Akkor még az ember volt a modem és az a sebesség is elegendő volt. :) Talán most is előnyösebb lenne az a sebesség. Mindenki rohan, hogy több ideje legyen mások dolgaival feleslegesen foglalkozni.
Az internet nem azokon alapul mint a CB rádiózás. Függetlenül az adattovábbítás módjától, eszközeitől. A net lényege a hálózaba kapcsolt rendszer, ami magától megkeresi a lehetséges továbbítási útvonalat. Ebben a celluláris mobiltelefon rendszerekre hasonlít. Elvileg létezhet olyan modem, amin keresztül egy CB vagy RH rádió, URH készülék is a része lehet. Nyilván igen kis sebességgel és megbízhatatlanul. Ahogy egyre több műszer, mérőeszköz is a neten cserél adatot. pl. biztonsági kulcs mellett minden bekapcsoláskor beazonosítja a felhasználót, a helyét és a számára engedélyezett, kifizetett funkciókat indítja el.
Az Pannónia utcában (egykori Rajk L. utca) működött a k32 USB-n egy tehertaxis csapat. Első autóik még Zsuk kisteherautók voltak. Még a 2000-es évek elején is dolgoztak.
Veheted hozzájuk az autósboltokat, autószervizeket! Mind közép 1 AM, földobtad hogy "120-as Skodához keresek kuplung főhengert és motorolaj-leeresztőcsavart", egyből dobták is föl, hogy "van mindkettő a Pályában!" (Pálya autósbolt, még léteznek!) A árukereső ősverziója, 1990-es évek eleje.
Anno találkoztam olyan komoly ipari műszerrel, ahol az aranyozott lábú tranzisztort ki lehetett húzni és az arany csövecske ott maradt a forrasztásban...
Ötleteitek alapján újra megnézve valóban az lehetett, hogy cserélték a kvarcot, de közben sikerült a vezetősávot is felszedni a pákával, azért lett az átkötés betéve. Így hagyom, kívülről úgysem látszik. :D
Az jónak tűnik Józsi fotója alapján. Valóban ritkán de előfordul, hogy a kvarc acél lába a forrasztáson belül korrodál. Ilyenkor egy alapos újraforrasztás segít rajta. Talán itt egy kicsit csúf lett az utánforrasztás. Sok sikert hozzá.
Az szerintem egy vezetőcsík szakadás, ami át lett forrasztva. Vagy a kvarc mellé vezeték vágással egy pár pikós kondi lett beforrasztva, hogy be lehessen állítani a frekit. Később talán cserélték a kvarcot, és visszaforrasztották az eredetire. Gondolom én.
Régóta szerettem volna egy famintás előlapos Stalker IX-et, és nemrégiben sikerült is vennem egyet kifejezetten megkímélt állapotban, korrekt áron.
Amennyire meg tudom állapítani, nincs megbuherálva, és plusz funkciókat sem tettek bele.
Viszont az alaplap forrasztási oldalán találtam egy szerintem nem gyári összekötést, ennek célját nem sikerült megfejtenem, ebben kérem a segítségeteket:
Nekem nincs bizalmam ennyi pénzt "befektetni". A 25V is nagyon karcsú tényleg.
Inkább azon elmélkedek, miért nem sikerül a máshol már nagy sorozatban használt RD15HHF1-et beüzemelni ezekbe a CB-kbe. Sok gyártmányban széped dolgoznak. Nem is drága. A forrás is megbízható ahonnan vettem. Sok MRF-fet került már rádiókba, használható lett mind.
De ez az RD amit a Mitsubishi is ajánl a kifutott 2SC1969, 2312 helyett nálam csak gerjed, labilis, nem dolgozik.
Gratula! Ha még több esős nap jön, még jó párat érdemes kicserélni. A 47u 10V-os darabokat feltétlenül. Pláne ha a világosszürke fajta van benne. De már 16V-osra.