Keresés

Részletes keresés

csepelzon Creative Commons License 2020.07.12 0 3 23230

93-ban még sokan fotózhatták.

Előzmény: libaleontina (23225)
Komlósfecskés Creative Commons License 2020.07.12 0 1 23229

 A töltés vége a Balzsam utcánál, rajta szabályos földkúp.

 

A földkúp és a csonkavágány is eltűnt Angyalföld átépítésekor.

Előzmény: Sinbiciklis1 (23226)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2020.07.12 0 0 23228

Akkor én kérek elnézést!

Előzmény: kihúzóvágány (23227)
kihúzóvágány Creative Commons License 2020.07.12 0 2 23227

Nem kértél bocsánatot az újságírótól ....

Előzmény: Sinbiciklis1 (23226)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2020.07.12 0 0 23226

Ja,csak a hozzávezető töltés helyén utca van a Váci út szintjén. A töltés vége a Balzsam utcánál, rajta

szabályos földkúp.

Előzmény: kihúzóvágány (23224)
libaleontina Creative Commons License 2020.07.12 0 1 23225
Előzmény: Sinbiciklis1 (23223)
kihúzóvágány Creative Commons License 2020.07.12 0 0 23224

Ellenkezőleg: le vagy maradva egy brosurával ...

A híd változatlanul a helyén van (úgy, ahogy vagy harminc-negyven évvel ezelőtt felújították (addig két pillére volt, most egy pillére van az út közepén)).

Előzmény: Sinbiciklis1 (23223)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2020.07.11 -2 0 23223

A mindenhez is értő újságíró kicsit el van maradva, mert a híd már régen nincs meg.

Előzmény: f_k (23222)
f_k Creative Commons License 2020.07.11 0 0 23222
Törölt nick Creative Commons License 2020.07.06 0 1 23221

Volt egyszer egy Ceglédi Gazdasági Vasút!

 

https://youtu.be/ma4-Go5Y1V0

Törölt nick Creative Commons License 2020.07.01 -1 3 23220

Hát van ,akinél a 2x-es is alig észrevehető, volt mikor mutattam havernak és mikor 2x-esen hallgattam azt hitte ismeretlenül hogy ez a normál beszéde, aztán visszaraktam normálra. :)

 

Verőcei szakasz ,na igen, nem is lehet végigmenni rajta akkora a gaz, sok királydinnyét meg akácot szedegettem ki a cipőtalpból meg nadrágból utána. :)

 

A legnagyobb amúgy a 13-as vonal bejárása volt, mind a 94 km-t tudtommal senki se járta be azóta sem,  az utolsó talpfáig az elejétől kezdve csak ketten jártuk be. 

 

 

 

Előzmény: névtelen (23219)
névtelen Creative Commons License 2020.07.01 -1 3 23219

Hát, szeretem a vonalbejárós videókat gyorsítani és amikor kicsit hadarsz, az gyorsítva érdekes élmény, főleg 2x sebességnél :) Egyébként igazad van, van aki olyan lassan beszél, hogy egy 1,25x gyorsítás fel sem tűnik, ha figyelek akkor se nagyon...:)

 

Ezzel együtt, igen, akár lehetne is hibákat keresni a videóidban, csak épp nem érdemes, mert senki sem tökéletes,

viszont nagyon értékesek és érdekesek, mert veszed a fáradságot olyan bozótharchoz, amihez például más nem (én sem).

Például nagyok kíváncsi voltam rég, hogy mi lehet a Királyréti kisvasút Verőcei szakaszával. Sose mentem el megnézni, a Google streetview-en meg alig látszott valami, Te meg elmentél és bejártad. Ezek a felvételek időtállók (vasútbarát körökben), értékesek is maradnak, 10-20-30-40 év múlva is, amikor talán már hírmondója sem lesz azoknak, amik most még megvannak..

 

(utóirat: amúgy én is hadarós vagyok, amikor több ember előtt beszélek, nagyon oda kell figyelnem, hogy lassan-lassan, és nem mindig sikerül...)

Előzmény: Törölt nick (23218)
Törölt nick Creative Commons License 2020.07.01 0 2 23218

Nem is izgalmában csak, hanem alapból, de hát azzal már 30 éve se tudtak mit kezdeni, most sem lehet, van olyan videós, akinek a live adását 2x-es gyorsítással is lehet nézni, mert lassan beszél, nálam meg lehet ,hogy 0.75x-re kell állítani néha, de hát ez már így marad. :)

 

 

erdőszéli Creative Commons License 2020.06.25 -1 13 23217

- dani nem a legjobb videós

- dani nem a legjobb technikát használja

- dani izgalmában hadar

- dani néha téved ebben-abban

 

de dani legalább megpróbálta. guglizott, elment, szerkesztett, feltöltött. én drukkolok neki, szerintem fejlődik. aki többet érez magában, próbálkozzon, lássuk az eredményt.

Előzmény: Sinbiciklis1 (23216)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2020.06.25 -7 4 23216

És ha még érteni is lehetne amit hablatyolsz...

Előzmény: Törölt nick (23215)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.24 -1 2 23215

https://youtu.be/wKGUyDZCKDg

 

Törökbálinti HÉV

Komlósfecskés Creative Commons License 2020.06.21 0 0 23214

Örülök, hogy tetszett. (4-es sorszám alatt meg van említve, csak nem vettem a fáradságot, hogy megkeressem online és belinkeljem, pedig páratlan dokumentum. Köszi, hogy betetted.)

Előzmény: karako-hid (23212)
JasonX2 Creative Commons License 2020.06.21 0 3 23213
karako-hid Creative Commons License 2020.06.18 0 2 23212
Előzmény: Komlósfecskés (23142)
M41 2175 Creative Commons License 2020.06.14 -3 0 23211

?

Előzmény: 520,065 (23209)
M41 2175 Creative Commons License 2020.06.10 -1 0 23210

Persze ha nem probléma nagyon köszönöm

Előzmény: 520,065 (23209)
520,065 Creative Commons License 2020.06.10 -1 1 23209

Üdv. Ha ráér a hétvégén, akkor be tudom szkennelni az általad kért menetrendeket.

Előzmény: M41 2175 (23208)
M41 2175 Creative Commons License 2020.06.09 -2 0 23208

Bocs vki tudna lentebbibe segíteni?

Megköszönném elnézést a zavarásért

Please

Előzmény: M41 2175 (23185)
alsólánc Creative Commons License 2020.06.09 0 0 23207

Köszönöm!

Előzmény: Godolloi HEV (23206)
Godolloi HEV Creative Commons License 2020.06.09 0 1 23206
Előzmény: alsólánc (23205)
alsólánc Creative Commons License 2020.06.09 0 0 23205

Üdv!                                                                                                                                                                                           Nincs meg valakinek Balinka állomás helyszínrajza?Jövőbeni bejáráshoz kellene.                                                                                                                                                                                         

f_k Creative Commons License 2020.06.07 0 2 23204

1942 es vonalrajzom van. Fülöpszállás-Solt vonalról.

Költözéskor elveszett a tanulmány amiben a kunszentmiklósi delta megépítését javasolják.

Időm nincs levéltárban kutatni, pedig lenne mi után kiváncsiskodni....

A 152 es ma nem pusztulna, ha megépült volna ez a 18 km vonalszakasz.

Hiszen Solt-Dunaföldvár kész volt nagykarácsonyi delta a 1954 körül átadott Mezőfalva Rétszilas megépült, sőt egy rövid ideig a rétszilasi delta is megvolt egy mv ismerős járt rajta tehát volt később kiszedték, felszedték....

Előzmény: Komlósfecskés (23202)
f_k Creative Commons License 2020.06.07 0 0 23203

Nagyon szépen köszönöm a segítséget!

Thx!

Előzmény: korpi41 (23201)
Komlósfecskés Creative Commons License 2020.06.07 0 1 23202

Sajnos nem tudok többet, egyedül Újsolt környékét kutattam meg egy kicsit, mielőtt 8 éve elmentem oda szétnézni.

Csak magánvélemény, de szerintem a folytatásnál egyszerűen közbejött a háború. 1940-ben eleve egy félkész vonalat adtak át, Újsolthoz még hozzá se nagyon kezdtek, utána pedig a háború mellett olyan építkezések kötötték le az energiát, mint a Szeretfalva-Déda. Ha jól emlékszem, Keller úr 150-es vonalról szóló tanulmányára, akkor a kunszentmiklósi delta a második vh. vége felé megépült, így már nem is volt annyira fontos. Solt átépítése későbbi dolog, és azzal szerintem le is mondtak Újsoltról.

Előzmény: f_k (23196)
korpi41 Creative Commons License 2020.06.07 0 3 23201

"A Dunapataj-Kalocsa-Baja vonalnál hol készült el a töltés?  Esetleg végig megvan?"

 

Rendkívül hálás vagyok, ugyanakkor rendkívül haragszom rád ezért a hozzászólásért. Mintegy négy órán keresztül nézegettem a fentrol.hu képeit. Elkezdtem egy kml fájlba feldolgozni a megtalált dolgokat. Változatos a kép az 1960-as felvételek alapján:

- van ahol megvan az alépítmény teljesen

- van ahol csak kapirgálás látható

- van, ahol látszik, hogy ki van tűzve a nyomvonal (látszanak a karók), de még nincs nyoma munkavégzésnek

- van ahol alépítmény nélkül csőátereszek illetve rövid kerethidak elkészültek

- és persze van, ahol semmi nincs

Az állomások területének kialakítása nagyrészt elkeezdődött. Kalocsán a Móra Ferenc utca nyugati oldalán lett volna az állomás, 1960-ban még a merőleges kis utcák nem léteztek. A jelenlegi műholdképen is kivehető egy delta forma, a repülőtérre vezető vágány jobbos ívvel fordul a repülőtér felé, itt balra vezet egy töltés az új állomásra, valamint az új állomásról is van töltés a repülőtér felé. Bónuszként az új és régi állomást összekötő ággal együtt fordul még egy töltés, ez valamilyen rakodó lehetett (szintén az 1960-as képeken kivehető). Az új állomás végponti végén megépült egy komolyabb vasbetonhíd, jelenleg közúti forgalom van rajta: https://www.google.hu/maps/@46.5197815,18.9652794,3a,75y,299.59h,83.43t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDqR2ttpU4m7kt6JOt0Jxxw!2e0!7i13312!8i6656

Meglepő, hogy az elkészült alépítmény mára nagyrészt beszántásra került (egyébként már az 1978-as felvételeken is kevés van meg belőle), addig az elkészült műtárgyak - akár csak egy kis csőáteresz - nagyrészt viszont megvannak. Egy példa:

https://www.google.hu/maps/@46.6159818,18.9514371,1521m/data=!3m1!1e3 : a homogén földeken balról jobbra ferdés felfelé vezető vonalon megfigyelhető 4 bokorcsoport, ezek mind műtárgyak a vonalról (az alsó sarokban nyilván a vízfolyás felett, a többi viszont a semmi közepén).

 

Készítem a kml fájlt, feltöltöm majd ide.

Előzmény: f_k (23196)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!