Sziasztok! Scenic 2.0 16v. "Csak"okoskerek van benne beépített solenoiddal, vagy van külön solenoid szelep benne.? Ha felmelegszik enyhe csörgést, kerregést lehet hallani kizárólag alapjáraton illetve alacsony fordulaton. Ezenkívül hideg motornál 3-4 másodpercenként nem tudom máshogy leírni, huppogó hangot ad, ha az olajbeöntő sapkát leveszem, abbahagyja. Van esetleg katrergazszürő, ami eldugulhatott?
Sziasztok. Életem első autójának vettem egy 2007/11 havi dízel Scenic 2-est. Vittem már 3 szerelőhöz hogy rendbe rakjam, de egy lelkiismeretest se ismerek nagyon, akit igen az meg nem ért konkrétan a típushoz. Valaki ismer valami lelkiismeretes szerelőt lehetőleg Budapest/Miskolc vonalában?
nincs itthon az autó (igy nem is tudom megnézni), mire a lányom jövőhétvégére hazahozza rákészülnék az első helyzetjelző izzók cseréjére. Milyen kell bele? (2007-es, 1-6 benzin, facelift).
"Nekem nagyon ritkán az indítás után áll le közvetlenül.Tehát néhány fordulat után(2-3mp),Újraindítva OK.Olyan mintha "visszaejtené" az üzemanyagot."
Na nekünk is ilyen volt. Aznapi első indításnál (garázsban) 2-3 másodperc után leállt ha nem adtam neki gázt. Újra indítás és gázadás megoldotta a problémát.
Egy fojtószelepház tisztítás után megszűnt a probléma.
A Volvo maga nekem pld nagyon tetszik.Akár a régebbi tereptelen nagy böszme 70-es kombik,akár az újabbak mint a tiéd.Kicsiben(talán 30-vagy 40 esek is jó formavilággal jöttek a világra.De a pénz nagy úr és ezért a Scenic maradt:))
Régebben sok anyagot megnéztem az RX4 Scenic-ről(a mai napig tetszik)..na az is ,beküldve a dzsindzsásba volt hogy kijött,volt hogy maradt inkább:))De nyilván ez a gép is egy "négykerékmeghajtásúautó" maradt és nem terepjáró.
Természetfilmekben és Időnként egy-egy Ausztrál vidékről szólóban vannak azok a "csak négy kerék meg a motor és némi karosszéria járgányok.Na azok amiknek a definíciója "a terepjáró".
anno dolgoztunk a Mátra lábánál, szántóföld, legelő, szőlős
UAZ végig 2 kerékbe, Toyota Hi-Ace volt hogy az ablaktörlő is kellet a 4x4+felezőhöz
szóval nyilván ezek nem sárba kemény terepre valók a városi gumi ott semmit nem ér, de amikor nagy gázzal elmész az ép hóláncot szerelő audista mellet na az az élmény megfizethetetlen :))
ja és sógi A4-e hiába kotró csak ép S-line felakad a hóba mindenen.
Egyébként az XC60 húzta ki a Volvót a kakiból a legkelendőbb model volt
Gyönyörű kocsi az a gép.A terepjáró képességét nem ismerem ezeknek a SUV-oknak mert soha nem volt a seggem alatt ilyen,de nekem egy terepjáró mást jelent.
Nyílván egy hétköznapi városi embernek mást jelent egy terep út mint akár egy vidéki,esetleg tanyán élő embernek.
Ezeket pedig nem a tanyára tervezték,az esetleges 30-40cm es nyomvájűs sárban átkelve.
Arra ott van egy Defender vagy a hasonló arra készült vasdarabok.
Mint motoros aki időnként megfordult "terepen"is mondom,a divatjárgányok vagy az úgy kinézőek és a komoly akár régebbi tervezésű(de a legjobbak és leg igénytelenebb)motorok a leg alkalmasabbak arra hogy az un,"overland"játékot űzzük velük.
A sok nejlon jármű meg a mekdonaldsz elé mutogatni.De!Ezeket erre is gyártják.
Egy ismerősöm Erdélyben kirándulván a sógorával(havernak Rav4,a soginak valami Volvo..talán éppen XC volt.
A jeges patakban bizony a z utóbbi benne is maradt átkeléskor.
Viszont komfort és utazás szempontjából vita nélkül szuperek!
Fent a "nagy"kerék szett. Annyi előnye biztosan van hogy a km óra most csak 3 km téved 120 as tempónál(kisebb sebességnél kevesebbet).fogyasztás még nem tudom,de elég nehéz is állást foglalni ebben,talán picit csökkennie kellene.
"Vagy ha nem nyomod a gázt akkor le áll a motor de nem mindíg!" Pontosan ezért nem lehet valszeg tömítetlenség, vagy koszolódás, mert az mindig van, szelepvezérléshez az olaj meg hol eljut hol nem, attól függ okoskerék/soleonid jól müködik e. Természetesen ez csak az általad írtak alapján. Ha a gázpedál pályái sérültek, azok is mindig okoznak ilyet.
"le áll a motor de nem mindíg!" ezt sem irtad korábban
Üdv! Szeretnék 1 kis segítséget kérni! Van egy 2005 ös scenicem 1,6 16 benzin nem rég vettem! Be indítás után leáll pár másodperc mulva 5-10 kb! Továbbá ha kicsit benyom a gázpedált kb 2 ezerig és ott tartom a lábam elkezd ingadozni a fordulat! Mit lehet a gondja? Továbbá a rádió kódot mivel kell le okézni? Be írni be tudom a kódot de le okézni nem tudom.... papírja szerint távirányítóval de az nincs! Köszi a segítséget!