Még a Használtautókatalógusban is leírják ezt. Én is at hittem, amikor megvettem, hogy jól bevásároltam, de kiderült, hogy ez általános. Ha el akarok indulni kis gázzal, főleg hidegen, néha le is fullad. Még nem csináltam meg a folytószelep-tisztítást, meg a kartergázcső kipucolását, az állítólag segít. Amikor kicseréltem a gyári Champion-Skoda gyertyákat iridiumhegyű Densokra, azzal is simult a járása, (meg érezhetően jobban húzott, bár előírás szerint már csereérettek voltak a gyertyák). Most, egy év múlva megint egyre jobban csinálja, gondolom, esedékes lenne már a tisztítás.
Amikor hátulra beépítettem a hangszórókat ( Cool felszereltség), nem találtam csatikat a burkolat alatt, ahol az aljzatnak lenni kellene, de pozitív-negatív szálat odahúzni nem nagy dolog.
Elég érdekes magyarázat, mert bár egy soros négyhengeres motorba én is 5 csapágyat tennék, de azért elég különös, hogyha csak néha esik le az alapjárat, még ha csak 3 is van. Kisebb ingadozások persze lehetnek, de ha néha jól észrevehetően leesik, és aztán megint visszaáll, akkor annak szerintem nem csak a csapágyazás lehet az oka. De hát én sem vagyok gépész...
Bár most az eszembe jutott még valami: az is okozhat ilyesmit, amikor beindul egy olyan fogyasztó, ami elég nagy áramot vesz fel (pl. egy klímaberendezés). Az előző autóm egy Astra volt, annál pl. olyankor zökkent egy kicsit az alapjárat, amikor bekapcsoltam a hátsóablak-fűtést. Ez ugyanis plusz terhelés a generátornak, tehát a motornak is, ami ettől egy picit lelassul, és kell egy kis idő az elektronikának, amíg utánaállítja az alapjáratot. De ha nem találsz ilyen fogyasztóval való összefüggést, akkor tényleg jobb, ha megnézeted, mi okozza.
Ha nem jó az alapjárat, az alighanem valami gondot jelent. Nálam csak akkor nem volt jó, amikor az a szívósor-probléma volt. Szerencsére még a garanciaidőn belül sikerült megoldani. Szerintem jó lenne, ha azt is megnézetnéd.
Igen, nem is lesz sűrű gyakorlat nálunk ez a sebesség!Azt is megfigyeltem, hogy amikor megállok pl piroslámpánál, akkor az alapjárat időről-időre úgy tesz, mintha le akarna fulladni, de mégsem teszi. Éppen hogy csak lehet érezni, de nem érzek nagy rángatást a motor felől, csak egy picikét. Kérdés, hogy ez csak valami komolyabbnak az előszele, vagy ez ilyen és kész. Jó éjt B
Visszafelé 1 felnőttel többel és több cuccal is jöttünk. Volt, hogy 160-al, érdekes volt megfigyelni, hogy ehhez a sebességhez majdnem dupla annyi üzemanyag kellett
Ennyivel már nem illik túllépni a megengedett sebességet, főleg egy olyan autóval, ami a fék tekintetében nem éppen király kategória, ráadásul még jól meg is van pakolva. Már az üzemanyag-fogyasztás miatt sem, mint a mellékelt ábra mutatja.
Na megnéztem a Bárdiautó webshopjában. 25e és 40e között mozognak a lambdaszonda árak. ennek cserélje kb 10 perc, szóval eléggé vastagon fogott a ceruzájuk....
A csomagtartó szivarhyújtócsati szerintem benne van a kábelkötegben csak hiányzik maga a csati szerintem. De lefényképezem, nekem merre felé van igy meg tudod nézni a tiedet, hogy a csatik ott figyelnek-e. A szervízben rendelhetsz alkatrészt is szerintem szóval egy ilyen dugót berendelsz és csak be kell kötni... a kérdés hogy mennyire pofátlanok az ár tekintetében....
Az enyém 101 lovas 1.4-es az 160-nál ~9 lityit eszik, igaz gázból...
Sziasztok! Végre kezeim közé kaparintottam lassan másfél hete vásárolt fabia kombimat. 5-én végre kész lett a lambdaszonda csere, szerencsére weltauto garanciában megcsinálták (lásd 3000. hozzászólás) de azért ráírták az árat több, mint 70.000 Ft, ez ilyen drága???? A weltauto a hírhedt Fáy utca porsche hungáriánal van, kicsit rettegtem, de az ígért 2 napból 1 nap lett és a garancia is rendben működött :-) Másnap este már hasítottunk is anyósomékhoz. A Budapest-Hódmezővásárhely távot lazán vette a verda, 2 felnőtt 1 gyerkőc és egy kutyus. 130-150 között mentünk, szemem végig a pillanatnyi fogyasztásmérőn (még sosenem volt ilyen egyik kocsimban se). Azt tapsztaltam az 1.4 MPi 68 lovas motortól, hogy 4000-es fordulaton ment kb 145-el, a 130-hoz elég volt 3300. A fogyasztás 4000-nél olyan 6.9 - 7.4 körül alakult. Visszafelé 1 felnőttel többel és több cuccal is jöttünk. Volt, hogy 160-al, érdekes volt megfigyelni, hogy ehhez a sebességhez majdnem dupla annyi üzemanyag kellett, 14,7 lityi!Mondjuk lehet, hogy pont akkor egy kis emelkedő volt. Ennél a sebességnél viszont rettenetesen billegett, úgyhogy gyorsan visszavettem. Más: szomorúan vettem észre, hogy az enyémben nincs hátul a csomagtartóban szivargyújtó csatlakozás, a motoros hűtőtáskához jól jött volna. Nem tudjátok, hogy hol és mennyiért lehene ilyet beszereltetni? Üdvözlettel: B
A fickó kb 50e Ft-ot mondott, szóval belefér az összeghatárba, csak arra lettem volna kíváncsi, hogy reális-e az ár amit mondott, illetve, hogy mennyivel csökkenti ez a kis eset az össz összeghatárt.
A munkalapon amit aláírtam amikor felvették a kocsit nem szerepel összeghatár becslés, ellenben határidőként péntek du. 4 óra van feltüntetve.
Csak azt nem értem, hogy miért kell már szerdán bevinni egy 1 órás melóra, ha úgyis csak pénetekn lesz kész???
Na, ez egy nagyon jó kérdés (csak egy "e" betű csúszott el benne egy kicsit)!
nem tudja valaki, hohy egy lambdaszonda csere mennyibe szokott kerülni fabiára?
Pontosan nem, de ha nem fér bele a megadott összeghatárba, akkor menj el az ombuccmanhoz! Vagy a Fogyasztóvédelemhez, mert ez már szerintem tisztességtelen haszonnak számít. Maga a szonda olyan tízezres nagyságrend lehet.
Kénytelen voltam a híres-hírhedt Fáy utcába vinnem a verdát. El is mondom miért. Kinéztem a weltauto.hu-ról, hogy milyen szerívzeknél javítanak weltauto garanciba. Hétfő reggel irány a hozzám legközelebb eső Óbudai autójavító. Kis sorban állás után közölték, hogy szívesen megjavítják, de nem gariban, hanem ki kell csengetni a pénzt, menjek inkább át a Fáy utcába. Okés átmentem, ott azt mondták, hogy a telek túloldalára kell menjek mert welatautókkal ott foglalkoznak. Úgy is lett, ott kedvesen elmondták, hogy szerdán hozzam be reggel és péntekre meg is lesz a kb 1 órát tartó meló azaz a lambdszonda csere - garanciában. Így is tettem, ma reggel leadtam a kocsit és remélem, hogy az ígéretnek megfelelően péntekig kész lesz. Csak azt nem értem, hogy miért kell már szerdán bevinni egy 1 órás melóra, ha úgyis csak pénetekn lesz kész???
Sajna már csak most tudtam meg (ezt elfelejtették közölni a vásárláskor), hogy az 1 évre, vagy 30.000km-re szóló weltautó garancia max 700.000 Ft-ig összesen a gari idő alatt nyújt "vígaszt", ha ennél drágább a javítás, akkor az ezen túli részt a kedves tulajdonosnak kell állnia... Az egyes javítások összege max 350000 ft lehet.
Majd jelentkezem mi lett a vége, nem tudja valaki, hohy egy lambdaszonda csere mennyibe szokott kerülni fabiára?
Már amelyik Velorexben, mert én olyat láttam, amiben Pannonia motor volt. :-) Egyébként nem is olyan rossz az a 350-es Jawa motor. Nem egy Suzuki GSR-600, de azért elmegy. De talán erről már eleget offoltunk.
Nincs Velorexem, viszont nagyfaternak van egy oldalkocsis Jawája abba ugyanaz a motor van és még tolótető se kell rá. :-) Igaz az hirtelenpiros színű...
Sajnos, vagy talán szerencsére, én is csak egyet ismerek, a Skoda Palotát. Ott többször vissza kellett vinnem a gépet, mire végre megtalálták és kijavították a hibát, de azóta nincs gond a géppel. Szerintem egész jó fej a szervizesek főnöke. Ha jól emlékszem, akkor a Mentesről is jókat hallottam, a többiről nem tudok nyilatkozni. Ha rám hallgatsz, akkor azt választod, amelyik a legközelebb van, vagy amelyik Neked szimpatikus! :-)
Nekem is ilyen van ráadásul 1.4 100 lóval! Az lenne a nagy harci kérdésem, hogy van-e valakinek eladó 14-15-ös alufelnije? Az se baj, ha gumival van...
Szia Dulifuli Na ma (2007.03.30. péntek) megvettem Szegeden (budapesti vagyok) a rég kinézett Fábiát!1.4 Mpi kombi. Weltauto garanciával, még szerencse. Ahogy kihajtottam a márkakereskedés ajtaján és kiértem Szeged határába elkezdett égni a motorelektromosság hibáját helző lámpa. Néhány újraindítás, de maradt. Telefon, vissza a skodakereskedéshez, számítógép rákapcs: 2. sz. lambdaszonda kiment! Választási lehetőség: otthagyom és keddre kész, persze ez azt jelenti, hogy 3.szorra is vonatozás Budapestről. Azt mondták lehet vele menni, de mielőbb szerelő kezébe kell kerüljön. Weltauto prémiumot kértem rá, azért, hogy ne csak náluk, hanem bármelyik márkaszervízben érvényes legyen, micsoda előrelátás! Rendben hazaértem, persze hétvége van, minden (márka)szerelő zárva. Mint gyakorlot szerelőjáró tudsz-e Budapesten, vagy a közelben normális márkakereskedőt (weltautós szerződése kell legyen). A weltauto honlapja a következőket sorolta fel: http://weltauto.hu/huservlet?SVC=WELCOME&BANNER=head_haendler.htm&BOTTOM=haendler.htm&ENV=GWHU!hu!!!!!1175285425040&TIME=1175285425041 (1025-ös irányítószám 30km-s körzete) Előre is köszi a segítséget! B
Műszerfal bal oldala, amire az ajtó rácsukódik.Van egy kis ablakocska, ahogy a szinte egész felületét fedő takarólap ráfekszik a műszerfalra. Csavarhúzót bedugni, és kipattintani. Visszarakáskor figyelni, hogy az ajtókeret élgumi alá renedesen becsússzon a perem, ne hajoljon el. A többi padlólemeztestvérben is ott van.
Ha jól emlékszem, akkor a vezetőülés előtt, a kormány bal oldalánál található, egy kis ablakban, amelynek műanyag fedele van. De nincs használati útmutatód? Abban biztos benne van. Ha kell még, akkor szívesen megnézem.
Nekem 100 lovas van. Kb. másfél hete... Jó megy csak ki kell pörgetni a szemét, hogy le is adja. A gyári adatok szerint 6000-nél adja le a 100 pacit...
Hali A légkondit már próbáltam, a gyertya még eredeti. Ez a fogyasztás amit írtam átlag! van ennél durvább is, de attól dobnátok egy hátast. Egyébként újkorában jó volt akkoriban gyorsításkor nem írt ki 42 litert. Az OCTAVIA-ban is volt ilyen herkentyű és a SUPERB-ben is van de ott ennek az értéknek a felét sem látom. Most jön a 45-ös szerviz ahol cserélnek légszűrőt,olajat,meg dugnak okos ketyerét, azt még megvárom. Azért írtam mert rémlik valami szoftver frissítéses dolog, meg a lambdáról is hallottam csodákat, és azt gondoltam van konkrét tapasztalata valakinek. Üdv.