Ma este megint láttam egy márka+típus-társam a Thököly-Hungária keresztőzésben! Ha jól láttam, egy női nemű lény vezette... Háromszor dudáltam is örömömben (pedig nem szokásom ezt a hangeffektet használni). Ki volt?
Hivatkozz egy debreceni volvosra (egy fekete V40-el voltam ott), aki nemrég csináltatott vele négy szőnyeget a 480-asba. A gyári V40 textil szőnyeghez képest is jó minőségű, amit készített. Rendes gyerek. Holnap töltök fel képet esetleg. Üdv
Az alapjáratot kb huszonharminc-csillióbillió dolog befolyásolhatja, a repedt levegôcsövektôl kezdve a koszos pillangószelepen át a mittoménmilyen szenzorokig. Én eddig egyetlen embert találtam, aki nagy biztonsággal orvosolni tudja: Pap Laci az Ivanicsnál. Persze lehet próbálkozni otthon is, vagy bejön vagy sem...
Tényleg, az alapjáratot bármilyen szervizben be tudják lőni a 480-ason, vagy spéci kezek kellenek hozzá? Nekem elég magas mostanság (1200, de gyakran 1400-1600 is!), és idegesít, hogy nem áll meg ott, ahol nyáron (850 körül). Van ezen valami hőérzékelő izé, ami befolyásolhatja ezt?
Ja, látom én is... Sőt, láttam már élőben is. Hááát, hogy őszinte legyek, nem ébreszti fel bennem a birtokolni vágyás érzését. Nem cserélném el a 480-ast; nem én! A C30-asról süt, hogy köze sincs a svéd acél nyújtotta masszivításhoz, tartóssághoz. Ez már csak egy fogyasztói tömegtermék, még ha szebb is, mint az átlag...
Biztos, amíg a szivató megy, addig nem jár. Más téma, figyelitek, hogy nyomják a C30-at, nem láttam még ennyi reklámot a volvotól itthon... Tv, Index főoldal stb...
Nekem minden ment, de semmi nem világított (na jó, itt-ott néha) most az összes izzót kicseréltem (4 fajta kell, arany árában adják az Osram-nál) minden világít (!!!)
de az öszerakás óta nem megy a mutatós töltésjelző. Viszont már két hete nem kellett a hengerfejet levenni... (kop-kop)
nem állítom, hogy minden porcikája megbízható, de együtt lehet vele élni
A műszerfalat kihagytam,mint tipushiba, az tényleg gázos. Nekem most megy a km óra és a fordulatszám, de az infocenter nem. A három egyszerre már nagyon régen volt jó.
megbízhatóság: miután manapság senki nem autót gyárt, csak összeszerel, ki van szolgáltatva a beszállítóknak. Pl problámás a főtengely szimmering és a vízpumpa, ebben választhattak volna jobb minőséget.
Gond még az alváz segédkeret ill. a lengőkarok törése. Az újabbakon ezt már nem tapasztalom.
jellemző a hátsó fékdugattyú törése !!!! illetve a hátsó fékhenger kézifék része.
sokan mondják megbízhatatlannak a 480 ast, pedig szerintem nem az. Kiforratlan konstrukciónak sem titulálnám, mert a 440/460 gyakorlatilag ugyanaz a konstrukció.
Az évek során volt pár ilyennel dolgom, amit látok, hogy megváltoztattak:
BOSCH generátor, önindító cseréje Valeora
Kábelek átmérőjének csökkentése
Új tipusú csatlakozók a kábeleken
Alapjárati motor(szelep) csere
Motorvezérlő computer csere
ABS csere
Bejött:
Légzsák
Kipörgésgátló
Az összes többi módosítás inkább visszalépés:
Infocenter elhagyása
előbb 4 (a 2+2), majd központi injektor
hátsó kanyarstab elhagyása
Luxus elhagyása
belső világítás
lábtérvilágítás
kulcslyuk világítás
Hátsóablakfűtés időzítő
motoros tükör helyett mechanikus is
Pl a 460ason a kormány eltakarja a villanykapcsolót, meg még néhány egyéb kezelőszervet ez elég gáz nem?
"Ma már " majdnem veteránként" ennek nyilván nincs jelentősége, de valami sorsszerüséget látok abban, hogy pont itteniek érdeklődését
kelti fel ez a jármű... "
Hm, érdekes mondat, elgondolkodtató, és - habár nem tudom a többiek hogy vannak ezzel, de - esetemben igaz is. Van egyfajta önsorsrontás ebben... Tudod, én úgy vagyok, hogy én mindig abba nyúlok bele előszeretettel, ami szép, de megbízhatatlan vagy más baja van. (Nincs ez másképp egyébiránt a magánélet terén sem.) Kiskorom óta olyan autókba szerelmesedtem bele, amelyektől minden épeszű autószerelő szívszélhűdést kapna. Alfák, Lancia, Fiat 850 coupe, és még sorolhatnám. Opel, VW, BMW soha. Na és? Ha ez számítana, biztosan valami jellegtelen német ipari terméket vennék, esetleg valami különösebb egyéniség nélküli japánt. Nekem az a szép, ami már keletkezésekor meghalt. És ritka. Van ez így. A Murena is halva született típus volt a maga legyártott 10 000 darabszámával és kiforratlan konstrukciójával. És nem bánom ezt a szemléletet. (Az, hogy a 480-assal eleddig semmi érdemi gond nem volt, a gondos törődés, előélet mellett a vak szerencsének köszönhető, amiért hálás is vagyok.)
Szép forma, de bizonyára tudod, hogy iszonyat megbízhatatlan volt! Az autós ujságírók az Év Autója díjjal egy időben a legrosszabb autónak kiadott Citrom díjat ennek a járműnek itélték. Ma már " majdnem veteránként" ennek nyilván nincs jelentősége, de valami sorsszerüséget látok abban, hogy pont itteniek érdeklődését