Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Köny Creative Commons License 2021.12.27 0 0 18228

Igen, a Favorité valóban barna színű és sajnos nagyon ritka ma már a 120-asba való automata öv, pár éve még sikerült működőképeset beszereznem a "félautomaták" helyére. Elvileg lehetne ezeket javítani (a visszacsévélő mechanika szarik be rajtuk), de nagy türelemjáték és könnyen szétugorhat szerelés közben...

Előzmény: Petyka366 (18224)
Furak Creative Commons License 2021.12.27 0 0 18227

Kellemes ünnepeket nektek is!

roncsfelújító Creative Commons License 2021.12.25 0 0 18226

Békés boldog karácsonyt minden fórumosnak!

Petyka366 Creative Commons License 2021.12.25 0 0 18225

Boldog Karácsonyt Mindenkinek!

 

Bocsi nem olvastam vissza előtte. A fényezést nem csiszoltam, az még mikor megvettem a rendbehozatal után kapott egy teli polírt. Persze itt már nem látszott rajta, mert ugye kapott már az 1 éves működés alatt mindent sajnos :/. Amúgy se volt makulátlan, mert az ugrálásnyomok nem tűntek el teljesen a tetejéről sajnos. Azért akarom azt kibontani valamikor és megcsinálni.

 

Előzmény: Furak (18217)
Petyka366 Creative Commons License 2021.11.27 0 0 18224

Köszönöm szépen mindekinek az elismerő szavakat. Igen ez gyárilag valóban így van, és a hatalmas extrák tartozéka a hátsó ablak fűtés is :). Nekem azonban nem autómata elöl a biztonsági övem, mert a 2-vel előttem lévő tulajnak elromlott, ezért sima van benne. Az előkészítés ténylegesen megvan, csak gondolom nem találni már ilyet..... A favorit lenne jó hozzá, de az meg barna öves.

 

Szerdán kicseréltem a megszakító kalapácsot és a kondit a rotorba, az újnak 0,4 a kezdő állaban a hézag, így állítgatnom se kellett. Most nagyon jó a fogyazstás is, de cserébe nem megy az autó. Majd ha lesz időm megkeresem a "nyári" konfigot, mert ott veszettül ment a verda valamiért :) Sokan meg is lepődtek, hogy egy 120- as előzi a Hyundait:D.

 

Az autó a mai napig olyan szép, hogy egyszer mentem a dohányosba reggel, és egy fiatal hölgy megkérdezte nem- e viszem el egy körre, ezzel a szép kocsival :) Mintha valami ferrari lett volna :)

 

A végére még egy kérdés. A 120-ashoz kapható javító ívek mennyire méretpontosak? Nemrég lakatoltam egy G Astrát 25eft volt a tankajtó javító, és olyan méretpontatlan volt, egy fél napom elment az újrahajtogatásával. Ha nagyon azok, akkor lehajtom inkább itthon magamnak lemezből, és akkor az ugy valamivel pontosabb, csak több idő.

Előzmény: Köny (18218)
Furak Creative Commons License 2021.11.23 0 0 18223

Nekem is nagyon megnézik a mahagóni barnát, itt a környékben senkinek sem volt soha ebben a színben.

Előzmény: Köny (18222)
Köny Creative Commons License 2021.11.23 0 0 18222

Igen, tudom. Nagyon nagy szám volt ez a szín akkoriban, emlékszem, hogy mennyire megnézték a rendszerváltás környékén, pedig akkor már a Favorit volt a sztár (1990 második felétől). Nem tudom mennyi aktív sötétkék kocsi futkos még itthon, de ahogy írod is, valószínűleg elég kevés... Szerintem feltettem már évekkel ezelőtt ide is egy fotót, amit én készítettem vagy 12 éve és 2db kék tesó áll egymás mögött. Sajnos az egyik azóta már elkerült a városból, átalakították (visszaöregítették) és nem tudom mi lett vele azóta...

Előzmény: Furak (18219)
Furak Creative Commons License 2021.11.22 0 0 18221

Szia!

Így van direkt rakták oda, ott szokott a legjobban lerakódni állítólag.

Előzmény: roncsfelújító (18220)
roncsfelújító Creative Commons License 2021.11.22 0 0 18220

Szia!

Igen, kifúrták és ráforrasztották ezt a csonkot. Valahogy ledugózom, vagy csak összelapítom az egészet, mert szerintem fölösleges. Ha meg mégis volt valami funkciója egykor, az már nem él. Nem látok semmi extra berendezést amihez vákum kellene. Az alapjáratot mondjuk próbáltam befogott csonkkal is, de nem változott számottevően, ez kb 1/8 1/4 állásnál történt. Ott nem úszom meg az újbóli szétszedést. A golyók hiányoznak a porlasztóból mint az korábbi szétszerelés alkalmával kiderült. Talán most lehetne azokat is pótolni, ha tudok bele szerezni.

 

Furak:

Sokáig állt üresen a rendszer, talán kissé bekötött. Most viszont felázhatott, vékony dróttal megkapargatom, előbb-utóbb engednie kell. Ha a mérnökök csak a lendkerék oldalra tettek egyetlen egy mosó furatot, biztos ott több jelentősége van, mint pl az ellenkező oldalon. Ha a víz könnyen átjárja nem bolygatom tovább.

 

Petyka366:

Szép az autó, bár épp a rozsdásodást nem tudjuk megszakérteni:). Ha kívül rohad az ív az még könnyen hegeszthető, belül már nem annyira. Elvileg ehhez a típushoz van belső sárvédő javító, egy olyat szerezz be ha a jövőben mindenképpen hegeszteni kell azt a részét.

Előzmény: Rics78 (18215)
Furak Creative Commons License 2021.11.21 0 0 18219

Nem is sok van belőle(olyan ritka körülbelül mint a mahagóni barna), pár darab van az egész országban.

Előzmény: Köny (18218)
Köny Creative Commons License 2021.11.21 0 0 18218

Számomra ez a legszebb faros Skoda szín, királykék, 4633-as színkód. Royal blue vagy csehül modrá kosmicka. Ráadásul ez már gyárilag 5 sebességes és automata biztonsági öves kocsi. 

Előzmény: Petyka366 (18214)
Furak Creative Commons License 2021.11.21 0 0 18217

Szia!

Semmi gond, nem érthet mindenki mindenhez.

Az első lökhárítókat meg érné kiszépíteni egy kicsit, sokat dobna az összhangon. Megkérdezhetem, hogy mivel csiszoltad meg a fényezést?

Előzmény: Petyka366 (18214)
Furak Creative Commons License 2021.11.21 0 0 18216

Szia!

Akkor ezek szerint, lenni-e kellene ott is hűtőfolyadéknak ha nincs eltömődve valami furat.

Jó kérdés az a csonk, az enyémen nincs ilyen.

Előzmény: roncsfelújító (18213)
Rics78 Creative Commons License 2021.11.21 0 1 18215

Szia!

 

A fékrásegítő cső csonkja van megosztva? A fotón legalábbis így látszik. Ez valami maszek megoldás lehet, hogy miért az számomra is kérdés. Ha ott falsot szív a fékhatás jelentősen csökken, ill. alapjárati, karburátor problémának tűnő dolgokat okozhat.

 

Üdv.: Rics

Előzmény: roncsfelújító (18213)
Petyka366 Creative Commons License 2021.11.21 0 2 18214

Sziasztok urak!

Műszakira kellett vinni az autót így eltűntem kicsit. Karbit takarítottam, kipufogót cseréltem, dobfékeket kitakarítottam, külsejüket lecsiszoltam szép fényesre (festeni nem mertem), 3 autón cseréltem le a nyári gumikat télire stb. Az autó átment, nem volt vele gond, de sajnos a bal hátsó sárvédőmért, meg a bal hátsó ajtóért szóltak, hogy rohadozik. tavasszal el kell kezdenem megcsinálni azt is sajna, meg a tetejét is le kéne fényeztetni valakivel. A kipufogó javítás/csere rengeteg időmet elvette, nem is gondoltam, hogy ilyen macerás sajnos. Az össze csavar vagy belerohadt, vagy eltört, és sajnos a leömlőbe is cserélni kellett 2 tőcsavart + légteleníthettem az autót mert a víz is kifolyt emiatt. Modernizálásokért nem szóltak a műszakin, csak csodálkoztak, hogy ez ilyen :). Az autó lassan elpakolódik, szerintem nem fogom télen használni, bár egyenlőre marad, mert párom feliciája nem nagyon fűt. Egyenlőre nem találom a hibát, pedig már találkoztam a jelenséggel más autókon (1,3-as felicia), és eddig a termosztát, vagy a vízhiány volt a probléma, de itt egyik sincs, szóval egyenlőre rejtély a dolog (hacsak nem a radiátor ment szét, mert azt utálatos egy dolog cserélni :().

 

Furak: Én proli vagyok :D, nekünk csak "új" autóink voltak, tengernyi hibával, a rozsda nem volt jellemző, nálunk ez az 1.6-os feliciánál kezdődött, hogy moslék módon lakatolták ki, ezért kezembe vettem az ügyet, mert az az autó húzott ki minket minden sz@rból, még a páromat is azzal vittem szülni a kórházba késő este :D. A legjobb kocsim, egyszer se robbant le a 7 év alatt amíg aktív volt, egyszer még bálnamercit is vontattam vele haza :D. Szóval Én nem vagyok képbe a régi autók lakatolásával valóban, ezért elnézésedet kérem. Valamilyen szinten ezért is nyúlok félve a 120-ashoz és nagyon óvatosan heggeszgetem, mert nem akarom, hogy elmenjen az autó szép íve.

 

Ide meg pár kép a műszaki előttről. A kipufogóra kimondottan büszke vagyok, mert ennyit még semmivel sem szoptam :).

roncsfelújító Creative Commons License 2021.11.19 0 0 18213

Szia!

Megérdemelten kapta a motorfelújítást. Az enyém könnyen indul, itt talán még kompresszióval nincs baj. Ebben a víztérben amúgy szürkés lerakódás van, hogy meddig ér azt nem tudom. Ha jól megy majd az autó nem akarom szétszedni, de ha nagyon melegszik vagy a hengerfej javításra szorul akkor mindenképpen bele kell majd nézzek...

 

 

Furak:

A légtelenítés elvileg megvolt, vagyis a fűtéscsap és a légtelenítő csap szintén nyitva, amíg levegőbuborékok jöttek a vékony összekötő csőből. A víztartályba közben folyamatosan ment az utánpótlás.

A tegnapi képen bekarikáztam amire gondolok: Az a csonk számomra ami rejtély.

Előzmény: felicia22 (18211)
Furak Creative Commons License 2021.11.19 0 0 18212

Szia!

 

Oda nem cső megy, hanem egy hőterelő lemeznek a felfogató csavarjai.

https://skodapatika.hu/spd/113050681BON/Skoda-105-120-hoterelo-lemez-kiufogo-csonk-fole

 

Le volt légtelenítve a rendszer, mikor kivetted a csavart a blokkból?

Előzmény: roncsfelújító (18207)
felicia22 Creative Commons License 2021.11.19 0 0 18211

Félig voltak a hüvelyek rozsdás masszában

nekem,+a 4.hengerben a gyűrűk levoltak ragadva,

de nem vészesen, végülis nem szedtem szét hiába... 

Előzmény: felicia22 (18210)
felicia22 Creative Commons License 2021.11.19 0 0 18210

Előzmény: felicia22 (18209)
felicia22 Creative Commons License 2021.11.19 0 0 18209

Előzmény: felicia22 (18208)
felicia22 Creative Commons License 2021.11.19 0 0 18208

Szia!

Próba képfeltöltés..., 

Előzmény: roncsfelújító (18207)
roncsfelújító Creative Commons License 2021.11.18 0 0 18207

Szia!

Mindenképpen megnézem azt a dugulást, és még egy dologra lettem ma figyelmes. A fékrásegítő csonkja mellett van még egy csonk, ami jelenleg levegőt szív. Erre mit kellene kötni, kell egyáltalán oda? Lehet, hogy házilagos. Az a vákumcső elég gyászosan néz ki tudom, de jelenleg jó úgy is, majd kicserélem a fékfelújítás után.

Megvolt a trisós mosás, barnás folyadékot hozott ki, ami ha állni hagytam felül letisztult, a barnaság meg alulra vándorolt. Addig járattam, amíg 80 fokig fel nem ment a vízhőmérséklet, utána lehült kb 40-50 fokig és kieresztés után tiszta vízzel feltöltve megint járattam. Azt leengedtem és folyóvízzel átmostam a hűtőhöz vezető csöveket a hűtőn keresztül. A blokk jobb oldaláról sikerült kivenni a csavart, de mivel nem jött ki semmi víz elbizonytalanodtam. A csavar alatt levő iszap szaga viszont árulkodó volt úgyhogy elkezdtem csavarhúzóval befúrni az iszapba, hátha bugyogni kezd a víz, de nem jött semmi. A slag nem fért bele, kézzel amennyire lehet rászorítottam a furatra és próbáltam áttörni az iszapréteget. Utána kaparás-vizezés-kaparás-vizezés. De mást kell kitalálnom, valami kaparószerszámot hajlítok drótból és elindulok kifelé, csak nem tudom merre kéne találnom a vizet. Ehhez majd megnézem a metszeti rajzokat, de szerintem felfelé kéne szurkálni a dróttal. Ami keményet elértem a furat végében az gondolom a szélső hüvely lehet. A csavarhúzóról elég jól levitte a folyóvíz ezt az iszapot, ha nyílik egy keskeny alagút azt könnyen ki lehetne tágítani.

Előzmény: Furak (18206)
Furak Creative Commons License 2021.11.17 0 0 18206

Szia!

Ki kell takarítani a karburátort valószínűleg dugulás van az alapjárati rendszerben.

Ha ez megvan és új vagy régi, de jó tömítésekkel össze van rakva jó kell hogy legyen.

Üzem meleg motornál visszatolod a szívatót teljesen(a gázbowden be van állítva jól, hogy ne tartson rá a pillangószelepre), a levegőcsavart kitekered(közép állásig kb), a CO csavart tekered addig be amíg stabil az alapjárat(ha jó a karburátor fedél akkor teljesen betekert Co csavarnál már nem jár a motor), utána már csak a levegőcsavart kell addig betekerni amíg vissza nem megy az alapjárat olyan 800 rpm környékére. 

 

Persze ezt hivatalosan műszerrel kellene beállítani, de ha az nincs járható út ez is. Én is ezt a módszert szoktam alkalmazni házi körülmények között és még a Co is jó szokott lenni műszakira(persze vele együtt a fogyasztás is).

Előzmény: roncsfelújító (18205)
roncsfelújító Creative Commons License 2021.11.16 0 0 18205

Oké, kíváncsi leszek a kifolyó víz színére. Ahogy olvastam itt, negyed kiló trisó elegendő a mosáshoz.

A burkolatot első körben nem tudtam levenni a helyéről, mert a nyúlványhoz rögzítő csavarjai nem akartak megindulni. Csütörtökön szabi, akkor megpróbálok még működni vele, max a levétele nélkül veszem ki azt a csavart. A járatás közben majd kicsit játszok a porlasztóval, mert nincs alapjárata a gépnek. Ha visszatolom a szívatót leáll. Ha fel van húzva kb 1/4-1/8 állásban akkor viszont kb 1500-2000 között pörög. Sok lehet a levegő gondolom, de remélem ez nem falsh levegő.

Előzmény: Furak (18204)
Furak Creative Commons License 2021.11.16 0 0 18204

Szia!

Igen, mert trisós mosás után is fog kijönni még szennyeződés belőle.

Előzmény: roncsfelújító (18203)
roncsfelújító Creative Commons License 2021.11.15 0 0 18203

Szia!

 

Köszi a választ! Hátulról belenézve az autó alatt hosszában végigfutó csövek végébe nem láttam jelentős vízkövesedést, persze a többi részen ami innen nem látszik lehetséges a lerakódás, úgyhogy nem akarom kihagyni a trisós mosást. Addig nem szerelem be az új hűtőt sem, bár lassan érkeznek a fagyok, már rendes fagyállóval kéne feltölteni a gépet, igaz a mosóvíz le lett engedve, de valamennyi biztos maradt benne.

Keresgéltem itt a fórum hozzászólásai között és megtaláltam a csavar helyének a leírását. A lendkerék felőli oldalon, az olajgomba fölött van. Hátulról nézve eléggé el van rejtve, ám ha leveszem a jobb hátsó burkoló lemezt alulról akkor abból az irányból hozzá lehet férni. Azt a lemezt úgy is le kell majd festeni. Erre a mosásra rá kell szánni az időt, úgyhogy lehet csak szerdán lesz rá alkalmam. Ha jól értelmeztem trisós hűtővízzel kell járatni valameddig, attól függően, hogy mennyire vízköves a rendszer, majd amikor ezt leengedtem akkor tiszta vízzel járatni, majd utána még ezt is kimosni.

 

 

 

Előzmény: Furak (18202)
Furak Creative Commons License 2021.11.15 0 0 18202

Szia!

 

Trisós oldattal szokták átmosni az több mindent kiold mint a víz. Persze ez függ attól, hogy korábban mennyi lerakódás keletkezett. Benne kellene lenni szerintem a könyvben a csavarnak ha minden igaz M14-es menet és oda szoktak csinálni egy csatlakozót ami segítségével kimossák a blokkot.

Előzmény: roncsfelújító (18201)
roncsfelújító Creative Commons License 2021.11.14 0 0 18201

Sziasztok!

 

Pénteken volt egy hűtő mosás motor járatás közben. Ami ki akart az kijött úgy tűnik, mert a légtelenítő csapon a végén már csak meleg tiszta víz folyt kifelé. Régebben olvastam még, hogy a blokkon van egy csavar, ami a víztérbe vezet. Ott is szeretnék külön egy öblítést, hátha kijön még valami. Nagyából melyik részen keressem ezt a csavart? Hirtelenjében átfutottam az Andrt könyvön, de nem láttam a nyomát.

A helyi autós boltban megkérdeztem a hűtőt, autopal gyártmányú volt nekik készleten, ami elvileg gyári úgyhogy el is hoztam. Hővédő fóliát viszont nem tudtak adni, azt még megtudakolom máshol is.

Furak Creative Commons License 2021.11.10 0 0 18200

Szia!

Nekem a fehér állt 1,5 évet is teletankolva E10 95-el semmi baja nem lett, elsőre indult vele. Ahhoz is lett adva ólompótló, én benne hagynám most is.

Előzmény: Nikon24 (18199)
Nikon24 Creative Commons License 2021.11.10 0 0 18199

Sziasztok!

 

Öreg 120-asom motor generál előtt áll. A tankja tele van ólmozott E5 100-as benzinnel. A generál várható kezdése január, a befejezése ki tudja mikor :-(

Mit lehet kezdeni ennyi ólmozott benzinnel? A benzin stabilizátor mennyi időre stabilizálja a benzint? Esetleg érdekel valakit a feleslegesé vált üzemanyag (Bp. XVII. kerület)?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!