Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BenzW210 Creative Commons License 2013.03.12 0 0 3059

Az illesztéshez nyomj egy kis szilikont, persze ez nem végleges megoldás!;-)

Előzmény: Rolnem (3048)
newcomer Carisma Creative Commons License 2013.03.11 0 0 3058
Rendben. Köszi! :)
Előzmény: robba (3057)
robba Creative Commons License 2013.03.11 0 0 3057

Oksa, megy az 5 K + 1,9 K posta. ;-)

Előzmény: newcomer Carisma (3056)
newcomer Carisma Creative Commons License 2013.03.11 0 0 3056
Igen. Varom a sok sok penzt... :D
Előzmény: robba (3055)
robba Creative Commons License 2013.03.10 0 0 3055

Na királyság, akkor minden oké? :)

Előzmény: newcomer Carisma (3054)
newcomer Carisma Creative Commons License 2013.03.10 0 0 3054
Kiműtöttem a csomagtérburkolatokat! :)
Előzmény: robba (3052)
adam64 Creative Commons License 2013.03.09 0 0 3053

Uaez a problema volt nálam is de én még az ülés  szerkezetébe is nyomtam egy kis szórózsírral anyagot, két évig bírta most megint kell fújni....adam

Előzmény: robba (3052)
robba Creative Commons License 2013.03.08 0 0 3052

Szia,

 

90%-ig biztos vagyok benne, hogy nem az nyiszorog, hanem ahogyan a hátsó ülések támlája záródik. Pár embernek megoldotta a nyiszorgást, hajtsd előre őket, és tegyél egy nayon pici zsírt oda, ahol van a zár, és csatlakozik az ülés.

 

Remélem segít.

Előzmény: Rolnem (3048)
wishes Creative Commons License 2013.03.08 0 0 3051

Sziasztok. Segítségeteket kérném! Van egy 2003mas 1.6 os benzines carismám. elhagytam a bal oldalon található ködlámpa keretet. Hol tudnék ilyet beszerezni? Google-ba nézelődtem de nem találtam:( jó lenne bontott is. pár bontot megnéztem a környéken de nincs:(

Rolnem Creative Commons License 2013.03.08 0 0 3050

Tudom, nem komolyan gondoltam :)

 

Szerintem az, de majd leszedem, és kiderül... :P

Előzmény: newcomer Carisma (3049)
newcomer Carisma Creative Commons License 2013.03.07 0 0 3049
Azért ne olajozd meg! :D
Megszívja magát mint a dög... :P
Szerintem nem is az nyikorog.
Előzmény: Rolnem (3048)
Rolnem Creative Commons License 2013.03.07 0 0 3048

Hátul a  kalaptartó menet közben iszonyatosan nyikorog. Meg is van vetemedve. Mit lehet ezzel kezdeni? cseréljem ki? Tudom, olajozzam be :D

robba Creative Commons License 2013.03.05 0 0 3047

Szia,

 

Csomagtér kárpit kell 100% Pénteken fogok tudni utalni. (csak jeleztem előre hogy úgy számolj :) Írok SMS-t ha megvan az utalás. Köszi.

Előzmény: newcomer Carisma (3019)
kaviat Creative Commons License 2013.03.04 0 0 3046

szerintem is.. 99es 1.6os benyás Carismám van, iszonyat sok kilóméterrel és az elmúlt 2 évben egy kipufogó heggesztésen kívül semmi parám nem volt.. nem hagyott ott soha.  megy mint a golyó, a kisnépek imádják, tonna cucc elfér benne.. csak jókat tudok mondani róla..  /az ugye para, hogy néha letekrem az ablakot, hogy hallgassam a motor hangot kívülről : ))) mert hogy még 300 ezer fölött is muzsika a hangja

Előzmény: Witrik (3045)
Witrik Creative Commons License 2013.03.04 0 0 3045

Sziasztok! 

 

Köszönöm mindenkinek a segítséget! 

Egyre jobban közeledek a Carisma felé :) Úgy érzem ez lesz a megfelelő választás! 

 

További szép estét! 

 

Üdv:

Rolnem Creative Commons License 2013.03.04 0 0 3044

Az, hogy iszonyatosan nehezen nyitható. Próbáltuk mindenféle kencével (olajok), de semmi változás. Szerelő szerint ki van kopva, vagy ilyesmi.

Előzmény: newcomer Carisma (3039)
mach83 Creative Commons License 2013.03.04 0 0 3043

Szia,

Nekem van eladó ülésem (teljes szett), de természetesen viheted csak az elsőket is. Légzsákosak, 98-as GLX-ben voltak. A kárpit plüss, sötétkék alapszínű és kék-zöld minták vannak rajta.

Pest megye, Dunakeszi.

Ha érdekel, írj: kocsis1#kukac#freemail#hu

Előzmény: Rolnem (3038)
mach83 Creative Commons License 2013.03.04 0 0 3042

Szia,

A vezetőüléssel alapvetően nem lenne gond, mert viszonylag jól állítgatható (háttámla dönthető, mint minden autóban, de van még  ülés magasságállítás és az ülőlap is előre-hátra dönthető valamennyire). Én 185 cm vagyok, és csak annyi a bajom, hogy viszonylag szűk az ülés, de cserébe jónak mondható az oldaltartása.

Barátnőm viszont nem szereti, mert nem lát ki az autóból rendesen, hiába állítja legmagasabb pozícióba az ülést. Szóval ő "kispárnázik", ha vezetnie kell a Mitsu-t. :)

Előzmény: Witrik (3032)
BenzW210 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 3041

Köszi a választ, sok mindent tudtam már, de pl: a hidrotőkét nem. Kár ,hogy csak ennyi van benne! Pedig mekkora szó volt annó!

Előzmény: newcomer Carisma (3035)
BenzW210 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 3040

Pont 200 e. van benne. Zay utcába hordja, de nem tudom mit cseréltek rajta. 2003. Volvo V40.

Alapvetően ismertem a motort. tényleg újkorában nagy szó volt, kár ,hogy ennyi van benne!

De! Fél éve mentem '99. Carisma 1.6 taxi 370 e. km bontatlan blokk! ;-)

Előzmény: mach83 (3031)
newcomer Carisma Creative Commons License 2013.03.03 0 0 3039
Zarbetetem van. Kulccsal egyutt kell persze. Csak hulyen nez ki hogy ket kulcsod van az autohoz. Mi a baja a zarnak?
Előzmény: Rolnem (3037)
Rolnem Creative Commons License 2013.03.03 0 0 3038

Jah, és ha valakinek lenne első üléspár eladó, érdekelne (Mitsu 1.6 GL) :)

Rolnem Creative Commons License 2013.03.03 0 0 3037

Jó lett a kilincs is, thx :)

 

Amúgy nekem is ilyen GL-es MItsu van, rosszat nem tudok róla mondani, persze apróbb bajai azért akadnak :D

 

(Vezetőoldali zárbetétet kellene cserélnem, de akkor ahhoz ugye kulcs is kell?)

Előzmény: newcomer Carisma (3036)
newcomer Carisma Creative Commons License 2013.03.02 0 0 3036

A gyár 5,2liter/100km-t ír elő 90-es tempónál! Ezt tudnia is kell ha nem rúgod neki! :D 

Az autónak 60 literes tankja van, és ha nagyon üres akkor valamivel több mint 63 liter belefér. Emlékszem amikor megvettem az első 1.6-osomat fogalmam sem volt, hogy mire számíthatok. Azt sem tudtam hogy van tartalék jelző lámpa a műszerfalon. Csak mentem mentem...

Volt benne többszáz km városi közlekdés is győrben, meg észak-dél irányban átszeltem az országot oda-vissza és 1018 km-nél kezdett el folyamatosan világítani a lámpa. Ilyenkor még 50km-t biztosan elmegy az autó óvatos gázpedálkezeléssel! De lehet hogy 70-80-at is! Mindenképpen 6 liter alatt jön ki ami nagyon jó, tekintve hogy közel a felét városban tettem meg a másik felében meg volt 170-es utazótempós M9-es autóút...

Ha már a sebességnél tartunk, végsebességnek a gyár 187km/h-t ad meg az 1.6-os 90 lóerős és az 1.9 TDI 90 lóerősnél is!

Ezt többszöri "német" autópályatapasztalatok alá is támasztják :D óra szerint 190-nél nem tudtam vele többet menni, ami GPS szerint 182-183 km/h. De ezt mondjuk több személlyel, csomagokkal!

A haverom most vett egy 1.6-os benzinest 1997-es évjárat, az majd eladó lesz nemsokára, ha érdekel. Nagyon szép állapotban van kívül belül, és rozsdának nyoma nincs de GL felszereltségű ami meglehetősen puritán! Van benne egy légzsák, központi zár, szervo, vonóhorog aztán nagyjából ennyi! Viszont legalább nem romlik el benne semmi! :)

Na aztán akitől vette az olyan dumát adott elő hogy 240-et is ment vele...

Az ilyeneknek, nem szabad hinni! :D Engedd el a füled mellett :P

 

Nekem most 1.6 103 lovas benzin-gázos van! Gázból 8 liter körül eszik városban, hosszú távon meg 6 alatt marad gázzal is!

És azért a gáz 260-270 Ft...

Előzmény: Witrik (3032)
newcomer Carisma Creative Commons License 2013.03.02 0 0 3035

Látom megelőztek a válasszal! J Tegnap már elkezdtem írni, telefonon aztán végül nem küldte el és inkább nem is próbálkoztam még egyszer. Mert csak felidegesítem magam… :P

A GDI motor világszenzáció volt abban az időben, híres volt a takarékosságáról!  90-es tempónál 4,8liter/100km-t ad meg a gyár amit elvileg tud is hozni, de városban 1-2 literrel többet eszik mint az 1.6-os. Gyakran 10 liter felett és mint az előttem szóló hozzászólásából kiderül van hogy csak úgy „ad hoc” eszik annyit. Én is olyat akartam először, mert amikor megjelent akkor még iskolába jártam és álmodoztam róla hogy egyszer majd lesz egy olyanom… :D 10 évre rá jött a lehetőség, hogy legyen egy sajátom. Sok példányt megnéztem, de mindegyiknek okádék hangja volt, csattogtak bennük a hidrotőkék, szelepek. Aztán amikor elmentem megnézni egyet és jött a haverom is, aki mindvégig azt hitte, hogy a GDI az dízel… és a beindítás után sem változott a véleménye, mindaddig amíg fel nem nyitottam neki a motorháztetőt. Akkor mondtam, hogy jól van akkor inkább ne eröltessük ezt a típust! Sokan sokféleképpen magyarázzák ennek a kopogásnak az okát, de az biztos, hogy beteg hangjuk van, azonkívül van benne annyi elektronika mint egy repülőgépben :D  Ezek közül bármelyik feladja akkor könnyen ott lehet hagyni egy másik autó árát… Amúgy is minden alkatrész drága ehhez a motorhoz. Körül kell csak nézni a német vagy osztrák használtautós oldalakon, hogy hány motorhibás GDI-t lehet találni, aztán össze lehet vetni a számot az 1.6-os motorhibásokkal! Meglepő lesz az arány! Az egyetlen előnye a GDI-nek a japán váltó. Ebben már nem a francia fos van és nem is szokott baj lenni velük!  Igazából az 1.6-osra is fel lehet faragni a GDI váltóját ha mondjuk a Renault váltó feladja a harcot az elemekkel.

Attól, hogy a Volvo S40-ben és V40-ben is megtalálható ez a motor attól az még nem jelenti azt hogy jó! Más autógyár is adott már el szart a többi gyárnak! De nem kell messzire menni ott van a váltó. A Volvokban is a Renault-tól örökölt váltók vannak, de ez semmit nem javít a helyzeten, attól az még rossz és azokban is ugyanúgy tönkremegy.  Mivel a Volvo S40-nel egy soron készültek a Carisma-k hollandiában ezért nagyon sok alkatrész megegyezik. Ugyanarra a padlólemezre épül, ugyanaz a futómű, fékrendszer, váltó, a dízelnél és a GDI-nél  a motor is! Ha pl megnézünk egy sima 1.9TDI Carismat és egy ugyanilyen S40-et és mondjuk az autó a szélvédőtől hátrafelé le van takarva az elejéről meg le van szedve a motorháztető, sárvédők, lámpák, lökhárító, akkor nem lehet megmondani, hogy melyik a Volvo és melyik a Mitsubishi! Az utolsó csavarig minden ugyanott van és ugyanúgy néz ki. A tornyok, a nyúlványok, minden…

 

Előzmény: BenzW210 (3030)
robba Creative Commons License 2013.03.01 0 0 3034

Nem is értem a japánokat, francia váltó... bakker, minek elrontani azzal a szeméttel?

Előzmény: robba (3033)
robba Creative Commons License 2013.03.01 0 0 3033

Szia,

 

Ha nem tudnám hogy Carisma-ról van szó, azt hinném hogy egy szutyok Francia autó...

Előzmény: mach83 (3031)
Witrik Creative Commons License 2013.03.01 0 0 3032

Sziasztok! 

 

Köszönöm szépen a segítséget, a tapasztalatokat! :) 

 

Annyi kérdésem még lenne hogy olvastam pár teszten h kényelmetlen hosszú távon a vezető ülés. Ennek van igazság alapja? 180centi vagyok, apa is tesóm is kb ilyen magassak, úgy vélem hárman kényelmesen elférünk az autóban!

 

Még annyit letudnátok irni h az 1.6os benzinesnek mennyi az átlagfogyasztása? Nektek mennyit sikerült produkálni? 

 

 

Köszönöm a segítséget! 

 


Üdv: 

Előzmény: mach83 (3031)
mach83 Creative Commons License 2013.03.01 0 0 3031

Sziasztok,

 

Tökéletesen összefoglalta newcomer_Carisma, mit és hogyan érdemes megvenni, ha Carismában gondolkodik az ember. Teljesen egyetértek.

 

GDI vs nem GDI témához hozzászólnék egy keveset:

A GDI-t én sem javaslom, pedig nekem is az van most. Előtte a 90 lovas 1.6-os benzinesem volt évekig, amivel motorikusan soha semmi baj nem volt. A GDI-vel sajnos nem ez a helyzet.

A GDI nálam eléggé betegeskedik, szerintem soha nem is lesz jó. Az alap, hogy kopog, mint egy dízel. 220e km van benne, amit sztem nem sok.

Most éppen azzal küzdök, hogy nem megy, mert teljesen erőtlenné vált (főleg hidegen csinálja, hogy nyomom a gázt, de alig gyorsul). Tegnapelőtt kipróbáltam kíváncsiságból, és kiderült, hogy olyannyira gyenge jelenleg, hogy még meleg motornál sem tudom kipörgetni az első kerekeket egy padlógázas indulásnál.

10l-t fogyaszt most éppen vegyes használatban, pedig nem taposom (nem is tudnám a fenti hiba miatt); check engine lámpa pár napja világít, de kiolvastatni még nem tudtam a hibát, pedig két helyre is elvittem. Egyszerűen nem kommunikálnak vele a hagyományos diagnosztikák... Tényleg, tud valaki egy helyet Budapesten, ahol ezt a típust ki tudja olvasni valaki?

 

Ezen felül már volt trafó problémám is a GDI-vel. 4 trafóból az egyikre hibát jelzett a komputer->csere, kedvezmény nélkül 35e Ft egy új. 4 db trafó van a kocsiban; már várom, hogy mikor hal meg a következő...

Továbbá egy darab gyertya kedvezmény nélkül 6e Ft ebbe a típusba (Iridium NGK, állítólag ez kell bele), na ez sem esett jól anno...

Soroljam még?

Szóval nagy mázlista az az ember, akinek 200e km van a GDI motorjában, és nincs vele gondja.

BenzW210 Creative Commons License 2013.02.28 0 0 3030

Mi a baj az 1.8 GDI-vel? Csak mert van akinek az van és dicsérte, sőt Volvo V40-ben is van ez a blokk!

Előzmény: newcomer Carisma (3029)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!