Simán lehet, hogy az alapján szúrtak ki, hogy nem a tulajdonos vagy az üzembentartó vette a matricát, és láttak rá esélyt, hogy nem sikerül bizonyítani a matrica-vásárlást.
Az de durva lenne már.... ne már...
Semmi közük ilyenekhez, ez már a mindenféle nyilvántartási rendszerek törvénytelen összekapcsolása lenne (jogállamban legalábbis). Közük (szerintem, jelenleg) ehhez az egyetlen egy dologhoz van: Van arra a rendszámra matrica? IGEN - NEM. Ennyi. Ebből lehet választaniuk. És NEM esetén továbblépniük.
Nekem anno direkt úgy értelmezték rosszul a rendelkezést, hogy szerintük kétszer kelljen fizetnem.
Mikor elkezdtem az alapvető jogok biztosával levelezni, és az kért tőlük tájékozatást, akkor sem ismerték el, hogy jogszerűtlenül jártak el, csak elkushadtak, és eloldalogtak, és többet nem kérték a másorszorra kiszaboot büntetést.
Simán lehet, hogy az alapján szúrtak ki, hogy nem a tulajdonos vagy az üzembentartó vette a matricát, és láttak rá esélyt, hogy nem sikerül bizonyítani a matrica-vásárlást.
Ha nem állnak el a követeléstől, akkor írjatok az alapvető jogok biztosának, és tegyetek panasz a jogalap nélküli bírság kiszabása miatt.
Illetve még egy dolog lehetséges: a 60 percből kicsúszás. Az idő, ami a lefotózás és a matricavásárlás között eltelt. Na ez lehet egy életszerű és jogos oka a jogosulatlanságnak.
Ha a rendszám stimmelt, ki se pottyanhatott volna a "csövön" az ügy. Mert akkor nincs ügy. Nem indul semmi. Nem jöhet levél. Nem lehet túlbuzgó se senki se. Miért történne bármi is, ha egy matricás autó matricás autópályán megy?? Vagy ma már mindenkit felszólítanak, aki autópályán ment, hogy na volt-e neki? Engem érvényes matricával még sose szólítottak fel, hogy igazoljam.
Egyetlen dolgot tudok elképzelni: ha nem általános érvényű heti-havi matricáról van szó, hanem mondjuk megyeiről, amit nem jó megyében is használtak. Amúgy lehetetlen, hogy zaklatóágra fusson az érvényes matrica jól megadott és visszaigazolt rendszámmal. Műszakilag-technikailag is lehetetlen.
Arra a rendszámra akkor és ott NEM VOLT érvényes matrica. Úgy gondolom, az a matricavásárlás, vagy a használat módja, valamiért nem volt megfelelő. Más megoldása az ügynek szerintem egyszerűen: nincs. (vagy egy kapitális bug a matricarendszerben... azért annál már öregebb a rendszer, hogy ilyen bug még lehessen, hogy van jogosultság, de mégis felszólítás...)
(az, hogy nem fogadták el utóbb az igazolást a céges autóhoz ""akárkitől"", az itt most a matricás szempontból irreleváns; a kérdés nem ez, hanem hogy miért lett jogosulatlanság-riasztás arra a rendszámra akkor és ott. az A Kérdés)
Nagyon kíváncsi lennék a megfejtésre! Megtudjuk valaha?
Itt inkább valami más történhetett. Mert az lehet, persze, hogy utólag nem intézkedhet akárki a bárki nevében, a kérdés nem ez, hanem: DE MIÉRT keletkezett egyáltalán a felszólítás?? Utóbbi a sokezres kérdés szerintem, ha tényleg a JÓ rendszámra van egy visszaigazolás.
Sziasztok! A nyáron lányommal utaztunk a kft-jük nevén lévő kocsival, én vettem telefonon a matricát, az e-mailcímemre meg is jött a visszaigazolás a vásárlásról. Majd két hónap múlva kapott egy levelet a kft, amelyben pótdíjfizetésre szólítják fel. Az e-mailcímemről elküldtem a díjfizetésről szóló igazolást. Ezt nem fogadták el, mivel nem én vagyok az üzembentartó. Szerintetek ez jogos? Szerintem a matrica a gépkocsi rendszámára vonatkozik, nem az üzembentartó személyére.
"Amennyiben a használati díjat nem fizették meg, a díj beszedésére jogosult szervezetek vagy az általuk megbízott gazdálkodó szervezetek az érintett jármű üzemben tartójának a díj beszedésére jogosult szervezetek vagy az általuk megbízott gazdálkodó szervezetek előtt ismertté válása időpontjától számított 60 napos jogvesztő határidőn belül kötelesek postára adni a pótdíjfizetési felszólítást. Ha a használati díjat és pótdíjat meg nem fizető üzemben tartó (gépjárművezető) a helyszíni ellenőrzés alkalmával az ellenőrzésről kiállított jegyzőkönyvet aláírja és átveszi, akkor nem kell a pótdíjfizetési felszólítást részére kézbesíteni. A pótdíjfizetési kötelezettség két év alatt évül el. A pótdíj után késedelmi kamat nem követelhető.
(5a) Ha a pótdíjfizetési felszólítás megküldésének időpontjában a közúti közlekedési nyilvántartás nem a tényleges üzemben tartó adatait tartalmazza, illetve külföldi üzembentartók esetén az (5) bekezdés szerinti határidő a tényleges üzemben tartó ismertté válásától számítandó."
Horvátország irányából érkezve abszolút nem megoldott a matrica vásárlás, erről pontosan tudnak az adott díjszedő cégénél, de kb. semmit nem tesznek ez ügyben évek óta. A "megoldásuk" az, hogy az utolsó INA kútnál az autópályán (Horvát oldalon) kiraktak egy táblát, hogy itt lehet venni matricát. Aki ezt benézi, elfelejti stb. az bebukta a vásárlás lehetőségét. Ha átjön valaki a határon, akkor az első benzinkútig (INA - Magyar oldalon) eleve menni kell úgy 30-40 km-t és ha a kúton sokan vannak (márpedig szezonban sokan vannak) akkor simán összejöhet a 60 perc túllépése a határtól. Ez akkor gáz, ha a határ közelében van mobil kamerás autó.
Szlovénia felől érkezve a helyzet annyiban "rosszabb", hogy ott rögtön a határ után van kamera és ha mondjuk az útépítés miatt még dugó is van, még könnyebben összejön a 60 perc....
A júliusi ellenőrzés már érdekesebb, azt kérdezd meg, hogy a tulajdonos / üzemben tartó címadatához mikor jutottak hozzá. Elvben ehhez a naphoz viszonyítva ketyeg a 60 nap jogvesztő határidő. Ha nem tudják hitelt érdemlően prezentálni a címadathoz való hozzájutás pontos napját, nincs viszonyítási alap a 60 napra.
Én csak azt furcsálltam, hogy az országhatárhoz közeledve először a magyar gyártású/magyar szabvány szerinti kresz tábla az első amit megláthatsz, és csak ezután az országjelző táblát. Remélem ebbe a mondatba már nem lehet belekötni :)))
Sem a Magyarország, sem a Hrvatska tábla nem az államhatárt jelöli, csupán azt, hogy éppen hol vagy. Ebből a szempontból mindegy a táblák sorrendje. (A hídon lehetne egy felfestés, hogy na, itt van a határ.)
Más országok próbálnak a saját állampolgáraiknak kedvezni, nálunk pedig épp ellenkezőleg. A külföldiek egy része ma is büntetlenül használhatja az autópályáinkat, a kieső bevételeket a hazai autósok szívatásával pótolják.
Évtizedekig gyakorlatilag ingyen autózhattak a külföldi rendszámos autók, a két legnagyobb szlovák város az M1+M3 kombóval volt a leggyorsabb. Újságok is megírták, hogy a kamionosok a hatóság szeme láttára tépték szét az éppen átvett csekkeket a bírságról....
Az autópálya végeken mindenhol kellene lennie 1-1 benzinkútnak, nemcsak azért, hogy legyen hol megvenni a matricát, de az is előfordulhat, hogy épp nálunk olcsóbb az üzemanyag...
A 60 perc türelmi időt nem értem, mert vagy ne legyen semmi, vagy legyen aznap 0 órától (visszamenőleg) érvényes. Ez így most azoknak kedvez(het), akik telepített kamera nélküli szakaszt használnak (ha van még ilyen) de ha netán ott lenne egy autóra szerelt kamera, akkor gyorsan vesznek egy matricát.
Nekem legalábbis nincs rá más ötletem, hogy mire jó ez a 60 perces korlátozás?