Keresés

Részletes keresés

zsomi.vac Creative Commons License 2008.12.12 0 0 2077

Én kb 100 kiló vagyok+1 moci 20+szoknya+gyűrű+légcsavar+kormány+test=150 kiló.Szerinted ez a méret elég lenne,vagy ez inkább gyerekméret?-még a 2x1 es méreten is gondolkodtam, de ez 0,5 m2vel kisebb.Mivel te hozzámképest szakértő vagy így ha azt mondod ez jó akkor köszönöm és indulok érte, ha viszont az én súlyom ennek a gépnek sok és úgysem fog alattam működni akkor köszönettel nem kérem a testet,mivel nem érnék célt vele. 

MedZ Creative Commons License 2008.12.11 0 0 2076
Na eljutottam a padlásig ezt találtam:

1. kép felülről, sokat nem mutat 1-2mm-es lap van rajta
2. kép. alulról a hungarocelen 1 réteg üvegszövet
3. kép. rétegek oldalról (talán itt jöttem rá, hogy a gyanta eszi a hungarocelt :)))

Méret : 170cmx90cm

Előnye: űrtechnológiát meghazudtoló súly ami kb 5-6 kg.
Hátránya: kell neki egy kis erősítés mert úgy a motort nem lehet a hungarocellhez csavarozni.





MedZ Creative Commons License 2008.12.11 0 0 2075
légpárnás modellem nekem is van. Nem szabad belőle tanulni, mert csak arra jó, hogy sima felületen menjen előre. Szőnyeg már gond neki, a vízről meg nem is beszélve :)


Előzmény: zsomi.vac (2073)
zsomi.vac Creative Commons License 2008.12.10 0 0 2074
Bízom abban a padlásban.Úgy érzem egy egyszerűbb projekt 1 moci és légcsavar nagyobb siker lesz.Már látom ahogyan elsőre jól működik majd.Már az igényeimből is leadtam csak működjön.
zsomi.vac Creative Commons License 2008.12.10 0 0 2073

Akkor holnap beszélünk.

Vettem egy makett légpárnáshajót csak tanulás céljából.2 dolgot már észre is vettem.Az egyik hogy ezek a makettek nem az eredetiek kicsinyített másolatai.Ha az arányokat nézem akkor egy 250 kilós légpárnáshajó kb 110 méter hosszú lenne.Ami még meglepő hogy a szoknyát egy szellőztetőmotorhoz hasonló venti fújja és egészen kicsi a fordulata , ehhez képest kimondottan jól működik bár ezt csempén próbáltam.Itt ha káfújtam 50 cmet haladt előre.A tolóventik viszont kimondottan erősek.Tehát nem jutottam sokra, de jó szórakozás.

Ma elkészült a bika venti beépítőkerete-csapágyháza is, szombaton becsavarozom és addigra remélem már a tolómoci is menni fog.

MedZ Creative Commons License 2008.12.10 0 0 2072
zsomi:
nem felejtettelek el, csak még nem jutottam el a padlásig...
Előzmény: zsomi.vac (2066)
baltech Creative Commons License 2008.12.09 0 0 2071

Hali!

 

A telszámom megváltozott:

hetven/négyhuszonnégyhetvenötötvenöt

Előzmény: zsomi.vac (2070)
zsomi.vac Creative Commons License 2008.12.07 0 0 2070

Baltech

Remélem néha jársz még ide.Szóval kipróbáltam amit ajánlottál, és a következőre jutottam.A különböző kábelek testelésével mindkét henger adott szikrát.A harmadik vezetékkel viszont semmi sem történt.Akkor most kábelprobléma van vagy a feketedoboz romlott el?vagy a 3dik kábel az pozitív és azért nem reagált.Én arra számítottam hogy amikor testelem akkor egyik amikor nem a másik gyertya fog szikrázni.Ja és a telszámod megváltozott, vagy csak ki voltál kapcsolva?Talán szerdán szerettelek volna hívni.

MedZ Creative Commons License 2008.12.06 0 0 2069
ok megnézem ott van-e, ha igen leszedem aztán lefényképezem neked miről is van szó.
Előzmény: zsomi.vac (2066)
.lajosba Creative Commons License 2008.12.05 0 0 2068
szi a zsomi ezeken az oldalakon nézz körül ha javasolhatom!!!!!!!!!!! YOUTUbe Hovercraft project.
.lajosba Creative Commons License 2008.12.05 0 0 2067
hiába naaa ajádék ha ha jo nak nenézd a propiját, csak is az alját.....
zsomi.vac Creative Commons License 2008.12.05 0 0 2066
Na akkor az a valaki én vagyok.Megköszönném ha megnéznéd, és ha megvan már indulok is érte.
MedZ Creative Commons License 2008.12.04 0 0 2065
zsomi!
nem kell újra feltalálni a légpárnás technológiát! alkalmazni kell!
Egy kb 1mx2m-es légpárnás test kb 5 cm hungarocel két oldala valami fa lemezzel beborítva van nekem is a padláson, kb 10 kg lehet az egész.
Ha érdekel valakit szívesen odaadom kísérletezgetni, ha még mindig a padláson van és nem dobtam ki. :)
Ha valakit érdekel megnézem ott van-e.
Szerintem még anno valamelyik UH test alapján készülhetett. Ha valaki bevonja üvegszállal még valami erősebb test is lehet belőle ami nem esik szét az első körben.
nagy gyerekeknek, kis felnőtteknek egy 5-10Le motorral működőképes.

üdv

Előzmény: zsomi.vac (2064)
zsomi.vac Creative Commons License 2008.12.04 0 0 2064
Tudod fojamatosan csúcsön tartom a türőképességemet és mindent egyszerre csinálok.Az elmúlt héten épp utánfutót csináltam.DEEEEEEEE, vettem ám valamit.Egy 150cmes légcsavart meggymagért.Az a tervem hogy 24 óra alatt elkészítem a legkisebb légpárnáshajómat.Mivel nem kell semmit kiszedni a másikból így bátran nekiállok.A terv a következő.2 tábla rétegelt lemez 5 cm távolságra egymástól,13Les honda motor, és a szoknya.Ennyi.Szerintem nem lesz 100 kiló, figyelembe véve hogy a 2 tábla 30 kiló alatt van.A léetző legegyszerűbb eszközt akarom csinálni.Úgy gondolom hogy a 150 cmes átmérő tugja majd fújni a szoknyát és még tolni is fog.Csak nem tudom még hogy hogy fújja fel majd a szoknyát, ugyanis tegnap kisérleteztem mérleggel és hajszárítóval, és arra jutottam hogyha a hajszárító csupaszon fuj akkor 1/3 nyomást csinál mintha a konzervesdobozokat variálom benne.Csak még azt kell lemérnem hogy az egységnyi idő alatt átfolyt levegő mennyisége nem csökken e a terelés keltette ellenállás miatt.
.lajosba Creative Commons License 2008.11.30 0 0 2063
sziasztok ti láthatatlan bujkálok!! semmi mondani valotok nincs? K itud valamit a képekröl? ZSOMI te már biszti hogy röpködsz fel , és alá azért nem állsz szoba velünk, pedig munkaszüneti nap van na addig is szitok!!!
zsomi.vac Creative Commons License 2008.11.27 0 0 2062
Na azt történetesen nem láttam hány lovas, de akkor is csak házi venti volt 4 lapáttal, és a fordulat nem nől a több lóerővel, csak a ccm,legalábbis a hondánál így tudom.Azért szombaton remélem megjön a tengely az új ventihez és akkor lesz levegő bőséggel.
.lajosba Creative Commons License 2008.11.23 0 0 2061
azt irtad hogy megnézted a külföldi hajokat de a figyelmedet elkerülte azok az emelö mocik álltalába 10.-és 28.-LE -közötti honda-tecomtec-STB.nembeszélve az árakrol. .videokat és a velejáro adatokat nagyon javaslom--(nehogy ugy járj mint én) persze most sokan kinevetnek én is másképpen kezdenék de sodor az ár.g ondolom tapasztaltálmár ebböl egy keveset na ezért nem adom fel
ja jut eszembe hiányoltalak a legutobbi összejövetelen (kötelezö) lehetettvolna dumcsizni ... na . majd !!

ezeket az irásoka is sokan olvassák, de zsena beszálni!!





















zsomi.vac Creative Commons License 2008.11.23 0 0 2060

Köszönöm a gyors választ, és a tanácsot megpróbálom már holnap megnézni.Ezen az áramdolgon én is agyaltam csak azért fura mert 10 percel korábban kb 2 órás prüntyögés után én álítottam le.simán ment, nem volt gond, mostmeg tessék itt a világ vége.Ahogy néztem annyira egyszerű a "gyújtás-minden" hogy hacsak nem az akkutól a modulig vezető kábel tört el a +2 fokban nyugalmi állapotban akkor a modul ment tönkre.

Vagyis van még valami de arra gondolni sem merek.Az történt hogy bekötöttem a generátort, és mivel nem akartam visszajeltzőt így az általam gerjesztőáram kábelnek vélt kábelt simán rákötöttem egy pozitív sarura.Na szerintem ez nem tehetett kárt semmiben.Ha minusz lett volna akkor szikrázik ahogy hozzáérintem a +hoz.Ha meg csak működés közben "negatíosodik" akkor le kellett volna égjen a kábel és ilyet egyébként sem ismerek ezért ez is kizárva.Viszont mégis azután nem ment többet a gép hogy sokminden más után ezt is csináltam.De szerintem csak lámpalázas lett, vagy trafó is elromolhatott, bár egyszerre kettő..... azért nem hiszem.

A venti sima 50es mint az eredeti.Azért örülök ennek mert nem akartam volna új lukat vágni a gépre.

 

Egyfojtában nézegetem azt a két képet ami legutóbb lett ide feltöltve, és egy csomó mindent nem értek.Sima fa légcsavar ráadásul 2 tollú és mintha házi barkács lenne, a test sem tűnik kicsinek.Vajon miből készülhetett hogy ráánézésre sok anyag=súly-a lehet és mégis működik?És ha ehhez még hozzáveszem hogy az a kis motor hajtja az egészet akkor már arra gondolok hogy a NASA építi azt a hajót.

 

Annak a gondolatomnak már hangot adtam azt hiszem hogy a létező összes videót végignéztem a légpárnásokról és 60-70%ban az emelőmotor ventilye áttétel nélküli házi 4 tollú fa venti,4,5Les honda ,ami max 4500at forog, és működik vele a gép.Én meg 10000es fordulaton forgatok egy ventit hogy felemelkedjen a hajóm.Azt meg nem hiszem hogy azok a hajók 20-30Kgosak.Lehet hogy az enyémen van 40 Kg + súly,de szerintem ez nem számíthatna ennyit.Hogy van ez?

baltech Creative Commons License 2008.11.22 0 0 2059

A gyújtás eredeti trabant tranzisztoros gyújtás(sokan helytelenül tirisztorosnak emlegették), lada samara jeladóval.

Nézd meg hogy kap-e  áramot a gyújtómodul, és a gyújtótekercsek.

Kösd ki a jeladót, és azthiszem hogy a zöld vezetéket ha testrezárod akkor kell adni szikrát az egyik hengernél, amikor elveszed a testtől, akkor a másik hengernél.

 

Sok sikert.

Előzmény: zsomi.vac (2057)
.lajosba Creative Commons License 2008.11.22 0 0 2058
n

avégre!! igazi jo hirekkel szolgálsz semmicsügedés. mekkora átméröje van a ventinek reméllem képeket is teszel föl? addig is jo munkát!!
zsomi.vac Creative Commons License 2008.11.22 0 0 2057

Ma újabb kudarc ért.A zsír új motor ismét beépült a gépbe,pöccre indult, de amikor felraktam a targoncára hogy kivigyem, kiszakadt a szoknya.Ez azt hozta magával hogy ha felültem kb 20 mp alatt felére ült le a gép és hamar leért.Elkezdtem az emelőmocival kisérletezni hátha tudom még emelni a fordulatot és így pótolni a szökött levegőt.Mivel ez a motor regulátoros így ez nem sokat segített, de azért a próbához elég lett volna.A tolómocit gondoltam kicsit járatom mivel az augusztusi moci ezért állbe mert egyből nekiestem.Kb 1 órát prüntyögtettem aztán kivittem, azemelőmoci nem akart felpörögni így kb 30 percet b.szakodtam mire észheztért.Na ekkor beröffintettem VOLNA a tolómocit, de az többé nem indult.Valahová elment a gyújtásom+ a járatás alatt a bivaj kompót kinyomta az 1ik hengerfejtömítést.

Annak azért örülok hogy a gép nem lett túl nehéz.Ha ráülök pont egyensúlyban van,és ha nem lukas a szoknya akkor még meg sem ül.Pedig kicsit féltem hogy a +moci és a hűtés már sok lesz.

 

Na ezért kezdem mindíg nehezebben el ezt az építgetést.

 

Baltech .Milyen gyújtást szereltél a gépre? arra gondolok hogy az a fekete doboz romlott el.

 

 

 

A jövő heti project, hogy ezt a ventit felműtöm a hajóra, és az emelőmotor ékszíjtárcsályábol 3 cmet leszúrok.Erre azért van szükség mert az elején még 2 ventivel akartam emelmi és egy 18cm ármérőjű 8 cm vastag tárcsát csináltam.Ez azt eredményezte hogy a berántós motor csak önindítóval indult.Remélem hogy ezzel a könnyítéssel lesz elég fordulat és erő, és ha ehhez az új venti is hozzáadódik akkor talán már egy helikoptert is megszégyenít majd a gép emelkedése. 

 

 

.lajosba Creative Commons License 2008.11.21 0 0 2056
nem a loeröket akarom növelni az csak egy fölvetés volt amit te mondol azok kilettek probálva szöget állitottunk háromszor lapátmennyiséget is egyedül a 4500 fordulat volt stabil a lerekesztést a gyürübe is meg változtattuk és mégis tehetettlenül állt néztem a neten kisérleteket nem a továbbitáson volt a hangsuly sokkal kisseb motorok szerepelnek elözö kéápeket is azértettem föl nevetséges motorok de retenetessen mentek
MedZ Creative Commons License 2008.11.21 0 0 2055
Ezért mondom neked mindig, hogy ne kergesd a lóerőket mert egy 100 Le motorral egy 600-700kg légpárnást meg lehet hajtani, nem a pacikban van a megoldás a gépedre, hanem az elcseszett számolásban, hogy nem számolod a lapátodat (fordulatszám és szög) hanem csak próbálkozol, viszont a lehetőségek száma túl nagy, hogy rövid időn belül megold. Próbálkozni akkor kell amikor már csak a finomhangolást végzed......
de hányszor és hányszor elmondtam.... :)

Előzmény: .lajosba (2053)
MedZ Creative Commons License 2008.11.21 0 0 2054
hát dehogy nem derül ki:
260 kg ra kell 22Le akkor
1 kg-ra kell 22/260 = 0,085
Azaz 1 kg-ra 0,085 Le kell

azért írtam előbb fordítva mert jobban számolható és érzékelhető a 12kg/Le
Előzmény: MedZ (2052)
.lajosba Creative Commons License 2008.11.21 0 0 2053
nem értem még mindig ebböl nem derüölt ki hogy 1-kg hoz mennyí loerö kell itt csak az lát szik, hogy ezeknél milyen külömbségek vannak
MedZ Creative Commons License 2008.11.21 0 0 2052
kg-ra a válaszom:
Ez nem elméleti válasz, hanem az eddigi hajóim alapján)
Kis hajónál:
260kg-ra 22Le az annyi mint 12kg/Le
Nagy hajónál
500kg-ra 70Le az annyi mint 7kg/Le
----------
Az emelésre arányosan mindig ua. Le kell kg-onként.
Viszont a tolónál nagyobb tömeg "megindításához" több paci kell.
Ez látszik is a fenti adatokból.
------------
Na mesélj min agyalsz??????????????
Előzmény: .lajosba (2049)
MedZ Creative Commons License 2008.11.21 0 0 2051
nekem van, de bele van rakva a testbe :))))))
Előzmény: .lajosba (2050)
.lajosba Creative Commons License 2008.11.21 0 0 2050

Jaaaaa! jut eszembe nincsvéletlenül egy emelö motor körbevevö gyürüd?


j
.lajosba Creative Commons License 2008.11.21 0 0 2049
szia MedZ ujszelek fujnak mert egy csomo kisérletet végignéztem és változott a véleményem majd kiderül a végén mert nem adtam fel és uj eröre kaptam! viszont egy infoval segithetnél mégpedig 1-kg-ra hány loerőre van szükség!!!! tudom, hogy mindenféle számitások vannak de nekem a kiváncsiság nagyon hajt!!
MedZ Creative Commons License 2008.11.21 0 0 2048
Szia lajosbá!
sajna nekem csak egerem van ezért nem tudok írni a fórumra.....
De szerintem ha feltennéd a légpárnásodat amikor teszteled a végsebességet 3 személlyel és kérnéd a segítséget, hogyan tudod 70km/h-ról 80km/h felgyorsítani, biztos sok sok okos választ kapnál :)

De most komolyan mikor jössz légpárnásozni, mikor lesz kész?
Írj valamit!
üdv
Előzmény: .lajosba (2047)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!