90%-ig biztos vagyok benne, hogy nem az nyiszorog, hanem ahogyan a hátsó ülések támlája záródik. Pár embernek megoldotta a nyiszorgást, hajtsd előre őket, és tegyél egy nayon pici zsírt oda, ahol van a zár, és csatlakozik az ülés.
Sziasztok. Segítségeteket kérném! Van egy 2003mas 1.6 os benzines carismám. elhagytam a bal oldalon található ködlámpa keretet. Hol tudnék ilyet beszerezni? Google-ba nézelődtem de nem találtam:( jó lenne bontott is. pár bontot megnéztem a környéken de nincs:(
szerintem is.. 99es 1.6os benyás Carismám van, iszonyat sok kilóméterrel és az elmúlt 2 évben egy kipufogó heggesztésen kívül semmi parám nem volt.. nem hagyott ott soha. megy mint a golyó, a kisnépek imádják, tonna cucc elfér benne.. csak jókat tudok mondani róla.. /az ugye para, hogy néha letekrem az ablakot, hogy hallgassam a motor hangot kívülről : ))) mert hogy még 300 ezer fölött is muzsika a hangja
Nekem van eladó ülésem (teljes szett), de természetesen viheted csak az elsőket is. Légzsákosak, 98-as GLX-ben voltak. A kárpit plüss, sötétkék alapszínű és kék-zöld minták vannak rajta.
A vezetőüléssel alapvetően nem lenne gond, mert viszonylag jól állítgatható (háttámla dönthető, mint minden autóban, de van még ülés magasságállítás és az ülőlap is előre-hátra dönthető valamennyire). Én 185 cm vagyok, és csak annyi a bajom, hogy viszonylag szűk az ülés, de cserébe jónak mondható az oldaltartása.
Barátnőm viszont nem szereti, mert nem lát ki az autóból rendesen, hiába állítja legmagasabb pozícióba az ülést. Szóval ő "kispárnázik", ha vezetnie kell a Mitsu-t. :)
A gyár 5,2liter/100km-t ír elő 90-es tempónál! Ezt tudnia is kell ha nem rúgod neki! :D
Az autónak 60 literes tankja van, és ha nagyon üres akkor valamivel több mint 63 liter belefér. Emlékszem amikor megvettem az első 1.6-osomat fogalmam sem volt, hogy mire számíthatok. Azt sem tudtam hogy van tartalék jelző lámpa a műszerfalon. Csak mentem mentem...
Volt benne többszáz km városi közlekdés is győrben, meg észak-dél irányban átszeltem az országot oda-vissza és 1018 km-nél kezdett el folyamatosan világítani a lámpa. Ilyenkor még 50km-t biztosan elmegy az autó óvatos gázpedálkezeléssel! De lehet hogy 70-80-at is! Mindenképpen 6 liter alatt jön ki ami nagyon jó, tekintve hogy közel a felét városban tettem meg a másik felében meg volt 170-es utazótempós M9-es autóút...
Ha már a sebességnél tartunk, végsebességnek a gyár 187km/h-t ad meg az 1.6-os 90 lóerős és az 1.9 TDI 90 lóerősnél is!
Ezt többszöri "német" autópályatapasztalatok alá is támasztják :D óra szerint 190-nél nem tudtam vele többet menni, ami GPS szerint 182-183 km/h. De ezt mondjuk több személlyel, csomagokkal!
A haverom most vett egy 1.6-os benzinest 1997-es évjárat, az majd eladó lesz nemsokára, ha érdekel. Nagyon szép állapotban van kívül belül, és rozsdának nyoma nincs de GL felszereltségű ami meglehetősen puritán! Van benne egy légzsák, központi zár, szervo, vonóhorog aztán nagyjából ennyi! Viszont legalább nem romlik el benne semmi! :)
Na aztán akitől vette az olyan dumát adott elő hogy 240-et is ment vele...
Az ilyeneknek, nem szabad hinni! :D Engedd el a füled mellett :P
Nekem most 1.6 103 lovas benzin-gázos van! Gázból 8 liter körül eszik városban, hosszú távon meg 6 alatt marad gázzal is!
Látom megelőztek a válasszal! J Tegnap már elkezdtem írni, telefonon aztán végül nem küldte el és inkább nem is próbálkoztam még egyszer. Mert csak felidegesítem magam… :P
A GDI motor világszenzáció volt abban az időben, híres volt a takarékosságáról! 90-es tempónál 4,8liter/100km-t ad meg a gyár amit elvileg tud is hozni, de városban 1-2 literrel többet eszik mint az 1.6-os. Gyakran 10 liter felett és mint az előttem szóló hozzászólásából kiderül van hogy csak úgy „ad hoc” eszik annyit. Én is olyat akartam először, mert amikor megjelent akkor még iskolába jártam és álmodoztam róla hogy egyszer majd lesz egy olyanom… :D 10 évre rá jött a lehetőség, hogy legyen egy sajátom. Sok példányt megnéztem, de mindegyiknek okádék hangja volt, csattogtak bennük a hidrotőkék, szelepek. Aztán amikor elmentem megnézni egyet és jött a haverom is, aki mindvégig azt hitte, hogy a GDI az dízel… és a beindítás után sem változott a véleménye, mindaddig amíg fel nem nyitottam neki a motorháztetőt. Akkor mondtam, hogy jól van akkor inkább ne eröltessük ezt a típust! Sokan sokféleképpen magyarázzák ennek a kopogásnak az okát, de az biztos, hogy beteg hangjuk van, azonkívül van benne annyi elektronika mint egy repülőgépben :D Ezek közül bármelyik feladja akkor könnyen ott lehet hagyni egy másik autó árát… Amúgy is minden alkatrész drága ehhez a motorhoz. Körül kell csak nézni a német vagy osztrák használtautós oldalakon, hogy hány motorhibás GDI-t lehet találni, aztán össze lehet vetni a számot az 1.6-os motorhibásokkal! Meglepő lesz az arány! Az egyetlen előnye a GDI-nek a japán váltó. Ebben már nem a francia fos van és nem is szokott baj lenni velük! Igazából az 1.6-osra is fel lehet faragni a GDI váltóját ha mondjuk a Renault váltó feladja a harcot az elemekkel.
Attól, hogy a Volvo S40-ben és V40-ben is megtalálható ez a motor attól az még nem jelenti azt hogy jó! Más autógyár is adott már el szart a többi gyárnak! De nem kell messzire menni ott van a váltó. A Volvokban is a Renault-tól örökölt váltók vannak, de ez semmit nem javít a helyzeten, attól az még rossz és azokban is ugyanúgy tönkremegy. Mivel a Volvo S40-nel egy soron készültek a Carisma-k hollandiában ezért nagyon sok alkatrész megegyezik. Ugyanarra a padlólemezre épül, ugyanaz a futómű, fékrendszer, váltó, a dízelnél és a GDI-nél a motor is! Ha pl megnézünk egy sima 1.9TDI Carismat és egy ugyanilyen S40-et és mondjuk az autó a szélvédőtől hátrafelé le van takarva az elejéről meg le van szedve a motorháztető, sárvédők, lámpák, lökhárító, akkor nem lehet megmondani, hogy melyik a Volvo és melyik a Mitsubishi! Az utolsó csavarig minden ugyanott van és ugyanúgy néz ki. A tornyok, a nyúlványok, minden…
Köszönöm szépen a segítséget, a tapasztalatokat! :)
Annyi kérdésem még lenne hogy olvastam pár teszten h kényelmetlen hosszú távon a vezető ülés. Ennek van igazság alapja? 180centi vagyok, apa is tesóm is kb ilyen magassak, úgy vélem hárman kényelmesen elférünk az autóban!
Még annyit letudnátok irni h az 1.6os benzinesnek mennyi az átlagfogyasztása? Nektek mennyit sikerült produkálni?
Tökéletesen összefoglalta newcomer_Carisma, mit és hogyan érdemes megvenni, ha Carismában gondolkodik az ember. Teljesen egyetértek.
GDI vs nem GDI témához hozzászólnék egy keveset:
A GDI-t én sem javaslom, pedig nekem is az van most. Előtte a 90 lovas 1.6-os benzinesem volt évekig, amivel motorikusan soha semmi baj nem volt. A GDI-vel sajnos nem ez a helyzet.
A GDI nálam eléggé betegeskedik, szerintem soha nem is lesz jó. Az alap, hogy kopog, mint egy dízel. 220e km van benne, amit sztem nem sok.
Most éppen azzal küzdök, hogy nem megy, mert teljesen erőtlenné vált (főleg hidegen csinálja, hogy nyomom a gázt, de alig gyorsul). Tegnapelőtt kipróbáltam kíváncsiságból, és kiderült, hogy olyannyira gyenge jelenleg, hogy még meleg motornál sem tudom kipörgetni az első kerekeket egy padlógázas indulásnál.
10l-t fogyaszt most éppen vegyes használatban, pedig nem taposom (nem is tudnám a fenti hiba miatt); check engine lámpa pár napja világít, de kiolvastatni még nem tudtam a hibát, pedig két helyre is elvittem. Egyszerűen nem kommunikálnak vele a hagyományos diagnosztikák... Tényleg, tud valaki egy helyet Budapesten, ahol ezt a típust ki tudja olvasni valaki?
Ezen felül már volt trafó problémám is a GDI-vel. 4 trafóból az egyikre hibát jelzett a komputer->csere, kedvezmény nélkül 35e Ft egy új. 4 db trafó van a kocsiban; már várom, hogy mikor hal meg a következő...
Továbbá egy darab gyertya kedvezmény nélkül 6e Ft ebbe a típusba (Iridium NGK, állítólag ez kell bele), na ez sem esett jól anno...
Soroljam még?
Szóval nagy mázlista az az ember, akinek 200e km van a GDI motorjában, és nincs vele gondja.