A híd változatlanul a helyén van (úgy, ahogy vagy harminc-negyven évvel ezelőtt felújították (addig két pillére volt, most egy pillére van az út közepén)).
Hát van ,akinél a 2x-es is alig észrevehető, volt mikor mutattam havernak és mikor 2x-esen hallgattam azt hitte ismeretlenül hogy ez a normál beszéde, aztán visszaraktam normálra. :)
Verőcei szakasz ,na igen, nem is lehet végigmenni rajta akkora a gaz, sok királydinnyét meg akácot szedegettem ki a cipőtalpból meg nadrágból utána. :)
A legnagyobb amúgy a 13-as vonal bejárása volt, mind a 94 km-t tudtommal senki se járta be azóta sem, az utolsó talpfáig az elejétől kezdve csak ketten jártuk be.
Hát, szeretem a vonalbejárós videókat gyorsítani és amikor kicsit hadarsz, az gyorsítva érdekes élmény, főleg 2x sebességnél :) Egyébként igazad van, van aki olyan lassan beszél, hogy egy 1,25x gyorsítás fel sem tűnik, ha figyelek akkor se nagyon...:)
Ezzel együtt, igen, akár lehetne is hibákat keresni a videóidban, csak épp nem érdemes, mert senki sem tökéletes,
viszont nagyon értékesek és érdekesek, mert veszed a fáradságot olyan bozótharchoz, amihez például más nem (én sem).
Például nagyok kíváncsi voltam rég, hogy mi lehet a Királyréti kisvasút Verőcei szakaszával. Sose mentem el megnézni, a Google streetview-en meg alig látszott valami, Te meg elmentél és bejártad. Ezek a felvételek időtállók (vasútbarát körökben), értékesek is maradnak, 10-20-30-40 év múlva is, amikor talán már hírmondója sem lesz azoknak, amik most még megvannak..
(utóirat: amúgy én is hadarós vagyok, amikor több ember előtt beszélek, nagyon oda kell figyelnem, hogy lassan-lassan, és nem mindig sikerül...)
Nem is izgalmában csak, hanem alapból, de hát azzal már 30 éve se tudtak mit kezdeni, most sem lehet, van olyan videós, akinek a live adását 2x-es gyorsítással is lehet nézni, mert lassan beszél, nálam meg lehet ,hogy 0.75x-re kell állítani néha, de hát ez már így marad. :)
de dani legalább megpróbálta. guglizott, elment, szerkesztett, feltöltött. én drukkolok neki, szerintem fejlődik. aki többet érez magában, próbálkozzon, lássuk az eredményt.
Örülök, hogy tetszett. (4-es sorszám alatt meg van említve, csak nem vettem a fáradságot, hogy megkeressem online és belinkeljem, pedig páratlan dokumentum. Köszi, hogy betetted.)
1942 es vonalrajzom van. Fülöpszállás-Solt vonalról.
Költözéskor elveszett a tanulmány amiben a kunszentmiklósi delta megépítését javasolják.
Időm nincs levéltárban kutatni, pedig lenne mi után kiváncsiskodni....
A 152 es ma nem pusztulna, ha megépült volna ez a 18 km vonalszakasz.
Hiszen Solt-Dunaföldvár kész volt nagykarácsonyi delta a 1954 körül átadott Mezőfalva Rétszilas megépült, sőt egy rövid ideig a rétszilasi delta is megvolt egy mv ismerős járt rajta tehát volt később kiszedték, felszedték....
Sajnos nem tudok többet, egyedül Újsolt környékét kutattam meg egy kicsit, mielőtt 8 éve elmentem oda szétnézni.
Csak magánvélemény, de szerintem a folytatásnál egyszerűen közbejött a háború. 1940-ben eleve egy félkész vonalat adtak át, Újsolthoz még hozzá se nagyon kezdtek, utána pedig a háború mellett olyan építkezések kötötték le az energiát, mint a Szeretfalva-Déda. Ha jól emlékszem, Keller úr 150-es vonalról szóló tanulmányára, akkor a kunszentmiklósi delta a második vh. vége felé megépült, így már nem is volt annyira fontos. Solt átépítése későbbi dolog, és azzal szerintem le is mondtak Újsoltról.
"A Dunapataj-Kalocsa-Baja vonalnál hol készült el a töltés? Esetleg végig megvan?"
Rendkívül hálás vagyok, ugyanakkor rendkívül haragszom rád ezért a hozzászólásért. Mintegy négy órán keresztül nézegettem a fentrol.hu képeit. Elkezdtem egy kml fájlba feldolgozni a megtalált dolgokat. Változatos a kép az 1960-as felvételek alapján:
- van ahol megvan az alépítmény teljesen
- van ahol csak kapirgálás látható
- van, ahol látszik, hogy ki van tűzve a nyomvonal (látszanak a karók), de még nincs nyoma munkavégzésnek
- van ahol alépítmény nélkül csőátereszek illetve rövid kerethidak elkészültek
- és persze van, ahol semmi nincs
Az állomások területének kialakítása nagyrészt elkeezdődött. Kalocsán a Móra Ferenc utca nyugati oldalán lett volna az állomás, 1960-ban még a merőleges kis utcák nem léteztek. A jelenlegi műholdképen is kivehető egy delta forma, a repülőtérre vezető vágány jobbos ívvel fordul a repülőtér felé, itt balra vezet egy töltés az új állomásra, valamint az új állomásról is van töltés a repülőtér felé. Bónuszként az új és régi állomást összekötő ággal együtt fordul még egy töltés, ez valamilyen rakodó lehetett (szintén az 1960-as képeken kivehető). Az új állomás végponti végén megépült egy komolyabb vasbetonhíd, jelenleg közúti forgalom van rajta: https://www.google.hu/maps/@46.5197815,18.9652794,3a,75y,299.59h,83.43t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDqR2ttpU4m7kt6JOt0Jxxw!2e0!7i13312!8i6656
Meglepő, hogy az elkészült alépítmény mára nagyrészt beszántásra került (egyébként már az 1978-as felvételeken is kevés van meg belőle), addig az elkészült műtárgyak - akár csak egy kis csőáteresz - nagyrészt viszont megvannak. Egy példa: