, elvégre ebbe ültettem a gyermekeimet.
Ha jol tudom, a km szamlalo az az abs rol rolja a jelet. Talan ott van valami gond. Valamelyik jelado nem tudom melyik kerekre van rakva . Nalam ugyan ez volt, igaz nem francia autonal, hanem olasz.
Sziasztok! 2002-es c5 egyszercsak nem indult. (Üzemanyag szivattyú nem búgott.) Volt már ilyen probléma, az elmúlt másfél évben kétszer vettem bele bontott BSM-et! Szerelő szerint most a BSI modul az oka. Megpróbálta megjavítani. Indult, járatta, újra indult, így elhoztam. Fél óra használat után, a második indításnál megadta magát. Telefonban azt mondta, piszkáljam meg a modulon a csatlakozókat. Be is indult, visszavittem, de másnap közölte, hogy nem tudja megcsinálni, valószinű cserélni kell a BSI-t, meg esetleg mást is, de ő nem vállalja. Szerintetek hová érdemes vinnem? Vagy vegyek egy bontott modult? Úgy tudom, azt programozni kell. Hol csinálnak ilyet, a szakszervízen kívül?
Az egesz autoban nincs. Nem megy a ventilator. Elviekben a face csoporrban azt mondtak m futes vezerlo modult csereljem. Megrendeltem, aztan kiderul, hogy maga a ventilator is halott, vagy valoban csak a vezerlo adta be a kulcsot
Csak a vezető oldalon nincs fűtés vagy az utas oldalon sincs?Nekem is volt bajom a fűtéssel, de az enyémben a fűtés terelő lamella tengelye tört el a vezető oldalon és állandóan hideg levegőt fújt. A másik oldali rendesen működött. Na, annak a cseréje nem 2 perc.
Sziasztok! Tegnap lettem tulajdonosa, egy Citroen C5 nek. 2,0 dizel. Ugy vettem meg, hogy a fütésem nem jó. Kérdésem az lenne, hogy ez amolyan tipushiba, vagy valami trukk van e hozzá. Illetve hol találom a fütőmotort. 2010es kiadás. Talán még annyit hozzátennék, angliában vagyok, igy jobb oldalt van a kormány, bár ez nem tudom befolyásolja e motor helyét.
Üdv mindenkinek!2012-es c5 kombim jobb oldali visszapillantó tükröm fej része (ez fordul be,amikor lezárom az autót)kilazult,le-fel mozog.hol lehet ezt meghúzni,hogy ne mozogjon.hátha valaki már járt így,és esetleg tud segíteni.előre is köszönöm.
Tudna valaki esetleg c5 2005 höz hársó felfüggesztés henger felujito készletet? Az ő gyürük a porvédő a 10 és tömítés és a 4 és tüskére lenne szükségem
Szisztok.. 2001es 2000 benzinesem van. Tegnap induláskor a kocsi ventillátora egyböl beindult kb 3as erösségen.Szabályozni nem tudom csak a fütést tudom szabályozni rajta. Levettem az akut is de induláskor ugyanez.
Tudnátok segiteni vagy vigyem el elektromoshoz. Köszi...
Nekem egy 2007-es évjáratú C5 ll-es 2.0 HDI 16V kombim van, 190ezer km van benne és kiírta a computer a Particle Filter Additive level too low hibát. Ilyenkor mi a teendő?
Szia! Nem ír semmi hibát, csak azt jelzi, ha nyitva van (Boot open). Manuálisan ki tudom nyitni a záron található kis lukon keresztül belülről bemászva, de jó lenne, ha nem kéne mindig nőgyógyászati műtétet végrehajtani egy nyitásért :)
C5 X7 2012-es 1.6HDI kocsinál akkumulátor töltését úgy tudnám kivitelezni mivel utcán áll az autó, hogy kiviszem az akksit és bent a lakásba feltöltöm. (mostanában alig használom az autót, ezért gondoltam néha nem árt ha feltöltöm) Ilyen esetben mit felejtene el az autó, gondolok itt rádió kódra, vagy esetleg elektromos ablak, központi zár stb.
Illetve ilyen esetben kulcsal zárható az autó amíg nincs bent az akksi?