Az olajfogyasztás az már inkább okozat mint ok, a kopott motor (jobb esetben "csak" az olajlehúzó gyűrűk) egy biztos jele. Okozni nem sok mindent okoz, nagyobb mérvű pénztárcaürülést mindenképp, hazavághatja a katalizátort, lehet abnormális mértékű kartergáz és még akad pár apróság. Ezenkívül ha mondjuk elfelejted az utántöltést akkor okozhat harkály-betelepülést valamint tréler-hívást is.
De egyébként az olajfogyasztást csak akkor fogod tudni felmérni ha elkezded használni az autót. Mindenesetre az eladásra kirakott autókon a max. fölé öntött olaj az esetek nagy többségében a olajfogyasztást igyekszik palástolni.
Azt írtad, hogy van dokumentálva minden olajcsere. Én megnézném a legutóbbinál az óraállást és az olaj színét a pálcán. Ha pl. azt látnám, hogy az olajcsere óta 10+E km van de a pálcán újszerű, szalmasárga az olaj akkor sikítva menekülnék.
Nem bíztos, hogy nagyon sokat fogyaszt,lehet hogy még vállalható mennyiség.Különösebb problémát nem okoz(ha nem drasztikus a fogyija) az anyagiakon kivül(mot olaj ára) meg megemeli a kartergáz mennyiségét, meg valamennyire rontja a CO mérést ha tul sok olajat fogyaszt. Ja, meg a katalizátort is rontja.
A hideg índitásnál megjelenő kipuf végén csordogáló víz az természetes(páralecsapodás) , mint ahogy azt előttem is írták. Az hogy fekete, az meg a csőrendszerben lerakodott olajos koromtol van. Nagy valszeg eszi az ólajat, igy nem tud tökéletesen kiégni a kipuf, meg lehet sok rővid táv miatt is. Elvileg nagyjából tiszta víznek kellene folynia. Azt azért figyeld, hogy ha már meleg nem gözöl e, mert akkor hengerfej is játszik.
Ja igen, és még ehhez annyit: a kipuban "pangó" víz erősen függ a használattól, egy állandóan hidegen üzemelő, városban, rövid távokra használt autónál nyilván sokkal több van mint egy naponta pályázó autónál.
És persze egy eladás alatt álló, esetleg már 5-10 alkalommal rövid időre beindított autónál szintén sokkal több lehet az átlagnál.
A hideg motornál a kipufogóban kicsapódó víz, amit aztán a kipufogógáz kifúj, akár normális is lehet, így nehéz megmondani, látni kellene.
A max. fölé öntött nívó az viszont figyelmeztető jel lehet, meglehet erősen zabálja már az olajat. Persze ezen meg nem csodálkozz, a 400E km nagyjából a tervezett élettartam 1,5-2-szerese szinte az autó bármelyik alkatrészének, de különösen a motorénak.
Sziasztok! Szeretnénk venni egy Ford Focus-t (MK2). Kinéztünk már egyet, 2007-es 1.4 benzin motorral. A kérdésem az lenne, hogy miért lehet az hogy hideg indítás után, gáz adásra feketés víz (olyan mintha olajos lenne) csöpög a kipufogóból? Tudni kell az autóról, hogy kicsit több mint 400 000 km van benne. Folyamatosan szervizelték, számlával alátámasztva ezeket. A nívó pálcán max fölött volt az olajszint, és egy kis kopogó hangot ad ki a motor, lehet hidrotőke. Mit gondoltok, mitől lehetnek ezek a dolgok?
Meg tudná valaki mondani, hogy egy mk3 Focus visszapillantó tükörbe épített gyári irányjelzőt ki lehet e cserélni, dinamikus, ledes irányjelzőre, büntetés nélkül?
Keresd az" ESS MOTOR KFT- GÖD"netten megtalálod. Ők csak Fordal foglalkoznak nagy szakértelemmel, és nem fognak probaképp cserélgetni ezt azt. Tudják, hova kel nyulni.
Ja, és indul szépen, hidegen - melegen. Nem füstöl, nem eszi az olajat. Ereje egyformán sosincs - talán hidegen, indítás után erősebbnek tűnik, de ezt lehet, hogy csak képzelem, mert nyomni nem lehet neki amíg be nem melegszik.
Hozzáértő szerelők, és a diagnosztikát végző szakember szerint is lomha az autó, nem csak az én véleményem. Valahogy nehezen épül fel a turbo nyomás, de miután eléri a 1,5 bar-t, utána sem tol úgy, ahogy kéne. Szerintük valami mechanikai baja lehet (befecskendező, turbo, intercooler, egr...). Hibakód nincs. Fogyasztás 5,5l, ami kombi létére szerintem elfogadható országúti üzemet nézve. Üzemanyagszűrő cserélve, MAF szenzor szintén, légszűrő új.
Az lenne a jó, ha egy tapasztalt ford szaki ki tudná cserélni az általa gyanúsnak ítélt alkatrészeket sorjában, míg eljut a valóban hibát okozóhoz.
Mit értesz azon, hogy lomha. Mihez képest, veszi fordulatot minden helyzetben, sik terepen jó csak emelkedőn érezni vagy mindig? Hogy indul, kipufogogáz változott? stb.
Hali! Sajna lomha az autóm, hibakód híján nem tudja senki, hogy mi okozza. 2014-es 1.6 TDCI 115 LE. Tud esetleg valaki ajánlani egy hozzáértő szerelőt? Elsősorban Szigetszentmiklós vonzáskörzetében...köszi
Ja, azért őrdög nem alszik. A hőmérő óra miatt azért nézz körűl a hűtöviz megléte miatt is kiegyenlitő tartályban, ha hiányzik akkor csőveknél nincs e folyás szívárgás stb. Habár nem hiszem hogy ez lenne, de bíztos ami bíztos.
Szia. Én első kőrben óracsoport hibára tippelnék, mivel két óra szinte egyszerre haldoklik(persze lehet véletlen egybeesés is) Netten vannak fent ennek a híbának (panelen forrasztás elengedés) házilag kivitelezhető javítási utmutatok. Másik lehetséges(talán ezzel kezdeném) híba a stekkerek lazulása, rossz érintkezése. Ezek megmozgatása jeladóknál, és óracsoportnál kőzben figyelni orákat.
találkozott már vki ilyen hibajelenséggel? Beindítottam az autót és az üzemanyagszintmérő kvázi ki volt akadva, azóta lejjebb ment a képen láthatóan, de még mindig abban a tartományban van, amiben sosem. Másik pedig a hőmérséklet mérő beindítás után egyből elkezdett felfelé menni, pár percen belül 90 majd 120 fokot mutatott. Menet közben készítettem képet, kb. 8 perc után, ahogy elindultam. Ötlet, mi lehet a gond?
Gyárilag szakadó fejü csavar,hatos menetü az alsó része.
Le kell fúrni a fejét,utána le tudod húzni a csatit és aztán fogóval kihajtod a maradék csavart.
Vagy nagy odafigyelés kell hozzá,mert a fúró kiugrik és szétcseszi a csatit,vagy egy lefúró sablon(ha jól emlékszem 13-as külső átmérőjü,belső furat kb 5ös-6-os).
Ha sablon nélkül akkor 2-es/3-as fúróval kezdjed,utána nagyobbal.
Van az új focus-unkba ilyen láblógatásos csomagtartó nyitás. 10-ből 9-szer nem működik, most voltam a szervízben, és azt mondták, hogy Budapesten nem működik, mert egy telekommunikációs adótorony pont arra a rádiófrekvenciára van hangolva, mint a csomagtartó érzékelő. Nem is tudnak rá egyelőre megoldást.
De mi a fenéért kell a láblógatás érzékeléséhez rádiójel? Tud valaki erről valamit?