Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GalloG Creative Commons License 2020.03.14 0 0 17633

Hali mindenkinek, régieknek, újaknak!

 

Ezer éve nem írtam Index autós fórumba, mert nincs elég időm sem szerelni, sem fórumozni. De most muszáj vagyok, mert baja van a saját kocsimnak, aminek ezidáig senki nem jött rá az okára.

Én meg csak XM-et, BX-et meg régebbi mindenfajta kocsitkat javítgattam hobbiból, ilyen "modernet" nem annyira. Így ötleteket, tippeket várnék.

 

Szóval az alany: Citroën C5 Tourer 3.0 V6 HDI, 2010, 181e km

 

A probléma a következő: világít a motor hiba lámpa, "Antipollution system faulty" hibaüzenet. A hibakódok, amik rendszeresen visszajönnek: P0402 (Friss levegő mennyisége elvárt érték alatti), P1461 (Utas oldali EGR szelep alapállapota eltér a tanulttól (zárt állapot)).

 

A hiba mindig akkor jelenik meg (a törlés után az első út alkalmával, indulás után nem sokkal), amikor felengedett gázpedál mellett, majdnem alapjáraton, kis sebességgel (motorfékkel vagy motorfékből alapjáratra váltáskor) gurulok, 650-750 rpm között. Soha nem terhelésen, soha nem olyan üzem állapotban, amikor valóban fontos lenne a beszívott levegő mennyisége. Csak alapjáraton, vagy annak nagyon közelében, és csak menet közben, helyben bármeddig járathatom, adhatok gázt, nem jön a hiba. De elindulás után pár száz méteren beül adja.

Az értékek elég érdekesek: utas oldali léghozam 10 mg/löket alatti, mikozben a lökhárító oldali léghozam 50 mg/löket körüli (ebben az üzemállapotban). A várt léghozamra mindig 1999 mg/löket-et ír (ezt nem is értem). EGR hibánál mindig: a tanult alapállás 3%, az aktuális állás 5%, a várt állás 8% (ez mondjuk nem hiszem, hogy hibakódot kellene adjon, de ha mégis, akkor is miért a tanult alapállás eltérését mondja).

 

Amit eddig néztem: Diagbox 7.83-om van, ez biztosan nem mutatja élő adatban a légtömeget külön, csak összesítve (de a hibához külön tárolja a két oldalt). Viszont összesítettre hihető értékeket ad. Megcseréltem a két légtömegmérőt, de a hiba nem ment a másik oldalra. Az utas oldalon van a kartergáz bekötve a szívócsőbe a turbó bementi oldalán, ott minden szép és jó, nincs fals levegő szívási lehetősége ránézésre, ahogyan az olajlecsapató környékén is minden szép-jó ránézésre, megrángatva.. Az EGR szelepek a motor tetején, a közösített légtérbe vannak bekötve, szóval bármelyik EGR hibája esetén nem csak az egyik légtömegmérő mérne kevesebbet, hanem mindkettő.

 

Ha ezek alapján bárkiben bármi felmerülne, szívesen meghallgatnám. Ha a felmerülő dolgot már néztem, csak nem írtam le most, akkor pontosítok természetesen.

kunzoo Creative Commons License 2020.03.12 0 0 17632

Üdv mindenkinek! Eladnám a járgányomat. Ami kimaradt: Van hozzá gyári tetőcsomagtartó. Olajcsere 10-12 ezer kilométerenként. Rendesen karbantartott gép, elvégre ebbe ültettem a gyermekeimet.

 

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/citroen/c5/citroen_c5_1_8_tendance-15535651

Cymantrene Creative Commons License 2020.03.12 0 0 17631

Gyakori probléma, szaki javítja. Keress vissza a részletekhez.

Előzmény: svedmalac (17629)
tintacska Creative Commons License 2020.03.12 0 0 17630

Ha jol tudom, a km szamlalo az az abs rol rolja a jelet. Talan ott van valami gond. Valamelyik jelado nem tudom melyik kerekre van rakva . Nalam ugyan ez volt, igaz nem francia autonal, hanem olasz. 

Előzmény: svedmalac (17629)
svedmalac Creative Commons License 2020.03.12 0 0 17629

Sziasztok!

2002 C5 2.0Hdi (RHZB) kilométeróra mutatója nem működik reggel óta.

Az lcd kijelzőn megy a számlálás km-ben, de sebességet sajnos nem tudok.

Szhelyen van az autó, nem tudom esetleg van-e valami javaslat, hol és mit lenne érdemes tennem vele?

 

üdv

SySC5 Creative Commons License 2020.03.11 0 0 17628

betq

Előzmény: nukoc (17626)
francecoupe Creative Commons License 2020.03.06 0 0 17627

Benzines? Üzemanyagszivattyú hiba kizárva?

Előzmény: nukoc (17626)
nukoc Creative Commons License 2020.03.06 0 0 17626

Sziasztok! 2002-es c5 egyszercsak nem indult. (Üzemanyag szivattyú nem búgott.) Volt már ilyen probléma, az elmúlt másfél évben kétszer vettem bele bontott BSM-et! Szerelő szerint most a BSI modul az oka. Megpróbálta megjavítani. Indult, járatta, újra indult, így elhoztam. Fél óra használat után, a második indításnál megadta magát. Telefonban azt mondta, piszkáljam meg a modulon a csatlakozókat. Be is indult, visszavittem, de másnap közölte, hogy nem tudja megcsinálni, valószinű cserélni kell a BSI-t, meg esetleg mást is, de ő nem vállalja. Szerintetek hová érdemes vinnem? Vagy vegyek egy bontott modult? Úgy tudom, azt programozni kell. Hol csinálnak ilyet, a szakszervízen kívül?

tintacska Creative Commons License 2020.03.05 0 0 17625

Az egesz autoban nincs. Nem megy a ventilator. Elviekben a face csoporrban azt mondtak m futes vezerlo modult csereljem. Megrendeltem, aztan kiderul, hogy maga a ventilator is halott, vagy valoban csak a vezerlo adta be a kulcsot

Előzmény: BXbandi (17624)
BXbandi Creative Commons License 2020.03.05 0 0 17624

Csak a vezető oldalon nincs fűtés vagy az utas oldalon sincs?Nekem is volt bajom a fűtéssel, de az enyémben a fűtés terelő lamella tengelye tört el a vezető oldalon és állandóan hideg levegőt fújt. A másik oldali rendesen működött. Na, annak a cseréje nem 2 perc.

Előzmény: tintacska (17623)
tintacska Creative Commons License 2020.03.03 0 0 17623

Sziasztok! Tegnap lettem tulajdonosa, egy Citroen C5 nek. 2,0 dizel. Ugy vettem meg, hogy a fütésem nem jó. Kérdésem az lenne, hogy ez amolyan tipushiba, vagy valami trukk van e hozzá. Illetve hol találom a fütőmotort. 2010es kiadás. Talán még annyit hozzátennék, angliában vagyok, igy jobb oldalt van a kormány, bár ez nem tudom befolyásolja e motor helyét. 

Illetve ha nem motor, akkor hol keressem a hibát?

Köszönöm a válaszokat.

Feró 2002 Creative Commons License 2020.03.01 0 0 17622

Üdv mindenkinek!2012-es c5 kombim jobb oldali visszapillantó tükröm fej része (ez fordul be,amikor lezárom az autót)kilazult,le-fel mozog.hol lehet ezt meghúzni,hogy ne mozogjon.hátha valaki már járt így,és esetleg tud segíteni.előre is köszönöm.

nemethlui Creative Commons License 2020.02.17 0 0 17621

Köszi intézem!! 

Előzmény: xmbela (17617)
Cymantrene Creative Commons License 2020.02.16 0 0 17620

Kösz!

Előzmény: xmbela (17619)
xmbela Creative Commons License 2020.02.16 0 0 17619

Lepattintod a rádió 2 oldalán lévő kapcsoló keretét, majd 2 csavar és kint a rádió. Leveszed a fedelét és hozzáférsz a lemezhez.

Előzmény: Cymantrene (17618)
Cymantrene Creative Commons License 2020.02.16 0 0 17618

2002-s C5-ömben a CD-s rádióból nem jön ki a CD.

Van valami trükk, amivel ki lehet piszkálni? Vagy kezdhetem lebontani a középkonzolt alulról fölfelé, hogy hozzáférjek?

xmbela Creative Commons License 2020.02.15 0 0 17617

Ezt nem értem! Megnéztem a serviceboxon, ahonnan a te képed is van és csak az 5-ös számú bilincs van nfp státuszban, tehát a többi rendelhető.

Előzmény: nemethlui (17616)
nemethlui Creative Commons License 2020.02.15 0 0 17616

Sajnos nem forgalmazzák már itt ott elfekvő készletben lehet.. A komplett 360 eu

xmbela Creative Commons License 2020.02.14 0 0 17615

Márkaszerviz nem játszik?

Unix, Bárdi is beszerzi a gyári cikkszámok alapján.

Előzmény: nemethlui (17613)
nemethlui Creative Commons License 2020.02.14 0 0 17614

Ez lemaradt. 

nemethlui Creative Commons License 2020.02.14 0 0 17613

Sziasztok 

Tudna valaki esetleg c5 2005 höz hársó felfüggesztés henger felujito készletet? Az ő gyürük a porvédő a 10 és tömítés és a 4 és tüskére lenne szükségem

Köszi a segítséget.. 

 

francecoupe Creative Commons License 2020.02.14 0 0 17612

Fűtőmotor vezérlés. Jó esetben két tanzisztort kell rajta cserélni.

Előzmény: csipesz1960 (17611)
csipesz1960 Creative Commons License 2020.02.11 0 0 17611

Szisztok.. 2001es 2000 benzinesem van. Tegnap induláskor a kocsi ventillátora egyböl beindult kb 3as erösségen.Szabályozni nem tudom csak a fütést tudom szabályozni rajta. Levettem az akut is de induláskor ugyanez.

Tudnátok segiteni vagy vigyem el elektromoshoz. Köszi...

 

BXbandi Creative Commons License 2020.02.09 0 0 17610

Köszönöm, akkor beszélek a szerelővel.

Előzmény: FeZ_ (17609)
FeZ_ Creative Commons License 2020.02.09 0 0 17609

Fel kell tölteni (vagy töltetni) FAP folyadékkal.

Előzmény: BXbandi (17608)
BXbandi Creative Commons License 2020.02.09 0 0 17608

Sziasztok!

Nekem egy 2007-es évjáratú C5 ll-es  2.0 HDI 16V kombim van, 190ezer km van benne és kiírta a computer a Particle Filter Additive level too low hibát. Ilyenkor mi a teendő?

WietCong Creative Commons License 2020.02.09 0 0 17607

Szia! Nem ír semmi hibát, csak azt jelzi, ha nyitva van (Boot open). Manuálisan ki tudom nyitni a záron található kis lukon keresztül belülről bemászva, de jó lenne, ha nem kéne mindig nőgyógyászati műtétet végrehajtani egy nyitásért :)

 

Előzmény: Hanyes (17600)
taszi6975 Creative Commons License 2020.02.08 0 0 17606

Inkább elmennék valahová ahol föltöltik. Vagy menjél hosszan . Amugy lehet gyorsindítókat kapni, igaz nem olcsó 2-5 aku ára

Előzmény: SzMilan1984 (17605)
SzMilan1984 Creative Commons License 2020.02.08 0 0 17605

Sziasztok,

 

C5 X7 2012-es 1.6HDI kocsinál akkumulátor töltését úgy tudnám kivitelezni mivel utcán áll az autó, hogy kiviszem az akksit és bent a lakásba feltöltöm. (mostanában alig használom az autót, ezért gondoltam néha nem árt ha feltöltöm) Ilyen esetben mit felejtene el az autó, gondolok itt rádió kódra, vagy esetleg elektromos ablak, központi zár stb.

Illetve ilyen esetben kulcsal zárható az autó amíg nincs bent az akksi?

 

Köszi

taszi6975 Creative Commons License 2020.02.07 0 0 17604

kösz

Előzmény: svedmalac (17603)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!